|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sjoren
Data înscrierii: 23/Iun/2006 Ultima vizita: 22/Dec/2006 Mesaje: 15 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Mar 07 Noi 2006 12:52:20 Titlul subiectului: |
37251 |
|
Cateva poze frumoase cu tramvaie frumoase din Resita.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
336.85 kb |
Vizualizat: |
de 33986 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
382.79 kb |
Vizualizat: |
de 33986 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
339.67 kb |
Vizualizat: |
de 33986 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
342.25 kb |
Vizualizat: |
de 33986 ori |
|
Ultima modificare efectuată sjoren la Mie 08 Noi 2006 00:49:51, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 03 Apr 2007 18:18:09 Titlul subiectului: |
78062 |
|
Tramvaie din 2001 luate de pe http://transport.asi.pwr.wroc.pl/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.37 kb |
Vizualizat: |
de 32400 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.21 kb |
Vizualizat: |
de 32400 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către chirila_alex la Mar 03 Apr 2007 21:23:23, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
Trimis: Mar 03 Apr 2007 18:26:06 Titlul subiectului: |
78065 |
|
Alte tramvaie din 2001 luate de pe http://transport.asi.pwr.wroc.pl/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
222.61 kb |
Vizualizat: |
de 32396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
224.25 kb |
Vizualizat: |
de 32393 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
255.01 kb |
Vizualizat: |
de 32393 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.11 kb |
Vizualizat: |
de 32393 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către chirila_alex la Mar 03 Apr 2007 21:23:40, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Ker0seN
Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 01/Mai/2024 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Joi 07 Feb 2008 02:38:29 Titlul subiectului: |
88295 |
|
Ma intrebam, de mult, unde a disparut GT8-ul #26... Uite ca l-au scos baietii de la naftalina, si probabil directia lui este "fier vechi" :
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
|
Eminescu23
Data înscrierii: 25/Ian/2008 Ultima vizita: 22/Sep/2019 Mesaje: 38 Locație: Resita
|
Trimis: Mie 27 Feb 2008 04:21:28 Titlul subiectului: |
89189 |
|
A aparut dintr-o hala deoarece este casat si scos din circulatie in urma unui accident grav in care vatmanul a fost accidentat, din cauza caldurii toride de afara a lesinat si s-a produs inevitabilul.
|
|
Sus |
|
|
Eminescu23
Data înscrierii: 25/Ian/2008 Ultima vizita: 22/Sep/2019 Mesaje: 38 Locație: Resita
|
Trimis: Dum 27 Iul 2008 08:06:52 Titlul subiectului: In 23 August 2008 se implinesc 20 de transport cu tramvaiul |
96284 |
|
In data de 23 august 2008 la Resita se vor aniversa 20 de ani de transport cu tramvaiul deoarece in 23 august 1988 s-a deschis prima linie de tramvai pe tronsonul RENK - INTIM si TRIAJ - P-ta REPUBLICII (STAVILA), iar legatura intre Intim si Triaj se facea cu autobuze.
Pe 1 mai 1989 s-a dat in folosinta pasajul care facea legatura intre Intim si Triaj.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Sâm 25 Oct 2008 17:21:00 Titlul subiectului: |
100023 |
|
Sa speram ca Resita nu va lua "drumul" Constantei,Brasovului in privinta tramvaielor!Vad ca majoritatea sunt impotriva scoateri tramvaiului din orasul banatean!Ce sa zic la mai mare!
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Mar 06 Ian 2009 09:35:24 Titlul subiectului: |
103733 |
|
"Rasfoind" pe net presa in aceasta dimineata am gasit acest articol:
http://www.adevarul.ro/articole/tramvaiele-vor-fi-inlocuite-cu-alte-mijloace-de-transport.html
Sper ca acesti edili sa nu-si poata duce la aplicare acest plan pentru ca ar fi un regres din toate punctele de vedere, motivele le cunoastem cu totii si nu are rost sa le mai enumeram.
Este trist si dezamagitor cum o gramada de fripturisti ajunsi la putere fara sa aiba nicio idee despre administratie, economie, transport in comun, decid ei ca este mai bine si mai "modern" sa bage autobuze pentru ca chipurile tramvaiul incurca circulatia.
Pai oricum la nivelul de crestere al parcului auto din Romania se va ajunge la situatia ca strazile sa fie de necirculat, ce veti face atunci cand veti constata ca oricum acea banda nou creata are un aport nesemnificativ la fluidizarea circulatiei, ce veti face atunci cand veti realiza ca autobuzele mai mult stau blocate in trafic, ce veti face atunci cand veti realiza ca motorina costa tot mai mult si nu va mai fi rentabil?
Ganditi de 10 ori si faceti o singura data un lucru care sa fie durabil decat sa ganditi o data si sa revizuiti de 10 ori.
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 06 Ian 2009 11:58:46 Titlul subiectului: |
103750 |
|
Da... si aici aceeasi soarta. Mare pacat. Un sistem de transport eficient cu tramvaie bine intretinute. Modernizare, viteza de transport ridicata, etc... sunt idei total pe langa urechile celor din administratia locala.
_________________ We are just a small, lonely piece in the world of computers. |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 06 Ian 2009 23:00:12 Titlul subiectului: |
103805 |
|
Concluzia jurnalistului de la Adevarul
Adevarul a scris: | În prezent, cei din administrație consideră că tramvaiul încurcă circulația, distruge drumul și clădirile. Aceste cauze au făcut ca tramvaiele din Occident să aibă pernă magnetică ori linie de ghidare și roți de cauciuc. |
Au uitat sa mentioneze ca tramvaiele din Occident, pe langa minunatele proprietati de mai sus, au si un dispozitiv de levitatie antigravitational care intra in functiune de fiecare data cand apare cate un autoturism pe strada, tramvaiul ridicandu-se sa ii faca loc masinii.
Revenind serios, e destul de probabil ca intr-adevar tramvaiul sa dispara din Resita... sistemul e mic (o linie), infrastructura uzata, poate si fluxurile de calatori nu mai sunt cele de acum 20 de ani... practic e o 'copie la indigo' a situatiei de la Brasov, doar ca cei din Resita au vagoane un pic mai bune.
|
|
Sus |
|
|
COSMA_
Data înscrierii: 17/Ian/2009 Ultima vizita: 01/Mar/2011 Mesaje: 12 Locație: Resita
|
Trimis: Vin 23 Ian 2009 01:41:44 Titlul subiectului: Tramvaie Resita 2004 |
104792 |
|
O sa treaca ceva vreme pana cand or scoate tramvaiele, nu cred ca se va intamola asa repede......bineinteles ca se fac presiuni dar ar fi un esec, si in plan ecologic o pierdere mare......
Mai jos o sa postez o foto cu 2 oameni care au fost la " targul de tramvaie" in 2004 acolo in Germania, si sant vinovatii principali ca astazi tramvaiele Resitei inca mai circula, si circula destul de bine datorita lor.... sincer acele tramvaie "vechi de valoare 1 euro" cum afirma uni ziaristi, stiu ei de ce, cred ca sunt carcotasi, nu aratau de loc vechi, ci chiar pareau noi, iar pt Resita chiar au fost noi......sant curios cu ce mijloace de transport vor sa le inlocuiasca, ??? ceva cu 2 euro? ....
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.33 kb |
Vizualizat: |
de 30764 ori |
|
_________________ http://www.ono41.ro/forum/index.php |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Oct 2009 23:17:49 Titlul subiectului: |
117911 |
|
"Spinoasa problemă a tramvaiului resițean"
La mijlocul deceniului al VIII-lea din secolul trecut, transportul în comun din Reșița era unul extrem de greoi. Numărul crescând al muncitorilor din cele două mari uzine reșițene a dus practic la o blocare a acestui tip de transport. Atunci s-a hotărât introducerea tramvaiului.
Mai existaseră și în anii '70 diferite propuneri, însă nu s-au materializat. A fost ales tramvaiul, pentru că era eficient, economic, dar și pentru că autobuzele care circulau în oraș trebuia să fie permanent reparate, ceea ce însemna costuri ridicate. Mai mult, autobuzele erau, în orele de vârf, pline ochi, spre dezamăgirea controlorilor, care nu-și puteau face planul la amenzi.
S-a mai considerat că, din punct de vedere al costurilor de exploatare, tramvaiul este mai eficient decât troleibuzul. Cu toate acestea, montarea stâlpilor și a liniei de înaltă tensiune pentru troleibuze costa mult mai puțin decât sfredelirea asfaltului și introducerea liniei de tramvai. Așa că organele centrale de partid și de stat și-au dat binecuvântarea pentru tramvai. Reșița este un oraș întins pe valea unui râu și tocmai de aceea au fost luate în calcul mai multe variante de construire a liniei de tramvai. Au fost trimiși oameni la specializare în orașele care aveau tradiție în exploatarea tramvaielor.
STĂRI DE LUCRURI NEFIREȘTI
Pentru că trebuia practic reconstruită artera principală a orașului, lărgite mai multe străzi și construite trei poduri și un pasaj subteran. Orașul urma să fie remodelat pentru a pune în funcțiune tramvaiul. Rețele electrice, de gaz, termice, telefonice sau de canalizare au trebuit deviate. 25 septembrie 1987 a fost ziua în care s-a dat startul schimbării la față a municipiului Reșița. Mai multe întreprinderi locale, județene, dar și din Timișoara, Târgu Mureș, Cluj sau București au fost chemate să participe la acest proiect.
Lungimea traseului de tramvai urma să fie de 19 km. Conform unui fost director al IJTL, 188.159.000 milioane de lei era investiția, echivalentul a 47 de milioane de dolari. Ar fi trebuit să circule 28 de garnituri al căror preț de achiziție era undeva în jurul sumei de 88 de milioane de lei, aproape 22 de milioane de dolari, dar au fost primite numai 22.
Lucrările pentru traseul tramvaiului reșițean trebuiau încheiate în trei etape. Prima însemna realizarea liniei pe o distanță de 2,8 km și a fost dată în funcțiune la 20.08.1988, a doua, de 5,2 km, a fost dată la 01.05.1989. A treia însemna conectarea celor două trasee după ce podul peste râul Bârzava ar fi fost dublat ca lărgime și finalizarea unei prelungiri a tronsonului al doilea.
Nu după foarte mult timp, tramvaiele au cauzat multe accidente rutiere, aveau probleme de fiabilitate și, ca urmare, mai multe garnituri nu au mai fost introduse în circulație și nici reparate ulterior. Linia de tramvai se rupea în mod repetat, la fel și cablurile. Garniturile de tramvai deraiau des și din cauza lipsei de energie electrică. De fapt, chiar în ziua inaugurării pe tronsonul dintre Renk și Intim, tramvaiul a deraiat în sensul giratoriu, fiind nevoie de intervenția unor utilaje pentru a-l repune pe linie.
Pe lângă asta, la primele ore ale dimineții, tramvaiul trezea tot orașul din cauza zgomotului pe care-l făcea. Îl auzeai de la mai bine de un kilometru depărtare. Această investiție a adus numai probleme. Înainte de introducerea tramvaiului, orașul era cunoscut pentru cursele de mașini de concurs, asemănătoare ca model cu cele din Formula 1, care aveau loc pe străzile sale. Un mic Monte Carlo am putea spune. Ei bine, introducerea liniilor de tramvai a scos de pe lista organizatorilor competițiilor.
Problemele tramvaiului au fost expuse pe larg în săptămânalul local Flamura. "În vara lui 1989, tramvaiul reșițean ar fi trebuit să circule pe întregul traseu, rezolvând astfel gravele probleme ale transportului de călători din municipiu", arăta oficiosul. Petru Tarkany, directorul IJTL Caraș-Severin, beneficiarul și executantul investiției, aprecia constructorii și unitățile economice locale participante la proiect, mai ales că se stabilise ca la 23 august 1989 întregul traseu să fie funcțional. Nu existau întârzieri, după părerea directorului, contrazis însă de ancheta ziaristului de la Flamura, care calculase întârzieri de peste patru luni.
EXPERIMENTE PE NERVII REȘIȚENILOR
Întreprinderea locală de transport IJTL nu era numai beneficiar al lucrării, ci și executant. "Concret, ajutăm brigăzile de constructori la repararea unor utilaje. Până acum, IJTL a transportat stâlpii pentru linia de contact, fiind în același timp intermediari între diferiți furnizori de materiale. Unele dintre cele mai importante materiale fiind chiar garniturile de tramvai!", spunea într-un interviu directorul Petru Tarkany.
Pe de altă parte, Reșița era singurul oraș unde se experimenta boghiul bimotor, adică un vagon avea patru motoare. Aceste boghiuri nu erau deloc superioare ca tracțiune, dar se considera că fiabilitatea și parametrii funcționali sunt superioare boghiurilor clasice. Directorul IJTL recunoștea că se întâmpinau unele greutăți legate de funcționarea boghiurilor produse de ICM Caransebeș. Iar acest fapt s-a demonstrat la scurt timp după darea în folosință. Celor patru garnituri care circulau pe tronsonul Lunca Bârzavei li s-au defectat zece boghiuri când încă erau în perioada de garanție. Se spera ca până la intrarea în folosință a întregului traseu să se găsească soluții de îmbunătățire a boghiurilor. În 1989, IJTL avea 42 de autobuze cu 144 de locuri fiecare, care acopereau toate traseele orașului.
Tramvaiele, fiecare cu 348 de locuri, urmau să preia cea mai mare parte a fluxului de călători dintre cele două capete ale orașului: Renk și Muncitoresc, zone în care se afla cea mai mare parte a uzinelor reșițene.
Unde sunt mobilizarea și angajamentul ?
Cum era și de așteptat, muncitorii din mai multe întreprinderi din oraș și din țară nu prea se înghesuiau să termine la timp lucrările. Acolo unde cu câteva zile înainte fusese turnat beton, se spărgea din nou pentru retușuri. Într-o zi, la colțul unei străzi, trei sudori stăteau pur și simplu. Și nici măcar nu era ora 16:00. După câteva raiduri, nu numai jurnalistice, pe la șantier, oamenii au început să mai miște.
La sfârșitul lui aprilie 1989, lucrările erau pe ultima sută de metri și înaintau vizibil după mobilizarea de forțe suplimentare în punctele critice ale șantierului. Comitetul Județean de Partid a dat alarma generală pentru finalizarea conform planului a investiției. Minerii de la Anina, Moldova Nouă, muncitori din Caransebeș, Bocșa, Timișoara, Cluj-Napoca și de la mai toate întreprinderile și uzinele reșițene au răspuns apelului organelor de partid și de stat și au venit în sprijinul municipiului.
Cât de înălțător a fost apelul Comitetului Județean de Partid se poate vedea din paginile ziarului Flamura: "Întrebarea cea mai frecventă este: Spune ce-ți trebuie? Iar cele trebuitoare sunt asigurate cu promptitudine maximă. Secția de drumuri și spații verzi a Consiliului Popular municipal a executat într-un timp-record lărgirea carosabilului pe Strada 7 noiembrie și în Piața Republicii. Altădată, montarea și mutarea unor borduri ar fi durat mult și bine. Cum, timp-record? Deci, se poate. Da, se poate ca sudorii de la ICM Reșița să lucreze la Podul Doman până la ora 20:00.
De altfel, lucrul până la această oră s-a generalizat, însă uneori numai prin programare, nu și în realitate, în tot mai multe puncte de lucru. Trailerele aduc din țară ultimele prefabricate. Se descarcă vagoanele și totul ajunge de urgență pe șantier. Este programată și duminica zi plină. În articolul trecut întrebam dacă mai este timp să fie terminat pasajul subteran de la IPJ. Ei bine, prefabricatele în cauză au fost aduse la 20 aprilie, cu cinci zile mai devreme, existând condiții acum ca el să fie terminat. Constructorii de aici vor ca la finalul lui aprilie lucrarea să fie gata, astfel ca până la 1 mai tramvaiul să funcționeze până la Casa Muncitorească. Un obiectiv cu semnificație simbolică de Ziua Muncii".
LECȚIA TRAMVAIULUI
"În ziua de 1 Mai 1989, la ora 23:30, municipiul a fost străbătut de un flux al bucuriei: tramvaiul reșițean a început să circule pe cel de-al doilea și cel mai complex tronson al său: Triaj Casa Muncitorească", anunța Flamura. Totul a fost posibil pentru că muncitorii și-au respectat angajamentele.
Organizarea, mobilizarea, inițiativa și munca concretă, la fața locului, au însemnat mai mult decât o simplă punere în funcțiune a tramvaiului. "Respectarea angajamentului, foarte mobilizator de altfel, reprezintă rezultatul firesc al unor zile (și nopți) fierbinți, de maximă mobilizare. Acest succes reprezintă o izbândă colectivă, o nouă dovadă a capacității de mobilizare a Reșiței muncitoare", mai arăta Flamura. Peste 12 întreprinderi și-au înscris la activ un nou succes. Dar timișorenii implicați mai trebuiau să finalizeze linia de refugiu din Piața Republicii, să continue lucrările spre Parcul "Bernarth Andrei" și la Podul Lunca Bârzavei. Asta însemna că și ce-a de-a doua inaugurare a tramvaiului, prima avusese loc pe primul traseu în 1988, s-a făcut tot în etape.
Orașul a fost practic transformat, așa cum am mai spus, de acest șantier. "Niciodată, Reșița nu a trăit o mobilizare mai de amploare pe tărâm urbanistic. Căci, prin tramvai, dar nu numai prin el, Reșița mai face un pas către edificarea de sine, spre dobândirea certificatului de calitate urbanistică (...) Un cuvânt: tramvaiul. Dar ce rezonanță a avut el, în aceste zile, pentru toți cei care, într-un fel sau altul, luam contact cu întinsul și trepidantul șantier al tramvaiului reșițean, între Triajul Mociur și Casa Muncitorească!
O participare însuflețitoare", erau cuvintele de laudă la cea de-a doua inaugurare. În timp, însă, tramvaiul s-a dovedit o povară pentru autoritățile locale, care au sistat circulația acestuia între august 1994 și februarie 1995. Atunci mai existau doar opt garnituri, care abia se târau pe linia de oțel. În 1996, au fost primite donații din partea orașului Dortmund șase garnituri de tramvai. Acum funcționează numai acestea, dar și ele ar fi trebuit de mult casate.
În loc să caute soluții financiare pentru reabilitarea liniei de tramvai, Mihai Stepanescu, actualul primar al Reșiței și fost silvic, este hotărât să desființeze tramvaiul din motive de el știute. Aproape 70 de milioane de dolari, la puterea dolarului din 1989, vor fi practic aruncate. Nicăieri în țări civilizate, acest mijloc de transport nu a fost scos din folosință, tocmai pentru că nu poluează. Iar acolo unde s-a întâmplat, edilii și-au dat seama ulterior de eroarea făcută.
http://www.jurnalul.ro/cautare/tramvaiul-resitean.html
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 25 Dec 2009 13:00:49 Titlul subiectului: |
121688 |
|
Bijuteriile de odinioara, fotografiate in 1991. Sursa este: http://tramwaysdumonde.skynetblogs.be/category/1296903/1/Roumanie
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.46 kb |
Vizualizat: |
de 28960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.7 kb |
Vizualizat: |
de 28960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.11 kb |
Vizualizat: |
de 28960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.88 kb |
Vizualizat: |
de 28960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.75 kb |
Vizualizat: |
de 28960 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.11 kb |
Vizualizat: |
de 28960 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 20:49:47 Titlul subiectului: |
132409 |
|
Pentru ca sunt persoane din afara tarii interesate sa viziteze tramvaiul resitean, ii intreb pe utilizatorii din Resita ai forumului cum stau lucrurile in prezent in privinta circulatiei tramvaielor (in cursul saptamanii si in weekend) si care va fi evolutia in perioada urmatoare (stiu ca erau probleme cu o substatie de redresare).
|
|
Sus |
|
|
Eminescu23
Data înscrierii: 25/Ian/2008 Ultima vizita: 22/Sep/2019 Mesaje: 38 Locație: Resita
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 22:53:57 Titlul subiectului: Pt RaduB |
132416 |
|
Problema cu statia de redresare a fost in mare parte rezolvata si circulatia tramvaielor nu a fost intrerupta deloc, acestea au fost suplimetate cu autobuze.
Tramvaiele circula si la ora actuala
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 27 Oct 2010 11:39:27 Titlul subiectului: |
135494 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/resita/adevarul_de_seara_resita-tramvaie_resita-Raluca_Cristea-Marius_Dobrescu-SC_Prescom_SA_Resita-Gheorghe_Marchis-Sebastian_Bilanin_0_358764481.html
"Conducerea Prescom este cu ochii pe tramvaiele second hand ale nemților
Oana Bejenariu
Luni 25 oct 2010
Reșița
Tramvaiele sunt vechi și se strică pe linie săptămânal
Soluția locală pentru tramvaiele vechi, care se strică zilnic, este preluarea celor scose din uz de la nemți. Tot mai mulți reșițeni se întreabă când vor avea ocazia să circule civilizat în orașul de pe Bârzava, însă autoritățile nu le pot oferi un răspuns concret.
Reșițenii sunt dezamăgiți pe zi ce trece de condițiile pe care le au pe mijloacele de transport în comun din oraș. Promisiunile de la începutul anului că vor circula în 20 de autobuze noi s-au evaporat, din cauza licitației blocate. Și când vine vorba despre tramvaie noi însă, situația este similară.
„Mirosul acela de vechi din tramvaie și faptul că te iau prin surprindere cu defecțiunile, atunci când ai cea mai mare nevoi să ajungi undeva, m-au făcut să îmi cumpăr propria mașină și să nu mai depind de transportul în comun”, a spus reșițeanca Raluca Crîstea, de 28 de ani. Tânăra se declară dezamăgită de modul în care societatea de transport în comun gestionează problema. Mai mult decât atât, și șoferii sunt încurcați de tramvaie.
„Se defectează pe linie și nimeni nu face nimic. Trebuie să le ocolim și să ne prefacem că nu le vedem, ca să nu ne stricăm ziua. Este inadmisibil ca autoritățile să nu ia nicio măsură. Să le desființeze, oricum sunt mai mult defecte și încurcă pe toată lumea”, s-a revoltat reșițeanul Marius Dobrescu, de 26 de ani.
Soluția, tramvaie nemțești
Soluțiile SC Prescom SA sunt cât se poate de simple. „Nu avem bani pentru a cumpăra tramvaie noi. Așteptăm un nou semnal de pe piața germană. Ultimele garnituri second-hand le-am cumpărat cu un euro tramvaiul”, a declarat Gheorghe Marchiș, directorul SC Prescom SA Reșița. Potrivit oficialilor de la societatea de transport în comun, orașul de pe Bârzava ar avea nevoie în prezent, și cât mai urgent, de opt tramvaie și 15 autobuze.
Pe piața europeană, prețul unui tramvai civilizat, dotat cu toate utilitățile, inclusiv cu aer condiționat costă 1,2 milioane de euro, bani care lipsesc însă din conturile administrației locale."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
YoKoMy
Data înscrierii: 13/Feb/2010 Ultima vizita: 12/Ian/2020 Mesaje: 157 Locație: Resita
|
Trimis: Mar 21 Dec 2010 20:11:38 Titlul subiectului: |
137762 |
|
Doar #4 a mai ramas, cred, doar pe asta l-am vazut de cand sunt eu in Resita...si de cand fac poze la vechituri.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.85 kb |
Vizualizat: |
de 26689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.01 kb |
Vizualizat: |
de 26689 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Ker0seN
Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 01/Mai/2024 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Joi 23 Dec 2010 03:30:27 Titlul subiectului: |
137837 |
|
Cu siguranta doar asta a mai ramas, din pacate . Ar fi frumos sa-l estetizeze putin ca deja incepe sa arate intr-o stare destul de degradata.
Nu mai are nimeni poze, mai vechi, cu tramvaie din Resita?
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
|
EinarN
Data înscrierii: 30/Dec/2010 Ultima vizita: 25/Noi/2012 Mesaje: 8 Locație: Duisburg (Germania)
|
Trimis: Joi 30 Dec 2010 11:53:24 Titlul subiectului: |
138234 |
|
Oh, man !
Am gasit forumul asta în mod ocazional si cînd ma uit la pozele astea, se rascolesc o serie de amintiri.
Am lucrat în Resita ca vatman pe tramvai în 1989 chiar la inaugurare.
Pe vremea aceea mai erau albastru cu alb. Scoala de vatmani am facut-o la Arad, în seria care a locuit în casutele camping din Arad aproape 6 luni de zile.
îmi aduc aminte, pe vremea aceea firma se mai numea IJTL si un oarecare CERNEA era mare boss. Ne-au facut niste .... salopete de vatmani de toata jena. Un fel de overoll albastru închis cu diagonala albastru deschisa pe piept.
Vreo 6 luni de zile l-am avut pe 1 - 2 în primire, practic primul tramvai sosit în Resita. îmi aduc aminte, astea sînt tramvaie tip TM2 cu 2 motoare transversale pe boghiu.
Dupa revolutie am plecat din tara iar din 1992 am început sa lucrez tit ca vatman în localitatea Duisburg - Germania.
Ma bucur ca am gasit acest forum !
|
|
Sus |
|
|
Eminescu23
Data înscrierii: 25/Ian/2008 Ultima vizita: 22/Sep/2019 Mesaje: 38 Locație: Resita
|
Trimis: Dum 16 Ian 2011 23:53:03 Titlul subiectului: |
138914 |
|
Catalin Ghita a scris: | Da, #16 pare sa fi patit ceva, ca unul dintre "capete" arata mai ciudat, din pacate poza nu e prea buna, ca imi venea soarele din fata. | Da, #16 a fost tamponat cu #26 și în urma impactului a rezultat avarierea gravă alui #26 și a lui #16 care a scăpat numai cu putine îndoituri de tabla.
#16 arata așa deoarece la acea vreme nu mai erau parbrize ca să fie inlocuite și s-a pus tabla deoarece controlerul lui #16 de la postul de comandă II a fost avariat și el si exista riscul unor șocuri electrice,
Cel de-al doilea tramvai tamponat a fost #21 (DORTMUND SALUTA REȘIȚA), care a avut un nefericit accident cu tramvaiul TIMIȘ2 #3 și a rezultat avarierea foarte grava a lui #21, fapt pentru care s-a luat decizia să se inlocuiască primul segment (din cele 3 ale tramvaiului) cu cel de pe tramvaiul care avea schema de culoare albă cu niște pantofi desenați pe el (dacă îmi aduc eu bine aminte acesta avea numărul 39 - original din Germania) care a fost adus inițial pentru piese și s-a refăcut #21.
Acesta este adevărul cu #16 de arată mai ciudat la postul II de comandă, #26 și #21
|
|
Sus |
|
|
ANg
Data înscrierii: 02/Feb/2011 Ultima vizita: 03/Feb/2011 Mesaje: 1 Locație: (Suedia)
|
Trimis: Joi 03 Feb 2011 19:24:03 Titlul subiectului: Closure in Reșița? |
139522 |
|
I am planning a trip to Reșița in order to visit the tramway while it is still operating, and thus, I am interested in any news on the proposed closure of the system. Is closure imminent, or will the trams still be running in a few months? Any information would be appreciated!
|
|
Sus |
|
|
Ker0seN
Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 01/Mai/2024 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Joi 03 Mar 2011 21:21:41 Titlul subiectului: |
140706 |
|
Hello ANg!
It seems that for at least 6 months from now they will be still running, accordingly with the latest statements made by the City Hall.
So it depends on when you want to come to our city.
They don't want to admit that they're planning to close the tramway but all the signs show that they will...
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 03 Mar 2011 22:08:29 Titlul subiectului: |
140709 |
|
De ce vor sa desfiinteze tramvaiul? E scumpa intretinerea, garniturile sunt vechi, nu "e" bani de tramvaie noi si refacerea caii de rulare, incurca traficul si fac zgomot mare? Sau e vreo oferta la MAZ-uri, "doar cu buletinul"?
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|