Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Transportul in comun in judetul Ilfov (STB+particulari)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ILFOV
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Noi 2008 17:13:46    Titlul subiectului: 101718

Ieri am vazut pe linia 460 Rocar de Simon iar astazi am vazut Hess.Presupun ca a fost luat de pe linia 304
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dany2309



Data înscrierii: 01/Aug/2008
Ultima vizita: 05/Ian/2019
Mesaje: 29
Locație: Cernica (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 26 Noi 2008 22:52:40    Titlul subiectului: 101739

In concluzie poate spune cineva de cand se va intra in normalitate cu circulatia RATB in ilfov?Cand vor intra celelalte 19 linii in functiune?de cand se vor afisa orele de plecare,de cand ca exista un program?De cand se pot scoate abonamente?Si daca stie cineva care va fii parcul de masini?Cel de dinainte de a fii desfintate sau unul micsorat?
Multumesc pt detalii
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 28 Noi 2008 13:37:11    Titlul subiectului: 101809

A aparut lista de 51 de trasee pe site-ul RATB, infiintate oficial de astazi: http://www.ratb.ro/index.php?page=stire&id_stire=219

De asemenea au aparut si tarifele: http://www.ratb.ro/index.php?page=tarif&id_rubrica=9 care sunt mult simplificate fata de oferta tarifara precedenta. Avem doar 2 categorii de bilete (1.5 lei pentru sub 20km si 2.5 lei peste) si 3 abonamente (1 linie preoraseneasca - 35 lei, 1 preoraseneasca + 1 urbana - 50 lei, toate liniile preorasenesti si urbane - 65 lei).

In schimb ghidurile traseelor PDF nu au aparut inca pe site.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
dany2309



Data înscrierii: 01/Aug/2008
Ultima vizita: 05/Ian/2019
Mesaje: 29
Locație: Cernica (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 03 Dec 2008 14:05:42    Titlul subiectului: 102071

Cea mai buna idee mi se pare cea a RATB de a introduce taxatori pe preorasenesti,asa se va renunta la blatism si oamenii se vor vedea constransi sa-si procure abonamente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 03 Dec 2008 15:59:03    Titlul subiectului: 102075

Acei taxatori au doar rolul de a verifica existenta biletelor si abonamentelor valabile sau se ocupa si de vanzarea propriu-zisa de bilete?

Biletele se composteaza in aceste autobuze si sunt apoi verificate de taxatori sau pur si simplu prezinti biletul la taxatoare si ea ti-l "rupe"?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dany2309



Data înscrierii: 01/Aug/2008
Ultima vizita: 05/Ian/2019
Mesaje: 29
Locație: Cernica (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 03 Dec 2008 16:42:49    Titlul subiectului: 102076

Procuri biletul de la taxator, care dupa ce l-ai platit il rupe pentru a nu-l putea pastra acolo "la colectie" Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mircea700



Data înscrierii: 27/Aug/2006
Ultima vizita: 17/Aug/2018
Mesaje: 153
Locație: Bucuresti 6; Galati

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 21:16:28    Titlul subiectului: 102311

Am vazut azi la autobuzul Rocar de Simon #1018 de pe linia 428 abtipilduri lipite la fiecare usa ca "urcarea se face doar prin fata" sau asa ceva era textul...
Oare aceste autobuze vor circula exclusiv pe liniile preorasenesti? Au hotarat ca urcarea sa fie doar pe la usa 1 unde probabil o sa stea cineva sa verifice biletele/abonamentele? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andreea_78



Data înscrierii: 17/Dec/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2015
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3 (Nerva Traian)

MesajTrimis: Lun 08 Dec 2008 22:44:46    Titlul subiectului: 102320

Acelasi lucru l-am observat si eu la RdS #1065 de pe 406...era parcat in fata la Sir la Lujerului. Probabil ca ele vor ramane doar pentru preorasenesti si vor fi taxatoare mereu la intrare din moment ce au fost lipite acele notite
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Mar 09 Dec 2008 08:19:11    Titlul subiectului: 102334

ieri am vazut din tren in apropiere de statia Chitila un Rocar De Simon langa podul care trece peste calea ferata. era langa pod jos pe un drum plin de noroi. Nu stiu ce facea acolo, probabil ca soferul era in pauza de masa sau il curata un pic. si in gara la Peris am vazut un Rocar de Simon saptamana trecuta tot din tren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 05/Mai/2024
Mesaje: 9916
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 10 Dec 2008 20:08:12    Titlul subiectului: 102380

Minunea nu a tinut mult. Primarul Bucurestiului are in vedere desfiintarea unor linii preorasenesti. Detalii puteti vedea aici: http://www.realitatea.net/oprescu-vrea-sa-desfiinteze-unele-curse-ratb-din-ilfov_411351.html

Citat:
Oprescu vrea să desființeze unele curse RATB din Ilfov
La numai două săptămâni de la reluarea curselor Regiei Autonome de Transport București (RATB) în Ilfov, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, spune că unele dintre acestea s-au dovedit ineficiente din punct de vedere economic și vor fi desființate.Sunt curse pe care circulă autobuze cu un singur pasager sau doi, curse care nu-și mai au rostul", a spus, astăzi, edilul-șef al Capitalei. Potrivit acestuia, se intenționează desființarea unui număr de 10-15 curse.
Președintele Consiliului Județean Ilfov, Cristache Rădulescu, recunoaște că sunt pierderi în transportul în comun pe liniile preorășenești. "Acum facem o evaluare, dar încă nu știm ce curse nu sunt, cu adevărat, rentabile", a declarat, pentru NewsIn, Rădulescu.
Potrivit președintelui Consiliului Județean Ilfov, marea problemă a transportului în Ilfov rămâne cea a încasărilor din bilete și abonamente. "Vrem să introducem taxatoare pe două trasee, pentru a mări astfel numărul celor care plătesc. Vrem să avem încasări mai mari, chiar dacă plătim taxatoarele. Vedem apoi dacă este bine pe alte linii să intensificăm controalele sau să apelăm la Poliția Comunitară", a completat Rădulescu. Cristache Rădulescu se declară nemulțumit de costul calculat de RATB pentru un bilet pe transportul în Ilfov, 4,6 lei, în condițiile în care instituția pe care o conduce plătește 76% din diferența dintre acest preț și cel al biletului (1,5 lei). "Noi am calculat un cost de 2,8 lei. Ne gândim serios să cumpărăm mașini, pe care le vom da doar în administrare la RATB", a mai precizat acesta.
Pe de altă parte, președintele Consiliului Județean Ilfov spune că nu are de gând să cedeze la presiunile transportatorilor privați care operau cu microbuze în județ, în condițiile în care aceștia amenință că atacă, pe cale judecătorească, hotărârea care dădea dreptul RATB să reia transportul dincolo de Capitală. "Condițiile de transport erau mizerabile pe microbuzele private, iar evaziunea fiscală era maximă", spune Rădulescu.
Bucureștenii și locuitorii din Ilfov au la dispoziție, de la sfârșitul lunii noiembrie, 51 de linii preorășenești de autobuze, care acoperă, ca traseu, întregul județ. Prețul unei călătorii este, în funcție de distanță, de 1,5 sau 2,5 lei. Pentru fiecare dintre linii, RATB pune la dispoziție unul, două sau trei autobuze, în funcție de necesități.
Circulația autobuzelor RATB pe traseele preorășenești din Ilfov fusese suspendată pe 1 iulie, deoarece consiliul județean nu a plătit subvențiile pe care și le-a asumat în protocolul semnat în 2007 cu municipalitatea bucureșteană.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 11 Dec 2008 09:51:51    Titlul subiectului: 102392

Pai au trecut alegerile, gata cu cadourile...
_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 13 Dec 2008 11:23:07    Titlul subiectului: 102475

Un afis prezent in terminalul de la Ghencea.


1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  246.14 kb
 Vizualizat:  de 17131 ori

1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
andreea_78



Data înscrierii: 17/Dec/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2015
Mesaje: 50
Locație: Bucuresti 3 (Nerva Traian)

MesajTrimis: Mar 16 Dec 2008 23:27:17    Titlul subiectului: 102607

Am mers ieri cu un 449 (pentru ca a fost o zi foarte aglomerata pe drumuri si am avut inspiratia sa iau RATB-ul) care teoretic trebuia sa fie cu taxatoare....asta dupa ce am asteptat vreo 20 de minute in statie la Instit. Meteo o masina care sa ma duca spre centru in afara de 301 ca inainte trebuia sa trec pe la Casa Presei. Poate a trecut pomana electorala cu toate liniile preorasenesti dar nici taxatoarele si verificatul documentelor de calatorie pe aceste linii nu s-a pastrat...ca sa nu mai vorbim de masinile repartizate special pentru aceste curse care s-au intors pe liniile anterioare (am vazut o masina cu acele notite pe 304) si invers...Si revenind la ziua de ieri...in spatele acelui 449 era un RdS pe 447 (#1206) care tot nu avea nici el taxatoare...din spusele unui coleg care a mers cu el...Ideea e ca daca nu sunt taxatoare soferii acestor curse nu se obosesc sa controleze calatorii de bilete sau abonamente cum scrie pe unele anunturi din saloanele acestor masini... Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 05/Mai/2024
Mesaje: 9916
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 19 Dec 2008 08:46:40    Titlul subiectului: 102725

Desi s-au reintrodus liniile preorasenesti cine are drum la Piata Presei Libere poate sa ii vada in continuare pe cei cu microbuzele cum isi striga oferta ca la piata (cum soseste un 41 plin cu calatori la terminal) Laughing

Ba chiar mai mult, exista si un tarif de sarbatori, 3 RON catre Moara Vlasiei. Concluziile le trageti singuri.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 05/Mai/2024
Mesaje: 9916
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 20:28:04    Titlul subiectului: 103709

Probleme pentru locuitorii din Pantelimon. Linia preoraseneasca 504 a fost reintrodusa intr-o varianta scurtata.
http://www.ziua.net/display.php?data=2009-01-05&id=247448

Citat:
Afacerea maxi-taxi Pantelimon
Locuitorii comunei Pante­limon acuza Consiliul local ca a scurtat cu 2 km traseul liniei 504 de autobuze preorasenesti ale RATB, pentru a facilita castigul operatorului de maxi-taxi.
Astfel, elevii care studiaza in Bucuresti, dar si locuitorii comunei ilfovene care lucreaza in Capitala sunt nevoiti sa parcurga zilnic, prin ger, o distanta considerabila pentru a ajunge la statia de autobuz. In trecut, aceasta cursa preoraseneasca avea traseul de la Granitul SA pana la Ferma Pantelimon, iar cand a fost sistata - in urma conflictului dintre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si Consiliul judetean Ilfov -, o firma de maxi-taxi s-a instalat rapid, cu sprijinul consilierilor locali.
La sfarsitul anului trecut, linia preoraseneasca a fost reintrodusa, in baza unui protocol incheiat intre CGMB si Consiliul local Pantelimon, insa oficialitatile comunei au decis ca autobuzele sa nu mai circule pana la Ferma, ci doar pana la locul cunoscut sub denumirea "la Rond". In schimb, linia 547 de maxi-taxi continua sa circule pana la Ferma, inca 2 km, pe soseaua recent asfaltata. In plus, programul de circulatie al autobuzelor 504 a fost si el modificat in asa fel incat calatorii sa apeleze tot la maxi-taxi. "Autobuzele circula doar intre orele 10.00 si 14.00, iar acest program a fost facut special pentru ca oamenii sa ia maxi-taxi pentru a se duce la serviciu. Toata lumea stie ca e afacerea consilierilor, dar celor de la primarie le convine, ca merg gratuit cu maxi-taxi, pe baza de legitimatie", ne-a declarat unul dintre reclamanti. De astazi, biletul de maxi-taxi se scumpeste de la 15.000 la 20.000 de lei vechi, iar abonamente nu se elibereaza decat de RATB. (M.S.)

As veni cu niste completari la articol. Linia de microbuze 547 functioneaza de la inceputul lui 2004 la putin dimp dupa deschiderea magazinului CORA Pentelimon, are traseul Bucur Obor-Cora Pantelimon (Granitul)-Ferma Pantelimon. Pe aceasta linie circula in principal midibuze Isuzu si cateva microbuze Iveco, aflate intr-o stare destul de proasta. O sa verific orarul liniei 504, daca este asa cum scrie in articolul din ziar.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 20:36:48    Titlul subiectului: 103711

Pai din cate stiu eu toate liniile preorasenesti au schimbul in garaj.Deci da autobuzul poate sa se retraga la ora 14:00 Dar la 14:20 cel tarziu autobuzul este din nou la datorie.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dany2309



Data înscrierii: 01/Aug/2008
Ultima vizita: 05/Ian/2019
Mesaje: 29
Locație: Cernica (jud. IF)

MesajTrimis: Lun 05 Ian 2009 20:39:03    Titlul subiectului: 103712

In primul rand ca este vorba de linia de autobuze 404 si nu 504.504 a fost un traseu de maxi taxi care lega comuna pantelimon de calea 13 septembrie daca tin bine minte,capatul lui fiind in rondul de la biserica.Orarul liniei il gasiti aici.... http://www.ratb.ro/download/trasee/404GRANITUL.pdf ...cursele sunt de la ora 5 05 pana la ora 22 15 realitatea este ca traseul era pana la ferma pantelimon iar acum a fost scurtat,
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 13:33:47    Titlul subiectului: 103760

Sunt o bataie de joc fara jandarmi sau politisti in ele.In autobuzul 460 am vazut cum un tigan si-a facut nevoia el dupa care a coborat la uramtoarea statie.totul s-a intamplat in comuna Mogosoaia.
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Dum 11 Ian 2009 15:29:43    Titlul subiectului: 104008

Poate ca o sa-mi fac niste dusmani cu ce spun acum.
Sunt sigur 80%ca la data de 1 iulie 2009 ca ratb ca disparea de pe liniele preorasenesti.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 01:19:28    Titlul subiectului: 104082

Cu parere de rau pentru unii,te aprob si eu.Este spre binele R.A.T.B.-ului si al soferilor huiduiti si batjocoriti de tigani la marginea unei capitale europene numite Bucuresti
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 22:09:49    Titlul subiectului: 104236

Am vazut pe un site: http://www.expresuldebuftea.ro/index.php/a-n-u-n-t-u-r-i-nou/45-anunturi-buftea/495-angajari-incasatori-ratb.html ca ar trebui angajati incasatori pe liniile preorasenesti.
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 14 Ian 2009 22:14:39    Titlul subiectului: 104237

Incasatori au fost angajati insa de la un timp am vazut ca au disparut.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 05/Mai/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2009 11:18:44    Titlul subiectului: 104735

Sute de transportatori din București și Ilfov protestează în Piața Constituției
Mediafax.ro a scris:
Aproximativ 200 de transportatori din București și județul Ilfov au venit, joi, în Piața Constituției, cu autocare și microbuze, pentru a protesta față de reluarea transportului RATB în Ilfov.
Secretarul general al Federației Naționale Patronale a Transportatorilor Rutieri din România, Virgil Câșmoiu, a declarat, pentru MEDIAFAX, că activitatea RATB în Ilfov este ilegală, deoarece regia nu a participat la licitația de atribuire a traseelor de transport și nu plătește nicio altă obligație fiscală.
"Vom reveni din nou, în două săptămâni, cu asemenea manifestări, până la rezolvarea problemelor", a spus Câșmoiu.
Acesta a precizat că transportatorii au cerut aprobare și pentru un marș în Capitală, însă acesta nu a fost aprobat de municipalitate.
Transportatorii au venit cu aproximativ 200 de autocare și microbuze în Piața Constituției, unde vor protesta până la ora 15.00. Delegații ale patronatelor din transporturi vor depune un memoriu cu solicitările lor la Guvern, Primăria Capitalei și Ministerul Transporturilor.
Lideii unor federații patronale ale transportatorilor au avut, miercuri, o întâlnire cu reprezentanți ai Ministerului Transporturilor, în urma căreia au primit promisiuni că în două săptămâni vor fi rezolvate mare parte din problemele semnalate, a declarat președintele Federației Naționale Patronale a Transportatorilor din România (FNPTR), Ion Comuși.
"Singura problemă la care n-am primit nicio promisiune de rezolvare este solicitarea de abrogare a Ordonanței 110 din 2008 pentru modificarea OUG 109 din 2005 privind transporturile rutiere, prin care traseele de transport persoane dintre Municipiul București și Ilfov sunt considerate trasee locale", a precizat Comuși.
Federațiile patronale ale transportatorilor au cerut abrogarea Ordonanței 110 din 2008 pentru modificarea OUG 109 din 2005 privind transporturile rutiere, susținând că aceste trasee au fost atribuite prin licitație publică în aprilie 2008, pe o perioadă de cinci ani, transportatorilor rutieri cu capital privat.
Reprezentanții federațiilor au precizat că pentru a participa la licitații transportatorii au făcut investiții de sute de milioane de euro pentru modernizarea parcului auto.
"Membrii federației noastre sunt în pragul falimentului după introducerea pe aceste trasee a RATB-ului, regie subvenționată din bugetul local al Primăriei Municipiului București, care practică tarife cu mult sub costurile reale", potrivit Federației Naționale Patronale a Transportatorilor Rutieri din România (FNPTRR).
Ion Comuși a spus că operatorii de transporturi din Ilfov au trims deja în șomaj peste 600 de șoferi.
Federația Națională Patronală a Transportatorilor din România și FNPTRR cer "să se respecte legea", adică RATB să nu mai circule pe aceste trasee sau să primească și ele subvenții de la Primărie.
Un alt reprezentant al operatorilor privați de transport din București și Ilfov a spus că RATB nu este viabilă și nu se justifică subvenționarea ei de la bugetul local. "Dacă este vorba de transport social, atunci să se acorde subvenția către operatorii privați care au câștigat licitația", a spus acesta.
De asemenea, reprezentanții transportatorilor spun că autoritățile din Ilfov dau autorizații de taxi "așa cum vor ele, de ordinul miilor". Ei susțin că majoritatea acestor taximetriști merg pe un preț de dumping de 1,4 lei, dar au "aparate maimuță", încasând cursa dublu sau triplu.
Președintele Camerei Taximetriștilor din București, Vasile Ștefănescu, a spus că toți taximetriștii din Ilfov, circa 4.500, circulă și în București, pe lângă cei 9.500 care au autorizații emise în Capitală, în condițiile în care Legea 68 din 2008 stabilește că numărul maxim de autorizații existente într-o localitate trebui să respecte raportul de patru taxiuri la o mie de locuitori. Astfel, potrivit acestor estimări, în București ar trebui să fie doar 7.800 de taximetre.
"Acum, primarul Sorin Oprescu mai vrea să suplimenteze numărul taxiurilor cu 769 și zice că din februarie va face prima distribuție", a spus Ștefănescu.
Totodată, reprezentanții taximetriștilor solicită mai multe locuri de staționare, în prezent numărul acestora fiind de 300. Aceștia cer ca taxiurile să poată staționa și în parcările Dalli.
Președintele Federației Naționale a Camerelor Operatorilor de Taxi și Taximetriștilor Independenți din România (FNCOTRR), Ilie Anghel, a declarat că Ministerul Transporturilor trebuia să facă un studiu la toate aeroporturile din țară, pentru a scoate la licitație un permis pentru taximetrele care activează în aceste zone.
"La Aeroportul Otopeni, de exemplu, s-a făcut doar o locație la intrare, pentru cinci locuri de așteptare a taxiurilor, care se duc la comandă și nu ne lasă să urcăm sus pe esplanadă, să luăm clienții. În plus, Consiliul Local trebuia să facă un cazier profesional pentru siguranța cetățeanului cu toți taximetriștii din Capitală și să ne elibereze un contract de gestiune", a spus Anghel.
Secretarul general al Federației Naționale a Transportatorilor Rutieri din România, Virgil Câșmoiu, a spus, la rândul său, că Ministerul Transporturilor și Ministerul Internelor nu respectă legea patronatelor, elaborând în ultimii ani legi privind transporturile fără a-i consulta.
Federația propune ca Ministerul Transporturilor să elaboreze o strategie de dezvoltare a transporturilor rutiere pe termen mediu și lung.
Federația Națională a Șoferilor din România susține că hotărârea Consiliului General al Municipiului București privind extinderea liniilor RATB în județul Ilfov "a fost dată în conformitate cu prevederile legale".
"Vom solicita ca tot ce înseamnă taxe în activitatea de taximetrie să fie plătite la Municipalitate, deoarece aceștia își desfășoară activitatea în Municipiul București, folosind infrastructura Capitalei pentru aceasta. (...) De asemenea, dorim ca PMB să elaboreze un proiect de hotărâre privind stoparea desfășurării activității pe raza Municipiului București a operatorilor de transport din județul Ilfov care în acest moment își desfășoară activitatea în Municipiul București contrar legii, practicând prețuri de dumping și creând o concurență neloială taximetriștilor din București", se arată într-un comunicat de miercuri al Federației Naționale a Șoferilor din România.

http://www.mediafax.ro/social/sute-de-transportatori-din-bucuresti-si-ilfov-protesteaza-in-piata-constitutiei.html?1688;3783611
Realitatea.ro a scris:
Protest cu microbuze în Capitală! Transportatorii privați care au curse in județul Ilfov au ieșit in stradă, nemulțumiți că luna trecută au fost reintroduse în Ilfov autobuzele RATB. Operatorii privați spun că se află în pragul falimentului, după ce luna trecută au fost reintroduse în Ilfov autobuzele RATB. Ca urmare, ei cer suspendarea acestor curse.
Peste 600 de oameni, reprezentanți ai operatorilor privați din Ilfov, s-au strâns în Piața Constituției și vor picheta pe rând Guvernul, Primăria Generală a Capitalei și Parlamentul. Proprietarii de microbuze sunt nemulțumiți că, deși au câștigat licitația pentru transportul public, autobuzele RATB au fost reintroduse pe acest traseu.
Călătorii preferă să meargă cu RATB-ul deoarece este mai ieftin, iar astfel afacerea operatorilor privați începe să suporte pierderi. Consecințele au început deja să apară: au fost disponibilizați 700 de șoferi de microbuze. Pentru a evita falimentul, proprietarii firmelor de transport cer guvernanților să suspende din nou liniile RATB spre și dinspre Ilfov.
Nu este pentru prima oară când în județul Ilfov există probleme cu transportul. Pe 1 iulie 2008, Regia de Transport București a suspendat cursele spre localitățile din județ, pe motiv că autoritățile ilfovene n-au plătit subvențiile pentru aceste curse. Transportul public a fost reluat începând cu luna decembrie, după o înțelgere între premierul de atunci, Călin Popescu Tăriceanu, primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu și primarii din județul Ilfov.
În tot acest timp, microbuzele private au fost cele care au asigurat transportul către București, spre nemulțumirea populației care a protestat în numeroase rânduri față de prețurile prea mari practicate de operatorii privați.

http://www.realitatea.net/proprietarii-de-microbuze-din-ilfov-protesteaza-in-capitala_442181.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 23 Ian 2009 12:12:47    Titlul subiectului: 104806

http://www.frontnews.ro/social-si-economic/infrastructura/ciolanul-transportului-preorasenesc-voturi-sau-milioane-de-euro-ilfov-ratb-transportatori-20790

E simplu: noi, calatorii, suntem "masurati" si "vanduti" fie sub forma de voturi, de catre politicieni, fie sub forma de bani de catre afaceristi...Evil or Very Mad

"Ciolanul transportului preorasenesc, voturi sau milioane de euro

12,2 milioane de euro sau 600.000 de voturi. Aceasta este miza reprezentata de calatorii platitori de bilet care circula zilnic pe rutele Bucuresti-Ilfov pentru transportatorii privati sau pentru politicienii care candideaza in Ilfov
. La un pret mediu de 2 lei pentru o calatorie, transportatorii au toate motivele sa protesteze pentru milioanele de euro, o motivatie cel putin la fel de puternica avand si politicieni precum Calin Popescu Tariceanu, fost premier, actual deputat de Ilfov, care a dat ca sef al Executivului o Ordonanta de Urgenta pentru restabilirea transportului RATB in Ilfov ce a intrat in vigoare cu patru zile inainte de alegerile din noiembrie 2008.

Din telenovela intre transportatorii privati, RATB si calatori pentru transportul public din Ilfov se difuzeaza zilele acestea un nou episod, avandu-i ca protagonisti pe patronii firmele de transport in regim de maxi-taxi. Protestul din Piata Constitutiei organizat joi a readus in atentie scandalul ce dureaza de ani de zile, din care noi episoade s-au jucat in 2008: Pe 1 iulie, Primaria Capitalei a anulat cursele preorasenesti pe motiv ca CJ Ilfov nu si-a platit subventiile asumate printr-un protocol cu PMB in 2007.

Situatia insa nu a durat prea mult, fostul premier Calin Popescu Tariceanu fiind ingrijorat de soarta celor ce aveau sa reprezinte o parte importanta din electoratul de la 30 noiembrie 2008. Prin urmare, problema a fost rezolvata printr-o ordonanta de urgenta, ce a intrat in vigoare cu patru zile inainte de Ziua Z a noului deputat de Ilfov, dupa ce alegatorii bagasera deja in buzunarele transportatorilor privati peste 60 de milioane de euro. De notat, fostul premier Tariceanu a obtinut doar 10.121 de voturi in colegiul patru din Ilfov.

Un fotoliu de deputat, cu voturile navetistilor se obtine


La o saptamana de la aplicarea hotararii primarului general al Capitalei privind sistarea transportului pe liniile preorasenesti, fostul premier Calin Popescu Tariceanu se intalnea cu Sorin Oprescu si conveneau asupra reluarii circulatiei liniilor RATB de la 1 septembrie, dupa definitivarea acordarii licentelor de transport. Argumentul lui Tariceanu a fost faptul ca transportul public intre Bucuresti si Ilfov este important din punct de vedere economic deoarece permite locuitorilor din zona suburbana sa aiba acces la locurile de munca din Capitala.

"Am facut apel la posibilitatile mai mari ale Primariei Bucuresti in raport cu Ilfovul de a asigura o solutie pe termen lung pentru acest transport, alaturi de formele de transport privat care trebuie sa fie concurentiale, dar in acelasi timp trebuie sa respecte si conditiile de siguranta ale traficului. Ceea ce se intampla in momentul de fata, transportul asigurat cu microbuze improvizate frecvent implicate in accidente de circulatie datorita lipsei unui control tehnic riguros, nu poate sa ne lase indiferenti si cred ca solutia unui transport public asigurat de RATB este mult mai buna in comparatie cu ceea ce se intampla in multe dintre traseele pe care ar trebui sa fie acoperite de transport", declara la acea vreme Tariceanu, potrivit Mediafax.

Transportatorii particulari castigasera in instanta contestarea dreptului RATB, considerata regie locala, de a asigura transportul catre localitatile altui judet, in speta Ilfov.

Intrarea in legalitate a reintroducerii liniilor RATB pe rutele spre Ilfov a fost asigurata de o ordonanta de urgenta (OUG 110/2008) prin care traseele de transport persoane dintre Municipiul Bucuresti si Ilfov erau considerate trasee locale si care a fost publicata in Monitorul Oficial pe 22 septembrie 2008. Numai ca punerea ei in practica s-a facut pe 26 noiembrie, cu exact 4 zile inainte de alegerile parlamentare.

Transportul de persoane din jurul Capitalei, o afacere de peste 12 milioane de euro pe luna

Numarul celor care au nevoie sa se deplaseze intre Bucuresti si Ilfov in fiecare zi se ridica la 600.000 de persoane, ceea ce, in medie, insemna incasari pe peste jumatare de milion de euro pe zi, in conditiile in care o calatorie cu microbuzul costa 2 lei, iar fiecare persoana efectueaza doua calatorii. Suma ar putea fi insa mult mai mare avand in vedere faptul ca sunt calatori care nu cumpara bilet pentru liniile RATB preorasenesti, iar in cazul transportatorilor privati au fost semnalate numeroase cazuri in care calatorii s-au plans ca nu li s-a "taiat" bilet.

Federatiile patronale ale transportatorilor au cerut joi abrogarea Ordonantei 110 din 2008 pentru modificarea OUG 109 din 2005 privind transporturile rutiere, sustinand ca aceste trasee au fost atribuite prin licitatie publica in aprilie 2008, pe o perioada de cinci ani, transportatorilor rutieri cu capital privat. Reprezentantii transportatorilor sustin ca reintroducerea liniilor RATB le-a adus pierderi de 60% si ca sunt in pragul falimentului, precum si au fost nevoiti sa concedieze 600 de soferi.

Reprezentantii federatiilor au precizat ca pentru a participa la licitatii, transportatorii au facut investitii de sute de milioane de euro pentru modernizarea parcului auto.

Secretarul general al FNPTRR, Virgil Casmoiu, sustine ca activitatea RATB in Ilfov este ilegala, deoarece regia nu a participat la licitatia de atribuire a traseelor de transport si nu plateste nici o alta obligatie fiscala, potrivit Mediafax.

Mai ieftin sau gratis, mai bun

Navetistii prefera RATB-ul pentru ca este mai ieftin, o calatorie costand intre 1,5 lei si 2,5 lei in functie de lungimea traseului, fata de 1,5 -3,5 lei, pretul unei calatorii asigurate de transportatorii privati. Pe de alta parte, in ceea ce priveste RATB-ul, exista posibilitatea unei calatorii "gratuite", desi purtatorul de cuvant al RATB, Mihai Vladarau, a declarat ca "nu sunt pierderi" pe aceste rute: "sunt bilete, sunt abonamente si se fac controale". Declaratia sa contrazice insa spusele primarului general Sorin oprescu care a decis reducerea curselor RATB din Ilfov deoarece nu sunt profitabile, unele dintre ele circuland cu doar doi, trei pasageri.

Pe de alta parte, operatorii privati nu asigura intotdeauna cele mai bune conditii, numarul pasagerilor transportati fiind mai mare decat capacitatea microbuzelor, iar frecventa cu care acestea circula fiind stabilita in functie de gradul de ocupare. Un alt repros care li se face transportatorilor privati il reprezinta faptul ca acestia nu dau bilete tuturor pasagerilor sau nu dau restul. Forumurile consemneaza astfel de probleme.

"Locuiesc de 2 ani si ceva in Popesti. (...) Singurele probleme sunt strazile si transportul in comun. (...) Bilete nu se dau, decat daca cer (...) Pleaca cu calatori in picioare chiar de la capat; in Iveco incap "usor" 30 de persoane, iar in Isuzu intra 50 si chiar si asa mai ramane loc pe acoperis (...) la RATB unii nu stiau cum arata biletul/abonamentul, dar mergeau in conditii mai bune; acum, cand se calca in picioare, tin neaparat sa plateasca (...) Deja exista microbuze cu 3-4 scaune lipsa, geamuri din celofan prins cu scotch bej, din acela mai sexy".

"Nu am avut decat de cateva ori ocazia sa calatoresc prin Ilfov cu fostele autobuze RATB, dar de cate ori am fost am constatat ca aproape nimeni nu avea bilet (si nici la sofer nu platea, evident), deci mergeau gratis; in plus era plin de saci cu diverse tampenii si animale."

"Nu respecta nici un orar, nu respecta nici calatorii. Licenta se poate ridica in orice moment pt halul in care presteaza serviciile"."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 05/Mai/2024
Mesaje: 9916
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Ian 2009 08:26:30    Titlul subiectului: 105047

Transportatori privati cer licenta de la primaria capitalei.
http://www.realitatea.net/dupa-modelul-ratb-firmele-private-de-transporturi-cer-subventie-de-la-primarie_441397.html

Citat:
Reintroducerea curselor RATB dintre Capitală și localitățile limitrofe din județul Ilfov, în urma "trocului" dintre primarul general Sorin Oprescu și fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, a stârnit proteste din partea transportatorilor rutieri. De pe urma acestei înțelegeri, Oprescu s-a ales cu administrarea a 37 de spitale, iar Tăriceanu cu o publicitate electorală favorabilă, care i-a asigurat un mandat în Parlament. Reintroducerea autobuzelor RATB în Ilfov s-a făcut neținându-se cont că județul are de rambursat o datorie istorică de 630 de miliarde lei, au punctat, ieri, într-o conferință de presă, reprezentanții rutieriștilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ILFOV Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 15, 16, 17  Următoare
Pagina 9 din 17

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community