|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 31 Oct 2008 12:27:32 Titlul subiectului: |
100299 |
|
Am adresat o petitie catre Presedentia Romaniei, solicitandu-i domnului Presedinte Traian Basescu sa se implice direct in solutionarea gravelor probleme care se manifesta in transportul public, in primul rand datorita legislatiei prost - sau poate cu cap - conceputa, care lasa la mana autoritatilor locale cel mai important aspect: alegerea tipului de vehicule folosite, ceea ce, in opinia mea, este INADMISIBIL.
Iata textul trimis pe adresa procetatean@presidency.ro
''Catre :
Presedintia Romaniei
In atentia:
Domnului Presedinte Traian Basescu
Buna ziua
Ma numesc Catalin Ghita, sunt din Buzau, adresa
De-a lungul timpului ati luat mai multe masuri radicale pentru modernizarea Romaniei, printre care eu am apreciat foarte mult desfiintarea acelor buticuri primitive care ocupau abuziv spatiul public din Bucuresti; ca atare, va supun atentiei un alt aspect asupra caruia sper sa va indreptati atentia si sa intreprindeti demersurile necesare pentru a introduce civilizatia si in domeniul transportului public.
Va rog sa va implicati direct intrucat ma tem ca birocratia sau interesele financiare sa nu impiedice solutionarea corecta a acestei petitii.
In transportul public local din Romania au loc frecvent nereguli cauzate, in opinia mea, in principal de prezenta pe traseele urbane a acelor asa-zise ''maxi-taxi'', total improprii pentru desfasurarea in conditii de siguranta si minim confort a calatoriilor.
Majoritatea acestor microbuze au un numar mic de locuri, au o singura usa de acces, au un culoar extrem de stramt; cum multi soferi de maxi-taxi incarca microbuzele peste numarul de locuri, iar statiile sunt destul de dese la transportul urban, cu calatori care au nevoie sa urce si sa coboare, se creaza un disconfort major.
Totodata, in mod frecvent, soferii de maxi-taxi ''uita'' sa dea bilete, aceste ''maxi-taxi''-uri fiind o sursa majora de evaziune fiscala.
Autoritatile locale si Politia, desi au fost sesizate asupra acestor nereguli, par incapabile sa gestioneze fenomenul in favoarea calatorilor, masurile luate parand sa nu aiba nici un efect asupra acestor transportatori, care revin cu indarjire la vechile metehne.
Dupa parerea mea, originea gravelor nereguli din transportul public sta in modul cum sunt definiti termenii de autobuz, respectiv microbuz in legislatia actuala.
In prezent avem niste definitii "incrucisate" si "suprapuse", care lasa la alegerea autoritatilor locale un aspect esential in transportul public: TIPUL DE VEHICULE folosite pe trasee. Microbuzul e definit ca autobuz, desi ar trebui definit independent, ca vehicul transport persoane; iar autobuzul ar trebui sa fie doar cel cu capacitatea peste 22 locuri pe scaune, ce-i sub 22 de locuri fiind microbuz si nu autobuz.
Iata cum arata in legislatia actuala aceste definitii:
''autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roți și o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto''
''microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto''
In opinia mea, definitiile trebuie corectate, MINIM, de forma asta:
AUTOBUZ – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare, care are mai mult de 22 locuri pe scaune, in afara locului conducatorului auto, dispunand de cel putin 2 usi de acces distincte, automate, comandate de la sofer.
Iar microbuzele ar fi:
microbuz – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane DOAR pe scaune care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto.
In acest fel, cele 2 definitii nu ar mai fi "incrucisate" si ar permite DEFINIREA FARA ECHIVOC a fiecaruia dintre mijloacele de transport persoane.
Cu stima,
Catalin Ghita''
Am trimis petitii cu text asemanator (nu identic, evident) catre Ministerul Transporturilor, Senat, Camera Deputatilor si Guvern.
Sa vedem ce vor raspunde.
Faceti la fel, trimiteti petitii semnaland neregulile intalnite de voi si propunand solutii, poate vor lua o decizie, ca asa nu se mai poate, dubele astea ruineaza si ce a mai ramas din transportul civilizat!
Pentru a gasi adresele de contact ale diverselor insitutii, puteti cauta, folosind un motor de cautare (Google, Mozilla etc) si introduceti numele institutiei+contact; de exemplu "presedentia romaniei contact".
Macar atata putem si puteti face pentru transportul in comun, daca nu vreti ca Romania sa ajunga tara dubelor!
Succes. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 31 Oct 2008 13:10:57 Titlul subiectului: |
100300 |
|
Eu zic ca ar merge atasat un sondaj printre oameni... In Cracovia am vazut asta, un grup de insi erau prin statii si masini si tramvaie si dadaeau oamenilor un chestionar pe care sa il completeze... Eu zic ca trebuie cooptati si calatorii majoritari, ca agitatia schimbarii sa fie mai puternica...
In plus demersul acesta (tema) trebuie sa fie clar(a): scapat de dube, nu amestecat cu tramvaie si troleibuze... Trebuie etapizata toata treaba.
Intai sa avem transport unde ideea de vehicul, de tichet de calatorie, de drepturi si obligatii este rezolvata pe cat se poate la nivel national. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 31 Oct 2008 13:22:37 Titlul subiectului: |
100303 |
|
E periculos de facut acest sondaj in Romania hotilor cu functii de conducere pentru ca sunt convins ca se vor pune intrebari tendentioase si inselatoare, bine gandite, pentru ca repondentii sa nu-si dea seama ca sunt atrasi intr-o cursa.
Adica, intrebari de genul "Vreti autobuze sau maxi-taxi?" sunt periculoase, pentru ca vor fi raspunsuri de genul "Da, vrem maxi-taxi, ca vin des, la ore convenabile etc" ceea ce este oarecum adevarat, insa se trece sub tacere adevarul-adevarat, ca aceste dube/maxi-taxi par sa circule mai bine TOCMAI pentru ca autobuzele sunt sabotate de autoritati prin programe de circulatie de multe ori fara legatura cu nevoile calatorilor, de privati prin circulatia lor in fata autobuzelor, cu complicitatea sau nu a autoritatilor etc.
Intrebari corecte ar fi "Vreti maxi-taxi sau autobuze care sa circule la aceleasi intervale?", insa fiti convinsi ca intrebarile ar fi ticluite de asa natura incat raspunsurile sa iasa "cum trebuie". In lipsa unei supravegheri din partea societatii civile, a ONG-urilor, care se implica mult prea putin, autoritatile locale au painea si cutitul si au grija si de acesti privati "nevinovati" care atunci cand e vreun control au grija sa mimeze ca respecta legea... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 31 Oct 2008 14:29:21 Titlul subiectului: |
100306 |
|
Eu am zis ca sondajul sa fie facut de Societatea Civila, nu de autoritati, ma refeream la metode de actiune ale noastre ca societate civila beneficiara a acestor servicii.
Din pacate ONG-urile stau foarte prost la capitolul specialisti... de aceea nu sunt o forta viabila, fac treburile dupa ureche, dupa parerea mea. Ca san u mai zic ca ONG-urile sunt o sursa se sifonare de fonduri nerambursabile. Din pacate si aici de aceasta parte a baricadei este foarte mult de pus la punct... _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 03 Noi 2008 13:52:48 Titlul subiectului: |
100481 |
|
Iata petitia adresata catre Ministerul Internelor si Reformei Administrative, Domnului Ministru Cristian David:
"Catre :
Ministerul Internelor si Reformei Administrative
In atentia:
Domnului Ministru Cristian David
Buna ziua
Ma numesc Catalin Ghita, sunt din Buzau, str.
In transportul public local din Romania au loc frecvent nereguli cauzate, in opinia mea, in principal de prezenta pe traseele urbane a acelor asa-zise ''maxi-taxi'', total improprii pentru desfasurarea in conditii de siguranta si minim confort a calatoriilor.
Majoritatea acestor mijoace de transport improvizate au un numar mic de locuri si cum multi soferi de maxi-taxi incarca microbuzele cu mult peste numarul de locuri pe scaune, luand multi calatori in picioare, calatorii sunt expusi unor riscuri majore ce decurg din reducerea stabilității autovehiculului prin modificarea centrului de greutate, datorita calatorilor in picioare; circulația cu viteze foarte mari mplifica riscurile cauzate de depasirea capacitatii nominale.
Aceste microbuze/maxi-taxi-uri au un culoar extrem de stramt si cum statiile sunt destul de dese la transportul urban, iar calatorii au nevoie sa urce si sa coboare frecvent, coroborata cu distanta minima dintre scaune, se creaza un disconfort major calatorilor.
Aceste microbuze/maxi taxi au de regula o singura usa de acces functionala, accesul calatorilor fiind greoi si inconfortabil; totodata aceste maxi-taxi sunt profund discriminatorii, neavand facilitati de acces pentru persoanele cu dizabilitati/in scaune cu rotile.
Sistemul de taxare folosit la aceste maxi-taxi-uri este primitiv, soferii trebuind sa se ocupe si de incasarea tarifului de calatorie de la calatorii care urca din statiile din parcurs, iar acest lucru, coroborat cu disperarea soferilor de a fi atenti sa nu fie depasiti de asa-zisa ''concurenta'', distrage atentia soferilor de la conducerea propriu-zisa a vehiculelor si expune calatorii unor riscuri majore de accidente.
Totodata, in mod frecvent, soferii de maxi-taxi ''uita'' sa dea bilete, aceste ''maxi-taxi''-uri fiind o sursa majora de evaziune fiscala.
Autoritatile locale si Politia din Buzau, desi au fost sesizate asupra acestor nereguli, par incapabile sa transeze definitiv problema in favoarea calatorilor, masurile care mi s-a comunicat ca ai fost luate parand sa nu aiba nici un efect asupra acestor transportatori, care revin cu indarjire la vechile metehne.
Dupa parerea mea, originea gravelor nereguli din transportul public sta in modul cum sunt definiti termenii de autobuz, respectiv microbuz in legislatia actuala.
In prezent avem niste definitii "incrucisate" si "suprapuse", care lasa la alegerea autoritatilor locale un aspect esential in transportul public: TIPUL DE VEHICULE folosite pe trasee. Microbuzul e definit ca autobuz, desi ar trebui definit independent, ca vehicul transport persoane; iar autobuzul ar trebui sa fie doar cel cu capacitatea peste 22 locuri pe scaune, ce-i sub 22 de locuri fiind microbuz si nu autobuz.
Iata cum arata in legislatia actuala aceste definitii:
''autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roți și o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto''
''microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto''
Va rog sa intreprindeti demersurile necesare pentru clarificarea legislatiei si eliminarea oricaror confuzii.
In opinia mea, definitiile trebuie corectate, MINIM, de forma asta:
AUTOBUZ – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare, care are mai mult de 22 locuri pe scaune, in afara locului conducatorului auto, dispunand de cel putin 2 usi de acces distincte, automate, comandate de la sofer.
Iar microbuzele ar fi:
microbuz – autovehicul conceput si construit pentru transportul de persoane DOAR pe scaune care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto.
In acest fel, cele 2 definitii nu ar mai fi "incrucisate" si ar permite DEFINIREA FARA ECHIVOC a fiecaruia dintre mijloacele de transport persoane.
Cu stima,
Catalin Ghita"
Adresa unde puteti depune petitii similare este: petitii@mira.gov.ro
Cred ca forma actula a acestei petitii este cea mai buna la care am ajuns dupa rafinari succesive.
O puteti folosi fara nici o restrictie, chiar va rog sa luati atitudine. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mar 04 Noi 2008 11:18:41 Titlul subiectului: |
100539 |
|
O alta problema a legislatiei (in afara de definirea INTENTIONAT gresita a microbuzului), este data de ideea ca pe trasee interurbane se vor folosi vehicule interurbane. Prin asta inteleg vehicule cu mai putine usi.
Momentan mi se pare foarte proasta aceasta diferentiere. De exemplu, traseele Bucuresti Ilfov sunt cica interurbane, ca doar trec din Bucuresti in nu stiu ce sat cu pretentii de oras. Dar nu asta trebuie sa fie criteriul care sa decida daca pe un traseu se vor folosi vehicule urbane sau interurbane.
Criteriul trebuie sa fie: distanta minima dintre statii. Eu inteleg ca un autobuz sa aiba doar 2 usi daca mergi cu el 15 min intre statii. Dar in momentul in care distanta dintre statii e in medie de 300-400 de m, urcatul si coboratul din vehicule cu mai putine usi reprezinta o problema. _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 04 Noi 2008 17:16:14 Titlul subiectului: |
100556 |
|
Aiurea... nu are nici o legatura distanta intre statii cu numarul usilor, ci cu capacitatea de transport. Ca tot vorbiti de tarile civilizate, acolo majoritatea autobuzelor au 2 usi. Simplu: una pentru coborire, iar cea din fata, de la sofer, pentru urcare si cumparare/taxare de bilete. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Mar 04 Noi 2008 19:28:28 Titlul subiectului: |
100568 |
|
Ma uit in Targu-Jiu ca sunt cu 4 usi si la orele de varf e infernal, abia se urca lumea! Nici nu ma gandesc ce ai face cu 2 usi! Eventual sa dureze stationarea o ora! |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 24 Noi 2008 09:29:22 Titlul subiectului: |
101574 |
|
Am inaintat si via e-mail acelasi tip de petitii catre Camera Deputatilor, Senat, Guvern, Ministerul Transporturilor si Ministerul Internelor si Reformei Administrative.
Am primirt deja rapsuns de la Guvern, cum ca ... au inaintat petitia mea catre Ministerul Transporturilor!
Birocratia asta ne omoara, cand e vorba de cine stie ce rahat, guvernul da imediat ordonante, cand e ceva legat de cetateni, li se rupe, o "plimba" de colo-colo.
Cine de la Ministerul Transporturilor sa ia atitudine impotriva dubagiilor cand au existat destul articole in presa cu acuzatii privind co-interesarea unora din minister in afacerile marilor transportatori dotati cu dube?!?
P.S.: De remarcat ca nu apare IN CLAR numele persoanei care a semnat acest raspuns!
Poate ca astia de la Guvern nu sunt chiar obisnuiti cu modul cum se raspunde la petitii, dar e scuzabil, au alte treburi acum, Ciolaniada electorala e in toi... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 10 Dec 2008 10:11:12 Titlul subiectului: |
102358 |
|
Am inaintat mai multe petitii catre Primaria Buzau si Primarul Constantin Boscodeala.
Spre surprinderea mea, primarul sau purtatorul sau de cuvant au raspuns de fiecare data foarte prompt, lucru demn de lauda intr-o tara in care dispretul fata de cetateni pare generalizat.
L-am felicitat pe primar pentru faptul ca accepta sa discute si cu cei care-i contesta o parte dintre masuri, aceasta acceptare a dialogului fiind un lucru destul de neobisnuit pentru Romania.
Am constatat ca primarul (sau purtatorul de cuvant) este un om inteligent si foarte abil, care la multe din intrebarile mele precise imi da raspunsuri adevarate in principiu, dar neaplicabile sau neaplicate in practica.
Continui dialogul cu dansul, incercand sa demontez teoriile sale pe care s-a construit esafodajul care mentine in functiune sistemul maxi-taxi, un sistem parazitar, cel putin in opinia mea
Iata un demers recent:
http://www.domnuleprimar.ro/28041-Orarul-transportului-comun-secretizat-Domnule-Primar-momentul.html
Orarul transportului in comun, secretizat
Domnule Primar,
In momentul actual, datorita grijii dumneavoastra si a Consiliului Local pentru cetateni, suntem in imposibilitatea de a cunoaste orarul de circulatie al autobuzelor si microbuzelor/maxi-taxi intrucat din motive suspecte nu s-a avut grija sa se respecte legea si ca aceste orare sa fie afisate.
Trecand peste modul total lipsit de transparenta in care s-a adoptat programul de circulatie al autobuzelor, care ar fi trebuit sa fie valabil de la 01.10.2008, constatam ca pe statii, pentru linia 2 este afisata o frecventa de 20 de minte de luni pana vineri, dar realitatea de pe teren e ca se circula ca inainte, la 30 de minute, cu plecari la fix si la si jumatate!
Poate ne explicati si noua de ce programul ala s-a aplicat cu intarziere si doar partial, numai pentru anumite linii, iar pentru altele nu. Nu vi se pare anormala lipsa de comunicare cu calatorii, care trebuie sa deduca pogramul, in lipsa afisarii lui, civilizate?
In urma cu 1-2 ani, macar la capetele de linie existau panouri cu ORARUL de circulatie, nu ca acum, cand se afiseaza niste simple frecvente. Ce a deterrminat aceasta 'imbunatatire' de acum?
De ce privatii nu afiseaza nici un fel de orar sau ferecventa?
Pentru a inlatura orice suspiciune privind anumite nereguli si interese in afacerea transportului local, va rog sa dispuneti afisarea aici pe aceste site, pe pagina de internet a Consiliului Local, dar si in statii, in paralel, a orarelor de circulatie, atat pentru autobuze, cat si pentru maxi-taxi. Adica orarul liniei 1, langa orarul pseudo-liniei 1M, apoi linia 2 si linia 2M s.a.m.d. Sa ne lamurim daca parazitarea de pe trasee se face cu stiinta Consiliului Local sau daca privatii doar fac ce-i taie capul si autoritatile nu iau masuri ferme.
De asemenea solicit sa publicati, tot in paralel, hartile si lista cu statiile pentru fiecare pereche de linii, 1 si 1M, 2 si 2M, 3 si 3M etc sa fie si mai evident faptul ca fiecare traseu din aceste perechi de trasee sunt aproape 100% identice.
Puteti publica aceste documente pe pagina de internet, daca nu aveti nimic de ascuns.
Raspunsul la aceasta solicitare va fi decisiv pentru demersurile mele ulterioare. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 10 Dec 2008 10:13:33 Titlul subiectului: |
102359 |
|
Am inaintat mai multe petitii catre Primaria Buzau si Primarul Constantin Boscodeala.
Spre surprinderea mea, primarul sau purtatorul sau de cuvant au raspuns de fiecare data foarte prompt, lucru demn de lauda intr-o tara in care dispretul fata de cetateni pare generalizat.
L-am felicitat pe primar pentru faptul ca accepta sa discute si cu cei care-i contesta o parte dintre masuri, aceasta acceptare a dialogului fiind un lucru destul de neobisnuit pentru Romania.
Am constatat ca primarul (sau purtatorul de cuvant) este un om inteligent si foarte abil, care la multe din intrebarile mele precise imi da raspunsuri adevarate in principiu, dar neaplicabile sau neaplicate in practica.
Continui dialogul cu dansul, incercand sa demontez teoriile sale pe care s-a construit esafodajul care mentine in functiune sistemul maxi-taxi, un sistem parazitar, cel putin in opinia mea
Ultimul demers de pana acum:
http://www.domnuleprimar.ro/28076-Raspuns-nemultumiri-Domnule-Primar-primit-alt-raspuns-foar.html
Domnule Primar,
A. Am primit un alt raspuns foarte prompt de la dumneavoastra la o petitie anterioara a mea, drept pentru care va multumesc din nou pentru ca acceptati dialogul, chiar si cu cei care contesta unele dintre masurile pe care le luati.
Vreau sa fac cateva comentarii asupra acestui raspuns al dumneavoastra.
'Fiecare oras isi are propria strategie de abordare a serviciilor publice de transport in comun, in functie de numarul de locuitori, de suprafata, infrastructura stradala,etc.'
Asta e adevarat, e ceva general valabil.
'Solutia adoptata in municipiul Buzau are la baza un Studiu de Circulatie elaborat de o societate abilitata in acest sens si in urma studierii traficului de calatori timp de 6 luni.'
Cand anume, in ce perioada, s-au facut acele studii, pentru ca daca nu sunt foarte recente aceste studii nu cred ca mai au relevanta intrucat in mod cert au avut loc transformari in nevoile de transport ale calatorilor. Deschiderea noului Mall, a magazinului Carrefour, iminenta deschidere a magazinului Kaufland au condus la polarizarea accentuata a necesatii de transport in zona XXL, deservita in prezent de liniile 2, 3 si 5.
Se impune facilitarea legaturii acestei zone comerciale in expansiune cu celelalte cartiere ale orasului, fie prin modificarea traseeelor existente, fie prin crearea unor trasee noi, dar si prin gandirea unor amplasamente de statii de transbordare, statii comune pentru mai multe linii, pentru a facilita transportul calatorilor care folosesc 2 sau mai multe linii de transport pentru a se deplasa in anumite zone unde nu sunt linii directe.
Datorita acestor centre comerciale mari, e necesar ca aceste trasee sa fie deservite de mijloace de transport de mare capacitate si cu acces facil, menite sa asigure transportarea unui numar mare de calatori cu pungi, pachete, colete etc, a unui numar de batrani/pensionari care trebuie sa se poata beneficia de mijloace de transport dotate cu rampa de acces si sistem de 'ingenunchere/kneeling', adica aplecare la comanda pe partea statiei pentru a permite accesul acestor persoane.
'Succesiunea mijloacelor de transport in comun, in municipiul Buzau este de 4-5 minute, stabilirea prioritatii in acest interval este o solicitare absurda.'
Aici sunteti din nou abil si incercati sa acreditati o idee doar partial adevarata. Pentru anumite linii e adevarata, dar sa luam ca exemplu linia 3.
Autobuzele circula din 40 in 40 de minute. Din ce stiu eu, pe aceesi linie 3 circula si cel putin 2 microbuze/maxi-taxi. Microbuzul BZ-03-STP pleaca de fiecare data cand il vad aproape simultan cu autobuzul de pe linia 3, dupa care timp indelungat nu mai trece nimic. Ce rost are ca acel maxi-taxi sa plece aproape simultan cu autobuzul, cand e mult mai logic sa se adopte un program de forma: la 06:20 pleaca autobuzul, la 06:40 microbuzul, la 07:00 din nou autobuz, la 07:20 din nou microbuz s.a.m.d. Simplu, elegant, se asigura si o buna deservire a calatorilor acestei linii.
In forma actuala, se circula in tandem, total nepractic, 2 vehicule, microbuz+autobuz aproape simultan, dupa care nu mai trece nimic un timp indelungat!
'Transportul in comun modern se face in functie de numarul de calatori trasportati pe fluxuri orare, cu mijloace de mare capacitate, de capacitate mica sau mixt.'
Nu vi se pare mai logica solutia pe care v-o propun eu? La orele de varf, cu cerere mare de transport, dimineata si seara, sa circule autobuzele, pentru ca circulatia autobuzelor sa fie eficienta, avand cat mai multe locuri ocupate? Iar in afara orelor de varf sa circule mai des aceste microbuze, care s-ar face si ele oarecum utile, prin capacitatea de transport adaptata cererii mai reduse de la acele ore?
De asemenea, trebuie precizat ca in orasele mari autobuzele nu circula cu o frecventa fixa, ci circula mai des la orele de varf, in sistem cu ranforsari, adica la orele de varf sunt introduse pe trasee mai multe autobuze suplimentare, pentru a prelua fluxul sporit de calatori.
Daca autobuzele DAC/Rocar nu au fost casate inca, din cele peste 20 cred ca cel putin 10 pot fi reabilitate printr-o reparatie capitala si facute apte pentru a circula in conditii decente inca 1-2 ani, pana mai reusiti sa achizitionati alte autobuze noi. Astfel de autobuze sunt inca folosite in orase mari, deci se poate.
E inutil si ineficient ca la orele de varf sa circule microbuze arhipline, din cauza ca trec primele prin statii, iar autobuzele sa fie destul de goale!
'Trans Bus are in dotare 30 de autobuze fabricate in 2006-2008, societatile private au in dotare 75% microbuze fabricate 2005-2008 si 25% fabricate 2002-2005.'
Aici iar evitati sa oferiti niste date concrete, ma intereseaza mai putin structura pe vechime a parcului de microbuze, cat mai ales numarul lor, e important sa comparam date similare, ca sa fie mai evidenta disproportia vehiculelor de pe trasee.
De asemenea, am vazut niste rable de microbuze pe linia 7 , dar si pe 2, de ti-e si frica sa mergi cu ele. Am in vedere microbuzele Iveco vechi de pe 7 sau BZ-67-DOM de pe 2, despre care chiar soferul se plangea unui cunoscut de-al sau, calator in microbuz.
B. Pe site-ul Consiliului Local Buzau a fost publicat un Proiect de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau, anuntat pentru sedinta Consiliului Local din data de 28.08.2008.
Numai ca despre acest Proiect de Hotarare nu s-a mai pomenit nimic, nici in sedinta din 28.08.2008, nici in cea din 25.09.2008, nici in cea din 30.10.2008, nici in cea din 27.11.2008!
Deja au trecut aproape 4 luni de la initierea acelui proiect de hotarare si iata ca nu mai aflam nimic despre el.
Cateva intrebari:
B1. Care este motivul legal al amanarii dezbaterii si aprobarii acelei Hotarari, ca banuiesc ca ea ar fi trebuit sa fie in regula din punct de vedere juridic in momentul anuntului de intentie?
B2. Aceasta Hotarare are sau nu caracter NORMATIV? Sunteti sau nu obligati sa anuntati EXPLICIT si in timp util dezbaterea sa?
B3. Cumva acest proiect de hotarare a fost introdus pe ordinea de zi a vreuneia dintre sedintele Consiliului Local la capitolul 'Alte probleme ale activit??ii curente', fiind adoptat si el fara consultarea noastra, a calatorilor?
Pentru ca doar avem experienta cu 'Proiectul de hotarare privind aprobarea programului de transport al Transbus, valabil de la 01.10.2008' care nu a fost anuntat explicit in convocatorul electronic al sedintei, facand imposibila participarea la sedinta respectiva a celor interesati, desi era un subiect de larg interes, care afecteaza un numar mare de calatori care poate doreau sa-si exprime opiniile! Atunci ati gasit scuza ca acel program nu avea caracter normativ, acum ce se mai poate invoca?
Pentru cine nu a citit Proiectul de HOTARARE privind aprobarea Regulamentului pentru efectuarea serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in municipiul Buzau, disponibil inca pe pagina de internet a Consiliului Local, acesta prevede perpetuarea parazitarii transportului public cu autobuze prin mentinerea si/sau introducerea a peste 120 (!!!!!) de maxi-taxi-uri (cam 117 curente + vreo 9 rezerve) care sa circule si ele pe traseele buzoiene, sufocand transportul cu autobuze!
Cu aceste maxi-taxi-uri pe trasee nu vom avea transport cvilizat in Buzau prea curand, acesti privati nu vor investi din proprie initiativa in autobuze URBANE, in statii moderne, in sisteme de afisare a traseelor si de anuntare a statiilor. Constrangeti-i sa o faca sau scoateti-i de pe trasee.
C. La Art. 37, alin. (3) din Legea 92/2007 se prevede ca:
'In cazul in care traseele serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate nu pot fi deservite de UN SINGUR operator de transport rutier si/sau transportator autorizat, autoritatea administratiei publice locale are dreptul sa decida atribuirea gestiunii pentru grupe de trasee DISTINCTE sau pentru cate un singur traseu si va incheia, dupa caz, contracte de dare in administrare sau contracte de delegare a gestiunii, cu doi sau mai multi operatori de transport rutier sau trasportatori autorizati, desemnati castigatori.'
De aici eu inteleg asa: daca UN operator nu poate deservi toate traseele de transport, atunci cate UN traseu sau O grupa de trasee DISTINCTE poate fi atribuit cate UNUI SINGUR operator, CASTIGATOR al procedurii de atribuire pentru acel traseu sau grupa de trasee.
Motivul CONCURENTEI, invocat de dumneavoastra, cred ca nu se sustine din 2 cauze:
- eventuala concurenta trebuie sa aiba loc la ATRIBUIREA traseului/grupei de trasee, nu pe traseu, unde are loc o adevarata haiducie!
Pot licita 2 sau mai multe societati, dar trebuie sa existe numai cate UN SINGUR CASTIGATOR PENTRU FIECARE TRASEU!
Asa-zisa 'Concurenta' de pe traseu este in realitate o parazitare acerba facuta de privati autobuzelor Transbus, o goana nebuna dupa profit cat mai mare, cu orice pret, din partea multora dintre acesti privati;
- daca pretindeti ca ar trebui sa fie 'concurenta' pe trasee, de ce s-au creat acele trasee scriptice, notate cu 'M' (1M, 3M etc), cand puteati foarte bine sa spuneti ca vreti sa puneti mai multi operatori pe acelasi traseu, ca sa fie 'concurenta', nefiind necesara inventarea unor (aproape 100%) aceleasi trasee dar cu alte nume? Probabil insa ca stiti ce prevede legea si de aceea se incearca metoda acea cu trasee notate cu 'M', la limita legalitatii.
Va solicit si dumneavoastra punctul de vedere autorizat, ferm si punctual asupra acestor probleme ce afecteza grav transportul public din Buzau.
Asupra acestui aspect am cerut punct de vedere oficial A.N.R.S.C.
C1) UNUL si ACELASI traseu poate fi deservit SIMULTAN de MAI MULTI operatori?
Din cate am inteles eu, exista o prevedere care spune ca operatorul (UN SINGUR operator) are EXCLUSIVITATE pe traseul sau.
Adica, concret, pe traseul 3, de exemplu, pot fi si autobuzele Transbus, dar si microbuze/maxi-taxi private?
C2) Un traseu de transport in comun poate sau nu sa poarte 2 indicative distincte? Adica ACELASI traseu de pe teren sa se numeasca 3 pentru autobuze si 3M pentru microbuze/maxi-taxi?
Eu inteleg ca traseele operatorilor trebuie sa fie DISTINCTE pe teren, nu doar ca indicativ!
In opinia mea, TRASEELE fizic IDENTICE, ar trebui sa poarte INDICATIVE IDENTICE!
In opinia mea, crearea unor trasee-clona poate si a fost folosita ca justificare pentru a introduce SIMULTAN pe un traseu mai multi operatori si a gasi o justificare fortata pentru introducerea si pastrarea sistemului maxi-taxi!
Va rog sa precizati exact care sunt conditiile CUANTIFICABILE / MASURABILE pentru ca 2 trasee sa poata fi considerate DISTINCTE, in intelesul art. 37, alin. (3) din Legea 92/2007.
C3) In Legea nr.102/2006 pentru aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere scrie ca:
''STATIE PUBLICA: punct de pe traseul unui serviciu regulat de transport persoane, amenajat corespunzator, semnalizat printr-un indicator rutier si SA AIBA IN DOTARE UN PANOU SUPLIMENTAR PE CARE ESTE ATASAT ORARUL CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE''
Va rog sa-mi precizati daca afisarea "ORARULUI CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE'' este OBLIGATORIE sau facultativa.
In opinia mea, legea este foarte clara si explicita, cerand afisarea "orarului conform caruia opresc autovehiculele, pentru urcarea si coborarea persoanelor transportate'', adica in fiecare statie trebuie afisate orele de sosire in acea statie pentru fiecare vehicul in parte.
In Buzau se incalca aceasta prevedere legala, in majoritatea statiilor fiind afisate doar intervalul de circulatie (adica intre orele 06:00 â?? 21:00, de exemplu) si FRECVENTELE (adica 27 de minute, 40 de minute etc intre autobuze). Calatorul nu are de unde sti daca mai are de asteptat 1 minut sau 40 de minute!
Pentru maxi-taxi-uri, incalcarea legii este si mai grosolana, in sensul ca nu este afisat in statii nici intervalul de circulatie, nici frecvente, nimic-nimic.
Va rog sa precizati daca afisarea FRECVENTELOR sau lipsa TOTALA a oricaror informatii despre orele de trecere prin statii este LEGALA, pentru ca eu cred ca nu, deoarece legea cere explicit afisarea "ORARULUI CONFORM CARUIA OPRESC AUTOVEHICULELE, PENTRU URCAREA SI COBORAREA PERSOANELOR TRANSPORTATE'', pentru fiecare statie in parte.
In poze:
Dupa cum vedeti, sfidarea acestor privati cu maxi-taxi la adresa bunului-simt este atat de mare incat pana si pe biletele de 'maxi-taxi' ei prezinta o ... DUBA DE MARFA! Intr-un fel ei dau indicii clare despre 'calitatea' serviciului prestat, prin prezenta pe bilete a acelei DUBE DE MARFA, cu numar strain, probabil SECOND-HAND! Fara alte comentarii!
Aveti cunostinta ca multi dintre acesti privati nici macar nu afiseaza numerele traseelor proprii, de forma 3M, 6M etc, asa cum se acrediteza ideea ca ar fi trasee DISTINCTE? Ce intelegem de aici? Ori traseele 3 si 3M, 6 si 6M sunt identice cu traseele 3 si 6 iar acele 'M'-uri sunt niste improvizatii, ori admiteti ca acesti privati afiseaza alt numar de traseu decat cel al traseului pe care ar trebui sa circule, incalcand legea! _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 10 Feb 2009 10:32:02 Titlul subiectului: |
105873 |
|
Am primit raspuns si de la Senatul Romaniei.
Sa fiti atenti la cat de abili sunt in a raspunde unei petitii fara a face insa nimic concret.
Desi eu le-am cerut sa ia masuri pentru modificarea legislatiei, ei imi raspund ca:
"La petitia inregistrata sub numarul de mai sus, va comunicam ca, la data prezentei, pe agenda de lucru a Parlamentului nu figureaza un proiect de lege care sa raspunda solicitarii dumeavoastra."
Sesizati abilitatea guzganilor de a mima implicarea fara sa faca nimic? Eu le cer sa faca demersurile necesare pentru modificarea legislatiei, iar ei imi raspund ca ... in prezent nu exista pe agenda de lucru a Parlamentului asa ceva!!! De parca eu le-am cerut sa-mi spuna daca e deja facut vreun proiect de modificare a legislatiei! Nu, eu le-am cerut sa faca ei proiectul asta, ca d-aia au cersit&cumparat voturi!
Apoi continua cu:
"Va recomanaim sa va adresati senatorilor si deputatilor alesi in circionscriptia electorala din care faceti parte ori unui anumit grup parlamentar din Camera Deputatilor sau din Senat. De asemenea, va recomandam sa aveti in vedere si posibilitatea exercitarii dreptului la initiative legislative al cetatenilor, conferit de prevederile art. 74 alin. 1 din Constitutia Romaniei."
Ha, ha, ha! Adica sa iau legatura cu senatorii si deputatii de Buzau ale caror moace de cersetori politici au zacut zile intregi pe dubele/maxi-taxi?!? Da, ar fi chiar culmea sa cred ca vor avea vreo "initiativa" in sensul eliminarii acestei surse de "sponsorizari", mai ales pe criza asta si cand se apropie alta etapa de cersetorie politica publica, ma refer la alegerile pentru Presedintie...
"Mentionam ca, propunerile legislative se elaboreaza si se redacteaza in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnica legislative pentru elaborarea actelor normative, republicata."
Trebuie sa caut si legea aia, sa vedem ce vrea.
Democratia asta de la noi e precum cea din Columbia, e doar declarativa, ca in rest legea e facuta de increngatura de guzgani politici care-si protejeaza interesele proprii, si de bandele mafiote, in special tiganesti, care deja au inceput sa-si regleze conturile pe strada, fara nici o teama... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
unimog
Data înscrierii: 28/Mai/2009 Ultima vizita: 21/Dec/2016 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 09 Iun 2009 21:56:20 Titlul subiectului: maxi taxi |
112222 |
|
Frumos subiect, din pacate nu se poate rezolva nimic, atata vreme cat este un anumit partid la putere. Firma C&I transforma simple dube de marfa in microbuze de pasageri, facind un simplu facelift de interior, adica punind o podea, niste scaune, produse tot in Romania(nu dam nume) si niste geamuri. Automat pretul unui astfel de maxi taxi este cam la jumatate fata de unul iesit din fabrica. Un astfel de microbuz iese undeva la 25000-28000 de euro, fata de unul fabricat, care ajunge cam la peste 40000, in functie de dotari. La fiecare microbuz, C&I cistiga cam 2-3000 de euro, brut..si se fac citeva pe zi. Din aceasta cauza la impact se desfac ca o cutie de conserve..structura de rezistenta este facuta pentru alt scop si la transformare nu se umbla la ea. Aceasta afacere apartine unui fost ministru al transporturilor, deci RAR si ARR nu au nimic de zis, desi in interior se vorbeste cam ce si cum. Asa ca sansele de a se renunta la maxi taxi sunt minime...Ce conteaza ca vor mai muri citeva mii de romani in anii viiitori din aceasta cauza? Banii sunt tot pentru unii... |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 22 Iun 2009 12:55:34 Titlul subiectului: |
112715 |
|
Sa vedeti o mostra de "competenta" a unor tovarasi de la A.R.R.
Acestia spun, negru pe alb, sub semnatura, ca ... "in materia serviciilor publice de transport local prin servicii regulate competenta legala apartine exclusiv Consiliilor judetene"
Evident, aberant!
Insa am zis sa le transmit celor de la Consiliul Judetean raspunsul celor de la A.R.R., asa, ca sa se vada ce resurse inepuizabile de dezastre de competenta are Romania...
Evident, cei de la Consiliul Judetean si-au declinat competenta si aici au, intr-adevar, dreptate; s-au spalat repede pe maini, au re-transmis petitia mea catre Consiliul Local/Primaria Buzau...
Tot inainte, tovarasi, ca tara e a voastra... de cetateni va amintiti doar cand intindeti mana, ca ultimii cersetori, rostind povesti mieroase, ca sa va vedeti alesi/realesi pentru inca un mandat... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 14 Aug 2009 23:21:35 Titlul subiectului: |
115393 |
|
Din pacate au dreptate Transportul local de persoane intra in competenta Consiliului Local, si cel judetean (adica cele intre localitati) intra sub competenta Consiliului Local. Nu ma intelege gresit, dar inainte sa te apuci de ceva e bine sa te informezi Oricum, te felicit pentru initiativa. |
|
Sus |
|
|
peisaj_urban
Data înscrierii: 03/Feb/2009 Ultima vizita: 23/Aug/2011 Mesaje: 166 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 07 Ian 2011 09:44:24 Titlul subiectului: |
138531 |
|
Iar CL va spune ca are sub competenta doar TRANSBUS-ul iar operatorii privati nu intra sub umbrela lor si nu e treaba lor.
De asemenea, ARR-ul s-a scuzat, spunand ca ei nu sunt abilitati sa faca verificari la mijloacele de transport in comun. Il asigur pe Catalin ca ARR-ul poate face verificari pentru ca operatorii privati de maxitaxi nu apartin nici unei regii autonome. Parca in judetul Gorj a fost facut un control de amploare si a facut ravagii. Exceptie e doar in Braila unde toate dubele au fost bagate pe gat Braicarului.
In legatura cu problema asta, am instiintat si Transurb in privinta concurentei neloiale prin incalcarea acelei legi. Altfel este cand o firma mare sesizeaza ARR si celelalte organe abilitate fata de o simpla persoana fizica. Acum trebuie doar sa le sesizeze nu sa le ''uite'' printr-un sertar. Linkul este aici http://www.transurbgalati.ro/sugestii.aspx si sper ca si colegii mei galateni de pe forum sa aduca la cunostinta Transurbului despre concurenta neloiala prin incalcarea legii. |
|
Sus |
|
|
Citaro_2
Data înscrierii: 02/Sep/2008 Ultima vizita: 07/Mai/2013 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
bluepuffle20
Data înscrierii: 27/Ian/2015 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti 3 (Titan)
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2015 14:18:51 Titlul subiectului: |
176921 |
|
In Bucuresti, linia 715 face mai mult din liniile RATB: 102, 124, 139 si 226, sa nu mai fie nicio duba, iar dubele sa fie inlocuite de un traseu al Regiei. |
|
Sus |
|
|
bcp10
Data înscrierii: 31/Oct/2015 Ultima vizita: 18/Dec/2015 Mesaje: 7 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Noi 2015 15:32:15 Titlul subiectului: |
182429 |
|
Într-o dimineață am fost cu 547 din comuna(că oraș nu pare să fie)Pantelimon în București,era FULL,nici să te miști n-aveai spațiu... Păcat că RATB a desființat liniile care mergeau pe acolo în loc să aplice metoda 780 pe ele,era mai bine așa(și mai ales pe toate liniile existente să fie).
@bluepuffle20 Linia aia ar trebui DESFIINȚATĂ URGENT,dar faza nasoală este că RATB a 'tăiat' 102 în două,măcar să facă linie express 602.. _________________ I <3 OMSI |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Noi 2015 17:35:02 Titlul subiectului: |
182430 |
|
De ce ar infiinta RATB - ul o cursa unde nu se iau abonamente / nu se valideaza calatorii ? La "maxi taxi" - uri trebuie sa dai banul. Firmele platesc impozit la stat, deci contribuie la buget. RATB - ul consuma in pierdere, nu produce nimic. Deci de ce RATB ?
Si da, Pantelimonul e oras, au spital, biblioteca, transport in comun, canalizare, curent electric, strazi asfaltate, etc. De ce nu ar fi oras ? |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Noi 2015 20:30:22 Titlul subiectului: |
182434 |
|
De ce, locuitorii din Pantelimon acceptati sistemul acesta ? Ati protestat vreodata ca masinile de pe linia 547 vin pline ? Ati protestat vreodata impotriva sistemului acesta de transport ?
Daca nu ati protestat sa taceti si sa inghititi in continuare..........
Probabil cand o sa moara vreo 20 de oameni intr-un accident in care este implicat vreun 547 o sa se mai schimbe ceva.
Dar daca voi, locuitori din Pantelimon, platitori de impozite nu luati atitudine, cine vreti sa o faca in locul vostru ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 11 Noi 2015 07:47:55 Titlul subiectului: |
182436 |
|
Sfanta mare nerusinare! D-asta nu da nimeni bilet in Ilfov, ca platesc jegurile astea taxe. Si ma rog, cat platesc? 1 leu la buget si restul la primar, consiliul local, politie, ARR? Sper ca n-am uitat pe cineva. Lucrezi cumva la ARR? Nu m-ar mira, cu o asemenea atitudine.
Ne puteti detalia cum se stabileste impozitul platit de firmele de maxi taxi din Ilfov? Cum se calculeaza? Cum se stabileste cati cartofi au fost transportati? _________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Noi 2015 12:59:44 Titlul subiectului: |
182442 |
|
Iar revenim la aceeasi discutie ?
Ai un apartament de 2 camere pe care-l inchiriezi unui Cabinet Stomatologic.
Cum stabilesti banii pe care-i incasezi ?
a) Procent din facturile incasate, caz in care
1) Iti trebuie pe cineva fidel tie si pe care sa-l si platesti sa stea la intrare in cabinet sa vada ce si cum se factureaza.
2) O sa ai parte de evaziune fiscala la greu, chiar cu om de-al tau fidel acolo
b) O chirie fixa pe care o stabiliti de comun acord cu chiriasul
Am fost destul de clar ?
Deci initial nu exista nici un transport organizat, nimeni nu platea nimic la stat, ba se facea si evaziune fiscala la greu prin metoda "ia-ma nene".
Acum exista un transport organizat, castiga si statul prin aplicarea punctului b de mai sus, ba mai castiga si altii, de exemplu ARR - ul prin plata licentelor, ba firma trebuie sa aiba angajati cu contract de munca soferi, persoana desemnata, contract cu o firma de PSI si Protectia Muncii, etc, etc.
Nu inteleg de ce vesnic aduceti in discutie acelasi lucru.
Da' cand ma urc in onor RATB si nu platesc bilet ( cred ca 70 % din calatori, restul de 30 % sunt fraierii cu abonament ) nu e tot un fel de evaziune fiscala ? De ce nu va luptati ca toti calatorii intr-o forma sau alta sa-si plateasca calatoria, inclusiv pensiunarii.
A, ca circula cu defectiuni sau parbrize sparte masinile ? Asta e treaba controlorilor din partea statului sa-i verifice. Da ce, bagati mana in foc ca RATB - urile sunt in regula ? |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 11 Noi 2015 13:50:30 Titlul subiectului: |
182446 |
|
Odata cu mult-mediatizatul incendiu, am adus in discutia autoritatilor abilitate o serie de situatii pe care eu le consider potential periculoase si care se manifesta in transportul public, punand in pericol major calatorii transportati.
Exemple de astfel de situatii potential generatoare de pericol:
- Microbuzele/maxi-taxi NU au prevazute, prin constructie, locuri in picioare, asadar ESTE INTERZIS cu desavarsire sa fie indesati intr-un maxi-taxi calatori IN PICIOARE. Cu toate acestea, in special la orele de varf, microbuzele sunt ticsite, cu calatori indesati pana la refuz, de multe ori inclusiv elevi de clase mici, indesati si striviti intre scaune si ceilalti calatori;
- De asemenea, mare parte din aceste microbuze au prevazuta, din CONSTRUCTIE, o usa glisanta laterala. In mod normal accesul calatorilor in salon ar trebuie sa se faca pe aceasta usa glisanta, larga, asa cum a fost ea proiectata de CONSTRUCTORUL microbuzului.
Cu toate acestea, la multe din microbuzele/maxi-taxi acea usa glisanta a fost BLOCATA, artizanal, iar accesul calatorilor se face greoi prin usa fata, printr-un spatiu mult diminuat si care nu a fost conceput pentru accesul calatorilor in salon, ci doar pentru bancheta fata (care era initial in fata, langa scaunul soferului, desfiintata artizanal);
- De asemenea, in majoritatea cazurilor, la aceste microbuze soferul nu poate inchide/deschide/bloca automat usile de acces la pornirea de pe loc, acestea putand oricand sa se dechida sau sa fie deshise in mers, voluntar sau nu, de catre calatorii indesati/striviti pana si pe scara, in cazul unei frane bruste, de exemplu.
Va inchiputi ce se poate intampla cu calatorii indesati in picioare, peste capacitate, in cazul unui accident in care e implicat un maxi-taxi, mai ales daca ia foc? Calatorii vor arde ca soarecii pentru ca microbuzele au fost MODIFICATE prin BLOCAREA USII GLISANTE LATERALE, pe unde ar fi putut cobori mai rapid, in locul ei calatorii fiind siliti sa urce/coboare, cocosati si greoi, ca oile, printr-o adevarata strunga, prin usa ingusta din fata. Daca la usa e un calator care se impiedica sau isi pierde cunostinta si blocheaza usa, s-a terminat, ceilalti vor ramane captivi in acel cosciug rutier maxi-taxi!
Mi se pare ca seamana cu cazul clubului de la Bucuresti, unde, tot asa, o usa era blocata iar cealalata era prea mica!
De asemenea, art. 64 din L448/2006 cere adaptarea TUTUROR mijloacelor de transport pentru nevoile persoanelor cu handicap, insa cu toate acestea pe traseele "urbane" sunt multe (majoritatea?) microbuze neconforme legii 448/2006. Existenta usilor largi si a podelei coborate cerute de L448/2006 ar fi fost si o masura de siguranta, existand o cale mai larga de evacuare a vehicului intr-o situatie de urgenta.
Din gravele accidente de pana acum "autoritatile" nu au invatat nimic sau mafia maxi-taxi le "ajuta" sa nu inteleaga nimic. Am trimis petitii pe aceasta tema autoritatilor abilitate. Sigur, coruptia e generalizata in tara asta, deci nu ma astept sa se intample nimic pana cand, Doamne fereste, se va intampla un (alt) accident major in care isi vor pierde viata oameni vinovati ca accepta sa fie injositi, umiliti si sa nu le fie respectate drepturile!
Iar cand se va intampla ceva rau, "autoritatile" vor mima cu frenezie ca "lucreaza" si "iau masuri", isi mai dau demisia sau sunt demisi niste papagali si inlocuiti cu altii si ... atat.
De fapt problema majora in RRomanistan este ca in transportul public local se folosesc aceste vehicule "maxi-taxi" care, majoritatea, NU sunt concepute si construite pentru transport public local/urban, ci sunt doar niste improvizatii "legale" obtinute prin modificarea unor microbuze sau dube! _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|