Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 9938 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 11:25:46 Titlul subiectului: |
102572 |
|
Te contrazic putin. Eu am apucat metroul si inainte de 1990 si pot spune ca arhitectura unor statii cum ar fi Piata Victoriei II era interesanta. Nu erau invadate de reclame ca acum. E drept ca alte statii precum Piata Romana nu aratau bine nici inainte de 1990, dar nu putem afirma ca tot ce a fost facut inainte de 1990 a fost urat din punct de vedere al arhitecturii.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 15:59:27 Titlul subiectului: |
102576 |
|
Am spus ca nu contest frumusetea anumitor statii. Dar in general erau monotone si lipsite de imaginatie.
Ca tot veni vorba de Piata Romana, mie mi se pare foarte interesanta. La fel si Dristor 1, pe care vad ca o hulesc multi pe aici
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 18:34:21 Titlul subiectului: |
102584 |
|
Sunt unele statii deosebite si alte statii banale , dar daca ne raportam la vremurile in care au fost construite si la economiile care se faceau atunci eu zic ca este bine ca s-au facut si asa . Normal ca in unele zone centrale s-a investit mai mult (vezi Victoriei 1 , Piata Unirii), iar in alte zone mai putin . Mie mi se pare ca cel mai mai mult s-a facut economie pe tronsonul PV2-Dristor 2 . Aceeasi gresie banala galbena cu patratele pe jos , gresie urata sau caramida refractara pe pereti , statii destul de mici , scari inguste , etc.
Nu stiu daca pentru felul cum arata Dristor 1 sunt de vina infiltratiile, este o statie unica dar ciudata daca te raportezi la felul cum arata restul statiilor . In schimb Piata Romana cred ca ar trebui inchisa si refacuta. Este o rusine ca in centru sa ai o astfel de statie , mai ales intre dupa ce treci prin Unirii , Universitate si Victoriei , statiile cele mai impozante de pe M2. Nu mai vorbim de cat de periculoasa este .
Eu in schimb nu inteleg de rostul "etajului" de la Universitate.
|
|
Sus |
|
|
error357
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2014 Mesaje: 32 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 22:12:21 Titlul subiectului: |
102599 |
|
Etajul de la Universitate e facut pentru legatura cu viitoarea magistrala ce vine din Drumul Taberii.
Statia Piata Romana a fost construita dupa terminarea tunelui si darea lui in exploatare. Nu inteleg de ce nu au facut-o de la inceput cum trebuia (poate stie cineva de pe aici si ma lamureste si pe mine).
Mie cel mai mult imi placea statia Eroilor, inainte sa o porcaisca reclamele si chioscurile cu diabetice. Mi se pare cea mai putin comunista dintre toate iar ce ii dadea o nota aparte erau becurile bleu-vert cu mercur din partea de sus a coloanelor. Probabil au fost montate in firidele acelea ca sa atenueze din aspectul greoi al coloanelor. Acum sunt toate arse si nimeni nu le-a mai inlocuit; in schimb avem placinte si detergenti...
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 22:19:40 Titlul subiectului: |
102601 |
|
statia Piata Romana nu a fost initial in proiect cum este de altfel si Gorjului , dar din studii s-a constatat ca distanta intre statii este prea mare iar ei au sarit un nod destul de important , cam asta ar fi explicatia
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Dec 2008 22:39:23 Titlul subiectului: |
102603 |
|
Pentru un trafic moderat (fata de statiile vecine) nu mi se pare ca s-ar impune refacerea statiei Piata Romana. Revin: mi se pare foarte interesanta. In cate capitale europene dai de perete cand se deschid usile in statie?
Sab, fara discutie este o realizare mareata, mai ales daca iei in considerare ce (nu) s-a facut de 18 ani incoace. Doar ca nu as zice ca arhitectura si decoratiunile sunt un atu
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 00:51:44 Titlul subiectului: |
102610 |
|
Prima data cind s-a dat in exploatare urcarea si coborirea in Romana se facea pe la usa 2-3 se anunta de catre mecanic lucrul asta ,
Ca idee ai vazut ce e deasupra si ce spatiu este?? Daca ar incepe sa faca o statie mai spatioasa nu cred ca s-ar putea datorita spatiului existent si a cladirilor care se afla la suprafata.
Ca un exemplu cind s-a construit Magistrala 3 soseaua pe la Lzeanu s-a afundat cu 30 cm.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 09:31:36 Titlul subiectului: |
102616 |
|
Un detaliu cu o consola ce sustine catenara de metrou in statia Gara de Nord.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.3 kb |
Vizualizat: |
de 16749 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 16:51:25 Titlul subiectului: |
102631 |
|
Cand si-au dat seama ca au "uitat" statia de la Romana (doar e metrou nu expres subteran) nu puteau sa se ocupe si de Gorjului in Militari, ca sa nu mai existe strutocamila de acum? La Romana lucrarile au inceput in martie 1988 iar in decembrie era gata.
Brancoveanu a fost gandita de la inceput, initial cu folosinta tehnica pana la aparitia unui flux de calatori in zona care sa justifice deschiderea.
Trecand prin statia Piata Unirii 1 a observat cineva un anume lucru? Este destul de evident la vestibule si este legat de statiile din parcurs: cine cunoaste statiile isi va da seama foarte usor care statie urmeaza in functie de directia in care iese/intra in Piata Unirii - Venind prin accesul de la Tribunal, vestibulul vechi este placat cu marmura si travertin aidoma statiei precedente. Izvor, vestibulul si tunelul de acces de la Horoscop este galben, la fel ca Timpuri Noi. Nu stiu daca "schema" se regaseste si la Eroilor, daca e doar o parere si galbenul a fost prezent si la vechiul acces de la Brancovenesc.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 18:27:13 Titlul subiectului: |
102636 |
|
Ideea de a construi statia Gorjului dateaza de dinainte de 1989 ? Credeam ca este o creatie post-revolutie...
Si la "constructia" statiei Piata Romana banuiesc ca nu s-a oprit circulatia metroului, ca la Gorjului ... S-a excavat in jurul si deasupra tunelului si s-au spart din loc in loc peretii pentru a se crea accesele la "peron" ...
"Schema" nu cred ca se regaseste la Eroilor sau cel putin nu gandindu-ne la Grozavesti cu verdele lui omniprezent. Cand spui Brancovenesc te referi la accesul de la Unirii 1 care a disparut, nu ? Care din cele 2 accese dinspre Cantemir nu mai este ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
11.25 kb |
Vizualizat: |
de 17889 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 20:45:13 Titlul subiectului: |
102645 |
|
Iata aici o schita a statiei de metrou Eroilor, realizata de mine. Cu negru sunt peretii de beton, iar cu rosu am simbolizat liniile de metrou.
Schita nu este realizata la scara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
971.69 kb |
Vizualizat: |
de 17863 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 22:19:56 Titlul subiectului: |
102651 |
|
Ma scuzati ca ma bag dar in ultimul timp am observat ca inante de NG1 este un macaz x.Acum intrebarea nu cumva metrorexul ne pregateste surpriza ca trenurile ce vin de la LDC se vina ca pana acum si sa-si continue drumul se treaca prin x si sa treaca pe linia 2, iar cele ce vin de la Industriilor si se duc spre LDC sa o ia pe linia 1 de la NG1 si sa se duca spre LDC.
_________________
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 17 Dec 2008 22:49:21 Titlul subiectului: |
102655 |
|
Voiam sa spun ca asa cum s-au apucat de Romana puteau sa le vina si ideea cu realizarea statiei Gorjului, dar n-au pus-o in practica mai devreme din diferite cauze, probabil nu se justifica o statie acolo, si doar e mijlocul cartierului acolo - nu faceai decat sa traversezi cartierul pe dedesubt; lucrarile la Gorjului au inceput dupa 1990 si au tinut etapizat, pana in 1994 si 11998, cand se vede ce a iesit...
Este vorba de vechiul acces de la Brancovenesc, pana la restructurarea iesirilor - nu stiu daca era in intregime cu marmura, finisaj identic ca Izvor sau era tot galben ca si cel dinspre Horoscop. Vazand diferentele de fiinisaj dintre cele doua vestibule am dedus ca s-a incercat o conexiune vizuala cu statiile adiacente.
E cam complicata miscarea de la NG pentru trenurile spre/dinspre LdC
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Dec 2008 01:31:47 Titlul subiectului: |
102662 |
|
in momentul cind trenurile vor circula direct (LDC Industriilor) in sensul Grigorescu Dristor tunelul sesnului LDC Ind iese undeva intre Grigorescu si Dristor
acea linie de la intrarea in Nicolae Grigorescu este demult dar nu e X
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Dec 2008 07:14:02 Titlul subiectului: |
102663 |
|
@rosetti61
Cu Gorjului cred ca din cauza conditiilor tehnice (tunel inelar, nu rectangular dublu ca la Romana, pozitionare si distanta intre tuneluri) au fost nevoiti sa o faca in doua etape, altfel ar fi blocat complet si circulatia rutiera si pe cea a metroului. Nu stiu daca ideea le-a venit odata cu cea pentru Romana sau ulterior (eu cred ca dupa 1989 le-a venit ideea, altfel probabil ca era facuta demult). Ceea ce este de neinteles este de ce a durat atat de mult intre finalizarea primului peron si finalizarea celui de-al doilea (probabil lipsa banilor) si mai ales de ce s-au ales finsaje diferite.Este adevarat ca trecusera cativa ani din 89 si poate proectantii se saturasera de gresia, faianta, marmura si travertinul omniprezente , dar totusi, vorba ta , a iesit o strutocamila.
Eu ma gandesc la altceva . Daca la Gorjului a durat cat a durat si a iesit ce a iesit cum vor indesi statiile pe M1 asa cum se vehiculeaza ??
La NG se va circula asa cum s-a mai spus. Spre LdC se va pleca din statia veche, similar cu Eroilor (exista si este vizibil macazul cu indicatiile P pt Policolor si T pt Titan), in timp ce spre Industriilor trenurile vor veni la noul peron si isi vor continua drumul, unindu-se cu linia veche, dar dupa macazul respectiv , care nu este x.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 19 Dec 2008 18:06:14 Titlul subiectului: |
102762 |
|
Rosetti61, poti sa-mi spui te rog care care din accesele de la Unirii1 figurate pe schema statiei atasata de mine in 17.12 este cel de la Brancovenesc si daca Unirii1 a mai suferit si alte modificari odata cu demolarile masive din anii 80 ?
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 20 Dec 2008 17:53:17 Titlul subiectului: |
102800 |
|
Accesul spre Brancovenesc este cel unde scrie "Hala Unirii". Odata cu demolarea zonei. accesele au fost repozitionate, perpendicular fata de cum arata in schema, unul in spatele celuilalt - ele se aflau undeva aproape de Unirea, spre fantani, in zona parcului; fiind ulterior mutate spre Tribunal, realizandu-se un nou tunel de legatura cu statia: in locul in care se vede diferenta dintre finisajele vechi (marmura) si noi (placute ceramice) au fost vechile accese (este si un intrand cu un magazin, pe partea dreapta cum iesi)
si in cealalta zona au intervenit modificari: unul din cele doua accese - cel spre Splaiul Unirii a fost inchis (locatie aproximativa in fata blocului cu Romavia Sitraco pe banda carosabila. IN spatiukl ramas (si amputat de constructia pasajului) se gaseste sediul echipelor de salvare de la metrou. Erau doua culoare care se uneau la nivelul acceselor (cum e in schema) - unul din ele a fost inchis si transformat in spatiu de depozitare.
Descriere: |
aamplasament vechi (rosu), amplasament nou (verde) |
|
Mărime fișier: |
91.22 kb |
Vizualizat: |
de 17633 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
tiberio
Data înscrierii: 29/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Iul/2018 Mesaje: 9 Locație: Slatina
|
Trimis: Dum 21 Dec 2008 04:13:54 Titlul subiectului: |
102820 |
|
In schema realizata de Kaustik care este peronul spre Politehnica? Si exista un pasaj intre cele 2 peroane sau culoar ceva?
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 21 Dec 2008 10:37:30 Titlul subiectului: |
102822 |
|
Multumesc Rosetti61. Intr-adevar am remarcat magazinul respectiv si m-am gandit ca trebuie sa fi existat ceva modificari acolo, mai ales ca se vede cu ochiul liber ca noul tunel vine un pic "in abatere", directia normala fiind prin magazin...La suprafata exista in parc o trapa de acces prin care am remarcat ca se face aprovizionarea parca. Banuiesc ca este o ramasita a vechiului acces, nu ?
La capatul celalat al statiei la un anumit moment pe partea stanga cand vrei sa iesi din statie se vede un loc unde se desfasoara ceva lucrari acum. Acela este accesul disparut odata cu constructia pasajului rutier si a M2?
Iar ceea ce am incercuit cu rosu ce mai este? Pare a fi situat sub vechiul bulevard Cosbuc (portiunea care acum se numeste Regina Maria).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.4 kb |
Vizualizat: |
de 17559 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 22 Dec 2008 00:03:06 Titlul subiectului: |
102853 |
|
Acolo cred ca se deschide vreun magazin ceva; ce e incercuit este camera ventilatoarelor (este sub aleea Patriarhiei).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Ian 2009 16:47:20 Titlul subiectului: |
103488 |
|
Am gasit o poza de pe la sfarsitul anilor 70 cand s-a construit pasajul Obor . Nu vi se pare ca zona centrala a pasajului prin care trecea pe atunci tramvaiul seamana izbitor cu actuala statie de metrou ?
Cred ca statia de metrou a fost construita chiar pe infrastructura existenta a statiei de tramvai (banuiesc ca atunci tramvaiul avea statie in subteran , se vad si gurile de acces) ,construindu-se doar peretii laterali care despart statia de metrou de pasajul rutier si eventual mici alte modificari.
Asa se explica si de ce se aud zgomote puternice cand trece tramvaiul 21 pe deasupra, fiind o statie situata foarte aproape de suprafata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.05 kb |
Vizualizat: |
de 17267 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 01 Ian 2009 17:25:09 Titlul subiectului: |
103491 |
|
Initial a fost statie de tramvai, dar pentru ca acolo exista deja o infrastructura subterana (parcare si spatii anexe) singura solutie a fost construirea statiei de metrou in locul statiei de tramvai; aceasi solutie s-a ales si la pasajul Muncii (?). Singurul care a scapat de "tratament" a fost Pasajul Victoriei, realizat odata cu infrastructura pentru metroul de Dristor 2 din zona, dar proiectata statie de tramvai din pasaj nu a fost deschisa niciodata.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Ian 2009 18:39:27 Titlul subiectului: |
103494 |
|
Probabil la Obor (si Muncii) ar fi existat si solutia unei statii de adancime cu iesiri mai bine pozitionate (sa nu mai fie nevoie sa traversezi strada) sau a uneia situate inainte/dupa pasaj, dar cred ca si aspectul financiar a contat. Una este sa faci o statie de la zero si alta este sa adaptezi ceva ce exista .
Sunt curios daca se va construi vreodata magistrala Rahova-Colentina cum vor face in aceste conditii legatura intre statii la Obor. Poate printr-o trecere de pietoni semaforizata prin pasajul rutier . .
La Victoriei M1 subtraverseaza M2 si trebuia realizata si legatura intre statii asa ca nu cred ca ar fi mers aceeasi solutie. Dar am citit si eu despre o statie de tramvai prevazuta in pasaj care trebuia sa comunice direct cu statia de metrou. Oare de ce daca era in proiect nu s-a mai facut ? Totusi parca se vad niste scari care urca din pasajul rutier, dar nu stiu sa existe vreo iesire la suprafata si nici vreo legatura cu metroul...
Multe lucruri interesante legate de aceasta magistrala, incepand de la modificarea de traseu si continuand cu aceste particularitati de constructie...
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Ian 2009 23:35:40 Titlul subiectului: |
103502 |
|
Da s-a folosit vechea infrastrictura a pasajelor , la Obor s-a intarit partea pe unde circula 21 prin turnarea celor 5 stilpi
Tramvaiele au avut statie prin pasajele Piata Muncii si Obor pina in anii 86-87 cind s-a inceput constructia M3 si au trecut linia de tramvai pe deasupra , initial Ceausescu voia sa scoata tramvaiele care cirulau (34 , etc) care mergeau spre Gara de Nord, oricum M3 a fost cel mai rapid construita 2-2,5 ani
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 03 Ian 2009 01:02:26 Titlul subiectului: |
103558 |
|
La Obor si Muncii s-a ales solutia respectiva datorita infrastructurii existente in zona (la Obor constructiile subterane, parcajul si serviceul se afla sub pasaj, cu anexe si spre calea Mosilor - imposibil sa se mai sape pe undeva) cat si a configuratiei solului.
Daca se va realiza metrou pe Colentina, este improbabil ca statia Obor 2 sa se afle sub intersectie (vor trebui facute modificari la spatiile subterane din zona, desi ar fi o idee, cu accese din pasajele subterane existente) dar cel mai probabil poate fi facuta sub soseaua Colentina, cu accese din pasajul existent si celelalte accese la Ziduri Mosi - pe spatiul de la linia de tramvai si banda spre centru, catre blocul "zig-zag".
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
|