Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 23 Dec 2005 21:01:11 Titlul subiectului: Istoria apariției tramvaiului brăilean. Fotografii vechi |
8833 |
|
Braila este unul dintre primele orase din tara in care s-a introdus tramvaiul electric. Din cite stiu, acest lucru s-a intimplat in jurul anului 1900, +/- 2 ani (intervalul 1898-1902). De la bun inceput s-a facut linia dintre oras si Lacu Sarat (cca. 4 km in afara).
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Sep 2007 08:09:19 Titlul subiectului: |
82722 |
|
Ceva poze vechi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.04 kb |
Vizualizat: |
de 93102 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
14.21 kb |
Vizualizat: |
de 93102 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.88 kb |
Vizualizat: |
de 93102 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
13.4 kb |
Vizualizat: |
de 93102 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.47 kb |
Vizualizat: |
de 93102 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
17.76 kb |
Vizualizat: |
de 93102 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 19 Apr 2008 15:50:37 Titlul subiectului: |
92231 |
|
"Eficiență, de peste o sută de ani "
Cu tramvaiul prin oraș
"*Aproape neschimbat de-a lungul vremii, cu mici modificări tehnice datorate evoluției industriale, transportul cu tramvaiul electric se dovedește nu doar convenabil pentru prestatorul acestui gen de servicii, ci și atractiv pentru călători
Istoria transportului de călători cu tramvaiul electric la Brăila ne conduce, inevitabil, la începutul secolului XX, când s-a inaugurat prima linie locală. Astfel, la 24 iunie 1900 au început să circule primele tramvaie brăilene, având ca traseu Bariera Călărașilor Parcul Monument stațiunea Lacu Sărat. Tot atunci, s-au dat în folosință Depoul (demolat acum) din barieră, Atelierul de Întreținere și Pavilionul de Administrare. Societatea germană Helios Electricitas Aktien Gesellshaft din Colonia semnase, încă din 22 aprilie 1898, Actul de concesiune cu președintele Comisiei Interimare a Primăriei, N.N. Ionescu și secretarul N. Țino, reprezentanții Primăriei Comunei (cum se numea atunci) Brăila.
Condițiile altui veac, dar civilizație de talie europeană!
Textele păstrate în arhive demonstrează că, acum mai bine de o sută de ani, brăilenii se străduiau să fie la nivelul civilizației din țările apusene. Exemplu sunt regulile impuse în Caietul de sarcini al lucrării gândite la 1898: "Art. 14. Un tablou indicând orele la care trăsurile trebuiesc să circule în oraș va fi dresat prin îngrijirea Primăriei, după înțelegerea cu concesionarul. Aceste ore de circulațiune vor fi obligatorii pentru concesionar (...) Art. 19. Pe toate liniile de tramvaie unde Primăria o va cere, concesionarul va trebui să curețe zăpada de pe toate căile sale, precum și pe o lățime de 0 m 50 la dreapta și la stânga fiecărei căi. Zăpezile nu vor putea fi aruncate pe părțile căei, ele vor trebui încărcate și transportate imediat afară din oraș sau în locurile care se desemnau de Primărie". Și pentru călători existau reguli: "Art. 50. Persoanele cu pachete cari prin volumul sau conținutul lor ar putea jena pe ceilalți voiajori, nu vor fi admise în tramvaie. Persoanele ale căror veșminte vor fi murdare astfel ca să murdărească sau să incomodeze pe ceilalți voiajori, nu vor fi admise. Persoanele în stare de beție nu vor fi admise în tramvaie. În interiorul trăsurilor este oprit a se fuma și de a cânta. Câinii nu vor fi admiși în tramvaie".
Dar în ciuda regulilor, gândite cel mai probabil de nemți, Brăila prezenta inconveniente specifice. Reiese acest lucru dintr-o Notă aflată în Regulament: "Orașul Brăila, neavând canaluri și cea mai mare parte din stradă se găsește în imposibilitatea de-a se debarasa de noroiu și de apele fluviale care ar umplea canivelele închizând conductorii", ceea ce confirmă o situație... existentă și astăzi în cartierele Chercea, Brăilița, Radu Negru, canalizate doar parțial.
Nepoluant și economic, e de preferat altor mijloace de transport
În prezent, cu tramvaiul circulă majoritatea brăilenilor. Este economic, iar orarul permite deplasări și la ore când doar taximetrele mai circulă prin oraș.
Costel Cireașă, directorul tehnic al SC Braicar, precizează: "Zilnic, în medie circulă cam 30 de vagoane din totalul de 39 disponibile. Lungimea liniei de tramvai este de 54 kilometri în municipiu, stațiunea Lacu Sărat, Combinat. Pe cele mai multe rute au fost efectuate modernizări în anii din urmă. O importantă zonă de interes în acțiunile viitoare ale SC Braicar este modernizarea liniei de pe B-dul Dorobanților, în baza unui amplu program de reabilitare a întregii străzi și pentru care există studiu de fezabilitate".
Numărul de călători este în ușoară scădere, ca urmare a procesului similar petrecut în rândul populației municipiului. Astfel, în octombrie 2007 circulaseră cu tramvaiul 1.911.000 cetățeni, iar cu exact un an în urmă statistica înregistra 1.940.000 călători. Din cauza costurilor uriașe pe care le implică achiziționarea unor vagoane noi, municipalitatea a recurs la varianta second-hand. Astfel, cele mai "noi" vagoane au sosit din Nurenberg, Berlin, Rotterdam. Totuși, acest gen de transport este unul dintre cele care au viitorul asigurat: "În toate marile orașele europene și nu numai, se pune accentul pe transportul electric, care este nepoluant și economic. Noi, la Braicar, am realizat eficacitatea lui, comparativ cu transportul clasic. Mai mult, la un simpozion recent, am asistat la prezentările de oferte ale celor mai mari firme în domeniu, care se axează tot mai mult pe mijloacele nepoluante", a precizat Costel Cireașă pentru "Ziarul de Brăila
autor:Armanda Filipine
sursa:http://www.zbr.ro/index.php?page=articol&id=744
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 27 Mai 2008 18:08:32 Titlul subiectului: |
93854 |
|
Am gasit aceasta poza foarte interesanta care arata un tramvai ce circula prin centrul Brailei
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
376.04 kb |
Vizualizat: |
de 92538 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Joi 19 Iun 2008 14:20:34 Titlul subiectului: |
94765 |
|
Cum arata bucla de la Parcul Monument (anii 1973) si cum arata acum...la fel, doar ca este mai neingrijita.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.24 kb |
Vizualizat: |
de 92403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.96 kb |
Vizualizat: |
de 92403 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.06 kb |
Vizualizat: |
de 92402 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Vin 11 Iul 2008 11:59:15 Titlul subiectului: |
95631 |
|
"Tramvaiul electric la Brăila "
Scris de Codrin V. Smirnov
"La Muzeul Brăilei vă puteți plimba imaginar într-un superb tramvai de epocă, păstrat aici ca machetă. Istoria tramvaiului electric brăilean începe în 1897, când Primăria orașului anunța concesionarea către Societatea “Helios” din Köln a construirii unei rețele de tramvaie electrice la Brăila, iar în 1898, la 25 februarie, este deja promulgată o lege necesară în acest sens, pentru ca Societatea “Helios” să poată construi o linie de tramvai electric între orașul Brăila, Parcul Monument și stațiunea balneară “Lacu Sărat”. Așa încât, la 23 iunie 1900, oficiul din Brăila al Societății “Helios” cerea aprobarea pentru punerea în circulație a tramvaiului pe linia construită. Ca urmare, primul tramvai al Brăilei a străbătut în cursa de încercare din 24 iunie al aceluiași an traseul Piața “Sfinții Arhangheli”–Bariera “Călărașilor”– Parcul “Monument”–“Lacu Sărat”. Rețeaua era asigurată cu 12 vagoane, opt remorci pentru călători și două remorci pentru bagaje. În 1903, o nouă tranzacție încheiată cu Primăria Brăilei prevedea concesionarea tramvaiului până în anul 1935, dar contractul nu rezistă decât până în 1929, când Primăria Brăila încheie un alt contract, de data aceasta cu Societatea belgiană “Brăila Tramvai și Iluminat Electric”, care prelungea concesiunea pe o perioadă de 24 de ani. La 15 septembrie 1941, Serviciul Contencios al Primăriei declanșează acțiunea de reziliere a contractului de concesiune, ca urmare a neîndeplinirii de către societatea belgiană a obligațiilor asumate față de primărie. În 1942, la 9 septembrie, Consiliul de Miniștri decide anularea contractului de concesiune încheiat de Primăria Brăila și Societatea “Brăila Tramvai și Iluminat Electric”. Ultimul tramvai de epocă brăilean se află astăzi la Muzeul de Știință și Tehnică “Dimitrie Leonida” din București. La Muzeul Brăilei, puteți vedea al II-lea tip de tramvai, care a circulat în Brăila interbelică, de fabricație germană."
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 14 Iul 2008 15:25:38 Titlul subiectului: |
95829 |
|
In aceasta poza care ne invatiseaza linia de tramvai de pe Str Victoriei astazi Str Gen. Eremia Grigorescu, am descoperit ca tramvaiul chiar a circulat inspre Gara si nu este o poveste.
Poza este facuta intre Biserica Sf Gheorghe si Bd Independentei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.09 kb |
Vizualizat: |
de 92217 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 14 Iul 2008 15:28:19 Titlul subiectului: |
95830 |
|
In aceasta poza ne este ilustrata Calea Calarasi, asa cum era ea candva.
Se pare ca si acum tramvaiul circula pe aceasta artera importanta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.85 kb |
Vizualizat: |
de 92216 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 14 Iul 2008 15:38:49 Titlul subiectului: |
95833 |
|
O vedere cu tramvaie de pe Bd Carol acum Bd Independentei.
In aceasta imagine ne este aratata intersectia dintre Str Regala si Bd Carol.
Din cate stiu eu, nu au circulat tramvaie inspre Piata Mare, tramvaiele se duceau spre centru de la Bd Carol, iar unele isi continuau drumul spre Calea Calarasi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
173.36 kb |
Vizualizat: |
de 92207 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 14 Iul 2008 16:04:35 Titlul subiectului: |
95836 |
|
Deci cele de pe Bd Independentei, circulau pe Str Republicii spre Centru? Deci str Republicii nu a fost dintotdeauna pietonala?
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 27 Sep 2008 20:10:06 Titlul subiectului: |
98870 |
|
Fiind un mare fan al pozelor vechi si al tramvaielor de epoca am mai gasit cateva poze cu tramvaiele Brailene la inceputul lor.Din cate am observat exista posibilitatea ca in trecut tramvaiul sa fi circulat pana in Port dar nu stiu sigur. Eu unul ma voi interesa la Muzeul Braila despre istoria lor, poate cineva stie mai multe despre ele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
272.39 kb |
Vizualizat: |
de 91903 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.31 kb |
Vizualizat: |
de 91903 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
188.35 kb |
Vizualizat: |
de 91903 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Joi 16 Oct 2008 20:36:10 Titlul subiectului: |
99652 |
|
Am fost la Muzeul de Istorie Braila si m-am documentat despre istoria de inceput a tramvaiului electric. Am fost norocos si am gasit intr-o vitrina o copie in miniatura a primului tramvai electric care a circulat in Braila. Pe langa aceasta am mai gasit harta orasului la inceputul secolului 20 cu tot cu liniile de tramvai.
O prima linie este cea care vine de la Lacu Sarat si care intra in oras exact pe aceiasi strada pe care circula acum. Linia continua prin Parcul Monument, de aici linia continua pe Calea Calarasi, iar la intersectia cu Str Danubiului se mai face o line spre port, tramvaiul circuland pana la Patinuar.
Str Galati avea si ea linie de tramvai pana in dreptul Bd Dorobanti. Linia de pe Str Regala continua pana in Piata Poporului (Str Mihai Bravu). Bd Independentei avaea si pe atunci linie de tramvai din care la Str Victoriei(Garii) pornea linia spre Gara.Iar de Pe Calea Galati pornea o linie de tramvai spre Gara pe Str N. Balcescu facea curba pe Bd Cuza apoi o lua pe Victoriei.
Am mai reusit sa gasesc poze cu tramvaiele brailene la inceput de veac.
Poza 1 Statia Monument
Poza 2 Un tramavi in Pta Traian indreptand-use spre Calea Calarasi si un utilaj ce pare ca repara cablurile dar nu sunt sigur
Poza 3 Linia de tramvai de pe Calea Galati in dreptul Muzeului
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.54 kb |
Vizualizat: |
de 91745 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.32 kb |
Vizualizat: |
de 91745 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.4 kb |
Vizualizat: |
de 91745 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 20 Oct 2008 18:08:00 Titlul subiectului: |
99808 |
|
Am reusit sa mai gasesc o serie de poze din Istoria Brailei adica poze si vederi in care apar tramvaiele Brailei in trecut dar si reteaua lor.
Poza 1 P-ta portului
Poza 2 Linia de tramvai din Fata Blocului Turn (o emblema a orasului)
Poza 3 Str Regala In partea de Vest
Poza 4 Tramvaiul in Statiunea Lacu Sarat
Poza 5 Calea Galati in fata actualului Muzeu
Poza 6 Bd Carol 1 ( Bd Independentei)
Poza 7 Gara din Braila pe cand avea linie de tramvai
Poza 8 Centrul Brailei
Poza 9 Linia de tramvai din fata Teatrului M.F.
Poza 10 Linia de tramvai din fata actualului Hotel Traian
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.48 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.92 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.45 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.19 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.62 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.98 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.69 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.37 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.61 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.52 kb |
Vizualizat: |
de 91679 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 04 Ian 2009 00:23:00 Titlul subiectului: |
103608 |
|
Cine mai stie care erau traseele de tramvai din anii '70, '80, '90?...
Tin minte ca prin anii '90 era un traseu de tramvai care, venind de pe Calea Galati dinspre Independentei, intra pe Dorobanti dar nu mai stiu exact care era...
In oras, la principalele macazuri (intersectia strazii Apollo cu Dorobanti si intersectiile Dorobantiului cu Calea Galati si Calea Calarasi in Bariera) exista linii moarte care indica si sensuri de circulatie opuse actualelor sensuri (linii care indica sensuri de circulatie si inspre Vidin din Chercea sau inspre Independentei din Dorobanti, de exemplu), iar aproape de podul Brailita, in dreptul cimitirului armenesc, exista si o bucla de intoarcere...
Este posibil ca tramvaiele sa fi circulat si in anii postbelici cum circulau la inceputul secolului, sa se fi pastrat pana tarziu vechile trasee din interbelic?
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 12 Ian 2009 21:22:17 Titlul subiectului: |
104069 |
|
Bucla de la intersectia Str. Apollo cu BD. Dorobanti are doua sensuri. Cel spre Vidin a fost facut deoarece initial linia de tramvai din cartierul Chercea urma sa ajunga la Combinatul de celuloza si hartie, iar pe parcursul lucrarilor s-a constatat ca lucrarea era fara niciun rezultat ca urmare a fost oprita lucrarea la marginea orasului.
In ultimii ani bucla spre Calea Galati a fost folosita pt. retragerea tramvaielor la Depoul Vidin, in acest moment fiind nefunctionala si o bucata fiind si scoasa.
Despre celelalte 2 bucle de care spuneai nu stiu pentru ce au fost folosite dar cred ca erau utilizate pentru punerea tramvaielor pe alte trasee sau un traseu Chercea-Bd Dorobanti-Calea Galati-Bd. Independentei-Calea Calarasi -Bd Dorobanti-Chercea.
Cat despre vechile trasee de epoca, acestea au fost scoase dupa terminarea razboiului, fiind create alte rute, iar in trecut pana prin anii 70' tramvaiele intorceau inainte de podul Brailita unde se mai gaseste vechea bucla de care spuneai tu.
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
ady_br89
Data înscrierii: 21/Oct/2008 Ultima vizita: 18/Aug/2009 Mesaje: 113 Locație: Braila (Pata Alba)
|
Trimis: Sâm 17 Ian 2009 22:12:54 Titlul subiectului: |
104459 |
|
Am gasit o poza din Braila din anul 1912 a unui tramvai Brailean.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.49 kb |
Vizualizat: |
de 91015 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 02 Mar 2009 21:04:41 Titlul subiectului: |
107032 |
|
Uitati inca o pictura pe care am gasit-o,pictura ce ilustraza tramvaiul brailean pe timpurile cand circula in Centru!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.04 kb |
Vizualizat: |
de 90717 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 08 Apr 2009 15:06:58 Titlul subiectului: |
109178 |
|
Am mai gasit cu ajutorul Internetului inca doua poze din Centrul Brailei ,undeva prin apropierea anului 1920 din am inteles eu,in care sunt ilustrate tramvaiele de atunci.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.96 kb |
Vizualizat: |
de 90371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.44 kb |
Vizualizat: |
de 90371 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 14 Iul 2009 16:14:41 Titlul subiectului: |
114025 |
|
Pe site-ul www.flickr.com am gasit o imagine ce ilustreaza tramvaiul ce a circulat candva pe Str. Victoriei( in prezent Calea Gen. E. Grigorescu).Tot pe acelasi site am gasit si o poza cu un tramvai in apropierea fostului Hotel Bristol(aflat pe Str. Regala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.43 kb |
Vizualizat: |
de 89632 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.93 kb |
Vizualizat: |
de 89632 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 12 Aug 2009 09:35:39 Titlul subiectului: |
115268 |
|
Ei bine dupa ce v-am aratat cateva din pozele gasite de mine ce ilustreaza istoria tramvaiului brailean si locurile pe unde circulau in prima jumatate a secolului XX acum vreau sa va arat cum arata acele strazi in prezent(desigur strazile ilustrate sau portiunile de strazi ce le voi arata nu mai au linie de tramvai...mai vreau sa precizez ca pozele sunt realizate de mine si nu sunt luate de pe alte site-uri!)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.23 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.42 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.71 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.88 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.05 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.62 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.92 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.95 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.24 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.65 kb |
Vizualizat: |
de 89360 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mie 12 Aug 2009 09:42:47 Titlul subiectului: |
115270 |
|
..Partea a doua.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.01 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.03 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.41 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.05 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.9 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.33 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.97 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.37 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.65 kb |
Vizualizat: |
de 89358 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 15 Sep 2009 12:01:03 Titlul subiectului: |
116887 |
|
Alte poze vechi preluate de la http://miscarea.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.49 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.42 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.22 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.3 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.99 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.59 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.64 kb |
Vizualizat: |
de 88870 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 28 Dec 2009 12:44:56 Titlul subiectului: |
121766 |
|
De curand am gasit pe site-ul www.panoramio.com cateva poze de la inceputurile tramvaiului brailean , poze ce pot fi intalnite si in tramvaiul de epoca dar si pe alte site-uri .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.76 kb |
Vizualizat: |
de 86866 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82 kb |
Vizualizat: |
de 86866 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.83 kb |
Vizualizat: |
de 86866 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Sâm 06 Mar 2010 18:41:26 Titlul subiectului: |
124354 |
|
Pentru iubitorii de istorie: am realizat doua schite ale retelei de tramvai electric din Braila, asa cum era ea la inceputuri, in 1898.
Schitele au fost realizate pe baza unei harti vechi (datata chiar in 1898) expusa la Muzeul Brailei, dar si pe baza fotografiilor vechi in care au fost surprinse zone de retea, pentru a stabili tipul de cale de rulare pe fiecare sector.
Una dintre schite prezinta dispunerea de atunci a retelei de tramvai, suprapusa peste harta actuala zonala a orasului, pentru o mai buna imaginare a situatiei. Cealalta schita prezinta tipurile de cale de rulare existente la vremea aceea, precum si alte detalii (limitele orasului si barierele de la iesiri, capetele de linie, strazile pe care a circulat tramvaiul, etc.).
Imi pare rau ca nu pot da si detalii despre traseele care circulau atunci. Aici inca mai cercetez, sper sa aflu ceva. Doamnele de la Muzeul Brailei (cica ghizi bine instruiti) habar n-aveau. Poate o sa reusesc sa vorbesc cu cineva "de sus" din Braicar, pentru a-mi pune la dispozitie informatiile de care am nevoie. Depinde si de norocul pe care-l voi avea .
Postez pe forum si ca imagine dar si ca arhiva (pentru doritorii unei rezolutii mai bune) doar schita simpla a retelei. Harta locativa cu reteaua o postez doar arhivata datorita dimensiunii (in MB) si rezolutiei prea mari.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.64 kb |
Vizualizat: |
de 85400 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Braila_1898.rar |
Mărime fișier: |
9.28 MB |
Descărcat: |
de 3557 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Schita_retea.rar |
Mărime fișier: |
124.23 kb |
Descărcat: |
de 3326 ori |
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Sâm 19 Iun 2010 09:30:05 Titlul subiectului: |
128618 |
|
Astazi Braila sarbatoreste 110 ani de la aparitia tramvaiului electric pe strazile urbei noastre!
Pe 19 iunie 1900 brailenii au mers pentru prima oara cu tramvaiul pe ruta P-ta Sf. Arhangheli (actuala Traian)-Bariera Calarasilor-Lacu Sarat, dupa aceasta prima linie urmand a fi inaugurate si alte linii de tramvai prin zone precum Gara Braila, Portul Braila sau Calea Galati.
In acesti 110 ani acest mijloc de transport a trecut prin multe transformari, unele in bine altelea in rau si iata ca astazi in orasul de la malul Dunarii inca se mai aud clopotele tramvaielor ce se fac auzite de la 5 dimineata pana la miezul noptii.
Revin la anul 1900 in dorinta de a face un scurt istoric al acestor 110 ani implinitit astazi de tramvaiul brailean:
-1900 se pune in functiune prima linie de tramvai
-1948 aduce tramvaiului brailean un concurent pe roti (autobuzul)
-dupa venirea regimului comunist Braila se schimba, prin schimbari trecand si reteaua de tramvai care este reconfigurata, atsfel mare parte din primele linii de tramvai fiind desfiintate.
-la sfarsitul anilor 70' reteaua de tramvai acoperea zone precum Bulevardul Dorobanti, o parte din Cartierul Brailita si Combinatul de Celuloza si Hartie.
-anii 80' au insemnat pentru Braila modernizarea liniilor de tramvai de pe Bulevardul Dorobanti, Calea Calarasilor, extinderea retelei de tramvai din Cartierul Brailita pana la Scoala 20 si aparitia tramvaiului in Cartierul 1 Mai (actual Chercea)
-la sfarsitul anilor 80' IJTL Braila se mandrea cu doua depouri (Radu Negru si Vidin) si un parc de tramvaie de peste 50 de tramvaie (majoritatea fiind Timis-uri).
-inceputul anilor 90' a adus in continuare modernizarea liniei de tramvai spre Lacu Sarat si reducerea numarului de tramvaie ce ajungeau la C.C.H.
-sfarsitul anilor 90' ne-au adus 30 de tramvaie SH din Germania si speranta unor vremuri mai bune pentru reteua de tramvai din Braila
-inceputul anilor 2000 au adus casari de tramvaie, in timp ce infrastructura de tramvai incepea sa dea semne de batranete.
-anul 2005 a adus in curtea Braicar S.A. 10 tramvaie GT8 ex-Rotterdam ce au scos de pe trasee ultimele exemplare de Timis-uri si V2A-uri (ex-V3A-uri) dar au sporit si conditiile de confort.
-anul 2008 ne-a adus primul tramvai de epoca, restaurat de Braicar S.A. si trimis pe strada cu ocazii speciale, tot in acelasi an Braila primea primele tramvaie E1, model ce in 2009 a ajuns la 11 exemplare.
Aici ma opresc cu acest scurt istoric, spunand inca odata La multi ani tramvaiului brailean si raman cu speranta ca pe viitor se va investi mai mult in acest mijloc de transport!
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
|