Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Coltul presei. Despre transportul galatean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 08:36:30    Titlul subiectului: 103730

S-a renuntat la scumpirea calatoriei cu maxi-taxi: dupa ce initial se propusese 1.5 RONI, s-a revenit asupra propunerii si s-a hotarat ca pretul sa ramana 1 RON. Motivatia adusa, si anume pierderea clientilor este perfect justificata intrucat desi este a doua zi de munca de la inceputul anului, in zona portuara fluxul de calatori (angajati) e in continuare redus in comparatie cu inceputul anului 2008. O fi criza financiara sau traseele Transurb-ului care strabat portul in "lung si-n lat"...
Ramane sa vedem daca si Transurb-ul renunta la scumpirea tarifara, propusa la sfarsitul anului trecut.
Mai jos, un articol din cotidianul "Monitorul de Galati", editia din 06.01.2008:

"Prețul călătoriei cu maxi-taxi rămâne 1 leu

Operatorii din transportul privat de persoane din Galați s-au înțeles să mențină actualul tarif și în 2009 pentru a nu-și pierde călătorii.

După ce la finele anului trecut consilierii locali au decis să retragă de pe ordinea de zi proiectul de hotărâre ce viza majorarea planului maxim al prețului unei călătorii cu maxi-taxi la 1,5 lei, operatorii au stabilit, în urma mai multor discuții, să nu mai propună spre aprobare un alt proiect de hotărâre.

”Nu e cazul să mărim acum prețul. Am făcut mai multe calcule și nu e oportun să facem acest pas acum. Vom menține tariful la nivelul celui aprobat pentru Transurb. Vom face mai multe discuții pe parcursul anului, după ce vom vedea cum evoluează situația. Deocamdată menținem tariful”, ne-a declarat Teodoru Dobrițoiu, administratorul operatorului de transport Sherr.

Operatorii privați trebuie să facă față, mai nou, și concurenței venite din partea SC Transurb, care a achiziționat recent 30 de autobuze și 10 troleibuze. Acesta a fost motivul pentru care operatorii au renunțat pe parcursul anului 2008 la o parte din mașinile de rezervă, în ideea de a reduce cât mai mult costurile. Acum se pare că nici acest lucru nu mai este suficient, iar dacă lucrurile vor continua așa, unii proprietari de microbuze și-au declarat intenția de a renunța la această activitate. Chiar și așa, operatorii privați trebuie să mențină numărul de mașini constant pe trasee, așa cum s-au obligat prin contractul de concesiune încheiat cu Primăria Galați pentru traseele secundare.

Redevența, motiv de controversă

Și administratorul operatorului de transport ACJ Globe Tour crede că menținerea tarifului actual de 1 leu pentru o călătorie este oportună, ținând cont de contextul economic actual. Silviu Cârlan consideră că o eventuală majorare a prețului ar conduce la scăderea substanțială a numărului de călători și apariția unor situații nedorite, cum ar fi călătoriile frauduloase cu mijloacele de transport în comun. Operatorii privați au ținut totuși cont la luarea acestei decizii și de posibilitatea deloc plăcută ca o eventuală majorare a tarifului să fie însoțită și de mărirea redevenței, așa cum ceruse consilierul local Picu Roman. ”Cred că este o confuzie. Redevența se calculează, anual, în funcție de inflație și nu dacă creștem sau nu prețul”, a ținut să ne precizeze Silviu Cârlan, administrator ACJ Globe Tour. Cert e că operatorii privați au reușit, deocamdată, să obțină un tarif egal cu cel al Transurb-ului, lucru care pe termen mediu ar putea avea consecințe nefaste pentru ambele părți
."

Poza de mai jos apartine cotidianului "Monitorul de Galati":



maxi-taxi (06.01.2009).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.75 kb
 Vizualizat:  de 20222 ori

maxi-taxi (06.01.2009).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 09:54:10    Titlul subiectului: 103736

In realitate insa, porcii aia de politicieni au sabotat Transurb-ul, pentru ca, daca se mentinea tariful vechi, de 0,75 RON/calatorie, combinata cu aducerea noilor autobuze si troleibuze, se duceau pe copca dubagii.

Asa insa, la tarife egale, calatorilor le va fi relativ indiferent cu ce circula, astfel ca multi calatori care ar fi migrat la Transbus la pretul de 0,75 RON/calatorie, vor folosi acum si jegurile alea de maxi-taxi.

Astia da consilieri locali, cum ii preocupa pe ei "binele" dubagiilor... Evil or Very Mad

Cred ca o solutie ar fi stimularea fidelzarii calatorilor, prin mentinerea unor tarife foarte mici la abonamente, caci calatorul va prefera un abonament care sa coste semnificativ mai putin decat contravaloarea biletelor aferente aceluiasi numar de calatorii, iar pe de alta parte, avand abonament va alege mereu vehiculele Transurb decat sa dea bani la dubagii...

Insa trebuie promovata existenta tarifelor mici la abonamnte, ca degeaba ar fi mici daca lumea nu stie de ele... La Buzau de exemplu este o lipsa de informare aproape totala, nu se afiseaza nici orare, nici trasee, preturile abonamentelor sunt mazgalite pe o hartie doar in zona garii s.a.m.d.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 11:12:41    Titlul subiectului: 103743

Deocamdata nici Transurb-ul nu a scumpit preturile la bilete, desi inainte de Sarbatori a fost mare valva pe aceasta tema. Ramane de vazut daca in urma sedintelor anuntate in cursul acestei luni se va renunta si la aceasta majorare tarifara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 17 Ian 2009 09:27:10    Titlul subiectului: 104387

Incepand de aceasta saptamana (12-19.01.2009) pretul unei calatorii cu autobuzele Transurb a devenit 1 RON, egaland astfel pretul unei calatorii cu maxi-taxi. Ciudat cum celor de la Transurb li s-a impus sa ridice pretul la bilete pe cand in cazul operatorilor privati, majorarea a fost optionala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 22 Ian 2009 07:47:51    Titlul subiectului: 104722

Masuri temerare de a introduce disciplina in transportul judetean de persoane... Articolul de mai jos apartine cotidianului "Monitorul de Galati", editia din 22.01.2009:

"Operatorii din transportul județean ar putea să rămână fără licențe

Autoritatea Rutieră Română este pe punctul de a anula licențele de transport ale mai multor operatori după ce șoferii care operează pe traseele din județ au fost amendați în mod repetat pentru că transportau călători cu mult peste capacitatea autovehiculelor.

Mulți operatori de transport se ghidează pe principiul ”cu cât mai mulți, cu atât mai bine”, înghesuind călătorii în mașini ca oile doar pentru a scoate câțiva zeci de lei în plus la o cursă. Sănătatea călătorilor este pusă constant în pericol pentru că oricând se poate produce un accident cu consecințe tragice pentru ocupanții unui asemenea mijloc de transport, cum s-a mai întâmplat de alfel. Autoritatea Rutieră Română (ARR), filiala Galați, i-a amendat în mod repetat pe contravenienți, dar, până recent, operatorii își permiteau să ignore sancțiunile. Legislația a fost modificată, iar ARR a dobândit dreptul de-a anula licențele de traseu pentru operatorii ai căror șoferi au fost amendați în mod repetat.

”În ultima perioadă s-au mai liniștit, tocmai pentru că își pot pierde licențele. Dacă vor continua să greșească, putem ajunge până la anularea licențelor de traseu. Mulți șoferi au fost amendați, deci cadrul legal ne-ar permite să le anulăm licențele. Iar acest lucru se întâmplă pentru întregul traseu și nu doar pentru o mașină sau alta”, ne-a declarat șeful ARR Galați, Vasile Ertăgan.

Mașinile de marfă nu respectă legea

Autovehiculele comerciale cu masa mai mare de 3,5 tone, precum si vehiculele de transport persoane cu mai mult de nouă locuri trebuie să fie dotate obligatoriu cu tahograf. În județul Galați reglementarea cu pricina pare să îi lase indiferenți pe mulți proprietari de autovehicule de marfă. În ultimele două luni au fost sanționați zeci de șoferi care fie nu aveau tahografe pe mașini, fie le aveau dar acestea nu fuseseră verificate periodic, deci nu se putea pune bază pe rezultatele lor.

În altă ordine de idei, se cuvine să amintim că problema transportului județean este mai complicată ca niciodată. Ca rezultat al lipsei de reacție din partea autorităților județene, toate licitațiile pentru traseele din județ ar putea rămâne fără efecte. Problema traseelor se tranșează în instanță în cursul acestor zile între operatorul ACJ Globe Tour și societatea VIX Top SRL, ce își dispută traseul Galați-Vânători. Nimeni nu și-a pus totuși problema dacă, prin absurd, firma Vix Top ar câștiga procesul. Într-un asemenea caz, precedentul creat va fi folosit de toate primăriile din județ pentru a transporta călători oriunde în județ, deci licitațiile nu ar mai avea nici o valoare."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 09:44:24    Titlul subiectului: 105662

http://www.viata-libera.ro/articol-Transurb_face_apel_la_civilizatia_calatorilor_2.html

„S.C.TRANSURB S.A.” aduce la cunoștința tuturor călătorilor care beneficiază de mijloace de transport în comun că prin eforturi deosebite și cu sprijinul nemijlocit al Primăriei Galați s-au achiziționat 30 autobuze și 10 troleibuze noi, marca MAZ, în vederea realizării unei activități de transport la standarde moderne și cu asigurarea unui confort deosebit al călătorilor.

Cu toate acestea s-a constatat că s-au întreprins acțiuni de distrugere a acestor mijloace de transport, prin deteriorarea băncilor, tapițerie distrusă și de cele mai multe ori inscripționări cu diverse substanțe a interiorului saloanelor.

Din acest motiv, SC TRANSURB S.A. face un apel către toți călătorii în vederea păstrării ținutei corespunzătoare a acestor mijloace de transport, precum și luarea de atitudine atunci când apar astfel de comportamente în timpul activității de transport”, menționează un comunicat de presă remis de TRANSURB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 09:47:39    Titlul subiectului: 105664

Cu oarecare implicatii si asupra liniilor de tramvai:

http://www.viata-libera.ro/articol-Strada_Basarabiei_va_fi_complet_modernizata_2.html

Consiliul Local Galați a aprobat în ședința de marți finanțarea temporară (banii urmează să fie recuperați de la finanțatorul european) a lucrărilor de modernizare a străzii Basarabiei, între Piața Energiei și bulevardul George Coșbuc. Astfel, strada ar urma să fie complet modernizată.

Valoarea totală a lucrărilor va fi de peste 13.200.000 lei. Cofinanțarea Consiliului Local este de peste 222.600 lei (fără TVA), reprezentând doi la sută din totalul valorii cheltuielilor eligibile. De asemenea, CL asigură și cheltuielile neeligibile conexe de peste 17.000 lei.

Finanțarea a fost câștigată de Primărie prin Programul Operațional Regional 2007 – 2013, Axa prioritară 2.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 20:15:03    Titlul subiectului: 107199

"Reteta de haos judetean" descrisa in cotidianul "Monitorul de Galati", editia din 04.03.2009:

"[i]Baba-oarba în transportul județean


Două firme din Târgoviște au câștigat traseele Galați - Sat Costi și Galați - Costache Negri, exact aceleași trasee pe care și le mai adjudecaseră o dată, în urmă cu câteva luni, dar pe care nu le-au luat în primire, lăsând oamenii să ajungă cu căruța la Galați.

Ce se întâmplă în transportul județean a depășit de ceva vreme stadiul unei comedii negre. Vorbim deja de încălcări flagrante ale licitațiilor organizate pentru concesionarea traseelor, situație în care se găsesc, de pildă, două firme din Târgoviște. Societățile amintite au participat în cursul anului trecut la licitațiile organizate pentru traseele Galați - Sat Costi și Galați - Costache Negri, numai că, după ce și-au ridicat licențele de la Autoritatea Rutieră Română, filiala Galați, nu au mai trimis și mașinile pentru a începe cursele. Într-o atare situație, licențele acestora au fost anulate de ARR Galați și s-a organizat o nouă serie de licitații la începutul acestui an. După finalizarea procedurilor, s-a constatat că s-a ajuns la același rezultat, în sensul că au câștigat aceleași firme din Târgoviște, doar că și-au schimbat traseul licitat. �Este vorba de aceleași societăți din Târgoviște. Cred că una dintre ele aparține de cealaltă. Ce ne interesează pe noi este să își ducă la îndeplinire contractul de concesiune, nu cum s-a întâmplat data trecută, când nu au mai făcut nimic. Acum au inversat traseele. O să vedem ce fac�, ne-a declarat șeful ARR Galați, Vasile Ertăgan.

Ciudat este faptul că nu se impune un întreg parc de microbuze, ci doar câte o mașină pe fiecare traseu, întrucât distanțele sunt foarte mici.

Bate vântul pe ruta Galați - Tecuci

Partea proastă pentru călători este că cele două trasee amintite coincid cu rutele concesionate de Primăria Vânători către firma SC Vix Top SRL, adică nu se mai știe cine face legal transport de persoane. Și asta pentru că exact același lucru se întâmplă pe traseul Galați - Vânători, unde operatorul ACJ Globe Tour se judecă cu SC Vix Top SRL pentru concesionarea rutei. Procesul nu se știe când va fi finalizat, iar până atunci fiecare face ce vrea pe acest traseu.

Partea proastă este că alte trei trasee din județ au rămas ale nimănui, întrucât operatorii le consideră neprofitabile. Curios este că în capul listei se află ruta Tecuci - Drăgușeni - Galați, un traseu intens circulat, unde clientela nu lipsește. �Nu cunosc motivele pentru care proprietarii de microbuze nu doresc acest traseu. Este destul de curios, dar nu avem ce să facem�, ne-a precizat șeful ARR Galați. În aceeași situație se găsesc rutele Târgu-Bujor - Băleni și Târgu-Bujor - Valea Mărului, pe unde nu mai trece niciun microbuz de ani de zile. Acum câțiva ani traseele au fost concesionate celui mai mare operator de transport județean, SC Dumony SRL, dar societatea se pare că nu mai este interesată de ele. Așa stând lucrurile, locuitorii din zonă care doresc să vină la Târgu-Bujor o pot face la fel de bine cu căruța sau bicicleta.[/i]"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 19 Mar 2009 07:30:59    Titlul subiectului: 108194

Influenta crizei asupra transportului in judet: Monitorul de Galati, editia din 19.03.2009:

"Criza afectează și transportul județean

Ca urmare a scăderii numărului de călători, în special navetiști, pe traseele din județ, o serie de operatori au cerut Consiliului Județului Galați să modifice anumite intinerare și să reducă mașinile întrucât costurile nu se mai justifică.

Forul deliberativ județean va hotărî în următoarele săptămâni dacă solicitările operatorilor de transport județean de a reduce numărul de mașini sunt întemeiate sau nu. Administratorul ACJ Globe Tour, Silviu Cârlan, ne-a declarat că astfel de modificări trebuie efectuate periodic întrucât fluxul de călători variază, ca și solicitările acestora.

”Sunt trasee și trasee. Sunt persoane care doresc să facem stație la Metro pentru că acolo lucrează. Pe de altă parte, sunt două-trei persoane care vin noaptea nu știu de unde și vor stație. Ei pot să ia taxiul, pentru că vorbim de curse ocazionale până la urmă. Noi o să depunem o listă cu modificările la trasee pe care le dorim și sperăm că vor fi aprobate pentru că aceste schimbări sunt motivate”, susține Silviu Cârlan. Pe anumite trasee extrem de solicitate numărul de călători a scăzut destul de serios, acest lucru datorându-se în bună parte concedierii navetiștilor de către firmele din Galați, care fie au intrat în faliment, fie și-au redus activitatea. Vorbim de traseul Galați-Tecuci sau Târgu-Bujor-Galați, unde unii operatori au ajuns la concluzia că doar prin reducerea numărului de mașini pot face față cheltuielilor.

Pirații își văd în continuare de treabă

Administratorul SC Dumony SRL, Gheorghe Dumitru, ne-a declarat că are în vedere reducerea curselor pe traseul Galați-Fântânele și Galați-Cișmele. Decizia este motivată de faptul că cele 20 de curse programate în fiecare zi nu se justifică raportat la numărul de călători. Există totuși și excepții. Pe ruta Galați-Berești va fi solicitată o creștere a numărului de curse întrucât numărul persoanelor care fac naveta în urbea noastră s-a mărit vizibil. În timp ce operatorii se gândesc cum să-și eficientizeze activitatea, pirații își văd nestingheriți de treabă. Aceștia circulă cu microbuze vechi, dar au avantajul tarifelor reduse. Cert este că o parte a operatorilor din transportul județean s-a săturat să se certe și pe alocuri și să se bată cu ilegaliștii, în timp ce alții s-au resemnat. ”Eu i-am spus unui coleg de la Tecuci să renunțe la certurile cu ei. Chiar nu are sens. Lasă să meargă ei cu prețuri mai mici, că și așa nu avem ce să le facem”, ne-a declarat Gheorghe Dumitru."
[/i]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 28 Mar 2009 19:59:50    Titlul subiectului: 108668

Un autobuz a fost implicat ieri intr-un accident. Soferului i s-a facut rau la volan si a murit.
ProTv.ro a scris:
Gest absolut emotionant la Galati, unde un barbat de 51 de ani s-a transformat, dintr-un obisnuit sofer de autobuz, intr-un erou adevarat, cum prea putini ne este dat sa vedem!
Omului i s-a facut rau in timpul cursei si a realizat ca nu mai poate stapani masina care se ducea direct in Dunare, cu tot cu pasageri.
Cu ultimele puteri, a tras de volan - dreapta. A intrat in cinci masini parcate, dar vehiculul s-a oprit din cursa sinistra. In cateva secunde, soferul s-a stins. Colegii l-au gasit cu degetele inclestate pe frana de mana, semn ca pana in ultimul moment s-a gandita la calatorii lui.
Pasagerii din autobuz au privit inspaimantati cum se apropie o curba la stanga, iar in fata era chiar Dunarea. Si-au dat seama ca soferului ii este rau si nu mai poate manevra autobuzul. Ca un adevarat inger pazitor nu i-a luat cu el pe cel din urma drum.
Un reflex extraordinar si gandul ca are in maini vietile unor oameni l-au facut pe barbat sa evite o drama. Practic, s-a folosit de masinile parcate, ca sa opreasca autobuzul, cu cateva sute de metri inainte sa cada in fluviu.
Doar o adolescenta de 14 ani din autobuz are citeva zgarieturi. Ceilalti au scapat intregi. Au chemat imediat ambulanta, dar era prea tarziu. Gheorghe Stan conducea de 20 de ani si era printre cei mai buni. A fost un om caruia i-au placut viata, a stiut sa se distreze dar a fost tot timpul constient ce raspundere apasa pe umerii lui.

http://stirileprotv.ro/stiri/eveniment/incredibil-si-a-salvat-pasagerii-inainte-de-a-muri.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stefan_br



Data înscrierii: 04/Feb/2008
Ultima vizita: 01/Noi/2017
Mesaje: 1170
Locație: Braila

MesajTrimis: Sâm 28 Mar 2009 22:14:13    Titlul subiectului: 108677

Dumnezeu sa-l ierte pe acest inger pazitor!Acest om consider ca si-a respectat meseria pana in ultimele secunde ale vietii si nu si-a lasat prada calatorii unei morti sigure.Acesti soferi merita sa fie pusi intr-o carte de onoare pentru munca depusa de ei si pentru devotamentul lor catre transportul in comun.Imi pare rau pentru acest rau dar imi pare rau ca in transportul in comun nu sunt atatia oameni constienti la volan! Exclamation
_________________
SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 29 Mar 2009 23:21:29    Titlul subiectului: 108757

Aceeasi informatie, publicata detaliat in cotidianul local "Viata Libera", editia din 30.03.2009:

"Erou înainte de moarte
Infarct la volanul unui autobuz cu pasageri


Un stop cardiac l-a împietrit pe un șofer de autobuz, mașina cu pasageri fiind la un pas de a ajunge în Dunăre.

Inexplicabil! Gheorghe Stan, de 51 de ani, era conducător auto al Transurb de peste 20 de ani. „Verificarea stării lui de sănătate a fost făcută chiar săptămâna trecută, la Spitalul CFR, fișa medicală indicând o sănătate perfectă”, explică Genica Totolici, directoarea Transurb Galați.

Cum s-a întâmplat, așadar, ca omul să sufere un infarct chiar vineri, în timp ce își conducea autobuzul Isuzu, cu pasageri în el, spre Port?

Cinci mașini distruse, dar nici o victimă!

Încă nu este clar cum a fost posibil așa ceva! Gheorghe Stan, șofer Transurb, avea 51 de ani și, conform fișei medicale eliberate de specialiștii din cadrul Spitalului C.F.R., avea o stare perfectă de sănătate. Cu toate acestea, conducătorul auto de pe un mijloc de transport în comun (autobuzul marca Isuzu, GL 03 WZO) a căzut victimă unui infarct petrecut chiar pe traseu.

Mașina s-ar fi putut foarte bine transforma în submarin, ea fiind în pericol de a plonja în Dunăre. Cu ultimele puteri însă, aflat la un pas de moarte, șoferul a tras de volan, autobuzul oprindu-se în câteva mașini parcate pe contrasens. Nu s-a înregistrat nicio victimă.

„Ajuns vineri, la ora 17,20, pe strada Portului, în dreptul restaurantului „Dune”, șoferul nu a mai putut, în momentul producerii stopului cardiac, decât să vireze autobuzul spre parcarea de pe contrasens”, declară comisarul Viorel Cojocaru, din cadrul Poliției Rutiere Galați.

Aici mașina a zdrobit, conform declarațiilor martorilor, un Volkswagen Passat, care a fost proiectat într-un Renault Megane, care a bușit apoi alte trei Loganuri.

Cei cinci pasageri din Isuzu s-au ales doar cu o sperietură groaznică, o fetiță de 10 ani primind chiar asistența ambulanței ajunsă de urgență la fala locului.

„Medicul de pe ambulanță nu a putut decât să constate decesul șoferului, care, cu ultimele puteri, a virat mașina într-o parcare, reușind să evite pietoni sau alți participanți la trafic. Din fericire, nu s-au înregistrat și alte victime. Poliția Rutieră nu se ocupă de verificarea stării de sănătate a conducătorilor auto de pe mijloacele de transport în comun. Acest lucru este responsabilitatea Transurb”, adaugă comisarul Cojocaru.

Examen perfect - pacientul mort pe traseu

„Tensiunea era bună, totul era în regulă”, spune Genica Totolici, directoarea Transurb Galați. „Pe 11 martie, când a făcut controlul periodic, de un an – conducătorii auto de pe mijloacele de transport în comun nu pot depăși acest termen! – sănătatea lui era perfectă. Li se ia tensiunea, li se face o electrocardiogramă și un examen la ochi. Autopsia a demonstrat că a murit din cauza stopului cardiac”.

„Transurb își trimite conducătorii auto și vatmanii la spitalul CFR, pentru analizele periodice, pentru că avem mai multă încredere în această instituție, fiind una de stat. Înainte erau la Romar, dar i-am mutat, pentru că nu puteam pune bază pe analize trimise la București. Vor analiza dacă, în urma acestui incident, îi vom trimite în continuare tot la spitalul CFR”, încheie directoarea Transurb.

În mașinile parcate în fața restaurantului „Dune”, de pe strada Portului, nu era nimeni. Singura victimă (dar nu a unui accident rutier, ci a slăbiciunii aparent spontane a propriului organism) este Gheorghe Stan, șoferul gălățean de 51 de ani. Știm, conducătorilor auto de pe autobuze sau tramvaie nu li se fac testele la care sunt supuși piloții de avion. Deși, dacă stăm să ne gândim, și călătorii din tramvai sau autobuz sunt la fel de oameni!

Rămâne o singură realitate: nu suntem niciodată feriți de pericole! Vineri, un om pe moarte a salvat însă cinci vieți, iar acest lucru nu poate fi trecut cu vederea."


Aceelasi articol publicat si in "Monitorul de Galati", editia din 30.03.2009:

"Șofer mort la volanul autobuzului

Tamponări în serie pe str. Navelor. Șoferul aflat la volanul unui autobuz care circula pe traseul Piață - Port a murit chiar în momentul în care mașina cobora pe strada Navelor. Autobuzul rămas fără șofer a tamponat mai multe autoturisme parcate pe partea dreaptă a drumului și s-a oprit. Din fericire, niciun pasager nu a fost grav rănit, doar o fetiță de 10 ani s-a ales cu un cucui.

Se prea poate ca șoferul Gheorghe Sandu, în vârstă de 51 de ani, să fi suferit un atac de cord sau unul vascular cerebral. Omul a simțit totuși că ceva nu e în regulă, de vreme ce a reușit să îndrepte autobuzul spre marginea străzii și să reducă viteza. A murit apoi imediat.

”Am plecat din stația din Piață și a mers bine. Eram în curbă și coboram spre Port când autobuzul și-a pierdut direcția, a luat-o spre trotuar și s-au auzit bufnituri. Eram vreo cinci-șase pasageri în mașină. Ne-am ținut bine de scaune. Doar o fetiță avea un cucui la cap. Când s-a oprit mașina, a urcat un om și s-a dus la șofer. El și-a dat seama că murise”, povestește Romulus Fazekaș, unul dintre pasagerii autobuzului. S-a sunat imediat la 112.

La fața locului au sosit echipajul SMURD și patru mașini ale Poliției. Pentru șofer nu s-a mai putut face nimic, dar fetița de 10 ani a primit îngrijiri. Polițiștii au blocat circulația și au luat probe de la locul incidentului. ”Din primele cercetări reiese că, probabil din cauze naturale, șoferul autobuzului a încetat din viață și apoi autobuzul a lovit mai multe mașini de pe marginea drumului”, a declarat ag. șef pp. Costel Vicol din cadrul Serviciului Județean de Poliție Rutieră Galați.

Colegii de muncă ai decedatului au ajuns și ei imediat la fața locului. Adrian Oprescu, șef echipă RATU Galați, spunea că șoferul nu era cunoscut a avea o astfel de afecțiune medicală și, din câte știe, la examenul anual ieșise bine.

Accidentul este anchetat și de către inspectorii de muncă. ”Așteptăm rezultatele autopsiei pentru a afla cauza morții. Deocamdată suntem în prezența unui eveniment de muncă, nu îl putem cataloga accident de muncă decât după ce vom avea toate datele și mai ales raportul medico-legal”, a declarat Ionel Petrea, inspector șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Galați. Proprietarii celor patru mașini avariate - avarii constând în geamuri sparte și bare de protecție ori capotă îndoite - nu aveau toți asigurare
."

Poza postata mai jos apartine cotidianului "Monitorul de Galati"



imagine.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.3 kb
 Vizualizat:  de 19655 ori

imagine.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 17 Apr 2009 10:23:36    Titlul subiectului: 109704

Mai jos am postat porgramul mijloacelor de transport puse la dispozitie de Transurb cu ocazia Sfintelor Sarbatori de Paste. Sursa: "Viata Libera", editia din 17.04.2009:

"În vederea preluării fluxului de călători prilejuit de ceremoniile sărbătorii pascale, TRANSURB S.A. vine cu următoarele modificări în transportul de călători:

Din data de 18.04.2009, ora 22,30 și până în data de 19.04.2009, ora 1,30 se va circula cu câte două autobuze pe traseele 9 și 20 și cu câte trei autobuze la traseele 11 și 102. Autobuzele vor fi tip COBRA. Biletele de călătorie se găsesc la conducătorii auto.

Plecarea autobuzelor din Micro 19; Țiglina III; Siretul și Micro 13 se va face începând cu ora 22,30, după următoarele grafice:
- traseul 102 – plecări Micro 19
22,30 - 22,50 – 23,10
23,30 – 23,50 – 0,10

- traseul 11 – plecări Micro 13
22,30 – 22,50 – 23,10
23,30 – 23,50 – 0,10

- traseul 9 – plecări Țiglina II
22,30 – 23,00
23,30 – 0,00 – 0,30

- traseul 20 – plecări Complex Siret
22,30 – 23,00
23,30 – 0,00 – 0,30

Toate autobuzele vor întoarce la Miorița.

În perioada 19.04 – 20.04.2009 se va circula după diagrama din zilele nelucrătoare, excepție făcând traseul 102 care va fi asigurat cu trei autobuze și trei troleibuze.

Pe linia de tramvai 8 se va circula în intervalul 18.04.2009, ora 22,00 și 19.04.2009, ora 5,00. Biletele de călătorie se găsesc la vatman
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Apr 2009 07:32:28    Titlul subiectului: Extinderi in oras 109923

http://www.viata-libera.ro/articol-Primarul_vrea_sa_extinda_traseul_troleibuzelor_pe_inca_patru_strazi__2.html

Citat:
Deși în momentul de față transportul public din municipiul Galați se efectuează destul de timid cu troleibuzul, pe viitor, orașul va fi împânzit cu astfel de autovehicule electrice, a spus primarul Dumitru Nicolae.

„La Ploiești a avut loc, recent, un seminar pe tema promovării sistemului de transport cu troleibuzul, seminar la care a participat și europarlamentarul nostru, Adriana Țicău. Înainte de 1989, în România, se efectua transport public cu troleibuzele în 18 municipii, iar acum au mai rămas 13. În ultimii trei ani, la nivel național au fost achiziționate 160 de troleibuze, din care zece au ajuns la Galați. S-au făcut studii care au arătat că transportul cu troleibuzul este agreat de UE”.

„Și la Galați vrem să extindem rețeaua de troleibuze și pe alte patru străzi”, a declarat primarul Dumitru Nicolae. Cele patru străzi pe care ar urma să circule troleibuzele sunt Traian, Coșbuc, Științei și Războieni. Cele patru artere au fost alese pentru fluidizarea traficului, a mai precizat edilul șef.

Planurile de extindere a traseelor de transport public includ și alte mijloace de transport; de pildă, Primăria a primit solicitarea de prelungire a traseului de autobuz până la Selgros, cerere care va fi aprobată, în funcție de rezultatul unui studiu, a mai spus primarul.


Despre extinderea tramvaiului nu se aude nimic? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 06 Mai 2009 01:18:52    Titlul subiectului: 110492

Criza economica afecteaza si societatea de transport urban galateana S.C. Transurb S.A. Pe langa programul de munca modificat in comparatie cu cel din anii anteriori, numarul curselor conventie spre combinat a scazut, numarul traseelor de tramvai s-a redus si odata cu acestea, implicit si numarul de mijloace de transport necesare. Totodata,se pare ca si culorile... anumitor partide politice au un rol esential in negocierile salariale ce au loc in cursul acestor zile la Galati. Mai multe informatii se pot afla din articolul postat mai jos, apartinand cotidianului local "Monitorul de Galati", editia din 06.05.2009:

"Negocieri în pană la Transurb

Negocierea contractului colectiv de muncă (CCM) de la Transurb s-a lăsat cu un conflict de interese a cărei prim㠄rund㔠s-a desfășurat ieri la sediul Direcției de Muncă. Piatra de încercare a „tratativelor” a constituit-o cum era de așteptat solicitarea majorărilor de salarii. Concilierea a fost însă suspendată până pe 11 mai.



La concilierea care s-a ținut ieri la Direcția de Muncă s-au prezentat reprezentanții Sindicatului Șoferilor din Transurb și cei ai Sindicatului Liber al Angajaților din Transurb. Inițial, cele două formațiuni sindicale au avut cereri salariale diferite, pentru ca ulterior să convină la a avea o revendicare comună în acest sens - o majorare de 6% la fondul de salarii, transformată în sumă fixă. Discuțiile s-au axat însă pe multele necunoscute care stau în calea solicitării majorărilor salariale. Faptul că s-au redus cursele în Combinat din cauza plecării siderurgiștilor, dar și pentru că în oraș a fost întreruptă circulația tramvaielor în zonele unde se lucrează pe programul ISPA, lucru care a redus veniturile societății, i-a făcut pe cei din administrație să afirme că singura modalitate de a acoperi majorarea solicitată ar fi disponibilizarea salariaților. Cum nici unii, nici alții nu-și doresc acest lucru, s-a convenit suspendarea concilierii până pe 11 mai, la ora 14.00. De asemenea, societatea publică de transport așteaptă să i se aprobe bugetul în Consiliul Local și în funcție de ce va primi va ști dacă și cu cât va majora salariile angajaților. „Conflictul de interese a fost înregistrat la Ministerul Muncii pe 30 aprilie, iar prima ședință s-a desfășurat azi (5 mai, n.r.). Părțile însă au convenit să suspende concilierea până pe 11 mai, la ora 14.00, timp în care atât sindicatele, cât și administrația să facă demersuri în vederea soluționării acestei probleme”, ne-a declarat directorul Direcției de Muncă, Niculina Olimpia Ralea.



„Cererile sindicatelor sunt nerealiste”



Conducerea societății de transport public local susține că negocierile cu sindicatele au ajuns în impas din cauza încăpățânării unora dintre reprezentanții acestora de a cere majorări salariale chiar dacă veniturile sunt mai mici decât anul trecut și asta ar implica disponibilizări de personal.

”Veniturile noastre nu ne permit să plătim nici salariile de la nivelul anului 2008. Conducerea Transurb dorește ca salariații să plece acasă cu o pâine, nu în sacoșă cu cartea de muncă. Asta doresc sindicatele, așa cum s-au și exprimat la discuții. Vor mărire salarială cu prețul unor reduceri de personal. Fac referire în special la TESA, de parcă societatea ar putea să se conducă fără personal administrativ, doar cu șoferii și vatmanii. Cererile sindicatelor sunt nerealiste. Salariații trebuie să știe că transportul cu convenții pe platforma siderurgică s-a redus cu 25 de curse pentru că s-a redus numărul salariaților din combinat cu 3.000 de persoane. Noi trebuie să găsim acum soluții pentru redistribuirea acestor oameni, nu pentru mărirea salariilor, așa cum ne cer fără niciun fundament sindicatele. Într-o asemenea versiune, ar trebui să începem să facem restructurări de la fiecare serviciu din societate, ceea ce nu cred că reprezintă voința salariaților”, ne-a declarat directorul general al SC Transurb, Genica Totolici
."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 09 Mai 2009 11:29:38    Titlul subiectului: 110651

Sunt rare exemple ca cel enuntat mai jos de cotidianul "Viata Libera", editia din 09.05.2009. Bunul simt "juvenil" lipseste cu desavarsire intrucat inclinatiile sunt distructive si nicidecum constructive... E mai simplu sa strici o bancheta, sa scrijelezi un panou sau sa te semnezi in mod obscen pe o garnitura de usa decat sa oferi o mana unui om lipsit de ajutor.
Pe de alta parte, recunosc deschis ca toti soferii de la Transurb pe care ii cunosc si cu care - cand am ocazia - mai schimb cate o vorba, sunt oameni saritori, politicosi, cu mult bun-simt. Transurb-ul s-a rafinat in ceea ce priveste comportamentul soferilor si acest lucru nu poate decat sa ne bucure.

"Semeni de la care avem ce învăța
„Neamțul” de la Transurb
Cine a zis că spiritul civic a dispărut ? Ei, uite că nu e adevărat și drept dovadă vă prezentăm gesturile exemplare a doi concitadini.


Domnul Laurențiu Pandelescu a venit special la redacție (sacrificând o oră din programul său încărcat) pentru a ne relata o scenă la care întâmplător a fost martor, considerând că popularizarea unei fapte bune poate fi „sămânța” altora la fel.

După cum ne-a povestit, miercuri după-amiază, se afla într-un autobuz de pe traseul 10. În momentul în care mașina a ajuns în dreptul stației „la Francezi”, din Țiglina I, o doamnă în vârstă, aproape oarbă, a încercat, în zadar, să ajungă în dreptul ușii pentru a coborî. Mai mulți tineri au ignorat neputința bietei vârstnice.

Șoferul a observat ce se întâmplă și, scandalizat de indiferența celorlalți pasageri, a reacționat într-un mod care dovedește omenie și un grad de civilizație care-i face cinste.

A oprit motorul, a scos cheia din contact, după care s-a ridicat și i-a întins mâna vârstnicei, pe care a ajutat-o să coboare în deplină siguranță. Apoi, ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat, a revenit la volan și și-a continuat traseul.

Impresionat de gestul șoferului, dl Pandelescu l-a felicitat și l-a rugat să-i spună numele, considerând că e păcat ca exemplul să se fi irosit în fața tinerilor rămași indiferenți. Modest, omul de la volan a refuzat, spunând că a făcut ceea ce trebuia și nimic mai mult.

Regretând că nu a aflat numele șoferului, domnul Pandelescu a ținut să se afle „că mai există astfel de oameni”, așa că a venit la „Viața liberă”.

Am reușit să aflăm numele salariatului de la Transurb și îl felicităm la rândul nostru pe Emil Ilie, în vârstă de 33 de ani. Unul dintre românii care, la fel ca și personajul unui clip dintr-o campanie educațională, consideră că „nemți poate n-om ajunge noi prea curând, dar, dacă nu încep eu sa fiu civilizat, de la cine să aștept ? Pentru că România va crește prin bun simț și responsabilitate !”
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 10:39:14    Titlul subiectului: Se pregateste ceva? 110785

Ce vrea sa zica articolul asta?

http://monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Economic&articol=9

Citat:
În situația de a rămâne fără locuri de muncă sunt peste 80 de vatmani și personal care lucrează la calea de rulare


Se inchide tramvaiul in Galati?[/quote]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 11:06:25    Titlul subiectului: 110787

Sa dam cartile pe fata: in prezent, la Galati, se doreste sa ramana doar doua linii de tramvai, ambele avand cap de linie in Micro 20. Este vorba de 7 si 39. Toate celelalte linii de tramvai vor fi, cu timpul desfiintate.
In prezent, datorita numarului tot mai mic de persoane angajate in Combinat sau la Santier, numarul de curse conventie a scazut. Daca in 2007 a fost profit, in mare parte datorita firmelor care-si faceau reclame pe mijloacele de transport in comun, iata ca profitul s-a transformat in deficit de miliarde. Mijlocele de transport care promoveaza reclame sunt tot mai putine, DAB-urile au revenit la culorile originale, la fel si tramvaiele ZGT.
S-au redus cursele cu tramvaiele precum si o mare parte din cele cu autobuzele. La Conventie pleaca tot mai putine masini iar parcul Transurb-ului tine aproape 80% din autobuzele autohtone la ultimul peron. Asta inseamna ca "sunt bune dar nu le folosim". Probabil ca-n 2010 ne vom lua "la revedere" de la ele...
Din punct de vedere organizational s-au stabilit cirterii de deservire a traseelor iar acum, este posibil sa se faca concedieri intrucat numarul mare de angajati nu poate fi tinut cu banii existenti. Probabil vor avea loc si "pensionari la termen", cum s-au mai intamplat si-n alte institutii. O alta problema ar fi salariile lunare, vizibil afectate de sporurile pe care le incasau soferii ce efectuau Curse Conventie. Din cate am inteles, aceste curse se faceau prin rotatie, astfel incat toti sa fie multumiti de castig. Negocierea salariala nu a ajuns nicaieri, se spune ca nu sunt bani si presimt ca va fi iar un schimb de pase intre Primarie si Transurb pe baza unor fonduri inexistente...
In acest moment, in timp ce la Transurb "apele sunt cam tulburi", posesorii de maxi-taxi se bucura din plin de lacunele legilor locale care le permit castiguri multumitoare pe timp de criza. Vorba filozofului: "pe noi schimbarile, bune sau rele, ne prind mereu cu cracii in sus si cu o privire tampa spre locul de unde am cazut."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
deprodio



Data înscrierii: 08/Iun/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 824
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 16:55:02    Titlul subiectului: 110817

Banuiesc ca pe traseele 8,36 si 44 se vor introduce autobuze/midibuze dar...ce se va intampla cu traseele de conventie 1,3,5,6,6b,42,43 si 46?li se vor "rezilia contractul" definitiv?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 21:09:19    Titlul subiectului: 110833

Liniile nu vor dispare deocamdata. Se intentioneaza, in viitorul apropiat, pe masura ce se vor efectua lucrari la infrastructura, sa se renunte la liniile de tramvai. Este o prostie acest lucru, sunt de acord. Probabil ca, atunci cand se va ajunge in acest punct - sper totusi sa avem noroc si pana intre timp sa se mai "primeneasca" ideile edililor nostri - liniile de tramvai vor fi deservite cu autobuze si maxi-taxi (eterna boala, deh) iar pentru liniile conventie enumerate mai sus sa se introduca autobuze, ca in restul situatiilor actuale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Mai 2009 07:18:14    Titlul subiectului: 110848

Daca vor ramane 7 si 39 nu ar fi un efort sa ramana si 44, care este in mare parte comun cu cele 2 trasee
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 23:32:17    Titlul subiectului: 111717

Se pare ca rezolvarea problemelor in ceea ce priveste traseele 36 si 6b sunt pe departe de a fi rezolvate... Din nou, edilii sunt bombardati cu petitii formulate de locuitorii de pe strada Mihai Bravu care se plang de faptul ca din cauza tramvaiului peretii caselor pe care le detin se fisureaza. Iata de ce:
-nu circula nici acum tramvaiul 37;
-traseul 36 este iar deservit de autobuze si midibuze.
Mai multe lamuriri asupra problemelor semnalate pe strada Mihai Bravu puteti afla din articolul de mai jos apartinand cotidianului "Monitorul de Galati", editia din 30.05.2009:

"Circulație cu năbădăi pe strada Mihai Bravu

Circulația tramvaiului pe strada Mihai Bravu, pe porțiunea cuprinsă între străzile Gării și Basarabiei, ar putea deveni o amintire pentru o perioadă de timp, aceasta fiind doleanța multora din locuitorii străzii, unii din ei trimițând răvașe pe adresa consilierilor locali.
Problemele apărute pe strada Mihai Bravu, mai exact pe porțiunea cuprinsă între străzile Basarabiei și Gării, ca urmare a circulației tramvaielor, au fost aduse la cunoștința aleșilor muncipali de unii dintre locuitorii străzii, care s-au plâns de faptul că au început să li se crape pereții caselor și că se tasează locuințele. Oful, semnalat de unul dintre locuitorii zonei, a fost pus pe tapet în cadrul ședinței Consiliului Local de către consilierul local PDL Viorel Trif. Acesta a a solicitat viceprimarului Nicușor Ciumacenco înființarea unei comisii tehnice care să facă un studiu legat de circulația tramvaiului pe strada respectivă, subliniind faptul că nemulțumirile ridicate de cei care locuiesc pe strada Mihai Bravu sunt perfect justificate și că oprirea circulației tramvaiului este o cerere îndreptățită, după părerea sa. ”Dacă se face o verificare se va vedea că în tramvaiul care circulă pe strada respectivă nu știu dacă sunt la orele de vârf mai mult de două persoane. Solicit înființarea acestei comisii care să facă un studiu pentru a se vedea oportunitatea și necesitatea păstrării acelei linii de tramvai”, a spus consilierul local PDL Viorel Trif.

Consilierul local PSD Zanfir Ilie, care este și directorul bibliotecii V. A. Urechia, a spus că împărtășește punctul de vedere al consilierului Viorel Trif. ”Eu am biroul la etajul doi și vreau să vă spun că atunci când trece tramvaiul începe să se miște lustra cu putere”, a spus Zanfir Ilie. Un alt ales municipal PDL, Mihai Teodor, care locuiește chiar pe strada respectivă, a ținut și el să își spună punctul de vedere. ”Văd că strada pe care locuiesc a ajuns vedetă în ședințele de Consiliu Local. Pe lângă aspectele semnalate legate de circulația tramvaiului, vreau să vă spun că mai sunt și alte probleme. Nimeni nu respectă regulile de circulație pe acea stradă, nimeni nu respectă sensul de interzis. Am văzut făcând acest lucru și mașini ale primăriei și ale altor instituții, se parchează neregulamentar”, a spus consilierul. Președintele de ședință, consilierul local PSD Daniel Apetrăchioaie, a spus că problema existentă pe strada Mihai Bravu este cunoscută de toți consilierii locali și se va încerca, împreună cu conducerea Transurb, găsirea unei soluții.

Viceprimarul Galațiului, Nicușor Ciumacenco, ne-a declarat că problemele existente pe strada Mihai Bravu nu au drept cauză doar circulația tramvaiului. ”Vom întrerupe în cel mai scurt timp circulația tramvaiului și strada, la toamnă, va intra în modernizare. Acolo sunt mai multe probleme, sunt hrube subterane, conductele sunt foarte vechi, sunt țevi sparte. Problemele semnalate de locuitori nu sunt cauzate doar de circulația tramvaiului”, ne-a declarat viceprimarul Nicușor Ciumacenco."


Aceeasi problema este tratata si-n cadrul unui articol apartinand cotidianului local "Viata Libera":

"A fi sau a nu fi
Cu sau fără tramvai pe strada Mihai Bravu?


Circulația tramvaiului pe strada Mihai Bravu - segmentul cuprins între străzile Gării și Basarabiei – a fost subiectul unei aprige discuții în Consiliul Local.

Consilierul local PD-L Viorel Trif a atras atenția că pe strada Mihai Bravu, pe porțiunea Basarabiei-Gării, din cauza circulației tramvaiului, este afectată structura de rezistență a clădirilor care fac parte din patrimoniul cultural. Consilierul a mai spus că, potrivit legii, strada Bravu este incompatibilă cu amplasarea liniilor de tramvai. Trif a cerut să se formeze o comisie care să stabilească nivelul costurilor tehnice și economice pentru scoaterea liniei de tramvai.

„Din studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de tramvai, rezultă că o sumă 836.000 de euro este alocată pentru modernizarea străzii Mihai Bravu. Dacă s-ar renunța la linia de tramvai costurile ar fi de numai 350.000 de euro”, a spus Trif.

Democrat-liberalul a susținut că tramvaiul circulă pe acolo cu două – trei persoane, deci nu se justifică economic, dar ar putea fi reconfigurat traseul și linia să continue pe podul de deasupra viaductului, pe Basarabiei.

Ecologic și european

Viceprimarul PSD Nicușor Ciumacenco a fost însă de o altă părere. Vicele a spus că tramvaiul este ecologic și european: „Și așa prin proiectul ISPA vom scoate linia de tramvai de pe Traian. Dacă scoatem toată linia de tramvai, pe lângă faptul că se pierde o cale ieftină de transport, apare o problemă socială: ce facem cu sutele de vatmani?”

„Pe Mihai Bravu, tramvaiul nu e problema de bază. Acolo, sub stradă sunt niște hrube și e mai ușor să le acoperim să facem subsolul decât să scoatem tramvaiul. Se va opri circulația tramvaiului pe acel segment stradal până la reparația străzii Mihai Bravu”.

Riveranii confirmă

Liberalul Teodor Gheorghe a confirmat situația invocată de Trif: „Locuiesc de 20 de ani acolo, știu câți circulă cu tramvaiul - doi călători sunt cam mulți, sincer! Nu știu dacă scoaterea tramvaiului e o soluție pentru că e un mijloc de transport modern și ecologic, dar nu pe infrastructura care se desfășoară în acest moment. Absolut niciunul dintre vatmani nu circulă cu limitare de viteză, cum ar trebui, nimeni nu respectă sensul unic, e un praf de nedescris, toată lumea parchează aiurea. Primul lucru ar trebui să fie oprirea circulației tramvaiului, apoi se ia o decizie”, a spus liberalul, semn că discuția depășise culoarea politică.

Discuția a fost încheiată de către social-democratul Ilie Zanfir, directorul Bibliotecii VA Urechia, care a confirmat că un studiu este absolut necesar, aducând ca argument faptul că lustra din biroul său vibrează tot timpul."


Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Sâm 30 Mai 2009 09:42:30, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BaditaStefanGalati



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 25/Mar/2024
Mesaje: 661
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 30 Mai 2009 01:35:48    Titlul subiectului: 111725

Cea mai importanta hruba, este din curtea TransUrbului pana in zona la Potcoava de Aur. Sa vedem daca voi putea aduce Istoria Subterana a Galatului pe acest forum. Galatiul e usor sa isi traga metrou, punem liniile in tunelele deja existente.
_________________
https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 02 Iun 2009 23:33:14    Titlul subiectului: 111893

Timp de cateva ore circulatia cu mijloacele de transport in comun a fost sistata intrucat nemultumirile soferilor si ale reprezentantilor lor par sa fi umplut paharul amaraciunii si-al nedreptatii. Salariile si sporurile mici - doar e criza, nu? - cat si intentia viitoare de a desfiinta liniile de tramvai au fost principalele motive care au interferat in ceea ce ar fi trebuit sa conduca la semnarea contractului colectiv de munca. Mai multe detalii aflati citind articolul de mai jos, publicat in cotidianul local "Viata Libera", editia din 03.06.2009:

"Un tramvai numit dorință… de muncă
Protest spontan la Transurb


* Șoferii și vatmanii de la Transurb Galați au refuzat, marți dimineață, să iasă pe trasee * Primii sunt nemulțumiți de salarizare, iar colegii lor, de sistarea transportului cu tramvaiele * Derularea programului ISPA presupune dezafectarea liniilor timp de doi ani * 300 de oameni vor rămâne rămâne fără loc de muncă *

Marți dimineață, timp de aproximativ de două ore, mii de gălățeni au așteptat în zadar în stațiile Transurb mijloacele de transport în comun. Motivul: o grevă spontană declanșată la îndemnul câtorva membri ai Sindicatului Liber al Angajaților Transurb, membri care i-au convins să se ralieze protestului și pe colegii lor din cel de-al doilea sindicat existent în societate, cel al șoferilor.

Dumitru Lungu, liderul Sindicatului Șoferilor, ne-a declarat: „Unii conducători auto și-au exprimat nemulțumirea legată de salariile prea mici. Deși nemulțumirea este generală, n-au dat curs îndemnului toți șoferii de autobuz. Subvenția a scăzut cu 30 la sută așa că de unde majorări ? Sperăm să ne putem lua salariile în continuare și să rămână măcar cât au fost anul trecut”.

„În orice caz, dimineață s-a semnat un protocol după ce s-a convenit să se reia lucrul și, dacă va fi posibil, să se acorde un spor de muncă grea, de trei la sută și o majorare cu doi la sută a salariilor sub zece milioane (lei vechi n.n.). Cum însă majoritatea salariilor sunt sub zece milioane… Salariul tarifar de încadrare al unui șofer de autobuz este de 918 lei brut”.

La rândul său, directorul general al SC Transurb SA, Genica Totolici, ne-a informat că inconvenientele de marți s-au datorat nemulțumirii angajaților Sindicatului Liber. După negocierea Contractului Colectiv de Muncă, era programată semnarea acestuia, la data 16 de aprilie. S-au prezentat doar reprezentanții Sindicatul Liber, șoferii absentând, nesatisfăcuți de salariile obținute, precum și de anumite sporuri.

Ulterior, personalul de la tramvaie (în marea lui majoritate înscris în Sindicatul Liber) a aflat că, timp de doi ani, va rămâne fără „obiectul muncii” din cauza lucrărilor ISPA și astfel semnarea CCM a picat. Amenințați de șomaj, angajații care deservesc transportul în comun cu tramvaiele, la care se renunță temporar, solicită acordarea unei indemnizații compensatorii.

„Câțiva dintre acești salariați i-au convins și pe șoferi să nu mai iasă pe trasee pentru a protesta împotriva salariilor mici. Practic, marți dimineață, nu au circulat nici autobuzele și nici tramvaiele. Am discutat cu protestatarii și i-am convins să iasă pe trasee, astfel încât să nu afecteze populația și activitatea societăților comerciale. 2.000 de salariați din Combinat sunt dependenți de tramvaie, iar alte câteva mii, de autobuzele cursă convenție”.

„Și cum marți era oricum programată o întâlnire cu dl viceprimar Ciumacenco, după protest, împreună cu câțiva reprezentanți ai salariaților Transurb, am analizat soluțiile posibile. La Tramvaie, lucrează în prezent 350 de persoane. Dintre acestea, 20–30 vor fi recalificate în meseriile de șofer și de mecanic auto. De asemenea, sperăm să mai putem păstra încă vreo 20 de persoane pentru activitatea de control bilete și pază”.

„Restul angajaților vor fi disponibilizați. Primăria ne-a promis sprijin pentru plata cursurilor de recalificare, precum și pentru acordarea unei indemnizații de 300 de lei lunar, timp de un an, pentru fiecare persoană trimisă în șomaj”.
Nu doar cei 350 de salariați ai Depoului de tramvaie vor fi afectați de încetarea activității, ci și toți gălățenii care circulă în mod curent cu acest mijloc de transport.

„Lucrările de modernizare a rețelelor de canalizare, de distribuție a apei și a străzilor, derulate prin ISPA, reprezintă o oportunitate care nu putea fi ratată. Din păcate, aceasta presupune o serie de sacrificii din partea populației, care însă, finalmente, va fi beneficiara modernizării. Aceste lucrări presupun printre altele dezafectarea căii ferate stradale și încetarea activității Secției 3 Tramvaie pentru o perioadă de 24 de luni”.

„O modalitate de compensare a efectelor negative resimțite de publicul călător ar fi achiziționarea mai multor autobuze care să deservească trasee importante, precum 39, 37, 7 ș. a.. Suntem în discuții cu Primăria pentru a vedea ce posibilități în acest sens există”, ne-a mai informat directorul general al SC Transurb SA.

Așadar 300 de angajați ai societății locale de transport în comun vor rămâne fără locuri de muncă, iar alte mii de gălățeni, fără tramvaie.

Activitatea în Combinat nu a fost afectată de protest

Cu toate că mulți dintre angajații combinatului siderurgic ArcelorMittal ajung zilnic la muncă folosind autobuze ale Transurb, activitatea în această unitate nu a fost afectată semnificativ. Cei aproximativ 2000 de oameni care folosesc aceste mijloace de transport pentru a ajunge la serviciu au fost nevoiți să urce în microbuze li să plătească biletul din buzunar.

Cu toate că au existat întârzieri ale unora dintre angajați, acestea nu au afectat bunul mers al lucrurilor pe platforma siderurgică, ne-au declarat surse din Combinat."
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Iun 2009 07:41:07    Titlul subiectului: 111895

si "Monitorul de Galati" trateaza aceeasi problema

http://www.monitoruldegalati.ro/index.php?func=articol&domeniu=Eveniment&articol=3


Citat:
Gălățenii care au dorit ieri, la primele ore ale dimineții, să circule cu autobuzele Transurb, nu au putut face acest lucru din cauza protestului spontan al angajaților societății locale de transport public, ceea ce a dat peste cap și transportul a câteva mii de siderurgiști.



80 de autobuze au fost trase pe dreapta ieri noapte, ceea ce reprezintă aproximativ 70% din parcul auto al societății de transport public local, paralizând practic transportul public de persoane în municipiul Galați, la acestea adăugându-se cinci tramvaie, cu precizarea că acestea din urmă nu au ieșit pe trasee doar jumătate de oră. Acest lucru s-a întâmplat după ce câțiva angajați au blocat cu autobuzele ieșirea din autobază, pe trasee, a mijloacelor de transport în comun.

Contactat de noi, directorul SC Transurb, Genica Totolici, ne-a declarat că modul în care s-a declanșat protestul de ieri noapte nu este tocmai legal.

”Am fost anunțată la ora trei dimineața de declanșarea unui așa numit protest spontan. De fapt au blocat cu autobuzele intrarea în autobază. Nu mi se pare normal ce s-a întâmplat. Oficial, sindicatele susțin că nu au niciun amestec în ceea ce s-a întâmplat. Eu nu prea cred că a fost un protest spontan pentru că seamănă cu o acțiune premeditată. Vom analiza cele întâmplate și vom vedea ce măsuri se impun a fi luate. Luăm în considerare mai mulți factori, dacă se depun reclamații din partea călătorilor, în funcție de pierderile suferite de societate în intervalul 03.30-08.00, când autobuzele nu au fost pe trasee”, a concluzionat directorul societății de transport public local.

Am încercat să-l contactăm, pentru un punct de vedere, pe liderul Sindicatului Liber al Angajaților din Transurb, George Preda, dar acesta avea mobilul închis.

În altă ordine de idei, conducerea SC Transurb susține că discuțiile cu sindicatele pe marginea situației vatmanilor și a personalului de la întreținerea tramvaielor continuă, dar o decizie în această privință va fi luată după ce Primăria Galați își va face cunoscut punctul de vedere. ”Noi intenționăm să mergem pe o recalificare profesională a personalului. Cu toate acestea, o parte din vatmani și personalul de la întreținere este posibil să fie disponibilizat începând, probabil, din luna septembrie, pentru că vor fi desființate mai multe trasee de tramvai, ca urmare a faptului că au fost scoase liniile. În cazul în care se va recurge la disponibilizări, sindicatele au cerut un sprijin financiar peste ajutorul de șomaj în valoare de 300 de lei lunar, dar acordarea acestuia depinde de ceea ce are de spus și Primăria”, susține directorul SC Transurb, Genica Totolici.



Nemulțumirile salariaților de la Transurb, în atenția Primăriei



Nemulțumirile angajaților de la Transurb, care au dat ieri dimineață în clocot, au reprezentat subiectul întâlnirii care a avut loc ieri la Primăria Galați și la care au fost prezenți reprezentanții sindicatelor, ai conducerii Transurb, ai municipalității, precum și viceprimarul Nicușor Ciumacenco. Viceprimarul Galațiului a dat asigurări că municipalitatea se va implica în găsirea unor soluții pentru detensionarea situației de la societatea locală de transport public local.

”S-a convenit ca reprezentanții sindicatelor și ai conducerii Transurb să continue discuțiile în următoarele zile pentru a încerca să ajungă la o înțelegere iar vineri urmează să mă întâlnesc din nou atât cu sindicatele cât și cu conducerea. Principala problemă ridicată de sindicate a fost legată de faptul că, în urma efectuării lucrărilor ISPA, la Galați, o parte din angajați, și aici mă refer la vatmani, ar urma să rămână fără loc de muncă deoarece o serie de trasee vor fi scoase din circulație. Primăria va încerca să găsească soluții pentru a nu se întâmpla acest lucru. Vreau să îmi cer scuze, în calitate de viceprimar al Galațiului, tuturor gălățenilor care au fost afectați de protestul angajaților Transurb, și aici mă refer și la siderurgiștii care nu au avut la dispoziție cursele convenție pentru a veni și a pleca de la muncă”, ne-a declarat viceprimarul Galațiului, Nicușor Ciumacenco.

Romică Gîrneață, liderul Cartel Alfa Galați, organizație sindicală la care este afiliat unul din cele două sindicate de la Transurb, și care a participat la discuțiile purtate cu viceprimarul Galațiului, ne-a declarat: ”Sindicatele au solicitat ca angajații, și în special este vorba de vatmani, care ar putea să își piardă locul de muncă, să urmeze cursuri de recalificare profesională ca șoferi, pentru a putea lucra tot în cadrul societății ca șoferi pe autobuze sau troleibuze, lucru cu care viceprimarul Galațiului a spus că este de acord. În cadrul întâlnirii sindicatele au mai ridicat o serie de nemulțumiri pe care le au vizavi de contractul colectiv de muncă”, ne-a declarat liderul Cartel alfa Galați, Romică Gârneață.



Transportul siderurgistilor, dat peste cap



Protestul șoferilor de la Transurb a afectat și transportul câtorva mii de siderurgiști care se deplasau cu convențiile puse la dispoziție de societatea locală de transport public local, aceștia fiind nevoiți să vină la muncă și să plece de la muncă pe jos sau cu alte mijloace de transport. În această situație s-au aflat angajații Combinatului din schimbul de dimineață, cum ar fi cei care lucrau la cocserie, la uzina de aglomerare furnale, la ULP sau la alte uzine și care veneau sau plecau de la muncă cu autobuzele Transurb.

”Muncitorii din schimbul de dimineață de la UAF, este vorba de 300 de angajați, au fost nevoiți să vină la lucru pe jos sau cu alte mijloace de transport deoarece autobuzele Transurb nu au circulat. În această situație s-au aflat și alți angajați ai Combinatului care au ieșit sau au venit la muncă și care ar fi trebuit să vină cu autobuzele Transurb-ului. Este regretabil că s-a întâmplat acest lucru și că siderurgiștii au fost nevoiți să plece sau să vină pe jos sau cu alte mijloace de transport, lucru care a stârnit nemulțumirea multora din angajați, care ne-au sunat să ne întrebe ce se întâmplă, mai ales că mulți au întârziat la serviciu. Ar fi trebuit totuși găsită o soluție pentru asigurarea transportului siderurgiștilor, dar, în același timp, suntem alături de angajații Transurb care au protestat pentru locurile lor de munc㠔, ne-a declarat liderul sindicatului de la UAF, Radu Nelu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 2 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community