Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

În ce orașe ați introduce mijloace de transport electric?
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 10/Mar/2014
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Vin 13 Apr 2007 21:50:27    Titlul subiectului: 78247

rosetti61 a scris:
in 1990 existau 4 orase cu o retea densa de troleibuz: Bucuresti, Brasov. Constanta, Cluj. Acum au ramans doar Bucuresti si Cluj.
Si Timisoara avea si inca are o retea densa de troleibuze, chiar daca nu sunt folosite toate liniile pe care le are din cauza numarului insuficient de troleibuze.
Reteaua de troleibuz din Timisoara, este una dintre cele mai vechi din tara (de cand s-au introdus troleibuzele ma refer), sau chiar prima din Romania parca.
Astazi are numai 5 linii functionale din cele 9 linii din total, restul liniilor (12, 13, 16 si 18 ) fiind deservite de autobuze. In Timisoara situatia este foarte buna. Se vor aduce 50 troleibuze Skoda noi, urmand ca cei de la Skoda Electric sa vina la Timisoara pentru a moderniza linia de contact, sa fie ca in occident.

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
alecs11



Data înscrierii: 17/Iul/2006
Ultima vizita: 21/Mai/2008
Mesaje: 28
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 14 Apr 2007 18:04:20    Titlul subiectului: 78255

fantt a scris:
eventual ar fi bine daca s-ar mai extinde retelele prin orase care deja au acest mijloc de transport (Cluj, Timisoara, Tirgu Jiu, Bucuresti)
La Timisoara nu cred ca mai este nevoie de extindere. Eventual transformarea unor linii de autobuz in trolebuz, dar e greu de crezut si asta. Sunt totusi bucuros ca parcul de trolee si atuobuze va fi inoit considerabil. Mai cel de tramvaie mai ramane, care mai merge vreo 5-6 ani cu tramvaiele actuale sh
_________________
Linile de troleibuz 15 si 19 sunt viata si copilaria mea (Timisoara)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 14 Apr 2007 20:04:12    Titlul subiectului: 78256

Legat de ce s'a spus mai sus, exista totusi orase ca Innsbruck si Lugano, unde troleibuzul s'a desfiintat dintr'un motiv sau altul, evident ca nu din motivele din Romania, unde alesul cu colegii la putere face ce vrea in oras.
Daca Brasov si Constanta sunt locuri unde troleibuzul poate fi salvat, nu stiu ce sanse are Slatina si Targoviste, cu cate 5-6 troleibuze, daca le mai au si pe acelea.
In Iasi si Suceava, nu vad calatorii ingramadindu-se la DACuri, cand au autobuze mai bune. Daca se aduc macar troleibuze MAZ, poate lucrurile s'ar schimba.
Daca DAC'urile ar fi fost mai bune, poate ca ar fi meritat adunate din toata tara, reparate capital si duse in orase mai sarace, care n'au bani de alte troleibuze. Evident asta daca RK'urile n'ar costa mai mult decat un SH. In orice caz, toata treaba cu fonduri europene, daca n'ar fi mai bine sa fie fonduri pentru troleibuze noi.
Legat de interesul oamenilor politici pentru troleibuz si pentru transport modern, sa fim seriosi. Doar la alegeri, daca per total iese ceva
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 15 Apr 2007 23:16:36    Titlul subiectului: 78282

Unul dintre motivele pt. care s-a desfiintat transportul cu troleibuze in Innsbruck a fost ca in 2006 cheltuielile pentru repararea celor 10 vehicule G&S s-au ridicat la cifra de 600 mii Euro!!! Si este vorba de troleibuze fabricate in 1992, cu LF si motoare asincron in AC. Deci austriecii nu-si permit sa arunce cu banii pe fereastra, dar - ca o paranteza- exista sanse destul de mari ca aceste vehicule sa ajunga la o regie de transport din Romania.
Pe de alta parte la Innsbruck se reinnoieste parcul de tramvaie si se extinde infrastructura necesara acestui mijloc de transport. Investitia totala este de 203 mil. Euro, intinsa pe durata a inca 6 ani. Bombardier va livra 22 de rame de tramvai pt. suma de 82 mil. Euro.
Cele 100 de troleibuze pe care le-a contractat RATB costa in jurul a 315 mii de Euro/buc, in conditiile in care nu sint platite in rate sau in leasing si sint actionate in CC (solutie tehnica invechita, dar ieftina).
La Timisoara s-a apelat la o formula de creditare pt. achitarea celor 50 troleibuze Skoda, bugetul local neputind acoperi plata vehiculelor la livrare.
Transportul electric de calitate costa bani grei pt. a fi implementat si banii acestia, deocamdata, municipalitatile noastre nu (prea) ii au.
Referitor la atit de des invocatele fonduri (nerambursabile) europene, acestea nu se aloca pt. proiecte de transport public de interes local. Sanse de a accesa asemena fonduri vor avea viitoarele zone metropolitane, acestea fiind considerate ca prezentind nivel de interes regional si incadrindu-se in criteriile de finantare europene.
In unele tari occidentale s-a produs in ultimii ani un reviriment al transportului public electric in baza unor programe de finantare la nivel national. Un astfel de program se va derula in Franta pina in anul 2007, dupa aceea urmind ca municipalitatile si aglomeratiile urbane -cum denumesc francezii zonele metropolitane- sa se descurce pe cont propriu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2020
Mesaje: 310
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2007 17:42:20    Titlul subiectului: 78368

315 mii de euro pentru un troleibuz low floor? Fata de 180 000 pentru un autobuz? Nu e cam scump?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 17 Apr 2007 23:34:19    Titlul subiectului: 78372

315.000 euro costa un troleibuz cu invertor si motor asincron in c.a., sistem de decuplare si recuplare penumatica a captatoarelor si motor auxiliar Diesel/benzina sau baterii.
Cu 225.000-230.000 euro poti sa iei un troleibuz ,,clasic", cu chopper si tragatoare, eventual cu o baterie ca sa nu ramana blocat in intersectie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 18 Apr 2007 14:07:52    Titlul subiectului: 78378

Kaleun a scris:
315 mii de euro pentru un troleibuz low floor? Fata de 180 000 pentru un autobuz? Nu e cam scump?
Exact asta am spus;cel putin in faza de investitii, transportul electric este o solutie mult mai costisitoare decit varianta cu autobuze.
Valoarea contractului - facuta publica dealtfel - pentru cele 100 de troleibuze AstraBus achizitionate de RATB este de 92.003.600 RON fara TVA. Facind calculele de rigoare si luind o valoare de aprox. 3.5 RON/Euro la momentul semnarii contractului, se va obtine o cifra in jurul a 315 mii Euro/buc. Prin deprecierea monedei europene in raport cu leul, la ora aceasta pretul unui vehicul "bate" spre 330 mii Euro, deci avantaj Cefin.
Citat:
315.000 euro costa un troleibuz cu invertor si motor asincron in c.a., sistm de decuplare si recuplare penumatica a captatoarelor si motor auxiliar Diesel/benzina sau baterii.
Cu 225.000-230.000 euro poti sa iei un troleibuz ,,clasic", cu chopper si tragatoare, eventual cu o baterie ca sa nu ramana blocat in intersectie.
Da-ne niste exemple pentru preturile pe care le vehiculezi.
Citat:
Daca inca un timp va mai merce cu SH'uri, acest lucru nu poate continua la infinit.
Pentru cele mai multe orase cu transport public electric din Romania, enuntul acesta nu va fi valabil o buna perioada de timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 11/Sep/2020
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 20 Apr 2007 10:23:08    Titlul subiectului: In ce orase ati introduce troleibuze? 78418

Pentru Dorinel_G: vezi orasul Landskrona Suedia,40.000 locuitori,si-a facut o linie cu 3 Ganz Trollino totul din fonduri comunitare,inaugurata in 2005 daca nu ma insel.A fost inclusa si sursa de energie reprezentata de mori de vint.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 20 Apr 2007 16:50:49    Titlul subiectului: Re: In ce orase ati introduce troleibuze? 78419

@zoli_gido si nu numai:
Proiectul despre care vorbesti apartine municipalitatii Landskrona (kommun Landskrona), din care fac parte: orasul Landskrona (27 mii loc.) si alte sase localitati mai mici.
Sursele de finantare au fost: LIP - Planul de Investitii Locale al Guvernului Suediei- si bugetul municipalitatii respective.
Deci nici vorba de finantari din surse comunitare.
Dupa cum se vede, municipalitatea a participat cu o suma de 19,1 mil SEK ( 6,9 mil. RON) la un proiect de 38,7 mil SEK.(14 mil. RON).
Ce oras din Romania chiar mai mare de 40 mii loc. isi poate permite o asemenea investitie -in conditiile in care nu exista programe guvernamentale de finantare de acest gen- pentru o retea de 3 km. si trei vehicule?!!!
www.managenergy.net/conference/0511cvf/sorensson.pdf



Landskrona.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.68 kb
 Vizualizat:  de 11744 ori

Landskrona.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 05 Noi 2007 20:16:50    Titlul subiectului: 84575

As intorduce troleibuze in Buzau, Focsani, Bacau si in general in orasele cu peste 100 de mii de locuitori, care pot avea fluxuri destul de mari de calatori ca sa justifice investitia. As intorduce si in orase mai mici, dar cu turism foarte bine dezvlotat, cu numar mare de turisiti pe an (in orasele in care ar exista un flux destul de mare de calatori intre centru si obiectivele turistice).
Nu mai pun la socoteala orasele unde au fost desfintate (temporar sau definitiv) troleibuzele.
In Buzau daca nu ar fi haosul cu microbuzele ar putea fi o solutie viabila privind transportul in comun, mai ales ca microbuzele le-am vazut de cele mai multe ori pline sau arhipline.
Si nu ma refer la introducerea troleibuzului maine, ci intr-un posibil viitor mai apropiat sau indepartat. Poate ca trebuia sa ma exprim mai clar: posibile orase unde s-ar putea introduce troleibuzul.....
Trebuie niste politici ferme de promovare a trasnportului local.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2007 08:32:47    Titlul subiectului: 84581

Dintre cele 3 orase enumerate de tine, Buzaul poate-poate, cu mare greutate si eforturi ar justifica introducerea troleibuzului, cel puțin pe linii precum 2 și/sau 7.
Sunt 2 obstacole mari in calea utopicului troleibuz buzoian.
1. "Concurenta" facuta de dube infecte, cu trasee care se suprapun 100% peste traseele actuale de autobuz; dubarii circula cum ii taie capul, nici bilete nu se prea obosesc sa dea, deci fata de cheltuielile pe care le au, profitul este gros. Sunt foarte multe firme care capuseaza transportul local, mi-e teama ca sunt interese mari la mijloc si ca nimeni nu va avea nici un "interes" sa le desfiinteze pentru a crea fluxurile de calatori necesare pentru a justifica introducerea troleibuzului. Pentru ca asa cum sunt lucrurile la ora actuala, numarul de calatori care merg doar cu autobuzul nu prea justifica investitia.
2a. Configuratia orasului in sine, este un oras destul de vechi, cu multe strazi cu sens unic, ceea ce ar impune practic sa se planteze stalpi si sa se monteze retea pe o distanta aproape dubla; daca s-ar fi circulat dublu sens pe toate strazile - destul de inguste - s-ar fi putut monta un singur rand de stalpi+console duble.
2b. Pozitia actualulul garaj, situat la distanta destul de mare de oras si trasee, ar necesita niste investitii in plus, costisitoare si ele.
Parea mea este ca decat sa se bage troleibuz doar de dragul de a se baga, cum s-a facut la Slatina sau Targopviste, pentru ca apoi sa dea faliment, mai bine se asteapta momentul favorabil, pentru care trebuie o politica ferma de promovare a transportului local, de inlaturare a dubelor s.a.m.d.
La Focsani nu cred ca e cazul de troleibuz, din ce am vazut dubele si microbuzele sunt suficiente fata de fluxul de calatori. Cele cateva autobuze fac doar conventii catre diverse fabrici, dimineata si seara, deci rar si in afara orasului, ineficient pentru troleibuz.
La Bacau n-am fost inca, nu ma pronunt.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2007 17:46:39    Titlul subiectului: 84590

Da in Bacau am fost eu si chiar s-ar merita introducerea troleibuzelor artere mari spatioase si un oras aglomerat este chiar mai mare decat Buzaul si mai cred ca daca s-ar face un efort se poate introduce in Bacau si chiar o linie de tramvai.In concluzie Bacaul chiar merita troleibuz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 06 Noi 2007 23:42:03    Titlul subiectului: 84601

1. Opinia multor oameni, chiar și intelectuali, privitoare la troleibuze este una negativă. Degeaba îi spui omului că troleibuzul este ecologic, că nu poluează. El va vedea troleibuzul ca pe un mijloc de transport:
-lent
-care încurcă circulația, mai ales în situațiile în care, din cauza unor mașini staționate neregulamentar, acesta nu poate trece; nemulțumirea nu se va manifesta față de vehiculul care stă unde nu trebuie, ci față de troleibuzul care nu îl poate ocoli. Populația trebuie educată în acest sens
2. Troleibuzele ar trebui să fie echipate obligatoriu cu un dispozitiv care să le permită o anumită autonomie în caz de defirare, pană de curent etc.
3. Înainte de a ne pronunța în ce orașe am introduce, ar trebui, întâi, să punem problema în ce orașe ar putea fi reintroduse troleibuzele. Eu, personal, aș dori să le văd reintroduse în Constanța, chiar și numai pe liniile 40 și 41. și nu orice fel de troleibuze, ci Ganz Solaris T12 și T18. În privința Iașului nu mă pot pronunța, deși am fost de două ori în ultima perioadă iar la Suceava nu am fost decât în trecere cu trenul și nu am văzut nicio hartă detaliată, așa că nu mi se pare corect să îmi spun părerea în necunoștință de cauză.
4. Ar trebui văzut cum ar putea fi prevenită desființarea totală a troleibuzelor în municipiile unde acestea sunt pericilitate
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Gygyman6



Data înscrierii: 24/Aug/2008
Ultima vizita: 14/Apr/2009
Mesaje: 68
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 03 Ian 2009 00:59:21    Titlul subiectului: 103557

Eu astept sa fie aprobata linia de tramvai din Calea Sagulu, atunci ar detrona linia 4 ca lungime. In rest ar fi frumos si bine sa fie troleibuz sau tramvai si in Lugoj si mai ales sa fie tramvai in Constanta, iar multe dintre liniile de autbuz sa fie de troleibuz, astefel multe din autobuze ar merge sa faca transportul intre Eforie, Agigea, Techerghiol si multe maxitaxiuri ar ajunge sa plece din tara, macar MAZ ar mai fi spalat de rangul de "autobuzul care a scos tramvaiul din Constanta" plus ca asta ar putea insemna primul MTA al romaniei si mai ales al zonei metropolitane Constanta.
_________________
JJJ
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 24/Noi/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 06 Ian 2009 18:10:51    Titlul subiectului: 103779

In legatura cu ce s-a discutat pe forum ca stradutele inguste ar ingreuna circulatia unor vehicule de capacitatea unui autobuz sau troleibuz: nu stiu daca ati avut ocazia sa mergeti in Vest si sa vedeti ca in orase la fel de vechi ca si orasele romanesti, cu stradute inguste, circula ditai autobuzele, nu articulate, ci dublu articulate, pe o straduta cu doar doua benzi de circulatie iar banda avand latimea putin peste latimea autobuzului...

Asta am vazut-o in orasul olandez Utrecht, in centru, unde exista strazi inguste pe care circula autobuze dublu articulate si am ramas cu gura cascata cand am vazut cum un ditai "trenul" lua o curba de aproape 90 de grade fara niciun fel de problema, plus de asta, dupa viraj se "aseza" perfect aliniat cu bordura, de parca l-ar fi asezat cineva cu mana... Shocked Mai mult de asta, autobuzele circulau destul de repejor. Deci nu trebuie sa ne plangem ca din cauza strazilor inguste nu putem avea troleibuze in centrul anumitor orase. Ne trebuie doar putina indemanare ca sa le conducem cum trebuie. Singurul lucru de care ne-am putea plange este ca, dupa ce ca strada este ingusta, mai si parcheaza Gheorghe masina pe margine... (n-o sa vedeti asa ceva in Vest... Deh, mai avem pana o sa ne civilizam si noi... Mad )

Cat despre orasele unde s-ar putea introduce transportul electric, as opta pentru troleibuz mai bine decat pentru tramvai (cateva motive ar fi costurile reduse de constructie, exploatare si intretinere in cazul retelei de troleibuz) si pana la urma troleibuz se poate introduce in orice oras cu peste 100.000 de locuitori unde exista fluxuri mari de calatori pe anumite directii in oras. Nu e neaparat nevoie sa impanzesti orasul cu fire. Sunt suficiente 1-2-3 trasee pe directiile principale din oras.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 14:08:04    Titlul subiectului: 103812

In Utrecht nu exista troleibuz exista doar o linie de metrou/tramvai usor. Restul sunt doar autobuze (bi)articulate.
In restul Olandei, doar Amsterdamul, Haga si Rotterdam au tramvaie, deoarece sunt orase foarte mari (raportat la restul tarii). Nu exista troleu decat in Arnhem si atit. In rest, nici vorba despre troleibuze, pentru ca orasele sunt mici si nu isi au rostul. Deasemenea cred ca acestea vor fi invinse de noile tehnologii care apar in materie de vehicule.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 20:23:34    Titlul subiectului: 103839

Troleibuze: Buzău, Focșani, Bacău, Rm. Vâlcea, Pitești, Rm. Sărat, Onești, Tg. Ocna, Arad, Braila, Alexandria, Barlad, Slobozia, Slatina,
Extinderea retelei de troleibuz acolo unde ea exista: Brasov, Constanta, Galati
Tramvaie: Alba Iulia, Bacau, Baia Mare, Suceava
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cos



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2012
Mesaje: 83
Locație: Bucuresti; Sibiu

MesajTrimis: Mie 07 Ian 2009 21:06:57    Titlul subiectului: 103846

Sheena a scris:
Troleibuze: Buzău, Focșani, Rm. Vâlcea, Pitești, Rm. Sărat, Onești, Tg. Ocna, Alexandria, Barlad, Slobozia, Slatina

Fluxuri mici de calatori, nu se justifica (mai ales Tg Ocna, Rm Sarat, Slobozia, Onesti). Imposibil acolo unde sunt interese mari in transportul cu dube (Buzau, Slobozia), dar chiar si asa, e o investitie mult prea mare imposibil de amortizat pe termen scurt si mediu din cauza cererii scazute pentru transport de mare capacitate.

Sheena a scris:
Bacău, Arad, Braila

Primele doua au ceva sanse, la Braila e incerta situatia transportului public (desfiintarea troleibuzelor, nici o modernizare in infrastructura de tramvai, vehicule vechi in mare parte).


Sheena a scris:
Extinderea retelei de troleibuz acolo unde ea exista: Brasov, Constanta, Galati

Brasov si Constanta - nici o sansa cu actuala conducere. Potential ar fi, dar nu se vrea. Galati - pasi mici in sensul asta, dar e un inceput bun. E nevoie si de modernizarea infrastructurii (care nu a fost niciodata noua fiind, de fapt, second hand din Bucuresti!). Aici as adauga Sibiul, care nu ar avea nevoie de alt primar, ci doar de alt director la Tursib, pentru ca troleibuzele sa revina in prim-plan.

Sheena a scris:
Tramvaie: Alba Iulia, Bacau, Baia Mare, Suceava

Alba Iulia nu are cerere atat de mare de transport incat sa fie justificata o investitie enorma in transport de mare capacitate. Poate troleibuze, in viitor. La Bacau ar merge, dar intai ar fi logica introducerea troleibuzului. La Baia Mare nu ar fi neaparata nevoie, au un transport cu troleibuze foarte bine pus la punct, cel mai bine ar fi extinderea acestuia. La Suceava nu e cerere de transport de mare capacitate, ar trebui reconfigurata si modernizata reteaua de transport cu troleibuze astfel incat sa fie cu adevarat rentabila.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu73



Data înscrierii: 19/Ian/2009
Ultima vizita: 04/Noi/2019
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 13:49:13    Titlul subiectului: Bucuresti 104561

Am vazut foarte multe pareri legate de introducerea sau pastrarea troleibuzelor.

Am sa ma refer la Bucuresti, unde reteaua era destul de mare, apoi a fost masacrata pe rand. Intai axa N-S, liniile care veneau din Berceni catre Piata Victoriei, apoi Str. Bujoreni (actual Bd. Timisoara).

Am vazut acele solutii cu troleibuz impreuna cu tramvai. Poate fi o solutie plus ca, altfel e capacitatea unui troleibuz.

Daca vor fi benzi exclusive transportului in comun, trebuie extinsa reteaua.

Din cate stiu ultima extindere a fost linia 76. Pacat ca nu s-a continuat extinderea spre Victoriei. Si mai ales de ce nu s-a prelungit nici 73 si nici 74 ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 09/Oct/2019
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 19:17:46    Titlul subiectului: 104589

Intrebarea nu era unde vrem sa se introduca, ci unde am introduce noi, daca am avea putere si am fi persoane influente. Deci comentariile despre actualele conduceri care oricum nu fac nimic nu isi prea au rostul. In plus fiecare poate sa considere unde se justifica si unde nu, dupa propria lui gandire. In orasele mari desigur s-ar putea crea o retea cu noi trasee, iar in cele unde sunt fluxuri mici de calatori, se transforma o line sau 2 de autobuz din cele existente in troleibuz, ar fi mai ecologic.
Oricum si autobuzul si troleibuzul au cam aceeasi capacitate de transport. Singura diferenta e ca troleul e ecologic
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Iul/2015
Mesaje: 1204
Locație: Sheffield (South Yorkshire/GB) - Brasov - Pitesti - Bucuresti

MesajTrimis: Lun 19 Ian 2009 20:09:05    Titlul subiectului: 104591

As introduce transport electirc, strict acolo unde s-ar justifica riguros aceasta investitie imensa (retea, trolee, statii de alimentare, de redresare, depou, angajati suplimentari, etc..) si unde fluxul de calatori si infrastructura permite. Deasemena as lua in considerare toti factorii de poluare, inclusiv cel al producerii ecologice a curentului electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community