Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre Depourile si Autobazele RATB - Generalitati
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2006 12:26:33    Titlul subiectului: 64951

Depoul Bucurestii Noi a fost infiintat in 1943.
Pentru ex-garajul Șerban Vodă știe cineva data ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2006 21:33:24    Titlul subiectului: 64982

Șerban Vodă a fost înfințat înainte de 1900 (poate chiar dinainte de 1890). A fost depou de tramvaie. Clădirile sunt mai noi.
Azi am ajuns din nou pe la Muzeul Municipiului București. Ce am aflat:
1) Conform unei hărți din 1893 Dep. Șerban Vodă nu exista în acel an
2) Conform unei hărți de prin anii '20?:
- Depoul Cotroceni era după C.E.T. Grozăvești (cum vii dinspre Erolior spre Grozăvești/Regie)
- Primele clădiri din actualul U.R.A.C. - adică 2 clădiri ce se adăposteau depou de tramvaie se aflau in fudul curții (adică spre Str. Pârgarilor), în partea stângă cum privești dinspre Ștefan cel Mare spre Tei (Est). Interesant că apărea și groapa fostei fabrici de cărămidă.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
ciordescu



Data înscrierii: 02/Noi/2005
Ultima vizita: 07/Iul/2009
Mesaje: 143
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 18:23:39    Titlul subiectului: 66182

Si v-am zis ca o sa dispara si Dudestiul
http://www.baniinostri.ro/dinrevista/cover_story.php?ContentID=143

Comoara de sub depouri
14.11.2006
de Gabriela Dinescu (gabi.dinescu@mediaon.ro) si Laurentiu Popa (laurentiu.popa@mediaon.ro)

Divergente in Palatul Cismigiu: viceprimarul Ludovic Orban ar vrea sa concesioneze terenurile in favoarea dezvoltarii imobiliare, iar primarul Adriean Videanu prefera parcurile

Primul pachet de depouri si autobaze care vor fi reamplasate in afara orasului este compus din doua locatii: Victoriei si Floreasca. Procentul este destul de restrans, avand in vedere faptul ca tot patrimoniul RATB de active este compus din 18 depouri si garaje. Toate acestea sunt rasfirate pe toata suprafata orasului. Insa numai trei dintre ele se afla in inelul interior central al Capitalei: cel din spatele Palatului Victoria, cel din Floreasca, precum si cel din Dudesti-Vitan. Ultimul nu a fost inclus in primul pachet de stramutari, deoarece inca se studiaza fiabilitatea proiectului. In plus, depoul va face parte din urmatorul calup, deoarece este la limita inelului central.

Cladiri versus parc

Edilii tintesc deocamdata numai depourile Victoriei si Floreasca. In planul lor, terenurile vor ramane cu siguranta in proprietatea municipalitatii. Conflictul de aici incepe. Viceprimarul general, Ludovic Orban, cel care detine in fapt paternitatea ideii, sustine ca ar fi mai fiabil ca in locul depoului din spatele sediului Guvernului sa se construiasca sedii pentru birouri clasa A, locuinte de lux, iar intre cele doua minicomplexe sa fie un spatiu verde. Pentru locatia Floreasca, viceprimarul sustine ca ar fi utila construirea unui complex rezidential de imobile cu patru etaje, care s-ar potrivi mai bine cu cladirile din jur. In schimb, primarul general, Adriean Videanu, sustine ca municipalitatea nu vrea sa valorifice terenurile de sub depouri in mod special, ci urmareste "optimizarea activitatii de transport a RATB". El sustine ca in locul depoului Victoria se va construi "un parc de calitate", pentru ca Bucurestiul duce lipsa de spatii verzi. Videanu este convins ca provincialii si strainii isi vor lasa la marginea orasului propriile autoturisme si vor prefera sa circule cu RATB prin Capitala.

Cat CEC

Greu de crezut ca spiritul de afaceri al primarului general s-a anemiat la contactele repetate cu bugetul local. Dupa calculele noastre, afacerea miroase bine atat pentru municipalitate, cat si pentru posibilii beneficiari ai proiectelor. Suprafata totala a depourilor si autobazelor din Bucuresti este de 766.580,06 metri patrati. Avand in vedere diferentele de pret din fiecare zona in parte, valoarea totala de piata depaseste 500 milioane de euro, daca s-ar incasa un pret bun. Ce inseamna insa un pret bun pentru aceste terenuri? Potrivit evaluarilor noastre din tabelul alaturat, cea mai mica valoare incasata pentru toate terenurile ar fi de circa 341 milioane de euro, in timp ce cea mai buna ar putea fi de circa 570 milioane de euro. Cam aceasta este si valoarea estimata a CEC.

Motivatie

Municipalitatea are in plan modificarea peisajului industrial pe care orasul il are in multe zone. Ludovic Orban a anuntat deja ca intentioneaza sa stramute fabricile si uzinele din interiorul orasului in exterior. Mutarea presupune modernizarea si retehnologizarea fabricilor, care scapa de utilajele vechi, uzate fizic si moral. Utilajele vechi vor avea doua alternative: fie vor fi casate, fie vor fi incluse in noua linie de productie. De asemenea, fabricile scapa de aspectul vechi, gri, posomorat si dezolant pe care il au in prezent, inlocuindu-l cu unul estetic, placut si ambiental.

Un alt efect este pentru oras. Dincolo de beneficiile industriei, peisajul urban va avea de castigat prin constructii moderne, parcuri si eliminarea unor surse de noxe.

Tot in acest plan intra si relocarea depourilor RATB. In orice caz, majoritatea dintre ele au acelasi aspect de fabrica murdara, plina de straturi de ulei solidificat si motorina, hale cu acoperisul gaurit in care ploua, ninge sau e soare, in functie de anotimp. Banii obtinuti din concesiunea terenurilor (sau, eventual, vanzarea lor) nu vor fi atribuiti unor programe punctuale, pe schema "taxei pe viciu". Banii vor intra la bugetul municipal, care va fi mai "generos" cu finantarea altor proiectele ce vizeaza imbunatatirea calitatii vietii in Bucuresti, la toate nivelurile.

Planul

Ludovic Orban estimeaza costurile reamplasarii celor doua depouri la 18 milioane de euro. Cheltuielile cu mutarea vor fi suportate din bugetul Primariei Generale si din veniturile RATB. Viceprimarul mai are o idee pe care nu s-a convins inca daca o va pune sau nu in aplicare. Este vorba despre transferarea cheltuielilor de mutare in contul viitorilor dezvoltatori de proiecte care ar castiga licitatiile. Acest lucru ar degreva primaria de orice cheltuiala suplimentara, ba ar face chiar economii. Sigur, ar mai ramane lucrarile cu prelungirea infrastructurii de transport pana in locul in care depourile au fost reamplasate, ce ar fi suportate din subventiile RATB. Primarul si viceprimarul sunt de acord cu ideea mutarii depourilor la periferie, eventual in zona soselei de centura. De altfel, cei doi edili sunt convinsi de ideea de a imbunatati calitatea transportului in comun din Capitala. Cele trei laturi ale planului sunt imbunatatirea parcului de vehicule (cu unele mai bune decat unele "cazane", care inca se taraie prin oras si le mai cade o piesa la fiecare groapa), ritmicitatea sporita a circulatiei (calatorii sa nu mai astepte si 45 minute un tramvai care vine aglomerat) precum si, nu in ultimul rand, configurarea eficienta a liniilor de transport (astfel incat calatorii sa poata schimba eficient mijloacele de transport fara ocolisuri inutile).

Cum s-a ajuns aici?

La momentul construirii lor, depourile erau situate fie la margine, fie in afara orasului. Extinderea limitelor a atras dupa sine includerea lor in oras, uneori chiar in zone care acum sunt centrale. Este cazul depourilor Victoria, Floreasca si Vitan. Altele au disparut in trecut. Un exemplu elocvent este depoul Serban-Voda, care a fost transformat in sediu, iar garajul a fost inchiriat REBU. Alte depouri daramate sunt Panduri, Lanariei si Unirii. In locul lor fie s-au construit alte obiective, fie au ramas terenuri virane. Si aceste terenuri sunt insa proprietatea primariei.

Depourile care initial au fost amplasate la margine au fost incluse in oras ca urmare a extinderii si a construirii de noi cartiere. Acum se poate intalni un astfel de depou in mijlocul unor blocuri, ceea ce da o nota de peisaj industrial unor cartiere de locuinte sau zone de afaceri. De altfel, o serie de depouri au fost construite in perioada sistematizarii Bucurestiului, inainte de 19a. Atunci nu se tinea cont de necesitatea spatiului verde si de aspectul orasului. Ba chiar un aspect muncitoresc dadea bine in epoca. In plus, depouri au fost demolate fara a fi largite corespunzator altele, astfel incat acum avem baze RATB supraaglomerate, iar depanatorii abia se strecoara printre tramvaie sa le repare.

In celelalte orase mari, situatia e alta

Bucurestiul are o situatie speciala privind plasarea locatiilor care adapostesc transportul in comun. Majoritatea oraselor mari din tara sunt mai norocoase decat Capitala. Locatiile unde sunt garate mijloacele de transport in comun sunt construite fie in afara, fie la periferia localitatii. Unii dintre primari nu au pe agenda imediata relocarea depourilor sau garajelor. Exista insa unanimitate atunci cand edilii-sefi vorbesc despre disponibilizarea unor terenuri, spre folosul municipalitatii, prin mutarea locatiilor care adapostesc transportul in comun. Motivatia este simpla: majoritatea primariilor au reusit sa atraga fonduri europene pentru dezvoltarea oraselor. Unele dintre aceste proiecte de zeci de milioane de euro (ex: construirea unor centrale termice ecologice) prevad ca primariile sa contribuie, partea lor, cu spatii si terenuri. Primarii castiga mai mult in popularitate prin finalizarea unor astfel de proiecte utile comunitatii decat, de exemplu, prin punerea la dispozitie a unor terenuri pentru proiecte imobiliare unde numai cetatenii cu anumite venituri isi pot permite sa faca achizitii. Mai ales ca astfel de cetateni sunt de multe ori straini care nu voteaza la alegerile locale.

Brasov, Gheorghe Scripcaru: "Toate locatiile sunt in afara orasului. Problema este alta, ca avem revendicate terenurile de sub cateva depouri de troleibuze. Orice teren eliberat astfel va fi utilizat in folosul primariei. Vrem sa mutam si toate fabricile in exteriorul Brasovului. Le-am somat conform planului de urbanism general si deja unele s-au mutat. Terenurile de sub fabrici erau in proprietate privata".

Craiova, Antonie Solomon: "Nu avem asa ceva. Aveam doar autogarile Nord si Sud, dar le-am scos deja la periferie. Sigur ca orice teren disponibil rezultat din eliberarea unor spatii il vom utiliza pentru proiecte municipale".

Timisoara, purtatorul de cuvant al Primariei, Flavius Boncea: "De la bun inceput nu s-a construit nici un depou sau garaj in interiorul orasului."

Bacau, Romeo Stavarache: "Tot ce inseamna transport in comun se gaseste in afara orasului, pe drumul spre Onesti. Avem nevoie de terenuri, cum sa nu".

Arad, Gheorghe Falca: "Este o idee foarte buna sa scoti locatiile de transport in comun afara din oras. Mai devreme sau mai tarziu acest lucru se va intampla in toate orasele mari din Romania. Noi avem un depou de tramvaie in aceasta situatie, dar relocarea lui nu se afla printre prioritatile Primariei".

Terenuri de sute de milioane

Pentru a observa exact care este valoarea terenurilor de sub depourile RATB, am facut un calcul din care ne-a iesit o valoare minima de aproximativ 342 de euro si una maxima de aproximativ 572 de euro. Sumele au iesit in urma aplicarii, pentru fiecare depou in parte, a valorilor practicate pe piata in functie de zona in care se afla terenul respectiv. Cifrele minime si maxime ale pretului pe metru patrat au fost preluate din statisticile facute publice de companiile imobiliare ImoInvest si Eurisko. Acolo unde zona respectiva are potential de dezvoltare pentru viitor (de exemplu, zona autostrazii Bucuresti-Constanta sau zona Pipera) pretul a fost majorat.

Drumul spre legalitate

Pentru ca proiectul edililor sa poata fi materializat, el are nevoie si de acceptul Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB). Drumul incepe cu intocmirea unui dosar ce contine un studiu de fezabilitate, o nota de fundamentare si cateva explicatii. Apoi, in baza dosarului astfel realizat, se formuleaza un proiect de hotarare. Proiectul se inscrie pe ordinea de zi a unei sedinte a CGMB. Dupa obtinerea acordului Consiliului (luat printr-o majoritate de doua treimi) se intocmeste Planul Urbanistic Zonal (PUZ), care la randul sau va fi inca o data votat de CGMB.
Urmeaza licitatia, semnarea contractului cu castigatorul si se trece la treaba.

Cat va incasa Primaria?

Primele doua depouri care sunt in plan pentru stramutare sunt Victoriei si Floreasca. Avand in vedere ca in cele doua cazuri municipalitatea nu intentioneaza vanzarea terenurilor, ci instituirea unui parteneriat public-privat, pentru a afla cati bani va obtine Primaria, am apelat la statisticile celor doua companii imobiliare, de data aceasta in ceea ce reprezinta chiriile.

In cazul in care planul viceprimarului Ludovic Orban va fi pus in aplicare, iar pe terenul ocupat acum de depoul Victoriei se vor construi imobile de birouri clasa A si imobile de lux pentru locuinte, Primaria ar incasa acolo bani frumosi. Sumele sunt de 20-25 euro/metru patrat util pe luna pentru spatiile de birouri si intre 2.500-5.000 euro pe luna pentru un apartament cu trei-patru dormitoare. Daca planul primarului Videanu s-ar pune in aplicare, municipalitatea nu ar incasa nici un ban, ci doar ar plati pentru amenajarea parcului.

In zona Floreasca, daca s-ar construi imobile de lux cu destinatie rezidentiala, tarifele ar varia intre 1.800 si 4.000 euro lunar pentru un apartament cu trei-patru dormitoare. Bineinteles ca daca s-ar construi un parc, Primaria nu ar incasa nimic, ci ar cheltui bani in plus pentru "inverzirea" locatiei.


RATB, scurt istoric
1871 - Fondarea primei Societati Romane de Tramcar-uri (SRT), cu tramvaie tractate de cai. Linia 1 avea traseul Gara de Nord - Calea Grivitei - Str. Luterana - Teatrul National (acum Hotel Novotel) - Piata Sf. Gheorghe
1894 - Prima linie electrica, pe traseul Obor - Cotroceni
1909 - Compania se restructureaza, devenind Societatea comunala de Tramwayuri Bucuresti (STB)
1912 - Se infiinteaza primul depou adevarat, in zona Stefan cel Mare
1929 - Se retrage din circulatie ultimul tramvai tras de cai
1930 - Se construieste cea mai moderna hala de reparatii din Europa
1948 - STB se transforma in Intreprinderea de Transport Bucuresti" (ITB), cu 51 de trasee
1961-1972 - Se construiesc multe hale, viitoare depouri
1990 - Compania se restructureaza, devenind Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB), din care se desprind taxiurile si liniile maxi-taxi
1991 - Prima reclama pe exteriorul a 150 autobuze, la tigari Camel
2002 - Prima linie de "metrou usor", linia 41, pe traseul Piata Presei - Ghencea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 18:51:52    Titlul subiectului: 66185

Perfect. M-am lamurit. Mai inteleg, sa zicem ca ar fi cazul mutarii autobazei Floreasca in alta parte (desi nu se poate spune ca e in interiorul inelului capitalei, fiindca Stefan cel Mare e putin mai spre interior decat Floreasca Rolling Eyes ). La fel si cu Victoria.
In primul rand nu s-a pus catusi de putin accentul pe locatia unde sa contruiasca noile depouri, tot ce am inteles eu din articol erau sumele fabuloase de bani care vor reveni primariei din tranzactii, numai bune ca sa-ti faci cateva vile prin Pipera. Evil or Very Mad Floreasca ar putea fi mutata mai la periferie, eventual in Colentina... Ca sa acopere aceeasi zona a orasului.
Nu inteleg cum naibii vor muta depoul Victoria in alta parte, si mai ales cand s-o faca, ca se presupune ca Colentina va intra in modernizare si avem nevoie de tot spatiul disponibil pentru tramvaie. Dar pentru orice primar nu e nici o problema sa muti un depou de tramvaie pe DN1, ca macar ai eliberat terenul care te interesa. Cand or veni cu solutii pentru toate problemele atunci sa vorbeasca. Intre timp sa taca naibii cu declaratiile lor, si sa stea cuminti in fotoliile lor, sa astepte clipa cand o sa scada dramatic in popularitate.
Iar de ziarist n-am ce zice. Subiectivitate ieftina de sofer disperat caruia i-a iesit tramvaiul in cale si s-a enervat Evil or Very Mad . "Depouri prin care intra ploaia de gaurite ce sunt" Rolling Eyes . Pentru asta s-au inventat modernizarile... "Aspect murdar, de fabrica, cu motorina pe jos"... Ma indoiesc ca pot arata ca o piata publica, sau teren de fotbal Rolling Eyes Pot arata si bine, depou Alexandria e un exemplu, dar cine sa se mai si uite la exemple...
N-am ce zice... Propaganda ieftina care nici macar nu vinde ziarele, ca romanul oricum nu stie ce-s alea depouri atent plasate sau cate vehicule intra in spatiul ala de zeci de milioane de euro...

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 19:15:42    Titlul subiectului: 66197

Bogdan, mutarea autobazelor si depourilor in afara orasului este o actiune logica si fireasca. Terenul este MULT prea valoros in aglomerarile urbane pentru a fi risipit pe spatii nejustificate economic. Un spatiu rezidential central produce impozit mare. Un spatiu comercial produce taxe la bugetul local + dezvoltare urbana. Un parc produce un spatiu de recreere si creste calitatea urbana a zonei, prin imbunatatirea mediului.

Un depou nu produce nimic din ceea ce ar produce daca sta la periferie. Iar costurile de stramutare sunt ridicol de mici in comparatie cu beneficiile.
Sus
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 20:14:40    Titlul subiectului: 66215

Citat:
...1961-1972 - Se construiesc multe hale, viitoare depouri
...
Nimic despre faptul ca diverse terenuri erau deja in proprietatea STB cu acte in regula, dinainte de comunisti.
Citat:
(legat de valoarea terenurilor de sub depouri)...Cam aceasta este si valoarea estimata a CEC.
Corect, un mod psihologic de a convinge lumea de importanta acestei afaceri.
Citat:
Municipalitatea are in plan modificarea peisajului industrial pe care orasul il are in multe zone.
Dar elvetienii care ingramadesc depoul printre blocuri nu vor si ei sa-l darame ca sa vina parvenitii sa-si lase jeepul luat in leasing in fata unor "sedii pentru birouri clasa A, locuinte de lux" ?
Citat:
...fabricile scapa de aspectul vechi, gri, posomorat si dezolant pe care il au in prezent, inlocuindu-l cu unul estetic, placut si ambiental.
Probabil ca in curand vor disparea si blocurile gri...Placut si ambiental ? Ca mizeriile din sticla cum e cea de langa Herastrau, care se vede din parc de zici ca a venit Godzilla in Bucuresti ?
Citat:
..."cazane", care inca se taraie prin oras si le mai cade o piesa la fiecare groapa)
Par'ca RATB renunta la cazane, dovada ca DAC'urile dispar, la fel si tramvaiele vechi. Plus ca deobicei, cazane se numesc vehiculele cu ardere, nu cele electrice.
Citat:
La momentul construirii lor, depourile erau situate fie la margine, fie in afara orasului.
Mai putin depoul Bonaparte si actualul URAC, cel putin.
Citat:
Acum se poate intalni un astfel de depou in mijlocul unor blocuri, ceea ce da o nota de peisaj industrial unor cartiere de locuinte sau zone de afaceri.
Mai e o problema: vatmanii pleaca pe jos sau cu un tramvai care nu-i lasa chiar pe strada lor si asta la o ora la care afaceristilor nu le vine sa iasa din casa. Si chiar afaceristii nu suporta sa vada tramvaie prin sticla aia care le tine loc de pereti ?
Citat:
... astfel incat acum avem baze RATB supraaglomerate, iar depanatorii abia se strecoara printre tramvaie sa le repare.
In sfarsit domnia sa pune doua puncte pe o, cum ar spune dl. viceprimar. Pana nu se fac depouri noi (adica 3-4 ani), de ce sa le demolam pe cele existente. Pentru nenea cu banii, vinzi terenul si iei caruta de bani, dar depoul nu ti-l construieste nimeni ca'n poveste, iar cu modernizarea depourilor existente, tramvaiele sunt mutate, aglomerand alte depouri.
Citat:
Bineinteles ca daca s-ar construi un parc, Primaria nu ar incasa nimic, ci ar cheltui bani in plus pentru "inverzirea" locatiei.
Deci, gargara ca facem parc peste depou din motive de spatiu verde, dar daca banul iese mai mult, da-l in depoul lui de spatiu verde.
Scripcaru (Brasov) a scris:
...Terenurile de sub fabrici erau in proprietate privata
Atunci daca muta fabricile, ia primaria si terenul ? Hahaha, de asta am murit la revolutie ? Sa fac o fabrica pe care mi-o ia violonistul cu tot cu teren ?
Jimmy Sommerville a scris:
...And they'd privatise their mother if given half a chance...
(Breadline Brittain, 1986 London Records)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
power322



Data înscrierii: 20/Iun/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2014
Mesaje: 200

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 21:44:51    Titlul subiectului: 66218

Ei trebuiau sa construiasca noile depouri si autobaze si abia apoi sa le desfinteze pe cele existente. Nu mai cred nimic din ce spune Videanu si Orban. Pana nu vad santierele noilor depouri, nu cred in mutarea lor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 23:12:49    Titlul subiectului: 66221

Toata povestea cu depourile e o manevra a mafiei imobiliare. Este foarte adevarat ca depourile, ca si majoritatea obiectivelor industriale din Romania, sunt construite dupa arhitectura veche, inestetica. Unele depouri, ca Victoria, necesita o modernizare serioasa care insa nu va mai veni, insa sper ca macar partea de la strada sa ramana, in timp ce restul sa si-l ia parvenitii cu jeep sa-si faca vile acolo, dar la un pret exorbitant si sa se uite aia din blocul de la bulevard cum fac baie in piscina Twisted Evil
Amplasarea depourilor trebuie sa fie in asa fel incat accesul tramvaielor la traseele deservite sa fie usor si sa nu dureze mult. Desfiintarea depoului Victoria impune modernizarea depoului Bucurestii Noi cu preluarea partii de troleibuze si realizarea macazului de la pasaj spre bd.Mihalache (1 Mai). Depoul Dudesti se modernizeaza. Va arata mai frumos, probabil, ca sa nu se mai agite bisnitzmenii din blocurile de sticla. URAC n'are cum sa se desfiinteze. Nici nu e la strada, in afara de asta. Poate doar partea de pe strada dinspre spitalul Colentina. Poate acolo vor rasari vile sau "sticladiri", din care aceiasi bisnitzmeni care vor avea ghinionul sa aiba vedere la uzina vor vedea tramvaie spre marea lor disperare.
Oricum, pozitia depourilor este data de configuratia retelei de tramvai, nu de fantezismele orbane ale videnilor &co.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 15 Noi 2006 11:08:07    Titlul subiectului: 66229

Personal nu vad cu ce ar deranja depourile centrale. Pentru ca nu sunt renovate, asta nu inseamna ca sunt si urate. Cat despre viitorul lor, ar fi bine de studiat cazul fostului depou "Teilor" de pe str. Vasile Lascar. Dupa 1990, cand taxiurile s'au separat de ITB, a intrat in patrimoniul noii societati Getax care a administrat afacerea atat de bine incat s'a desfiintat. Urmarea a fost vanzarea locatiei companiei Anador, care a transformat grajdurile/garajele intr'un fel de mall (spun ei) http://www.anador-center.com, in 2005.
Intre timp consiliul de administratie a mirosit o afacere si mai prospera si anume daramarea completa a locatiei si constructia a 4-5 blocuri de locuinte de 10-12 etaje, ansamblul totalizand aprox. 1000 de apartamente. Insa cireasa de pe tort este constructia unui "ciob" de 16 etaje pentru birouri, plus mezanin, conference room etc, etc. pe scurt, inca 1000 de masini inghesuite in perimetru, pentru ca in nici un caz apartamentele cu pricina nu se adreseaza tinerilor cu venituri sub media nationala
In concluzie, putem extrapola scenariul si asupra depourilor RATB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 13:23:20    Titlul subiectului: 66284

Azi am aflat ca RATBul vrea de ani buni sa faca un depou de tramvaie in Pipera, dar nu se stie daca si cand se va face. Confused
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 18:24:28    Titlul subiectului: 66311

Se ridica problema daramarii garajelor si depourilor de tramvaie, in conditiile in care nimeni nu a pomenit, si ma indoiesc ca o vor face prea curand, unde sa le construiasca la loc! Caci primaria trebuie sa gandeasca ca nu se poate bucura de toti banii obtinuti din vanzarea terenurilor de sub depouri, trebuie sa realizeze ca o parte din ei, trebuie investita in construirea altora, si cum terenurile sunt destul de scumpe si cum o infrastructura de tramvai pana la depoul respectiv costa cam mult, e putin probabil ca au de gand sa mai ridice alt depou. Ca raman fara bani. Si sa faca chestia asta doar pentru a aduce o imagine noua Bucurestiului nu cred ca e prioritatea lor. Au altceva de facut cu banii aia... stim noi ce Rolling Eyes
Deci astept ca un ziarist sa se intereseze si sa afle unde vor sa faca garaje noi, si cand au de gand, ca timpul trece, mandatele expira si ei vand terenuri fara sa aiba grija ca ii vom mai trage noi la raspunere pentru ca nu au facut nimic util de banii aia Evil or Very Mad

_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 20:09:26    Titlul subiectului: 66317

Bogdan, te inseli. Exista planuri foarte clare de reconfigurare a retelei de depouri si garaje RATB. Ele depind insa a aprobarea planurilor de urbanism.
E o gluma sa crezi ca nu se are in vederea constructia de noi depouri, odata cu demolarea si eliberarea terenurilor celor vechi. Doar ca ziaristii, avizi de senzational si scandal NU sunt interesati de ceea ce se face, ci doar sa-si vanda ziarul. In plus, multi ziaristi sunt prea prosti ca sa inteleaga ce li se spune.
Sus
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 20:12:31    Titlul subiectului: 66319

Singurul depou care sigur va disparea este Victoria, dar pentru asta, asa cum spuneam, va fi nevoie de modernizarea depoului Bucurestii Noi. Asta inseamna ca:
  1. Apare macazul din pasaj spre dr. Felix.
  2. Videanul alege banul, da cu pixul si semneaza (2-3 luni timp de gandire)
  3. Tramvaiele din Bucurestii Noi (mai putin metroul basesc care merge la Alexandria) se muta la Victoria si poate la Giulesti.
  4. Se modernizeaza depoul Bucurestii Noi (1 an).
  5. Tramvaiele de la Victoria se muta in corpore la Bucurestii Noi.
  6. Incepe dezafectarea depoului (3-4 luni).
  7. Incepe demolarea cladirilor depoului (1 luna sau mai mult, in functie de solutie)
Similar pentru Floreasca. Neavand linii, dezafectarea va dura mai putin.
Oricum, minimum 2 ani va dura operatiunea, asta daca dupa Dudesti nu incepe modernizarea depoului Titan, nu Bucurestii Noi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 17/Feb/2021
Mesaje: 258
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Sâm 16 Dec 2006 00:10:17    Titlul subiectului: -'0-'-00- 68178

Iata ce mai scriu cei de la Libertatea:
Parcari in locul depourilor RATB
Municipalitatea va incepe de anul viitor mutarea depourilor RATB la periferia Bucurestiului, si va construi locuri de parcare pentru provinciali, a afirmat, ieri, primarul general Adriean Videanu. Potrivit edilului, mutarea va incepe cu autobazele care nu indeplinesc conditiile de functionare.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
1689



Data înscrierii: 23/Ian/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2009
Mesaje: 87
Locație: (Germania)

MesajTrimis: Mar 23 Ian 2007 21:29:42    Titlul subiectului: 000 44514

Am observat ca (aproape) fiecare depou de tramvaie are in dotare un numar de tramvaie de interventie (perii, EP-uri transformate in vagoane tehnologice etc).
Cind ma refer la mijloacele de deszapezire, vizam plugurile aflate in dotarea regiilor de salubritate, desi multe (daca nu majoritatea) sint masini de stropit carora li se ataseaza - in caz de nevoie - pluguri, ceea ce face ideea mea neviabila.
Este o regula - pentru a putea asigura o anumita mobilitate in caz de situatii de urgenta (ninsoare etc) - sau pur si simplu nu exista un alt spatiu pentru acestea ?
Ar fi mai eficienta o baza centrala (undeva in zona centrala) sau este de preferat ca acestea sa iasa pe traseu inaintea tramvaielor normale ?
Si inca o intrebare organizatorica: aceste tramvaie de interventie sint subordonate - operational - conducerii depoului sau se subordoneaza ETE ?
In conditiile acestea, nu ar fi mai eficient ca mijloacele de deszapezire sa fie cantonate in depouri/autobaze (dat fiind ca - in general - primele care ies in trafic sint mijloacele de transport in comun) si ca atare bulevardele principale ar trebui deszapezite cu prioritate ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 23 Ian 2007 21:35:37    Titlul subiectului: 44515

Toate depourile funcționale au... Plugurile și periile sunt folosite pentru deszăpezire și ies înaintea travaielor normale.
Vagoanele de transport tehnologic aduc diverse piese din URAC în depouri sau invers. Este vorba de piese care nu prea pot fi aduse altfel (patine, pantografe, motoare, federe, chiar și boghiuri etc). Totodată, ele fac și manevră prin depou (trag boghiurile de sub tramvaie sau le reput, manipulează tramvaiele defecte etc). Totuși, există vagoane Ep care nici nu ies din depou! Ele sunt folosite strict pentru manevră, de multe ori nemaivând faruri, semnalizatoare ș.a.. Este cazul lui #6007, #6071(?) etc..
Acestea sunt subordonate toate ETE.
TOTUȘI și Secția Linii a EIELCC are vagoane: este vorba de polizoare (cu excepția celor 2 pluguri cu polizor, #06 și #07): #001 și V02 și Rathgeberul utilitar pentru spălat linia #2416+#3474. Lor li se adaugă încă vreo câteva utilaje pentru repararea/întreținerea/înlocuirea liniei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Sâm 03 Feb 2007 19:41:57    Titlul subiectului: 75287

Toate depourile au in dotare vagoane utilitare, de tipul plugurilor, pentru a deszapezi linia pe traseele deservite, plus magari pentru transporturi tehnologice (piese &c) din/spre URAC sau alte depouri. In afara de acestea mai pot fi vagoane de manevra, remorci de marfa, sare (sau nisip), stropitoare, polizoare &c.
Depourile de troleibuze nu au, cel putin in Bucuresti, troleibuze utilitare, doar cele de scoala. Nu stiu nici pe unde stateau Romanurile de marfa.
Autobazele au in dotare doar autobuze, autocare si eventual microbuze. Autobuzele utilitare de tipul IK4 au inceput sa dispara. Autoutilitarele de interventii nu stau in autobaze, ci au propriul garaj.
Magarii din URAC se numesc fie magarusi fie tancuri. De fapt sunt vagoanele 998, 998A si 998B.
UGZ nu stiu de ce depou tinea, pe vremea cand exista asa ceva, ca si EP'urile basculante.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 14 Noi 2007 17:52:36    Titlul subiectului: 84775

O expozitie gazduita de Institutul Cultural Roman, "Arheologia industriala", mai multe la http://www.icr.ro/arheologia_industriala , ceva referinte si despre depourile de tramvaie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 31 Dec 2008 11:29:10    Titlul subiectului: 103439

Am inceput sa reprezint in site-ul cu retele si pozitia depourilor din Bucuresti; pentru aceasta am nevoie de date clare privind datele cand s-au deschis si respectiv inchis unele depouri. Ma intereseaza doar ce s-a intamplat din 1963 pana in prezent.

Din cele 9 depouri actualmente in exploatare 3 nu ridica probleme, existand inca dinainte de 1963: Giulesti, Victoriei si Bucurestii Noi. (faptul ca Giulesti a fost o vreme dezafectat e lipsiti de importanta).

Am nevoie in schimb de anii in care s-au deschis celelalte 6 depouri:
- Dudesti (poate inca inainte de 1963?)
- Titan (1987-1988?)
- Alexandria
- Colentina (1966?)
- Militari
- Giurgiului

As avea nevoie si de anii in care s-au inchis depourile:
- Serban Voda
- Splaiul Unirii (1987?)
- Panduri

Cineva mentiona un depou Muncii aflat in zona Pietei Muncii, daca este corect cand a fost demolat?

Mai exista si alte depouri care au fost inchise dupa 1963 si pe care nu le-am mentionat mai sus?

Multumesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 19/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 01 Ian 2009 18:02:26    Titlul subiectului: 103493

Depouri deschise dupa 1963

Alexandria 1963
Giurgiului 1981
Titan 1983
Militari 1974
Colentina 1966

Inchise

Serban Voda 1964 (tramvaie) 198x (autobuze)
Splaiul Unirii 1987
Panduri 1987

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Vin 02 Ian 2009 03:05:03    Titlul subiectului: 103508

Depoul Dudesti s'a dat in folosinta in 1938.
Titan - 1982
Militari - 1975
Giulesti - 1957
Bucurestii Noi - 1943
...
Serban Voda - depou tramvaie 1930 - 1963
Splaiul Unirii - 1938 - 1986
Panduri - garaj - 1937 - 1942, depou - 1942 - 1986
...
Nu am auzit de un depou in zona Muncii. Am vazut o hala acolo, dar trebuie verificat in teren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 05:43:41    Titlul subiectului: 104086

Cine stie ce depou de tramvaie a fost pe Lizeanu colt cu Maica Domnului, langa cimitirul Reinvierii? Mai este functional sau o sa devina piesa de muzeu ca Victoriei si Dudesti? Am vazut cand am trecut p-acolo ca sinele de tramvai erau ruginite dar utilizabile si in hale erau "parcate" cateva tramvaie...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 11/Mar/2024
Mesaje: 9816
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 13 Ian 2009 07:52:27    Titlul subiectului: 104087

Este accesul catre URAC http://tramclub.org/viewtopic.php?t=1492
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Depouri si autobaze RATB Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community