|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 20 Iun 2008 07:37:54 Titlul subiectului: |
94810 |
|
Primarul unei localitati limitrofe Timisoarei ar dori extinderea ariei de acoperire RATT inspre localitatea sa:
http://www.banateanul.ro/banatul/ratt-ar-putea-circula-pana-la-ghiroda-2717843
Banateanul a scris: | Noul primar al comunei Ghiroda, țărănistul Vasile Cădariu, dorește ca în acest an să prelungească până în localitatea periurbană traseul troleibuzului 11. Discuțiile cu directorul regiei de transport nu au demarat încă, dar edilul este convins că va fi sprijinit în demersul său. Cădariu se bazează în primul rând pe primarul Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, care i-a fost alături în campanie. De altfel, în luna mai, unul din autobuzele alb-violete a fost dus la Ghiroda și arătat sătenilor, pentru a vedea ce li se va oferi dacă îl vor vota pe Cădariu. [...] Vreau să realizez acest obiectiv în decurs de un an. Pentru aceasta este nevoie să reparăm drumurile, pentru că nu poate intra un autobuz Skoda pe drumuri cu gropi. [...] | Totusi sunt cateva probleme: Odata in articol se vorbeste despre troleul 11 dar apoi de un autobuz Skoda care nu exista in parcul RATT; apoi aceste trasee inter-urbane se acorda prin licitatie samd si nu pe relatii de cumetrie sau colegialitate de partid (PNTCD, in acest caz). Oricum, laudabila initiativa. |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 25 Iun 2008 15:21:02 Titlul subiectului: |
95016 |
|
Astazi se desfasoara un concurs pentru ocuparea postului de director al RATT. Se pare ca sunt trei candidati - actualul director precum si actualii directori tehnic si proiecte internationale. Concursul pare a fi 'cu scantei' datorita frictiunilor dintre candidati:
http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/lupta-pentru-ciolan-la-ratt/cn/news-20080623-04455957
Timis Online a scris: | Luptă pentru ciolan la RATT!
Lui Eugen Stănescu (foto) îi expiră mandatul, iar în 25 iunie, Primăria organizează concurs pentru ocuparea fotoliului de director. Potrivit lui Flavius Boncea, în cursă s-au înscris trei persoane: Eugen Stănescu, Ioan Goia și Mircea Cojocaru. Toți trei ocupă funcții de conducere în cadrul RATT. Eugen Stănescu este director general, Ioan Goia este director tehnic, iar Mircea Cojocaru deține funcția de director proiecte internaționale. Potrivit unor surse din cadrul RATT, care doresc să își păstreze anonimatul, Ioan Goia ar fi fost demis, în urmă cu câțiva ani, de către fostul director al Regiei, Nicolae Marcu, din cauza incompetenției. Conform aceleiași surse, Goia ar fi fost readus de Stănescu la RATT, iar acum încearcă să îi ia locul. |
Sunt interesante de citit si comentariile cititorilor acelui articol, destul de aprinse. |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 08:56:03 Titlul subiectului: |
96081 |
|
Concursul mentionat mai sus a fost castigat de dl. Ioan Goia. Iata un articol despre una din primele sale actiuni ca director la RATT:
http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/control-la-curatenie-pe-mijloacele-de-transport-238n-comun/cn/news-20080716-08503605
Timis Online a scris: | Vi se pare că mijloacele de transport în comun sunt curate? Noul director al RATT, Ioan Goia, a trimis controale în tramvaie, autobuze și troleibuze, pentru a verifica cum stau la partea de curățenie și, mai ales, când se murdăresc: dacă vehiculele pleacă murdare dis-de-dimineață, pentru că firma care se ocupă de salubrizarea lor nu-și face bine treaba, sau se murdăresc pe parcursul zilei.
Control la curățenie, pe mijloacele de transport în comun!
„Cinci oameni verifică, zilnic, mijloacele de transport, tramvaiele, troleibuzele și în special autobuzele, după care se întocmește un raport cu cele constatate. La intrarea în garaj sau în depou, ele trebuie curățate, când vin de pe traseu, pentru ca atunci când ies pe traseu să fie curate. Trebuie salubrizate interior-exterior. Vrem să vedem dacă pleacă murdare sau acest lucru se întâmplă pe traseu. Dacă pleacă așa de la noi, ori penalizăm firma care se ocupă de salubrizare, ori trecem la măsuri drastice și reziliem contractul”, spune directorul Regiei, Ioan Goia. Controalele au început în 15 iulie și vor dura până la sfârșitul lunii.
Angajații RATT verifică și dacă merg compostoarele, pentru că multe dintre ele nu funcționează. |
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Iul 2008 10:56:51 Titlul subiectului: |
96088 |
|
Parerea mea este ca sunt masuri bune, si poate RATB-ul bucurestean ar trebui sa se inspire de la timisoreni in privinta asta. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 03 Aug 2008 21:49:01 Titlul subiectului: |
96606 |
|
Uniforme pentru vatmani si controlori:
http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/controlorii-si-vatmanii-ratt--la-costum-si-cravata/cn/news-20080801-03251881
Timis Online a scris: | Toamna... se schimbă moda la șoferii de autobuze, troleibuze, vatmani și controlori RATT. Asta, pentru aceștia vor merge la lucru la costum și cravată! Și nu vor avea orice costume, dacă ne gândim la faptul că acestea costă aproape 100.000 de euro. Mai exact, 90.793 de euro – la atât se ridică echipamentele pentru aproape 700 de angajați, spune directorul RATT, Ioan Goia! Noua conducere a Regiei Autonome de Transport Timișoara a decis să impună ținuta obligatorie la cererea primăriei.
Toți controlorii, șoferii și vatmanii vor fi îmbrăcați în costume bleumarin, vor avea ecusoane, două rânduri de haine, în funcție de vreme, iar doamnele vor primi și fuste. În prezent, angajații RATT se îmbracă după cum îi taie capul: unii vatmani conduc și în șlapi, cu cămașa desfăcută până la brâu, pentru că nu mai pot de căldură. „Primăria ne-a cerut să ne ocupăm de această problemă încă din iunie. Lumea trebuie să-i vadă, pentru că oamenii se simt vânați când intră controlorul, îmbrăcat în civil, iar acest lucru nu este în regulă. Am făcut licitația pentru echipamente și am și semnat contractul de achiziție. Trebuie să luăm măsurile la costume, iar angajații le vor purta, sperăm, din toamnă. Cei care nu le poartă riscă sancțiuni disciplinare”, avertizează directorul RATT, Ioan Goia. Conform contractului, „durata de viață” garantată pentru costume este de doi ani. |
|
|
Sus |
|
|
Chagall
Data înscrierii: 11/Mai/2008 Ultima vizita: 13/Aug/2011 Mesaje: 40 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 09 Aug 2008 15:21:29 Titlul subiectului: |
96858 |
|
S-a mai incercat acest lucru prin anii '90. Desigur initiativa s-a dovedit un imens esec pentru vatmanii de pe vechile Timisuri de pe acea vreme.
Momentan s-ar putea introduce obligativitatea portului de uniforme doar pentru conducatorii de troleibuze Skoda si autobuze Mercedes unde exista AC. _________________ Timisoara
1869 - primul tramvai tras de cai din Europa de Est
1889 - primul tramvai electric din România |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 13 Sep 2008 11:39:28 Titlul subiectului: |
98255 |
|
Din nou se vorbeste de o intreprindere/asociatie de transport metropolitana care sa includa si comunele din jurul orasului:
http://www.banateanul.ro/banatul/transport-public-metropolitan-la-timisoara-3165314
Banateanul a scris: | Consilierul județean Marius Cârceie a făcut demersurile necesare pentru înființarea unei societăți metropolitane de transport, în care să intre comunele interesate din jurul Timișoarei. Doar trei primării plus Timișoara s-au arătat deschise, până acum, la această propunere. "Acest proiect este începutul formării unei zone metropolitane. Până acum s-au înscris Timișoara, Ghiroda, Remetea Mare și Moșnița Nouă. Operatorul de transport va fi, cel mai probabil, RATT. În ședința de la Consiliul Local Timișoara se va discuta despre acest proiect. Dacă ei refuză, nu mai avem nici o finalitate. Este necesar să avem un asemenea sistem pentru că foarte multă lume muncește în Timișoara și locuiesc în aceste comune", a declarat Cârceie. În societate vor putea intra și alte comune, după ce ea va fi constituită legal. |
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 18 Sep 2008 10:06:49 Titlul subiectului: |
98441 |
|
http://www.timisoreni.ro/info/util/Maxi_taxi_in_Timisoara.html
Maxi-taxi in Timisoara
- Joi, 12 Iulie 2007 10:51 -
Dupa ce in urma cu sapte ani a esuat, Primaria incearca din nou sa introduca mijloace de transport mai mici, pe langa cele de la propria regie de transport.
Microbuzele de transport persoane ar putea circula prin Timisoara, cel tarziu de anul viitor.
Intentia municipalitatii este de a introduce mijloace de transport in comun pe cinci rute care nu pot fi acoperite de RATT, cu autobuzele mari si acolo unde nu exista linie cale pentru tramvaie.
„Vor fi microbuze de maximum 17 locuri, care vor aduna oamenii de prin cartiere, acolo unde RATT-ul nu se poate baga cu autobuzele. Se vor scoate la licitatie toate cele cinci trasee, pentru ca trebuie sa fie coordonate, trebuie sa existe un anumit numar de masini”, a declarat Ovidiu Radulescu, seful Serviciului Transporturi din cadrul Primariei Timisoara...
Stirea completa in: Evenimentul Zilei Editia de Vest
Oare si timisorenii, recunsocuti de obicei pentru civilizatia lor, vor avea parte de "beneficiile" acestor tiganii de asa-zise mijloace de transport numite impropriu "maxi-taxi"? _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
tm
Data înscrierii: 11/Iun/2007 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 8 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 20 Sep 2008 22:38:12 Titlul subiectului: |
98555 |
|
Stirea e veche, iar daca esti atent articolul e din 2007. Varianta dubelor a cazut de mult ,datorita faptului ca nu erau rentabile pe traseele scoase la licitatie, trasee care nu trebuiau sa se suprapuna deloc cu cele ale RATT. Postati va rog informatii recente si utile, nu de dragul de a posta mesaje. Fara suparare! Oricum stirea e publicata in IULIE 2007 si suntem in SEPTEMBRIE 2008 si nu am vazut nici un microbuz de transport persoane sa circule prin oras in afara de cele ale magazinului Real. |
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Mar 30 Sep 2008 12:23:52 Titlul subiectului: |
98970 |
|
Dar unde nu se poate baga RATT? Poate in cartierele de vile unde oricum nu e nevoie de transport in comun. |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 16 Oct 2008 08:45:34 Titlul subiectului: |
99626 |
|
Posibil scandal la nivelul doi al conducerii RATT:
http://www.banateanul.ro/cica/demisii-pe-toata-linia-3287576
Banateanul a scris: | Cică ... șefilor de birouri de la RATT li se pregătește ceva. Mai exact, mulți dintre ei își vor pierde slujba din cauza numeroaselor nereguli de gestionare a fondurilor. Deja, de cîteva săptămâni, prin birourile regiei mișună inspectorii Curții de Conturi, iar acest fapt a fost de ajuns pentru ca unii directorași să devină livizi. Mai mult, pe masa unor consilieri a aterizat un dosar voluminos, ce conține o grămadă de dovezi în legătură cu mîinile băgate adânc în fondurile societății de transport public. Așa că, gurile rele spun că, dacă nu se va întâmpla o minune, săptămânile acestea directorul Ioan Goia va convoca o conferință de presă unde va anunța demiterea în masă a celor responsabili de delapidarea RATT. |
|
|
Sus |
|
|
dante
Data înscrierii: 23/Ian/2008 Ultima vizita: 18/Oct/2015 Mesaje: 9 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mar 21 Oct 2008 15:57:14 Titlul subiectului: Protocol pentru înființarea unui Institut de Cercetare |
99847 |
|
Protocol pentru înființarea unui Institut de Cercetare în Domeniul Sistemelor Inteligente de Transport
http://www.primariatm.ro/print.php?class=epress&identificator=6DBB5BDED3156E08C22574E9003369EE
Citat: | Universitatea Politehnica din Timișoara, Primăria Municipiului Timișoara și Regia Autonomă de Transport Timișoara semnează marți, 21 octombrie 2008, un protocol privind înființarea unui Institut de Cercetare în Domeniul Sistemelor Inteligente de Transport. Scopul înființării acestui institut este de a dezvolta și implementa aplicații ITS în domeniul rutier, feroviar, aerian, naval, comodal/logistică și mobilitate urbană (traffic general, transport public de personae, accidentologie, protecția mediului). |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 21 Oct 2008 23:54:09 Titlul subiectului: |
99865 |
|
Restructurari la RATT; 25 de persoane au fost puse pe liber din randul personalului TESA; s-au mai desfiintat unele posturi si s-au comasat unele sectii, disparand unii din sefii intermediari:
http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/concedieri-la-ratt/cn/news-20081021-06014336
Timis Online a scris: | Timișoara - Conducerea Regiei Autonome de Transport a dat afară 25 de angajați în urma unei reorganizării la nivelul instituției. Unii dintre cei puși pe liber au intrat în concediu medical și amenință cu intentarea de acțiuni în instanță.
Directorul Regiei Autonome de Transport Timișoara, Ioan Goia, spune că reorganizarea pe care a făcut-o la nivelul instituției, în rândul personalului TESA, era prevăzută printr-o hotărâre de consiliu local din 2006, doar că nu a pus-o nimeni în practică până acum. Nu au avut de suferit vatmanii și șoferii de pe autobuze și troleibuze, unde RATT are deficit de personal, ci cei din sectorul tehnic, economic și administrativ, 25 de oameni. Chiar și unii șefi de secții s-au trezit că postul pe care-l ocupau nu mai există. Altora li s-a propus o... "retrogradare": "S-au făcut reorganizări și au rezultat concedieri individuale în cadrul structurilor la nivel superior. Am unificat unele secții, altele au dispărut, au fost desființate și unele funcții de șefi. Nu este o concediere colectivă, unora chiar le-am oferit posturi la sistemul de bileterie, în special, sau posturi de controlori și vatmani. Acum urmează să le expire preavizul. Unii dintre cei concediați s-au îmbolnăvit chiar a doua zi, au intrat în concediu, unii am înțeles că vor da în judecată Regia, dar această reorganizare a organigramei era prevăzută", ne-a declarat Goia. În timp ce unii angajați se tem acum că ar mai putea urma și alții, ba chiar se vorbește de... 75 de persoane, directorul RATT dă asigurări că "nu vor mai fi restructurări deocamdată". Dar, nu se știe niciodată ce aduce noul an, mai ales că la nivelul Regiei timișorene vor avea loc schimbări importante, prin introducerea sistemului de ticketing și GPS... |
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 27 Oct 2008 23:44:22 Titlul subiectului: |
100133 |
|
Timis Online a scris: | Subvenții la transportul județean de călători
Timiș - Schimbări în transportul auto județean de persoane, realizat prin curse regulate. Un consilier județean propune introducerea unor subvenții la plata biletelor și abonamentelor pentru acest tip de transport rutier. Rămâne de văzut dacă propunerea va fi aprobată în CJT.
Ideea consilierului județean Matei Suciu ar urma destul de mult modelul utilizat de Primăria Timișoara pentru regia locală de transport urban. „Dacă se acordă la nivelul Timișoarei, de ce nu s-ar putea realiza și la nivel județean? Transportatorii au scumpit destul de mult biletele și abonamentele”, a declarat Suciu. Interesant, acest tip de subvenție ar putea să deranjeze companiile de transport sau chiar șoferii, „uituci” de multe ori în ceea ce privește eliberarea efectivă a biletelor, ceva de tipul „nașul” de pe CFR. Acordarea subvenției ar însemna un control destul de strict al numărului de călători transportați și a celui de kilometri parcurși. Subvenția, dacă ar deveni realitate, ar trebui să țină seama de aceasta și de prețul combustibilului utilizat la transport. Desigur, propunerea nu e deocamdată absolut nimic mai mult decât o propunere. Rămâne de făcut un lobby destul de serios pentru ca aceasta să devină realitate. Iar acest lobby ar trebui să cuprindă și înființarea unui Serviciu de Transporturi al CJ Timiș și a unei Comisii de specialitate a instituției, alcătuită din consilierii județeni. Acest nou Serviciu ar trebui să se ocupe exact de calcularea acestei subvenții, de valoarea ei. Totuși atribuțiile Serviciului ar fi mult mai largi, ar putea „veghea” probabil exact la buna funcționare și utilizare a superinvestiției CJT, pe drumul către Mașloc și Alioș.
Concurența e benefică
Prețul tot mai piperat al transportului extraurban ar putea primi o lovitură prin stimularea concurenței. Suciu mai are în vedere și o anumită „dublare” a traseelor existente. „Dacă o rută circulă până la prima comună de după Timișoara iar altă rută circulă pe același traseu dar până în următoarea localitate, pe prima parte a traseului s-ar crea o concurență. Aceasta ar putea fi situația pe majoritatea traseelor. La concurență și prețul ar scădea”, ne-a mai declarat Suciu. Gândiți-vă că ați avea autobuz o dată la un sfert de oră, desigur fericiți vor fi doar cei care locuiesc în primele localități. În prezent un număr de 19 centre de comună din Timiș nu beneficiază de transport auto, nici nu mai vorbim de sate. Traseele au fost anulate pur și simplu pentru că…nu erau rentabile. În urmă cu ceva vreme traseele se dădeau la pachet. Firma câștigătoare lua majoritatea trasee rentabile, dar primea la pachet și un asemenea traseu considerat nerentabil. Măsura a fost eliminată. |
Articolul la http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/subventii-la-transportul-judetean-de-calatori/cn/news-20081026-04390481 _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 28 Oct 2008 15:57:48 Titlul subiectului: |
100159 |
|
Timis Online a scris: | Copiii de gimnaziu vor circula gratuit cu tramvaiul!
Timișoara – Primarul Gheorghe Ciuhandu a anunțat, marți, că elevii din clasele V-VIII ar putea circula gratuit pe mijloacele de transport în comun, începând de anul viitor. Până acum beneficiau de gratuitate doar copiii din clasele primare.
Edilul a anunțat că va pregăti, pentru luna decembrie, un proiect de hotărâre care vizează introducerea de gratuități, la transportul în comun, pentru elevii de gimnaziu. Dacă proiectul va fi aprobat în consiliul local, copiii ar putea circula gratuit cu tramvaiele, autobuzele și troleibuzele, începând de anul viitor. De astfel de facilități se bucură și studenții de la Universitatea Politehnica și cei de la Universitatea de Vest. |
Articol aparut la http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/copiii-de-gimnaziu-vor-circula-gratuit-cu-tramvaiul/cn/news-20081028-01462427 _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 12 Noi 2008 12:26:55 Titlul subiectului: |
100963 |
|
Timis Online a scris: | Cu trenulețul prin centrul Timișoarei
Pregătiri intense pentru Târgul de Crăciun la Primăria Timișoara. Principala atracție va fi un trenuleț care va circula prin Piața Victoriei. Dacă de obicei auzim colinde în perioada sărbătorilor de iarnă, în acest an vom asculta și muzică… gospel.
Târgul de Crăciun va fi deschis în perioada 5 decembrie 2008 – 12 ianuarie 2009. În centrul orașului, în Piața Victoriei, vor fi amplasate căsuțe din lemn, în care comercianții vor vinde cozonaci, turtă dulce și alte produse de sezon. Firmele interesate să participe mai pot depune cereri la primărie până în 15 noiembrie. De la Târgul de Crăciun nu va lipsi ieslea cu personajele Nașterii Domnului, dar administrația orașului pregătește și alte evenimente pentru timișoreni. De exemplu, în seara de 23 decembrie, la Timișoara va cânta un cor de… gospel din America. Cea mai mare surpriză, îndeosebi pentru cei mici, va fi însă un trenuleț care va avea traseu… prin Piața Victoriei. Acesta va fi adus de la Graz, din Austria, special pentru Târgul de Crăciun, iar timișorenii se vor putea plimba cu el în perioada 18-23 decembrie. Cheltuielile cu închirierea sa, pentru că trenulețul costă 1.500 de euro pe zi, vor fi suportate de o firmă privată, Procar – Centrul Skoda Timișoara. De altfel, municipalitatea invită și alte societăți private să se implice în organizarea acestui eveniment. Surprizele nu se încheie aici pentru cei mici. Tot din Austria, de la Innsbruck, primăria va achiziționa mai multe figurine imense cu leduri, un Moș Crăciun de 3,40 metri, un om de zăpadă de 3 metri și un tron de 2,60 metri, pe care copiii se vor putea cățăra pentru a face fotografii, au dezvăluit reprezentanții municipalității.
|
Atricolul si comentarile la articol le gasiti la http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/cu-trenuletul-prin-centrul-timisoarei/cn/news-20081110-04022524 _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 21 Noi 2008 08:57:49 Titlul subiectului: |
101407 |
|
Se instaleaza panouri electronice de informare ale calatorilor in statiile cele mai importante din oras:
http://www.agenda.ro/news/news/13323/panouri-electronice-in-statiile-de-tramvai-din-timisoara.html
Agenda a scris: | Trei, cinci sau zece minute. Cat mai avem de asteptat in statie sa vina tramvaiul, troliebuzul ori autobuzul de care avem nevoie? Ei bine, vom afla rapid doar aruncand o privire pe un panou cu afisaj electronic.
Acestea vor fi amplasate in statiile RATT, iar angajatii regiei au inceput montarea lor. „Deocamdata, s-au montat astfel de panouri in sase locatii: Piata Libertatii, Piata 700, Spitalul Militar, strada Oituz, Piata Marasti si bulevardul Take Ionescu.
De asemenea, mai avem instalati inca 44 de stalpi pe care vor fi instalate panourile de afisaj electronic, dupa ce vor fi alimentati cu electricitate. Depindem de cei de la Enel, dar speram ca pana la sfarsitul acestui an sau la inceputul anului viitor sa le putem monta”, ne-a declarat Cosmin Bradu, referent la Biroul Relatii Publice al RATT.
Deocamdata, sunt vizate cele mai aglomerate statii, insa anul viitor sistemul va fi extins in tot orasul. „Vor fi in total 120 de panouri montate. Acestea ii vor ajuta foarte mult pe calatori pentru ca vor afisa ora la care ajunge in statie mijlocul de transport de care au nevoie, iar noi putem urmari gradul de incarcare”, a mai precizat Cosmin Bradu.
Sistemul este unul performant fiind controlat prin GPS, astfel ca cei care il administreaza stiu in fiecare moment unde se gasesc mijloacele de transport pe traseu. |
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 26 Dec 2008 02:53:37 Titlul subiectului: |
103066 |
|
tion a scris: | RATT sistează investițiile din cauza datoriilor
Directorul Regiei Autonome de Transport Timișoara, Ioan Goia, a anunțat, marți, că instituția pe care o conduce va sista investițiile pe anul 2009, din cauza datoriilor. În prag de sărbători, conducerea RATT a scos tot gunoiul de sub preș și amenință foștii șefi cu plângeri penale.
Principalul vizat de plângerile actualei conduceri a RATT este fostul director, Eugen Stănescu. După ce acesta a părăsit instituția, mai multe controale s-au „abătut” asupra Regiei, în special de la Inspectoratul Teritorial de Muncă și Camera de Conturi. Iar situația nu este deloc roz, pentru că s-au descoperit mai multe nereguli, susține actualul director, Ioan Goia. Acesta va depune plângerea penală împotriva lui Stănescu chiar în ianuarie: „Este vorba de unele activități în gestiunea economico-financiară a Regiei și unele probleme legate de activitatea Serviciului Personal. Domnul director general Stănescu, împreună cu un subaltern de-al dânsului, și-a schimbat funcția în data de 30 iunie, când încă mai avea un contract individual de muncă valabil, semnat cu municipalitatea. Schimbarea aceasta din funcție a produs consecințe juridice, în sensul de a i se acorda un alt salariu, un alt loc de muncă, fără a se aștepta, în urma concursului câștigat de către subsemnatul, semnarea contractului de muncă al subsemnatului cu primarul și ulterior să se adreseze cu o cerere, o clauză care exista în contractul de management al dânsului – de a se adresa noii conduceri pentru a-i asigura un post pe șase luni”, a explicat Goia. „Mie îmi expira contractul în 1 iulie și trebuia să îmi găsesc un alt loc de muncă. Conform contractului pe care îl aveam, trebuia să mi se sigure un alt loc de muncă, potrivit calificării. Eu n-am venit de pe drumuri... Am făcut o cerere, pe care a semnat-o directorul ajunct, și am rămas inginer principal. Ulterior am fost dat afară, au zis că au făcut restructurări. Am contestat decizia în instanță și am câștigat”, spune fostul director al Regiei, Eugen Stănescu.
Curg datoriile
Goia susține că, în momentul de față, RATT înoată în datorii, așa că investițiile pe 2009 vor fi sistate: „Regia nu va mai face nicio investiție nouă, din cauza unor datorii vechi care s-au acumulat, în special către clienții noștri furnizori, unde avem contracte neonorate, dobânzi și penalizări de întârziere începând cu ianuarie 2007. Asta presupune o sumă importantă din bugetul nostru de venituri și cheltuieli, care ne obligă să sistăm investițiile noi și să asigurăm doar partea de exploatare tehnică și în mod special cea de achiziție de subansambluri și piese de schimb pentru parcul de mijloace de transport”, a declarat directorul RATT. Acesta speră ca datoriile să fie stinse până în vara lui 2009. La 1 iulie 2008, datoriile acumulate, din ianuarie 2007, către clienții furnizori erau de 7,7 de miloane de lei, spune Goia. Paradoxal, fosta conducere a încheiat anul 2007 cu profit. „Eu, când am plecat, era profit în Regie. Nu-mi explic despre ce datorii vorbește domnul Goia, probabil sunt ratele la creditul pentru troleibuzele Skoda, ratele de leasing de la autoturismele și utilajele pe care le au, plus că n-au mai majorat tarifele la bilete, dar, în schimb, a crescut numărul celor care beneficiază de gratuități. Nu știu ce-au făcut, eu când am plecat era totul în regulă...”, ne-a declarat Stănescu.
|
Articolul este la: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/ratt-sisteaza-investitiile-din-cauza-datoriilor/cn/news-20081223-04565351 _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 26 Dec 2008 02:58:31 Titlul subiectului: |
103067 |
|
tion a scris: | Trenulețul lui Moș Crăciun duce copiii cuminți prin centru
Chiar dacă nu avem încă zăpadă și a fost cam ploios afară, trenulețul lui Moș Crăciun, parcă rupt din poveste, a pornit sunând, în această dimineață, în centrul Timișoarei. Dacă la început o sigură fetiță și-a făcut curaj să urce în trenul Moșului, acesta a fost luat cu asalt de copii mai apoi.
De fapt, primii pasageri ai trenulețului care a făcut turul Pieței Victoria au fost membrii Fanfarei Temesvarer Spitzbuben, care au cântat colinde, și o singură fetiță. Timișorenii au fost încântați să-l vadă mergând și, la a doua tură, s-au înghesuit să urce în vehicul. Ce mai, cei mici au fost înnebuniți! Mai ales că mecanicul de locomotivă are drept ajutor un spiriduș, care are grijă ca pasagerii să fie îmbarcați cum trebuie. Garnitura cu 36 de locuri a fost adusă din Graz, Austria, cu ocazia sărbătorilor, cu sprijinul unei firme private, fiind închiriată, dar viceprimarul Adrian Orza a declarat, astăzi, văzând ce succes are trenulețul, că primăria va cumpăra cu siguranță unul și pentru Grădina Zoologică. Timișorenii care vor să se plimbe cu trenulețul prin Piața Victoriei o pot face până în 22 decembrie inclusiv, între orele 10-12 și 16-19. |
tion a scris: | În centrul Timișoarei a sosit trenulețul
Trenulețul care va circula prin Piața Victoriei în perioada 18-22 decembrie a fost adus la Timișoara încă de miercuri, fiind parcat în centru, în fața Operei, lângă scenă. O mulțime de curioși, îndeosebi părinți și bunici cu copii, s-au oprit să-l admire.
Garnitura, care are 36 de locuri, a fost adusă din Graz, Austria, cu sprijinul unei companii private din Timișoara. Trenulețul va porni oficial la drum de joi, din 18 decembrie, pentru că în 17 este zi de doliu la Timișoara. Primul tur este programat pentru ora 10 și îi va avea ca primi pasageri pe membrii Fanfarei Temesvarer Spitzbuben. Timișorenii se vor putea plimba cu trenulețul prin Piața Victoriei până în 22 decembrie inclusiv, între orele 10-12 și 16-19, urmând ca seara acesta să fie dus în parcarea primăriei. Trenulețul este destinat copiilor, precizează reprezentanții municipalității, iar călătoriile vor fi gratuite |
Articolele sunt de gasit alaturi de poze la:
http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/206n-centrul-timisoarei-a-sosit-trenuletul/cn/news-20081217-11021215
respectiv primul: http://www.tion.ro/stiri/timis/articol/trenuletul-lui-mos-craciun-duce-copiii-cuminti-prin-centru/cn/news-20081218-09534874 _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
dAImon
Data înscrierii: 05/Dec/2008 Ultima vizita: 30/Dec/2010 Mesaje: 9 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 27 Dec 2008 07:30:44 Titlul subiectului: |
103111 |
|
Mare prostie. Daca pana atunci sistemul de ticketing nu va fi implementat complet, banii decontati de Primarie catre RATT ar fi doar o aproximare, cum se intampla actualmente cu pensionarii si prescolarii. |
|
Sus |
|
|
HIM2037
Data înscrierii: 11/Dec/2007 Ultima vizita: 08/Dec/2009 Mesaje: 26 Locație: Timisoara
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 19 Ian 2009 07:58:58 Titlul subiectului: |
104539 |
|
Ar trebui rezolvata intr-un fel sau altul aceasta problema in Timisoara. Sunt foarte multe stiri despre incidetele in care sunt implicate tramvaiele in acest oras. Pana la urma cred ca vina este impartita. Cand am fost in Timisoara am vazut cum tramvaiele mergeau destul de repede, mai ales ca infrastructura a fost modernizata si este in stare buna, dar am vazut si indisciplina din partea soferilor. Ar trebui data niste amenzi drastice si pentru vatmani si pentru soferi in caz ca incalca legea. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 23:25:18 Titlul subiectului: |
105108 |
|
Ziua de vest a scris: | Tramvaiele sunt blocate de mașini parcate aiurea
28 Jan 2009
540 de minute au întârziat tramvaiele într-un an din cauza mașinilor parcate în așa fel încât încurcau circulația mijloacelor de transport în comun
Locurile de parcare în Timișoara sunt căutate cu disperare de către toți. Problema e că atunci când nu găsesc un loc unde să-și pună mașina, șoferii improvizează. Și atunci găsesc cele mai ciudate locuri și moduri de a-și pune autoturismul. Aceste practici de multe ori sunt ilegale. Poți vedea mașini pe iarbă, pe trotuare și în cele mai ciudate locuri cu putință. Nici nu-ți poți imagina până unde merge… imaginația șoferilor. Pe trecerea de pietoni, în vecinătatea unor bariere, mai că nu își pun mașina pe bloc. Pe pistele de biciclete și în multe alte locuri unde încurcă circulația tuturor.
27 de incidente într-un an
Dar ce te faci când, prin modul în care au parcat, șoferii încurcă circulația tramvaielor? De o bună perioadă de timp, mijloacele de transport în comun ale Regiei Autonome de Transport Timișoara (RATT) întâmpină dificultăți pe unele linii, în ceea ce privește staționarea unor autovehicule parcate neregulamentar, în special în zonele Piața Traian, Piața Badea Cârțan și spitalul Victor Babeș, în apropierea căii de rulare. Tramvaiul, oricât ar fi el de bun, nu poate ocoli mașinile care îi stau în cale, deoarece are o linie pe care este nevoit să meargă. Totuși, unii șoferi se pare că nu au simțul realității, întrucât își parchează în așa fel mașinile încât reușesc să încurce circulația tramvaielor, acestea neavând loc să treacă. De la începutul anului trecut până la începutul acestui an s-au produs 27 de incidente de acest fel, soldate cu întârzieri între 10 și 60 de minute, totalizând 540 de minute.
RATT face apel la șoferi să evite astfel de situații
RATT este deranjată de această problemă care se tot repetă, din moment ce face apel la cetățenii posesori de autovehicule să evite astfel de situații prin care îngreunează buna circulație a tramvaielor. Pentru a asigura fluența traficului, RATT a cerut și a obținut sprijin din partea Poliției Rutiere și a Poliției Comunitare, colaborare care va continua și în viitor. Dar nu ar fi oare mai ușor ca șoferii care parchează aiurea să fie mai disciplinați și să nu mai dea bătăi de cap vatmanilor și călătorilor? Probabil că da. Dar se pare că unii se gândesc doar la binele lor, uitând că trăiesc într-o comunitate, unde unii mai folosesc și mijloacele de transport în comun… (Adrian PANDURU) |
Articol vazut la revista presei las TVR3 si gasit aici _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 04 Feb 2009 23:51:02 Titlul subiectului: |
105574 |
|
Timisoara Online a scris: | Microbuzele pentru elevi își ating apogeul carierei
Consiliul Județean Timiș a decis tragerea pe linie moartă a câtorva dintre microbuzele destinate transportului elevilor, aflate în parcul propriu.
După ce analiza situației acestor mijloace de transport a fost trecută prin comisiile de specialitate ale instituției, plenul Consiliului Județean a aprobat tragerea pe linie moartă a câtorva dintre microbuze. Trei dintre acestea urmează să fie casate. Concluziile trase în urma dezbaterii nu țin seama de „naționalitatea” autovehiculelor, în două dintre cazuri este vorba de microbuze marca Volkswagen, într-un caz fiind vorba de un microbuz Aro. Acestea funcționau la comunele Lovrin, Coșteiu și Bethausen. În alte câteva cazuri va avea loc o analiză amănunțită a stării tehnice se va decide ce și cum se va întâmpla cu mașinile. Interesant este că trei dintre primării au solicitat chiar ele retragerea microbuzelor: Lovrin, Birda și Uivar. Un alt microbuz va fi retras de la primăria Bucovăț și transferat la Remetea Mare. Transportul școlar este în prezent destul de bine acoperit în județul Timiș. Ministerul Educației are în folosință, pe diferite trasee, un număr de 35 de microbuze, dintre care 29 pentru unități de învățământ de masă și șase pentru unități de învățământ special, în acest caz fiind vorba de mijloace de transport cu 16 + 1 locuri. De asemenea, Consiliul Județean mai are în folosință microbuze la 16 localități. |
Articolul aici _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
zzz
Data înscrierii: 26/Aug/2007 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 913 Locație: Bacau
|
Trimis: Vin 13 Feb 2009 15:35:44 Titlul subiectului: |
106040 |
|
200 de angajați ai Regiei Autonome de Transport Timișoara vor fi disponibilizați
Adevarul.ro a scris: | 200 de angajați ai Regiei Autonome de Transport Timișoara vor fi disponibilizați din luna martie, din cauza pierderilor înregistrate de regia de transport anul trecut, transmite NewsIn.
„Motivele concedierii țin de situația economico-financiară a regiei de transport, țin de investițiile pe care le-am făcut și de faptul că nu am făcut o restructurare începând cu anul 2005. O negociere cu sindicatele privind concedierile s-a început în acest sens. Acest program de restructurare se va supune aprobării și consiliului de administrație”, a declarat joi în cadrul unei conferințe de presă, directorul RATT, Ioan Goia.
Concedierile vizează în special personalul de întreținere și este cauzat, potrivit lui Goia, de raportul prea mare între personalul de serviciu (șoferi, vatmani) și personalul de întreținere și cel tehnico-administrativ și a investițiilor mari care au fost făcute anul trecut pentru înnoirea parcului de troleibuze.
Disponibilizările vor începe din martie, în funcție de programul de restructurare pe care îl va aproba RATT. Prin aceste concedieri, RATT speră să reducă cheltuielile. Economii se vor face și la investiții. |
http://www.adevarul.ro/articole/200-de-angajati-ai-regiei-autonome-de-transport-timisoara-vor-fi-disponibilizati.html |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|