Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Criza economica si transportul in comun

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 28 Ian 2009 23:30:05    Titlul subiectului: Criza economica si transportul in comun 105109

Deschid aici acest topic pentru a schimba impresii, informatii si opinii despre cum incearca societatile de transport din orasele Romaniei sa treaca peste naturalele (as zice probleme financiare).

In cazul CTP Arad, pe langa treburile serioase, gen scumpirea biletelor sau marirea subventiilor de la consiliul local, se face economie si prin alte mijloace care afecteaza insa calitatea transportului. Bunaoara, cativa prieteni (ii gasiti la subformului judetului Arad), mi-au spus ca din vagoanele M8S au fost scoase 3 din 4 sigurante pentru incalzire. De aici rezulta ca respectivele vagoane sunt incalzite mai prost decat defunctele Timisuri. Un alt gen de economie este la becuri. Unele vagoane , in special GT6, sunt iluminate prin siruri de becuri clasice ce se intind pe toata lungimea vagonului. Odinioara, aceste becuri iluminau puternic (erau probabil de 100 de W), pentru ca acum sa emita o lumina putin mai puternica decat o lumanare. Rezulta ca in respectivele vagoane este o lumina extrem de chioara. Nici in cazul neoanelor nu stam mai bine-exista vagoane care circula cu doar doua neoane functionale, cum este de exemplu GT4 #04.

In rest, in cazul CTP nu se pune problema de disponibilizari, etc. Chiar exista un minus important de personal.

In alte locuri cum se face economie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 18:52:00    Titlul subiectului: 105637

Criza economica se pare ca loveste incet dar sigur si compania de transport bucuresteana,vezi Citaro1 care sunt lovite ele sunt reparate de mantuiala si in graba in garaje,URACul nu mai scoate CH-PPC pe banda rulant si cel mai rau este ca licitatia pentru tramvaie noi este in pericol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9870
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 19:30:13    Titlul subiectului: 105641

In Bucuresti ar putea sa fie niste intarzieri la lucrarile de modernizare a infrastructurii de tramvai ca urmare a crizei.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Joi 05 Feb 2009 22:31:17    Titlul subiectului: 105652

In Tg-Jiu nu stiu daca se face simtita criza (cel putin depcamdata). Totusi,un lucru care ne da de gandit este faptul ca au "uitat" sa mai aduca acele troleibuze de care tot se vorbea... Nu s-a renuntat in nici un caz la ideea innoirii parcului TRANSLOC insa vad ca se tot amana. Azi am circulat cu un autobuz DAC articulat si am observat ca la fiecare semafor cand prindea rosu acesta oprea motorul. Nu stiu daca era pt economie neaparat. Stiu ca era 9 dimineata iar luminile inca erau aprinse in autobuz,desi era in plina ziua Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 10:13:24    Titlul subiectului: 105666

itb 139 a scris:
Criza economica se pare ca loveste incet dar sigur si compania de transport bucuresteana,vezi Citaro1 care sunt lovite ele sunt reparate de mantuiala si in graba in garaje,URACul nu mai scoate CH-PPC pe banda rulant si cel mai rau este ca licitatia pentru tramvaie noi este in pericol.


Nu stiu daca e vorba de criza sau de faptul ca nu se vrea ca URACul sa produca mai multe tramvaie. Daca ar fi sa aiba probleme din cauza crizei si ar fi manati de bune intentii, eu cred ca ar avea grija mai bine de ceea ce au momentan. Cum insa aflam ca pe 7454 il asteapta casarea, ma gandesc ca de fapt nu e vb de nici o criza, ci pur si simplu de rea vointa, pe fondul nesimtirii.

Iar legat de licitatia de tramvaie noi nu vad decat 2 posibile motive pt intarziere:

- nu s-au inteles la spaga;
- isi dau seama ca nici portiunile modernizate recent nu se ridica la nivelul minim pt o buna functionare a tramvaielor moderne.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9870
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 06 Feb 2009 10:17:43    Titlul subiectului: 105668

Probabil ca anumite perosane ravnesc la terenul pe care il ocupa URAC-ul. Cu toata criza economica, terenurile in Bucuresti au o valoare destul de mare. Mai facem un cartier de blocuri, ce nevoie avem de industrie....
Asa s-a intamplat si cu Rocar-ul.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Dum 08 Feb 2009 19:59:42    Titlul subiectului: 105796

Care ROCAR (fosta fabrica AUTOBUZUL) sta acum in paragina doar din dorinta unor "bisnitari" de terenuri ca poate v-a mai creste pretul terenului unde se afla fabrica ROCAR.Poate asta este fata buna a crizei financiare,poate asa se va salva si fabrica ROCAR-stiu sunt vise dar speranta moare ultima!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 22:46:23    Titlul subiectului: 105864

Personal cred ca aceasta criza economica este absolut benefica pentru transportul in comun urban din Romania prin faptul ca va incuraja unii dintre cei care se deplasau cu masina inainte sa o faca acum cu transportul public, cel putin pentru drumurile la si de la locul de munca.

In plus scaderea dramatica a numarului de masini noi vandute inseamna printre altele mai putine masini pe strazi deci ambuteiaje mai mici. Nici masinile second-hand nu mai merg atat de bine datorita celebrei taxe.

Alt lucru bun adus de criza este scaderea vertigionasa a pretului petrolului... daca in vara era de 150 de dolari pe baril, acum e doar 40, deci aproximativ un sfert! Ca urmare si pretul motorinei a scazut, chiar daca cu un procent substantial mai mic, deci sunt mai putine presiuni pe pretul biletelor.

Iar daca inainte unele regii aveau probleme de fluctuatii de personal, multi soferi sau vatmani plecand spre industria privata, acum probabil cei ce lucreaza in aceste regii vor aprecia mai mult locul de munca pe care il au.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Rasnitza



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Sep/2010
Mesaje: 39
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Mar 10 Feb 2009 19:53:26    Titlul subiectului: 105894

Saptamana trecuta am vazut si eu criza la bucurestean. Masini tot mai putine pe strada, pe linia 300 nu mai era inghesuiala nici inauntrul autobuzului si nici pe strada. Am zis ca uite ne-am civilizat si noi si ne-a venit mintea la cap, folosim transportul in comun ca e mai ieftin.
Saptamana asta parca a disparut criza. Aglomeratia din autobuz si traficul de masini a revenit la nivelul obisnuit de dinainte de criza. Iar sta autobuzul la 3-4 semafoare la intersectia cu Turda si in Piata Victoriei.
Ce sa mai, cam atat dureaza o criza la romani.

_________________
Tramway Rider
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Acier



Data înscrierii: 15/Feb/2006
Ultima vizita: 11/Ian/2024
Mesaje: 364
Locație: Bucuresti 3 - Vitan

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 10:37:14    Titlul subiectului: 105910

Elevii au avut vacanta, asta a fost cauza relaxarii temporare a traficului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9870
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 19:00:13    Titlul subiectului: 105933

Referitor la aceasta tema, a aparut un articol si pe site-ul iRealitatiiTv http://www.realitatea.net/criza-financiara-a-redus-aglomeratia-din-marile-orase_456132.html

Citat:
Criza financiara a redus aglomerația din marile orașe
După ce autoritățile au încercat în zadar să rezolve problema traficului supraaglomerat din marile orașe, criza economica a adus soluția. În București, oamenii merg mai puțin cu mașinile personale sau cu taxiul și aleg, în schimb, mijloacele de transport în comun. Rezultatul este cel mult așteptat, fără blocaje în intersecții, șosele mai libere, timp mai puțin în trafic și nervi mai liniștiți. Și polițiștii de la circulație au spus că sunt mai puține mașini pe șosele decât în aceeași perioadă a anului trecut. "Există în continuare zone aglomerate, dar în anumite intervale ale zilei și nu pe tot parcursul zilei cum se întâmpla în anul 2008", a spus Constantin Stroescu de la Brigada de Polițe Rutieră a Capitalei.
Nu la fel de fericiți sunt taximetriștii, deoarece clienții sunt mult mai puțini în ultima vreme. "Oamenii merg mai rar cu taxiul în perioda asta. Au scăzut comenzile și mai mult", a spus unul dintre taximetriști.
Tramvaiul, autobuzul și metroul sunt preferate acum de tot mai mulți bucureșteni. "A scăzut numărul de mașini private, iar aceasta a condus la o circulație mai fleuntă a mijloacelor RATB. De asemenea, se observă o tendință de creștere a numărului de călători pe mijloacele de transport RATB", a precizat purtătorul de cuvânt RATB, Mihai Vlădărău.
Traficul este mai liber și pentru că românii nu au mai cumpărat atât de multe mașini. În prima lună a lui 2009, numărul de autoturisme înmatriculate s-a înjumătățit față de aceeași perioadă a anului trecut. În plus, nici mașinile firmelor nu mai circulă atât de mult.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dimitrios



Data înscrierii: 31/Iul/2008
Ultima vizita: 10/Oct/2015
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti; Ploiesti

MesajTrimis: Dum 15 Feb 2009 22:42:03    Titlul subiectului: 106153

Referitor la tramvaie, Videanu se lauda ca in 2009 vor fi aduse tramvaie adaptate tramei stradale si conditiilor de exploatare specifice din Bucuresti. Stie cineva ceva daca vor fi aduse tramvaie in Bucuresti sau se va continua cu modelele reconditionate la URAC?
itb 139 a scris:
Criza economica se pare ca loveste incet dar sigur si compania de transport bucuresteana,vezi Citaro1 care sunt lovite ele sunt reparate de mantuiala si in graba in garaje,URACul nu mai scoate CH-PPC pe banda rulant si cel mai rau este ca licitatia pentru tramvaie noi este in pericol.
Apropo de Rocar. A fost executat cu "lasitate' pt ca erau interese mari in joc. Si s-a vazut asta ulterior. Mi-amintesc ca in 1974 Autobuzul a inceput sa produca autobuze cu motoare diesel (MAN), un lucru care a fost benefic pt Romania in acei ani. Acum, niste smenari au preferat sa falimenteze uzina, in loc sa se faca eforturi de continuare a productiei. Piata de desfacere exista berechet in Romania. Cu un autobuz cu motor cu emisii poluante rduse s-ar fi putut castiga piata romaneasca. Pacat, mare pacat.
guest a scris:
Probabil ca anumite perosane ravnesc la terenul pe care il ocupa URAC-ul. Cu toata criza economica, terenurile in Bucuresti au o valoare destul de mare. Mai facem un cartier de blocuri, ce nevoie avem de industrie....
Asa s-a intamplat si cu Rocar-ul.

_________________
pasionat de tot ce inseamna miscare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Prognosis



Data înscrierii: 02/Ian/2009
Ultima vizita: 07/Apr/2022
Mesaje: 442
Locație: Slobozia

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 18:04:51    Titlul subiectului: 106636

Aceasta pretinsa criza are rolul de a eliminina de pe piata concurenta periculoasa... Vezi ce au patit cei de la Marklin, parintele micromodelelor feroviare. Tot la fel se va intampla si cu trasportul la scara 1/1. Concurentii incomozi vor fi eliminati sub pretextul unei asa zise crize. Rusinos! Mail eles metoda este josnica!
_________________
Freedom is not free!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dannyblondu1



Data înscrierii: 24/Mai/2008
Ultima vizita: 13/Mai/2012
Mesaje: 134
Locație: Pitesti

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 18:46:35    Titlul subiectului: ... 106642

In Pitesti, patronii acorda combustibil mai putin autobuzelor, astfel facand economie de combustibil!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9870
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 18:51:52    Titlul subiectului: 106644

Criza economica s-ar putea reflecta prin restrangerea transportului electric din tara. A se vedea ce se intampla la Resita (posibila desfiintare a tramvaiului), Ploiesti (desfiintarea liniei 101 de tramvaie-pe motiv de nerentabilitate ???), Sibiu (restrangerea si posibila desfiintare a troleibuzelor), etc.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 681
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 19:40:42    Titlul subiectului: 106649

La Ploiesti sa renuntat momentan la ideea desfiintarii liniei 101 Very Happy
_________________
37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 24 Feb 2009 22:21:52    Titlul subiectului: 106667

guest a scris:
Criza economica s-ar putea reflecta prin restrangerea transportului electric din tara.
Posibil... dar asta e cam pe dos, ținând cont că transportul electric e mai ușor (inclusiv dpdv financiar) de exploatat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 9870
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 19:40:52    Titlul subiectului: 110826

Din ultimele articole postate la diferite judete reiese faptul ca multe regii de transport din tara au suferit in anul 2008 pierderi finainciare destul de mari. Credeti ca descentralizarea care va urma, si marirea prerogativelor autoritatilor locale va avea un efect mai bun asupra transportului in comun local ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 13 Mai 2009 01:33:04    Titlul subiectului: 110844

Nu cred că descentralizarea va afecta în mod direct transportul local, acesta era demult în aria de responsabilitate a autorităților locale. Dar indirect, atât timp cât autoritățile locale vor trebui să își îndrepte atenția și spre noile domenii care le-au fost încredințate, atenția acordată transportului local va scădea, probabil. Ceea ce ar putea fi și bine, și rău.

guest a scris:
Criza economica s-ar putea reflecta prin restrangerea transportului electric din tara. A se vedea ce se intampla la Resita (posibila desfiintare a tramvaiului), Ploiesti (desfiintarea liniei 101 de tramvaie-pe motiv de nerentabilitate ???), Sibiu (restrangerea si posibila desfiintare a troleibuzelor), etc.

Perioadele de criză economică reorientează pasagerii spre transportul în comun, nu invers. Criza este invocată doar ca pretext pentru restrângeri de activitate decise probabil din alte motive.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community