Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaie V56/V58
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 26 Oct 2005 08:16:42    Titlul subiectului: Tramvaie V56/V58 345

Din 1959 pana in 1964 (1969 dupa monografie, 1964 din surse RATP), au venit la Iasi 122 vagoane V56/V58 + remorci V10.
Vagoane motor: 50-105 (56)
Remorci : 50-115 (66)
Dupa 1991, vagoane modificate:
Vagoane motor: 100-115 (16)
Remorci : 100-115 (16)
Dupa 1998:
Vagoane motor: 100 (dupa vatmani: ex 86 ex 90).
Resturi : boghiu vagon motor 81; tabla dreapta vag. 73
Si iata si versiunea din 1991.



Iasi 101.JPG
 Descriere:
Tramvaie ex-V58 nr.101 la rondul Dacia venind dinspre depoul Dacia. Foto © & (P) Blickpunkt Strassenbahn.
 Mărime fișier:  69.77 kb
 Vizualizat:  de 45702 ori

Iasi 101.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 21:07:16    Titlul subiectului: 1653

Primele poze facute de mine in 1998. Din pacate calitatea lor lasa de dorit.
Vagonul 100 in depoul Dacia.



100-4.jpg
 Descriere:
Vagonul 100, urmat de remorca Timis-2 328.
Langa el Timis-2 347 si 312.
 Mărime fișier:  51.12 kb
 Vizualizat:  de 45700 ori

100-4.jpg



100-5.jpg
 Descriere:
Vagonul 100 si remorca Timis-2 328.
©Man And Cat
 Mărime fișier:  69.55 kb
 Vizualizat:  de 45698 ori

100-5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 22:06:50    Titlul subiectului: 1663

Ma apuca groaza cand vad caricatura aia de pantograf pe el. Pantograf de Tatra cu paleta de Timis 2 (pe care la ora actuala nu o mai are deloc).
Prinderea franghiei de tras pantograful e simpatica Smile.
Pacat, mare pacat ca nu a fost refacut respectand originalul. In orice caz, ramane ideea, care a fost excelenta. Decat deloc... Dar tot degeaba, cat timp doar sta...
Existenta sa o datoram domnului maistru Barleanu (Dumnezeu sa-l odihneasca!), cel care l-a refacut cu prilejul centenarului transportului cu tramvaiul electric in Iasi (1998).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 22:13:58    Titlul subiectului: 3890

Vagonul 100 restaurat de RATP.
Se observa ca are lampi de gabarit in spate, ca si cel de la Galati (din poza lui Radub, nu celalalt), dar nu are nici o alta lampa.
In poza a 2'a se vede interiorul, fotografiat din remorca Timis 342. Se observa ce aproape sunt vagoanele unul de celalalt.
Partea proasta e ca se observa bine cum il mananca rugina la exterior, iar lemnul pe la colturi e putred. Daca-l mai tin in ploaie, va arata ca si cel din prima poza.



DSC00190.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.77 kb
 Vizualizat:  de 45638 ori

DSC00190.jpg



DSC00191.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.94 kb
 Vizualizat:  de 45638 ori

DSC00191.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2005 22:58:24    Titlul subiectului: 0000000 5079

La Iasi, am mers cu aceste tramvaie pana in 1992 si cu varianta modernizata pana prin '96. Sunt si tramvaiele tinerei generatii Smile
Depoul central din Iasi mai pastreaza si aceasta amintire dintr'un vagon V58 cu nr. 73. Vagonul era descompletat in dep.Dacia, iar aceasta parte ii lipsea. E posibil sa fie de atunci in acest loc, adica din 1986.



DSC00159.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.47 kb
 Vizualizat:  de 45542 ori

DSC00159.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2005 19:05:20    Titlul subiectului: 5175

ITB in fata Manastirii Golia (imagine scanata din "Ghidul Iasilor", editat de Mydo Center, in 1998). Este greu de spus in ce perioada a fost realizata fotografia.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Vizitator







MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 11:35:31    Titlul subiectului: 1111111 6905

Mi-amintesc ca am fost la Iasi prin 90, si am ramas surprins cind am vazut tramvaie care din Bucuresti disparusera de ceva ani; in mod sigur era un ITB vechi, dar nu pot spune exact ce model; stiu ca am ajuns cu el pe la CUG (nu stiu exact care), era parca pe linia 12 daca imi amintesc bine.
Sus
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 11:51:02    Titlul subiectului: 6908

Anonymous a scris:
Mi-amintesc ca am fost la Iasi prin 90, si am ramas surprins cind am vazut tramvaie care din Bucuresti disparusera de ceva ani; in mod sigur era un ITB vechi, dar nu pot spune exact ce model; stiu ca am ajuns cu el pe la CUG (nu stiu exact care), era parca pe linia 12 daca imi amintesc bine.
V58+V10 sigur.
Linia era 10,14 sau 15, depinde de unda ai venit spre CUG.
ITB'urile au circulat cel putin pana in 1986, pe linia 6b Dacia-Tg.Cucului. Printre altele era si 72'ul lui Gelu Arghir.
Dar vagonul din imagine are lampi de gabarit, ceea ce il situeaza cel mult pe undeva prin 1984. Dacii 1100 se fabrica din '68, iar ITB'uri erau si atunci.
Desi nu se vede clar, numarul vagonului pare a fi ceva cu 6x, poate 62, deci sigur e inainte de 1982, anul cand s'au casat masiv aceste vagoane. Dupa aceea, cel mai mic numar era 67.
Vagonul 72 in centru l-am vazut prima data. Era '84 sau '85.
Cred totusi ca dupa '86 n'au mai aparut ITB'uri pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Dec 2005 12:47:03    Titlul subiectului: 6910

Imi amintesc ca in anii '80 vedeam ITB-urile pe 2, 5, 10, 10b, 12 si 14. Nu reusesc sa-mi aduc aminte daca am mai vazut si pe 6b, insa pe 6 care ajungea pana in Baza 3 (prin TV, dar pentru putin timp si prin Pd. Ros) erau trimise Timis 2. Pentru anii '80 imi revin in memorie doar imagini cu vagoane Tatra si Timis 2 prin Centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 17:28:05    Titlul subiectului: 00000000 7234

In 1988 am fost in excursie cu clasa, la Iasi, iar de la Gara am mers cu ITB-V56....catre....locul unde trebuia sa fim cazati..Nu mai stiu ce nr de traseu, sau de parc era....dar fratilor,...cele de la Iasi ( cel putin...) erau de mii de ori mai silentioase decat TIMIS-2...
Singurul zgomot caracteristic pe care-l faceau...era atunci cand motorul accelera si se auzea un zgomot de la angrenaj.....
La fel si cand opreau....se auzea un zgomot ...ca un huruit de angrenaj...
Erau f faine....
Noi le-am poreclit...,,BROSCUTE"...pentru ca-mi amintesc f bine,...la macaze,..te arunca cu capul in tavan...noi eram in vagonul motor...care topaia mai tare decat remorca....Frumoase si bune tramvaie au mai fost....
Atunci in 1988, Iasul mi-a facut o f f f f frumoasa impresie la capitolul Tramvaie: se combinau f bine Tatrele cu ITB-urile,...toate rosii si frumoase,...si cel mai mult m-a incantat faptul ca erau muuulte ITB-uri....care nu mai vazusem pana atunci decat in Bucuresti in 1982,...care circula pe Ferentari...eram la gradinita atunci....si treceam in clasa I....
Asa ca Iasul imi aduce multe amintiri frumoase.....
Ah,...si prin fata Palatului-Culturii,...imi amintesc ca treceau,...parca sa zic,....mai multe TATRE...decat ITB-uri...dar in mod cert am vazut trecand pe acolo prin fata Palatului, ITB-uri...
Am vazut mai multe Tatre pe la Palat....ITB-uri e posibil sa mi se fi amestecat ideile in cap....ca am umblat prin Tatra asta frumoasaaaa....de nu mai stiu nici eu !!!
Deci acum ,in zilele noastre ce trasee circula Prin fata Palatului???Parca Str. Palatului..nu????
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Dec 2005 20:44:38    Titlul subiectului: 7314

Sergabi28 a scris:
...si prin fata Palatului-Culturii,...imi amintesc ca treceau,...parca sa zic,....mai multe TATRE...decat ITB-uri...dar in mod cert am vazut trecand pe acolo prin fata Palatului, ITB-uri...
In 1979 s'a dat in folosinta linia de tramvai de pe malul Bahluiului, modificandu-se traseul liniei 2. Pe vremea aceea, doar 2, 5 si 6 mai aveau ITB'uri. 1, 3 si 4 erau Tatre. Prin fata Palatului trecea doar 1 si (cred) o perioada 4, cand 1 si 4 erau un fel de 1 si 13 de astazi.
1 intr'un sens si 13 in celalalt. 13 e mai aproape de palat, ca sa zic asa.
1 si 13 sunt trasee semiinelare, adica au un capat comun, pe urma se bifurca si unul se intoarce pe unde vine celalalt.
In 1984 circulau prin fata palatului: 1, 7 si 9. Pe linia 1 si 7 erau Tatre, iar pe 9 Timis. La un moment dat erau tatre duble pe linia 7, apoi au trecut tot pe Timis. Si linia 9 avea si Tatre si Timis, dar la un moment dat, pe 7 au ramas Timisuri. In 1989, traseul 7 a fost schimbat si nu a mai trecut pe la Palat. In 1997 a disparut si 9. Cam asta e.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 16:55:20    Titlul subiectului: 111111 7688

Oameni buni,...in 1992, am fost in voiaj prin Nordul Moldovei noastre dragi!
Plecand din gara Iasi, cu trenul, spre Suceava Nord( acc. Galati--Oradea), la un moment dat, am vazut pe partea garii cum ar veni...o statie cap linie de tramvai! In acea bucla de intoarcere,...era un splendid tramvai,...un hibrid asi putea spune sau o ,,fuziune" de tramvai cu aspect de Timis-2, si roti si dimensiuni de ITB-Vxx. Acel tramvai avea o culoare verde cu motive vernil daca nu ma insel...
Dar in mod sigur verde era fondul.
Si era constituit: vag motor+vag remorca
Imi puteti spune ce tip de tramvai era???
Auzisem ca Nicolina era aproape gata sa devina oficial Fabrica de Tramvaie.O fi fost vreun Timis modificat pe sasiu de V56?????
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 19:17:28    Titlul subiectului: 7710

Ai vazut una dintre cele 16 rame realizate pe trucuri de ITB V5x si V10. Vagoanele erau extrem de grele si au contribuit la degradarea caii de rulare. Au circulat intre 1991 si 1998. Nu s-au folosit stalpi, tabla, etc. provenind din Timisuri. Proiectul a cuprins realizarea doar a celor 16 rame, neexistand intentia de a fi extins.
Primul mesaj de la acest topic (pagina 1) contine si o imagine cu o astfel de rama.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 20:30:29    Titlul subiectului: 7719

Sergabi28 a scris:
Acel tramvai avea o culoare verde cu motive vernil daca nu ma insel...
Sa fi fost vagonul 108 ? Eu l-am vazut doar dezmembrat in depoul Dacia.
Este destul de improbabila modificarea lor din Timisuri. Acest lucru ar fi insemnat casarea a 32 vagoane Timis si transformarea lor, ceea ce nu prea e plauzibil. Intr'adevar, s'au casat prin '91 vreo 20-25 vagoane Timis, din care unele nu mai existau demult (309 si 348 original), iar unele au fost transformate in utilitare.
Mai curand, cred ca o firma (Nicolina ?) a construit niste caroserii foarte grele, dupa modelul vagoanelor Timis. Usile si scaunele, poate si alte elemente ar putea sa fi fost luate de la Timisuri.
Diferente intre Timis si acest vagon sunt destule: deschiderea usilor (de ce nu le-au facut electrice si cu mod de deschidere Timis ?), pozitia farurilor si cabina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 17 Dec 2005 21:44:14    Titlul subiectului: 7748

In cazul in care au fost folosite vagoane Timis 2 casate, carcasa nu a fost preluata ca atare (a se vedea succesiunea de 3 geamuri din partea dreapta - 2 lungi si unul scurt). Deschiderea usilor in exterior s-a datorat spatiului ingust din dreptul scarilor (2 trepte rapide fata de 3 la Timis 2) si - probabil - mentinerii sistemului de actionare de la ITB-urile originale. Au fost pastrate si banci de ITB.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 18 Dec 2005 14:33:11    Titlul subiectului: 7865

Eu raman la ideea ca Timis a servit ca model si atat. Au fost 16 x 2 vagoane ITB modernizate si asta ar fi insemnat 16 x 2 vagoane Timis sacrificate, ceea ce, repet, este improbabil. Dar lampi, ornamente, usi, geamuri si scaune ar fi putul lua de pe Timisuri.
Un alt argument contra folosirii de Timis il constituie faptul ca inainte de casarea V2A'urilor si implicit aducerea lor in cimitirul tramvaielor din dep. Dacia, in acel lor mai existau inca niste vagoane Timis descompletate, de culoare galbena (319, 305 &c), care nu au circulat deci dinainte de 1987, cand au disparut Timisurile galbene de la strada. Daca in '91 s'ar fi inceput transformarea acestor vagoane in "V91" ex V58, atunci Timisurile in cauza erau de mult duse.
Mai exista posibilitatea care circula ca zvon printre angajatii RATP cu care am vorbit, sa fi venit de la Timisoara niste vagoane Timis care n'au circulat niciodata (in afara de cele cunoscute din Iasi). Daca e asa, e posibil sa se fi folosit caroserii de la ele, modificate. Oricum, acele Timisuri erau din prima serie, fara panou de afisare a liniei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2005 10:08:35    Titlul subiectului: 7963

Cred ca ManAndCat are dreptate.
Ca sa realizezi un V56 modernizat dintr-o caroserie de Timis,...nu ar fi posibil din cauza diferentelor de dimensiuni. Ar tebui ca sasiul si caroseria mai laes, sa se taie.Ceea ce nu permite una din conditiile OMOLOGARII.
Si odata taiat si modificat un sasiu ori caroserie,...acestea isi pierd automat din performante.
E ca si cum asi face din DACIA-Break,....DACIA-Berlina !!!!
Eu am auzit ca Nicolina era specializata in reconditionarea vagoanelor cf.
Sa nu mai spun ca 2 Fadrome -IF- din combinat de la noi, s-au reparat la Nicolina.
Deci cred ca Nicolina si-a pus amprenta pe acele V56 modificate...care mi-au placut cum arata !!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 14:14:08    Titlul subiectului: 10752

In lipsa unor poze sau a dreptului de publicare pentru pozele pe care le am, voi prezenta in acelasi mod ca la tramvaiele Timis cam cum aratau tramvaiele V56/V58 din Iasi. Scuze pentru grafica, repet, este Bahn Zoom2 marit de 4 ori. Anumite elemente au ramas asa cum le-a marit zoomul, iar altele au fost afectate de calitatea JPEG.


_62-84.jpg
 Descriere:
Schema de culoare standard. Numerele au fost scrise asa din 1976.
 Mărime fișier:  14.68 kb
 Vizualizat:  de 44646 ori

_62-84.jpg



_50r.jpg
 Descriere:
Remorca V10 in culoare standard.
 Mărime fișier:  6.82 kb
 Vizualizat:  de 44646 ori

_50r.jpg



_50.jpg
 Descriere:
Vagon motor V56/V58 in culoare standard.
 Mărime fișier:  7.82 kb
 Vizualizat:  de 44646 ori

_50.jpg




Ultima modificare efectuată de către Tom la Mie 04 Ian 2006 11:23:09, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 14:19:43    Titlul subiectului: 10753

Alte tipuri de scheme de culoare pentru tramvaiele V56/V58 din Iasi.
Se observa la vag 69 si remorca 100 un canal care separa acoperisul de restul vagonului, vizibil si in pozele cu V56 din Bucuresti. Sa fie aceasta diferenta intre V56 si V58 ?
Remorca 77 a fost unica in Iasi ca schema de culoare.
Remorca 74 avea numarul scris dupa sigla. Dupa '90, acest lucru a devenit o practica la remorci.



_69-100-77.jpg
 Descriere:
Vag 69, 100 si 77, cel putin dupa 1982 unice in Iasi.
 Mărime fișier:  21.03 kb
 Vizualizat:  de 44645 ori

_69-100-77.jpg



_105-111-74.jpg
 Descriere:
Tren de V56/V58 cu 2 remorci.
 Mărime fișier:  21.21 kb
 Vizualizat:  de 44644 ori

_105-111-74.jpg



_89-103.jpg
 Descriere:
Vagoane V58-V10 intr'o schema de culoare mai putin folosita la Iasi.
 Mărime fișier:  14.15 kb
 Vizualizat:  de 44644 ori

_89-103.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 14:26:25    Titlul subiectului: 10754

Dupa 1989, calitatea acestor vagoane s'a degradat in continuu, iar din 1992 au disparut complet, doar 16 din ele fiind modernizate, dar fara sa aiba un viitor prea bun.
Vagonul 90, devenit apoi 86, a fost reconstruit intr'un mod cam inestetic. Exista o poza a lui pe CD'ul Blickpunkt Strassenbahn din Romania.
Vagonul 87 ex 91 ex 93?? a fost modificat cu 6 ferestre mai mici in loc de 3, iar usile nu mai aveau geamuri. Remorca lui cu nr. 91 ex 103 ex 84 ex ?? n'a avut nici ea geamuri la usi.
Partea de jos a vagoanelor a fost vopsita in rosu, dar se observa diferenta de culoare.



_87-91.jpg
 Descriere:
Vagonul 87 si remorca 91, dupa "modernizare".
 Mărime fișier:  12.9 kb
 Vizualizat:  de 44640 ori

_87-91.jpg



_90-80.jpg
 Descriere:
Vagonul "modernizat" 90 si remorca 80.
 Mărime fișier:  13.02 kb
 Vizualizat:  de 44640 ori

_90-80.jpg



_75-93.jpg
 Descriere:
Vagonul 75 ex 101 si remorca 93 ex 108.
 Mărime fișier:  13.37 kb
 Vizualizat:  de 44640 ori

_75-93.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 14:31:19    Titlul subiectului: 10755

Au existat si tramvaie de marfa.
2 vagoane au avut dupa transformare nr. 271 si 272, ulterior 81 si 82.
Au existat si 3 remorci descoperite: 83, 84 si 85.
Aceste numere sunt date dupa 1987.
Vagonul motor 84 a existat pana in 1997, desi nu mai fusese folosit de aproape 10 ani.



_271r.jpg
 Descriere:
Remorca de marfa 271.
 Mărime fișier:  6.4 kb
 Vizualizat:  de 44637 ori

_271r.jpg



_84-85.jpg
 Descriere:
Tren de marfa V58.
 Mărime fișier:  11.77 kb
 Vizualizat:  de 44637 ori

_84-85.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Apr 2006 11:09:02    Titlul subiectului: 20517

Din diverse fotografii pe care nu le pot publica am observat faptul ca tramvaiele V5x din Iasi erau de fapt de mai multe tipuri. Astfel, unele remorci aveau stalpii din fata si din spate drepti, altele ii aveau oblici. Unele vagoane aveau un element care separa acoperisul. Unele aveau partea vopsita in rosu mai lata, altele nu. Acea parte era separata de niste ornamente.
Ce am observat, in limita informatiilor de care dispun, este ca doar vagoanele motor de la 50 la 54 aveau acel element de separare a acoperisului, deci acestea erau primele 5 vagoane venite la Iasi in 1959. Sa fi fost acestea V56, iar restul V58 ? Ulterior, un vagon 69 avea acest element, dar s'ar putea sa fi fost renumerotat. La fel si remorca 100. Nu stiu daca si cele 5 remorci 50...54 aveau acel element de separare.
Pe scurt, aceste V56/V58 sau ITB'uri, cum se numeau la Iasi, sunt de mai multe tipuri. Oare vom sti vreodata exact care sunt aceste tipuri ?
Din surse inca neconfirmate, se pare ca V54 nu avea decupaj la truck, V56 avea elementul de separare la acoperis (canal de scurgere ?), iar V58 nu avea acest canal. Cu toate acestea, unele remorci V12 nu au acel canal, altele il au. La fel si EP'urile. Nu stiu cate din aceste variante sunt din constructie si cate sunt modificari ulterioare.
------------------------------------------------------------------
Din fotografii am observat ca ITB'urile din Iasi erau cam asa:
(1) cu banda rosie mai lata
(2) cu banda rosie mai ingusta
(3) ceva intre (1) si (2)
(4) cu banda rosie mai ingusta si cu canal de scurgere la acoperis
Vagoane motor
?? (in 89 dupa 1983) = (1)
50-54 = (4) ---> intr'una din poze, 54 apare insa ca (2), dar numarul din poza nu se vede, poate e greseala neamtului care a facut-o.
59 (in 91 dupa 1983) = (2)
60 = (1)
62= (2)
63 = (2)
64 (in 73 dupa 1983) = (2)
66 (in 81 dupa 1983) = (2)
67...105 (???) = (2)
Remorci
?? (in 103 dupa 1983) = (1)
?? (in 77 dupa 1983) = (3)
50-54 (??) = (4)
56 (in 91 dupa 1983) = (2)
59 (in 115 dupa 1983) = (2)
64 = (2)
65 (in 73 dupa 1983) = (2)
66 = (2)
73...115 (???) = (2)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 12 Apr 2006 00:38:57    Titlul subiectului: 20539

In mare, la prima vedere V56 si V58 sunt identice cand te uiti de-odata la ele. Dar,...dar,...Iata ce are in plus sau minus V56 fata de V58.
La V56 caroseria este putin mai joasa, lipsesc lampile de gabarit, braul de culoare rosie este mai lat, are u muchie ...de fapt o streasina discreta de jur imprejurul acoperisului . La motorizare, V56 au motoarele montate cam fix pe cadrul ( grinda) trucului. Fata de V58 care au motoarele fixate pe arcuri mici elicoidale care au rolul de a atenua atacurile de osii la demaraj.De aceea V58 pleca mai usor din statii fara smucituri.
Trucul lui V56 are in dreptul arcurilor in foi ( suspensia primara) la capetele arcurilor unde sunt foxate , niste gauri.Iar la unele V56 nici nu se vad arcurile dand impresia ca acestea lipsesc cu desavarsire,dar ele aflanduse in spatele trucului( aici s-ar putea ca si trucurile sa fi fost de 2 feluri).
***********
V58 era putin mai inalt, avea lampi de gabarit la colturi, in dreptul capetelor arcurilor in foi ( suspensia secundara) care erau montate pe capetele trucului, erau niste gauri in tabla caroseriei prin care se putea introduce o cheie tubulara pentru interventii la suspensie cand era nevoie.
La V56 lipsea acel uluc de scurgere a apei de jur imprejurul acoperisului.Pantograful avea alta conformatie asemanatoare ca la V56 dar cu cateva diferente de structura si constructie.
***********
Si remorcile au un chitz al lor. Remorcile v10 au fost si ele concepute in asa fel incat dpdv estetic sa fie in regula. De exemplu pentru V56 care erau joase si cu caroseria mai lata intre partea de jos a geamurilor si marginea caroseriei de jos si care aveau braul rosu ( logic) mult mai lat, iar partea crem de jos mai ingusta, au fost fabricate remorci in aceeasi structura si asemanare cu V56.
Apoi trenul de rulare era identic intre V12 si V10.Nu erau diferente. Ampatamentul era acelasi atat la V12 cat si la V10. De regula, V12 au fost fabricate intr-o scurta perioada de timp, si erau in special remorci destinate vagoanelor EP pana sa le apara perechile indentice. Dar au fost folosite si la V56/V58.
Bun. Acum sa luom ampatamentul dintre remorcile V12/V10 si V56/V58. Intre ampatamentul remorcilor si ampatamentul vag. motor era o diferenta care consta in faptul ca ampatamentul remorcilor era mai mare .In schimb ampatamentul vag. motor era redus.Motivul???? Deja in curba, asupra rotilor/osiilor/trucului apasa forta de tractiune.O forta in plus datorata ampatamentului care ar produce o frecare puternica intre buza bandajului si sina,ar duce in cel mai fericit caz la blocarea trucului in curba, ...iar in cel mai frecvent caz la deraiere. Pentru a preintampina asemenea neajuns,..s-a redus ampatamentul trucului, in schimb rotile sunt oarecum maricele, si buza bandajului desenata mai finut. Ceea ce la remorci, rotile sunt mai mici, ampatamentul mare si buza bandajului mai proieminenta.De aceea am auzit afirmatii cum ca V56/V58 s-ar inscrie f greu in curbe.ERONAT!!! Acest lucru era datorat remorcilor a caror frecare intre buzele de bandaj ale rotilor acestora si periferia liniei facea ca vagoanele motor sa ,,traga" din greu la curbe.La Galati au mers ITB V56 sau V58 si solo, fara remorci si se inscriau in curbe fara probleme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2006 21:24:28    Titlul subiectului: 20757

Sergabi28 a scris:
In mare, la prima vedere V56 si V58 sunt identice cand te uiti de-odata la ele. Dar,...dar,...Iata ce are in plus sau minus V56 fata de V58.
La V56 caroseria este putin mai joasa, lipsesc lampile de gabarit, braul de culoare rosie este mai lat, are u muchie...de fapt o streasina discreta de jur imprejurul acoperisului.
Din fotografiile pe care le-am vazut, am observat ca exista vagoane care au unele din elementele de mai sus, dar nu le au pe altele. De exemplu, dupa descrierea de mai sus, vagonul 60 sau 89 (ex ??) din Iasi, care avea braul rosu mai lat, nu avea streasina la acoperis, in schimb avea lampi de gabarit. Atunci este V56 sau V58 ?
Pe de alta parte multe vagoane V56 din Bucuresti aveau lampi de gabarit.
Pe scurt, putem lua elementele urmatoare ca variabile:
a. Brau rosu lat, mediu, sau ingust (mediu doar pentru remorci)
b. Lampi de gabarit (da/nu)
c. Uluc de scurgere a apei (da/nu)
Rezulta 3 x 2 x 2 = 12 tipuri (doar 8 pentru vagoane motor), toate existente in fotografii vechi.
Legat de motoare si alte aspecte tehnice, cred ca aici este de fapt diferenta, aspectul legat de cele de mai sus diferind de la o serie la alta, independent de tipul propriu-zis.
Sergabi28 a scris:
Apoi trenul de rulare era identic intre V12 si V10.Nu erau diferente. Ampatamentul era acelasi atat la V12 cat si la V10. De regula, V12 au fost fabricate intr-o scurta perioada de timp, si erau in special remorci destinate vagoanelor EP pana sa le apara perechile indentice. Dar au fost folosite si la V56/V58.
Dupa RATB, V12 au fost vabricate intre 1959 si 1965, fata de V54/56/58 care au fost fabricate intre 1954 si, probabil 1965.
O alta problema: de ce V12 aveau decupaje la roti si V10 nu ?
Inca una: existau la Bucuresti vagoane care aveau distanta mai mare intre fiecare fereastra opusa usii si cele 3 ferestre centrale. RATB vorbeste de vagoane "V08 modernizat". Care or fi acelea ?
Tot legat de design, EP'urile si V12 aveau sau nu si ele elementele de la V56/V58 sau nu: lampi de gabarit si uluc de scurgere a apei. Am observat in fotografii vechi EP'uri cu lampi de gabarit sau remorci V12 cu sau fara uluc. Singurul lucru constant la EP si V12 pare sa fie braul rosu, cam de aceleasi dimensiuni.
Cred ca toate tramvaiele V56/58 din Iasi au avut lampi de gabarit. Dupa 1983, doar cateva au mai avut aceste lampi, desi probabil ca mult mai demult incetasera sa mai functioneze.
Vagoanele care mai aveau aceste lampi erau:
VM: 77,86,87 si 98.
VR: 80,81,86,87 si 90.
Vagonul 98 a fost ultimul cu lampi de gabarit. El a reaparut in circulatie tarziu (prin 1986) si a fost folosit multa vreme ca vagon de marfa. Dupa aceea, a fost revopsit si utilizat ca vagon de calatori. Cu aceasta ocazie a ramas si fara lampi de gabarit.
Tramvaiele V56/58 din Iasi n'au avut niciodata semnalizatoare. Vagoanele motor nu aveau lampa in spate, dar remorcile aveau o lampa rosie circulara, dispusa ca in fotografia de mai jos. Vagonul motor 87 avea insa resturi de la ceva ce pare a fi fost o lampa de semnalizare. Ea era dispusa ca in poza de mai jos. Poza in cauza nu o pot publica integral si ea nu reprezinta vagonul 87 ! Ea este pusa aici doar ca suport pentru informatie. Intamplator, vagonul 87 avea si el lampi de gabarit.
Nota: vagonul 87 din 1990 este ex 91 este altul decat cel de care am vorbi aici si este vagonul cu 6 ferestre. Nu cred ca mai exista vreo fotografie cu el.



Iasi 87.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.57 kb
 Vizualizat:  de 44436 ori

Iasi 87.jpg



Iasi 100x.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.34 kb
 Vizualizat:  de 44436 ori

Iasi 100x.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 22:28:16    Titlul subiectului: 44990

Din pozele lui Hans Oerlemans, realizate in aceeasi zi, dupa titlul lor, in 1973 erau la Iasi 3 vagoane remorca, avand banda rosie mai mare, in timp ce era un singur vagon motor (60). Lipseste insa remorca 77, pe care probabil nu s'a dus s'o vada prin zona industriala, pentru ca vad ca s'a plimbat prin centru doar.
In poza cu tramvaiul cu 2 remorci, vagonul motor are numarul 89. Dupa 1983, 89 avea dunga rosie lata, la fel ca 60. Poate era acelasi, daca n'a mai existat altul.
In prima fotografie apare vagonul 62 cu o remorca de tipul mentionat, langa Liceul National, coborand Copoul.
In a 2'a fotografie este vagonul 89 cu 2 remorci in Piata Unirii.
In a 3'a fotografie este vagonul 60 cu o remorca langa Filarmonica.
In a 4'a fotografie este vagonul 71 cu o remorca de tipul mentionat, in Tg.Cucului. Macazul spre dreapta (directia tramvaiului) este spre Sararie. Pe acolo intrau tramvaiele de Sararie pe linia 4, care avea capatul in Tg.Cucului. Zona nu mai arata asa de multa vreme.
Fotografii (C)HANS OERLEMANS, Rotterdam



0792.33 za 19-05-73 Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.32 kb
 Vizualizat:  de 42984 ori

0792.33 za 19-05-73 Iasi.jpg



0792.35 za 19-05-73 Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.45 kb
 Vizualizat:  de 42984 ori

0792.35 za 19-05-73 Iasi.jpg



0793.02 za 19-05-73 Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.66 kb
 Vizualizat:  de 42984 ori

0793.02 za 19-05-73 Iasi.jpg



0793.05 za 19-05-73 Iasi.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.48 kb
 Vizualizat:  de 42984 ori

0793.05 za 19-05-73 Iasi.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community