Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Glosar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2020
Mesaje: 310
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Ian 2007 18:00:01    Titlul subiectului: dsnsnf 61072

ERGONOMIE s.f. Disciplină care se ocupă cu studiul condițiilor de muncă în vederea realizării unei adaptări optime a omului la acestea. – Din fr. ergonomie.
Nu lucreaza nimeni zilnic langa motorul ala, ca sa fie dispuse piesele in asa fel incat sa fie usor de manipulat. Si nici un motor nu trebuie sa aiba scurgeri daca e in stare buna de functionare.
Punte AB = punte produsa la Autocamioane Brasov sau uzina Roman. E o licenta MAN, cu transmisie principala in 2 trepte (are si reductor in butucul rotii, care are o forma anume, avand literele AB stantate pe capac). A fost folosita la o gama larga de autocamioane si autobuze romanesti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 03 Mai 2007 21:07:08    Titlul subiectului: 111111 78684

Invertorul, care transforma curentu continuu (c.c.) din rețea în curent alternativ (c.a.) pt. acționarea motoarelor. Folosirea de motoarea asincroane în c.a. are avantajul unui consum mult mai mic și unor cheltuieli de întreținere mai mic (lipsesc unele elemente întâlnite la motorul de c.c., cum ar fi periile). Aceasta tehnologie este mai scumpa si, din pacate, pentru tara noastra, nu avem electricieni care sa stie să repare așa ceva.
La București avem 2 troleibuze cu asemenea sistem de tracțiune... unul din ele nu a circulat mai bine de 3 ani din cauza unui defect nu prea grav, celalt a totalizat doar aprox. 1,5 ani de ,,pauză" tot din cauza unor defecte (nu mai zic că pt. un defect minor se așteaptă zile întregi piese).
La Baia Mare au fost achiziționate recent niște troleibuze Saurer din 198x, 2nd hand, dar care au motor asincron în c.a. (mă rog... un model un pic mai vechi, dar foarte bun)... nu știu dacă au sau nu probleme cu ele.
Cât despre chopper... el este un dispozitiv de variatie a tensiunii aplicate unui motor electric (alimentat în c.c.)
O descriere mai amănunțită găsești AICI + ceva poze cu un asemenea dispozitiv (mă rog... unul pentru un motor de tramvai, dar nu-i mare diferență).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 04 Mai 2007 15:12:24    Titlul subiectului: 78689

Denumirile de motor sincron sau asincron se refera la motoarele in curent alternativ, daca se rotesc sau nu cu cu frecventa curentului cu care sunt alimentate (cel asincron se roteste putin mai incet decat frecventa curentului alternativ)... vezi o descriere aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Ac_motor#Single-phase_AC_induction_motors
in articol sunt descrise si motoarele in c.c si e descrisa si functionarea chopperului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
concasor



Data înscrierii: 18/Ian/2007
Ultima vizita: 13/Iun/2007
Mesaje: 12
Locație: Brasov; Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Mai 2007 17:06:11    Titlul subiectului: 78691

din cate stiu eu, motoarele de tractiune de C.A. sunt de regula trifazate. De ce:
- Plecarea se poate face pe stea/triunghi (conexiunile motoarelor trifazate, asigurand astfel un demaraj mai lin si o pornire treptata fara socuri). Pe stea porneste, pe triunghi functioneaza. Difera si turatia si cuplul la cele 2 conexiuni.
- Se poate schimba sensul de rotatie al motorului prin inversarea a 2 faze.(la monofazice nu se poate inversa sensul, decat daca acesta are 2 infasurari, una pt un sens cealalta pt celalalt sens). Asta cand vrei sa dai in spate. Plus ca monofazicele sunt de puteri reduse maxim 2-3 KW.
-varierea turatiei si implicit a vitezei se face prin varierea frecventei, de la 5-10 Hz pana la vreo 100-150 Hz. Turatia unui motor electric trifazic se determina usor dupa nr de perechi de poli. Cu cat are mai multe perechi de poli cu atat turatia e mai mica, dar cuplul e mai mare. Se determina turatia cu renumita si binecunoscuta formula inginereasca pe care toti inginerii si mesterii priceputi o stiu: u=60*f/p, unde:60-nr de secunde al minutului, f=frecventa, p=nr perechi poli. In general motoarele de c.a. sunt asincrone, diferenta efectiva de turatie fiind de 3-4% numita alunecare, datorita frecarilor in lagare, ventilatie eventual.
Am condus si troleibuz cu c.a. Demarajul e mai puternic, dar consumul instantaneu e mai mare. Dar motoarele de c.a. stiu ca sunt mai puternice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
worker



Data înscrierii: 03/Noi/2006
Ultima vizita: 10/Mar/2009
Mesaje: 36
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 05 Mai 2007 08:52:09    Titlul subiectului: 78700

Dr2006 a scris:
Folosirea de motoarea asincroane în c.a. are avantajul unui consum mult mai mic ...
Reducerea consumului de electrictate este data de echipamentul de control electronic, respectiv de varierea frecventei si a tensiunii si de dotarea vehiculului cu mecanism ptr. frinarea recuperativa. Tipul de motor folosit ( in c.c. sau in c.a.) nu are importanta din punct de vedere al consumurilor. Avantajele motoarelor in curent alternativ comparativ cu cele in curent continuu sint: greutate micsorata semnificativ, nu sint sensibile la praf si umezeala, raportul volum / cuplu este inferior si cel mai important, nu necesita intretinere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 18 Iul 2007 08:16:00    Titlul subiectului: 80389

Prin bunăvoința domnului Șerban Lăcrițeanu am primit o carte foarte interesantă, se numește "Îndrumătoul lucrătorului din transportul urban și interurban de persoane", apărută la Editura Tehnică, în 1980, avându-i ca autori pe State Mercan și Alexandru Oprișan.
Pe lângă multe alte chestii extrem de interesante, cartea are și un glosar de termeni în legătură cu transportul în comun. Mie mi s-a părut interesant, așa că am scanat câteva pagini și vi le prezint și vouă.



329.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  189.08 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

329.jpg



330.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.74 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

330.jpg



331.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  215.26 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

331.jpg



332.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.53 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

332.jpg



333.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  204.52 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

333.jpg



334.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.11 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

334.jpg



335.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  192.83 kb
 Vizualizat:  de 15831 ori

335.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 13/Iul/2020
Mesaje: 1620
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 13 Ian 2008 03:12:57    Titlul subiectului: Trenul eolian 86957

1. Termenul de tren eolian desemnează Trenul cu tracțiune aerodinamică, idee enunțată de Octav Zlătior (userul Octav 43 de pe forumul Railwayfan), student la Cluj; Descrierea completă a sistemului se găsește pe Railwayfan; în situația în care Octav vede acest mesaj, îl rog să vină cu completări, având în vedere că - pentru Cluj - ar fi o soluție optimă
2. Din câte am înțeles, termenul de tren nu este tocmai potrivit deoarece sistemul se bazează pe vagonete individuale, de capacitate redusă, care duc pasagerii direct la destinație. De fapt, se poate considera că vehiculele respective sunt un hibrid - în sensul bun al cuvântului - între:
-ambarcațiunile cu vele
-vagonetele de montagne russe
Sunt mici (capacitate de 4-10 locuri,) și au o formă specială, din cauza curentului neuniform de aer care le propulsează; de asemenea, au elemente de ghidaj care împiedică răsturnarea lor și au, de asemenea, frână electromagnetică și identificator optic; circulă la distanță mică unele de altele
3. Calea de rulare (supraterană, cu aspect estetic corespunzător) cuprinde:
A. un tub principal, al cărui diametru este puțin mai mare decât cel al vagonetelor,
B. tuburi secundare, în interiorul cărora se află suflantele; conformația acestor tuburi determină ca, în anumite locuri, să nu existe curent de aer suficient de puternic pentru a pune în mișcare vagoanele, fapt compensat prin forma vagoanelor care, în acele locuri, merg în virtutea inerției
C. tuburi secundare concepute în așa fel încât curentul de aer din tubul principalsă nu răzbată; în interiorul acestora se află:
-stațiile; pasagerii nu vor fi supuși curentului de aer din tubul principal
-lanțurile de decelerare, respectiv de accelerare, lanțuri care au viteză variabilă în limita a 10 km/h

4. Viteza de deplasare al vagonetelor respective în galeria principală - la dimensiunile gândite în proiect - este de 60 km/h constant; la viteze mai mari, curentul de aer devine turbulent, ceea ce nu e de dorit
5. O călătorie cu un astfel de "tren" ar decurge în felul următor
A. Pasagerul - ajuns în stație - se suie - împreună cu alți 3 până la 9 pasageri, într-un vagonet; timpul de așteptare tinde spre 0, în stație fiind, totdeauna, vagonete
B. Se urcă un pasager, selectează destinația (eventual ruta), care apare pe un panou vizibil din stație; pasagerii care au aceeași destinație se suie în vagon
C. Când calculatorul care controlează sistemul dă comanda de plecare, vagonul este accelerat; lanțul care îl pornește îl și accelerează până la 10 km/h; de acolo este preluat de un alt lanț care are tot 10 km/h și, după ce pintenul a "îmbucat", este accelerat până la 20 km/h iar procesul se repetă până când vagonul ajunge la 60 km/h, când intră în tubul principal. Acolo rulează la distanță mică de alte vagoane, computerul calculând exact momentul în care vagonul de pe linia secundară să se poată strecura între alte două vagoane care rulează în galeria principală.
D. Când un vagonet ajunge la destinație, macazul de la intrarea în tubul secundar aferent stației:
-comută instantaneu pe linia secundară pentru ca vagonul din fața celui în cauză să nu deraieze
-revine instantaneu pentru ca vagonul din spatele acestuia să își poată continua drumul în galeria principală
E. Odată ajuns pe linia secundară, acesta este decelerat treptat de lanțuri, ultimul fiind acela care îl oprește; în timpul opririi, pintenul vagonului este ancorat în ochiurile lanțului corespunzător

6. În caz că apare vreo defecțiune, suflantele se opresc iar vagonetele rulează în virtutea inerției; chiar dacă au loc coliziuni, acestea sunt neglijabile deoarece:
-au viteze apropiate
-sunt prevăzute cu niște cauciucuri pentru atenuarea eventualelor ciocniri

Pasagerii sunt evacuați în siguranță, tunelul fiind prevăzut cu ieșiri de urgență care pot fi deschise atât din interior, cât și din exterior
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 16 Apr 2008 00:48:32    Titlul subiectului: Re: 000000 92011

tudor a scris:
Un motor electric este mai mic deact unul diesel, insa depinde si de motor. De regula, motoarele electrice sunt mai compacte decat alea termice. Ce e si mai drept: Un motor electric e MAI USOR decat unul termic.
Inca ceva: motorul electric are caracteristici de tractiune mult superioare celui termic. Si e si nepoluant. Very Happy
Si este singurul motor care porneste in sarcina (fata de Disel si Otto) nu este necesar ambreiaj.
concasor a scris:
din cate stiu eu, motoarele de tractiune de C.A. sunt de regula trifazate. De ce:
- Plecarea se poate face pe stea/triunghi (conexiunile motoarelor trifazate, asigurand astfel un demaraj mai lin si o pornire treptata fara socuri). Pe stea porneste, pe triunghi functioneaza. Difera si turatia si cuplul la cele 2 conexiuni.
- Se poate schimba sensul de rotatie al motorului prin inversarea a 2 faze.(la monofazice nu se poate inversa sensul, decat daca acesta are 2 infasurari, una pt un sens cealalta pt celalalt sens). Asta cand vrei sa dai in spate. Plus ca monofazicele sunt de puteri reduse maxim 2-3 KW.
-varierea turatiei si implicit a vitezei se face prin varierea frecventei, de la 5-10 Hz pana la vreo 100-150 Hz. Turatia unui motor electric trifazic se determina usor dupa nr de perechi de poli. Cu cat are mai multe perechi de poli cu atat turatia e mai mica, dar cuplul e mai mare. Se determina turatia cu renumita si binecunoscuta formula inginereasca pe care toti inginerii si mesterii priceputi o stiu: u=60*f/p, unde:60-nr de secunde al minutului, f=frecventa, p=nr perechi poli. In general motoarele de c.a. sunt asincrone, diferenta efectiva de turatie fiind de 3-4% numita alunecare, datorita frecarilor in lagare, ventilatie eventual.
Am condus si troleibuz cu c.a. Demarajul e mai puternic, dar consumul instantaneu e mai mare. Dar motoarele de c.a. stiu ca sunt mai puternice.
O completare: motoarele sincrone sint folosite 80-90% ca generatoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Citaro_2



Data înscrierii: 02/Sep/2008
Ultima vizita: 07/Mai/2013
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Oct 2008 12:57:55    Titlul subiectului: Re: 000000 100092

Ce inseamna Retarder?am vazut pe fisele anumitor autobuze aceasta functie.
_________________
Un transport iesit din comun!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 11 Mar 2009 10:34:38    Titlul subiectului: 107713

Explicarea câtorva Indicatori de Performanță folosiți în Transportul Public

Timpul de așteptare (un indicator care arată câte minute trebuie să aștepte călătorii suplimentar față de cazul în care traseul ar fi fost operat conform orarului)

Coeficientul de Utilizare a Flotei - Coefficient of the fleet usage (CFU)

Rata de utilizare a flotei este procentul de vehicule utilizat din flota totală de inventar, în fiecare zi.
Apoi se face media pe an.

CFU (CUF)= Numărul de autobuze utilizate pe zi / Parcul inventar x 100

Acest indicator trebuie să fie un minim de 65%

Media traseului zilnic - Daily average route (DAR)

Acest factor arată câți kilometri parcurge pe zi fiecare autobuz și apoi se face media.
De asemenea, este posibil pentru să se obțină același rezultat cu formula:

DAR= Numărul total de kilometri parcurși de toate autobuzele / Numărul de autobuze active zilnic

Vârsta medie a parcului auto - Average age of the fleet (AAF)

Arată cât de vechi sunt autobuzele, în medie.

AAF (VMPA) = Suma vârstelor autobuzelor / numărul de autobuze

Indicatorul de productivitate a muncii - Productivity of labor (PL)

Indică venitul mediu anual adus de fiecare angajat - € / angajat

PL (PM) = Veniturile anuale / media numărului de angajați

Valorile au crescut constant, pe măsură ce veniturile au crescut an de an, ca urmare a faptului că numărul de pasageri a crescut în fiecare an, și a numărului de angajați care a rămas aproape la fel.

Numărul de accidente (HI) cauzate de transportul public

Arată cât de sigur este să călătorești cu transportul public.

Indică câte persoane au fost rănite din cauza transportului public (HI) și care este numărul de evenimente de trafic? (TE)

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ubu.roi



Data înscrierii: 15/Ian/2009
Ultima vizita: 11/Noi/2010
Mesaje: 21
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2009 11:08:31    Titlul subiectului: 108868

As dori sa stiu ce inseamna:

- rebrusment, a rebrusa
- RK
- remiza (nu, nu la sah)
- metoda "cut and cover"

De asemenea, desi nu e legat direct de transportul in comun as dori sa stiu care este termenul corect: a transla sau a translata o cladire? A translata ma duce cu gandul la termenul din engleza pentru "traducere" si am impresia ca nu e corect, desi am vazut folosit acest cuvant.

Multumesc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
paul_bv



Data înscrierii: 20/Iul/2007
Ultima vizita: 22/Iul/2009
Mesaje: 62
Locație: Brasov

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2009 15:54:22    Titlul subiectului: 108881

ubu.roi a scris:
- RK


RK este reparatie capitala.

ubu.roi a scris:
- rebrusment

Schimbare a direcției și a sensului de mișcare a unui tren prin întoarcerea locomotivei și legarea ei la capătul opus al șirului de vagoane. – Din fr. rebroussement. (iata ce spune DEX-ul).

ubu.roi a scris:
- remiza

Construcție prevăzută cu instalații de spălare și ventilare, precum și cu un mic atelier de reparații, folosită pentru adăpostirea vehiculelor auto, a uneltelor, a locomotivelor, a vagoanelor etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Apr 2009 16:30:01    Titlul subiectului: 108884

ubu.roi a scris:
- metoda "cut and cover"

Metoda sapa si acopera, folosita in anii '30 la constructia metroului in Londra, dar si la noi (exemplu: tronsonul cuprins intre Eroilor si Mihai Bravu, etc).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
iasivezi



Data înscrierii: 27/Iun/2009
Ultima vizita: 25/Oct/2010
Mesaje: 4
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 14:08:52    Titlul subiectului: Ce inseamna IJTL 113620

Nu stiu daca am aplicat unde trebuie insa cu scuzele de rigoare as dori cate mai multe informatii despre IJTL, adica ce inseamna abreviera, ce reprezita sau ce a reprezentat etc. Am cautat peste tot si nu am gasit nimic concret. Mi-ar fi de folos niste informatii, pentru un studiu.
_________________
www.iasivezi.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 15:15:53    Titlul subiectului: 113622

I.J.T.L. insemna Intreprinderea Judeteana de Transport Local. Aceasta denumire era atribuita majoritatii operatorilor de transport in comun din judetele tarii pana inainte de revolutie. Dupa revolutie aceste 'intreprinderi" au devenit regii autonome (ex: RATB, RATP, RATUC...)


1162__sigla_veche_12072008_269.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.05 kb
 Vizualizat:  de 13567 ori

1162__sigla_veche_12072008_269.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 20:20:02    Titlul subiectului: 113646

Desi purtau titulatura de "intreprinderi judetene", aceste IJTL'uri nu prestau servicii de transport decat pe raza resedintei de judet sau a altor orase din judet si intre acestea si comune adiacente, dar pe distante relativ scurte. Aceste restrictii se aplicau si serviciilor de taximetrie care atunci tineau de aceste intreprinderi.
Traseele intrajudetene care nu corespundeau descrierii de mai sus erau operate de ITA, desi anterior reorganizarii intreprinderilor de transport erau operate de catre acestea. Reorganizarea intreprinderilor de transport in "IJTL" a avut loc undeva in perioada anilor 1979-1980.
Exceptie a facut ITB, care avea insa tot aceleasi activitati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 22:16:23    Titlul subiectului: 113666

O alta chestie care ar trebui dezbatuta este pluralul de la cuvantul macaz. Am vazut pe forum ambele exprimari atat macaze cat si macazuri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 30/Noi/2020
Mesaje: 1862
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 22:30:48    Titlul subiectului: 113667

M-am uitat in DEX. Ei le acrediteaza pe amandoua ca fiind corecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Sherifu



Data înscrierii: 25/Feb/2008
Ultima vizita: 07/Ian/2020
Mesaje: 62
Locație: Constanta

MesajTrimis: Dum 03 Ian 2010 04:23:01    Titlul subiectului: 121887

As dori sa stiu si eu daca exista vreo diferenta vizibila (diferenta fizica) intre vehiculele cu chopper si cele fara chopper. Spre exemplu DAC-uri sau V3A-C care sa fi avut chopper si altele din aceeasi generatie care sa nu fi avut. Si, eventual, daca ar cunoaste cineva cu referire la Constanta care au fost vehiculele cu chopper daca acestea au existat in orasul de la malul marii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community