Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Heuliez GX 237

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 04 Ian 2006 03:31:38    Titlul subiectului: Heuliez GX 237 10858

Tip autobuz: urban biarticulat
Lungime: 24720 mm
Lățime: 2500 mm
Motor: MACK (Renault) EM 6 275, de 11000cmc, cu 6 cilindri, plasat în spatele axei D. Deși nu se specifică în mod expres, dispunerea pare longitudinală
Cutia de viteze: ZF 5 HP 500 automată
AXA A: Directoare
AXA B: motoare
AXA C: motoare
AXA D: motoare
Capacitate: 235 pasageri, din care 65 pe scaune
Alimentarea cu combustibil: 2 rezervoare a câte 180 litri fiecare
Autobuzul a fost construit în 1986. De fapt, este vorba de o familie de autobuze, dintre care menționez:
GX 77 (autobuz mediu)
GX 107 (autobuz standard)
GX 187 (autobuz articulat)
GX 317 (autobuz standard, cu spate asemănător Irisbusului, ceea ce mă determină să cred că are motor transversal)
În legătură cu tracțiunea, se afirmă foarte clar că are tracțiune pe 3 din cele patru axe. Astfel se spune că
primul segment e director și motor
al doilea e motor
al treliea e motor
și, de asemenea, se spune că:
osia I e directoare
osia 2 e motoare
osia 3 e motoare
osia 4 e motoare
Am folosit termenul de osii și nu de axe, deoarece așa apare și pe site (essieux). În legătură cu virajele, nu se precizează cât e raza minimă, ceea ce poate indica anumite nereguli Rolling Eyes Pe de altă parte, ai observat că FBW, care, deși are motorul între axele A și B, are roți rigide la axa C, ceea ce înseamnă că autobuzul respectiv nu are cum să nu aibă probleme la viraje. E drept că FBW nu e dublu articulat, dar problema virajelor e valabilă și la autobuzele simplu articulate cu roți ne-orientabile pe axa C. Dacă în cazul autobuzului Heuliez se justifică, pe undeva, existența roților neorientabile pe axele B și C, la FBW și Ikarus 283, roțile rigide ale axei C par mai degrabă un moft decât o necesitate. Probabil se urmărește creșterea sarcinii pe axa remorcii în detrimentul capacității de a vira corespunzător Mad



GX 237.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.21 kb
 Vizualizat:  de 3272 ori

GX 237.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community