Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele din Sighisoara

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 16:04:54    Titlul subiectului: Autobuzele din Sighisoara 27726

Autobuze la standarde europene pentru un oraș european
Un vis pe cale să devină realitate la Sighișoara:
În fiecare zi de vară caniculară sau de iarnă geroasă sighișorenii care folosesc mijloacele de transport în comun ale SC ATT SA, după blestemele de rigoare, visează la vremurile în care vor putea călători în mod civilizat, în autobuze dotate cu aer condiționat (însă nu de viteza de mers și numărul de geamuri deschise) și cu încălzire pe timp de iarnă. Cu toate acestea sunt sceptici că vor mai apuca acele vremuri, mai ales după declarațiile din anii trecuți ai responsabililor din ATT și Primărie care arătau că nu prea au bani pentru achiziționarea unor autobuze mai civilizate. Iată că acum vremurile sunt aproape!… Și nu ne referim aici la amenințarea biblică…
Autobuze la 3.500 euro bucata
Un număr de 5 autobuze vor fi aduse din Baden (Elveția) la Sighișoara cel mai probabil în următoarele 2 săptămâni, urmând ca în 2007 să mai fie aduse încă 10, și toate vor fi puse la dispoziția sighișorenilor. Prețul negociat este de… 3.500 euro bucata. Scepticii vor spune că la prețul ăsta nu te poți alege decât cu niște hârburi învechite care nu sunt bune de nimic și care îi vor încurca și mai mult pe sighișoreni. Nu!, ne asigură Mircea Oprea, directorul adjunct al SC ATT SA Sighișoara. Cele 5 autobuze, marca MAN, articulate (adică stil “acordeon”), sunt dotate din fabricație cu aer condiționat și încălzire pe timp de iarnă (în tot autobuzul, nu numai la șofer așa cum s-a constatat la autobuzele cele noi din București), sunt pe pernă de aer astfel că în momentul în care opresc se coboară la nivelul stației pentru a se facilita accesul călătorilor, au motoare puternice ce le permite un demaraj bun, cutie de viteză automată, scaune tapițate, mochete pe jos.
“Nu știu cât vor rezista”, își exprimă îngrijorarea Mircea Oprea. “Tare mi-e teamă că în două luni vor fi tăiate, murdărite etc. deși în momentul acesta autobuzele arată ca nou-nouțe. Nădăjduim că sighișoreni vor da totuși dovadă de civilizație și le vor păstra cât mai mult timp în starea în care vor fi aduse din Elveția.” Datorită lungimii lor de 19 metri capacitatea unui astfel de autobuz este de 200 de călători, atât pe scaune cât și în picioare, fără a se înghesui unul în altul. Un astfel de autobuz consumă 46 litri de motorină la 100 de kilometri parcurși, mai mult decât cele pe care le are ATT-ul în dotare în momentul de față, pentru că au motoarele mai mari și mai puternice și instalația de aer condiționat. “Ca să menții o temperatură decentă în autobuz e o problemă destul de mare chiar și la elvețieni”, explică Mircea Oprea. “Vara când la fiecare stație se deschid ușile și intră aerul cald de afară, efectul climei nu mai e chiar cel scontat.”
Parcul auto al ATT înlocuit complet
Pentru că legislația din Elveția obligă transportatorii să folosească autovehicule echipate conform normelor Euro 5, societatea de transport urban din orașul elvețian Baden este nevoită să înlocuiască în perioada 2006-2007 38 dintre autobuzele pe care le deține. Existând o relație foarte bună între autoritățile locale din Baden și cele din Sighișoara, o ofertă de vânzare a acestor autobuze a ajuns și la SC ATT SA, astfel că săptămâna trecută o delegație a acestei societăți formată din directorul adjunct Mircea Oprea; Aurelian Ionescu, șeful sectorului transport în comun al ATT și liderul de sindicat al șoferilor din societate au efectuat o vizită în orașul elvețian. “N-am fost numai să vedem cum arată aceste autobuze, ci să vedem și cum sunt organizați și cum funcționează sistemul lor de transport urban de călători, deci toate verigile care fac ca acesta să funcționeze impecabil și a vedea în ce măsură vom putea implementa acest model și la Sighișoara”, a declarat Mircea Oprea. “Desigur, scopul principal a fost achiziționarea unor autobuze competitive și performante care nici nu se pot compara cu ceea ce avem noi în acest moment, deși au 10 ani vechime.
Noi am negociat pentru 5 autobuze, articulate, marca MAN ce arată impecabil, la un preț foarte mic, de 3.500 de euro bucata, întrucât sunt vândute direct către SC ATT SA. Altfel prețul lor ar fi fost mult mai mare, cam 20.000 euro. Așteptăm ca în următoarele zile să primim prin e-mail contractul de vânzare-cumpărare după care putem merge să le ridicăm. Ei ar vrea că în 10 zile de la semnarea contractelor să și mergem după ele pentru că nu au unde să le țină. 99,99% suntem siguri că vara acesta vor circula prin Sighișoara cele 5 autobuze aduse din Baden. Sperăm să avem înțelegere la Ministerul Transporturilor și să le putem înscrie în circulație… Pentru că s-ar putea să avem unele “surprize” cu legislația noastră, adică să nu le putem înscriem din cauza vechimii. Însă dacă nu le putem înscrie anul acesta, o vom putea face de la 1 ianuarie pentru că atunci nu va mai conta vechimea.”
Celor cinci autobuze achiziționate în această vară li se vor adăuga în 2007 încă 10 echipate conform normelor Euro 3, astfel că tot parcul auto al SC ATT SA compus din 14 autobuze, va fi înlocuit de autobuzele elvețiene. “Autobuzele pe care le avem în momentul de față le putem vinde cu un preț mai mare decât cele pe care le cumpărăm din Elveția”, a arătat directorul ATT, Emil Fabian. “Pentru că vom fi obligați să le scoatem la vânzare după ce le vom înlocui, dar nu știm cine la va cumpăra. Poate societăți de transport din alte orașe sau pentru piese de schimb.”
Deși autobuzele din Elveția vor fi achizționate din surse proprii ale ATT-ului și consumă mai mult decât cele pe care le are acum societatea, atât Emil Fabian cât și Mircea Oprea ne asigură că nu vor apărea modificări de prețuri la transportul urban de călători pentru că prețul de achiziționare este foarte mic și, garantat, aceste autobuze nu vor avea probleme tehnice câțiva ani deși au fost deja rulate sute de mii de kilometri. “Autobuzele astea ar trebui să facă 2 milioane de km. până să li se strice motorul”, a spus Emil Fabian.
În momentul de față se stabilește modul cum vor fi aduse autobuzele din Elveția. O variantă ar fi să fie aduse pe propriile lor roți. Acest lucru ar costa societatea încă 1.000 euro pe fiecare autobuz, cost în care ar intra motorina consumată pe 2.000 de kilometri de drum, taxele de autostradă din Austria și Ungaria și diurna șoferilor. O altă variantă este să fie aduse cu trenul până în Ungaria. “Oricum șoferii vor trebui să meargă până acolo că nu vor putea fi aduse fără însoțitor nici pe tren. Dar trebuie să calculăm cât vine transportul cu trenul”, a precizat Emil Fabian.
Precizie de ceas elvețian la transportul în comun din Baden
Așa cum a arătat directorul-adjunct al SC ATT SA, Mircea Oprea, delegația sighișoreană a avut posibilitatea de a vedea la fața locului modul de organizare a transportului urban de călători din Baden. “Totul funcționează acolo cu o precizie de ceas elvețian”, a declarat încântat Mircea Oprea. “Coordonarea între programul autobuzelor și cel al trenurilor, de exemplu, este perfectă. Dacă măcar 10% din ce-am văzut acolo vom putea aplica și la Sighișoara, atunci ne vom putea și noi mândri cu un transport în comun la nivel european.” Directorul adjunct al ATT a mai spus că la Baden, ca și în toată Elveția transportul în comun este astfel structurat încât să atragă cât mai mulți călători că circule cu autobuzul pentru descongestionarea traficului auto din orașe. Prin urmare, pe lângă faptul că prețul biletului de călătorie este subvenționat din bugetul local și cel al cantonului cu 50% (prețul unui abonament lunar fiind de 70 de euro, o sumă destul de mică pentru un elvețian), autobuzele sunt și privilegiate în trafic, având benzi speciale și semafoare care le asigură prioritatea. Astfel că mai repede poți ajunge la destinație folosind autobuzul decât autoturismul propriu. Asta și în condițiile în care, datorită faptului că transportul în comun este subvenționat pe ei nu-i interesează dacă un traseu este sau nu rentabil și trebuie să acopere în mod egal tot orașul.
Emil Fabian a explicat că la Baden prețul de exploatare al unui autobuz este de 4,2 euro pe kilometru, pe când la Sighișoara este de numai 1 euro pe kilometru. Însă nu se compară confortul oferit de autobuzele din Baden cu cele din Sighișoara. În plus la Baden numărul de călători pe kilometru este de 6, în vreme ce la Sighișoara sunt doar 3. “Dacă și noi aveam 6 călători pe km. acel euro cât ne costă exploatarea autobuzului venea împărțit la 6 iar o călătorie costa numai 0,6 lei, nu 1,5 cât e acum”, a explicat Emil Fabian. În plus în Elveția autobuzele sunt amortizate în 14 ani după care sunt scoase din uz indiferent dacă mai funcționau bine sau nu. Autobuzele ce vor fi aduse la Sighișoara au doar 10 ani, deci practic încă n-au fost amortizate.
Din cele 14 autobuze pe care le are ATT-ul în acest moment doar 12 sunt în circulație și toate sunt amortizate, cel mai nou fiind din 1995 iar cel mai vechi din 1985. Autobuzele ATT-ului parcurg anual 800.000 de kilometri și transportă 1,4 milioane călători în vreme ce cele 34 de autobuze din Baden și cele 7 localități suburbane parcurg 1,3 milioane kilometri anual și transportă peste 2 milioane de călători. La Baden subvenția pentru transportul în comun este de 50% pe când la Sighișoara abia ajunge la 25%. Prețul călătoriilor cu autobuzul ar putea scădea și la Sighișoara, e de părere Emil Fabian, dacă s-ar aplica modelul de colaborare între societățile de transport de călători din Baden și din localitățile suburbane din împrejurimi. Astfel ar putea fi eliminată concurența neloială între cei care fac transportul interurban de călători și preiau călători din stațiile ATT. Existând autobuze care oferă condiții civilizate de călătorie, numărul de călători va crește, implicit cresc veniturile din care se pot face investiții pentru asigurarea calității transportului în comun.
Adrian Diță // 05.07.2006
Jurnalul Sighisorean
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 09 Sep 2006 00:12:07    Titlul subiectului: Poze diverse din Targu Mures si Sighisoara 32975

Fotografii realizate in garajul ATT Sighisoara:
http://www.mures1.lx.ro/sighisoara1506/index.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zoli_gido



Data înscrierii: 13/Ian/2007
Ultima vizita: 23/Iun/2017
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 15:10:06    Titlul subiectului: Autobuze Sighisoara 43595

La Sighisoara au aparut la sfarsitul lui decembrie autobuze MAN articulate, second, dar arata foarte bine, eu am vazut 3 buc. judecind dupa model ar putea fi nu mai vechi de 96-97 Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iul/2017
Mesaje: 641
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 17:12:34    Titlul subiectului: 43609

Nu au mai mult de 5-6 ani, sunt dotate cu A/C, si sunt intr-o stare foarte buna. In total vor fi aduse 10 autobuze MAN, articulate si simple. Cel putin asa a scris un ziar in octombrie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 20:07:35    Titlul subiectului: Autobuze ex-RVBW la Sighisoara 44968

RVBW.
112 si 114 ex-RVBW.



Baden.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.19 kb
 Vizualizat:  de 12895 ori

Baden.JPG



112_183.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.04 kb
 Vizualizat:  de 12473 ori

112_183.jpg



114_201.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.27 kb
 Vizualizat:  de 12473 ori

114_201.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 20:10:24    Titlul subiectului: 44971

119 ex-RVBW.


119.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.53 kb
 Vizualizat:  de 12892 ori

119.jpg



119-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.19 kb
 Vizualizat:  de 12892 ori

119-1.jpg



119-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  46.16 kb
 Vizualizat:  de 12892 ori

119-2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Lun 29 Ian 2007 20:11:23    Titlul subiectului: 44972

120 ex-RVBW.


120.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  40.76 kb
 Vizualizat:  de 12891 ori

120.jpg



120-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.07 kb
 Vizualizat:  de 12891 ori

120-1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Iul/2017
Mesaje: 6069
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 25 Sep 2007 10:32:10    Titlul subiectului: 83026

Un DAC 112, surprins rpin 2004, cu ocazia Festivalului din Sighisoara.


0000-000-001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.88 kb
 Vizualizat:  de 12467 ori

0000-000-001.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ikarus



Data înscrierii: 20/Iun/2007
Ultima vizita: 24/Iul/2017
Mesaje: 136
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 18 Aug 2008 15:34:00    Titlul subiectului: 97100

Autobuzele MAN, cele articulate si cele scurte circula, dar mai circula si DAC/ROCAR 112! Very Happy
_________________
ikarusurile viata mea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Apr/2017
Mesaje: 4331
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 27 Feb 2009 23:03:14    Titlul subiectului: 106840

Un autobuz ROMAN 112, functional in Sighisoara in anul 1994. Sursa: http://www.flickr.com


Sighisoara ROMAN 112.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  202.87 kb
 Vizualizat:  de 10972 ori

Sighisoara ROMAN 112.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
George_Catalin



Data înscrierii: 29/Mai/2007
Ultima vizita: 01/Ian/2017
Mesaje: 382
Locație: Ploiesti (Vest); Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Apr 2009 09:23:58    Titlul subiectului: 109308

Joi in intervalul 11:40 - 12:35 am fost la Sighisoara. Nu am facut poze pentru ca nu am cu ce, in schimb am remarcat cateva statii amenajate, indicatoare de avertizare ( presemnalizare ) statie de autobuz ATT , si cateva autobuze unul rosu articulat ca in pozele de mai sus si celebrele MAN-uri. Fiecare statie are afisat orarul traseului ( un lucru froarte bun ) si o harta a traseului ( traseelor ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community