Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
ldh_sniper
Data înscrierii: 13/Apr/2008 Ultima vizita: 05/Iun/2010 Mesaje: 12 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Mie 16 Apr 2008 22:34:12 Titlul subiectului: |
92073 |
|
Nu conteaza cum ramane, ca si inchisa si deshisa nu are legatura cu panoul dintr-o unitate care contine cele 3 intrerupatoare pentru conectarea I.A. la fiecare unitate in parte. Si in plus, exista doar 3 intrerupatoare si 2 martori luminosi pe bord.
Cuplele difera doar prin faptul ca la Iva exista contacte sub cupla pe cand la Bm nu este nevoie. Dar principul de cuplare automata este acelasi. _________________ Salvati metrourile care ne-au transportat in siguranta atatia ani de zile!!!!! Salvati Metrourile IVA!! |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Apr 2008 00:53:13 Titlul subiectului: |
92078 |
|
Un tren IVA are 3 rame si 6 vagoane, schema este conceputa pentru 3 rame dar la fel poare cirula una sau 2 prin cuple se transmit toate semnalele care sint necesare functionarii trenului, mecanicul stie de situatia celorlalte 2, daca are un defect sau ceva nu functioneaza bine
Si ca sa-ti dau o explicatie la IA (intreruptor automat) care are rolul de siguranta in circuitul de alimentare al motoarelor pe captatoare, (pe pantograf au alt sistem) si culmea acelasi tip de automat,aceeasi firma le au si BM. Deci avem 3 rame pentru a cupla cele 3 automate de la cele 3 rame se apsa butonul ACLANSARE IA pentru a deconecta toate cele 3 automate se apasa butonul DECLANSARE IA http://tramclub.org/files/182a_p1060332_118.jpg (in aceasta imagine sint in stinga pe acel panou unde mai sint cele de convertizor pornit - oprit , iluminat cabina, si deschidere usi stinga), in cazul unor defecte aparute in traseu (de exemplu la ultima) se pune butonul din spate pe AVARIE UNITATE 3 http://tramclub.org/files/182a_p1060350_114.jpg (unitatea 1 este unde sint mecanicii) si deconecteaza la ultimul tren IA celelalte 2 mergind normal, la fel de bine poate merge si o singura rama din cele 3, SIMULARE fiind o comanda care da anumite semnale pentru a pleca cu anumite defecte (o usa care nu se inchide bine un boghiu friinat sau aparent frinat (semnal fals).
Schemele electrice au fost concepute in asa fel incit in caz de defectare in tunel calatorii sa fie adusi in statie in siguranta. |
|
Sus |
|
|
MTROE
Data înscrierii: 07/Aug/2008 Ultima vizita: 07/Aug/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Aug 2008 17:33:07 Titlul subiectului: |
96803 |
|
Eu prefer metrourile IVA/ASTRA, fara discutii. Circula fara probleme chiar si cand se doreste defectarea lor pentru a fi aratate cu degetul. Au aerisirea mai buna, nu te sufoci in ele ca in Bombardiere cand e aglomerat, adica mai mereu. Ca luminozitate, IVA/ASTRA fac lumina destula.
Ramele IVA/ASTRA sunt mai rezistente decat cele tip BM (pe M2 Pipera-Depoul IMGB ramele BM au deja pete de rugina). IVA/ASTRAau posibilitatea de a se scurta si uni mult mai bine ca cele tip BM. Anumite rame IVA (mai ales cele albastre modernizate de Faur) sunt la fel de performate ca BM.
Si nu in ultimul rand IVA/ASTRA sunt mult mai sigure decat cele BM (sa nu uitam BM-ul care a ramas fara frane, faptul ca BM-urile sunt un pericol deoarece pot lua foc oricand...se poate simti caldura cand urcati/coborati din metrourile respective). Sincer, toate imi plac mai mult la IVA decat la BM. _________________ MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Aug 2008 19:52:12 Titlul subiectului: |
96820 |
|
Un BM sau IVA nu poate ramine fara frine, din proiectare sint concepute un asa fel in cit chiar daca ramine fara curent sau aer tot sint frinate cu arerul cald, am mai lamurit asta si in alta parte |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 08 Aug 2008 19:57:10 Titlul subiectului: |
96821 |
|
Am mers cu Bombardier si personal, m-am simtit foarte bine. Au un aspect placut, dar asta e mai putin important, merg repede si confortabil si miros a nou. Povestea cu sufocarea, este dupa mine o exagerare, asa cum este si cea de la Citaro asa cum se exagereaza cu orice cand se doreste dovedirea unui punct de vedere. Exista un sistem de ciruclare a aerului pe care l-am simtit intr-un BM foarte aglomerat la orele 7.30 dimineata intre Gara si Victoriei 2.
Nimeni nu s-a sufocat, toata lumea statea acolo inghesuita pana la prima statie.
Evident ca aceste exagerari vin si din partea celor care arata cu degetul IVA si umfla unele aspecte. Atit doar, sa nu ne lasam pacaliti.
Oricat de bune ar mai fi IVA, reiterez aici opinia pe care am spus-o in toate felurile in alte locuri pe acest forum: varsta si uzura conteaza si trebuie inlocuite. Nu mai poti pompa bani intr-o flota de vechituri (cu tot dragul si cu tot respectul o spun) pe car oricum nu o poti readuce la valoarea initiala sau nici macar aproape. Cine spune ca lucrarile de reabilitare sunt simple si ieftine se inseala amarnic. La o prima vedere totul e simplu, cand te apuci si desfaci e cu totul alta poveste. Desigur ca este mai la indemana si mai oportuna o innoire de parc/flota. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Aug 2008 20:18:53 Titlul subiectului: |
96828 |
|
BM are sistem de ventilatie (ia aerul de afara il baga prin niste filtre pentru praf apoi in salon), este adevarat ca uneori este ineficient dar cind merge sistemul de ventilatie presiunea din interior este asa de mare ca daca deschizi un pic o usa aerul incepe sa suiere. |
|
Sus |
|
|
BOGDABUS
Data înscrierii: 22/Sep/2006 Ultima vizita: 12/Apr/2024 Mesaje: 44 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Aug 2008 12:12:35 Titlul subiectului: |
96881 |
|
Sistemul de ventilatie nu face fata atunci cand este ora de varf si ar fi trebuit un alt sistem, aerul conditionat.
O alta problema este lipsa geamurilor care sa se deschida si de aceea prefer ramele IVA. |
|
Sus |
|
|
MTROE
Data înscrierii: 07/Aug/2008 Ultima vizita: 07/Aug/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Aug 2008 13:06:56 Titlul subiectului: |
97536 |
|
Din punct de vedere al ventilatiei IVA sunt mult peste BM-uri... _________________ MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 30 Aug 2008 15:28:54 Titlul subiectului: |
97543 |
|
Avind in vedere diferentele majore intre cele 2 trenuri este normal, dar daca IVA se etansaza bine la usi si se pun geamuri fara acele ochiuri care se deschid, e mai rau decit in BM
Daca ati sti cum se prezinta filtrele de la ventilatie pasageri, nu ati mai zice nimic... |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 31 Aug 2008 12:47:59 Titlul subiectului: |
97579 |
|
Voi ganditi foarte romaneste aici. Bombardierul e excelent la capitolul ventilatie. Dar daca indesi sute de insi inauntru, normal ca nu face fata! Valabil si pentru Citaro.
Astea sunt vehicule occidentale, proiectate pentru calatori occidentali si pentru trafic occidental. Cand o sa intrunim conditiile astea, atunci ne vom putea plange ca ventilatia nu e buna |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mar 02 Sep 2008 09:11:03 Titlul subiectului: |
97696 |
|
Pana mai zilele trecute eram cel mai infocat fan al IVA, dar dupa o discutie cu un amic care lucreaza in cadrul MERTOREX mi-am schimbat radical parerea despre BOMBARDIER despre care toti (sau aproape toti) cei care lucreaza la metrou s-au aratat incantati si intr-adevar este un vehicul foarte bun!
Cei cu care am discutat despre aceasta comparatie IVA vs BM mi-au raspuns printr-o alta comparatie neaosa, romaneasca Dacia 1300 vs Logan si de ce mi-au facut aceasta comparatie, oricat am iubi vechea Dacie nu se mai poate compara cu noul vehicul cu toate hibele acestuia!Ca o concluzie, BM este un vehicul pe care il meritam, modern, nou, care sa te duca in siguranta la destinatie si care este facut pentru mai putina aglomeratie decat cea din Bucuresti! |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Apr 2009 18:08:52 Titlul subiectului: intrebare... |
109720 |
|
Revin din nou cu cateva intrebari pentru cei ce se pricep la mecanica ivelor:
IVA este in exploatare de peste 30 de ani...Intr-un viitor foarte apropiat (din pacate) acestea vor disparea, lasand in urma lor un gol imens (sa nu uitam ca din si cu IVE s-a "construit" istoria metroului bucurestean).
Ce are dedesupt o rama IVA?
Daca ar fi inlocuite "maruntaiele" ivei, precum si unele componente de la caroserii, acestea i-ar permite IVEI sa mai ruleze cativa ani buni? Nu ma refer la 1-2, ci la inca 15, poate chiar 20-30 de ani-de ce nu?!. Este posibil acest lucru? Va rog mult sa ma ajutati!
Va multumesc si va doresc sa aveti un PASTE FERICIT! _________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2009 08:56:46 Titlul subiectului: |
109746 |
|
Problema cu IVA este o problema care se pune in context mai general. De exemplu de ce scriem cu tot felul de stilouri / pixuri si de ce nu ne intoarcem la pana de gasca. Este stiut faptul ca marile scrieri literare s-au realizat cu ajutorul penei de gasca / tocului (eu am avut in casa tocuri, le-am vazut).
Nepotul meu de 9 ani, pasionat de mecanica, IVE-le le-a clasificat drept vechituri zgomotoase.
Parerea mea realista este ca IVA trebuie sa-si gaseasca loc intr-un muzeu si atat.
Nu ne putem opune evolutiei tehnicii, oricat am fi noi legati de trecut.Si inca ceva, de ce Dacia a abandonat caroseria din 1967 ? In fond puteau pastra caroseria veche, sa puna un motor de 1300 cm/3 la nivelul anului 2010, transmisia la fel, servodirectie, franele asistate, etc. De ce nici o uzina auto n-a facut treaba asta ? |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2009 09:23:10 Titlul subiectului: |
109748 |
|
Stimate domn, intre o Dacie si un REM IVA este o diferenta majora!
Dacia a aparut in '67, primul model fiind Dacia 1100-SUB LICENTA RENAULT!!!
IVA a aparut la mijlocul anilor '70 100% ROMANEASCA:!:
Dacia 1310 s-a fabricat din 1969 pana in 2004...
IVA de la mijlocul anilor '70 pana in 1992
In esenta atat intreprinderile Dacia cat si Astra Arad sunt asemanatoare-produc vehicule-una rutiere-alta feroviare....insa AU PRODUS pe langa Dacia 1310-respectiv REM-uri- si alte tipuri de vehicule!!! :!:Daca la Dacia s-au mai facut "retusuri" la 1310, in schimb la Astra NU s-a repetat povestea!!!
Referitor la IVA la muzeu-partial aveti dreptate!!!Din cele 252 de IVE destinate transportului de calatori, cateva ar trebui sa fie lasate in viata!!!Metrorex are atate linii prin depouri, care nu le mai foloseste de ceva vreme...ar putea fi garate 12 ive pe o linie...restul urmand drumul mortii-DEPOUL MILITARI!!! Cand o IVA isi da "obstescul sfarsit" , doar caroseria se taie, restul (usi, boghiuri-si alte maruntaie) se pastreaza!!! Inainte ca Metrorex sa inceapa sa mai ucida IVE, ar trebui aduse altele in loc... :!:SA NU UITAM DE IVELE ABANDONATE PRIN ARAD SI CRAIOVA!!!CU ELE CE SE INTAMPLA??? _________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2009 14:37:43 Titlul subiectului: |
109757 |
|
Ok, eu am vrut sa scot in evidenta ca fiecare epoca are vehiculele ei. Crede-ma ca stiu aproape pe dinafara istoria metroului bucurestean (si nu din carti), de dinainte de prima sapa si pana acum. Cum am apucat (pe viu) si primele Dacii 1100. Faptul ca IVA e de conceptie romaneasca am o mare retinere, si repet, am trait timpurile. Oricum ma indoiesc ca proiectarea noastra putea sa puna pe roate un asemenea vehicul fara sa se inspire de nicaieri.Crede-ma ca stiu ce spun.Trebuie calculat fiecare surub si fiecare bolt ! E enorm de munca ! Sa spunem ca depasesti toate aceste obstacole, construiesti seria 0, nu stiu unde a fost testata ! O serie 0 se testeaza pe putin jumatate de an si e imposibil sa fie fara cusur ! Se retrage din exploatare, se reproiecteaza, se construieste din nou seria 0a, se reia ciclul.
Ori de cand s-a pus problema metroului in Bucuresti si pana au circulat primele 12 rame (ca atatea au fost la inceput) a trecut foarte putin timp (vreo 5 - 6 ani ? Sa ma corecteze cineva)
Nu stiu daca sti, primele V3A de conceptie cica romaneasca 100%, pana si semnalizatoaele din spate erau marca "Made in Poland"
Muzeul nu trebuie sa fie pe o linie de depou, ar rebui sa fie la un muzeu oricare a CFR - ului, si nu numai, si uzinele ASTRA ar trebui sa aiba expusa o rama IVA.
Orisicat ne facem ca nu vedem, istoria metroului se leaga mai mult de istoria trenului decat de istoria tramvaiului, aici ma gandesc si la elemente de semnalizare si de siguranta in exploatare. |
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Apr 2009 17:16:52 Titlul subiectului: |
109764 |
|
In primul rind primele IVA nu a avut componente 100% rominesti , cam 50% restul au fost luate din diverse tari , aparatajul electric de la nemti pernele de la japonezi (primele nu aveau perne)
vreau sa precizez ca sistemul de comanda si propulsie la o IVA se intinde pe 2 vagoane este foarte invechit si are in componenta contactori masivi , grei si care se defecteaza destul de des in comparatie cu cele noi care sistemul de propulsie este situat intr-o cutie cu dimensiunile (aproximative) 200X150X50 cm si care sint cu 500% mai fiabile fata de sistemul IVA ,
Nu poti compara tehnica din 60 cu cea din 2000 sau actuala
Sau fa comparatie intre un calculator din anii 60 care era cit o camera si PDA care acum au procesoare de 400,500 si chiar 1200MHz (asus)
in timp s-au facut modificari , s-au eliminat importurile si s-a implementat de catre industria romineasca copierea unor componente straine sau adaptarea diferitelor piese folosite in alte locuri pentru tren , multe folosite de exemplu la locomotive electrice sau tramvaie , de exemplu bogiul de tramvai V3A seamana izbitor cu cel de metrou , eu zic ca in proportie de peste 90%
Difera marimea si prinderea pe osie , care la tramvai este situata intre cele doua roti , iar la metrou este pe exterior |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 20 Apr 2009 20:16:26 Titlul subiectului: |
109868 |
|
Bygy, ai perfecta dreptate; insa uite-asa, fara sa ne dam seama, am urmat calea idiocratiei, si am ajuns acum sa depindem 100% de importuri; uite-asa, am ajuns sa cumparam totul de afara. Imagineaza-ti ca tara asta a noastra e ca o casnicie: ce familie cheltuie mai mult, cea care mananca o tocana facuta in casa, sau cea care mananca la McDonalds? Si in final, cine e mai sanatos? Eu am impresia ca noi am uitat de ciorba si prajitura bunicii, si acum ne vaitam ca KFC-ul a scumpit aripioarele si ca de la Cola ne e rau, iar nici cu colesterolul si cu dintii nu stam prea bine!
De acord ca BM-ul e mai nou si mai bun ca o IVA, la fel cum un hamburger cu chipsuri e mai atragator decat o ciorba pentru un copil. |
|
Sus |
|
|
ubu.roi
Data înscrierii: 15/Ian/2009 Ultima vizita: 11/Noi/2010 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 20:18:35 Titlul subiectului: |
109969 |
|
dave a scris: | De acord ca BM-ul e mai nou si mai bun ca o IVA, la fel cum un hamburger cu chipsuri e mai atragator decat o ciorba pentru un copil. |
Analogia ta nu tine, dave. Gastronomia nu e o stiinta, e o arta cel mult, si nu poti sa spui ca evolueaza in timp. Cu alte cuvinte, zacusca din 2009 nu e neaparat mai buna decat cea din 1960 sau decat cea din 1860.
Pe de alta parte, putem spune, si o sustin cu tarie, ca un BM e mai bun decat o IVA pentru ca face parte din alta generatie tehnica. Constructia de mijloace de transport e o stiinta si se bazeaza pe stiinta, deci evolueaza, cu alte cuvinte nivelul acestei stiinte acum, comparat in mod obiectiv cu cel al anilor '60, este mai avansat.
A, ca tie iti place mai mult sa mergi cu IVA pentru ca te face sa iti amintesti cu nostalgie de perioada de inceput a metroului, sau ca iti place galbenul mai mult ca albul, asta e altceva. Gusturile nu se discuta. Dar nu compara IVA cu ciorba si BM cu hamburgerul, ca nu tine. |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Apr 2009 16:26:52 Titlul subiectului: |
110000 |
|
ubu.roi a scris: | Pe de alta parte, (...) o sustin cu tarie, ca un BM e mai bun decat o IVA pentru ca face parte din alta generatie tehnica. |
Oameni buni uitati un singur lucru-CE AZI E DE ULTIMA ORA-MAINE E LA FIARE VECHI!!!
Cazul REM IVA nu a fost asa-ci din contra-s-a incercat (si se incearca in continuare) sa se mentina in circulatie aceste vehicule care au facut istoria Metroului Bucurestean. Sa nu uitam ca Ceausescu a inaugurat Metroul cu REM IVA!!! Chiar si ultimul tronson al metroului Grigorescu-Linia de Centura a fost inaugurat cu un TEM format din 3 IVE!!! Stimati fani ai BM-ului, daca este asa bun cum se zice, de ce nu s-a inaugurat noul tronson cu un Bombardier??? Simplu-pentru ca Bm-ul NU are nici un farmec si nici o legatura cu arhitectura statiilor de metrou!!! Este adevarat ca delegatia a circulat de la Gara de Nord cu un BM pana la Unirii, insa inaugurarea a fost facuta cu un TEM IVA!!! Uitati ca in ciuda toturor acelora care vorbesc de rau REM-urile IVA, tot acestea sunt folosite in zilele care vor ramane in istorie...Deci inca un punct in favoarea REM IVA!
Ramele IVA au rulat peste 30 de ani!!!Sunt curios cum o sa se manifeste un Bombardier peste 30!!! _________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Apr 2009 18:49:06 Titlul subiectului: |
110005 |
|
zimbrulcarpatin a scris: | Ramele IVA au rulat peste 30 de ani!!! |
Tocmai asta este unul dintre motive pentru care s-au luat noile rame. Ramele IVA si-au trait viata. Ca s-ar fi putut fabrica un model nou la Arad, asta este deja alta poveste. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Apr 2009 19:04:41 Titlul subiectului: |
110007 |
|
Repet analogia pe care am facut-o acum cateva zile: degeaba ii faci operatii estetice unei femei de 50 de ani, ca tot 50 are. E mai scump sa iei una de 20, fireste, dar merita mai mult!
Nu contesta nimeni valoarea istorica a ivelor, dar cum ar fi fost sa se circule si acum cu locomotive cu aburi ? |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 24 Apr 2009 19:07:28 Titlul subiectului: |
110008 |
|
Precum spun batranii "ce se facea inainte tinea o viata" asa si ci IVA, eu unul am fost un mare fan al acestor rame le-am iubit efectiv dar viata merge inainte si IVE-le si-au trait viata acum venind si timpul innoiri facand loc discret BMurilor care asa cum s-a mai spus pe aici sunt de alta generatie, mai noi, mai moderne, mai eficiente. Si acum o intrebare oarecum retorica voi v-ati mai cumpara acum o masina Dacia 1300 ? |
|
Sus |
|
|
1.cremsnit
Data înscrierii: 23/Iun/2009 Ultima vizita: 09/Dec/2023 Mesaje: 29 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Iul 2009 20:58:10 Titlul subiectului: |
113984 |
|
Citat: | Precum spun batranii "ce se facea inainte tinea o viata" asa si ci IVA, eu unul am fost un mare fan al acestor rame le-am iubit efectiv dar viata merge inainte si IVE-le si-au trait viata | Eu sper ca o sa le repare, dar nu superficial adica o usa, un bec sau mai stiu eu ce... nu nene... sa le repare din cap pana la roti caci cat de vechi sunt uite ca au tinut... Si deja imi este dor de zanganitul si scartaitul rotilor in curba de la Crangasi sau NG... au farmecul lor si merita pastrate cum sunt si cele din America. Cum acum sunt apreciate masinile din anii '20 asa poate si o IVA va fi apreciata si va zice lumea "Iauite ce-au facut ai nostrii acum 40 de ani!"
In plus daca IVE-le ar disparea atunci ar fi ingropata o mare parte a frumusetii metroului bucurestean caci atunci cand un om se gandeste la metroul din Bucuresti se gandeste la o IVA alba cu galben. Nu merita casate, ci reparate. Pana si un cantec a fost facut pentru IVA "Trenul galben fara cai". |
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Ian 2010 11:05:22 Titlul subiectului: |
122120 |
|
Inca sunt unele persoane care sunt nostalgice dupa IVA, si din cauza nostalgiei le vad ca fiind mai bune decat BM-urile, cand de fapt sunt depasite moral, sunt extrem de uzate, consuma mai multa energie, au un disconfort fonic, si lista partilor proaste poate continua la nesfarsit. |
|
Sus |
|
|
herminedirt
Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Ian 2010 18:38:55 Titlul subiectului: |
122134 |
|
Desi sunt evident depasite tehnic, exista si unele aspecte pozitive ale ramelor IVA. De exemplu, amplasarea barelor de sprijin este mult mai utila decat in BM, unde exista numeroase zone in care efectiv nu ai de ce sa te tii. Si, desi este o parere subiectiva, consider designul IVE-lor mult mai reusit decat al trenurilor BM. _________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
|
|