Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 26 Aug 2006 14:37:34 Titlul subiectului: Ungaria, Szeged |
31891 |
|
Orasul Szeged este situat inpartea estica a Ungariei, pe malul raului Tisa si Mures.
Transportul local este asigurat de doua firme: Szegedi Közlekedési Társaság KFT (Societatea de Transport din Szeged) si Tisza Volán RT. Prima companie se ocupa exclusiv cu transportul electric, iar a doua are numai linii de autobuz, atat locale, cat si interlocale si interjudetene.
Transportul local a aparat in data de 1 martie 1857, cand au fost introduse cateva linii de omnibus, care faceau legatura intre gara si centru, respectiv centru si principalele zone ale orasului. Inundatiile din 1879 aproape ca au distrus orasul. In cadrul recontructiei orasului a fost elaborat si un concurs pentru contructia unei liniei de tramvai trase de cai. Linia a fost dat in folosinta in anul 1884. Pretul unei calatorii a fost de 10 krajcár, care in 1890 a scazut la doar 6 krajcári. In 1899 a fost elaborata proiectul de electrificare a retelei de tramvai, insa a primit aprobare doar in anul 1907. Primul tramvai electric a circulat in data de 1 octombrie 1908. Dupa primul razboi mondial, Ungaria pierde 71% din teritoriul sau, tara intra in colaps economic. Acesta se simte si in transportul din Szeged. Multe linii sunt abandonate, sinele de tramvai sunt vandute le fier vechi, tramvaiele sunt vandute pt. alte orase. Abia in 1944 liniile sunt reconstruite, si traficul intra in normal. La venirea rusilor in 1945 tara a suferit de o hiper-inflatie, iar transportul din Szeged a fost iarasi dat peste cap, linii anulate, cai de rulare abandonate. Abia in 1946, cu introducerea forintului s-a revenit la o stiuatie mai normala. O data cu noua moneda, in oras a fost pornita si transportul cu autobuze. Prima data liniile de autobuz aveau rolul de "aducere de calatori pe linia de tramvai". Insa dupa scurt timp a fost recunoscut potentialul de autonomie a transportului cu autobuze, si a fost extinsa in toate zonele ale orasului. In anul 1963, cu o hotarare ministeriala transportul cu autobuze intra sub conducerea stramosului Tisza Volán RT.
In anul 1960 s-a intensificat tabara celor care dorea desfintarea tramvaiului in oras. Exista practic o fabrica de autobuze care putea sa satisfaca nevoi nelimitate, pretul combustibilului costa doar cateva filléri, iar despre protectia mediului inca nu s-a auzit atunci. Tramvaiul a fost salvat de criza de petrol din 1974. In 1979 a fost dat in folosinta prima linie de trolibuz in oras. Aceasta investitie insa a marcat foarte mult comapnia, tramvaiele erau imbatranite, calea de rulare in stare jalnica. Abia in 1996 compania a fost preluata de primaria din Szeged, si s-a inceput schimbarea sinelor si a parcului de tramvaie. Atunci au fost achizitionate 13 tramvaie Tatra pt. linia 1, tramvaie care au inlocuit batranele FVV-uri. In anul 2000 a sosit primul lot de troleibuze, avand varsta de doar 10 abi. In 2001 au fost cumparate alte 7 troleibuze Skoda, care dupa o RK au intrat pe trasee. In 2005 au fost cumparate tramvaie Tatra KT4D pt. linia 1.
Momentan sunt 3 linii de tramvai in oras: 1, 3-3/F, 4-4/A; si 4 linii de troliebuz: 5, 7, 8, 9.
Harta transportului electric:
Tramvaie:
KT4D-M
Tatra T6A2:
FVV Bengáli:
Tramvai nostalgic:
Troleibuze:
Volvo B7 TR12/TV.PR.:
Inainte sa devina troleibuz, a circulat pe linia de tramvai 1.
Ikarus 280T:
ZIU 9:
Skoda GTO:
Skoda Tr15:
Skoda Tr14:
Sursa:www.szkt.hu
|
|
Sus |
|
|
Tatra-KT4D
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 02/Oct/2013 Mesaje: 6 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 26 Iun 2007 11:55:25 Titlul subiectului: |
79852 |
|
Poze din Szeged 9 iunie 2007
Tramvaie:
Bengali si Tatra
Troleibuze
Skoda
Autobuz MB Citaro
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mar 26 Iun 2007 19:49:42 Titlul subiectului: KT4DM |
79856 |
|
Acele KT4DM trebuiau sa fie ale Ploiestiului, dar din motive necunoscute mie au ajuns la Szeged! Noi mai detinem 7 vagoane de acest tip si acelea erau ca o completare!Insa nu a fost sa fie...
Vagoanele erau de la Potsdam, erau modernizate dar ungurii au vrut ceva in plus, de aia au ajuns la Praga! Iata dovada :
http://www.strassenbahn-potsdam.de/galerien/galerie.php?gal=17&navgruppe=1
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 27 Iun 2007 10:41:14 Titlul subiectului: |
79880 |
|
Am vazut o fotografie cu remorci B6A2 despre care se spunea ca ar fi fost aduse dela Rostock la Szeged. Ele aveau numere cu 9xx, desi la Rostock aveau numere cu 7xx si 8xx. Erau insa in schema de culoare actuala dela Rostock (albastru). Totusi, nu am vazut niciodata T6A2+B6A2 la Szeged. Au existat remorci B6A2 la Szeged ?
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 27 Iun 2007 22:31:00 Titlul subiectului: |
79901 |
|
Mai demult, tramvaiul 3 avea capatul in Dugonics Ter, nu mergea pana in Tarjan.
Mi se pare foarte interesant ca au introdus KT4D si pe linia 4. Asta inseamna ca la capatul Tarjan cat si la celalalt capat au construit o bucla sau un triunghi de intoarcere. Cand vorbesc de trecut, ma refer cel putin la anul 1999, ultima data in care am fost la Szeged, inainte de 2007. (deh, aderarea..).
Foarte interesant era faptul ca cel putin mai demult, pentru cele 3 linii de tramvai ale Szegedului erau 3 tipuri de vagoane Bengali diferite, probabil modificate de catre SKT. Astfel, pentru linia 1, prevazuta cu bucle de intoarcere, erau vagoane Bengali unidirectionale, cu usi doar pe o parte. Pentru linia 3 erau vagoane bidirectionale insa cu usi doar pe o parte, iar pentru linia 4 Bengali bidirectionale cu usi pe ambele parti... Cel putin, eu asa imi amintesc ca a fost. Dupa cum vedeti, seriile vagoanelor Bengali difera, exista vagoane de tipul 6xx si 8xx, cele cu 8xx fiind pentru linia 4...Se observa intr-o poza postata aici ca Bengaliul are usi doar pe o parte...
Fabrica de autobuze de care amintea DM, este oare Ikarus? Foaarte multe autobuze exista si au existat in Szeged de acest fel.
Nu stiu daca este vorba doar de familia mea, dar mi se pare ca in Szeged se foloseste mai mult transportul in comun decat in Arad, si cel putin nu este o rusine sa circuli si sa stii traseul mijloacelor de transport in comun. Chestia asta se vede si daca masori intensitatea traficului rutier, acesta fiind mult mai lejer decat in orasele romanesti Arad sau Timisoara.
|
|
Sus |
|
|
worker
Data înscrierii: 03/Noi/2006 Ultima vizita: 10/Mar/2009 Mesaje: 36 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 28 Iun 2007 01:02:38 Titlul subiectului: |
79906 |
|
Trix a scris: | Am vazut o fotografie cu remorci B6A2 despre care se spunea ca ar fi fost aduse dela Rostock la Szeged. Ele aveau numere cu 9xx, desi la Rostock aveau numere cu 7xx si 8xx. Erau insa in schema de culoare actuala dela Rostock (albastru). Totusi, nu am vazut niciodata T6A2+B6A2 la Szeged. Au existat remorci B6A2 la Szeged ? | Cele 6 remorci B6A2 au avut la Rostock numere de parc de la 901 la 906. Cel putin trei dintre acestea -901, 904 si 905- au ajuns la Szeged in vederea modificarii lor in vagoane motorizate (fara post de conducere).
La Rostock, numere de parc de tipul 7xx si 8xx au vagoanele motor T6A2M si remorcile cu podea joasa NB4.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 19 Aug 2007 18:28:56 Titlul subiectului: |
81670 |
|
si Szegedul este fascinant
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
235.08 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.67 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.13 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.32 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.57 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.01 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
299.78 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
259.95 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.96 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.78 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.53 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
285.03 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
303.45 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
279.26 kb |
Vizualizat: |
de 37644 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Robitm
Data înscrierii: 26/Dec/2007 Ultima vizita: 03/Iul/2009 Mesaje: 23 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 15:39:22 Titlul subiectului: Re: KT4DM |
86092 |
|
bogdan a scris: | Acele KT4DM trebuiau sa fie ale Ploiestiului, dar din motive necunoscute mie au ajuns la Szeged! Noi mai detinem 7 vagoane de acest tip si acelea erau ca o completare!Insa nu a fost sa fie...
Vagoanele erau de la Potsdam, erau modernizate dar ungurii au vrut ceva in plus, de aia au ajuns la Praga! Iata dovada :
http://www.strassenbahn-potsdam.de/galerien/galerie.php?gal=17&navgruppe=1 |
Poza asta a fost facuta in depoul din Szeged, iar in dreapta se poate observa un KT4DM exact ca in linkul tau de mai sus.
Iar aici se incearca un design nou pentru modelul KT4DM
|
|
Sus |
|
|
Robitm
Data înscrierii: 26/Dec/2007 Ultima vizita: 03/Iul/2009 Mesaje: 23 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 20:26:13 Titlul subiectului: |
86110 |
|
quiksilver a scris: | Mai demult, tramvaiul 3 avea capatul in Dugonics Ter, nu mergea pana in Tarjan.
Mi se pare foarte interesant ca au introdus KT4D si pe linia 4. Asta inseamna ca la capatul Tarjan cat si la celalalt capat au construit o bucla sau un triunghi de intoarcere. Cand vorbesc de trecut, ma refer cel putin la anul 1999, ultima data in care am fost la Szeged, inainte de 2007. (deh, aderarea..) [...] | Pe linia 4 s-au construit doua triunghiuri de intoarcere pentru 4, resp. 4/A special pentru tramvaiele Tatra
La Tarjan unde intorc tramvaiele 3 si 4, s-a construit o bucla dubla de intoarcere
Iar la Dugonics Ter, capatul de linie la tramvaiul 3 a fost desfintat, si a fost prelungit pana la Tarjan de ani buni.
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Lun 28 Ian 2008 20:29:22 Titlul subiectului: |
87822 |
|
Ia priviti ce au facut ungurii dintr-o remorca B6A2! Incredibil!
Eu am ramas fara cuvinte!
http://nmisi.freeweb.hu/Szeged/Villamos/ uitati-va la B6A2 906.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 19 Apr 2009 09:27:34 Titlul subiectului: |
109799 |
|
Orasul Szeged a achizitionat recent de la Potsdam 12 vagoane Tatra kt4d-m.Momentam au ajuns doar 2 bucati respectiv 107 si 207.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 19 Apr 2009 13:56:15 Titlul subiectului: |
109811 |
|
107, 108, 122, 126, 127, 128, 207, 208, 222, 226, 227, 228 sunt tramvaiele ex Potsdam care vor veni la Szeged!
Informatiile sunt preluate de la MICHAEL DITTRICH, angajat al VIP Potsdam.
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mar 04 Aug 2009 21:45:57 Titlul subiectului: |
114987 |
|
De asemenea a sosit si un vagon tip KTNF6. cu nr 172, ex Cottbus.
Detalii: http://nmisi.freeweb.hu/Szeged/
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Sâm 12 Sep 2009 14:07:22 Titlul subiectului: |
116743 |
|
Am si eu cateva poze din 2007.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
218.61 kb |
Vizualizat: |
de 36149 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
225.41 kb |
Vizualizat: |
de 36149 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.19 kb |
Vizualizat: |
de 36149 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
228.03 kb |
Vizualizat: |
de 36149 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Vin 11 Dec 2009 19:12:25 Titlul subiectului: |
121167 |
|
A sosit si cuplul 122-222 , evident tot de la Potsdam.
Sursa:http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,4523042
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
301.74 kb |
Vizualizat: |
de 35545 ori |
|
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2009 12:18:20 Titlul subiectului: |
121177 |
|
Imi poate spune si mie ce reprezinta poza aceasta de la inceputul topicului:
De ce linia de tramvai se tremina brusc (de fapt vad ca a fost astupata),si ce cauta tramvaiul acolo?
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2009 13:33:34 Titlul subiectului: |
121178 |
|
Buna intrebare...
Pe tabla scrie "Cursa Speciala", dar de ce se termina brusc linia de tramvai nu stiu... Daca te uiti, este si marcata zona ca fiind statie. Poate e un capat de linie...
|
|
Sus |
|
|
cseh_17
Data înscrierii: 20/Noi/2007 Ultima vizita: 11/Apr/2013 Mesaje: 84 Locație: Timisoara
|
Trimis: Sâm 12 Dec 2009 21:26:25 Titlul subiectului: |
121187 |
|
Nu stiu de cand este poza, insa acum la Szeged se lucreaza la linia cale, chiar si acesul in depou este blocat, deci tramvaiele "dorm" pe linii ca si in poza prin oras...
_________________
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 11:29:53 Titlul subiectului: ggggg |
133479 |
|
Știe cineva ce-i cu aceste 2 Tatre din Dresden la ieșire din Budapesta spre România? Am observat ca aveau boghiuri pentru ecartament de 1000mm.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.96 kb |
Vizualizat: |
de 32675 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 19:30:22 Titlul subiectului: |
133496 |
|
Acele vagoane sunt la 70 km de Budapesta la intersectia drumului "4" cu drumul secundar 311 langa Cegléd in incinta unei firme. Sunt vagoane TB4D-MS cumpate din Dresden de catre compania de transport din Szeged (SZKT), dar pana la urma nu le-au gasit nici o utilitate si le-au dat acestei firme. Boghiurile provin de la niste vagoane remorca B6A2 cumparate din Rostock, din care 2 deja functioneaza ca vagoane motor remorcate.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 13 Noi 2010 15:19:28 Titlul subiectului: |
136233 |
|
Am fost intr-o vizita de lucru la Szeghed, pe data de 27 octombrie. Foarte frumos orasul. Din cate vad, o mare parte din lucrarile la linia de tramvai s-au terminat, acum in multe zone ale orasului, linia este separata de trafic. De asemenea si autobuzele si troleibuzele circula pe liniile de tramvai. Pozele le-am facut din autocar, dar cred ca va puteti da seama, in timp ce tirurile si masinile stau blocate in trafic, undeva intr-o suburbie a orasului, autobuzele si tramvaiele circula fara probleme. Nu am prins din pacate nici o poza cu troleibuzeul, pe linia de tramvai, sper sa mai ajung si la anul in Szeghed sa fac mai multe foto-repoprtaje. Autobuzele, troleele si tramvaiele au statie comuna (in cazurile cand toate circula pe sina de tramvai).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.4 kb |
Vizualizat: |
de 33280 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.89 kb |
Vizualizat: |
de 33280 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.58 kb |
Vizualizat: |
de 33280 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 31 Ian 2013 22:27:04 Titlul subiectului: |
162204 |
|
In acest an vor sosi la Szeged 13 troleibuze Ikarus-Skoda (Ikaris: caroserie, Skoda: partea electrica). Spre deosebire de schema actuala, acestea vor fi rosii. Decizia apartine locuitorilor din Szeged, care au putut vota culoarea noilor troleibuze. Mai jos puteti vedea schemele de culoare care au fost supuse la vot.
Totodata, aceste Ikarusuri V184 vor beneficia de un facelift, eu zic destul de reusit.
Sursa: szeged.hu
|
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 01 Feb 2013 01:38:18 Titlul subiectului: |
162229 |
|
dm din postul tau anterior am inteles ca Ungurii isi cumpara Ikarus, pai si noua de ce ni-sa spus ca nu mai exista fabrica unde au fost facute ikarusurile 415 T? Sau este vorba de doua locatii diferite?
|
|
Sus |
|
|
|