Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 02/Oct/2018
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Apr 2009 22:47:38    Titlul subiectului: 7895 109105

In poza aceasta: http://foto.rompres.ro/index.php?i=2954478 par a fi 4 tunele, cate 2 pe 2 nivele. Poza aceasta chiar e din zona Unirii?

La Piata Unirii 2 sunt numai tunele cilindrice. In poza apar numai tunele de sectiune dreptunghiulara... Rolling Eyes

O fi de la Gara de Nord ? Embarassed



watermark.php.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.58 kb
 Vizualizat:  de 10751 ori

watermark.php.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Apr 2009 23:54:02    Titlul subiectului: 109162

bygy007 a scris:
Statia Titan nu are stilpi de rezistenta deoarece deasupra nu se afla nimic (doar parcul).

Negativ. Asa a vrut arhitectul. Distanta intre pereti nu cred ca e mai mare de 30 m, poate chiar mai putin, ceea ce e nesemificativ.Peretii longitudinali sunt destul de grosi sa sustina si un bloc de 6 - 7 etaje deasupra.Alte statii fara stalpi in gabarit: Piata Muncii si Dristor II, cu trafic semificativ deasupra.

dave a scris:
In poza aceasta: http://foto.rompres.ro/index.php?i=2954478 par a fi 4 tunele, cate 2 pe 2 nivele. Poza aceasta chiar e din zona Unirii?

Nu e de la Unirii sigur. E de la o statie clasica cu peron dreapta de genul "Semanatoarea" sau ceva echivalent
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 18:14:25    Titlul subiectului: 109183

dave a scris:
O fi de la Gara de Nord ? Embarassed
La asta m-am gandit si eu. Sunt doar 2 locuri unde exista galerii suprapuse (sau cel putin unde se stie..) . La Eroilor, dar acolo la nivelul inferior este o galerie simpla si intre GdN si Basarab unde sunt galerii duble suprapuse. Anul 1985 in care este datata fotografia cred ca ar coincide cu momentul constructiei intre GdN si Basarab.
Pare a fi zona unui viitor macaz ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 19:56:53    Titlul subiectului: 109187

E mult prea la suprafață să fie la Gară.Să nu uităm ca însuși Dave a mers pe acolo pe jos și a dat și de o galerie de ventilație care este DEASUPRA celor 2 trasee suprapuse.Mai degrabă susțin ideea intrării(ieșirii) intr-o stație cu peron dreapta sau chiar a unei bucăți de traseu - de exemplu intre Mihai Bravu și Dristor I.Sau intre Dambovița și Mihai Bravu.
Ce te face sa crezi ca acolo ar fi un viitor macaz ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 20:02:33    Titlul subiectului: 109188

andrei11 a scris:
bygy007 a scris:
Statia Titan nu are stilpi de rezistenta deoarece deasupra nu se afla nimic (doar parcul).
Negativ. Asa a vrut arhitectul. Distanta intre pereti nu cred ca e mai mare de 30 m, poate chiar mai putin, ceea ce e nesemificativ.Peretii longitudinali sunt destul de grosi sa sustina si un bloc de 6 - 7 etaje deasupra.Alte statii fara stalpi in gabarit: Piata Muncii si Dristor II, cu trafic semificativ deasupra.
Statia Piata Muncii a fost pasaj , stilpiii sint in peretii laterali , intre Dristor 2 si TITAN este o diferenta enorma de inaltime a tavanului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 20:20:04    Titlul subiectului: 109189

andrei11 a scris:
E mult prea la suprafață să fie la Gară.Să nu uităm ca însuși Dave a mers pe acolo pe jos și a dat și de o galerie de ventilație care este DEASUPRA celor 2 trasee suprapuse.
Exact asta sustineam si eu acum ceva timp, ca daca M3 ar fi venit la Gdn1 in zona turnichetilor ar fi cam prea aproape de suprafata.
Oare galeria de ventilatie o fi fost construita pe toata lungimea traseului intre GdN si Basarab ?
andrei11 a scris:
Ce te face sa crezi ca acolo ar fi un viitor macaz ?

Mi se pare ca peretele la care se toarna beton la nivelul inferior nu este chiar pe centrul galeriei si se indreapta spre dreapta, lasand un spatiu prin care s-ar putea schimba linia...Sau este o iluzie?

Dave a explicat ca la Unirii sunt galerii cilindrice, nu rectangulare...
Singura varianta cu Unirii ar fi ca fotografia sa fie facuta intre Unirii si Tineretului unde exista macaz, dar in acest caz ce ar mai reprezenta galeriile de deasupra ?( pt ca pasajul rutier nu cred ca ajunge pana in acea zona)


Ultima modificare efectuată de către sab la Mie 08 Apr 2009 20:25:55, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Apr 2009 23:53:09    Titlul subiectului: 109209

Nu e la Unirii II sigur, acolo statia este foarte lata !!! Inclusiv in zona macazului ! Deci SIGUR nu e acolo!
bygy007 a scris:
Statia Piata Muncii a fost pasaj , stilpiii sint in peretii laterali , intre Dristor 2 si TITAN este o diferenta enorma de inaltime a tavanului
Sorry, la altceva poate ma pricep mai putin dar rezistenta stiu.Nu prea are legatura inaltimea statiei Titan, Dristor II, Muncii cu rezistenta ei.GROSIMEA peretilor longitudinali ai acestor statii (Dristor II si Titan) e suficienta sa sustina si un bloc de 6 etaje fara probleme.Stalpii de la Muncii i-am vazut si in timpul constructiei.Acolo n-as avea curajul sa construiesc un bloc de 6 etaje peste statie.La ce grosime au peretii longitudinali problema flambajului, de fapt nu e o exprimare corecta dar trebuie luata expresia ca atare, pe site poate se uita si altii care nu stiu rezistenta, deci reiau, problema "flambajului" nu se pune decat la o inaltime de peste 20 m a statiei.(am spus 20 m din ochi, stiind grosimea peretelui, evident se poate calcula la milimetru)
De fapt un asemenea perete de beton armat este supus in principiu la o forta de compresie.Un caz exceptional apare la cutremur cand apare o forta laterala de forfecare semificativa.Asadar daca se ia grosimea peretelui, se stie si grosimea planseului(nu cred ca are mai mult de 1 m), rezulta deschiderea.La cele 3 statii nu cred ca e mai mare de 20m, poate si mai putin.Nu trebuie cu siguranta stalpi in gabaritul statiei.Iar raportul intre grosimea peretelui si inaltimea lui duce undeva la 20 m (repet, ochiometric, se poate calcula la milimetru), ca sa nu avem surpriza sa se "rupa"(am pus ghilimele)zidul.De fapt in cazul in care s-ar rupe zidul din cauza inaltimii prea mari ai statiei are loc un proces de forfecare a lui, cauzata de raportul necorespunzator intre inaltime/grosime.
Planseul de 1 m (cel putin) la o deschidere de max 20 m poate sa sustina o greutate imensa deasupra.
Am uitat de statia Grivitei, nici ea nu are stalpi in gabarit.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Apr 2009 00:44:59    Titlul subiectului: 109252

Sunt de acord cu tine avind in vedere ca acoperisul statiei Titan este o bolta in limbaj arhitectonic siindu-se ca "bolta" suporta o greutate destul de mare deasupra totul bazindu-se pe compresie http://library.thinkquest.org/C007317/romanic-europa.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 765
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 15 Apr 2009 22:35:20    Titlul subiectului: 109623

Astazi am fost intr-o misiune de explorare in zona depoului Industriilor si am reusit sa fac si cateva fotografii. Am incercat sa ma apropii mai mult de depou, dar am fost abordat de un "paznic" (in fapt, un veritabil exemplar de cetatean turmentat, fara uniforma si cu o freza foarte "retro", batuta de vant) care m-a intrebat ce s-a intamplat si ce caut p-acolo. Am incercat sa port o conversatie si sa-i explic ca voiam doar sa vad depoul de metrouri si ca daca este vreo problema, plec. Drept replica, imi zice: "pai... hac!... nu stiu daca-i vreo problema... ca am auzit cateaua latrand si... hac!..." Laughing

Pana la urma am plecat si, pe drumul inapoi, aproape de stadionul de pe Preciziei, ma ajung din urma doi paznici (de data asta aveau uniforme de "scorseji" si erau treji...). Ma uit lung la ei si-i intreb daca s-a intamplat ceva. Ei ma intreaba ce cautam p-acolo si le-am spus ca "ma plimb, ce n-am voie?" (am mers pe undeva prin nordul depoului, pe langa stadion, pe un maidan plin de maracini si scaieti, care nu atragea cu nimic vreun fel de interes), la care ei imi spun "pai, cam nu prea aveti voie...". Intelegand ca este vorba probabil de unul din multele terenuri ale lui Nastase, am renuntat sa mai contrariez exesul de zel specific paznicilor plictisiti de propriul loc de munca si mi-am vazut de drum, fiind escortat indeaproape de cei doi "scorseji", pana aproape de intrarea in Alstom, unde, in cele din urma, m-am despartit de cei doi amici ocazionali, multumind pentru escorta printr-un zambet in coltul gurii si o vorba de duh printre dinti...

Iata si ce am reusit sa fotografiez.



Imag001.jpg
 Descriere:
Cateva panouri din beton folosite la constructia tunelurilor de metrou, uitate printre maracini
 Mărime fișier:  268.97 kb
 Vizualizat:  de 10475 ori

Imag001.jpg



Imag002.jpg
 Descriere:
Sediul Alstom. In plan secund, CET Militari
 Mărime fișier:  50.15 kb
 Vizualizat:  de 10475 ori

Imag002.jpg



Imag004.jpg
 Descriere:
Se pare ca panourile din beton sunt bune si la garduri improvizate
 Mărime fișier:  245.4 kb
 Vizualizat:  de 10475 ori

Imag004.jpg



_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Mar 21 Apr 2009 11:41:04    Titlul subiectului: 109876

Totusi poza aia sa fie de la gara?? Cam greu de crezut deoarece planseul dintre nivele mi se pare destul de ingust si nu cred ca ar face fata unei rame. Oricum daca e de la gara trebuie sa fie inspre Titulescu chiar la inceput unde se suprapun tunelele deoarece mai incolo primul ar trebui sa coboare la cota -24 iar al doilea la -14.

Nu poate face careva un plan cu statia de metrou Piata Victoriei cu ambele magistrale liniile si cum sunt statiile intercalate cu pasajul. Si inclusiv liniile de tramvai din pasaj. Va rog frumos daca poate face cineva ca eu nu ma pot lamuri si orienta in spatiuin legatura cu statia asta...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Apr 2009 18:32:43    Titlul subiectului: 109889

Asa ar fi trebuit sa fie la Gara, M3 la -24m si M1 la -14m (nu imi este clar de ce ar fi trebuit sa fie asa o diferenta intre adancimea celor 2 tuneluri, de 10m).In realitate se pare ca planurile s-au schimbat atat de mult incat M3 venea deasupra M1 si nu invers ca in planul initial, iar tunelurile se pare ca sunt perfect suprapuse. Daca ne luam dupa adancimea actuala a statiei GdN nu cred ca M1 depaseste 12-15m adancime, iar M3 cred ca are tunelul executat si abandonat pe la 9-10m. Cam la fel cred ca este si spre Basarab, dar ramane enigma acelei portiuni intre GdN si Basarab unde tunelul M1 coboara.
Totusi revin cu o intrebare pe care am mai pus-o. Nu pare a fi locul unui macaz ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Apr 2009 23:05:43    Titlul subiectului: 109918

sab a scris:
Totusi revin cu o intrebare pe care am mai pus-o. Nu pare a fi locul unui macaz ?

Nu e macaz sigur. Pe acele tunele incape un metrou, distanta intre pereti fiind foarte mica. Asa cum e intre Timpuri Noi si Mihai Bravu, sau intre Basarab si GdN 1, sau pe la IMGB, parca intre IMGB si Aparatorii Patriei. Deci cred ca e o iluzie optica, peretele acela e pe mijloc. Mai mult ca sigur.
Peretele de mijloc NU sustine planseul. Nu are rol de rezistenta, mai degraba are rol de separare a sensurilor. Planseul este sustinut de peretii laterali. Oricum daca ar deraia un tren si ar darama peretele despartitor, planseul nici nu se misca. Garantat !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Mar/2020
Mesaje: 553
Locație: Bucuresti 4 (Berceni)

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 12:49:51    Titlul subiectului: 109983

2009 a scris:
Nu poate face careva un plan cu statia de metrou Piata Victoriei cu ambele magistrale?

Schematic cam asa ar arata:
-orizontal cu rosu linia 34&co in pasaj (dupa zgomotul care se auzea din statia de metrou de la tramvaiele care treceu pasaj as zice ca liniile sunt exact deasupra peronul statiei PV2)
-vertical cu rosu linia 20&co pe Ion Mihalache si Buzesti



metro&tram-pv-detail.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.32 kb
 Vizualizat:  de 10057 ori

metro&tram-pv-detail.png



_________________
Harta transport București: http://transbuc.info
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 14:37:27    Titlul subiectului: 109991

Sa inteleg ca intre M1 si M2 exista o linie de legatura. Aceasta lnie de legatura trebuie sa aiba oricum o panta accentuata. Linia aia de legatura nu cred ca se foloseste decat la schimbul de rame intre magistrale sau la diverse reparatii si manevre. Deci M1 e mai jos ca M2 iar liniile ar fi paralele pe langa benzile de circulatie din pasaj numai mult mai jos iar pe deasupra vine M2 perpendicular peste liniile lui M1...Cred ca acum am inteles exact! Multumesc mult Bercenicity pentru schema... Da si am mai vazut undeva pe forum cum ca era conceputa o statie de tramvai in pasaj care ar fi avut legatura cu statia de metrou... Am observat in pasaj cum vi cu tramvaiul dinspre Titulescu niste scari. Aceste scari urcau spre exterior dar scarile acelea nu sunt utilizate sunt inchise sus si a crescut iarba. Oare erau aceste scari cumva pentru statia de tramvai din pasaj si coborau sau poate chiar coboara din pasaj mai jos la metrou pentru a putea face direct legatura din pasaj la metrou??
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 24 Apr 2009 20:22:28    Titlul subiectului: 110011

Panta de la M1 la M2 nu este asa de accentuata, urca, respectiv coboara aproximativ 4 - 5 m la o lungime de 150 m. (O camera de bloc are inaltimea de 2,75 m). Deci panta este suportabila.
Scarile parasite de la statia de tramvai de la Palatul Victoria ajung numai pana la linia de tramvai. S-a suparat intr-o zi Ceausescu si a desfiintat statia. De fapt ea a fost abandonata inainte de a fi deschisa. De pe peron ar fi urmat alte scari care ar fi dat aproximativ in culoarul de acces spre M2.
Liniile de tramvai sunt exact pe mijlocul statiei M1
Cotele sunt urmatoarele : Pasajul minus 4,5 m
M 2 (IMGB - Pipera) minus 8,0 m
M 1 (GdN - Dristor II) minus 12 sau minus 13 m
O camera de bloc are inaltimea de 2,75 m iar cota unui etaj este de aprox 3 m(pentru comparatie)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
xmihai



Data înscrierii: 26/Apr/2009
Ultima vizita: 09/Iun/2013
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2009 18:27:27    Titlul subiectului: Statia Politehnica 110094

Statia Politehnica si ce se afla in spatele ei. Eu am locuit si am copilarit pe Geniului care este la 2 pasi de Politehnica. De-a lungul aventurilor mele de copil "cuminte" am avut ocazia sa tai frunza cam peste tot in zona.

In acest sens as vrea sa aflu daca aveti mai multe informatii sau cineva poate sa le valideze pe cele pe care le am eu.

Deci...

In primul rand am observat toata lumea ca s-a invartit si si-a dat cu parerea in jurul celei de-a patra "cai de acces" in statia de metrou Politehnica, mai exact cea dinspre rectorat care este un pic mai sus de cea folosita de calatori. Ei bine in spatele acestei "cai de acces" unii spun ca este o iesire de siguranta de la Palatul Cotroceni, dar din ce ne-a povestit nou un colonel de armata la un moment dat imediat dupa 89, este vorba despre un adapost antiatomic.

De aici am inceput sa studiez in amanunt statia Politehnica. Primul lucru care mi-a atras atentia au fost usile groase de jumatate de metru care sunt aparent invizibile la toate caile de acces. Asta am vazut si la Eroilor...si mi-am spus ca o fi ceva standard. Poate aici ma iluminati si pe mine ce-s cu ele Smile

Apoi niste prieteni de-ai parintilor mei ne-au povestit cum au participat ei la constructia statiei care de fapt se leaga de Eroilor cu un bulevard imens, o sosea in toata regula. Ideea este ca de acolo s-a scos la pamant sa umpli un stadion. Politehnica, Cotroceniul si "Stefan Georghiu" sunt conectate la statie prin alte cai de acces care sunt in intrarea dinspre Electronica in peretele din stanga accesului pe peron. Sub statie se afla adapostul care poate fi accesat si prin trepte care sunt in spatele peretelui de pe peronul 2. Veti observa niste placi de beton spre iesire dinspre rectorat care sunt aparente pe peretele tunelului.

De aici din statia Politehnica este construit un tunel de fuga care iese spre autostrada Pitesti. Asta ca sa intelegeti si motivul lui Ceausescu de a face autostrada...care la kilometrul 83...pentru cei care isi amintesc...o portiune de 3 km din ea era construita ca pista de decolare in cazuri de urgenta.

Dar pana la urma care sunt adaposturile Bucurestiului in caz de cataclism? Sau mergem pe modelul londonez...adica statiile de metrou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2009 19:06:54    Titlul subiectului: 110097

O sa fac referire la unele din afirmatiile tale :
Toate statiile construite inainte de 1989 au si rol de adapost antiatomic. Nivelul cel de mai jos al oricarei statii NU este nivelul peronului, mai exista un nivel sub peron.Statiile pot fi la nevoie "sigilate" atat dinspre exterior, cat si dinspre tunele.
Exista atat ventilatoare de scoatere a aerului din statie - in caz de incendiu de exemplu, cat si ventilatoare de introducere a aerului in statie, dotate cu filtre necesare, atat umede cat si uscate, inclusiv cu filtre in caz de explozie atomica.
Statiile au generator de energie precum si rezervoare de apa complet izolate de exterior.
Mai departe. Nu stiu de unde scoateti voi legenda cu a IV-a iesire "secreta" a statiei. Cea de a IV-a iesire s-a vrut sa fie o dublura a iesirii spre Politehnica. Apropo, stii cati studenti avea Politehnica inainte de 1989 ? Eu am terminat-o in 1985. Dubluri de iesiri iti pot da exemple foarte multe, Unirii I de exemplu iesirea spre Parlament.Si mai sunt si altele.
Intre iesirea metroului spre Eroilir si intrarea in tunelul facut de cartita, la nivelul superior intr-adevar exista un spatiu dar e folosit drept magazie.
Sosele subterane si nu stiu ce piste de avion sunt povesti frumoase pentru cei neinitiati.Intr-adevar, pe A 1 a existat la un moment dat o pista de avion, avea vreo 2 km, dar era mai aproape de Bucuresti - la vreo 30 km de Bucuresti, avea exact 2,0 Km latimea aprox 30 m si eventual putea sa aterizeze un AN 24 pe ea.Si atat, ateriza si ramanea pe pista.
Nu s-a scos pamant mai mult decat la alte statii la Politehnica, nu stiu de unde ai scos afirmatia asta, iar de la Politehnica spre Eroilor a fost tot timpul o uzina de apa a ICAB-ului
Nu neg ca Palatul Cotroceni ar fi legat de statie, dar treaba asta s-a practicat din antichitate, nu vad de ce nu s-ar practica si in zilele noastre.
Politehnica si Stefan Gheorghiu NU sunt legate subteran de statie.Garantat 99,99%.
Latimea multor statii este mai mare decat ceea ce se vede si nu vad nimic spectaculos in treaba asta.Sunt multe spatii tehnice care nu intereseaza publicul calator.( de exemplu Republica), dar nu e unica.

Oricum, nu e nimic spectaculos la iesirea nr IV si nimic secret. Cum am mai spus, acolo se afla o mare magazie a metroului si vorba lui Rosetti s-ar putea sa fie pur si simplu usa de aprovizionare.
Peretele din spatele casei de abonamente nu e din beton
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
theandy



Data înscrierii: 07/Apr/2009
Ultima vizita: 17/Noi/2010
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2009 23:07:11    Titlul subiectului: a 4-a iesire 110108

Am desenat aproximativ statia Politehnica si cu gri sunt reprezentate liniile de metrou.

De ce ar prefera un calator traseul punctat prin iesirea dublata decat cea care este folosita in prezent?

Exista un culoar din vestibulul actual pana la iesirea dublata? Din cate stiu este doar un mare perete de beton si o casa de abonamente.

Iesirea aceea cu siguranta nu a fost construita pentru calatori.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 09/Aug/2020
Mesaje: 1155
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 26 Apr 2009 23:55:21    Titlul subiectului: 110109

Iesirea aia poate nici nu deserveste metroul, poate a fost facuta pentru a introduce utilaje mari si piese de schimb la uzina de apa - acolo e un mare rezervor construit la inceputul anilor 1950, necesitate de a asigura apa potabila peentru oras; intrarea de la Electronica e gard in gard cu respectiva incinta, deci intrarea aia raspunde sub teritoriul ei. I-au dat aspectul asemenator cu al intrarii la metrou pentru a arata la fel. La metrou se pot folosi de vagoane platforma direct din tunel - la capatul dinspre Apaca, sensul dinspre Armata Poporului e o nisa acoperita cu panouri de tabla, imediat pe peretele tunelului, iar unde incepe placarea de travertin se vad tot asa niste panouri decorative taiate sub forma a doua canaturi de usa - principalele spatii tehnice ale statiei se afla inspre complexul Leu, pe partea cealata, deasupra liniei spre Industriilor se afla doar un vestiar si cateva spatii tehnice mai mici.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2009 13:28:43    Titlul subiectului: 110133

Dar cu statia Semanatoarea cum e? Din cate scrie pe aici pe forum am inteles ca are doua tunele spre exterior unul de intrare si unul de iesire iar apoi linia ar trece pe sub pasajul Lujerului... Liniile alea mai sunt folosite, iar prin pasaj mai trec cateodata trenuri sau utilaje sa intre la metrou? Care linie e pentru intrare cea din drepta si cea din stanga pentru iesire, sau invers? Si cum anume ar veni cuplarea cu liniile din Semanatoarea ca e destul de mult de unde intra in pamant si pana la amplasamentul statiei...

Ultima modificare efectuată de către 2009 la Lun 27 Apr 2009 21:24:41, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2009 15:16:16    Titlul subiectului: 110137

Teoretic e posibila o racordare Lujerului - Semanatoarea, prin linia de suprafata paralela cu soseaua Virtutii. Practic lucrurile stau complet altfel. In primul rand linia este complet acoperita de gunoaie, buruieni si pamant (ar necesita munca serioasa reconditionarea ei). In al doilea rand in pasajul Lujerului si dupa iesire, pana in gara lipsesc sinele, ramanand doar niste traverse de lemn intr-o stare deplorabila.

Parcursese la un moment dat cineva de aici (parca) traseul liniei respective si a postat si poze. Interesant era ca pe sub poarta de intrare in depoul Ciurel se vedea functionand un semafor, pe culoarea rosie Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2009 15:58:22    Titlul subiectului: 110139

2009, am impresia ori ca esti intr-o eroare ori esti foarte tanar si nu stii nimic despre metrou. NIMENI de aici de pe forum nu a spus ca Semanatoarea are 2 tunele spre exterior ! Si oricum NU e vorba de Statia Semanatoarea, ci de DEPOUL Semanatoarea (sau Ciurel - e acelasi lucru). Depoul e cam la 1,0 km departare de statie, spre Cartierul Militari. Primul tronson de metrou a fost Semanatoarea - Timpuri Noi iar unica legatura cu exteriorul era pe la depoul Ciurel. Cu exceptia primelor rame care au fost introduse aproape de statia Piata Unirii I (in fata Tribunalului), absolut toate celalalte lucruri au intrat in pamant pe la dep Ciurel. In afara de metrourile propriuzise o sa mai gasesti Locomotive disel - Hidraulice (LDH - uri), vagoane marfa tip platforma, drezine, diverse utilaje de intretinere/reparatii cale rulare. Toate au intrat pe la Ciurel. Ele veneau pe Calea Ferata pana in Gara Cotroceni apoi se intra pe racordul Lujerului, care mult timp a fost la suprafata si mai spre Politehnica apoi erau descarcate cu ajutorul unei macarale la Depoul Ciurel, la suprafata.Linia de la Ciurel de metrou nu era chiar direct legata de linia CfR de acolo, trebuia facuta o manevra in trei miscari.De exemplu pentru locomotivele LDH care veneau pe propriile roti de la Uzinele 23 August (Faur)
Apoi exista o SINGURA linie care intra in pamant, la dep. subteran Ciurel.
Aceasta intrare a fost perfect functionala pana in 22 Dec.1989, dupa care a fost paresita din diverse motive obscure. De fapt in pasajul Lujerului au fost scoase liniile CfR.[/url]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zimbrulcarpatin



Data înscrierii: 15/Aug/2008
Ultima vizita: 19/Iul/2020
Mesaje: 49
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2009 19:23:27    Titlul subiectului: 110153

andrei11 a scris:
(...)Primul tronson de metrou a fost Semanatoarea - Timpuri Noi iar unica legatura cu exteriorul era pe la depoul Ciurel. Cu exceptia primelor rame care au fost introduse aproape de statia Piata Unirii I (in fata Tribunalului), absolut toate celalalte lucruri au intrat in pamant pe la dep Ciurel.(...) Apoi exista o SINGURA linie care intra in pamant, la dep. subteran Ciurel.
Aceasta intrare a fost perfect functionala pana in 22 Dec.1989, dupa care a fost paresita din diverse motive obscure. De fapt in pasajul Lujerului au fost scoase liniile CfR.[/url]


Arrow Ciudata data nu? Cu alte cuvinte cat a fost Ceausescu la putere, intrarea prin Depoul Ciurel a fost functionala...Pacat ca sa ales prafu de ea... Sa nu uitam ca avea un important rol strategic... Am sau nu dreptate? Question

Cum adica primele rame au fost introduse in fata Tribunalului (Bucuresti)?! De ce sa se chinuie sa le introduca cu macarale, cand puteau foarte frumos sa le tracteze cu un LDH pana in Depoul Ciurel, pe linia mai sus amintita?!? Inca o "particularitate" ciudata...Are cineva mai multe detalii?

_________________
https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Aug/2020
Mesaje: 1861
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2009 19:48:43    Titlul subiectului: 110155

Accesul pe la Ciurel nu era strategica de loc, practic era unica intrare pe atunci, la inceputuri. Cand au introdus primele rame in tunel pe la Tribunal, depoul Ciurel nu era inca gata.O explicatie simpla, nu-i asa ? Am impresia ca si vreo 2 LDH - uri tot pe acolo au coborat, s-ar putea sa ma insel.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Apr 2009 19:51:13    Titlul subiectului: 110156

Din pacate linia CFR care strabate pasajul Lujerului, in afara starii deplorabile, nu cred ca poate fi folosit pt un racord Lujerului-Semanatoarea (daca ne gandim la un racord de metrou, nu la altceva). Este o singura linie, care trece pe deasupra tunelelor de metrou in zona Lujerului si care se afla pe cealalta parte a pasajului fata de actuala statie Armata Poporului (deci nu prea se poate face legatura)...Ca atare mai simplu ar fi daca s-ar construi preconizatul semiinel de sud, care ar face legatura cum trebuie intre Lujerului/Armata Poporului si (de data aceasta) Crangasi, nu Semanatoarea.
Si chiar daca am presupune ca s-ar putea face legatura Lujerului-Semanatoarea, la ce ar folosi ?
Intrarea in Depoul Ciurel normal ca a fost functionala, un timp a fost singurul depou si unicul loc pe unde se introduceau ramele. Ulterior s-au construit celelalte depouri (cu legaturi mai facile cu liniile CFR) si intrarea de la Ciurel si-a pierdut din importanta, data fiind si situarea mai interiorul orasului. Nu era mai simplu sa introduci ramele prin Militari de ex decat sa le plimbi cu diverse manevre pana la Ciurel via Gara Cotroceni ?


Ultima modificare efectuată de către sab la Lun 27 Apr 2009 19:56:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 11 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community