Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Primul S-Bahn din Romania?

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Mai/2020
Mesaje: 8019
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2009 13:13:36    Titlul subiectului: Primul S-Bahn din Romania? 105241

"Facilitate

Tren rapid pana la Complexul Era

Iesenii care vor sa mearga la cumparaturi in Complexul Comercial Era, situat la capatul cartierului Pacurari, pe ses Bahlui, vor putea sa ajunga mult mai rapid la magazine, cu trenul. Reprezentantii Ministerului Transporturilor se gandesc foarte serios sa introduca in perioada urmatoare un tren rapid, de tip Sageata Albastra, pe ruta Iasi Nord - Era.

"In zece minute se va ajunge la Complexul Era din Gara Iasi - Nord. Ne-am gandit deocamdata ca aceasta cursa sa mearga din ora in ora, sa nu afecteze circulatia celorlalte trenuri", a declarat Constantin Axinia, secretar de stat in Ministerul Transporturilor. Deocamdata nu s-a stabilit pretul biletelor de calatorie si al abonamentelor. S-a preconizat insa ca pretul unei calatorii nu va fi mai mare de 2 lei pentru o persoana.

Constantin MAZILU"

Sursa: Ziua de Iasi, 31.01.2009

Ca de obicei in Romania, lucru gandit si facut pe jumatate. Ar fi putut sa insemne un prim pas spre trenul urban. L-as fi vazut intre CUG (se putea gasi modalitatea de a infiinta o statie) si Letcani sau chiar Podu Iloaiei. Sau, de ce nu, chiar intre Ciurea si Podu Iloaiei (in oricare dintre cazuri, cu infiintarea macar a unei statii in zona CUG). Dezvoltarea sistemului urma firesc, intrucat exista si alte variante de trasee pentru astfel de trenuri urbane in Iasi.

Ne multumim, deocamdata, cu S-Bahn-ul de o statie, dedicat cumparaturilor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 19/Mai/2020
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 31 Ian 2009 21:08:51    Titlul subiectului: 105265

Exact la asta ma gandeam si eu, cel putin ar putea pleca din gara Nicolina, nu de la gara mare. La CUG chiar exista o statie cu peron, pasarele, spatii de asteptare - care era folosita in vremurile bune de navetistii ce lucrau la combinat. Ce-i drept, este de cealalta parte a CUG-ului, inspre dealul Cetatuia (ceva mai departe de zona targului de masini), insa s-ar putea adopta o solutie de compromis pentru a permite accesul potentialilor calatori catre acea "gara" traversand zona intreprinderii, pana la calea ferata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihail75



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2017
Mesaje: 43
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Feb 2009 14:06:48    Titlul subiectului: 105820

Ei uite ca pe asta nu o stiam. NU cumva e o gluma?
Nu cred ca va renta pe traseul propus. Trebuie un Nicolina sau Ciurea - Letcani sau Podu Iloaiei. Si ar mai trebui si o statie in zona Canta. Poate s-or trezi si cei de la CFR.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nebunul



Data înscrierii: 19/Ian/2009
Ultima vizita: 06/Oct/2010
Mesaje: 23
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Mar 10 Feb 2009 17:10:49    Titlul subiectului: 105884

Faina ideea - linia de cale ferata exista - trece chiar paralel cu Era. Deci investitia ar fi "minima". Sunt perfect de acord cu voi - trebuie plecat de la gara Nicolina ... apoi, pe parcurs, se poate extinde traseul si frecventa in ambele directii Idea
_________________
http://www.skyscrapercity.com/forumdisplay.php?f=1291
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 11 Feb 2009 13:27:37    Titlul subiectului: 105913

Ma bucura faptul ca in sfarsit mai apar si firicele de idei bune la nivelul conducerii din transportul feroviar. Pacat insa ca nu sunt cercetate si gandite un pic mai mult. Eu sper din tot sufletul sa fie o reusita si sa incurajeze o extindere ulterioara. Pentru inceput, totusi, ar fi o idee ca trenul sa plece din gara Nicolina. Traseul din gara Iasi pana la complex Era mi se pare ridicol de scurt.

Eu ma gandesc ca pe infrastructura actuala s-ar putea face doua trasee: unul care sa porneasca din Ciurea si sa mearga pana in Letcani, evident cu infiintarea unor statii noi pe parcurs, special pentru aceste trenuri suburbane, iar celalalt traseu sa fie din Holboca pana in gara Nicolina sau gara Iasi. De asemenea, graficul sa fie astfel alcatuit incat sa existe posibilitatea de a merge de exemplu cu un tren din Holboca pana in gara Nicolina, iar de acolo sa exista o legatura imediata cu celalalt traseu pt a ajunge rapid la complexul Era.

Ca material rulant s-ar putea folosi automotoare Desiro solo sau in tractiune dubla in functie de cati calatori vor fi. Daca sistemul ar deveni foarte cautat de calatori, s-ar putea lua in considerare electrificarea in totalitate a traseului parcurs de trenul suburban si s-ar putea achizitiona rame/automotoare electrice noi sau second hand in functie de resurse.

Oricum ar fi, macar de s-ar face ceva cat de cat cu cap si sa nu ramana totul la nivel de intentii si declaratii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 17:04:42    Titlul subiectului: 110815

StefanMz a scris:
Eu ma gandesc ca pe infrastructura actuala s-ar putea face doua trasee: unul care sa porneasca din Ciurea si sa mearga pana in Letcani, evident cu infiintarea unor statii noi pe parcurs, special pentru aceste trenuri suburbane, iar celalalt traseu sa fie din Holboca pana in gara Nicolina sau gara Iasi. De asemenea, graficul sa fie astfel alcatuit incat sa existe posibilitatea de a merge de exemplu cu un tren din Holboca pana in gara Nicolina, iar de acolo sa exista o legatura imediata cu celalalt traseu pt a ajunge rapid la complexul Era.

E o miză mult prea mică pentru un CFR atât de mare Rolling Eyes

Ar fi utile pentru oraș curse Holboca - Lețcani și Ciurea - Lețcani, din oră în oră, astfel încât pe traseul comun frecvența ar fi la jumătate de oră, dar înseamnă prea multă bătaie de cap pentru CFR, raportat la veniturile pe care le-ar aduce. Și raportat la dimensiunile CFR-ului în sine.

Asemenea soluții sunt fezabile, dar pe linii separate. Și au nevoie de ani pentru a intra în conștiința publicului și pentru a-și forma un nucleu de pasageri pe care să poată conta. CFR-ul e pe cale să desfiiințeze până și faimoasa cursă Gara de Nord-Otopeni, pusă în circulație cu atât de mult tam-tam. N-or să includă ei curse locale în Iași, printre trenuri rapide și Intercity.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community