Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 03 Mar 2009 11:37:48 Titlul subiectului: |
107076 |
|
În următoarele zile o să prezint pe scurt istoria transportului de mărfuri pe linii de tramvaie în Oradea.
În 1882 se întemeiază o linie de marfă pe ecartament normal cu tracțiune de abur de la gara Velența (Gara Est Oradea) până la Gara Obor (acuma Piața agroalimentară Cetate)
Întreprinderile servite
Fabrica de spirt Moskovics
Fabrica de spirt rafinat și moara "LÉDERER și KÁLMÁN" (Moara Victoria)
Fabrica de spirt și drojdie "DÁNIEL BERGER" (azi Vinalcool)
Moara cu abur "LÁSZLÓ"- nr. II (Azi Rovex)
Antrepozitul de mărfuri S.A
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.85 kb |
Vizualizat: |
de 35975 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 16:04:39 Titlul subiectului: |
107175 |
|
Linia a pornit de la Gara Velența (Oradea EST)
având legătură directă cu cale ferată.
A trecut pe Calea Clujului.
La piața Tineretului a trecut pe strada Griviței până la Gara Obor (Piața Agroalimentară Cetate)
Descriere: |
Oradea Est cu Locomotiva nr. 2 - 1985 |
|
Mărime fișier: |
47.73 kb |
Vizualizat: |
de 35929 ori |
|
Descriere: |
Oradea Est cu Locomotiva nr. 2 |
|
Mărime fișier: |
47.73 kb |
Vizualizat: |
de 35929 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 16:13:49 Titlul subiectului: |
107176 |
|
Urmeaza niste poze din anii '80 cand linia a fost inca in functiune
Descriere: |
Calea Clujului cu Linia de tramvai 2 utilizat comun cu linia de marfa |
|
Mărime fișier: |
40.32 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
Descriere: |
Fabrica de spirt Moskovits |
|
Mărime fișier: |
25.59 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.36 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.12 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.18 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
Descriere: |
Fabrica de spirt Berger Daniel (Vinalcool) |
|
Mărime fișier: |
26.67 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
Descriere: |
Oradea Obor (Poarta 3 a depoului pe langa Cetate) |
|
Mărime fișier: |
6.76 kb |
Vizualizat: |
de 35925 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 20:38:24 Titlul subiectului: Sina folosita |
107206 |
|
Ce fel de sina era folosita in oras in zona parcursa de vagoanele de tren. Era normala de tramvai sau tip CF? Un tren normal cu locomotiva CFR putea intra pe acea linie? Era prevenita posibilitatea ca trenul sa intre pe portiunile destinate doar tramvaiului?
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 21:52:21 Titlul subiectului: sina |
107216 |
|
Pe liniile comune era folosita sina fara canal, adica sina CFR, putea intra si locomotiva hidraulica pe respectivele sine, vagoanele de manevra erau evident vagoane de CFR. Transportul electric de marfa avea un traseu bine stabilit prin urmare nu avea cum (dar mai ales de ce) sa devieze de la acest traseu.In pozele de mai sus, expuse de Istvan se poate observa destul de bine tipul sinelor folosite.
Eu am locuit mult timp langa vestita "tabla ondulata" pe Clujului si am urmarit mult aceste locomotive, ulterior cand am devenit vatman l-am avut coleg pe unul din fostii mecanici, asta dupa desfiintarea locomotivelor. Din pacate eu nu am fost inspirat sa fac niste poze.
Aveti cumva poze si cu tramvaiele EP din acele vremuri? Intreb asta fiindca sunt un adevarat fan al EP urilor.
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 05 Mar 2009 16:25:25 Titlul subiectului: |
107279 |
|
De la Gara Obor linia a trecut pe strada Sucevei unde s-a ramificat la intreprinderile:
Moara cu abur Laszlo es Hunyadi (unde a fost depozitul Plafar),
Moara Emilia (La strada 1848)
Fabrica de Spirt Moskovits Adolf si Fii.
Moara Adria
In 1900 au deschis linia a 2-a care pornit dela Gara Obor, pta. 1 Decembrie, str. Vasile Alecsandri
Pe aceste linii au fost utilizate doua locomotive cu abur Krauss.
Descriere: |
Schita locomotivei Krauss |
|
Mărime fișier: |
221.57 kb |
Vizualizat: |
de 35831 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 05 Mar 2009 16:44:47 Titlul subiectului: |
107284 |
|
In 24 aprilie 1906 porneste primul tramvai, iar din 1 august 1906 si linia de marfa a fost electrifcata.
Societatea a cumparat doua locomotive electrice construite in
fabrica de vagoane Arad cu partile electrice de tip Siemes (sau AEG, dar mai mult ca sigur ca Siemens Suckert)
Locomotiva cu grp. 19 T, 2 osii, 2 motoare (aranjare Bo) de tip D54 cu 25 Hp/motor. Frana mecanica si electrica.
Au primit numerele 1 si 2 pastrand aceasta numerotare pana 1977 dupa care locomotiva nr. 1 a fost renumerotat in 4 iar locomotiva 2 in nr. 5.
Ele au fost in serviciu pana la desfiintarea liniei de tramvaie 2 (1994)
Descriere: |
Eticheta de constructie a locomotivei nr. 2 |
|
Mărime fișier: |
23.34 kb |
Vizualizat: |
de 35827 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
12.95 kb |
Vizualizat: |
de 35827 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
19.33 kb |
Vizualizat: |
de 35827 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 06 Mar 2009 14:35:36 Titlul subiectului: |
107360 |
|
Până în 1909 lungimea liniei de mărfuri a fost 7 km și a deservit aproximativ 20 de întreprinderi, depozite.
În 1909 au întemeiat linia E de tramvaie care pornea de la colțul Str. Decebal - Prmăriei, trecând pe strada Barcăului (până în 1972 când s-a extins Înfrățirea a fost o stradă care a legat pe Decebal cu Barcăului) ajungând la Gara Vest (Ioșia).
Această linie a fost utilizat și pentru transport mărfuri.
Aici a avut linie de garaj
Phoebus (pred. Înfrățirea)
Sinteza veche
Iar pe Barcăului au fost linii de manevre paralele.
De la Sucevei linia de mărfuri a fost prelungit până la str. Decebal conectând Gara Est cu Gara Vest prin linie de mărfuri electrificat.
Linia de tramvaie C (Linia 2 ) a avut parte comună cu linia de mărfuri pe calea Clujului până la pta. Tineretului. Transportul de mărfuri a avut prioritate față de transport public.
Linia de tramvaie E (Linia 7, mai târziu 5 - Decebal, Barcaului, Ioșia) a fost utilizat tot împreună cu transport de mărfuri.
Linia de tramvaie F (Linia 3 Pta. Unirii, Avram Iancu, Cuza Voda, Mihai Vitezul, Kogalniceanu, Cantemir) a fost utilizat tot și pentru transport de mărfuri pe porțiunea Kogalniceanu și din 1943 Cantemir până la fabrica de Bere. Pe Kogalniceanu a fost rampa de descarcare.
În anii 1930-1960 linia de marfuri a deservit peste 30 de intreprinderi.
Societate N.V.V (din 1920 CFOM) a avut si un parc de vagoane peste 50 intrand si in circulatie M.A.V. mai tarziu C.F.R.
Legenda la harta:
1. Gara Velența
2. Societatea Anonimă Stabilimentele Românești "MELOCCO" (azi S.C. Congips S.A)
3. Stabilimentele Industriale "MAURIȚIU MOSKOVITS" - fabrică de spirt
și drojdie
4. Depozitul de cherestea
5. Fabrica de spirt rafinat și moara "LÉDERER și KÁLMÁN" S.A
6. Depozitul de zahăr. Fabrica de butoaie (Fabrica de scaune)
7. Fabrica de spirt și drojdie "DÁNIEL BERGER" (azi S.C. VINALCOOL S.A)
8. Moara cu abur "LÁSZLÓ"-stabilimentul nr. II (azi S.C ROVEX S.A)
9. Moara de ardei (Avantul)
10. Gara Oradea-Obor. Triaj. Remiza (azi Piața agroalimentară "Cetate")
11. Uzina Electrică (azi S.C. Electrica S.A)
12. Antrepozitul de mărfuri S.A
13. Baza de fier vechi
14. Siloz
15. Rampă de descărcare
16. Societatea pe acțiuni a morilor unificate "LÁSZLÓ și HUNYADI"
Stație pentru întoarcerea vagoanelor
17. Moara cu valțuri "EMILIA"
18. Moara cu aburi și fabrica de arpacaș și decorticat mei, "ADRIA"
. Depozitul Andrényi
19. Stație de cântărire vagoane
20. Antrepozitul de fierărie și mașini "KÁROLY ANDRÉNYI ȘI FIUL"
21. Fabrica de spirt și drojdie "ADOLF MOSKOVITS ȘI FIII".Fabrica de gaz lampant (spirt aerian) "CAMPBELLS și
SANDS")
22. Cazărmi
23. Rampă de descărcare - str. Vitéz, azi Decebal
24. Întreprinderea "PHOEBUS" - Turnătorie de fier și fabrică de mașini S.A.
25. Îngrășătorie de animale
26. Gara Ioșia
27. Fabrica de bere "DREHER-HAGGENMACHER" S.A
Am primit ajutor de la dn. Hochhauser Ronald, Muzeolog.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.38 kb |
Vizualizat: |
de 35778 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 12 Mar 2009 13:39:45 Titlul subiectului: |
107780 |
|
Dupa electrificarea liniei de marfuri cum am remarcat mai inainte au utilizat doua locomotive electrice de sistem tramvai si trei locomotive de abur.
Locomotivele de abur treptat au fost schimbate tot cu locomotive electrice.
Locomotiva nr. 3 a sosit in Oradea in 1918 (1920 ?) si a fost utilizata aici pana 1994.
A fost construita pentru Orasul Bingen (Germania) in 1905 - 1906 de catre fabrica Katharinahutte in Rohrbach/Pfalz.
Partile electrice au fost fabricate de catre SSW (Siemens cu numarul 238)
Acolo a avut numarul 12.
Din 1920 in Bingen dispare Locomotiva neagra "Schwatze lok" si intra in service in locul lui o alta locomotiva asemanatoare de culoare verde.
Doua poze avem cu locomotiva nr. 12 precum si schita locomotivei. Pe o poza se vede bine si eticheta de constructie care este identica cu locomotiva 3 din Oradea.
Firma Katharinahutte tot in 1905 a construit si locomotiva E69-1 care a fost intre primele locomotive electrice utilizate pe linia principala din Germania.
Acuma E69-1 este expusa in Deuches Museum Munchen
Descriere: |
Locomotiva 3 in Oradea in 1985 |
|
Mărime fișier: |
14.93 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
Descriere: |
Locomotiva in Bingen in 1906 |
|
Mărime fișier: |
94.3 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
Descriere: |
Parte din poza anterioara cu eticheta de constructie |
|
Mărime fișier: |
24.32 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
Descriere: |
O alta poza din Bingen din 1906 |
|
Mărime fișier: |
28.41 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
Descriere: |
Eticheta de constructie a loc 3 din Oradea, identica cu eticheta loc 12 din Bingen |
|
Mărime fișier: |
27.4 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.2 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
Descriere: |
Locomotiva e69-1 cu numar de constructie Katharinahutte nr. 19 Locomotiva nr 3 are nr 33. |
|
Mărime fișier: |
7.6 kb |
Vizualizat: |
de 35677 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 14 Mar 2009 11:56:26 Titlul subiectului: |
107858 |
|
In anii '30 CFOM a construit o locomotiva (nr. 4) pe boghiurile unui trailer de mitraliera SKODA din I. Razboi Mondial , cu doua boghii fiecare boghiu cu doua osii.
Constructia n-a functionat bine.
In anii '50 poza cu locomotiva 4 are doua osii (ca si la celelalte)
Doua poze am despre aceasta locomotiva, unu din anii '50 pe linia de garaj a fabricii de bere si una din '75 la calea clujului.
In '78 (?) dispare (probabil au taiat si atunci au renumerotat locomotiva nr. 1 in nr. 4).
Poza din anii '50 am de la dn. Hochhauser,
poza din anii '75 am din monografia OTL - 1996
Am o copie de schita in A2 din arhiva OTL.
Daca cineva stie mai mult despre aceasta locomotiva ar interesa, precum si poze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.2 kb |
Vizualizat: |
de 35617 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.56 kb |
Vizualizat: |
de 35617 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.77 kb |
Vizualizat: |
de 35617 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 17 Mar 2009 23:13:34 Titlul subiectului: |
108135 |
|
istvan_eloc a scris: | Linia a pornit de la Gara Velența (Oradea EST)
având legătură directă cu cale ferată. |
Acum inteleg cum de prin anii 90 mai era catenara in acea zona, pe vremea aceea m-am mirat stiind ca nici o linie ce trecea prin Oradea nu e electrificata(din pacate nici acum nu e) dar totusi prima linie avea retea electrica si restul nu.
Liniile, daca nu ma insel, ce faceau legetura la Oradea Est mai sunt si acum, dar pe ele sunt parcate masini, nu stiu daca am vazut ultimii ani trafic de marfa vreodata incolo, doar in partea opusa, la Sinteza mai misca o LDH25 si o LDH45 cu vagoane de marfa, tot mai rar si mai putine
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 26 Mar 2009 18:15:26 Titlul subiectului: |
108538 |
|
In anii '40 au fost in servicu 4 locomotive electrice si 3 loomotive abur T3 Krauss.
Cetatenii au fost revoltati ca n-au rezolvat transportul exclusiv electric si mai utilizeaza inca si loc. de abur pe strazile orasului.
In 1942 soseste la Oradea o locomotiva Ganz 1901 de la Budapesta.
El primeste numarul 5.
Dupa un an de serviciu se va redirectiona catre Debrecen impreuna cu cateva tramvaie ajutand situatia critica dupa bombardarea depoului din Debrecen.
Acolo primeste numarul 202 (locomotiva nu mai exista)
In anii '50 in atelierul CFOM (OTL) se va contrui o locomotiva de forma de vagon cu doua osii si primeste numarul 5.
Aceasta lolomotiva a deservit mai ales fabrica de spirt Moskovits pe calea Clujului.
Impreuna cu locomotiva 4 si aceasta locomotiva dispare dupa 1975 (1977 ?)
Nu am numai 4 poze despre locomotiva respectiva, una primita de la Serban Lacriteanu, una din Monografia OTL 1996 si doua de la dn. muzeolog Hochhauser.
Descriere: |
Locomotiva N.V.V. 5 in Debrecen - 1943 inca purtand numarul 5 |
|
Mărime fișier: |
17.18 kb |
Vizualizat: |
de 35458 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 26 Mar 2009 18:18:48 Titlul subiectului: |
108540 |
|
Poze despre locomotiva 5
Ar interesa poze sau informatii suplimentare despre locomotiva nr. 5
Descriere: |
Cele doua locomotive nr. 5 sursa Serba Lacriteanu |
|
Mărime fișier: |
502.48 kb |
Vizualizat: |
de 35457 ori |
|
Descriere: |
Locomotiva nr 5 legat in tandem cu loc. nr 1 (4) pe linia de garaj a fabricii de spirt, calea Clujului |
|
Mărime fișier: |
17.49 kb |
Vizualizat: |
de 35457 ori |
|
Descriere: |
Locomotiva 5 pe linia de garaj a fabricii de spirt, calea Clujului in 1956 |
|
Mărime fișier: |
18 kb |
Vizualizat: |
de 35457 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 17 Apr 2009 19:58:15 Titlul subiectului: Locomotive elecrice OTLRA |
109726 |
|
Locomotive elecrice OTL
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.23 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 35274 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 08 Mai 2009 18:43:09 Titlul subiectului: Renovarea a inceput |
110630 |
|
Renovarea a inceput si probabil de ziua OTL se va terminarea renovarea unei locomotive.
Multumiri D-ului Istvan care este un pasionat al locomotivelor electrice si pe aceasta cale trebuie sa multumim tuturor care contribuie la renovarea acestor locomotive.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 35073 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 35073 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.15 MB |
Vizualizat: |
de 35073 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 08 Mai 2009 18:59:29 Titlul subiectului: Inca cateva poze |
110631 |
|
Inca cateva poze
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.24 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.09 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 08 Mai 2009 19:04:03 Titlul subiectului: Locomotive OTL |
110632 |
|
OTL
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.24 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.23 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.22 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 35066 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 35065 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 08 Mai 2009 21:28:29 Titlul subiectului: |
110637 |
|
In 2006 au reconditionat locomotiva nr 2 (5)
(Weitzer - Arad -1906)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.15 MB |
Vizualizat: |
de 35044 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 12 Mai 2009 20:00:33 Titlul subiectului: |
110827 |
|
Locomotiva 3 la ultima reconditionare din anii 80 s-a folosit tabla de pe vagonul remorca ITB V12 #128 casat pana atunci.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
792.11 kb |
Vizualizat: |
de 34964 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 12:59:47 Titlul subiectului: hmmm |
110953 |
|
Nu stiu de ce, dar eu am indoieli privind "reconditionarea" asta. Am senzatia ca se va face treaba "romaneasca"; uitandu-ma la improvizatiile care-s facute la tramvaiele din Oradea pot observa doar incompetenta personalului care intretine vagoanele. Stiind ca si reconditionarea aceasta e facuta de cei de la OTL, fara implicarea cuiva de la muzeu...
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 18:03:25 Titlul subiectului: |
110961 |
|
In aceste conditii si o reconditionare simpla (neautentica) ar conserva starea lor. Cand vor fi reconditionate ele vor fi propuse pentru clasare in monument tehnic national. Daca ar optam la un proiect UE pentru reconditionare completa, acuma putine sanse de castiga bani pt. asa ceva.
Chiar ele circulau pe sine Vignol nefiind posibil utilizarea lor ca
cursa de nostalgie pe sinele Phoenix.
Daca ele sunt reconditionate din fonduri proprii in mod simplu totusi e o realizare. O echipa de restaurare costa o avere...
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Vin 15 Mai 2009 19:50:35 Titlul subiectului: :) |
110968 |
|
In mod teoretic, si vehiculele de cale ferata pot circula pe sine Phoenix, vezi fosta fabrica GANZ din Budapesta, unde intrau vagoane de cale ferata tractate de LDH-uri pe linia de tramvai de la Deli PU pana la fabrica pe linia 4-6. Ba chiar locomotive de genul celor noastre circula si astazi pe liniile de tramvai. Vezi:
http://www.hampage.hu/kozlekedes/budapest/3muki.jpg
se vede clar sina Phoenix
o chestie ciudata
Raza curbelor este insa o problema mai mare...
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 19:38:27 Titlul subiectului: Restaurarea continua |
111116 |
|
Restaurarea continua.
Speram ca de ziua OTL Locomotiva va fi restaurata complet.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.09 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 34765 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 21:11:46 Titlul subiectului: |
111123 |
|
Motorul locomotivelor (precum si a tramvaielor SSW) a fost SSW D54.
Wolfgang D. Richter a trimis mie cateva poze si documentatie
despre acest tip de motor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.9 kb |
Vizualizat: |
de 34748 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
537.98 kb |
Vizualizat: |
de 34748 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 14:58:19 Titlul subiectului: Re: :) |
111203 |
|
marcel a scris: | In mod teoretic, si vehiculele de cale ferata pot circula pe sine Phoenix, vezi fosta fabrica GANZ din Budapesta, unde intrau vagoane de cale ferata tractate de LDH-uri pe linia de tramvai de la Deli PU pana la fabrica pe linia 4-6. Ba chiar locomotive de genul celor noastre circula si astazi pe liniile de tramvai. Vezi:
http://www.hampage.hu/kozlekedes/budapest/3muki.jpg
se vede clar sina Phoenix
o chestie ciudata
Raza curbelor este insa o problema mai mare... |
In Budapesta nu se practica rularea pe buza bandajului la macazuri/incrucisari (spre deosebire de retelele de tramvai din Romania) - astfel profilul rotii de tramvai este mai apropiat de cel al rotii de tren (cu buza mai lunga) - un grad de interoperabilitate mai mare.
P.S. cand spui sina Phoenix te referi la sina cu canal?
|
|
Sus |
|
|
|