Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 23 Feb 2009 11:58:37 Titlul subiectului: |
106596 |
|
Citat: | Ma intrebam de unde aveti tramvaiul asta fiindca pe strazile Brailei a circulat pana prin 2000, 2000 si ceva, un Timis identic 100% cu acesta, sau poate chiar o fi acelasi.. | Din descrierea ta rezulta ca te referi la acele tramvaie la care:
-vagonul din fata avea reclama pentru Cielo
-vagonul din spate avea reclama pentru Matiz.
Am avut mai multe asemenea tramvaie: 02, 09, 27, 32 si 40. Ultimele 4 au fost sigur, ale Clujului de cand au fost aduse:
09 = fostul 19/20
27 = fostul 39/40
32 = fostul 032/032
40 = fostul 65/66
Singurul care mi-a ridicat semne de intrebare privitor la provenienta a fost 02. Din dorinta de a nu face zvonistica pe forum, ma voi limita doar la ceea ce stiu sigur. Si anume ca tramvaiul provine din doua vagoane de generatie diferita:
-vagonul din fata e mai vechi; sigur anterior anului 1989. Dovada fiind pozitia scripetelui franghiei care intra in interiorul cabinei vatmanului, care e chiar pe axa mediana a vagonului; scripetele, ese, insa, de tip mai nou decat cel original; de aceea trebuie vazuta pozitia scripetelui, nu scripetele in sine. In plus, are doua randuri de lampi in salon
-vagonul din spate e din 1989. Dovada o constituie existenta unui singur rand de lampi in salon.
Faptul ca exista diferente privind asezarea lampilor in salon, arata clar ca asa a fost; e greu de crezut ca vagoanele sa fi avut o asezare identica a lampilor iar la RK sa se fi produs modificarea. Plus ca si tramvaiul 44 prezenta o situatie asemanatoare ,dar acolo lucrurile stateau invers.
Deci... niste poze cu Timisul de care zici. Sau o descriere amanuntita a lui.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 23 Feb 2009 17:13:17 Titlul subiectului: |
106605 |
|
Da, despre Timisul #02 vorbesc. E singurul din pozele de pe topic pe care am vazut urmele acelea de reclame si care, la vederea lor, mi-au adus brusc aminte ca am avut si noi in Braila un astfel de tramvai. Sa-ti mai descriu tramvaiul respectiv asa detaliat nu pot fiindca... nu mai este... . Printre tramvaiele vechi din depourile brailene mai sunt cateva V2A-uri (foste V3A-uri) si cateva Tatre. In rest, au fost casate, ori date altor orase si de-asta ma intrebam daca a ajuns cumva tocmai la voi, desi ma indoiesc oarecum...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 28 Feb 2009 15:08:52 Titlul subiectului: |
106890 |
|
Vatmanul titular de pe 05 a condus, astazi, 42-ul. S-ar putea ca zilele lui 05 sa fie numarate.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 10 Mar 2009 00:20:20 Titlul subiectului: |
107620 |
|
E trist sa vezi cum si in ultimul oras unde mai circulau tramvaie Timis 2, acestea au zilele numarate, cel putin in weekend rar mai vezi cate unul activ, din pacate in alte zile ale saptamanii nu pot ajunge acolo
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 10 Mar 2009 01:10:50 Titlul subiectului: |
107624 |
|
In ultima perioada, pe linia 101, dupa-mesele, nu mai vezi nici un Timis. In urma cu ceva vreme, Timisurile apareau mai ales in orele de varf, pe 102, dar erau cazuri cand circulau 1-2 rame si in afara acestora, pe linia 101
|
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Mie 18 Mar 2009 20:06:58 Titlul subiectului: |
108178 |
|
Au mai venit tramvaie KT4DM, azi a iesti #80 pe linia 102.
|
|
Sus |
|
|
ikarus
Data înscrierii: 20/Iun/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 135 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 18 Mar 2009 21:21:42 Titlul subiectului: |
108183 |
|
#80 nu este cumva un plug?
_________________ ikarusurile viata mea |
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Mie 18 Mar 2009 22:17:48 Titlul subiectului: |
108185 |
|
Bine zici, acum mi-am dat si eu seama de suprapunere.
http://cluj.stfp.net/?ttx=Xg&veh=80&all=Y
Oare plugul mai exista? Poate ca l-au renumerotat. Cert e ca am vazut un tramvai Tatra KT4DM cu numarul de parc 80.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 21 Mar 2009 00:30:33 Titlul subiectului: |
108294 |
|
Pai exista doar doua variante, ori au casat plugul, ori au uitat de el, desi a fost iarna destul de grea ar fi trebuit ca unul din noi sa-l vada la dezapezire daca nu e casat, eu in cele 3 weekenduri cu zapada nu l-am vazut(nici prea matinal n-am fost ce-i drept)
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 22 Mar 2009 00:28:03 Titlul subiectului: |
108345 |
|
KT4DM-ul cu numarul de parc 80 are alt numar de inmatriculare decat plugul, deci nu cred ca au uitat de ITB. Plugul (pe truc ITB) are 055 CJ-N iar KT4DM-ul cu numarul de parc 80 are, daca nu gresesc, 65 CJ-N, fara "0" in fata. In caz ca am gresit, voi rectifica eroarea.
Pana in anul 1991, exista un tronson unde nu se putea ajunge cu mijloace auto; este vorba de portiunea liniei 101 cuprinsa intre:
-strada Pandurilor
-fosta intersectie cu fosta strada Vasile Bogrea (disparuta in urma demolarilor)
unde, in caz de ninsoare, singurul utilaj de deszapezire era plugul pe truc V56 (V58???)
In anul 1991, odata cu mutarea linie de tramvai pe drumul care leaga Plopilor de Splaiul Independentei, traseul liniei 101 - ca, de altfel, traseul intregii linii de tramvai - poate fi acoperit in intregime cu mijloace auto, deci, utilajele rutiere de deszapezire pot curata fara probleme linia de tramvai. Nu stiu in ce masura ITB-ul isi mai are rostul.
Ultima modificare efectuată de către OAB la Dum 22 Mar 2009 17:18:16, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 22 Mar 2009 06:30:35 Titlul subiectului: |
108347 |
|
Plugul ăla nu e pe truc de V56/58, e construcție nouă a ITBului.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 22:02:52 Titlul subiectului: |
109287 |
|
Dr2006 a scris: | Plugul ăla nu e pe truc de V56/58, e construcție nouă a ITBului. |
Nr. de inventar al multifuncționalului de dezăpezire s-a modificat de la 80 la 246 în momentul când s-au restructurat mijloacele fixe pe grupe.
Utilajul există si este în stare de funcționare.
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 26 Apr 2009 08:45:23 Titlul subiectului: |
110069 |
|
Poate cineva sa imi spuna noile nr de parc ale vagoanelor KT4DM din Cluj in comparatie cu cele din Potsdam?
Ex125 a devenit 072
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 26 Apr 2009 09:39:19 Titlul subiectului: |
110073 |
|
Ordinea crescatoare a numerelor, incepand cu 71.
|
|
Sus |
|
|
ikarus
Data înscrierii: 20/Iun/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 135 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 19:22:33 Titlul subiectului: |
111115 |
|
Din pacate Timis2 vor disparea! Dovada: deja circula fara remorca in foto este #29 doar pe asta l-am vazut ziua aceasta; s-ar putea sa fie mai multe fara vagon remorca
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.26 kb |
Vizualizat: |
de 25457 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.45 kb |
Vizualizat: |
de 25457 ori |
|
_________________ ikarusurile viata mea |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Mai 2009 21:59:14 Titlul subiectului: |
111126 |
|
1. Ultima dată am văzut Timiș solo în 1991. De atunci, RATUC-ul s-a străduit să mențină tramvaiele respective în formație completă. Aș da ca exemplu 033 care, în urma unui incident care a avut loc în 1993 la boghiul 3 (primul aparținător remorcii), nu l-am văzut circulând deloc până la remedierea problemei. La fel 09 care avusese probleme la boghiul 4, tot în 1993 (efectiv, s-a înțepenit, nepermițând pivotarea); vagonul din față nu știu să fi circulat până nu a fost remediată remorca. Acum văd 29-le solo, însă nu mă mir deloc, având în vedere că moda tramvaielor solo a reapărut odată cu aducerea T4D-urilor
2. 29-le a trecut de puțin timp prin al doilea RK, ori, RATUC-ul nu obișnuiește să caseze vehicule reparate recent. E drept că se dorește retragerea Timișurilor, dar e greu de crezut că sacrifică unul reparat recent când sunt altele trecute prin al doilea RK în 2002 (de exemplu, 01)
3. În situația în care următorul tramvai solo pe care îl vezi ca fi 60, atunci da, se poate vorbi de sacrificarea remorcilor, având în vedere că 60-ul, ca și 29-le, a fost reparat capital recent
4. Vagonul motor de Timiș care circulă solo se uzează mult mai repede decât unul care circulă în formație completă.
|
|
Sus |
|
|
ikarus
Data înscrierii: 20/Iun/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 135 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 18:20:54 Titlul subiectului: |
111221 |
|
Azi #08 circula si el fara remorca!!E clar Timis2 nu mai traiesc mult in Cluj!Si sigur toate Timis2 care o sa mai iasa pe trasee nu vor mai avea remorca!!
_________________ ikarusurile viata mea |
|
Sus |
|
|
tomi_ms
Data înscrierii: 28/Ian/2007 Ultima vizita: 04/Dec/2021 Mesaje: 404 Locație: Targu Mures
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 21:44:02 Titlul subiectului: |
111240 |
|
Nu cred ca faptul ca s-a renuntat la unele remorci inseamna neaparat ca aceste tramvaie vor disparea foarte repede cu totul. Putem lua ca exemplu Tatrele T4, dintre care in ultimii 3 ani numai 69 mai avea si vagonul remorca, vagon care in ultimele luni nu mai circula, dar vagoanele motor continua sa circule. E drept ca in ultimele zile nu le-am vazut, dar nici n-am avut timp sa stau la "panda", dar saptamana trecuta am vazut mai multe dintre ele.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 21:51:07 Titlul subiectului: |
111291 |
|
Probabil sunt probleme ca la Arad la legaturile(fire si ce mai sunt) intre vagonul motor si remorca, la fel e si la Tatra si la Timis din pacate, astfel ca se renunta fie la garnitura(caz in Arad ca s-au scos din iarna toate tramvaiele Timis2 ) fie cazul mai fericit la Cluj se renunta la remorcile care cauzeaza probleme, macar mai putem prinde tramvaie Timis functionale anul acesta in Cluj, cu conditia sa ne grabim
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 00:51:09 Titlul subiectului: |
111992 |
|
ikarus a scris: | !E clar Timis2 nu mai traiesc mult in Cluj! |
Asta e adevărat. Treaba asta mi s-a spus, printre altele, ca răspuns la o sesizare pe care am trimis-o primăriei cu privire la oportunitatea achiziționării de tramvaie KT4DM și renunțării la Timișuri și T4D-uri.
Dorința de renunțare la Tim-uri datează deja din 2006. Însă ca să se renunțe la ceva, trebuie cu ceva suplinit. Ei, uite că acel ceva a apărut. Și încă la un preț mai mult decât convenabil
Cele spuse de userul Ikarus par sa se confirme. Inafara de 29, mai circula solo 07 si 08 (poate ca mai sunt si altele, dar nu le-am vazut). Chiar daca, fara remorca, Timisurile sunt mai sprintene, scutura considerabil mai tare.
Un V56 sau un EP / V3A fara remorca e ceva grotesc. La fel si Timisul. Ambele sunt tramvaie gandite a circula in formatia vagon motor + vagon remorca. Cu o mentiune. V56-le tragea cu usurinta doua remorci (ca un frate mai mare + doi fratiori dupa el) pe cand Timisul avea probleme chiar si cu o remorca.
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 01:03:10 Titlul subiectului: |
111994 |
|
Totusi sa nu uitam ca au fost la Galati si Braila(cel putin eu tin minte ca am prins acum 20 de ani) tramvaie Timis cu doua remorci si pline de calatori de nu aveai loc nici pe scari. Posibil faptul ca erau motoarele mai noi(produse dupa '80, deci sub 10 ani de folosinta atunci) facea sa poate duce un vagon si doua remorci.
Acum probabil trebuie sa aibe un anume numar de kilometrii dupe ultimul RK si de aceea le-au scos fara remorci, sa speram ca macar unul se va salva in stare originala(nu cu bot umflat).
As dori sa stiu daca in zilele lucratoare sau in weekend sunt mai mult pe traseu acele cateva vagoane Timis pentru a mai prinde macar o calatorie cu acestea
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 01:47:31 Titlul subiectului: |
111995 |
|
Pana nu demult, Timisurile intrau pe linia 102 in orele de varf, insa treaba asta era valabila cand acestea circulau cu remorci. Acum observ Timisuri solo (ma refer la linia 101) si inafara orelor de varf.
In legatura cu botul umflat. Doar 07 si 08 au caracteristica respectiva. La 33 coborarea primei trepte nu a implicat modificarea substantiala a partii din fata a vagonului. Moda "botului umflat" a fost prin 1999-2000; RK-urile facute ulterior nu au implicat astfel de "modernisme".
|
|
Sus |
|
|
TFmP12
Data înscrierii: 05/Ian/2008 Ultima vizita: 04/Feb/2014 Mesaje: 12 Locație: Leipzig/Dresden (Germania)
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 18 Iun 2009 20:40:16 Titlul subiectului: |
112590 |
|
OAB a scris: | 2. Este foarte sensibil la calea de rulare; mult mai sensibil ca Timisurile, T4D-urile si KT4D-urile "clasice"; acolo unde aceasta are denivelari calatoria este extrem de neconfortabila, mai ales pentru cei situati in partea din spate a tramvaiului |
Dr2006 a scris: | 2. Cei din Potsdam au adus orecare modificări la articulație. Vagonul e mult mai stabil decât cele normale, dar pe o linie ca cea din Cluj nu cred că se simte. |
Experimentand duminica trecuta calatoria cu 79 afirm cu certitudine ca vagonul s-a comportat mult mai bine decat berlinezele, in aceleasi conditii de utilizare: cale de rulare proasta si vatmani care nu iertau deloc bietele tramvaie si conduceau ca disperatii. Calatorind cu 36 am avut deseori senzatia ca boghiul din spate pierde contactul cu linia (in special pe Splaiul Independentei). Nu am simtit asa ceva in 79. Probabil ca este vorba despre ceea ce spune Dragos, insa cred ca si uzura berlinezelor pe linia din Cluj isi spune cuvantul.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 20 Aug 2009 23:36:29 Titlul subiectului: |
115739 |
|
ikarus a scris: | Azi #08 circula si el fara remorca!!E clar Timis2 nu mai traiesc mult in Cluj!Si sigur toate Timis 2 care o sa mai iasa pe trasee nu vor mai avea remorca!! | Detașarea remorcilor este ceva temporar, doar pe perioada concediilor. Acestea (remorcile) sunt funcționale iar atunci când se va considera necesar, acestea vor fi reatașate.
La un moment dat am presupus că RATUC-ul a trecut pe 600 V deoarece, pe bordul tramvaiului 74 ardea un bec în dreptul inscripției 600 V. Nu este așa, tensiunea de alimentare rămânând de 750 V.
|
|
Sus |
|
|
|