Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Reabilitare cale rulare Strapungere Silvestru (Billa-Gara)
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2009 20:52:21    Titlul subiectului: 111118

Tronsonul reabilitat (urmeaza asfaltarea strazii):


Img_2273.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  115.26 kb
 Vizualizat:  de 14047 ori

Img_2273.jpg



IMG_2275.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  132.45 kb
 Vizualizat:  de 14047 ori

IMG_2275.JPG



IMG_2276.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  129.85 kb
 Vizualizat:  de 14047 ori

IMG_2276.JPG



IMG_2278.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.95 kb
 Vizualizat:  de 14047 ori

IMG_2278.JPG



IMG_2279.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.9 kb
 Vizualizat:  de 14047 ori

IMG_2279.JPG



IMG_2280.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.52 kb
 Vizualizat:  de 14047 ori

IMG_2280.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Igor



Data înscrierii: 08/Dec/2007
Ultima vizita: 15/Apr/2016
Mesaje: 94
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 18 Mai 2009 23:46:09    Titlul subiectului: 111128

In sfarsit dupa atatea santiere avem si prima portiune de linie circulabila. Dupa ce am luat ieri tramvaiul 3 si am trecut peste linia reabilitata de la gara pe Bacinschi si Arcu mi-am adus aminte cat de placuta poate fi o calatorie cu tramvaiul.Nu stiu cine nu ar putea fi entuziasmat de acest proiect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 00:21:07    Titlul subiectului: 111129

Fata de Dacia cum e linia? Cred ca in Dacia nu s-a reabilitat tronsonul cu aceleeasi tehnici.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 00:31:54    Titlul subiectului: 111130

Igor a scris:
am luat ieri tramvaiul 3 si am trecut peste linia reabilitata de la gara pe Bacinschi si Arcu mi-am adus aminte cat de placuta poate fi o calatorie cu tramvaiul.


Adevărul e că diferența între tronsonul reabilitat și cel dintre Gară și Podul de Piatră e uriașă. Acum se pot face comparații de către orice pasager.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 02:14:19    Titlul subiectului: 111132

Igor a scris:
avem si prima portiune de linie circulabila

De fapt este a doua portiune BERD redata circulatiei. Prima a fost cea de pe Pasajul Alexandru cel Bun, cu rezultate la fel de bune in exploatare.

Igor a scris:
Nu stiu cine nu ar putea fi entuziasmat de acest proiect.

Pentru a glumi putin... Sambata, in tramvai, o batranica revoltata: "Ba scot liniile astea, ba le pun la loc! Cine sa-i mai inteleaga?!"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 15:14:07    Titlul subiectului: 111151

radub a scris:
Prima a fost cea de pe Pasajul Alexandru cel Bun, cu rezultate la fel de bune in exploatare.

Se simte contactul ferm între șină și roată, e senzația aceea de mecanism nou, de "sunet plin". Nu e chiar ca în Germania, dar cred că în Iași nu s-a văzut până acum o astfel de calitate a căii de rulare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Mai 2009 17:45:23    Titlul subiectului: 111156

Citat:
Pentru a glumi putin... Sambata, in tramvai, o batranica revoltata: "Ba scot liniile astea, ba le pun la loc! Cine sa-i mai inteleaga?!"


Trebuia sa-si spuna si parerea despre linia noua. La cat de nervoasa era nu cred ca raspunsurile erau pozitive! Razz

_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
th3o4or



Data înscrierii: 26/Mar/2008
Ultima vizita: 20/Iul/2009
Mesaje: 11
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 10:35:11    Titlul subiectului: 111187

Nu stiu daca e doar impresia mea, dar calitatea lucrarilor din aceasta zona mi se pare mult mai buna decat in Tatarasi. Parca se simt mult mai putin imbinarile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 15:52:44    Titlul subiectului: 111202

De amintit ca pe tronsonul din Tatarasi lucreaza o firma din Grecia si tronsonul nu este chiar cum e aici, adica drept.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 17:04:27    Titlul subiectului: Tronsoane înclinate 111211

Să nu exagerăm cu bunăvoința față de constructorul grec - pasajul Alexandru cel Bun e mai înclinat decât orice tronson din Tătărași, ceea ce nu l-a împiedicat să iasă foarte bine. Poate constructorul german să fie explicația? Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 18:27:47    Titlul subiectului: 111219

Cred ca nemtii au facut o treaba mai buna fata de greci pentru ca ei au si o istorie mai lunga. Dar in Grecia, in cate orase linia de tramvai este pe ecartament de 1000 de mm? Sau cate orase au linie de tramvai, fara sa tinem cont de tipul de ecartament? Scuzati de off-topic.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 21:38:47    Titlul subiectului: Grecia vs. Germania 111231

Eventuala lipsă de experiență a constructorului trebuia avută în vedere la stabilirea criteriilor de atribuire a lucrărilor, nu folosită acum pe post de justificare. Dar eu cred că rezultatul nu are nici o legătură cu naționalitatea constructorului, ci cu caietele de sarcini prost făcute. Eu cred că soluția tehnică trebuia stabilită separat și anterior încredințării lucrărilor propriu-zise.

Se vede clar că se folosesc soluții tehnice diferite în cele două situații. Iar metoda de construcție a "grecilor" pare să fie metoda clasică post-decembristă de la RATP. La care, dacă pot adăuga nemulțumirea prost ascunsă a primarului Nichita referitoare la faptul că Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări către RATP, mă face să cred că "grecii" s-au conformat "sugestiei".
Sau poate că sunt eu paranoic Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 21:47:38    Titlul subiectului: 111232

Apai daca grecii aplica metoda veche, cred ca deja va ajunge la situatia din Dacia unde linia e deja putin miscata. Cred ca mai bine este sa cream un topic in privinta metodei de reabilitare. Rog pe Admin sa nu stearga mesajele pana cand voi face citate pe noul topic.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 22:21:03    Titlul subiectului: Re: Grecia vs. Germania 111236

Lancaster a scris:
Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări către RATP, mă face să cred că "grecii" s-au conformat "sugestiei".

Pure speculatii Exclamation
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 22:37:16    Titlul subiectului: Re: Grecia vs. Germania 111238

radub a scris:
Pure speculatii Exclamation

OK, atunci care e explicația? Cum de s-a adoptat în Tătărași soluția aceea "pompieristică", folosită și de RATP în urmă cu ceva ani, în care traversele sunt confecționate din bucăți de șină veche și au doar capetele din beton? Așa a arătat oferta firmei grecești, "noi o să cumpărăm bucăți de șină veche de la RATP și o să facem traverse din ea" ? Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 22:42:24    Titlul subiectului: 111239

Sunt si aspecte pozitive si negative:
Pozitiv: fac economie si sunt ecologici.
Negativ: sina va aduce semne rele in viitor din cauza traverselor.

_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 23:07:59    Titlul subiectului: 111242

Nu vad care e legatura intre Themeli, Martin Rose si muncitorii de la RATP de apare ideea enuntata mai sus. Daca mai implicam si BERD-ul, putem ajunge la concluzia ca totul e o "inginerie" europeana sau mondiala.

Inteleg ca din orice pot aparea interpretari si tocmai de aceea am postat mesajul anterior. Ipotezele de lucru enumerate de dvs. nu sunt conforme cu realitatea.

Daca Themeli are o problema, fie o va rezolva, fie ne va parasi (pare gandire simplista, dar in final la cele expuse se rezuma totul). Asa spune si logica, cred...

Edit: ma adresez utilizatorului Lancaster.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 23:14:01    Titlul subiectului: 111243

Bine macar ca se reabiliteaza, ca in alte orase pana la reabilitare mai este de asteptat. De o fi metoda mai rea sau mai buna da gestul conteaza si oricum nu cred ca deja peste un an gata, trebuie din nou sa scoatem si sa punem linii noi.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Lancaster



Data înscrierii: 06/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Mai/2009
Mesaje: 39
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 23:27:33    Titlul subiectului: 111245

radub a scris:
Nu vad care e legatura intre Themeli, Martin Rose si muncitorii de la RATP de apare ideea enuntata mai sus. Daca mai implicam si BERD-ul, putem ajunge la concluzia ca totul e o "inginerie" europeana sau mondiala.

Nu e nici o "inginerie" europeană sau mondială, dar nici această sugestie de a vulgariza sau discredita subiectul nu e o soluție .

L-am auzit pe Nichita exprimându-și nemulțumirea că Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări RATP-ului. Nu mai rețin exprimarea exactă, dar asta era ideea. Separat, am remarcat diferența dintre soluțiile adoptate de Themeli și Martin Rose, Themeli folosind metoda deja consacrată de către RATP. Nu trebuie să fiu expert în construcții feroviare ca să văd că pentru a menține calitatea căii de rulare, CFR-ul folosește niște utilaje cu care introduce mereu piatră spartă sub traverse, ceea ce pe liniile de tramvai din oraș nu se poate face.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Mai 2009 23:35:49    Titlul subiectului: 111248

Nu are rost sa ducem vorba pana la CFR, iesim foarte mult din argumentul topicului si vom vedea ce va iesi la final din reabilitare.
Mai bine sa faca Martin Rose de la Rond Canta pana la inelul de la Gara si dupa pana in Pod de Piatra si Pasajul Nicolina. Asa face intr-un fel totul si poate va lungi lucrarile pana la Tesatura. Depinde si de bugetul primariei,care are deja multe proiecte pentru anul asta.

_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Mai 2009 00:04:14    Titlul subiectului: 111251

Lancaster a scris:
nemulțumirea că Martin Rose nu cedează o parte dintre lucrări RATP-ului.

Nemultumirea ca Martin Rose nu apela la muncitorii RATP-ului (fapt care ar fi fost benefic si pentru acestia, data fiind reducerea activitatii in sectii, din pricina lucrarilor), daca tot se plangea de lipsa fortei de munca. E o mica mare diferenta.

Acum are si personal detasat de la RATP.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Mai 2009 09:31:42    Titlul subiectului: 111261

silviu a scris:
Cred ca nemtii au facut o treaba mai buna fata de greci pentru ca ei au si o istorie mai lunga.


Inca nu ne-am obisnuit suficient cu conceptul de lume globalizata in care traim, nu mai are importanta de unde-i firma constructoare, altele sunt resorturile acordarii si obtinerii contractelor. Putea, foarte bine, fi si o firma romaneasca sau de aiurea, capabila sa adopte orice tip de solutii tehnice specificate.
In acest caz, sunt convins ca la momentul intocmirii caietului de sarcini, dpdv tehnic, s-a adoptat cea mai optima solutie pentru fiecare zona in parte dar, in final, calitatea executiei depinde totusi de exigenta beneficiarului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Mai 2009 10:35:48    Titlul subiectului: 111268

Corect, in caietele de sarcini au fost exprimate toate asteptarile RATP, inclusiv dpdv tehnic (de fapt, aspectele tehnice acopereau cea mai mare parte a documentatiei de atribuire).
In cazul BERD s-a lucrat cu firme de consultanta la alcatuirea caietului de sarcini (prevedere obligatorie). De altfel, lucrarile sunt supervizate de catre un inginer desemnat de catre consultanti si acceptat de BERD pe baza experientei in domeniile implicate. Firmele care au cumparat caietul de sarcini au avut ocazia de a vizita tronsoanele care erau prinse in proiect, putand astfel sa-si faca o idee si sa tina seama de datele din teren atunci cand au intocmit ofertele pe care le-au prezentat (cele care au si participat efectiv) la licitatie. Fiecare a venit cu propria solutie care satisfacea sau nu conditiile si asteptarile din caietul de sarcini (sunt aspecte pe larg relatate la vremea respectiva de catre ziarele locale).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Mai 2009 18:15:48    Titlul subiectului: 111276

Dar in Romania chiar nu exista o firma care se ocupa de infrstructura din transportul public? Sau totul depinde de forta de munca?
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 8042
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 21 Mai 2009 23:40:44    Titlul subiectului: 111295

In Romania exista in primul rand o Ordonanta de Urgenta a Guvernului, modificata prin legi ulterioare adoptarii ei, care reglementeaza achizitiile publice si care trebuie respectata cu sfintenie, buna sau rea, asa cum este in prezent.

Cine isi mai aminteste (tot din cele scrise in presa vremii) stie ca intre momentul deschiderii ofertelor si cel al anuntarii firmei castigatoare a durat foarte mult timp (unii utilizatori se intrebau chiar daca nu cumva a murit proiectul). Ofertele au fost analizate in cel mai mic detaliu de catre comisia de licitatie si consultant, au fost solicitate date suplimentare de la ofertanti atunci cand a fost nevoie, s-au purtat nenumarate discutii cu BERD-ul, etc., etc. Au fost eliminate, apoi, ofertele care nu intruneau conditiile din caietul de sarcini (asta dupa solicitarea de date suplimentare de la firmele respective, dar care nu au adus elemente noi care sa le mentina in competitie). A fost aleasa oferta alternativa prezentata de asocierea Martin Rose - Confort Timisoara, care a fost apoi analizata si acceptata de catre BERD. Era oferta cu pretul cel mai mic din cele ramase in cursa dupa eliminarea celor necorespunzatoare. Chiar si in aceste conditii, valoarea era mai mare decat cea a imprumutului BERD, diferenta fiind acoperita din bugetul local.

Deci, s-a mers pe varianta unui pret acceptabil, avandu-se, insa, in vedere experienta firmelor castigatoare. Din pacate, pe parcursul derularii lucrarilor au existat probleme cu asigurarea fortei de munca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3  Următoare
Pagina 2 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community