Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Statiile de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 48, 49, 50  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 20:18:53    Titlul subiectului: 111541

2009 a scris:
Degajarea aia din tunel de la Eroii Revolutei e lasata pentru magistrala 4 pana la gara Progresu.

Nu cred ca la vremea cand cand s-a construit M2 se punea problema M4 pana la Gara Progresu.De fapt cred ca M4 nu exista deloc in plan prin 1985-1986 cand s-a construit M2, asa cum o arata cele intamplate intre Basarab si GdN1. In cel mai bun caz acolo urma construirea unui racord naveta pe Giurgiului, asa cum scrie in Scanteia din 1989.
M4 pana la Gara Progresu este o inventie post 1989.

Kaustik a scris:
Statia Eroii Revolutiei, in cazul unei viitoare extensii spre Giurgiului, eu o vad mai simpla, ceva asemanator cu ce este la Crangasi (sau, ma rog, ce avea sa fie). Peronul nou s-ar construi pe partea cu blocurile, nu pe partea cu cimitirele, din motive lesne de inteles

In cazul in care ne gandim la prelungirea M4 nu prea vad cum rezolvi cu o statie cu 3 peroane doua magistrale independente care vin/se duc din/in directii diferite. Statia cu 3 peroane este fezabila numai cand exista un traseu comun (Eroilor, NG, Crangasi-asa cum se intentiona). Altfel sunt necesare fie 2 statii (Unirii,PV, GdN), fie 2 peroane noi (Basarab ).
Daca se face un simplu racord (caz putin probabil), atunci se rezolva cu un nou peron. Chiar este interesant de ce nu l-au construit din start daca asta se intentiona, un simplu racord. (sau poate nu se stia clar ce se doreste si au facut doar ciotul care era bun in orice situatie).
Nu cred ca vor face vreodata modificari la M2 decat poate prelungiri de la capetele Pipera/Depou IMGB. Este singura magistrala la care s-a respectat planul si la care frecventa de circulatie este foarte ridicata si lucrurile merg bine. Experienta Eroilor-Industriilor ne arata clar ca nu se prefera impartirea unui traseu comun de catre 2 magistrale.


Ultima modificare efectuată sab la Mar 26 Mai 2009 20:46:13, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 20:26:05    Titlul subiectului: 111544

Da totusi eu am impresia ca in viitor M4 vai fi Laromet Linia de Centura via Universitate. Nu stiu de ce dar eu asta as vedea-o ca fiind magistrala 4.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 20:40:19    Titlul subiectului: 111545

Nu va fi niciodata asa. Singurul moment in care GdN-Laromet si NG-LdC au facut parte din aceeasi magistrala M4 a fost pe parcursul santierelor, cand ambele s-au numit M4 Racorduri. In rest M4 daca va fi prelungita vreodata va ajunge la Gara Progresu via Izvor, iar NG-LdC va face parte din M3.
La Universitate nu mai este loc decat pt M5. Este si foarte greu daca ne uitam pe o harta ca ca M4 sa ajunga la LdC datorita configuratiei retelei stradale .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 20:51:32    Titlul subiectului: 111548

Nu stiu totusi daca ar fi chiar asa de greu la Universitate pentru ca statia de pe M5 va fi pe bulevardul Carol I spre Piata Rosetti, iar cea de pe M4 ar incapea usor pe Bulevardul regina Elisabeta si intre ele s-ar crea un pasaj sa ai acces la toate. Iar de la Gara M4 ar putea veni pe sub Bulevardul Dincu Golescu, Berzei pana in Kogalniceanu iar de la Kogalniceanu la Universitate si de la Kogalniceanu s-ar putea face chiar si spre Izvor... E adevarat ca de la Kogalniceanu pana la Izvor ar fi o distanta foarte mica dar de ce nu?

Ultima modificare efectuată de către 2009 la Mar 26 Mai 2009 20:54:05, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 21:18:19    Titlul subiectului: 111554

Kaustik a scris:
Cat despre celalat capat al magistralei 4, eu l-as pastra pe cel original, adica Laromet, iar partea comuna sa fie intre Romana si Eroii Revolutiei. Pana la Romana s-ar ajunge pe sub Grivita si bd. Dacia, iar la Romana, statia ar arata ca Basarab, dar e cam dificil de realizat pentru ca aici e posibil sa fie prea aproape de fundatiile blocurilor.

Imposibil la felul cum intra Bd Dacia in Pta Romana. Ar insemna multe demolari, plus ca M2 este in curba acolo ( vezi cum s-a rezolvat cazul asemanator NG).
2009 a scris:
Nu stiu totusi daca ar fi chiar asa de greu la Universitate pentru ca statia de pe M5 va fi pe bulevardul Carol I spre Piata Rosetti, iar cea de pe M4 ar incapea usor pe Bulevardul regina Elisabeta si intre ele s-ar crea un pasaj sa ai acces la toate. Iar de la Gara M4 ar putea veni pe sub Bulevardul Dincu Golescu, Berzei pana in Kogalniceanu iar de la Kogalniceanu la Universitate si de la Kogalniceanu s-ar putea face chiar si spre Izvor...

Adica M4 si M5 sa vina amandoua pe sub ingustul bulevard Kogalniceanu ?
Poate doar suprapuse. Si ori Kogalniceanu- Universitate ori Kogalniceanu-Izvor...se exclud una pe alta.
Kaustik a scris:
. Acuma, eu nu stiu unde vin exact cele doua linii existente dar presupun ca sunt sub strada.

Liniile vin destul de aproape de blocuri. Vezi http://carti.tramclub.org/09/007
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mar 26 Mai 2009 23:32:34    Titlul subiectului: 111560

@sab: Nu vad care este diferenta si care este problema cu ce am zis eu... M1 si M3 au o portiune comuna intre Eroilor si Salajan si fiecare dintre cele doua statii sunt constituite din doua peroane si trei linii, iar magistralele pornesc/se duc din/in directii diferite. In cazul M4 si M2 de ce n-ar fi la fel, ma rog? Cat despre Romana, de ce nu s-ar putea? Curba la fel de stransa este si intre Mihai Bravu si Dristor (tot 90 de grade are) la fel cat ar avea si in cazul in care ar intra din Dacia in Magheru. Demolari pentru ce, daca se sapa subteran cu "cartite"? Nu cred ca se mai construiesc tuneluri de metrou cu excavatie la suprafata, cum s-a facut cand s-a construit Semanatoarea - Timpuri Noi, iar peronul al doilea vine pe locul liber din fata blocurilor (in zona strazii G. Enescu, unde este acel parculet). Singura problema ar fi ca tunelul in curba sa nu se apropie prea mult de fundatia cladirilor. In cazul statiei Eroii Revolutiei, peronul se poate construi atunci pe partea opusa, cum am desenat eu schita, adica in fata cimitirelor si atunci statia ar arata exact ca si Crangasi.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 06:54:52    Titlul subiectului: 111564

Nu stiu, M 4 pe la Romana sau Elisabeta ? Si ce faceti cu M 2 si viitoarea M 5 ? Daca va fi vreodata M 4 Laromet - Giurgiului, ea nu poate fi decat pe la Izvor - Soseaua Viilor.
La Eroii Revolutiei am gasit o rezolvare f. eleganta, ptr M 2 / M 4 e in lucru. Eu ce am prezentat a fost gandirea anilor1988, am o solutie extrem de simpla la nivelul anilor 2010 !
Vad ca va preocupa fundatiile blocurilor. Daca duceti metroul pe la - 10 m, o adancime extrem de permisiva, cladirile de deasupra nu au de suferit de nici un fel. Hai sa spunem - 15 m.
Tunelul DUBLU de sub Constanta e la - 13 m si nu are treaba cu suprafata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 07:07:43    Titlul subiectului: 111565

Kaustik a scris:
@sab: Nu vad care este diferenta si care este problema cu ce am zis eu ..

Eroilor si NG sunt statii de legatura dupa ce s-a venit pe un traseu comun sau de la care se merge mai departe pe un traseu comun.
Cu Eroii Revolutiei, inca o data, daca vorbim de o portiune comuna M4 cu M2 atunci este OK o statie cu 3 peroane, daca insa ne gandim la M4 Laromet-Giurgiului care sa intersecteze acolo M2 in aceeasi statie este imposibil de rezolvat cu 3 peroane.
Da, M1 si M3 vor avea o portiune comuna, dar tocmai din cauza faptulul ca acest lucru nu a fost proiectat de la inceput (ma refer la statia NG) corelat cu faptul ca imediat dupa NG urmeaza o curba stransa la 90 grade (apropo, acea curba a implicat ceva demolari acolo) a condus la improvizatia NG (circulatie pe stanga si faptul ca peronul nou s-a construit pe partea cealalalta fata de cum ar fi fost normal, unde mai pui la ce distanta s-a facut jonctiunea spre Dristor). La Romana chiar daca teoretic este posibil sa treci cu tunelurile pe sub cladiri cred ca mai mult ca sigur ar implica demolarea cladirilor de coltul Bd Magheru (blocul Turist si ce mai este pe acolo) . Nu este asa usor sa iei curbe stranse. Inainte de Dristor curba este pregatita minutios , blocul de pe colt este retras si in forma de semicerc, vis-a vis nu este cladire, etc. Ia si exemplul fostei M3. Ca sa se ia o curba la 90 grade spre Titulescu tunelurile ajung destul de mult sub liniile CFR, nu iau curba de sub Grivita...
Si faptul ca M1 si M3 vor avea o portiune comuna a fost un lucru impus Metrorex prin contractul de imprumut care a finantat lucrarile la NG-LdC. Altfel Metrorex nu ar fi mers pe aceasta solutie. Sa nu uitam ca au limitat tronsonul de Industriilor la Eroilor dupa ce ani buni a circulat pana la Republica tocmai pentru ca nu voiau magistrale comune (nu stiu de ce, ca in lume sunt multe exemple unde se circula pe traseu comun)
Si tocmai "avortonul" de statie Romana sa fie statie de legatura intre 2 magistrale.? Very Happy Ea nu este OK pt ce functie are acum si parerea mea ca ar trebui refacuta, daramite sa mai fie si nod.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cavver



Data înscrierii: 07/Sep/2008
Ultima vizita: 28/Aug/2011
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 08:44:56    Titlul subiectului: 111567

Au aparut planurile noilor statii de metrou de pe linia drumul taberei - universitate :
http://www.oar-bucuresti.ro/documente/sedinte_ctuat/2009-03-04/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 09:56:04    Titlul subiectului: 111570

Nedumerire : Fac statii la Orizont, Favorit, Dr Taberei 34, si probabil la Piata ? Nu cumva sunt extrem de apropiate ? (sper sa nu supar pe nimeni). Apare o problema pe care au ridicat-o si altii : Prefer statii la distante normale 1km - 1,5 km si un transport de suprafata STRICT ZONAL cu statii dese. Ceva cum e tramvaiul 27 daca s-ar opri numai in cartierul Balta Alba- situatia asta o stiu, de aceea amintesc de ea. Daca s-ar rezolva cu abonamentul general RATB - Metrorex, la ora actuala e putin cam scump, sau cu un bilet care sa fie valabil atat la M cat si la suprafata - zonal. Adica la ceva care sa te duca la 1,5 lei / calatorie (O calatorie = M + un zonal)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9892
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 11:40:54    Titlul subiectului: 111572

Eu cred ca nu ar mai trebui sa il numim metroul catre Drumul Taberei ci un tramvai subteran Laughing
Daca sunt asa dese statiile atunci ce rost mai are transportul de suprafata ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 12:13:26    Titlul subiectului: 111574

Piata Romana nu va fi niciodata un viitor nod de legatura. In primul rand ca nu apare pe absolut nicio harta a metroului cu extinderile viitoare vre-o magistrala pe la Romana si in al doilea rand la cum arata statia... Si sincer ca M4 sa aiba traseu comun pana la Eroii Revolutiei nu exista niciun plan. M4 daca se va face se va face la Gara Progresu via Izvor. Proiectul asa este. Deocamdata intre Piata Victoriei si Piata Unirii doar la Universitate se pune problema ca statie de legatura dar la Romana nici intr-un caz. Iar legat de refacerea statiei Piata Romana nu stiu ce sa zic... Mi-e mi se pare o statie unicat. Unde in lume mai e o asemenea statie? La urma urmei chiar e intersanta...

Ultima modificare efectuată de către 2009 la Mie 27 Mai 2009 18:27:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 13:14:30    Titlul subiectului: 111576

guest a scris:
Eu cred ca nu ar mai trebui sa il numim metroul catre Drumul Taberei ci un tramvai subteran Laughing
Daca sunt asa dese statiile atunci ce rost mai are transportul de suprafata ?

Si in Paris si Madrid tot asa de apropiate sunt statiile de metrou si tot metrou ii zice.

Cu statii mai dese aria de acoperire a liniei creste proportional.

Cu amplasamentul statiilor pe desene si Google Earth distantele intre statii ar fi cam asa:
Eroilor - 1.1km - Academia Militara - 0.7km - Orizont - 0.6km - Favorit - 0.6km - Drumul Tabrei 34 - 0.6km - Parc Drumul Taberei - 0.75km - Romancierilor - (0.7km - Valea Ialomitei) - 0.6km - Brancusi(?) - 0.6km - Raul Doamnei - 0.4km - Prelungirea Ghencea - 0.5km - Ghencea.

Deci ceva asemanator linia 41 - care la cati calatori transporta ar trebui sa fie metrou.

Transportul de suprafata ar complementa metroul in special in zonele neacoperite de metrou: 71, 105, 126, intr-o mai mica masura si 69, 168, 368, 93, iar suspendate fara remuscari ar fi 90 (eventual limitat V. Parvan - Vatra Luminoasa), 91, 268. Apoi dupa completarea magistralei pana in Pantelimon ar merge suspendat si 69 si suplimentate 71 si 85 ca linii de interes local, si poate si 93 daca se ajunge la concluzia ca lumea merge la gara cu metroul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 18:33:44    Titlul subiectului: 111595

2009 a scris:
Piata Romana nu va fi niciodata un viitor nod de legatura. ...... La urma urmei chiar e intersanta...

Interesanta, hai sa spunem, dar foarte periculoasa cu peronul de nici 1m. Este clar ca asa cum se prezinta acum nu va putea fi nod niciodata. In ideea unei variante de prelungire M4 pe sub Calea Grivitei si Dacia aduc cateva contraargumente.
1. De la Gdn2 este imposibil sa te mai inscrii pe sub Grivitei. Exista statia GdN1 si mai exista si remiza in calea acestui traseu (si inteleg ca remiza are si etaj...)
2. intre GdN2 si Romana nu vad nicio statie care sa genereze vreun flux de calatori cat de cat
3.Calea Grivitei este foarte ingusta de la GdN incolo plus ca sunt multe cladiri vechi si subrede (chiar sunt curios ce solutie se va gasi pt M5 pe Kogalniceanu).
Chiar daca sa spunem ca traseul ar ajunge in Romana acolo va fi foarte dificil de realizat interconectarea cu M2. Am realizat doua variante. In prima se vede ca separarea M4 de M2 se poate face fie prin strabaterea celuilalt sens al M2 (caz improbabil) sau prin desprinderea spre dreapta si sub/supratraversarea M2. Din pacate acolo bd Magheru are o mica "palnie" si din cauza blocului cu coloane si a apropierii intresectiei practic curba nu se poate face. Chiar am impresia ca din cauza blocului cu coloane cele doua "extensii" de peron la Romana s-au construit putin decalat unul fata de celalat. In schimb acolo se pare exista un spatiu desupra M2 (intre Romana si Universitate) .
In varianta 2 se poate realiza o interconexiune mai usoara, dar inversand sensurile de circulatie la una din magistrale (posibil M2). Celalalt sens ar trebui sa treaca pe langa tunelul M2 cu sau fara peron nou si apoi sa supra/subtraverseze M2 (la fel ca la NG). Nu cred ca este prea mult spatiu pentru asa ceva.
La Eroii Revolutiei separarea M4 de M2 ar trebui sa se faca de la peronul actual spre IMGB daca se vine pe un traseu comun cu M2 si ar trebui construit un nou peron pe partea cimitirului pentru trenurile care ar veni dinspre Giurgiului (astfel se regleaza si intervalul dintre trenuri, altfel ar trebui ca unul din trenuri sa astepte in tunel eliberarea peronului). In reprezentarea lui Kaustik ar fi favorizati (in sensul ca nu vor trebui sa schimbe peronul) cei care vin de pe Giurgiului si merg spre IMGB si nu cred ca sunt asa multi..



Romana1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  28.83 kb
 Vizualizat:  de 15187 ori

Romana1.jpg



Romana2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  26.43 kb
 Vizualizat:  de 15187 ori

Romana2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
2009



Data înscrierii: 24/Feb/2009
Ultima vizita: 22/Aug/2014
Mesaje: 62

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 20:49:16    Titlul subiectului: 111601

E adevarat ca e periculoasa cu un peron de nici un metru dar daca oamenii ar respecta sa stea in spatele peronului nu ar fi incidente. Si dupa parerea mea acolo ar trebui niste Platform Screen Doors de sticla care sa se deschida doar la sosirea trenului si asa s-ar rezolva problema fara investitii prea mari...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 20:50:37    Titlul subiectului: 111602

cavver a scris:
Au aparut planurile noilor statii de metrou de pe linia drumul taberei - universitate :
http://www.oar-bucuresti.ro/documente/sedinte_ctuat/2009-03-04/

Din Eroilor2 vor sa faca accese direct pe peronul central de la Eroilor1 ?
http://www.oar-bucuresti.ro/documente/sedinte_ctuat/2009-03-04/Metrou28.jpg
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mai 2009 21:00:16    Titlul subiectului: 111603

Sunt in masura sa va prezint si varianta mea ptr statia Eroii Revolutiei, noua configuratie in care se intalnesc M 4 (venind de pe Viilor) si M 2. Ca sa nu fac 2 schite, am aratat 2 variante in acelasi desen, si anume
1) Varianta care mi se pare cea mai logica cu 2 statii complet diferite
2 ) A II - a varianta in care linia ce vine dinspre Viilor spre Giurgiului nu mai subtraverseaza M 2. Am denumit aceasta varianta Statia gen "Basarab", pentru similitudinea cu aceasta.
Cat priveste M 4 care vine la Romana, pe langa faptul ca nu prea are ce cauta pe acolo sunt niste lucruri care nu se potrivesc. Daca am timp o sa fac si eu o schita. Una din greseli este ca nu prea e loc de subtraversare. Orice curba realista va trece mai mult ca sigur pe sub "Turist", si trebuie tinut seama ca inca de prin 1986 era prevazut si un pasaj rutier (M 2 are adancimea necesara din proiect)



Eroii Revolutiei - Amplasament statii.PNG
 Descriere:
 Mărime fișier:  12.23 kb
 Vizualizat:  de 15133 ori

Eroii Revolutiei - Amplasament statii.PNG



Sectiunea A-A Eroii Revolutiei.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  57.46 kb
 Vizualizat:  de 14857 ori

Sectiunea A-A Eroii Revolutiei.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 05:52:39    Titlul subiectului: 111617

Este clar ca in eventualitatea extinderii M4 spre Gara Progresu vor fi 2 statii diferite. Interesant este ca dispunerea actuala a M2 in zona cred ca va face necesara o dubla sub/supratraversare a acesteia de catre M4. Solutia tip Basarab (noi peroane la nivelul statiei vechi) nu cred ca poate fi aplicata tocmai din cauza dispunerii actualei statii pe partea cu blocurile la care se adauga faptul ca M4 ar trebui sa inscrie imediat in curba dreapta, iar M2 ia acolo curba stanga.
Alta era situatia daca statie M2 era mai spre cimitir, nu mai era nevoie de sub/supratraversare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 08:36:53    Titlul subiectului: 111621

O alta solutie as vedea-o prin constructia unei statii noi spre cimitir, care sa fie utilizata de M2, iar M4 sa foloseasca vechea statie.
Asta daca s-ar incadra in razele de curbura maxime admise.
Daca nu, solutia cu dubla subtraversare mi se pare foarte eleganta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 09:23:04    Titlul subiectului: 111625

Razele de curbura sunt extrem de permisive, dar ce te faci cu M 2 ? Daca se lucreaza cu toate fortele, minim 6 luni se opreste circulatia ! Evident ca logic asa e, ptr M 2 o noua statie acolo unde am plasat-o eu, iar ptr M 4 vechea statie. Dar iti permiti sa opresti total circulatia pe M 2 minim 6 luni ?
Catalin a pus pe forum un link interesant, La statia Republica apare o linie in plus !!! Cine si ce se stie de ea ? Cum ne-a scapat pana acum ? http://metrou.transira.ro/images/mag1/diagramaM1.jpg


Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Joi 28 Mai 2009 21:45:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 14:40:02    Titlul subiectului: 111632

Nu e neaparat nevoie sa opreasca circulatia pe toata magistrala. Ar putea s-o opreasca doar in acea portiune. Trenurile sa circule in continuare dar intre Pipera si Unirii (pentru intoarcere se poate folosi macazul existent intre Unirii si Tineretului, macazul care se folosea inainte cand capatul lui M2 era Unirii, venind de la IMGB) si intre IMGB depou si Constantin Brancoveanu (intre Brancoveanu si Eroii Revolutiei exista un macaz ce poate fi folosit pentru intoarcere). Problemele care ar aparea ar fi:

1) necesitatea asigurarii numarului optim de trenuri ce ar circula pe portiunea Pipera - Unirii pentru o frecventa rezonabila, aceasta se poate rezolva prin gararea unei parti din trenuri in remiza de la Pipera, plus suplimentarea de pe M1, M3, pentru trecerea de pe alte magistrale folosindu-se macazul de la Victoriei;

2) necesitatea asigurarii fluxului de calatori in zona inchisa (adica intre cele patru statii ramase neinterconectate pe perioada constructiei: Unirii, Tineretului, Eroii Revolutiei, Constantin Brancoveanu), aceasta se poate realiza prin construirea unei bucle de intoarcere temporara pentru tramvaie, unde sa intoarca tramvaiele 7, 25 si 19, tramvaiul 11 sa fie restrictionat pana la Sura Mare si suplimentate troleibuzele liniei 76, precum si autobuzele liniilor 312 si 313.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 17:28:41    Titlul subiectului: 111637

Daca ai oprit chiar si partial M2 ai cam paralizat Bucurestiul la ce flux si frecventa are M2. Solutia sa transbordezi calatorii pe la suprafata cateva statii este una nefericita. Ganditi-va ca pe toata durata lucrarilor la NG s-a oprit alternativ cate un sens de circulatie, dar niciodata nu s-a oprit complet M1. Aceasi solutie s-a aplicat si pe M3 la constructia statiei Gorjului. Aici era foarte simplu daca opreau complet circulatia si construiau statia unitar, dar inseamna sa paralizezi Militariul.
Pe de alta parte nu inteleg de ce statia a fost amplasata pe aceea parte, logic ar fi fost sa fie pe partea dinspre cimitir mai ales ca M2 urma sa se inscrie pe Oltenitei. O fi din cauza curbei ? Aici se vede clar ca nu exista M4 in plan in acel moment, cel putin nu dincolo de GdN2. Eu nu exclud nici solutia ca o eventuala statie M4 sa fie construita sub sos Giurgiului (cam in dreptul CityMall), chiar dupa ce s-au executat cele doua traversari ale M2. Nu stiu daca ramane spatiu suficient pentru o statie intre cele 2 traversari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 17:52:51    Titlul subiectului: 111638

Ramane spatiu. Dar merge si varianta cu Eroii Revolutiei 2 pe Giurgiului, in acest caz M 4 - care categoric vine pe Viilor, ar subtraversa chiar statia actuala de metrou. Nu am masurat, dar statia actuala nu are mai mult de 7 - 8 m in adancime, deci M 4 poate veni lejer pe la minus 14 sau minus 15 m, pana la statia proprie ar mai urca 2 - 3 m, deci ar fi cam pe la nivelul minus 12 m, ceea ce nici nu e prea mult.
In alta ordine de idei, atasez schita cu pozitionarea statiei Romana. Dupa cum se stie, este o statie si in curba si asimetrica.
Tot in alta ordine de idei, daca s-ar decide inchiderea ptr 6 luni a lui M 2 la Eroii Revolutiei ptr ipotetica inversare de statie cu M 4, metrourile de la Pipera pot ajunge lejer (din 2 in 2 metrouri) si pana la Tineretului, cu aceeasi schema de intoarcere la Unirii II



Amplasament St Romana.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.7 kb
 Vizualizat:  de 14945 ori

Amplasament St Romana.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 18:14:08    Titlul subiectului: 111640

Asa aproape de bloc este statia acolo ?... Oare din cauza ca tunelul urma sa se inscrie intr-o curba?...Si vestibulul statiei (cel de deasupra tunelului) facea parte din acel "etaj" al tunelului care se intinde intre Romana si Universitate ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 28 Mai 2009 18:19:57    Titlul subiectului: 111641

Eu nu inteleg inca prezenta si logica statiei Brancusi pe magistrala Drumul Taberei...
Este asimetrica si vad ca este o ramnificatie din curbura catre Ghencea...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 48, 49, 50  Următoare
Pagina 11 din 50

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community