Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Legatura feroviara Gara de Nord - Aeroport Otopeni
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 21:10:33    Titlul subiectului: 110834

De unde stii ca se desfiinteaza? De unde ai aflat?
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
StefanMz



Data înscrierii: 04/Sep/2007
Ultima vizita: 20/Ian/2013
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 12 Mai 2009 21:31:30    Titlul subiectului: 110835

Citat:
E o miză mult prea mică pentru un CFR atât de mare

Din pacate aceasta initiativa de a avea trenuri suburbane s-a cam nimerit intr-un moment nepotrivit: cu tot felul de crize si cu oameni in conducere care, cred eu, i-au decizii total neinspirate. CFR-ul e acuma ocupat cu inchiderea si in final disparitia unor linii secundare. Iar din cate am auzit la televizor, sunt atat de porniti in a rentabiliza caile ferate incat arunca la cos o parte din istoria Cailor Ferate Romane (linia Bucuresti - Giurgiu).

Cat despre trenurile InterCity si Rapid, la ce preturi au si la timpii de mers pe care ii ofera, cred ca o sa dispara si acelea nu peste mult timp.
Acuma, nu vreau sa fiu pesimist. Ma gandesc la un episod de acum cativa ani legat de MAV. La un moment dat vecinii unguri au inchis 14 linii secundare pe motiv ca nu erau rentabile. Revenind la zilele noastre am observat ca la ei se reabiliteaza serios infrastructura feroviara. Acuma vine intrebarea fireasca: dupa masacrul care se preconizeaza in curand in infrastructura feroviara romaneasca, oare se va incepe un program serios de modernizare si reabilitare a ceea ce a ramas si pare cat de cat rentabil?
In rest, sper la trenuri suburbane. Poate peste un an, doi, cinci, zece... Asta daca va mai ramane ceva linie pe care sa circule Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Mai 2009 07:15:03    Titlul subiectului: 110847

Stirea posibilei desfiintai a trenului catre Otopeni a ajuns azi si la posturile de radio din capitala, dar si in presa scrisa. Mai jos postez un link catre stire din Evenimentul Zilei http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/850738/Berceanu-desfinteaza-linia-Gara-de-NordOtopeni/
Citat:
Berceanu desființează linia Gara de Nord–Otopeni
La nici trei luni de la inaugurare, linia feroviară Gara de Nord – Otopeni va fi desființată.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat azi că linia feroviară înregistrează pierderi și va fi închisă.
"Trenul e pe pierdere și ca orice lucru care merge pe pierderi va fi închis. Nu atrage suficient trafic", a spus Berceanu.
El nu a precizat însă când va fi închisă linia respectivă.
Primele curse pe traseul București-Otopeni au avut loc în luna februarie.
Trenul merge pe traseul Gara de Nord București-Triaj-Chitila- Mogoșoaia-Balotești, de unde pasagerii își continuă călătoria cu autobuze, până la aeroportul Otopeni. Prețul unui bilet, care acoperă și transportul cu autobuzul, este de șase lei.

Partea haiaosa cu acest "ministru" al transporturilor este faptul ca in urma cu trei luni el spunea:
Citat:
Ministrul transporturilor si infractructurii, Radu Berceanu, considera ca trenul care va strabate traseul Gara de Nord pana la statia Halta Otopeni, respectiv 18 kilometri, este o solutie care nu costa nimic si merita testata.


Acum citandu-i pe Carcotasi, intrebarea este: poate domnul ministru sau cei de la CFR sa GANDEASCA vredata ? Avem si noi o strategie pe termen lung ? Probabil ca va fi "mai rentabila" o magistrala de metrou catre aeroport in valaore de un miliard de euro, care va fi finalizata in..... 10-15 ani Very Happy

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Mie 13 Mai 2009 09:41:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 13 Mai 2009 09:39:00    Titlul subiectului: 110851

Da, o magistrala de metrou este mult mai rentabila pentru ca se pot scoate bani frumosi din comisioane si tot felul de tranzactii. De ce sa investeasca intr-o gara in dreptul Aeroportului unde sunt necesare sume mici de bani si nu iese nimic de ciugulit cand poti sa te lansezi intr-un proiect pe multi ani care sa iti aduca venituri substantiale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 13 Mai 2009 23:40:23    Titlul subiectului: 110884

Daca-l scoate, ce-or sa faca cu peronul de acolo, alti bani aruncati degeaba, alte cheltuieli sa-l demoleze. Ca sa fie.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
claudiu_samy



Data înscrierii: 25/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Oct/2017
Mesaje: 223
Locație: Galati; Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mai 2009 07:12:21    Titlul subiectului: 110894

Chiar merg atat de goale vagoanele si autocarele? Cati calatori in medie are o cursa?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mai 2009 09:17:34    Titlul subiectului: 110902

Poate pana la urma se baga un operator privat pe aceasta linie. Oricum costurile de exploatare ale unui operator particular sunt cu mult mai mici decat al CFR - ului . Asa sigur ar fi rentabil acest traseu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 14 Mai 2009 19:06:07    Titlul subiectului: 110918

Eu asta nu pot intelege. De ce un operator privat este mai rentabil decat CFR-ul ? Chiar asa nu mai exista oameni capabili la CFR, care sa gandeasca o strategie pe termen mediu si lung, pana si pentru aceasta ruta catre aeroport ? Atunci hai sa priovatizam tot CFR-ul, poate asa devine rentabil.
Eu sunt de parere ca inainte de a-i fi dat drumul la acest tren ar fi trebuit sa reabiliteze acea portiune de sina, unde exista limitare la 30 km/ora. In felul asta ar fi scazut timpul de deplasare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
liv_liv30



Data înscrierii: 23/Iul/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2011
Mesaje: 48
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 15 Mai 2009 13:17:09    Titlul subiectului: 110954

La CFR o treaba este facuta de 100 de angajati in timp ce la un particular aceeasi treaba este facuta de 10 angajati. Este vorba de eficientizarea cheltuielilor. Din pacate in Romania de azi propietatea de stat este confundata cu propietatea nimanui, de aici si rezultatele dezastruase obtinute de catre firmele de stat. Si imi pare rau ca spun dar stiu cazuri concrete in care manevra de vagoane catre un agent economic se realiza fara factura printr-o spaga data mecanicului de locomotiva si astfel sa ajuns in situatia ca activitati ale CFR sa fie nerentabile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2009 23:32:19    Titlul subiectului: 111718

Au fost anulate patru trenuri pe ruta Bucuresti-Aeroportul Henri Coanda http://www.evz.ro/articole/detalii-articol/852634/CFR-a-scos-patru-trenuri-de-pe-ruta-Bucuresti-Otopeni/

Citat:
CFR a scos patru trenuri de pe ruta București-Otopeni
Patru trenuri care asigurau legătura feroviară dintre Gara de Nord și Aeroportul „Henri Coandă” au fost anulate din cauza numărului redus de pasageri.
Astfel, îbcepând de vineri, trenurile cu plecarea din București la orelele 21:15 și 22:15 și sosirile, în aceeași gară, la orele 23:04, respectiv 23:52, nu vor mai circula, informează compania
într-un comunicat.
Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a declarat, în urmă cu două săptămâni, că linia feroviară București Gara de Nord - Otopeni va fi desființată din cauza lipsei de profit.
Primele curse au fost introduse în luna februarie, pe traseul Gara de Nord București-Triaj-Chitila- Mogoșoaia-Balotești, de unde pasagerii își continuă călătoria cu autobuze, până la aeroportul Otopeni.
Prețul unui bilet, care acoperă și transportul
cu autobuzul, este de șase lei.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 350
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Joi 11 Iun 2009 13:58:12    Titlul subiectului: 112289

Daca se vor desfiinta trenurile care asigura legatura intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni, de vina suntem si noi calatorii pentru ca preferam transportul pe sosea care este intr-un fel mai incomod decat cel cu trenul.
_________________
http://vaporase.forumotion.net/forum.htm
http://calatorii.myfreeforum.ro/forum.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Iul 2009 16:40:07    Titlul subiectului: 114079

Totusi mi se pare ca aceasta ruta a inceput sa fie folosita de mai multi calatori. La ora 14:30 cand m-am intors de la Terminalul Sosiri catre centru, era tras si autocarul care pleca catre PO Henri Coanda (langa Balotesti). Acesta era aproape plin, desi mai avea ceva timp pana sa plece. De asemenea si expresul 783 a plecat plin de la aeroport, ceea ce inseamna ca a crescut frecventa calatorilor care folosesc liniile expres sau trenul. Pacat ca in toti acest ani nu au fost in stare sa aduca trenul pana in aeroport (aflat cam la 1,5 km de linia ferata catre Balotesti). Ca o mentiune, au schimbat autocarul care face legatura intre aeroport si halta, nu mai este Volvo-ul inchiriat de la autogare Filaret (care l-am pozat in aprilie) ci un Mercedes Tourismo verde.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 11:58:23    Titlul subiectului: 117079

Ei bne iata ca se poate si in Romania. Se pare ca trenul expres Henri Coanda a devenit rentabil. In sfarsit nu numai microbuzele sunt rentabile in tara noastra. Articolul este din Ziarul Finainciar si se gaseste aici
Citat:
Trenul Gara de Nord - Otopeni: la inceput a fost „dezastru", dar traficul a ajuns la 350 de calatori pe zi.
CFR Calatori nu va inchide ruta de cale ferata Gara de Nord-Aeroportul Henri-Coanda pe termen scurt, pentru ca in ultimele luni traficul a crescut constant cu circa 6-8%. Mai mult, in urmatoarele saptamani va fi instalat si acoperisul statiei de la Otopeni, a carui lipsa a generat numeroase plangeri. Ruta feroviara Gara de Nord - Otopeni, introdusa de Ministerul Transporturilor in luna martie a acestui an, a ajuns la un trafic mediu zilnic de 350 de persoane, triplu fata de cel din primele doua luni, dupa ce CFR Calatori a investit in promovarea cursei pe Aeroportul International Henri Coanda.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 12:06:25    Titlul subiectului: 117080

Tot din acelasi articol citat de guest, va atrag atentia asupra unui pasaj care arata cat de mult rau pot face declaratiile iresponsabile ale unora, e vorba de genul de palavre de genul ca "ar putea renunta", cand in fapt ar fi trebuit fie sa anunte "renuntam" sau "nu renuntam" sau sa taca daca nu au luat o decizie clara.

Asa, calatorii nu au mai avut certitudinea circulatiei trenului si atunci probabil au ales mijloace alternative. Intr-o tara normala, iresponsabilului care a facut anuntul ca "ar putea" ar trebui sa i se impute pierderile inregistrate. Evident insa, traim in RRomania si ...

http://www.zf.ro/eveniment/trenul-gara-de-nord-otopeni-la-inceput-a-fost-dezastru-dar-traficul-a-ajuns-la-350-de-calatori-pe-zi-cum-comentati-4908534/

"Traficul a scazut in lunile mai-iunie cu circa 25% din cauza anunturilor Ministerului Transporturilor ca ar putea renunta la aceasta cursa, pentru ca nu este profitabila, insa ulterior a inceput sa creasca constant"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 20:48:22    Titlul subiectului: 117123

guest a scris:
Se pare ca trenul expres Henri Coanda a devenit rentabil

Ei na! Daca te uiti in articol nu se mentioneaza nicaieri acest cuvant, 'rentabil'; se afirma doar ca nu mai este un dezastru, dar de aici pana la rentabilitate.... mai e cale foarte lunga!

Pe langa faptul ca trenurile nu sunt rentabile cam nicaieri in lume, e suficient sa ne uitam si la cifra de 350 de pasgeri zilnic: Hai sa presupunem ca e 350 de pasageri pe sens (desi e posibil sa nu fie asa!) - la cele 15 curse inseamna o medie de 23 de calatori pe cursa Smile mie tot dezastru mi se pare!

Nu stiu cati calatori transporta RATB-ul la si de la aeroport cu 780/783, dar sunt sigur ca sunt substantial mai multi! In zilele de lucru 783 are 48 de plecari iar 780 alte 29, deci un total de 77 plecari; daca socotim macar 20 de pasageri pe autobuz in medie, avem deja 1500 !
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 21:06:49    Titlul subiectului: 117125

Trebuia sa ma exprim putin altfel, mai rentabil fata de acum cateva luni. Oricum e un lucru bun ca numarul calatorilor este in crestere, mai ales ca trenul nu ajunge chiar pana la aeroport.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 21 Dec 2009 09:38:19    Titlul subiectului: 121518

O parte din trenurile catre aeroportul Otopeni vor fi anulate azi datorita conditiilor meteo. Articolul se gaseste aici
Citat:
Potrivit CFR Călători sunt anulate astăzi:
trenurile 7007, 7010, 7011, 7014, 7015, 7018, 7019, 7022, 7023, 7026 București Nord – Balotești și retur, trenurile circulând pe această relație din două în două ore (în loc din oră în oră)
CFR Călători cere scuze pentru disconfortul creat, și recomandă pasagerilor ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informații despre modificările survenite în traficul feroviar la stațiile și agențiile CFR, la telefon 021/9521, sau la dispeceratul Comandamentului Central de Iarnă din cadrul MTI, la următoarele numere de telefon: 021/9360 și 021/318.66.09.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Iun 2011 07:33:55    Titlul subiectului: 144819

Au inceput sa opreasca si trenuri de rang superior la PO Aeroport, este vorba de un Intercity si un rapid de pe relatia Bucuresti-Galati, via Urziceni (poza 1). Seara sau cand nu este flux mare de calatori, am vazut ca folosesc un microbuz pentru transferul pasagerilor de la tren la aeroport si viceversa (pozele 2-3).


Orar trenuri aeroport Otp.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  87.17 kb
 Vizualizat:  de 21440 ori

Orar trenuri aeroport Otp.JPG



SCDA Braila, 4 iunie 088.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.7 kb
 Vizualizat:  de 21440 ori

SCDA Braila, 4 iunie 088.JPG



SCDA Braila. 4 iunie 085.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.64 kb
 Vizualizat:  de 21440 ori

SCDA Braila. 4 iunie 085.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2012 20:04:27    Titlul subiectului: 152942

Din cauza conditiilor meteo, maine toate trenurile intre Gara de Nord si PO Aeroportul Henri Coanda, nu vor circula. Voi cita din articol, doar partea referitoare la acest subiect. Articolul se gaseste aici

Citat:
Trenuri anulate care ar fi trebuit să circule vineri, 10 februarie:

Mai întâi, trebuie spus că niciunul dintre trenurile Regio dintre București Nord și Aeroportul Otopeni nu circulă. Călătorii pot folosi însă linia RATB 780, care leagă Gara de Nord de Otopeni.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 00:51:01    Titlul subiectului: 154007

Se pare ca nici dupa zapezi nu s-a reluat circulatia pe legatura dintre Gara de Nord si Aeroport din cauza lipsei calatorilor. Acum, nu cred ca din cauza ca trenul nu duce direct in Aeroport sau din cauza pretului nu erau calatori. Dupa parerea mea, faptul ca lumea nu prea mai circula cu trenul in Romania, atit din vina celor ce pun pe butuci cu succes (15 ani PSD) CFR-ul, cat si din vina mentalitatilor, sta la baza pustiului ce domneste acest tren. Totusi se spera intr-o noua incercare dupa data de 25 martie cand se vor muta la Otopeni si zborurile de cost redus.
Un sistem similar functiona si la Cracovia unde un tren te ducea in camp la o halta de unde erai preluat de ceva autobuze. Sistemul functiona bine si avea ceva clienti. Totul se baza pe o sincronizare buna intre plecarile/sosirile trenurilor si ale autobuzelor. Nu stiu care era situatia exacta la Otopeni, dar sper intr-o revigorare a acestui serviciu pana la o solutie mai buna.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
folkfan



Data înscrierii: 29/Ian/2010
Ultima vizita: 14/Iun/2022
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 13:35:16    Titlul subiectului: 154026

Sau ar putea sa se bage o companie privata de transport, ca Regiotrans sau Transferoviar.
_________________
Andrei Ionel
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 20:27:06    Titlul subiectului: 154045

Amuzant este ca IC-ul sau IR-ul care merge la Galati precum R-ul care merge la Slobozia Veche fac statie la PO Henri Coanda. Cel putin asa reiese de pe site-ul CFR-ului http://www.infofer.ro/PlSo.asp?idsta=99998&tip=0&cboData=3/12/2012&lng=1

Ar fi putut sa faca o campanie de marketing mai buna cei de la CFR ! Iar despre infrastructura ? Pai inainte de Mogosoaia trenul merge cu viteza de 30 km/ora. Daca ar putea sa mearga macar cu 70-80 km/ora ar scadea timpul unei curse !

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Aventurierul



Data înscrierii: 04/Oct/2009
Ultima vizita: 20/Ian/2022
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 12 Mar 2012 23:35:27    Titlul subiectului: 154054

Oare de ce nu se intenționează prelungirea liniei ferate până lângă aeroport și construirea unei gări în apropiere? Această soluție improvizată, cu transbordarea, care nici nu funcționează permanent, tinde să devină o bătaie de joc la adresa călătorilor. Să iei microbuzul pentru 2 kilometri... Oare acele companii low-cost n-ar avea interesul să investească în așa ceva, dacă CFR-ul nu are bani?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
boy4ever



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 22/Feb/2024
Mesaje: 355
Locație: Targu Jiu

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2012 01:13:42    Titlul subiectului: 154057

Cum s-a spus mai sus, ar fi minunat sa se dea traseul unei companii private si sa construiasca pe banii lor portiunea de 2 km de sina si cu garantia de operare a traseului pe 15-20 de ani pe putin pentru a fi motivati sa faca investitia.
Insa cum e cazul si altor trasee, CFR-ul pretinde prea multi bani pentru astfel de lucruri,preferand sa tina gari inchise, unde daca ei nu mai vor sa opereze sa nu-i mai lase nici pe privati!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Mar 2012 09:22:20    Titlul subiectului: 154060

Acel "tren" spre aeroport este o idee buna in sine, dar pusa in practica "rromaneste", adica prost, intr-atat de prost incat sa fie inutila, neviabila.
Nu stiu cati dintre voi ati mers la aeroport cu acel tren, insa merge ca o caruta pana la halta Campu', asa cum ii zic eu acelui punct de transbordare.
Si de obicei cine merge la aeroport are bagaje destul de voluminoase, ori transbordarea este exact ce NU si-ar dori cineva care are bagaje... Acolo, in plin camp, esti nevoit sa cobori, sa o iei "per pedes" cativa zeci de metri pe un "trotuar" neacoperit, ca sa ajungi apoi intr-o zona sub-rurala, genul de cartier "rezidential" de RRomanistan, adica vile si casoaie de neam prost, dar strazi desfundate, inguste, noroioase...
La peron te astepta pana la un moment-dat un autocar, inclocuit apoi de un microbuz... va dati seama ce inseamna sa te urci cu bagaje voluminoase intr-un microbuz (maxi-taxi)? E, asa-i, iti bagi picioarele-n el de microbuz, a doua oara nu-ti mai trebuie...
Odata urcat, cu chiu, cu vai, in duba, aceasta incepe sa ruleze pe acele "strazi" inguste si murdare, cu case amplasate chiar pe marginea strazilor, astfel incat microbuzul abia se poate incadra; curbe extrem de stranse, uneori autocarul NU reusea sa le ia din prima! Vira, se oprea, dadea cu spatele, abia apoi reusea sa se incadreze ca lumea...
La intoarcere povestea era si mai naspa, la aeroport era afisate niste orare, dar nimeni nu stia de unde se ia duba si CARE e.... Tipic, nici vorba sa se respecte orarul, cred ca au "furat" o cursa, asa ca am plecat la o ora bizara, nici ora "normala", nici urmatoarea din orar, asa, ceva intre... fireste, daca aveai un program "strans", sa iei vreun alt tren de la Gara de Nord, aia e, il pierdeai...
... si uite asa iti bagi picioarele in el de tren, ca nu are absolut niciun avantaj fata de autobuz, timpul de parcurs e la fel sau poate chiar mai mare cu acel tren, plus complicatia transbordarii, plus nesiguranta venirii dubei la legatura...
Nu, am mers o data, am mers de doua ori, imi ajunge.... prefer 780-ul, care are un orar afisat si respectat de plecare, intre Gara Basarab si Gara de Nord se circula cat de cat decent, nu sunt intarzieri, apoi odata urcat in el, ai spatiu pentru bagaje si, chiar daca merge mai incet, "scoate" timpi la fel de buni sau poate mai buni decat trenul+transbordarea+duba.
Acel "tren spre Aeroport" e o cacealma, o smecherie de imagine, hai sa bifam si noi ca avem tren spre aeroport, chiar daca e total neviabil si prostesc conceput, a incropeala amatoristica.
Cat timp linia aia nu va fi prelungita chiar pana la aeroport si nu se va asigura o viteza decenta, minim 80 km/h, acea linie va ramane o prostie, o gaura neagra...
Si nu cred ca va investi nimeni atata timp cat nu se hotarasc odata ce au de gand, dqca fac metrou, CAND, daca mai muta aeroportul, daca, daca, daca... lipsa de viziune si a unor strategii coerente isi spun cuvantul, suntem condusi de niste amatori numiti politic care iau tot felul de decizii de moment, fara sa fie si trasi la raspundere pentru deciziile ezitante si, de ce le mai multe ori, imbecile, luate insa pe banii, timpul si nervii nostri...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Diverse (Bucuresti) Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4  Următoare
Pagina 2 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community