Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 19:54:11 Titlul subiectului: Renovare |
111226 |
|
Mai adug cateva poze...Sper ca maine sa mai fac cateva poze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.07 MB |
Vizualizat: |
de 31264 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.23 MB |
Vizualizat: |
de 31264 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 31264 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 16:41:54 Titlul subiectului: |
111272 |
|
Ce presupune aceasta ,,restaurare"? Doar o cosmetizare sau se va repara si partea electrica?
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 17:09:49 Titlul subiectului: |
111274 |
|
Numai o "cosmetizare"
Partile electrice oricum au fost substituite in '82 cu ITB V56
Nu avem resurse sa restauram partile electrice
(ar trebui motoare SSW D54, controller corespunzator, etc)
Dar nu avem nici Motor ITB V56, nici controller coresp.)
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 20:55:42 Titlul subiectului: E bine si asa... |
111282 |
|
Cred ca aceasta renovare e in timp util si ii bine dpdv ca se va conserva inca cel putin 10 ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.11 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.17 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.17 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.15 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.22 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.24 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 31195 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 21:07:27 Titlul subiectului: Renovare |
111283 |
|
Locomotiva a primit o noua infatisare care seamana mult cu originalul Specialistii lucreaza la creare pantografului tip Lira care va semana mult cu originalul.Si a fost montat si o avertizare sonora manuala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.09 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.17 MB |
Vizualizat: |
de 31190 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 21 Mai 2009 21:09:47 Titlul subiectului: .... |
111285 |
|
....
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 31189 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 31189 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.11 MB |
Vizualizat: |
de 31189 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 31189 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 22 Mai 2009 17:07:13 Titlul subiectului: |
111324 |
|
Felicitari din partea mea celor care si-au adus contributia la noua infatisare a locomotivei si la mai multe stiri de genul acesta
Daca tin bine minte, ziua OTL e in 13 sau 14 iunie, nu-i asa?
_________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 28 Mai 2009 19:36:34 Titlul subiectului: Poze noi |
111642 |
|
Renovarea locomotivei se apropie de sfarsit.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 31049 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 31049 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 31049 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
P.I.
Data înscrierii: 02/Apr/2008 Ultima vizita: 06/Sep/2020 Mesaje: 31 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2009 17:13:07 Titlul subiectului: |
112400 |
|
Cu ocazia portilor deschise organizata de OTL, am avut ocazia sa admir locomotiva #3 reconditionata si pusa la curtea depoului, alaturi de #2
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.67 kb |
Vizualizat: |
de 30887 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.96 kb |
Vizualizat: |
de 30887 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2009 19:46:55 Titlul subiectului: |
112401 |
|
Sa nu uitam ca aceasta locomotiva reflecta devotamentul unui grup de meseriasi de la OTL sub conducerea dl. Muresan Ioan, care doar din materialele disponibile in magazie fara nici o investitie financiara au reconditionat macar la exterior acesta locomotiva. Ar fi frumos sa se poata face functionala dar din pacate la Oradea linia Vignol nu cred ca permite circulatia acestei locomotive
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2009 23:35:08 Titlul subiectului: |
112408 |
|
Cred că mai mult împiedică circulația lor lipsa unui motor funcțional și a altor componente care nu se văd cu ochiul liber decât tipul de linie.
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Dum 14 Iun 2009 18:44:32 Titlul subiectului: |
112419 |
|
S-ar putea face functionale si nici nu cred ca ar fi foarte greu! Doar nu trebuie acelasi motor ca cel original,pur si simplu pot pune orice motor electric. Chiar daca nu va avea aceeasi capacitate,putere etc. Ideea e sa se miste din loc,sa o vezi cum merge,nu sa-i pui 100 de vagoane. Ar fi suficienta si tractiunea pe o singura osie pt asta.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 15 Iun 2009 03:59:18 Titlul subiectului: |
112426 |
|
Ca să pui un ax cu cardan trebuie să schimbi și osia și devine costisitor.
Nu am în față schema exactă a transmisie, dar din ce scrie pe aici era asemănătoare cu cea de V56.... 2 motoare, fecare antrend câte o osie. Motoare de V56 nu se mai produc (bine, UMEBul cred că mai poate produce ceva asemăntor, dar pe comandă...). Cred că totuși s-ar putea adapta un motor de Timiș (cred că mai există prin magaziile OTL-RA), dar asta ar presupune multe improvizații... începând de la cum fixezi motorul pe truc, cum faci alte roți dințate și până la cum acționezi motorul, că o să îți trebuiască controller de Timiș sau asemănător și rezistențele de rigoare, care sunt mai multe decât cele de V56 (V56 avea 8 contacte, deci la fiecare contact scotea din circuit o rezistență/baterie de rezistențe. Timișul avea 20 de contacte la accelerație și 17 la frână...). O asemenea soluție nu cred că ar fi foarte costisitoare, dar ar implica multă muncă... prea multă în raport cu rezultatul final (o locomotivă care ar merge pe roțile ei doar de câteva ori pe an).
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 13:37:11 Titlul subiectului: |
112852 |
|
Dr2006 a scris: | Ca să pui un ax cu cardan trebuie să schimbi și osia și devine costisitor.
Nu am în față schema exactă a transmisie, dar din ce scrie pe aici era asemănătoare cu cea de V56.... 2 motoare, | Si totusi idei sunt chiar si atitudine pozitiva exista:
In duminica zilelor "Portile deschise" al OTL directorul general dl. Csuzi a organizat o intrunire in parcul Balcescu la care am fost invitat si eu. A fost defapt o mica prezentare istorica al transportului electric din Oradea sustinuta de istvan_eloc pe parcurs participantii au mai intervenit cu cate o amintire din viata lor. S-a mai discutat si soarta locomotivei neconditionate inca, in final s-a ajuns la concluzia, chiar dl. Csuzi a afirmat ca se intentioneaza reconditionarea in stare functionala si chiar se doreste reconstruirea unui vagon remorca poate dintr-un un vagon B4D, dar care momentan nu este disponibil. Eu demult tot cuget despre posibilitatea folosirii KT4D-urilor pe post de vagin remorca in schimb am primit raspunsul de la dl Tuduc ca KT4-ueile nu au fost concepute ca remorci, exista niste norme (nu le cunosc), care prevad conditiile de siguranta ce trebuie sa indeplineasca un vagon remorca (intuiesc ca printre altele trebuie sa aibe frana actionata de la unitatea tractoare si frana de urgenta (patina) si de pozitionare, ceea ce se poate impelementa prin montarea boghiurilor purtatoare provenite de la un vagon remorca si implementarea instalatiei electrice pentru comanda a franelor). In fine acest vagon remorca ar fi atasat de locomotiva cu ocazia plimbarilor prin oras. Totul este inca in stadiul de idee, dar avem speranta ca si acest proiect se va concretiza in viitorul apropiat. Motor exista (motor de Tatra T4/KT4) dar ce este mai greu este modul prindere pe truc si interfata de angrenare a osiilor care se poate rezolva si in cazul unui motor Tatra daca se monteaza in paralel cu osia si axul cardanic este foarte util pentru a compensa diferentele de aliniere fata de axul rotorului la capatul celalalt al axului cardanic vine montat o roata dintata cu diametru mic care vine prins intr-un suport, astfel poate angrena roata dintata de pe osie.
Mai e o problema tipul de controler folosit, care dupa fantezia mea se poate folosi sistemul de pe T4/KT4 cu pedale, acceleratorul se poate amplasa in sub una din capotele locomotive, ar trebui folosit un convertizor static, deoarece estimez ca nu prea ar fi spatiu adecvat pentru unul dinamic, rezistentele se pot amplasa pe acoperis si dedesubt pe truc. Totodata e nevoie de construirea unui suport rezistent pe locomotiva pentru a-l dota cu bara de remorcare la nivelul vagonului remorca (e diferenta mare intre nivelul trucului locomotivei si al vagonului remorca). Iar compatibilitatea bandajului cu linia Vignol se poate rezolva relativ usor prin strunjirea buzei bandajului .
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 23:05:23 Titlul subiectului: |
112898 |
|
Nu s-ar putea adapta un motor de Timiș? Nu mai există prin vreo magazie?
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Vin 26 Iun 2009 11:37:52 Titlul subiectului: |
112926 |
|
Se va gasi o solutie intr-un final, din fericire actuala conducere a OTL isi arata interesul pentru "a salva" ce se mai poate salva, dar din pacate nu prea mai e ce. Asa cum a mentionat si zsizsi motorul ar fi una din probleme, dar o alta problema ar fi realizarea unui mecanism de actionare (controller), potrivit acestui tip de vehicul. Poate cu putin noroc s-ar mai gasi prin depourile din Bucuresti din vechile controllere utilizate la EP-uri, care erau identice cu cele care existau la aceste locomotive, sau o alta varianta ar fi ajungerea la un "compromis" cu regiile care detin vagoane vechi ce au "statie" dubla cu acest tip de controller, poate renunta la una din ele.
Sigur se va gasi o solutie, bunavointa exista si asta conteaza.
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 17 Iul 2009 23:00:14 Titlul subiectului: Poze cu Locomotiva Nr 3 Renovata |
114211 |
|
Poze dupa renovare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
359.36 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
377.55 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
384.2 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
375.51 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
410.86 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
340.35 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
398.36 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
421.15 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
379.02 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
380.36 kb |
Vizualizat: |
de 30302 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Vin 17 Iul 2009 23:44:57 Titlul subiectului: |
114217 |
|
De ce aceste locomotive au doua pantografe?
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Lun 20 Iul 2009 08:06:48 Titlul subiectului: pantograf |
114290 |
|
Erau ncesare cele 2 pantografe de tip "lira", deoarece aceste locomotive in timpul manevrelor schimbau frecvent directia de mers si astfel se schimba si pantograful in functie de directia de mers.La tramveiele vechi, care aveau exclusiv acest tip de pantograf ( 1 la numar) la schimbarea directiei de mers era o problema manevrarea acestor pantografe care se rupeau destul de repede la zona de colector in momentul intoarcerii, sub presiunea firului de contact.
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 08:31:59 Titlul subiectului: |
114337 |
|
Dupa cum vad din pozele recente eticheta de constructie nu mai este pe Locomotiva 3.
Am facut un slide show legat de locomotiva asta.
http://www.eminescu.rdsor.ro/istvan/kath33
Referitor la patografe in anii '30 - '40 au utilizat pantografe romb iar din anii '50 schimbai cu 2 lire cum se vede si pe poza cu loc 5 in 1943
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.17 kb |
Vizualizat: |
de 30172 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 24 Iul 2009 22:28:44 Titlul subiectului: Eticheta de constructie |
114501 |
|
Eticheta de constructie am inteles ca a fost indepartata tot de accea persoana care a pastrat-o in bune conditii.
A fost indepartata probabil ca reprezinta o valoare deosebita pt cei care colectioneaza sau sunt pasionati de tramvaie.Cred ca pur si simplu din motive de securitate a fost indepartata.
E mai bine asa decat sa dispara.
|
|
Sus |
|
|
herry2000
Data înscrierii: 20/Dec/2008 Ultima vizita: 19/Noi/2023 Mesaje: 35 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2010 08:13:54 Titlul subiectului: Renovare LOCOMOTIVA ELECTRICA |
123612 |
|
Azi am am aflat ca in luna martie se va renova ultima locomotiva electrica ce se afla intr-o stare avansata de degradare. In momentul inceperii lucrarilor o sa revin cu poze.
|
|
Sus |
|
|
fan
Data înscrierii: 03/Mai/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2017 Mesaje: 30 Locație: Timisoara-Oradea
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2010 15:37:44 Titlul subiectului: |
123628 |
|
Cine stie poate prin vreo minune (ambitie a domnului Csuzi) vom mai vedea vreuna din aceste locomotive circuland.
|
|
Sus |
|
|
istvan_eloc
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Aug/2021 Mesaje: 60 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 13 Feb 2010 22:20:57 Titlul subiectului: |
123646 |
|
O sa vedem, nu e usor de rezolvat tehnic sa fie circulabil. Dar pana atunci uploadez poza mea favorita cu locomotiva 1 (4'') din martie, 1985 facuta de catre mine la spatele scolii nr. 7
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.79 kb |
Vizualizat: |
de 28833 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tram-fan
Data înscrierii: 19/Sep/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 176 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 08 Apr 2011 16:52:52 Titlul subiectului: |
142405 |
|
Trecutul reinvie in Oradea. Zilele astea a fost amenajat postamentul pentru locomotiva ce va fi amplasata in Centrul Civic. Duminica era in depou cu pantografele scoase. Poza am facut-o azi dimineata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
311.69 kb |
Vizualizat: |
de 27140 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|