Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stef
Data înscrierii: 24/Mar/2008 Ultima vizita: 04/Oct/2015 Mesaje: 24 Locație: Deva
|
Trimis: Mar 25 Mar 2008 14:49:16 Titlul subiectului: Compatibilitate tramvai/tren |
90735 |
|
Este posibil ca un tren sa poata fi transferat pe linie de tramvai cu ecartament de 1435? Am auzit ca la Timisoara, vagoanele de marfa dintr-o gara (cred ca gara de Est, daca nu ma insel) erau duse pe distante scurte pe linia de tramvai pana la niste depozite.
Stiu ca suna cam ciudat, dar ar putea un tren adevarat, cu locomotiva si vagoane,etc. , sa mearga normal pe o linie de tramvai?
|
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 25 Mar 2008 15:31:28 Titlul subiectului: |
90739 |
|
Eu vad trei probleme majore, desi probabil sunt mai multe:
1. Greutatea pe osie. Linia de tramvai nu a fost conceputa pentru a rezista la un vagon de cale ferata. Greutatea pe osie a unui tramvai este (cred) in jur de 4-5 tone, pe cand cea a unui vagon incarcat poate sa depaseasca 10 tone.
2. Raza minima de inscriere in curba: pentru tramvaie este foarte mica - ma refer la curbele la 90 de grade din intersectii, unde raza curbei este sub 100 de metri; in cazul vagoanelor de cale ferata, razele minime sunt in general peste 150 de metri.
3. Gabaritul unui vagon de cale ferata nu ar permite trecerea pe langa unele refugii cu garduri, indicatoare sau alte obstacole.
Cu toate acestea, probabil ca s-ar putea gasi portiuni de cale de rulare pentru tramvai pe care sa poata circula si vagoane de cale ferata.
http://www.railfaneurope.net/pix/hu/diesel/M47/M47_1/pix.html
Aici apare un LDH70 al MAV cu un vagon ruland pe liniile de tramvai din Budapesta. A se nota ca vagonul este de constructie speciala, cu un numar foarte mare de osii, tocmai pentru a reduce greutatea pe osie.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=222
_________________ Tiberiu Sufitchi
http://iasi.stfp.net | http://myaviation.net/?uid=9398 |
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Vin 28 Mar 2008 13:21:00 Titlul subiectului: |
90959 |
|
In Timisoara a fost urmatoarea situatie: vagoanele pentru fabrica de bere erau indrumate din statia Timisoara Est prin piata Traian.
La Gara Mica mai exista si acum macazul si o portiune de linie, citiva stilpi pentru catenara si chiar semnalul de manevra.
In locul respectiv este la ora actuala o curte, un depozit iar zona din oras este reconfigurata in urma reparatiilor facute la linia de tramvai.
Si in prezent exista linii directe dinspre Gara de Est spre fabrica de bere.
Nu stiu exact cind s-a desfiintat traficul de marfa, insa acesta a fost mutat pe linia care se ramifica din Semenic H pe la Antestatia Azur si ajunge la fabrica de bere.
Pina la refactia liniei de tramvai de pe strada 1 Decembrie au mai fost citeva racorduri la linia CF chiar din linia de tramvai, inclusiv la fabrica de pantofi Banatul. Pe strada Cerna mai exista urmele catenarei si citiva stilpi, acolo se vad 2 linii, ca un fel de statie unde vagoanele erau aduse de catre locomotive fiind preluate apoi de locomotiva electrica(Muki)
Manevra se facea cu locomotive electrice speciale.Mai exista una expusa la fabrica de bere in timp ce acum se folosesc LDH si chiar un LDE 1300 pentru traficul la fabrica de bere, trafic care este sporadic.
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
Gygyman6
Data înscrierii: 24/Aug/2008 Ultima vizita: 14/Apr/2009 Mesaje: 68 Locație: Timisoara
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 00:37:46 Titlul subiectului: |
102501 |
|
Am gasit poza pe alt site inainte sa gasesc acest topic. Dupa semnele de circulatie se intampla in Cehia.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.7 kb |
Vizualizat: |
de 15638 ori |
|
_________________ JJJ |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 00:42:50 Titlul subiectului: |
102502 |
|
Foarte frumos.Insa nu vad cum ar putea sa opreasca acel tren la semafor.Stiu ca trenul (mai ales cel pe abur)opresc pe o distanta mai lunga dechat tramvaiul.
_________________
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 14:53:11 Titlul subiectului: |
102513 |
|
Nici nu cred ca a oprit.Cand poza a fost facuta trenul ar bloca trecerea de pietoni.
|
|
Sus |
|
|
ikarus
Data înscrierii: 20/Iun/2007 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 135 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 15:18:11 Titlul subiectului: |
102517 |
|
Eu cred ca avea unda verde!!!nu cred ca ar oprii la fiecare stop!!!super tare fotografia!!
_________________ ikarusurile viata mea |
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 15:36:50 Titlul subiectului: |
102518 |
|
vlady-13 a scris: | Nici nu cred ca a oprit.Cand poza a fost facuta trenul ar bloca trecerea de pietoni. |
Intr-adevar. Cred ca era culoarea rosie(masinile fiind situate inaintea trecerii de pietoni, iar trenul o blocase deja).
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
Trimis: Dum 14 Dec 2008 20:13:43 Titlul subiectului: Observatii |
102531 |
|
1. Fumul arata ca se deplasa cu viteza redusa.
2. Linia e asezata ca parte in traficul rutier, idem tramvai
3. Lipseste firul aerian, deci nu poate fi vorba de tramvai pe acolo.
4. E linie simpla, probabil cu circulatie reversibila.
|
|
Sus |
|
|
claudiu_samy
Data înscrierii: 25/Ian/2007 Ultima vizita: 31/Oct/2017 Mesaje: 223 Locație: Galati; Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
|