Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28, 29, 30  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 14:13:17    Titlul subiectului: 112856

Rhadoo a scris:
[...]cred ca cea mai buna solutie ar fi totusi mutarea depoului RATP de la gara in Tudor, si constuirea autogarii pe actualul amplasament al depoului de tramvaie.

Ce usor pare totul... Ce anume intelegi prin "depoul de la gara"?

Pe de alta parte, de ce oare nu s-ar gasi un amplasament pentru autogara altundeva decat langa blocuri de locuinte?! Si cei de langa Billa erau exasperati de vecinatatea autogarii, si cei de la Moara 1 Mai sunt, si cei de langa Vama Veche sunt. Daca tot strigati cu totii ca depoul ala de la gara va sta in gat (povestea aia cu zona centrala e o fumigena pentru creduli), de ce nu va place un muzeu al tramvaiului in loc, intr-un spatiu inconjurat de o zona verde (astfel ar fi salvate si cele cateva cladiri ce au legatura cu inceputurile tramvaiului la Iasi)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 14:16:04    Titlul subiectului: 112857

Autogara langa mall pentru ca acolo banii incasati o sa fie si mai multi (Campus T.V. adica studenti, Iulius Mall, Praktiker, fabrici care se intind de la Baza 3 la Tutora, facultati...).
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 34
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 15:12:17    Titlul subiectului: 112860

Avand in vedere ca majoritatea calatorilor care merg cu autobuzele nu sunt din Iasi, cred ca era bine ca ea sa fie cat mai aproape de Gara. Asa omul stie ca a ajuns la Gara si de acolo are legatura directa cam cu tot orasul. Daca nu se poate .. atunci ar trebui macar o statie amenajata la Gara, unde sa coboare calatorii. Problema cu galagia apare peste tot ..doar la marginea orasului cred ca e mai liniste. In fine, alegerea nu ne apartine in nici un caz, asta e partea rea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 15:40:11    Titlul subiectului: 112869

De ce, cum se face un vot pentru alegerea unui politician dintr-o functie nu se poate si pentru dorintele cetatenilor? Tot ceea ce aleg cei din primarie e bun, ceea ce propun locuitorii se priveste si se raspunde cu scuze si motive, numai ei sa sa-si vada de viata lor si gata. Pacat!
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 15:40:40    Titlul subiectului: 112870

Nu e vorba neaparat de galagie. Aspectul asta s-ar putea rezolva prin metode moderne.
Altele sunt motivele crancene pentru care o astfel de sandrama nu are ce cauta langa blocuri de locuinte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2019
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 15:43:22    Titlul subiectului: 112871

radub a scris:

Daca tot strigati cu totii ca depoul ala de la gara va sta in gat (povestea aia cu zona centrala e o fumigena pentru creduli), de ce nu va place un muzeu al tramvaiului in loc, intr-un spatiu inconjurat de o zona verde (astfel ar fi salvate si cele cateva cladiri ce au legatura cu inceputurile tramvaiului la Iasi)?


Prin depoul de la gara ma refer la depoul de langa McDonald's. Nu, nu pare usor totul, eu mi-am exprimat parerea cu privire la amplasamentul cel mai potrivit pentru o autogara in Iasi. Cea mai buna locatie era desigur, cea unde a fost ea initial.

Ok, un muzeu al tramvaiului ar fi foarte bun, insa daca ar fi sa aleg intre un muzeu si o autogara in acea locatie, cred ca autogara ar avea intaietate. Stiu ca locul acela cu tot ce este construit acolo are valoare sentimentala pentru tine Radu si nu numai, insa incercand sa facem abstractie de aceasta incarcatura emotiva, nu putem sa nu recunoastem ca acea locatie este una potrivita pentru o autogara.

Bineinteles, ar fi foarte buna realizarea unui muzeu al tramvaiului iesean, si sustin (moral, caci puterea de decizie nu-mi apartine) acest proiect. Totusi vazand cum merg lucrurile pe la noi e greu de crezut ca va exista interes din partea autoritatilor pentru a oferi sprijin in concretizarea acestuia. Si cine spune ca muzeul tramvaiului ar trebui sa fie fix in acel loc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:01:17    Titlul subiectului: 112872

Rhadoo a scris:
Prin depoul de la gara ma refer la depoul de langa McDonald's.

Stii exact ce se afla in acel spatiu?

Rhadoo a scris:
Totusi vazand cum merg lucrurile pe la noi e greu de crezut ca va exista interes din partea autoritatilor pentru a oferi sprijin in concretizarea acestuia.

Cine a spus ca ar trebui sa fie musai sarcina autoritatilor? V-am dat intalnire pentru a discuta...

Rhadoo a scris:
Si cine spune ca muzeul tramvaiului ar trebui sa fie fix in acel loc?

Faptul ca inca exista cateva cladiri-muzeu inauntru, de cand e tramvaiul acolo. In care si-ar gasi locul utilajele care inca se pastreaza tot de pe-atunci (si cate altele, povestind istoria tramvaiului iesean). E putin lucru? Eu zic, totusi, ca nu. Cateva cladiri istorice - frumoase, daca ar fi renovate - si putina verdeata nu strica deloc acelei zone, in prezent oribila si sufocata de betoane.
Restul "depoului" mutati-l, oricum trebuie modernizat (spun doar ca e un lucru teribil de greu si revin la intrebarea de la inceput - vezi si ghilimelele)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:08:19    Titlul subiectului: 112873

Putem trimite o scrisoare primariei in privinta autogarei si a muzeului. Cine stie, poate muzeul e perspectiva anului 2010.
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2019
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:20:44    Titlul subiectului: 112874

Cu siguranta este greu sa impaci si capra si varza in acest context. Singura "vina" a depoului de la gara este ca e unde e.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:26:53    Titlul subiectului: 112875

Si crezi ca e mai bine sa il muti in Tutora sau in Dacia?
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:37:20    Titlul subiectului: 112876

Rhadoo a scris:
[...]e unde e.

Din pacate, in mod fals se afirma faptul ca zona este centrala. Este doar o zona aglomerata, insa nu pentru ca este centrala, nu pentru ca este depoul acolo si (din pacate, in ultimii ani) nici macar pentru ca e gara acolo.

In cazul mutarii depoului (simplist vorbind) e de preferat amplasarea in TV, pentru accesul usor la retea catre toate directiile. Chiar daca amplasarea ar fi unde e acum garajul, sa nu crezi insa ca din ce e acum acolo va putea fi utilizat ceva pentru intretinerea tramvaielor, deci se va porni de la un gard si niste pamant rascolit (cam atat s-ar putea pastra din ce e acum).

Oricum ar fi, in locul actualului "depou" nu ar trebui construita o autogara. Repet, merita si oamenii din zona aia sa respire aer curat.

1. Unde muti autobuzele?
2. Nu renunt si te intreb din nou: ce crezi se afla in interiorul "depoului de la gara"?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rhadoo



Data înscrierii: 16/Ian/2008
Ultima vizita: 22/Noi/2019
Mesaje: 124
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:50:24    Titlul subiectului: 112878

radub a scris:
Rhadoo a scris:
[...]e unde e.

1. Unde muti autobuzele?
2. Nu renunt si te intreb din nou: ce crezi se afla in interiorul "depoului de la gara"?


Nu sunt eu in masura sa raspund unde ar fi mai bine sa existe un nou depou de tramvaie.

1. Asta urmeaza sa ne spuna domnul Chirica.
2. Nu stiu exact unde bati, insa cred ca te referi la existenta in acea zona a unei statii de producere sau transformare a curentului electric, prin care se alimenteaza reteaua electrica a tramvaielor. Stiu ca e prima statie de acest gen care a fost pusa in functiune in oras. De aceea se si numeste probabil strada din spatele depoului "Strada Uzinei", numele strazii fiind legat de "Uzina de Lumina".

Sper sa nu fi batut campii prea tare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 16:51:54    Titlul subiectului: 112879

Poate prima intrebare nu este adresata mie dar cum se merge spre Dancu nu se gaseste un teren mai mare pentru a construi acolo o autobaza? Sau prin CUG pe langa Selgros. O alta varianta ar fi sa se achizitioneze o parte din proprietatea CFR acolo unde stau locomotivele si vagoanele vechi (langa pasarela dintre ACB si Gara).
_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 17:01:37    Titlul subiectului: 112880

Rhadoo a scris:
Sper sa nu fi batut campii prea tare.

Absolut deloc. Ai incercat sa dai un raspuns (chiar daca partial nu e corect) si asta nu se numeste a bate campii.
Voi relua subiectul "depoul de la gara" intr-un cadru adecvat, intrucat e cazul si merita o prezentare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 18:52:37    Titlul subiectului: 112886

Profitorii fugaresc autobuzele RATP din Ciurea

Traseul judetean Iasi-Lunca Cetatuii-Ciurea este din nou disputat de operatorii de transport ● Firma Prodan Impex SRL, care ar fi obtinut licenta de traseu pe ruta respectiva, cauta cu orice pret sa scoata autobuzele RATP din zona ● Consilierii judeteni au decis amanarea hotararii prin care se revoca decizia ca RATP sa circule pe acel traseu
Scandalul traseului Iasi-Lunca Cetatuii-Ciurea, pe care circula autobuzele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, este departe de a se fi stins. Plenul Consiliului Judetean (CJ) Iasi ar fi trebuit sa anuleze hotararea prin care autobuzele Regiei iesene circula pe traseul respectiv, insa la insistentele autoritatilor din Ciurea, proiectul de revocare a fost amanat. Problema insa nu este la CJ, ci in cu totul alta parte. Operatorul de transport privat SC Prodan Impex SRL, care ar fi obtinut licenta de transport pe traseul in cauza, vrea cu orice pret sa fugareasca autobuzele RATP de pe traseu, chiar si prin presiuni. Edilul localitatii Ciurea, Catalin Lupu, a afirmat ca firma Prodan Impex SRL nu poate circula pe traseul respectiv fara a avea si acordul autoritatilor. Cei care detin firma privata de transport au exercitat in mai multe randuri presiuni asupra autoritatilor pentru a le determina sa le cedeze traseul. Cu toate acestea, sefii CJ au mentinut autobuzele RATP pe traseul in cauza, locuitorii din Ciurea fiind cei mai castigati. "Daca Prodan a castigat traseul, atunci avea obligatia ca incepand cu data de 9 aprilie sa contacteze Primaria Ciurea pentru stabilirea statiilor de pe traseu, lucru pe care el nu l-a facut. In zona ar fi trebuit infiintate doua statii, una la Ciurea, iar cealalta la Lunca Cetatuii. Ba chiar, a venit un reprezentant de-al lui si ne-a cerut sa-i punem o stampila pe licenta obtinuta de la ARR (Autoritatea Rutiera Romana - n.r.)", a aratat Catalin Lupu. In cele din urma, dupa ce edilul a expus cauza in fata consilierilor, proiectul de revocare a hotararii a fost amanat, consilierii judeteni propunand formarea unei comisii care sa faca un studiu asupra fluxului de calatori. "Noi am adus argumentele necesare, iar in cele din urma s-a decis amanarea proiectului pentru o alta sedinta de consiliu", a spus Catalin Lupu, primarul comunei Ciurea. Reprezentantii firmei SC Prodan Impex SRL nu au putut fi contactati pentru a-si exprima punctul de vedere.

Diferente intre autobuze
Disputa a pornit dupa ce reprezentantii Primariei Ciurea au depus si un memoriu la Serviciul de Transport Public Judetean impotriva operatorului privat, atasand si un tabel cu 1.500 de semnaturi de sustinere pentru RATP. "Trebuie facuta o diferenta. Sunt 18 autobuze si microbuze RATP pe acest traseu, ce asigura un flux de 6.000 de calatori pe zi. RATP poate prelua aproape 1.000 de calatori pe ora, in timp ce firma lui Prodan doar 150. El a mai venit la Ciurea, a incercat sa faca traseul, dar nu avea calatori. S-a si adresat la CJ, sustinand ca traseul este prea lung, iar traficul din zona Garii Iasi este intens. Atunci, ma intreb si eu, care este solutia mai buna?", a mai precizat Catalin Lupu.

http://www.bzi.ro/Profitorii-fugaresc-autobuzele-RATP-din-Ciurea--A51634.html


Prodan Impex cere RATP sa retraga autobuzele spre Ciurea
Autor: (I.M.)

Reprezentantii SC Prodan Impex SRL au solicitat ieri Regiei Autonome de Transport Public (RATP) sa retraga autobuzele si microbuzele de pe traseul Ciurea - CUG - Podu Ros - Independentei - Rond Agronomie.

Sefii firmei au transmis sefilor regiei ca au castigat acest drept in baza unei hotarari a Tribunalului Iasi. "Telenovela" traseului 41 barat a inceput in luna mai a anului trecut. Atunci, SC Prodan Impex SRL a fost eliminata de pe traseul Iasi - Ciurea in baza unei dispozitii semnate de catre presedintele Consiliului Judetean, Constantin Simirad. In locul firmei, pe traseu au fost introduse autobuzele si microbuzele RATP. Reprezentantii SC Prodan Impex SRL au atacat decizia in instanta, iar judecatorii le-au dat dreptate. "Ei au fost astazi (ieri - n.r.) si ne-au cerut, deocamdata verbal, sa ne retragem de pe traseu. Ne-au spus ca au castigat procesul in instanta, motiv pentru care le-am cerut sa ne aduca decizia respectiva. In momentul in care decizia instantei va ajunge la noi, vom retrage mijloacele de transport de pe traseu. Noi le-am scoate, dar nu stiu ce vor pune ei in loc si ce preturi vor practica", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/prodan_impex_cere_ratp_sa_retraga_autobuzele_spre_ciurea_13404.html

Cred ca PD-L-ul i-a cam stors finantele lu' nenea Prodan si acum vrea inapoi la "mina de aur". Cata nesimtire!!!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 08/Dec/2019
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2009 13:20:58    Titlul subiectului: 112932

"Traseu RATP pe ruta Iasi - Piciorul Lupului

De maine va functiona un nou traseu de transport public: Iasi - sat Piciorul Lupului, a anuntat, in urma cu putin timp, presedintele Consiliului Judetean Iasi. Potrivit lui Constantin Simirad, aceasta este o solutie provizorie. Sute de oameni au protestat in strada astazi dimineata, blocand soseaua din dreptul localitatii Lunca Cetatuii. Ei sunt revoltati pentru ca regia locala a fost scoasa de pe traseul Iasi - Ciurea. Firma Prodan Impex va asigura, in continuare, traseul Iasi - Ciurea, iar RATP se va ocupa de ruta nou infiintata.

http://www.bzi.ro/Traseu-RATP-pe-ruta-Iasi--Piciorul-Lupului-A59237.html"

_________________
http://silviubad.wordpress.com/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 558
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2009 16:49:46    Titlul subiectului: 112939

Locuitorii din Ciurea sunt stapanii soselelor

Suparati ca autobuzele 41 barat, 44 barat si 27 barat au fost scoase de pe traseu, prin hotarare a instantei de judecata, oamenii au procedat la fel ca anul trecut. S-au adunat cu sutele si au blocat drumul judetean Iasi - Vaslui. Nicio masina nu a mai fost lasata sa treaca.Protestatarii au cerut sa vina la fata locului Constantin Simirad, presedintele Consiliului Judetean.

Seful Judetului a trimis insa un functionar care a fost cat pe ce sa fie linsat de multime. Inca de la orele 5 ale diminetii sute de localnici au iesit in strada, nemultumiti de faptul ca nu mai pot ajuge in oras cu autobuzele RATP. Au blocat traficul, au huiduit si au strigat cat i-a tinut gura.

"Ce, Prodan face legea in Ciurea? Cum a castigat licitatia? Hai sa vedem si noi cum a castigat licitatia Prodan. Asta vrem sa stim. Cu ce drept a castigat el licitatia", striga un barbat.

"Nemultumirea este in felul urmator pentru ca nu avem cu ce sa ajungem la serviciu. Sa puna inapoi autobuzele care au fost pentru ca eu cat castig dau pe transport. 70.000 de lei in fiecare zi n-am de unde sa dau", a spus o localnica"

Astazi blocam strada cum am blocat-o si data trecuta, o sa vedem ce o sa iasa pana la urma. Speram sa reusim sa mentinem autobuzele pe traseu", a declarat alta femeie.
Catalin Lupu, primar Lunca Cetatuii: "SC Prodan Impex face presiuni pe orice cai de a reintra pe un traseu si pe care, din pacate nu mai este dorit de oameni. Are o ordonanta presedentiala iar conform comunicarilor de la RATP, astazi ar fi trebuit sa fie Prodan pe traseu. Din pacate el nu a aparut inca, oamenii nu au cu ce merge la serviciu si cetatenii din comuna Ciurea nu au nici un mijloc de transport. E o ora si jumatate de cand nu a venit nici un mijloc de transport"

Cu o intarziere de doua ore fata de ora la care oamenii erau obisnuiti sa ia autobuzul spre Iasi au inceput sa apara si masinile firmei care acopera zona prin ordin judecatoresc. Nimeni nu s-a urcat in ele. Ba mai mult, oamenii le-au cerut soferilor explicatii.

Sofer autobuz Prodan: "Nu ne-a anuntat nimeni ca iese RATP astazi. RATP trebuia sa iasa pana la ora 12. Nu ne-a anuntat nimeni. Conventia era ca noi sa iesim dupa ora 12. Asta este teapa din partea RATP si Unistil. Deci noi am fost anuntati sa fim la gara la ora 9, nicidecum dimineata la ora 5"
Politistii si jandarmii au incercat in zadar sa ii determine pe oameni sa renunte la protest. Asa ca Petru Focsa din cadrul Consiliului Judetean Iasi, face si el o incercare. Nici aceasta nu s-a bucurat de succes.

Discutie intre Petru Focsa, CJ si multime: Multimea: "Cine hotaraste pe banii nostri?"
Focsa: "Deci RATP..."
Multimea: "Nu Prodan...."
Focsa: "Eu am inteles, am inteles nu trebuie sa tipati. Deci RATP nu poate circula din cauza, din cauza faptului..."
Multimea: "Sa ni se plateasca diferenta de transport"
Focsa: "Este o hotarare judecatoreasca..."
Multimea: "Cine ne-a licitat pe noi?
Pleaca de aicea, intinde-o"
Pentru mai mult de zece ore nici o masina nu a mai putut trece de grupul protestatarilor, astfel incat reprezentantii poltitiei rutiere au fost nevoiti sa intoarca din drum masinile care ieseau din Iasi prin CUG.
Madalin Taranu, purt de cuv. IJP Iasi: "Politistii rutieri s-au aflat la fata locului si au dirijat traficul pe rute ocolitoare intru cat erau adunate multe persoane care blocau drumul. In acest sens ne-am sesizat din oficiu cu privire la nerespectarea prevederilor legale din domeniul rutier referitor la blocarea cu intentie a unui drum public. Vom efectua o ancheta in acest sens"

Conditia ca protestatarii sa elibereze drumul a fost ca RATP sa trimita un autobuz la Ciurea. In jurul orei 17.00, lumea incepuse sa se disperseze.(26.06.2009)
http://telem.telem.ro/telem/index.php?option=com_content&task=view&id=18523&Itemid=130

Revin cu fotografii de la locul faptei. A fost o zi grea, dar am reusit!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 26 Iun 2009 18:51:19    Titlul subiectului: 112940

Ati reusit ce? Sa aratati inca o data ca tara asta nu are nici o sansa sa se compare vreodata macar cu Ungaria, ca de altii nici nu mai vorbim.
La episodul trecut m-am abtinut, acum nu o voi mai face. Stii ce "gust" provoaca astfel de imagini? Greata, nu simpatie.... Greata de a vedea inca o data cum e sa traiesti in Romania. Problemele unei comunitati pot fi prezentate autoritatilor intr-o maniera civilizata, nu asa cum faceti voi.

Practic, si anul trecut, si acum, ati aratat ca va stergeti undeva cu legea. Firma aia a castigat o licitatie si i s-a atribuit un traseu. Daca nu respecta un contract, in regula, faceti demersurile necesare si dati-o afara de pe traseu! Insa, fiti civilizati! Printr-o manevra care nu putea decat sa-i aduca victorie in instanta, ati dat-o afara de pe traseu anul trecut. Si gata. Daca tot ati aratat anul trecut ca nu va puteti rezolva altfel problemele, puteati de la momentul acela sa adoptati o alta atitudine. Ati fi putut sa va trimiteti reprezentantii sa discute impreuna cu alte comune din jurul Iasului si cu autoritatile judetene care se ocupa de transportul de persoane despre urgentarea procedurilor de creare a unei Autoritati Metropolitane de Transport. Evident, urma ca aceasta autoritate sa vada cum poate fi refacuta legislatia, astfel incat sa poata fi organizat transportul public in Zona Metropolitana (iar traseele din ZM sa fie scoase din sfera ARR, pentru a nu exista neintelegeri). Dar, nu! Ati preferat sa lasati timpul sa treaca, mizand pe faptul ca daca vi se scot iar masinile de pe 41 barat si 14 barat, o mai puneti de-o blocare a soselei. Zis si facut... Ce lege? Ce respectare a deciziilor instantelor? Doar traim in tara lipsei de autoritate, tara in care fiecare face ce vrea, tara marelui si micului santaj.

A, probabil ca serviciile firmei aleia nu sunt cu nimic mai presus decat ce oferea aceeasi firma in transportul din interiorul orasului. Insa, in loc sa le aratati voi ca incalca legea, v-au aratat ei ca voi ati facut asta. Iar voi ne-ati aratat noua, privitorilor, inca o data ca va rezolvati problemele ca la birt: forta pumnului! Sa va fie rusine!

Incheiem aici relatarea despre "rascoala de la Ciurea". Dezbaterile civilizate pe tema rezolvarii decente a problemei de acolo (si nu numai, ca oameni or fi si in alte zone din jurul Iasului) pot continua.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
S!lv!u



Data înscrierii: 05/Mai/2009
Ultima vizita: 20/Mai/2015
Mesaje: 4
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Iun 2009 10:45:28    Titlul subiectului: 112968

Decat sa stea si sa inghita (asa cum au facut ani intregi) eu ma bucur si pentru aceasta manifestare, asa cum e ea necivilizata.

radub a scris:
Problemele unei comunitati pot fi prezentate autoritatilor intr-o maniera civilizata, nu asa cum faceti voi.

Din cate stiu, asta s-a intamplat, dar nu a avut nici un efect ...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 07/Dec/2019
Mesaje: 886
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2009 06:35:54    Titlul subiectului: 113324

Moinestiul livreaza autobuze judetului Iasi
Observator de Bacau a scris:
SC Dypety SRL din Moinesti ar putea sa livreze Iasului autobuze noi de tip MAN. Autobuzul are 86 de locuri, din care 30 pe scaune, este dotat cu aer conditionat si este primul autovehicul realizat de catre firma din Moinesti pentru transportul urban. Costurile unui astfel de autobuz sunt sub preturile pietei, acestea variind intre 120 si 160 mii euro. Societatea moinesteana preia sasiurile de la MAN asamblate cu tot cu motor, pe care asambleaza caroseria. Este primul autobuz produs special pentru transportul urban cu o lungime de 10,7 metri si 2,5 metri latime. Atât motorizarea, cât si echipamentele respecta normele Euro 4, iar faptul ca este asamblat in România poate fi un avantaj pentru potentialii cumparatori. Pâna acum, societatea moinesteana a livrat peste 100 de masini, putând produce câte 25 pe luna.

http://www.observatordebacau.ro/2009/07/02/moinestiul-livreaza-autobuze-judetului-iasi.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 02 Iul 2009 08:13:52    Titlul subiectului: 113327

zzz a scris:
Moinestiul livreaza autobuze judetului Iasi
Observator de Bacau a scris:
SC Dypety SRL din Moinesti ar putea sa livreze Iasului autobuze noi de tip MAN. ...

http://www.observatordebacau.ro/2009/07/02/moinestiul-livreaza-autobuze-judetului-iasi.html


Titlu: .... livreaza ....
Continut: .... ar putea sa livreze ....
Concluzie: nu livreaza
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Iul 2009 23:16:00    Titlul subiectului: 114112

Pe unii, atunci cand nu au altceva mai bun de scribait, ii mananca undeva de grija tramvaielor:

http://www.evenimentul.ro/articol/pro-si-contra-tramvaielor.html

"Vă invităm să participați la ancheta noastră
Pro și contra tramvaielor

Istoria menționează ziua de 17 martie 1900 (după alții ar fi vorba de 1 martie) ca fiind data apariției tramvaiului electric pe străzile Iașului. "Aducem la cunoștiința onor public din Iași că vom preda circulațiunei prima linie a tramvaiurilor electrice, dintre Gară și Hală. Primul vagon va pleca în fiecare zi, la ora 7 dimineața de la bariera Garei, iar celelalte îi vor succeda în intervale regulate de cîte 7 jum.minute, în fiecare direcțiune, înspre Hală și de la Hală spre Gară, urmînd astfel, pînă la 11 noaptea", suna anunțul din ziarul Ecoul Moldovei din 24 februarie 1900. În anii scurși de atunci, parcul tramvaielor a crescut constant, cu o mică excepție în perioada celui de-al Doilea Război Mondial, ajungînd în prezent la 150 de vagoane care străbat cei 77 kilometri de cale simplă.

Un specialist în transportul public, cel care de altfel ne-a făcut istoricul apariției tramvaielor în Iași, vede numai avantaje în acest gen de transport. "Este mijlocul de transport cel mai rapid, cel mai ecologic și al cărui ciclu de exploatare este de trei ori mai mare în comparație cu un autobuz. De regulă, durata de viață a unui tramvai este de 25-30 de ani, față de cei doar opt ani în cazul autobuzelor", ne-a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic al RATP Iași.

Un al doilea avantaj îl reprezintă numărul mare de călători care pot fi transportați. "Vorbim de 200 de persoane pe cursă, în comparație cu cei 80-100 de călători care încap într-un autobuz. Mă refer aici strict la Iași, întrucît în Oradea spre exemplu, circulă vagoane cu o capacitate de 400 de călători", a adăugat dl Stoica. În schimb, acesta admite că tramvaiul este un mijloc de transport costisitor. "Vorbim de două milioane de euro, cît costă un vagon nou. Cu banii aceștia se pot cumpăra 10 autobuze (sau 100 de microbuze – n.n.)", precizează oficialul RATP.

Un ultim element invocat în favoarea circulației tramvaielor este faptul că unele metropole europene au decis la un moment dat să elimine vagoanele de pe trasee, însă au revenit asupra deciziei după două decenii, într-un moment în care s-au convins că autobuzele sînt și ele bune, dar nu și la fel de încăpătoare. Printre orașele care au revenit la transportul electric se numără Parisul și Viena. Menționăm că în Moldova, transport electric mai întîlnim la Botoșani, unde se fac de asemenea investiții în domeniu.

Dacă ar fi să menționăm și un alt element care face ca tramvaiele să fie preferate de un mare număr de ieșeni, trebuie să apelăm și la argumente de ordin politic. Nu e un secret pentru nimeni că mandatul actualului primar s-a datorat în mare măsură mobilizării la vot a pensionarilor, speriați că un alt edil-șef ar putea să le retragă gratuitățile pe transportul în comun. Iar acest lucru nu era chiar o gogoriță electorală de vreme ce Dumitru Oprea preluase ideea enunțată de Irina Schrotter privind privatizarea RATP, situație în care s-ar fi renunțat la avantajele oferite pensionarilor.

Săptămîna viitoare vom trece în revistă pe larg și argumentele celor care spun că tramvaiele ar trebui retrase la depou, în favoarea altor mijloace de transport în comun.

Tudor Damaschin"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 34
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 10:48:30    Titlul subiectului: 114126

radub a scris:
Pe unii, atunci cand nu au altceva mai bun de scribait, ii mananca undeva de grija tramvaielor


Corect! A venit vara, subiecte nu prea se mai gasesc pe piata.
Sunt curios ce vor scrie saptamana viitoare, cand vor aduce argumente in favaorea eliminarii tramvaielor. Daca ar fi sa anticipez, mai mult ca sigur vor spune ca tramvaiele ingreuneaza traficul si asa haotic din oras, sunt greoaie, produc zgomot si vibratii in zonele de fitze (a se citi Palas, Copou, Cuza Voda), ca infrastructura este costisitoare, etc.
Eu nu pot decat sa spun atat: circul de 2-3 ori pe saptamana pe traseul Minerva - Tatarasi Sud cu autobuzul 11. Se vede clar ca nu face fata fluxului de calatori (printre care multi pensionari care merg la piața Nicolina) în perioadele de vârf ale zilei. In plus, energia electrica este mai ieftina decat combustibilii fosili. Dupa cum m-am exprimat in repetate randuri pe acest forum, doresc reintroducerea troleibuzului cat mai repede si reducerea la minim a traseelor de autobuz precum si eliminarea dubelor. Sunt sigur ca am de asteptat foarte mult timp, vorba unui clasic, "s-ar putea sa nu se intample in timpul vietii mele".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 09/Dec/2019
Mesaje: 7995
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Iul 2009 11:40:06    Titlul subiectului: 114133

Rugamintea e de a-l bombarda pe tovaras cu mesaje, insa nu pentru a-i face lui viata usoara la ziar, ci pentru a vedea si alti ochi faptul ca exista si cetateni care gandesc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 06/Dec/2019
Mesaje: 34
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Iul 2009 09:42:01    Titlul subiectului: 114523

Iata ca au aparut si concluziile la seria de articole referitoare la utilitatea tramvaielor in Iasi:

http://www.evenimentul.ro/articol/pro-si-contra-tramvaielor-3.html

Vreau sa redau aici doar ultima parte din scriitura, unde apare si "ironia" mea la adresa autorului articolului:
Citat:

Vom încheia concluziile anchetei noastre cu o precizare, adresată îndeosebi celor care au participat la dezbatere, deși nu credeau că aceasta își are rostul în acest moment. "A venit vara și nu aveți ce scrie?", ne‑a interpelat un cititor, căruia îi mulțumim și pentru întrebare, și pentru ironie. Lăsînd deoparte faptul că subiectul propus spre discuție este actual în orice moment al anului, am considerat de cuviință să demarăm acest sondaj într‑o perioadă în care întregul oraș a devenit un adevărat șantier tocmai datorită modernizării infrastructurii transportului electric. Altfel spus, am reușit, în mod indirect, desigur, să aflăm opinia ieșenilor referitoare la justețea acestor lucrări.


Faptul ca acest articol a fost scris in perioada cand Iasul s-a transformat in santier pentru modernizarea liniilor de tramvai poate explica reactiile negative la adresa tramvaielor, deoarece multi oameni sunt frustrati de aglomeratie, praf, lipsa traseelor directe, etc.
Totusi sunt de acord cu afirmatia autorului cum ca "subiectul propus spre discuție este actual în orice moment al anului".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 28, 29, 30  Următoare
Pagina 5 din 30

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community