|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 00:21:25 Titlul subiectului: Franta, Montpellier: Tramvaiele TaM si infrastructura lor |
41324 |
|
Am fost pentru cateva zile la verisoara mea in Montpellier si am ramas impresionat de transportul local de acolo, in special tramvaiele.
Istoria tramvaiului din Montpellier este foarte recenta. In anul 2000 s-a dat in folosinta linia 1, care traverseaza orasul de la est la vest. Nu stiu exact lungimea traseului, dar stiu ca de la un cap la altul sunt 26 de statii, lungimea maxima dintre statii nu depaseste 500 m.
Pe marile artere tramvaiul nu circula pe mijloc ci pe margine, iar pe stradutele inguste circula numai tramvaiul, circulatia masinilor fiind interzisa. Tramvaiul are propria lui cale de rulare, are si tunele proprii, iar in centrul orasului poti merge pe jos sau cu tramvaiul, circulatia automobilelor fiind restrictionata (au voie sa circule doar noaptea, intre anumite ore).
In prezent se va da in folosinta ce-a de-a doua linie de tramvaie, care este suburbana. Deocamdata este in probe, tramvaiele circuland goale, iar de la anul se are in vedere inceperea lucrarilor la cea de-a treia linie de tramvai, care va fi una suburbana.
Un vagaon la ei este lung aproape cat doua V3A-uri ale noastre, iar viteza lui de deplasare nu depaseste 30 km/h (cel putin pe portiunea pe care am circulat eu cu el).
Mi-a placut foarte mult design-ul tramvaielor care a fost conceput de niste creatori de moda de-ai lor.
1. In imagine tramvaiul liniei 1 in Place de la Comedie (aproape de centrul orasului si la vreo 200 de metri de gara St Roch). Am prins tramvaiul in miscare, de aia poza este putin neclara.......
2. Calea de rulare a liniei 1, intre Place de la Comedie si Gara St Roch vazuta noaptea.
3. Sina de tramvai vazuta de aproape, construita dupa ultima tehnologie.
4. Linia 1, la o intersectie semaforizata, cu bariere pentru tramvai, in apropiere de Gara St Roch
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.42 kb |
Vizualizat: |
de 28730 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
170.6 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.14 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.99 kb |
Vizualizat: |
de 28294 ori |
|
Ultima modificare efectuată guest la Joi 03 Ian 2013 22:53:08, modificat de 4 ori în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 00:40:34 Titlul subiectului: |
41328 |
|
1. Tramvaiul 2, deocamdata se afla in probe. Se va da in folosinta duminica asta pe 17 decembrie cu mare parada oficiala.
2. Acelasi tramvai 2 si cum vor arata viitoarele statii cu afisaj electronic (cam, ca la 41 in Bucuresti)
3. Tramvaiele sunt cu doua capete, si usi pe ambele parti. Nu am fost la capat sa vad cum intoarce, dar nu cred ca au bucla de intoarcere, cred ca intorc ca metrourile noastre. Tramvaiele sunt formate din 5 sectii.
4. Montpellier Aglomeration este un fel de Zona Metropolitana, din care fac parte Montpellier+oraselele din jur.
5. Mi-a placut mult desig-nul viitorului tramvai 2.
6. Iar panoul asta de la periferia Montpellierului m-a lasat masca. Le fac si reclama. Pai ce ar fi sa faca si la noi reclama domnii Scripcaru si Mazare cand baga MAZ-urile lor. Sa vedem panouri publicitare cu MAZ-uri care inlocuiesc tramvaie sau troleibuze
Pe langa tramvaie in Montpellier mai sunt 33 de linii de autobuze, din care 16 suburbane. Autobuzele circula pana la ora 21, iar de la ora 21 pana la 1 jumate noaptea sunt niste autobuze de noapte care vin o data la 40 de minute. Ca autobuze au Renaulturi (low-flor, dar si mai vechi cu podea inalta), MAN-uri si cateva Irisbusuri.
Pretul unei calatorii este de 1,3 euro, doua calatorii 2 euro, un abonament de o zi 3,2 euro. Amenda este de 40 de euro.
In autobuz te urci prin fata, validezi cartela si cobori pe la a doua usa (mai tineti minte cum era cu Saviemurile care circulau pe liniile expres in Bucuresti).
Ce am remarcat insa la autobuze este un grad destul redus de ocupare in comparatie cu orasele din tara noastra. La ei este aglomerat autobuzul daca sunt 30 de calatori.
Tramvaiul 1 este mult mai aglomerat decat autobuzele, si vine mult mai des, cam o data la doua minute si cirucula de la 5 dimineata pana la 12 jumate noaptea (2 noaptea in sezonul turistic).
Zilele urmatoare o sa postez si o harta a retelei de tramvaie din Montpellier.
Mie mi-ar place sa vad si in Bucuresti tramvaie de genul asta, poate daca nu asa de lungi (ca la noi trafic, etc) macar de design asemanator.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.21 kb |
Vizualizat: |
de 28724 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.24 kb |
Vizualizat: |
de 28283 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.13 kb |
Vizualizat: |
de 28283 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.27 kb |
Vizualizat: |
de 28275 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.57 kb |
Vizualizat: |
de 28283 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.17 kb |
Vizualizat: |
de 28283 ori |
|
Ultima modificare efectuată guest la Joi 03 Ian 2013 22:56:22, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 13:41:49 Titlul subiectului: Re: Tramvaiele din Montpellier (Franta) |
41373 |
|
emil1980 a scris: | Un vagaon la ei este lung aproape cat doua V3A-uri ale noastre, iar viteza lui de deplasare nu depaseste 30 km/h (cel putin pe portiunea pe care am circulat eu cu el). | Un V3A are cca 25m; un Citadis de Montpellier are 32m; vezi aici: Alstom Citadis in Montpellier
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 17 Dec 2006 12:41:37 Titlul subiectului: |
41512 |
|
emil1980 a scris: | Iar panoul asta de la periferia Montpellierului m-a lasat masca. Le fac si reclama. Pai ce ar fi sa faca si la noi reclama domnii Scripcaru si Mazare cand baga MAZ-urile lor. Sa vedem panouri publicitare cu MAZ-uri care inlocuiesc tramvaie sau troleibuze | Aici e problema de teme politice. La noi, inca mai conteaza costul de functionare, in detrimentul factorului ecologic. Cu alte cuvinte, spune-i romanului ca-i mai ieftin, ca te va vota, indiferent de cat polueaza sau aglomereaza vehicolul. Sper sa se schimbe in curand aceasta viziune.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
vlady-13
Data înscrierii: 10/Mai/2007 Ultima vizita: 14/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Craiova
|
Trimis: Sâm 01 Sep 2007 20:31:27 Titlul subiectului: |
82273 |
|
Am niste poze gasite pe google, de la inaugurarea liniei 2 este cea de mai jos, si am mai gasit o poza destul de interesanta cu o mireasa "lipita" de un tramvai
Am gasit si harta liniilor 1 si 2
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.59 kb |
Vizualizat: |
de 28351 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.75 kb |
Vizualizat: |
de 28349 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
318.61 kb |
Vizualizat: |
de 28270 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mie 28 Ian 2009 22:01:09 Titlul subiectului: |
105099 |
|
Sotia mea a petrecut 2 saptamani cu o bursa de studii in Montpellier. A profitat de ocazie sa viziteze locurile,folosind exclusiv liniile transportului in comun. Mi-a adus cateva poze acute cu apaat digital mai primitiv decat un telefon de acum, dar se poate aprecia frumusetea tramvaielor si autobuzele. O nota in plus pentru tramvaie!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
320.3 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
295.69 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
312.26 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
314.19 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
304.55 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
291.5 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
311.02 kb |
Vizualizat: |
de 27596 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 29 Ian 2009 00:15:23 Titlul subiectului: |
105112 |
|
Tramvaiele Alstom deservesc si traseele principale din Milano, si cum zicea si GUEST, nu exista ronduri, asa este si in Torino (Italia). Am facut o poza din Google Earth unde va arat cum sunt bifurcatiile. (bifurcatia a fost folosita pentru intoarcerea tramvaiului inainte de constructia pasajului sub autostrada). Cred ca aceste bifurcatii nu sunt folosite doar in caz de lucrari dar presupun ca si pentru reducerea ocuparii de spatiu si permiterea trecerii vehiculelor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.12 kb |
Vizualizat: |
de 27574 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Joi 29 Ian 2009 09:41:59 Titlul subiectului: |
105121 |
|
Citat: | O nota in plus pentru tramvaie! |
Ca raspuns la o observatie de mai sus: tramvaiele din Montpellier nu intorc la terminus, ci schimba "capul".
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 29 Ian 2009 11:02:21 Titlul subiectului: |
105123 |
|
Informtii despre linia 1 de tramvaie se gasesc aici: http://www.montpellier-agglo.com/tam/page.php?id_rubrique=31&id_fichier=47
Informatii despre linia 2 de tramvaie, data in folosinta pe 16 decembrie 2006 se gasesc aici: http://www.montpellier-agglo.com/tam/page.php?id_rubrique=31&id_fichier=573
In poza 1, cum arata designul tramvaielor de pe cele doua linii. Am mai facut referire despre ele in postarile anterioare, tramvaiele de pe linia 1 sunt albastre, cele de pe linia 2 au un design bazat pe motive florale, culori predominante portocaliu, verde, rosu.
Dupa ce au fost cateva neintelegeri, in anul 2006, vad ca au inceput sa lucreze si la a treia linie de tramvaie care va fi data in folosinta in anul 2012 http://www.montpellier-agglo.com/tam/page.php?id_rubrique=260
Va fi o linie suburbana, pe traseul: Juvinac-Montpellier-Latte-Perols, va avea o lungime de 22,4 km (30 de statii). Vor fi 25 de rame Alstom Citadis, cu o capacitate de 205 calatori/rama (poate o sa vedem intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat si la noi in Bucuresti asemenea rame, mai ales pe linia 41), viteza maxima a ramelor este de 70 km/ora. Linia va fi separata complet de trafic iar in intersectii (semaforizate si nesemaforizate) tramvaiul va avea prioritate. Frecventa tramvaielor in zona centrala va fi de 5 minute, si 10 minute pe ramificatiile traseului (harta-poza 2). Costuri totale de constructie 450 milioane euro (din cate am vazut pe site, 250 de milioane de euro asigurati de primarie, restul subventii de la stat si echivalentul consiliilor judetene de la ei).
Designul tramvaielor de pe linia 3 a fost elaborat de catre Christian Lacroix (este celebru la ei si nu numai) http://www.montpellier-agglo.com/23583294/0/fiche___actualite/&RH=1140538476719.
Aici gasiti informatii suplimentare despre traseul liniei 3 din oras, daca nu intelegeti in franceza o sa traduc ideile principale si o sa le prezint intr-un post ulterior.
Tot aici vreau sa punctez cateva idei ale francezilor referitor la motivatia construirii unei noi linii de tramvai: http://www.montpellier-agglo.com/tam/page.php?id_rubrique=262
Citat: |
-Reteaua liniei 3 de tramvaie anticipeaza reorganizarea deplasarii datorita urbanizarii in scopul asigurarii mobilitatii in aglomeratia urbana din viitor.
-Permite favorizarea legaturilor intre diferite moduri de deplasare: tramvai, autobuz, automobile interurbane, biciclete, pietoni.
-Linia 3 se inscrie in planul de dezvoltare de deplasare in cadrul aglomerarii urbane, integrandu-se intr-o viziune de dezvoltare durabila a teritoriului intr-un mod de a putea sustine cresterea demoigrafica.
-Reducerea timpului de deplasare, facilitarea schimburilor cu alte linii de tramvaie (sau autobuze) si o alternativa eficace si calitativa la folosirea automobilului propriu !!!
-Datorita portiunii comune de traseu cu celelalte doua linii de tramvai in zona centrala si Gara Montpellier, participa la constituirea unui important pol internodal in coerenta cu reteaua de trenuri TGV si pentru revigorarea traseelor trenurilor regionale (TER).
-Linia 3 deserveste cartiere foarte populate, stabilimente scolare, institutii publice, sectoare de activitate comerciala si profesionale.
-Permite reunificarea cartierelor si a comunelor suburbane si restructurarea peisajului urban. |
Iata cum arata viziunea autoritatilor dintr-un oras mediu din Franta, membra ca si noi in Uniunea Europeana. Acum e drept ca nu putem sa comparam puterea financiara a Frantei cu puterea financiara a Romaniei. Nu ar fi frumos sa vedem in Braila de exemplu acest sistem, intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat, iar microbuzele sa dispara ? Eu sper ca vom invata si noi cate ceva din lectia franceza.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.01 kb |
Vizualizat: |
de 27549 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.53 kb |
Vizualizat: |
de 27549 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 19:32:58 Titlul subiectului: |
113356 |
|
Se tot vorbeaste despre faptul ca din cauza vibratiilor produse de tramvaie se strica structura de rezistenta a cladirilor. Cum se poate ca la francezi tramvaiele sa circule asa de aproape de cladiri ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 20:20:43 Titlul subiectului: |
113360 |
|
Linii realizate intr-un sistem constructiv modern si material rulant de calitate. Si in Bucuresti e o mare diferenta intre vechile linii (care transmit multe vibratii) si liniile reabilitate de pe Stefan cel Mare, Mosilor sau Colentina.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 14:46:22 Titlul subiectului: |
161392 |
|
Am revenit dupa 6 ani in Montpellier, iar in privinta transportului in comun, in special a celui cu tramvaiul, lucrurile au evoluat foarte mult. De fapt, in toate privintele Montpellier are un ritm foarte rapid de dezvoltare, ba chiar mai mult, este considerat orasul care are cel mai mare ritm de dezvoltare din Franta in ultimele doua decenii. Tramvaiele sunt operate de catre societatea Transports de l'agglomération de Montpellier sau pe scurt TaM, care se afla in subordinea Communauté d'agglomération Montpellier Agglomération (din care fac parte orasul propriuzis+localitatile invecinate).
In 2006, erau doua linii de tramvai, in prezent se afla patru linii, din care una este semicirculara, urmand sa fie extinsa in urmatorii ani.
Pe site-ul TaM exista multe informatii privind transportul in comun din Montpellier. Referitor la fluxurile de calatori, pe linia 1 de tramvai circula zilnic 130000, pe linia 2 circula zilnic 60000 de calatori, pe linia 3 circula zilnic 77000 calatori, in timp ce pe linia 4 (semicirculara) circula zilnic, 15000 de calatori.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.63 kb |
Vizualizat: |
de 21489 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 03 Ian 2013 23:02:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 13:41:02 Titlul subiectului: |
161411 |
|
In timp ce la noi transportul in comun cu tramvaiul se afla la limita supravietuirii in majoritatea oraselor, iar in orase precum Constanta, Brasov, Resita tramvaiele au fost desfiintate, ei bine in Montpellier tramvaiele au renascut din propria cenusa, precum pasarea Pheonix.
Astfel, pe site-ul TaM sectiunea cu istoria societatii de transport, aflam ca inca din 1875 s-a infiintat o societate de transport de tramvaie cu cai iar in anul 1898 s-a infiintat compania de tramvaie electrice. Un an mai tarziu, in 1899, in Montpellier era o retea de sase linii de tramvaie electrice care transportau anual....3228696 calatori. Ultimul tramvai electric din secolul trecut a circulat pe 1 februarie 1949. Ca in majoritatea oraselor din Franta, tramvaiul a facut loc autobuzelor. In 1995, s-a decis ca tramvaiul sa devina viitorul transportului in comun si societatea de transport de la acea vreme SMTU (Société Montpelliéraine de Transports Urbains), s-a transformat in actuala TaM (Transports de l'Agglomération de Montpellier) care a avut misiunea de a pune in practica acest proiect, de transport urban si metropolitan. Astfel constat ca Romania se afla undeva pe la stadiul anilor.............1950-1960, in ceea ce priveste ideea legata de transport in comun (e o parere personala).
Revenind la istoric, de pe alt site se poate urmari mai bine evolutia in timp a retelei de tramvaie din Montpellier. Astfel, pe data de 30 iunie (sau 1 iulie dupa site-ul TaM) , anul 2000 s-a dat in folosita prima linie de tramvai (tramvaiul albastru), cu o lungime de 15,2 km intre Mosson si Odysseum. O linie urbana, care intre timp a ajuns sa fie considerata una din liniile de tramvai cu cel mai mare flux de calatori din Franta. Ulterior, in 2003 o data cu deschiderea unui mare centru comercial la Odysseum, statiile din zona au fost reorganizate, linia a mai fost putin prelungita, locul devenind un mare terminal intermodal (autobuz-tramvai-parcare) iar in 2012, linia a fost lungita cu inca o statie la celalalt capat. Astfel in 2012 linia are o lungime de 15,7 km si 30 de statii.
Linia 2, era in probe la precedenta mea vizita in Montpellier, a fost deschisa pe 16 decembrie 2012. A fost considerata cea mai lunga linie de tramvai din Franta, initial avand o lungime a traseului de 19,8 km, si facea legaturile intre comunele: Saint-Jean de Védas si Jacou, traversand Montpellierul prin centru. Este o linie pe directia sud vest-nord est. In afara orasului linia este simpla, in oras este linie dubla (poza 2-harta).
Insa traseul prin centrul orasului a fost reorganizat in anul 2012, astfel ca in final lungimea liniei a ajuns la 17,5 km, si un total de 28 de statii (vezi cateva posturi mai sus, o harta mai veche, cu traseul liniei 2-marcata cu rosu, id mesaj: #82273).
Linia 3 ajunge la Mediterana. A fost deschisa pe 7 aprilie 2012 si leaga localitatile Juvignac de Perols si Lattes. Dupa cum puteti vedea in harti (pozele 1-2), aceasta linie are o particularitate, in sensul ca pe partea sudica de la Boirargues se ramifica in doua, o directie la Perols (fix la doi pasi de plaja) si cealalta ramificatie la Lattes. Linia trei are o mare portiune de traseu comuna cu linia 1, si de asemenea linia trece pe la Gara St. Roch (gara centrala). Are o lungime totala de 17,2 km si 27 de statii
In fine, se doreste realizarea unei linii, ca un inel circular, deocamdata s-a realizat doar jumatate de inel, intre Saint-Charles si Nouveau Saint-Roch (noul terminal de la Gara Staint-Roch) avand o lungime de 8,5 km si 17 statii A fost data in folosita pe aceeasi data cu linia 3, pe 7 aprilie 2012.
Ca planuri de viitor, se are in vedere finalizarea inelului (linia 4) si de asemenea constructia liniei 5 de tramvai, intre localitatile Prades-le-Lez - Lavérune via Montpellier. Anul 2017 este termenul final pentru darea in folosita a noilor linii.
Planul este sa se realizeze legaturi de transport intre toate localitatile din Montpellier Agglomération. De asemenea toate liniile de tramvai converg in centru. Se are in vedere constructia unei noi gari pentru TGV-uri, urmand ca gara centrala, Saint-Roch sa ramana doar pentru celelalte ranguri de trenuri. In consecinta, va trebui adaptat in viitor transportul in comun.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.7 kb |
Vizualizat: |
de 21487 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.17 kb |
Vizualizat: |
de 21487 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Joi 03 Ian 2013 23:15:10, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 14:20:44 Titlul subiectului: |
161417 |
|
Si acum despre design-ul tramveilor. Merita putin vorbit, fiindca din acest punct de vedere Montpellier-ul mi se pare un caz aparte, fata de majoritatea oraselor care au tramvai. Tramviele de pe fiecare linie in parte nu au o singura culoare ci...........parca spui ca sunt pictate. Design-ul tramvaielor de pe fiecare linie are o anumita tema, asta si in functie de zonele cu interes turistic pe care le deserveste linia respectiva. Verisoara mea, care locuieste la Montpellier imi spunea ca pe site-ul societatii TaM s-au propus mai multe idei pentru design-ul tramvaielor si ca cei care folosesc serviciile de transport public au avut posibilitatea sa voteze pe site, referitor la ce tip de design vor pentru tramvaiele lor.
Astfel, design-ul de pe linia 1, a fost conceput de echipa Garouste&Bonneti, si reprezinta ideea de innoire a transportului in comun din Montpellier (albastru predomina, iar pasarile cred ca simbolizeaza insusi renasterea tramvaielor din propria cenusa, ca pasarea Pheonix).
Design-ul de pe linia 2 a fost conceput de celebrul Christian Lacroix, sunt flori multicolore si reprezinta frumusetea peisajului estival. Mie personal imi place foarte mult cum sunt colorate vagoanele de pe aceasta linie.
Design-ul de pe liniile 3 si 4 au fost concepute tot de catre Christian Lacroix.
Fiindca ajunge la doi pasi de mare, design-ul de pe linia 3 evoca acest lucru, avand culori bleu (simbolizeaza marea) orange (simbolizeaza coralii). O alta simbolistica pentru desig-nul acestei linii este un "monstru marin bland" conform site-ului TaM.
Design-ul de pe linia 4 soarele specific aceste regiuni (celebra pentru zilele insorite) care este simbolul focului si luminii. Pe partea de jos a tramvaiului sunt motive arhitecturale care in final ne aduc aminte de Regele Soare (Ludovic al 14-lea). Este mult de discutat numai pe aceasta tema, mai multe informatii in franceza si engleza referitor la design-ul tramvaielor se gasesc aici
Pozele 1-2, design-ul tramvaielor de pe linie 1.
Pozele 3-4, design-ul tramvaielor de pe linia 2.
Pozele 5-8, design-ul tramvaielor de pe linia 3.
Pozele 9-10, design-ul tramvaielor de pe linia 4.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.59 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.11 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.2 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.3 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.81 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.94 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.89 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.61 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.85 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.17 kb |
Vizualizat: |
de 21478 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată guest la Joi 03 Ian 2013 23:17:28, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 14:43:50 Titlul subiectului: |
161424 |
|
Materialul rulant este compus din rame Alstom Citadis. Exista foarte multe bibliografie pe internet, atat site-uri oficiale cat si site-uri independente precum si forumuri de transport in comun. Sunt invidios putin pe francezi, daca la noi, oficialii regiilor de transport in comun din majoritatea oraselor tarii dau dovada o o mare inchistare, ei bine in Franta, transparenta este mare, poti afla foarte usor de exemplu, cum, cand si unde au fost relocate ramele de tramvai de pe o linie pe alta.
Exista trei modele si anume: Alstom Citadis 302 (27 de rame), Alstom Citadis 401 (30 rame) si Alstom Citadis 402 (26 de rame).
Ramele Alstom Citadis 302 au 32 de metri lungime, au fost numerotate de la 2031-2033 respectiv 2041-2064, fiind livrate in anul 2006.
Ramele Alstom Citadis 401 masoara putin peste 40 de metri lungime, au fost numerotate de la 2001-la 2030, au fost aduse intre 1999 si 2002. Dar trebuie mentionat ca la origine aceste rame au fost Alstom Citadis 301, ca urmare a cresterii fluxului de calatori, au fost transofrmate in rame Alstom Citadis 401, prin adaugarea a inca doua sectii (de la trei sectii la cinci sectii).
http://www.trams-in-france.net/reload.htm?montpellier.htm
Ramele Alstom Citadis 402, sunt cu 3 metri mai lungi decat #401, masoara 43 de metri, sunt numerotate de la 2071-la 2096, fiind livrate din 2011.
http://tramwaydemontpellier.net/infos-rames/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.73 kb |
Vizualizat: |
de 21473 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.8 kb |
Vizualizat: |
de 21473 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 15:20:40 Titlul subiectului: |
161430 |
|
In final, tramvaiele au fost redistribuite astfel: pe liniile 1 si 3, care au cel mai mare flux de calatori, sunt rame de 40 de metri lungime sau mai mari (Alstom Citadis 401 si 402), pe linia 4 (semicirculara, si cea mai scurta dintre linii, care are 90 % traseu comun cu celelalte linii) are tramvaie scurte (Alstom Citadis 302) in timp ce pe linia 2 circula atat tramvaie scurte, cat si tramvaie lungi.
Aici puteti vedea si istoricul repartizarii ramelor pe fiecare linie in parte, precum si realocarea ramelor de pe o linie pe alta. Din cate am inteles de la verisoara mea, dureaza pana la o saptamana sa schimbe coloritul tramvaielor care ajung de pe o linie pe alta, este un fel de autocolant.
In final, in anul 2012, lucrurile stau cam asa:
Pe linia 1 avem in total 33 de rame, din care 30 de rame Alstom Citadis 401 cu numerele de parc 2001-2030 (28 au fost transformate din Citadis 301 in Citadis 401, iar doua Citadis 401 au fost livrate in 2012). 3 rame sunt Alstom Citadis 402 cu numerele de parc 2090-2092 (cu mentiunea ca #2090 a fost intre aprilie si iunie, 2012 pe linia 2, revenind apoi pe linia 1).
Pe linia 2 sunt in total 21 de rame, din care 17 rame scurte, Alstom Citadis 302, numerotate de la 2048 la 2064 si 4 rame Alstom Citadis 402 numerotate de la 2093 la 2096. Doua rame AC 402 (2093 si 2094) au avut si ele un "stagiu" de cateva luni pe linia 3, in sezonul estival.
Pe linia 3 sunt in total 19 rame Alstom Citadis 402, numerotate de la 2071 la 2089. In sezonul estival, daca creste fluxul de turisti spre plaja, linia mai primeste rame lungi de pe celelalte linii (in special linia 2).
Pe linia 4 circula 10 rame Alstom Citadis 302. Acestea au fost luate de pe linia 1 (#2031-#2033) si linia 2 (#2041-#2047).
De asemenea la gara Saint Roch, am surprins o rama in rodaj, cara este folosita si pe post de "rama scoala" pentru viitori vatmani (poza 6).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.08 kb |
Vizualizat: |
de 21466 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.85 kb |
Vizualizat: |
de 21466 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.9 kb |
Vizualizat: |
de 21466 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.07 kb |
Vizualizat: |
de 21466 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.58 kb |
Vizualizat: |
de 21466 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.51 kb |
Vizualizat: |
de 21466 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 03 Ian 2013 23:21:42, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 15:40:30 Titlul subiectului: |
161431 |
|
Cele mai bune locuri de pozat, daca va aflati la Montpellier sunt gara Saint Roch. Acolo practic se intalnesc toate cele patru linii pentru a se realiza usor transbordarea turistilor/navetistilor/studentilor de la gara, in diferitele puncte ale orasului. Un alt loc bun pentru pozat este Place de la Comedie, situat tot in centru la aproximativ 200 de metri de gara Saint Roch.
Un alt lucru interesant se vede in ultima poza. Am crezut ca sunt trecute pe vagoane numele localitatilor unde tramvaiul ajunge. Ei bine nu, sunt trecute numele localitatilor din Montpellier Agglomération, care suporta finantarea achizitionarii unui tramvai. Fiecare localitate din Montpellier Agglomération cotizeaza pentru achizitionarea de tramvaie, in functie de asta numele lor aparand pe tramvaie. Verisoara mea imi povestea ca se procedeaza asa si in scop turistic, de exemplu poate sa cotizeze pentru achizitionarea unui tramvai si o localitate unde nu ajunge acest mijloc de transport, dar in scopul de a fi vazut numele localitatii de catre turisti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.83 kb |
Vizualizat: |
de 21461 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.86 kb |
Vizualizat: |
de 21461 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.41 kb |
Vizualizat: |
de 21461 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
136.78 kb |
Vizualizat: |
de 21461 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Joi 03 Ian 2013 23:23:13, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Ian 2013 15:49:19 Titlul subiectului: |
161432 |
|
Tramvaiul a devenit noul simbol al orasului Montpellier. In magazinele cu suveniruri din centrul orasului, exista numeroase vederi cu tramvaiele. Si nu sunt ieftine. Si eu am achizitionat trei dintre vederi. Uite o sugestie pentru orasele cu traditie din Romania (Iasi, Oradea, Arad, Timisoara, Cluj, Braila, Bucuresti), de ce nu procedeaza la fel ? Ma refer la partea cu vederile. Asta este foarte simplu de facut, sa fie facute niste vederi cu tramvaiele din oras.
Trebuie sa ii felicit pe francezi. Nu sunt o tara unde curge lapte si miere, au si ei ca natie bubele lor, insa in privinta transportului in comun au dat dovada de o mare viziune. Ei au ceva ce noi nu cred ca o sa avem, nici peste 1000 de ani si anume: autoritati locale competente. Ii vedeti pe politicienii nostri sa se gandeasca la asa ceva ? Deocamdata unii dinte ei se gandesc la.................cum sa vanda statului niste transformatoare
De exemplu una din motivatiile lor privind introducerea tramvaielor este:
Citat: | le tramway facilite la vie quotidienne des habitants en réduisant les flux de circulation, assurant des déplacements rapides et fiables, privilégiant un transport économique et durable. |
In traducere "Tramvaiul faciliteaza viata cotidiana a locuitorilor si rezidentilor, fluxul de circulatie, asigurand o deplasare rapida si fiabila, privilegiind un transport economic de calitate".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.46 kb |
Vizualizat: |
de 21459 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.21 kb |
Vizualizat: |
de 21459 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.3 kb |
Vizualizat: |
de 21459 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.65 kb |
Vizualizat: |
de 21459 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.92 kb |
Vizualizat: |
de 21459 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
117.64 kb |
Vizualizat: |
de 21459 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Oct 2014 07:43:49 Titlul subiectului: |
174941 |
|
In urma cu doua zile, la Montpellier, a plouat in trei ore................300 de mm, adica cantitatea de precipitatii care se inregistreaza de obicei in 6 luni !!! Departamentul Herault a fost sub cod rosu de inundatii. De asemenea centrul orasului Montpellier a fost inundat. Circulatia tramvaielor in zona dar si traficul feroviar au fost serios perturbate. Un articol despre inundatiile catastrofale care au lovit aceasta zona din sudul Frantei se gaseste pe site-ul RFI, si se poate vedea aici.
Citat: | Montpellier flooded, thousands stranded as storms hit southern France
Thousands of people slept in railway stations, airports and schools on Monday night after torrential rain drenched much of the south of France. The streets of the city of Montpellier were flooded and a kayak was spotted rowing alongside the old town.
About 4,000 people were stranded in the Hérault department, which was on red alert Tuesday morning, while the neighbouring Aude, Gard and Pyrénées-Orientale were on orange alert.
The government was set to declare a natural catastrophe in the Hérault, which was worst hit.
After a brief respite, the deluge was expected to start again as rain moved up the coast from Spain.
Hundreds of rail passengers spent the night sleeping in Montpellier’s railway station, some in carriages provided by the rail company, 500 people were stuck overnight in the airport, a concert hall was transformed into a dormitory and about 1,000 students had to sleep their schools and colleges.
The Red Cross and the army supplied camp beds and meals and the more than 1,500 firefighters and police who were mobilised for rescue efforts were called out 1,200 times.
Traffic was brought to a standstill by floods in the city streets as the River Lez burst its bankd on Monday afternoon and one intrepid resident rowed a kayak down a street near the old town.
Rainfall reaching 300mm in some places led to waterlogged soil in much of the area, leading the authorities to maintain the red alert ahead of the expected new downfall.
Ten days ago four people died in nearby Lamalou-les-Bains and another in the Aveyron. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|