Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele IVA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Lun 06 Iul 2009 21:22:43    Titlul subiectului: 113532

Probabil se va face apel la exceptiile prevazute in ordonanta, se va intocmi un memoriu tehnic cum ca reteaua Metrorex e dependenta de ramele Bombardier si gata achizitia, legal. Mai inchide si curtea de conturi un ochi si totul trece.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2009 09:08:04    Titlul subiectului: 113545

Ca sa se faca o licitatie deschisa, ar insemna sa se poata alege metrourile dintr-un raft. Ceea ce e imposibil. Metrourile sunt facute special pentru fiecare retea. Alegerea altei firme furnizoare ar presupune proiectarea si realizarea unor noi metrouri, care ar presupune costuri imense. Chiar daca pretul de achizitie al Bombardierelor e umflat, oricum sunt mult mai ieftine decat unele de la alta firma, proiectate de la 0
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Doruuu



Data înscrierii: 07/Iul/2009
Ultima vizita: 06/Noi/2014
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2009 13:16:22    Titlul subiectului: 113594

Sursa: http://metrou.transira.ro





Ultima modificare efectuată de către Doruuu la Mar 07 Iul 2009 15:23:39, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2009 13:20:32    Titlul subiectului: 113596

Pentru o vreme crezusem ca e un vagon facut de la zero. Daca e vechea IVA reconditionata, consider ca nu merita. Totusi ar fi ok daca s-ar proiecta si produce un model 100% romanesc. Avem ingineri capabili, avem si uzine ok (dovada stau Bombardierele asamblate la Craiova si noile vagoane CFR facute la Arad), deci e realizabil!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cavver



Data înscrierii: 07/Sep/2008
Ultima vizita: 28/Aug/2011
Mesaje: 13
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2009 15:00:21    Titlul subiectului: 113600

Desi sufletul imi spune ca ar fi frumos sa avem un metrou proiectat si construit in Romania ratiunea imi spune ca efortul de proiectare (i.e. banii cheltuiti pe ingineri ) nu poate fi acoperit doar de un singur client mic ( i.e. Metrorex ).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Mar 07 Iul 2009 16:44:01    Titlul subiectului: 113601

Flo a scris:
Ca sa se faca o licitatie deschisa, ar insemna sa se poata alege metrourile dintr-un raft. Ceea ce e imposibil. Metrourile sunt facute special pentru fiecare retea.
Se numeste concurs de solutii. Chestie clasica, prevazuta in ordonanta si peste tot in lume. La aceste valori de contract, vrei sa zici ca R&D de 1-2-5-7 milioane ca sa adaptezi trenul pe care deja il ai la o anume retea e mult? Si daca faci dezvoltare de 10 milioane, apoi economisesti 1 milion pe tren si cumperi 20 de trenuri, cine e mai castigat? Logic, nu ala care incaseaza comisioane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 12:26:45    Titlul subiectului: 113616

Da-mi un exemplu de metrou deja proiectat si construit, care a fost modificat pentru o alta retea de metrou. Sunt ferm convins ca nu exista, pentru ca fiecare model de tren subteran se produce SPECIAL pentru reteaua care il comanda.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 16:42:44    Titlul subiectului: 113625

http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/bucharest--romania?docID=0901260d8000d153
http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/delhi--india?docID=0901260d80084439
http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/guangzhou--china?docID=0901260d8000d15d
http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/shanghai--china-line-1sv?docID=0901260d8000f924
http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/shanghai--china-line-7-9?docID=0901260d8000f931
http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/shenzhen--china?docID=0901260d8000d1d8

Acelasi model, adaptat la reteaua pe care opereaza. A costat adaptarea mai mult sau mai putin. Tu argumentezi exact ce spuneam eu mai sus: deja suntem legati de BM, de aia se cumpara direct. E mai ieftin decat sa cumperi de la altii sau nu. Nu vom sti niciodata, fiindca nimeni nu va incerca sa faca licitatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 21:58:11    Titlul subiectului: 113663

Platforma BOMBARDIER este o platforma modulara se poate face orice tren si cu cerintele pe care le ai tu , spui ce vrei si ei iti face trenul
La Craiova vin bucati si le asambleaza acolo , peactic la Craiova se construiesc , componentele trenului vin in lazi tiruri camioane , e.t.c.

IVA sint depasite tehnic , in primul rind si apoi moral
Ar trebui refacute (reproiectate) de la 0 inclusiv caroseriile ca sint ruginite , ceva inox apoi sistemul de tractiune este un sistem invechit cu consum mare de energie electrica , partea de comanda invecita si nefiabila , ETC
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 08 Iul 2009 23:04:09    Titlul subiectului: 113673

Daca platforma e identica si doar caroseria difera, atunci da, ai dreptate. Insa dupa cum spui si tu, nu se va organiza o licitatie ca sa aflam cum ar fi fost Smile

In plus, se va invoca motivul unui parc unitar, al experientei lucrului cu producatorul sau faptul ca reteaua a fost adaptata dupa cerintele bombardierelor (chiar daca nu e asa).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Yuri



Data înscrierii: 14/Mai/2008
Ultima vizita: 21/Apr/2022
Mesaje: 7
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 08:48:32    Titlul subiectului: 113682

Dar pana la urma, trecand peste tunurile care se dau prin aceasta noua achizitie, oare nu e de dorit o suita de trenuri de acelasi tip ? Pentru ca ma gandesc ca e mai usor deoarece mecanicii pot trece de pe un tren pe altul la orice ora (stiu ca la trecerea de pe IVA pe Bomb au trebuit sa faca o pregatire), intretinerea se face cu aceleasi utilaje, si deja se cunosc problemele lor si modul de rezolvare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
diesel_power



Data înscrierii: 16/Sep/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2016
Mesaje: 53
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 11:16:22    Titlul subiectului: 113688

Asa e, e mai bine sa fie o uniformitate in trenuri, dar sunt unii care trebuie sa se opuna la orice, cum il poate afecta pe omul de rand felul in care statul cumpara niste trenuri de metrou? Pe calator il afecteaza in mod direct decat gradul de confort din tren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 11:55:14    Titlul subiectului: 113691

In mod direct, da. Dar indirect, calatorul plateste pe langa bilet, niste impozite, deci investitiile se fac chiar din banii lui. Nu numai ca el are dreptul de a sti ce se face cu banii aia, dar statul are obligatia de a investi banii cat mai bine in interesul platitorului de taxe. Ceea ce inseamna licitatie pentru material rulant cat mai ieftin si cat mai calitativ.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Iul 2009 21:14:11    Titlul subiectului: 113717

Stati linistiti ca tot BM vor fi urmeaza alte 20 trenuri cred ca incepind de la anul
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 03:38:26    Titlul subiectului: 116005

andrei11 a scris:
IVE le nu au fost tractate pana la Bucuresti, au fost pur si simplu puse pe vagoane platforma. Garantat. Le tot admiram in statia CFR Buftea unde faceau o halta de cateva ore pana sa intre in triaj. Cu o garnitura veneau maxim 2 module (4 vagoane). Le-am vazut atat pe cele galbene cat si pe cele rosii (asta evident daca treceam eu prin gara). Garnitura nu avea in fiecare zi IVE tin sa subliniez
Cum adica au fost aduse pe platforme pana la Bucuresti? Atunci cum le dadeau jos de pe platforme, ca o rama IVA nu are greutatea unui tramvai V3A? Ce fel de macarale foloseau, ca doar nu le "facea vant" jos de pe platforme? Very Happy Eu nu-mi pot imagina o astfel de macara, poate doar sa arate asemanator cu cele care repun tramvaiele deraiate inapoi pe sine, dar mult mai mari, ca sa poata ridica o rama. Unde le dadeau jos de pe platforme, doar nu in depourile subterane, ca nu puteau, depoul ala nu e infinit de inalt ca sa-ti permita o astfel de manevra, sa ridici un vagon si sa-l pui alaturi pe alta sina? Daca le dadeau jos de pe platforma undeva in afara depoului si le puneau pe sina apoi le tractau sub pamant in depou, nu era mai simplu daca le tractau direct de la Arad pana la Bucuresti, fara a se mai complica cu platformele, ca doar ramele de metrou au ecartament de CFR? Ma gandesc ca intentionat au fost proiectate cu astfel de ecartament, ca sa fie usoara transportarea lor, daca nu, la o adica, puteau sa le proiecteze si pe ecartament de 1000 mm, ca tramvaiele din Iasi...
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 09:07:04    Titlul subiectului: 116011

Si mie mi se pare destul de ciudata si complicata ipoteza aducerii ramelor IVA pe platforme.
Mi se pare mult mai credibil sa fi fost aduse pe propriile roti - desigur cu restrictiile de viteza necesare - sau, daca asta nu era posibil, sa se fi folosit boghiuri purtatoare, cel mai probabil Y25, care sa fi fost folosite pentru transport, iar la depou sa fie transferate pe boghiurile IVA. E mult mai usor sa faci trecerea vagonului de pe un boghiu pe altul, se poate face si in depou, folosind niste banale vinciuri, se ridica vagonul de pe boghiul purtator, se scoate boghiul si se pune dedesubt cel IVA, apoi se coboara vagonul.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 15:17:55    Titlul subiectului: 116020

Si eu vedeam IVE pe vagoane platforma la depoului IMGB afara.. unde intamplator sunt si niste macarale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cipmars



Data înscrierii: 03/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Mar/2019
Mesaje: 46
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 00:06:48    Titlul subiectului: Modele adaptate. 116043

Ideea cu modelele adaptate la nevoile clientului e folosita foarte des in aplicatii industriale sau profesionale. Am lucrat acum cativa ani undeva unde era nevoie de o automatizare computerizata. Solutia era deja existenta, ceea ce nu inseamna ca a fost cumparata din magazin. Au venit cehii (Aveco), au montat hardwareul, au venit softistii care au instalat si modificat softul dupa nevoile clientului, dupa care au mai stat o luna pentru teste. O luna sau mai bine veneau pe langa noi si ne sondau. Ce ne mai trebuie, ce nu merge bine... Cand cumperi metrouri e neprofitabil sa faci un model de la 0. Ocupa timp mult sa creezi un model nou si costa scump.
_________________
Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Aug 2009 13:41:02    Titlul subiectului: 116084

Pana in 1989 IVE - le se aduceau gata asamblate pe platforme, le vedeam stationate in gara Buftea - am mai spus odata treaba asta. Nu vad care este problema de a le transfera la suprafata de pe platforme pe linia proprie. Pana in 1989 o astfel de macara exista la suprafata langa depoul Ciurel si functiona foarte bine. Oricum nu am vazut mai mult de 4 vagoane IVA / tren / zi in Buftea, inainte de 1989, asadar nu cred ca era o problema de netrecut
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Aug 2009 17:19:23    Titlul subiectului: 116092

O fotografie interesanta a unui vagon IVA de la inceputuri. Se observa dispunerea interesanta a barelor de sustinere (exista bare la nivelul scaunelor si lipsesc cele de pe mijlocul vagonului (din dreptul usilor). Exista si curele de prindere pe bare.
Sursa imaginii http://www.comunismulinromania.ro/arhiva-foto/antierele-patriei.html



1979 Vagon metrou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.7 kb
 Vizualizat:  de 19138 ori

1979 Vagon metrou.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 29 Aug 2009 10:49:34    Titlul subiectului: 116123

Asa este, primele vagoane nu aveau bare verticale. Atunci cand au aparut, a iesit si o vorba, cica erau metrouri "cu țepușe ". Oricum la primele metrouri oamenii mai scunzi (ca mine de exemplu) aveau probleme cu barele, erau prea inalte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 31 Aug 2009 22:19:21    Titlul subiectului: 116227

Si nu le au nici pe cele de deasupra scaunelor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 09:09:20    Titlul subiectului: 116243

Rame IVA de tipul celor prezentate mai sus, adica cu acele bare curbate in dreptul scaunelor au circulat cel putin pana in februarie 2005.
Iata 2 poze personale facute in interiorul unei astfel de rame, cu scuzele de rigoare pentru calitatea pozelor, facute cu vechiul meu aparat... Embarassed

Din cate am inteles, exista soft-uri care pot "reface" digital poze de acest tip, "tremurate", poate cineva le reface p-astea... Rolling Eyes



0000-000-09151.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.77 kb
 Vizualizat:  de 18908 ori

0000-000-09151.jpg



0000-000-09152.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.33 kb
 Vizualizat:  de 18908 ori

0000-000-09152.jpg



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zimbrulcarpatin



Data înscrierii: 15/Aug/2008
Ultima vizita: 19/Iul/2020
Mesaje: 49
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 17:54:11    Titlul subiectului: 116267

Ce rama este? 100% este una galbena, insa nr de parc ar fi util - pentru statistici...
_________________
https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 21:19:58    Titlul subiectului: 116275

Eu am vazut si anul asta una care avea bare la scaune, insa am prins-o de doua ori, doar pe M3, in aceeasi perioada.

Era o rama nou scoasa, pentru ca desenele din exterior erau vechi (2005-2006) si nu mai circulasera de mult.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 12, 13, 14  Următoare
Pagina 6 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community