Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de metrou
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Iul 2009 11:54:11    Titlul subiectului: 113906

Probabil, dar nu compara pasajul Obor cu traficul pietonal din zona, cu cel de la Victoriei.. unde traficul pe vremea aia era destul de limitat.
Plus particularitatile fiecarui pasaj.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Iul 2009 09:49:46    Titlul subiectului: 113960

Nu mi se pare de lepadat o statie de tramvai in pasaj, de exemplu se poate ajunge usor de pe M 2 pe toata linia servita de 34. Sa ne amintim ca de la Victoriei cel putin pana la Obor, metroul si tramvaiul nu se intalnesc decat odata.
Deci in loc sa faci o dubla transbordare (M 2 / M 1 si M 1 / tramvai) faci una singura (M 2 / tramvai). Lasand la o parte faptul ca tramvaiul la Victoriei era util, asta indepedent de metrou
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 30 Iul 2009 22:54:45    Titlul subiectului: 114773

Despre Depoul Pantelimon si linia Republica – Antilopa
Cateva intrebari fara raspuns, poate ma lamureste cineva
Asa cum se cunoaste, depoul Pantelimon trebuia sa rezolve necesitatile defunctei magistrale M 3 ( Gara de Nord suprapusa – Granitul), magistrala “scurta” cu numai 9 statii (GdN – Victoriei – Dorobanti – Circ – Obor – Iancului – Electroaparataj – Fundeni(Morarilor) - Granitul)
Depoul pentru aceasta magistrala – Depoul Pantelimon. Din diverse motive, in principal datorita imposibilitatii construirii unui pasaj rutier cu linie de tramvai cu statie de metrou dedesubt (ceva gen Victoriei) la statia Morarilor (Fundeni) a trebuit in ultima clipa gasirea unui alt cap pentru aceasta magistrala, respectiv Dristor II inclusiv cateva schimbari dramatice de proiect la Gara de Nord, Victoriei precum si abandonarea unor tunele deja construite.
Oricum la nivelul anului 1987 ne – am trezit in fata unui fapt inedit, se construise un depou in totalitate cum ar veni predat “la cheie”dar care nu era conectat cu nici o linie de metrou.
Mai de voie mai de nevoie a trebuit sa se faca o legatura intre retea si depou. Cea mai apropiata statie – Republica.
Prima intrebare : De ce nu au luat-o pe varianta cea mai scurta, pe sub sos Dudesti – Pantelimon ? Curba se putea lua, am fost pe teren, evident ca trebuia facuta lucrarea de interconexiune, dar culmea, nu trebuia intrerupta circulatia trenurilor nici o secunda !
Iar dupa revenirea la normal remiza Republica putea fi folosita in continuare fara nici o problema.
Statia ar fi fost facuta evident tot pe Dudesti – Pantelimon.
A doua intrebare : Unele surse sustin ca statia Pantelimon este o statie de uz intern, practic anexa a depoului. Aceasta varianta nu se sustine, uitati – va putin la peronul aflat in exploatare. Statia a fost gata prin martie – aprilie 1989, (o singura linie), pentru extrem de scurta perioada a si fost data in exploatare, tot cu regim naveta cum e si acum si dupa un program foarte curios ( cred ca era o data la ora, numai dimineata si seara)
Asadar acest peron nu arata ca un peron a unei statii anexe a depoului. O statie anexa in primul rand este mult mai ingusta, pe jos ciment si varuita ( zugravita). In orice caz nu arata asa cum arata acum. Si nici macar nu este statie a depoului, daca era asa exista un culuar subteran care sa asigure accesul personalului din statie in depou.
Acum, la anumite ore “strategice” naveta intra in depou pentru a duce / lua personal.
Apoi acea tabla pusa la mijlocul statiei este suspecta. Daca acolo era perete pur si simplu lasau peretele (zugravit, evident) si nu puneau tabla aceea. Parerea mea este ca dupa acel perete de tabla se afla celalalt peron al statiei.
Cine merge pe sus pe acolo va observa ca exista si cealalta intrare in statie, la capul celalalt ( capul spre Republica) dar este abandonata si a ramas in stadiul de acces de serviciu.(Oricum la ora actuala este impracticabila)
A treia intrebare : Pe unde au pus cele 2 cartite care au sapat tunelul ( sau o cartita) ?
De ce au ales ei o varianta asa de ocolita ( pe sub Magnetului) lasand la o parte faptul de neinteles pentru mine a “serpentinei” din sectiunea 3 a schitei traseului.
Printre alte desene, am atasat si o schita cu statia Pantelimon pentru cei care nu au ajuns niciodata pe acolo.
Trebuie spus pentru cei care au acces la o harta, tunelul merge pe sub trei strazi – Deltei, Meiului si Magnetului
Poate imi raspunde cineva la aceste intrebari.



Republica Pantelimon - asamblu.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  844.23 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Republica Pantelimon - asamblu.png



Republica - Pantelimon 1.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  658.72 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Republica - Pantelimon 1.png



Republica - Pantelimon 2.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  469.19 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Republica - Pantelimon 2.png



Republica - Pantelimon 3.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  473.2 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Republica - Pantelimon 3.png



Republica - Pantelimon 4.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  675.19 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Republica - Pantelimon 4.png



Varianta directa spre Antilopa.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  18.04 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Varianta directa spre Antilopa.png



Statia Republica, Dec. 1981.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  8.29 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Statia Republica, Dec. 1981.png



Rebrusment in timpul santierului.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  21.15 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

Rebrusment in timpul santierului.png



STATIA ANTILOPA.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.15 kb
 Vizualizat:  de 17053 ori

STATIA  ANTILOPA.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 09:38:08    Titlul subiectului: 114784

Spui despre tunele construite si abandonate. La ce te referi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 09:50:20    Titlul subiectului: 114786

Tunelele ce trebuiau sa lege Gara de Nord de Piata Victoriei si care se afla sub bd Nicolae Titulescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 11:05:37    Titlul subiectului: 114799

Si oricum tunelele abandonate care se vad la tot pasul intre Gara de Nord 2 si Basarab 2. Cum se stie, si din actuala Gara de Nord 1 daca te uiti spre Basarab se vad tunelele abandonate de la etajul superior care se opresc cu aproximativ 75 m inainte de intrarea in statie, oricum zona aceea este plina de tunele abandonate.
Si nu in ultima instanta statia Victoriei 1 ( de pe M 1) modificata dramatic la iesirea spre Gara si "trasa" pur si simplu spre Stefan cel Mare cu 10 - 15 m pe putin
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 13:30:30    Titlul subiectului: 114808

Credeam ca sunt tuneluri si de la Obor spre Fundeni deja sapate Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 16:04:08    Titlul subiectului: 114817

De la Iancului pe sos Iancului / Pantelimon nu e nimic sapat. De unde aveai aceasta informatie ? Sau era un zvon de pe undeva ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 16:11:48    Titlul subiectului: 114819

Nu cred ca modificarea capatului vechii M3 de la Pantelimon la Dristor2 ar putea avea o legatura cu ce s-a intamplat intre Gdn1 si Victoriei. Sunt doua lucruri complet distincte. La GdN nu ne-am lamurit ce a cauzat schimbarea brusca de traseu, cand lucrarile erau destul de avansate, dovada tunelul etajat si structura statiei GdN1. Eu vad doar 2 cauze posibile:
1. o problema de structura sau de sol NEPREVAZUTA care nu a mai permis circulatia/statia etajata.
2. proiectarea (sau modificarea proiectului) Pasajului Basarab, care a facut inutilizabile tunelurile de sub Titulescu.
Hai sa spunem ca ar putea fi si a treia cauza, cineva mai cu cap sa fi spus ca este ilogic sa ai o magistrala doar de 9 statii. Si daca tot nu se mai intentiona sa se faca inelara de sud , atunci poate ca ar fi mai bine sa prelungeasca M1 cu acele 9 statii, sa inchida cercul si apoi sa faca diverse raze (racorduri) care sa te duca la M1 .
Cat despre statia Pantelimon/Antilopa eu cred ca nu a fost DELOC in plan. Insa daca tot au sapat atata tunel s-au gandit probabil sa amortizeze investitia cu ceva calatori de la fabricile din zona.
Si eu cred ca era mult mai logic ca tunelul sa fi venit pe sub sos Dudesti-Pantelimon. Era cel mai scurt drum si cel mai liber, chiar si in situatia in care ar fi urmat o curba gen GdN1.
De ce s-au bagat pe sub case ? Poate ca au vrut sa produca cat mai putin deranj pe M1 si au prelungit o linie de remiza sau de rebrusement. Sa nu uitam ca de la Republica era cap de linie pentru 2 directii si frecventa era foarte ridicata, nu ca acum...
Deci depoul Pantelimon era gata, dar inutil. Fiind doar un depou nu avea nevoie decat de o linie simpla care sa-l lege de reteaua de metrou, nu vad de ce ar fi facut o linie dubla. Pe parcursul lucrarilor insa (avand in vedere ca era anul 1989, cand deja erau "la moda" modificarile din mers la metrou) au trantit si o statie pe traseu.Sau aun primit un ordin de sus... gen "vreau statie acolo".
Acum este interesant de ce este acel perete de tabla si ce se afla dupa el. Poate ca au sperat ca vor darama casele in curand si ca vor dubla linia si implicit statia si au lasat-o nefinalizata pentru a o continua ulterior.
Ceea ce mi se pare interesant este ca au facut tunel dublu pana la depou...Oare de ce ?
Apropo de statie, denumirea ei a fost Antilopa o perioada ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 17:09:05    Titlul subiectului: 114821

sab a scris:
Apropo de statie, denumirea ei a fost Antilopa o perioada ?
La Mihai Bravu, pe unul dintre panourile luminoase care ar trebui sa ne informeze cu privinta la traseul metroului, era trecuta statia "Antilopa" (nu stiu daca au modificat intre timp).

De asemenea, odata am nimerit intr-o rama IVA in care exista anuntul sonor "urmeaza statia Antilopa, cu peronul pe partea dreapta". Oricum, la haosul din Metrorex, asta nu inseamna neaparat ca statia a purtat vreodata, oficial, acest nume. Sa nu uitam ca pe M1 exista inca afisaje care ne "informeaza" ca suntem pe ...M3 (vezi statia Basarab). Mad

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 20:05:59    Titlul subiectului: 114832

Atunci este clar ca s-a numit Antilopa o perioada. Or fi redenumit-o cu ocazia redeschiderii...
Dupa cum se stie Metrorex sta foarte prost la capitolul semnalistica, asa ca nu trebuie sa ne mire dupa atatia ani ca exista inca indicatoare care se refera la vechea M3 (Gdn-D2). Chiar si unii angajati Metrorex merg si acum pe vechea numerotatie...Ce sa mai spun ca la Gorjului exista la intrarea in statie indicator cu peronul spre...Republica Very Happy. Sincer nici nu-mi aduc aminte ca dupa deschiderea celui de-al doilea peron sa se mai fi circulat Industriilor-Republica (pe perioada lucrarilor la statie imi aduc aminte ca se mergea numai pana la Eroilor). Niste simpla table, dar este greu de tot sa le dai jos si (eventual) sa le inlocuiesti cu cele cu denumirea actuala/corecta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 20:15:47    Titlul subiectului: 114834

Tot e bine, poate ma crede si pe mine cineva pe cuvant ca Antilopa prin martie - aprilie 1989 a fost deschisa pentru o scurta perioada de timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 22:29:56    Titlul subiectului: 114845

sab a scris:
.Ce sa mai spun ca la Gorjului exista la intrarea in statie indicator cu peronul spre...Republica Very Happy. Sincer nici nu-mi aduc aminte ca dupa deschiderea celui de-al doilea peron sa se mai fi circulat Industriilor-Republica (pe perioada lucrarilor la statie imi aduc aminte ca se mergea numai pana la Eroilor).

Aici te contrazic se mergea Republca Indistriilor (Preciziei de acum) prima data s-a facut partea spre Preciziei apoi cea spre Eroilor
Schimbarea cu debarcarea la Eroilor s-a facut acum 4-5 ani ceea ce mie personal mi s-a parut o foarte mare prostie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 31 Iul 2009 23:12:40    Titlul subiectului: 114846

Preciziei - Republica si Semanatoarea - Republica a fost pentru prima data de mult de tot prin Septembrie 1983. Nu stiu cand s-a renuntat la schema, dar destul de repede. ( Nu cred ca a functionat mai mult de doi ani ). Dupa aceea s-a introdus naveta Preciziei - Eroilor. Trenul avea alta schema de intoarcere la Eroilor. Apoi s-a incercat cu linie simpla Eroilor - Politehnica, dar nu a durat foarte mult, reluindu - se varianta cu Eroilor, dar atentie, avand alta schema de intoarcere ca pana acum o luna.
Pentru o scurta perioada de timp s-a introdus Preciziei - Republica dupa Revolutie, dar iar s-a renuntat destul de repede.
S- a revenit la pendula schimbandu - se si schema de intoarcere la Eroilor asa cum o cunoasteti astazi (pana acum o luna)
Gorjului s-a deschis prin August 1991 - (nu sunt sigur). Oricum dupa ce s-a deschis nu prea am auzit de un tren direct Preciziei - Republica
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 00:02:12    Titlul subiectului: 114848

Gorjului, sensul Industriilor - 1994, sensul Eroilor - 1998 (le-au trebuit cate 4 ani pentru un sens: 1990-1994 si 1994-1998, adica opt ani pentru ca o statie sa fie completa, nu ma mai mira). Limitarea la Eroilor, s-a facut dupa 2000.
Inainte s-a circulat asa: industriilor - Republica, Eroilor - Crangasi (? stiu ca scria Eroilor cu albastru), dupa aia Gara de Nord/Dristor 2 - Republica si Republica - Industriilor. Limitarea trenurilor de Militari la Eroilor a venit dupa ce au incercat sa converteasca linia 5 pentru trafic de calatori.
Cat s-a lucrar la Gorjului (1990-1998) s-a circulat cu pendula Armata Poporului - Industriiilor si Armata Poporului - Republica, cu rebrusare la Politehnica. Deci in jurul anului 2000 le-a venit ideea cu separarea si "nascocirea" M3 Eroilor - Industriilor (ca doar la origini era al treilea tronson al magistralei 1 - august 1983).

_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 06:30:17    Titlul subiectului: 114852

Eu nu am prins in Militari ce spune andrei11 cu pendula inainte de 1989, nu eram in Bucuresti atunci, insa poate el se refera la perioada constructiei peronului vechi la Gorjului (vad ca Metrorex da ca an de exploatare 1992). Stiu sigur ca dupa construirea acestui peron (pe sensul spre Industriilor) s-a circulat direct Republica-Industriilor. Constructia peronului nou a inceput undeva prin 1996 , daca nu chiar 1997 (deja era introdus troilebuzul in Militari, stiu ca au deviat firele de contact) si a fost gata in 1998. Nu s-au apucat de cel de-al doilea peron imediat dupa ce a fost gata primul, au trecut cativa ani buni. Pe perioada lucrarilor exista o pendula Industriilor-Armata Poporului si alta Eroilor( Republica ??)-Armata Poporului, deci se mergea cu transbordare la Armata Poporului. Cum la Armata Poporului nu exista macaz era clar ca nu puteau asigura un cap de linie acolo si se mergea pe un singur sens intre Politehnica si Armata, distanta destul de mare (cred ca este cea mai mare de pe acest tronson), ceea ce insemna intervale mari intre trenuri.
Probabil ca le-a placut sistemul pendula si dupa deschiderea peronului nou (sens spre Eroilor) au limitat definitiv Militariul la Eroilor (cu incercarea de a converti linia 4 in linie activa, masura la care au renuntat brusc dupa ce au spart peretele, nu stiu de ce, daca tot s-au chinuit sa sparga ). Este foarte posibil ca pentru scurt timp sa se fi revenit la circulatia de dinainte, adica Industriilor-Republica, dar treaba nu a tinut mai mult de un an.


Ultima modificare efectuată de către sab la Sâm 01 Aug 2009 17:57:06, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 17:56:47    Titlul subiectului: 114873

Voi aveti informatii destul de credibile ca se vroia deschiderea liniei 4 pentru Militari ? Pentru ca nu prea rezolvau nimic cu linia 4, hai sa spunem ca se elimina timpul de incarcare a metroului cu oameni. Eu am fost pe la Eroilor si nu mi s-a parut ca sparturile date se potrivesc cu usile. Parere personala. Mai degraba spun ca au vrut sa aseze scaunele acolo ca sa nu fie in gabaritul peronului. Peronul acela era desul de plin in anumite perioade ale zilei. Evident ca s-ar putea sa ma insel. Cine are treaba pe acolo zilnic ar putea sa stie mai in detaliu. Deci se potrivesc sparturile cu usile ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 01 Aug 2009 18:10:01    Titlul subiectului: 114874

Nu cred ca faceau asemenea lucrare doar ca sa aseze scaunele acolo, sa fim seriosi. Sau daca asta era intentia macar faceau un zid subtire in spate si tranteau un finisaj, nu puneau tabla aia oribila. In mod sigur au avut o intentie serioasa acolo, dar nu stim ce si mai ales de ce nu si-au mai dus ideea pana la capat. Si din cate imi amintesc aceste sparturi (atentie, intr-un perete gros de beton !) au fost corelate cu limitarea trenurilor de Militari la Eroilor.
Exista mai multe ipoteze :
1. In ideea ca Militariul intra ca acum la linia1 pentru ca apoi sa faca rebrusment la linia 4 nu prea vad nici eu mare imbunatatire, decat ca lasa linia 2 libera mai repede si trenul de Dristor2 nu mai stationa in tunel, plus ca se trenul de Militari putea astepta acolo la linia 4 sa preia calatorii care coborau din trenul de D2 (se reducea astfel timpul efectiv de calatorie pentru cei care schimbau la Eroilor linia2).
2. Exista si varianta ca peronul liniei 4 sa fi fost destinat directiei D2, poate si corelat cu macazul care sa permita intrarea trenului din Militari direct la linia 2, unde putea stationa oricat fara sa incomodeze. In cazul acesta linia 1 devenea cam inutila.
3.Nu stiu daca tehnic este posibil cu macazurile de la Eroilor, dar metroul din Militari ar fi putut intra el direct la linia 4, lasand linia 2 exclusiv pentru relatia D2. La fel , linia1 devenea inutila.
4. Exista si varianta (parca rosetti61 a lansat-o) a unei linii Industriilor-Republica si scurtarea celei de D2 la Eroilor. Mi se pare cea mai complicata sub aspectul manevrelor care trebuiau facute, dar cea mai apropiata de spiritul proiectului initial al metroului (axe est-vest, nord-sud + o linie inelara)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 04:21:01    Titlul subiectului: 116006

Intre Semanatoarea si Crangasi, tunelurile sunt de doua feluri, circulare si rectangulare. Cumva o parte din acest traseu al tunelurilor a fost sapat prin excavatie la suprafata? Intreb asta fiindca mi se pare ciudat: portiunea presupus sapata prin excavatie nimereste fix pe sub Dambovita. Cum au reusit sa sape prin albia raului? Very Happy

Ca sa fiu mai exact, undeva la mijlocul distantei intre cele doua statii exista un spatiu, probabil pe unde au introdus "cartitele". Intre acest spatiu si statia Crangasi tunelurile sunt circulare, semn ca au fost sapate de "cartite", iar intre statia Semanatoarea si acel spatiu, tunelurile au sectiune rectangulara, semn ca au fost sapate prin excavatie la suprafata.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 07:56:04    Titlul subiectului: 116008

In mod sigur cand au executat tronsonul Semanatoarea-Timpuri noi au executat si plecarea spre Crangasi pe sub Dambovita. Uite si o poza cu subtraversarea de pe site-ul Rompres pe care a postat-o rosetti61 la pag 10 a acestui topic.
http://foto.agerpres.ro/index.php?i=2954462
Nu cred ca subtraversarea a pus mari probleme, dar ar fi interesant de aflat cum au facut (au deviat raul, l-au introdus prin conducte sau ce alta metoda au folosit). In fotografie se vede ceva ce seamana cu un pod pe deasupra tunelului. O fi Dambovita ?
Totusi sa nu uitam un lucru, si anume ca Dambovita de atunci era un raulet, nu era asa lat ca acum. Cand au betonat albia au largit-o artificial.
Dupa cum se stie si la Unirea au subtraversat raul cu pasajul pietonal si deasemenea intre Timpuri Noi si Mihai Bravu.



metrou10_104.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.95 kb
 Vizualizat:  de 16451 ori

metrou10_104.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 08:45:57    Titlul subiectului: 116010

sab a scris:
Totusi sa nu uitam un lucru, si anume ca Dambovita de atunci era un raulet, nu era asa lat ca acum. Cand au betonat albia au largit-o artificial.
Sa nu uitam ca Dambovita era un rausor prapadit, cu un debit destul de mic.
Dambovita de acum este in realitate o succesiune de bazine mari betonate succesive (intre acele "baraje"), umplute cu apa, insa debitul de apa care curge efectiv este extrem de mic.
Nu cred ca ar fi fost o problema o traversare sau subtraversare a lucrarilor la metrou prin vreo conducta (sau mai multe) de dimensiuni relativ mici.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 15:17:07    Titlul subiectului: 116019

Daca e vorba de asa, ca debitul sa fie mic si Dambovita de atunci sa fi fost un biet firicel de apa, atunci nu vad care ar fi fost problema ca intregul flux de apa de pe Dambovita sa fie deviat mai jos, pe Arges. Undeva la intrarea in Bucuresti a raului sa se fi construit un baraj permanent pentru o perioada de timp, perioada in care au construit si subtraversarile de la Semanatoarea si Timpuri Noi, au betonat si albia si au realizat si Piata Unirii asa cum este acum, asezata peste rau, precum si tunelul pietonal se subtraversare dintre Unirii 1 si Unirii 2. Au urmat apoi stavilarul Ciurel si Lacul Morii (acestea sigur au fost realizate dupa 1985, exista si o placheta de marmura cu un text propagandistic specific vremii, pe peretele stavilarului), o data cu Bulevardul Unirii si Centrul Civic Nou (Casa Poporului). Chiar daca am scris off-topic un pic, am incercat sa asez in timp evenimentele si sa incerc sa imaginez succesiunea lor, sa vad daca se leaga cumva santierele intre ele.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 17:38:38    Titlul subiectului: 116025

Debitul Dambovitei este extrem de mic pentru albia actuala, de aceea si mirosul de apa statuta.
Exista un decalaj mare de timp intre momentul construirii tronsonului 1 (Semanatoarea-Timpuri Noi 1979), chiar si a tronsonului 2 (Timpuri Noi-Republica 1981) si momentul betonarii si largirii albiei Dambovitei (undeva 1984-1986) si a construirii statiei Unirii2 si a pasajului de de legatura.
Exista o retea de canale care leaga Dambovita atat de raul Arges cat si de raul Colentina, care nu stiu de cand dateaza, dar este posibil sa fi fost folosite la acel moment. Insa din ce am citit cel putin subtraversarea dintre Timpuri Noi si Mihai Bravu s-a facut cu Dambovita curgand.
Acelasi lucru se observa si in imaginile de pe site-ul Rompres, practic Dambovita curge in timp ce se lucreaza la metrou. Cea mai sugestiva in acest sens este prima imagine (din zona Tribunalului) pe care rosetti61 a postat-o la pag10.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 19:30:34    Titlul subiectului: 116026

Imediat dupa stavilarul vechi Ciurel - in aval - pe malul dinspre Semanatoarea se afla o gura de deversare a unui canal cu doua compartimente - pe acolo iesea deseori apa; canal colector pentru apa menajer-industriala (de la semanatoarea) nu putea sa fie - dupa pod, la fostul strand Ciurel se afla o uzina de pompare, ceea ce ar insemna ca galeria respectiva era una de deviatie legata ori de instalatiile hidrotehnice de la ciurel ori de lucrarile din 1975 de la metrou, care presupunea devierea temporara a raului in zona. Intre timpuri Noi si Mihai Bravu tunelul e rectangular - exista doua posibilitati: au lasat raul in pace si au sapat pe sub el si au turnat peretii fie au facut batardouri si au deviat raul temporar prin tevi.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
alexro



Data înscrierii: 09/Ian/2007
Ultima vizita: 28/Aug/2009
Mesaje: 2
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Aug 2009 15:09:27    Titlul subiectului: 116086

In legatura cu statia Pantelimon:

- s-a dat in folosinta in anul 1989
- de la inceput nu a fost deschisa decat o singura iesire la suprafata
- atunci cand am coborat in acea statie era o statie cu doua peroane
- pentru a ajunge la Pantelimon trebuia sa cobori la Republica (unde era capatul) si la acelasi peron pe care coborai sosea trenul care mergea la Pantelimon
- trenul venea la interval de 20 de minute indiferent de ora
- era un singur tren iar durata calatoriei era de 8 minute (prima oara cand am fost acolo m-a mirat cat de mult dureaza)
- trenul mergea cu viteza mai mica decat in mod obisnuit
- nu avea foarte multi calatori cateodata eram singur in vagon si vagonul urmator se vedea ca este gol

In 1990 a fost o stire la TVR prin care se anunta inchiderea statiei de metrou. Motivul de atunci era ca trenurile care circulau produceau vibratii puternice care incepusera sa afecteze structura de rezistenta a blocurilor din zona. Nu stiu cat este de adevarat sau nu acest motiv, dar tin minte exact reportajul. Erau si cateva interviuri cu locatari care se plangeau ca de cand a fost deschisa statia, li s-au crapat peretii iar vibratia produsa de trecerea trenului era foarte puternica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 25, 26, 27  Următoare
Pagina 14 din 27

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community