|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 22 Apr 2009 16:52:07 Titlul subiectului: |
109931 |
|
Linia 29 a aparut pe traseul CFR Progresu - CFR Jilava in 1958 (in perioada aceea s-au deschis liniile de pe sos Catelu si prelungirea Giurgiului, in Jilava). Inainte de nou traseu, linia 29 a avut o existenta efemera in Bucurestii Noi, inlocuind linia 6 barat, fiind integrata ulterior in noul traseu al lui 24 prelungit de la Gara de Nord la Damaroaia. A functionat spre Jilava pana in 1998.
Din Almanahul Flacara 1988:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
632.76 kb |
Vizualizat: |
de 17142 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
620.16 kb |
Vizualizat: |
de 17142 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
253.57 kb |
Vizualizat: |
de 17142 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Mie 22 Apr 2009 19:58:31 Titlul subiectului: |
109944 |
|
Cum mai spuneam pe aici pe aceasta linie circula doar un singur vagon care arata groaznic din cauza faunei din zona. Tramvaiul 29 se retragea la depoul Giurgiu si in ultimii ani a circulat vagonul V3A #362 tramvai fabricat printre ultimile V3A cu 5 usi si desi ca varsta era foarte tanar datorita exploatarii pe aceasta linie arata rau.Alte vagoane care au circulat pe aceasta linie au fost #329 si #352,iar linia era de tip CF pe intreaga portiune a ei.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
ik149
Data înscrierii: 26/Mar/2008 Ultima vizita: 23/Apr/2024 Mesaje: 13 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Mai 2009 13:25:05 Titlul subiectului: |
110508 |
|
Pe vechiul amplasament al Caii Ferentari, in zona intersectiei cu Soseaua Salaj (azi in spatele blocurilor) se mai gasesc vechii stilpi STB ai liniei 8 de tramvai, ce trecea pe acolo:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
635.78 kb |
Vizualizat: |
de 16806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
783.3 kb |
Vizualizat: |
de 16806 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
811.18 kb |
Vizualizat: |
de 16806 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 25 Mai 2009 12:48:29 Titlul subiectului: |
111441 |
|
O prezentare interesanta primita pe e-mail, in care se regasesc mai multe imagini infatisand si vehicule ITB/RATB.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
Bucurestiul de alta data.zip |
Mărime fișier: |
4.67 MB |
Descărcat: |
de 638 ori |
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Iun 2009 18:56:38 Titlul subiectului: |
111973 |
|
În anii '80 pe linia tramvaiului 51 circula un tramvai EP/V3A cu 2 remorci, iar pe linia 14 un tren de 2 tramvaie V3A. Mai ține cineva ce numere de parc aveau?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 04 Iun 2009 21:35:28 Titlul subiectului: |
111981 |
|
Am mers odata in Pantelimon cu un tramvai 2xV3A in acea perioada si era compus din vagoanele 262 si 270. Nu-mi amintesc pe ce linie mergea, dar cred ca l-am luat de undeva de la Foisor, deci e posibil sa fi fost 14.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 00:07:23 Titlul subiectului: |
111991 |
|
Trenuri de V3A erau si pe 25/48 - tin minte unul care probabil ca avea frana blocata sau asa ceva, ca facea destul de urat.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 15:43:14 Titlul subiectului: |
112014 |
|
Vagoane V3A cuplate puteau fii intalnite si pe liniile depourilor Titan,Alexandria si chiar Giurgiu ba chiar la Alexandria si vagoanele V2A erau cuplate.La Titan era o placere sa urmaresti vagoanele #355-#354,#357-#356 si #358-#359 care datorita lungiimi lor erau foarte mari stiu fiind ca aceste vagoane V3A erau din cele cu 5 usi.Insa posibil ca Trix sa te fii inselat in privinta vagonelor #262-#270 acestea erau vagoane ale depoului Alexandria.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 18:23:53 Titlul subiectului: |
112030 |
|
E posibil sa fi mers cu acel tramvai in alta parte, dar imi amintesc ca am coborat la intersectia Pantelimon-Iancului. S'ar putea totusi sa fie vorba de doua evenimente distincte, dar stiu ca am mers odata cu 262+270.
Am mers de mai multe ori cu trenuri de tramvaie in zona Sevastopol-Dinicu Golescu-Gara Basarab, dar nu-mi amintesc pe ce linie.
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 19:00:43 Titlul subiectului: |
112033 |
|
Da aceste trenuri de tramvaie erau pe linia 34 si amintesc vagoanele #006-#007,#081-#082 etc m-au fascinat aceste vagoane de V3A cuplate din acele timpuri.Si daca nu ma insel vagonele de pe 51 erau #6061-#6261 un cuplu care parca a circulat mult timp pe linia 51.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Vin 05 Iun 2009 20:58:24 Titlul subiectului: |
112042 |
|
Am mai vazut pe Stefan cel Mare un tren de 2xV3A format din 001 si 013. Interesant este insa ca doar primul era vopsit in schema dela sfarsitul anilor '80, in timp ce al 2'lea era in schema clasica.
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 06 Iun 2009 00:11:02 Titlul subiectului: |
112055 |
|
Trenuri V3A erau formate atat din vagoane clasice cu 4 usi LHB cat si din cele cu cu usi pliante (era perioada cand acestea din urma primisera un fel de streasina inestetica de tabla desupra usilor (1985-1986). Cele cu 5 usi si parbriz panoramic au aparut din 1987.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Iul 2009 11:01:03 Titlul subiectului: |
113897 |
|
Nu am reușit să aflu ce era cu linia 334 în 1993. Pe harta traseelor R.A.T.B. din 1993, care era afișată de mult în stațiile R.A.T.B. apărea o linie de autobuze 334 care avea traseul Al. Barajul Dunării - Str. Liviu Rebreanu - Posța Titan - Pod Lacuri - Str. Liviu Revreanu - Bd. Camil Ressu - Șos. Mihai Bravu, iar de acolo nu știu ce traseu mai avea.
Cam pe când și de ce a fost desființată această linie?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
laur5287
Data înscrierii: 11/Dec/2008 Ultima vizita: 10/Iun/2023 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Iul 2009 13:59:26 Titlul subiectului: |
113912 |
|
In continuare traseu comun cu 333 pana la fostul IPRS Baneasa.
A fost desfiintata odata cu 333 cam prin 1994-1995. Dupa care a fost introdus 335 doar pana la aeroport.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Iul 2009 14:07:16 Titlul subiectului: |
113915 |
|
Inițial 335 circula doar până la P-ța Dorobanți (lor).
333 înainte de desființare era linie cu program normal sau linie navetă?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 15 Iul 2009 13:40:50 Titlul subiectului: |
114060 |
|
O imagine despre care se afirma ca ar reprezenta - citez - "Plăcuțe cu numărul și de deasupra ușilor de la tramvaiele de la începutul secolului XX."
Autor: Strainu.
Imagine modificata de: Turbojet
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.59 kb |
Vizualizat: |
de 15608 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mie 15 Iul 2009 14:59:02, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 15 Iul 2009 14:04:44 Titlul subiectului: |
114061 |
|
Sigur sunt post 1911, că deabea în 1911 a apărut linia 20.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Mie 15 Iul 2009 14:48:26 Titlul subiectului: |
114062 |
|
Nu este exclus sa fie mai noi, pe baza ortografiei cuvantului coborîre. Nu stiu cum se scria pe vremea aceea prin tramvaie, dar daca ne luam dupa istoria ortografiei limbii romane, fie placuta este anterioara anului 1904, fie ulterioara anului 1953.
Desigur, poate si interbelic existau deviatii de la regula oficiala, ca si azi, bazandu-ma si pe faptul ca grafia sunetului respectiv cu doua semne distincte a avut mereu oponenti de seama. Ar trebui examinate si alte fotografii cu data certa, in care sa vedem placutele respective montate pe tramvaiele vremii.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 17 Iul 2009 12:08:12 Titlul subiectului: |
114187 |
|
Cateva poze extrase dintr-o prezentare PowerPoint care circula pe mail.
Se numeste "Bucuresti - Comert si indeletniciri de strada", dar pe langa subiectul central al pozelor mai apar elemente colaterale care au legatura cu transportul in comun si care pot fi extrem de interesante pentru noi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
20.77 kb |
Vizualizat: |
de 15485 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.89 kb |
Vizualizat: |
de 15485 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.89 kb |
Vizualizat: |
de 15485 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.87 kb |
Vizualizat: |
de 15485 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72 kb |
Vizualizat: |
de 15485 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
ubu.roi
Data înscrierii: 15/Ian/2009 Ultima vizita: 11/Noi/2010 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 19 Iul 2009 11:15:00 Titlul subiectului: |
114268 |
|
Ma intreb ce se construia in spate, in poza 2.jpg?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 20 Iul 2009 13:37:32 Titlul subiectului: |
114296 |
|
Un articol ciudat, cu evenimente nedatate, dar care pare credibil si invie amintiri despre istoria aproape prezenta a transportului bucurestean...
http://blog.nicuilie.eu/2009/06/regia-autonoma-a-ultimului-tramvai/
"Regia Autonoma a Ultimului Tramvai
Nicu Ilie 19 June 2009
Pe la miezul noptii, cel mai apropiat tramvai care circula este la Viena. Orasul a inchis taraba. Primaria va lasa la mana taximetristilor. De aceea, uneori mai important ca nemurirea sufletului (sau ca declaratiile primului-ministru) este ultimul tramvai.
Molima
Este 10 si 12 minute PM ca goniti de o molima, muncitorii au iesit pe poarta fabricii. In mai putin de 6 minute, intreprinderea s-a golit. Un tramvai ca un marfar vine trepidand pe sine, incarcat cu intreprinderea de mai inainte. Forta de munca se inghesuie, bombeu peste bombeu, in cutia de conserva. Deti graficul arata ca mai e o ora pana la ultimul tramvai, de fapt acesta este ultimul tramvai. Dupa aceea, Dumnezeu cu mila! Sunt si motive obiective: daca dimineata, conform graficului, un depou (precum cel din Militari) scoate pe traseu 82 de vagoane (41 de garnituri) ce deservesc patru linii (8, 35, 42 si 47) la ora 20 mai raman 62 de vagoane, iar la 23, doar 48 (teoretic 24 de tramvaie). Dintre acestea, cele mai multe si-au descoperit defecte, reale sau subiective, si s-au retras la garaj. Manipulantii spun atunci ca “au bagat mortaul in groapa”, iar conducerea RATB nu are nici un cuvant, dat fiind ca mai toate “batranele” au depasit de mult limita de casare.Cercrile vicioase se tot inlantuie si, in tot acest timp, lungul drum de la serviciu spre casa este o goana contra cronometru.
Dupa tramvaiul cel clocotind de lume, mai vine uneori cate unul, pentru muncitorii intarziati, betivi si ratacitii cartierelor. Liviu Palin a prins ca prin minune, cum sespune, ultimul tren. Impreuna cu colegul sau de munca, Mihai, abia aici, pe ultimele locuri din spate, isi gaseste ragazul sa dea gata butelia de vodka strong si tigara aprinsa din statie. Fumeaza pe sub mana, ca pustiul lui de varsta scolii, insa de baut bea haiduceste, in vazul tuturor, cu un zambet umed pe care si-l sterge cu dosul palmei. “Ei, acu’, zice el, si daca nu-l prindeam, ma duceam pa jos. Nu-s decat v’o patru statii, da’ pe scurtatura e mai putin”. Distantele si timpul au alte dimensiuni la 11 noaptea. Alaturi de Liviu, dar pe partea cealalta, un barbat mai puriu, cu sotia si o copila, se intoarce de la cumnata sa. Si el este de aceeasi parere, ca trei-patru kilometri nici nu-i mult, de la Industriilor la Lujerului, au mai facut ei drumul asta si n-au murit nici o data. “In plus, spune, uite, nici nu mai ploua!” Revenind la Livi, acum se considera un om fericit. Nu e vorba de ochii lichizi care ii aluneca prin cap, vorba e ca s-a mutat mai langa fabrica. “Inainte stateam in Colentina. Cand scapam, alergam repede in 336 si-l luam pan’ la cap, in Rosetti. De-acolo o luam la fuga pana-n Mosilor. Daca aveam noroc mai dadeam peste un 21 sau un 66, da’ nici nu mai stiu de cate ori m-am dus pe jos de-acolo. Daca e sa ai unu’ singur sa te duca pan-acasa, mai e cum mai e, da’ sa le-nnozi e moarte de om…”
Teroristii
Nu exista sofer de autobuz sau manipulant de tramvai care sa n aiba cel putin un story in care a fost agresat de calatori. “O zi normala, zice Irina Nedel, port-parolul RATB, ne costa minimm zece geamuri. De scaune rupte nici nu mai vorbim”. “La noi tot mai e cum mai e, spune si Stefan Popescu, manipulant pe linia lui 8, si mie mi-a pus tiganii bolovani pe linii sa opresc, au facut scandal, unu’ odata s-a pisat in vagon, da’ crima e pe linia lu’ 29. Acolo sunt baieti de baieti, sunt deturnari de tramvai mai dese ca alea de avion. Vin aia si-i zic manipulantului: <<La>> sau <<Opreste>>”. Vandalismul este si una dintre justificarile pe care le foloseste conducerea RATB pentru a motiva suprimarea transportului publicde noapte. Seful serviciului Exploatare si Miscare, ing. N. Stoia, mai argumenteaza: “In actualele conditii de criza si lipsa de fonduri, societatea nu-si permite sa cheltuiasca ineficient banul public pentru cativa calatori care se inregistreaza noaptea iar regia, la nivelul actualei dotari si a posibilitatilor financiare limitate, nu poate reduce parcul de zi cu 20-30 de autobuze care ar fi necesare asigurarii transportului public de noapte”. In lipsa banilor si potentei, Bucurestiul ramane la mana taximetristilor, care trebuie si ei sa traiasca. Si iata cum, la teanul de argumente, se mai adauga unul; multi responsabili din Primarie si din RATB au propria firma de taxi. Este si cazul directorului sectiei Transporturi din Primaria Mare care, vorba lui: “Am si eu o masina cu un sofer angajat, nu ma compar cu marile companii”.
Organizat pentr prima data la 1 iulie 1966, pe 21 de trasee marcate cu litere de la A la V, cu 50 de autobuze si 8 vagoane de tramvai, transportul public comun a fost suspendat la 1 iulie 1986, prelunginduse in schimb programul liniilir de maxi-taxi pana in jurul orei 1.00-1.30. Ca urmare a numeroaselor cereri, in 20.04.1990 a fost reanfiintat traseul de noapte pe 25 de directii u 28 de autobuze si punct terminus in Piata Unirii. In urma unui trafi deosebit de redus, liniile de noapte au fost suspendate in noiembrie 1991. “Calatoriile de noapte, spun rapoartele RATB scazusera la 1000-1100 pe noapte in anul 1991. Dintre acestea, 39% din calatorii au fost platite, iar 61% din calatorii efectuate de personalul de miscare si control RATB”. Din fericire pentru blatisti, astazi “personalul de control”, nasii, nu mai circula dupa ora 20.00, cand se inchid casele de bilete. Program au pana la ultima cursa, dar isi fac norma de amenzi si s-au retas. Din punctul asta de vedere, calatori ultimului tramvai nu au a se teme, nu le cere nimeni cotizatiie daca nu au bilet. Si totusi: “La ora asta, (22.45), spune Popescu Ioana, soferii nu opres in statii decat daca fluturi o bancnota in fata lor. Eu lucrez in trei schimburi de 27 de ani, asa ca stiu bine problema si am intotdeauna la mine o asemenea h3rtie pregatita pentru zile negre. La ora asta, abonamentele, ti se spune, nu mai sunt valabile”.
Cel mai tare taxi
110 este renumit printre bucuresteni ca fiind autobuzul fantoma; Il vezi o data pe luna, apare cand nici nu te astepti, gol sau aproape gol, si dispare te si intrebi unde. Intr-o noapte, la Gara de Nord, am prins un asemenea autobuz. Soferul era cu o draguta. M-a privit inciudat, dar n-a indraznit sa-mi zica sa cobor. M-a intrebat in schimb unde stau, a inchis usile si ataiat-o pe scurtaturi, pacalind statie cu statie. M-a dus direct acasa. Asa am calatoit cu cel mai tare taxi din Europa: ditamai DAF-ul. Ce Mercedes? ce limuzina?…
Dar, una peste alta, dreptate (sau nedreptate) este si in tabara calatorilor, mai mlt afumati si vandali la ultima ora a zilei, si in tabara conducatorilor de vehicule, romanasi de-ai nostri, de graba dornici a se cara acasa si, de ce nu, sa prinda ultimul tramvai care se retrage catre zona de domiciliu. Altfel ar fi aratat un reportaj facut cu nemti, care ar fi executat pana si penultimul traseu din foaie si s-ar fi retras dupa grafic, cu masinile de serviciu, la ora 1.30, dupa verifivarea fiecarui vehicul in parte, nu la 12.15 cum se intampla. Dar, la urma urmelor, nu suntem roboti si o ora de somn valoreaza mult pentru cine nu e robot.
In vagonul de serviciu, cel cu “Se retrage la depou”, isi mai gaseste loc si cate un ne-reatebist daca e imbracat curat, nu pare beat si in niciun caz nu e tigan. La mijloc nu e nici un fel de discriminare, conducatori acestei super-ultime curse pur si simplu nu vor necazuri. Ajunsi la capatul-capat, “pilotii” mai stau sa mai bea o tigara si apoi isi vad de ale lor. “Tanti, tanti!”, face un copil spre dispecerul de capat din Zetarilor, care are ca atributii controlul din toate punctele de vedere al conducatorilor de vehicule, “tanti, un sofer a vandut motorina!” “Fugi, ma, de-aci cu prostiile”, ii raspunde vigilenta femeia. “Nu, tanti”, se incapataneaza pustiul stahanovist, “l-am vazut eu’. ” Ti s-a parut”, contracareaza femeia. “Nu, tanti, era 2599…”. “Ia mai termina ma cu prostiile, il ia la rost un sofer sferoid de pe 139 si ii da una, tac’tu nu face la fel?” Imaginea RATB a fost salvata.
Radiografia
O calatorie cu ultimul tramvai tine de zanele bune si de norocul pe care ti l-au ursit. Dar, daca ai noroc, o calatorie de la un capat la celalalt este cel mai bun rezumat care se poate face unui oras. La capat, in zona industriala, urca muncitorii intarziati, cu urme de sapun in par datorita dusului prost si iute. In primul cartier urca tineri in retragere, ori cu prietena, ori cu sticla. Daca sunt cu tovarasa, sunt discreti si atenti, daca usnt cu sticla sunt volubilii si “fiare”, dar de fapt se tem de scandal. La doua-trei statii se preda stafeta. Aceeasi cinci-zece oameni se schimba intre ei, mai mult fetele decat genul. Din cand in cand urca si cate o familie, inapoi spre casa, din vizite, de la rude. lipsesc total obisnuitii transportului de noapte din filmele americane: studenti care sa se intoarca de la bibliotecele de noapte (dar biblioteci deschise noapte numai in filmele americane gasesti), tineri impecabili care au lucrat pana tarziu la un proiect (tinerii din Romania nu au nevoie de proiecte), oameni din middle-class care au luat masa in oras (la noi carciumi gasesti langa blocul tau, in orice cartier). Cat priveste RATB, acesteia nici nu stii cum sa i te adresezi: ca unei societati comerciale, cu care discuti numai in termeni de rentabilitate, sau ca unui serviciu comunal, caruia sa-i ceri sa nu te lase, ca ai nevoie de el. Oricum, de platit il platim de doua ori, si prin bilet, si prin buget."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 26/Apr/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 22 Iul 2009 00:11:44 Titlul subiectului: |
114391 |
|
Articolul e de dinainte de 1996, cand mai circula linia 29 si existau autobuze DAc
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Dimitrios
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 10/Oct/2015 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti; Ploiesti
|
Trimis: Mie 29 Iul 2009 10:41:22 Titlul subiectului: |
114698 |
|
Da, imi aduc aminte ca 300 intorcea la Liceul Sincai; ocolea liceul, cobora pe Calea Serban Voda, apoi facea dreapta pe Lanariei si iesea In Bd D Cantemir.
bogdan71 a scris: | Nu știu dacă în 1988 mai circulau troleibuze pe Văcărești. Știu că prin mai 1986 s-a dat lovitura cu desființarea, devierea sau scurtarea liniilor Nord-Sud (87 scurtat la Sfinții Voievozi, 300 între Victoriei și Universitate, 131 și 331 la Romană, ultimul l-au împins o vreme spre Rosetti pe Dionisie Lupu și Sahia actuală Calderon; 313, 172, 134 și 129 desființate, 135 împins spre Foișorul de Foc). Bănuiesc că atunci au dispărut liniile 82, 83, 94 și 95, iar 73, 74 și 76 au fost ciuntite la dimensiunile actuale. O vreme știu că s-a mai păstrat linia de troleibuz pentru vehiculele de pe 85 și 88 care se retrăgeau la Nițu Vasile. Mai mult, cred că și 84 sau 90 au fost scurt timp "alimentate" de acolo. Ulterior, o mare parte din trolee au fost transferate la Bujoreni.
În a doua jumătate a lui 1986 și în primele luni ale lui 1987, Bd. Magheru a fost închis circulației, din cauza șantierului de la metrou. Am fost revoltat atunci cînd l-au redeschis și am văzut că nu a mai reapărut nici unul dintre autobuzele și troleibuzele anterioare. A urmat apoi un nou șantier, cauzat de lucrul la pasajul Unirii. Din păcate, nu îmi amintesc exact datele...știu doar că în martie 1988, atunci cînd m-am mutat la o stație de liceu, încă mai circulau liniile 84 și 89, dar nimic prin Piața Universității pe direcția Nord-Sud.
Este posibil - dacă încă mai mergeau trolee în 1988 pe Văcărești, să fi fost liniile 73 și 76. |
_________________ pasionat de tot ce inseamna miscare |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Iul 2009 10:54:23 Titlul subiectului: |
114700 |
|
Eu țin minte că 135 a circulat pe Axa Nord-Sud și după ce numai circulau troleibuzele pe Axa Nord-Sud. Și la fel și 129. Cred că au circulat până prin 1987.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|