Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 11:02:18 Titlul subiectului: |
111137 |
|
Asta inseamna ca din diferite motive M 3 sa fi avut putin alt traseu pe sub Titulescu ? Sau in lipsa lui M 4 sa fi fost un tunel de jonctiune M 1 - M 3 ? Putin probabil, M 3 ca sa intre pe Titulescu trebuia sa intre pe abatere la macaz, putin probabil. Si invers la fel, sa vina pe abatere.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 18:31:28 Titlul subiectului: |
111165 |
|
Nu trebuia neaparat sa fie linii acolo spre Basarab, doar tunel. Ma gandesc ca din punct de vedere constructiv poate a fost mai simplu pt M1 sa intre sub un tunel similar drept de cativa metri decat sa intre in panta direct sub (si in) curba M3.
Mie tot nu-mi iese din cap de ce nu au mai facut M3 la -24m asa cum s-a vehiculat si au facut-o asa de aproape de suprafata ..
Poate are cine cunostinte la SC Metroul SA, proiectantul metroului...asa ne-am lamuri cu exactitate ce a fost acolo
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 21:41:37 Titlul subiectului: |
111174 |
|
N-au facut GdN suprapusa la - 24 m (aprox un bloc de P + opt) din economie, sunt ferm convins. Intr-adevar, statii inalte de 10 m (P + 2) ar fi aratat altfel, dar cu siguranta nu mai erau bani. GdN 2 sta marturie, precum si varianta din Scanteia care ne arata o suprapusa cu peron dreapta (asta chiar e stupid !) la care dupa aceea s-a renuntat la un nivel !
Nici nu stiu cum ar fi aratat fluxurile de calatori daca am fi avut suprapusa cu peron dreapta !
|
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 06:58:56 Titlul subiectului: |
111184 |
|
In legatura cu tunelele abandonate... mi se pare interesant ca singurele referiri de pe Google duc doar la Tramclub. Desi toate "investigatiile" noastre de aici ne conduc la ipoteza ca intr-adevar, exista indicii clare, incontestabile, ca fosta M3 trebuia sa treaca pe sub Titulescu, nu pricep de ce acest lucru foarte interesant si misterios nu mai e documentat pe nicaieri.
Cum ar spune ziaristii, aceasta informatie ar trebui verificata din 3 surse, dar... nu avem sursele care sa confirme sau macar sa infirme stirea. Chiar ma intereseaza acest subiect, si va rog sa postati linkuri catre indicii despre aceste tunele parasite, daca ati gasit ceva. Eu am mai gasit doar pe wikimapia.org o descriere sumara a acestor tunele, preluata tot de pe Tramclub.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 07:04:52 Titlul subiectului: |
111185 |
|
Cei de la Metrorex sau Ministerul transporturilor nu au o evidenta a tunelurilor parasite ? Sau nu o fac publica.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Mai 2009 08:58:37 Titlul subiectului: |
111186 |
|
Cred ca noul pasaj din zona va dezlega misterul... de fapt, poate il va "aduce la lumina" la propriu, prin excavatii.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 22 Mai 2009 21:57:37 Titlul subiectului: |
111342 |
|
Am aratat aici pana unde ajung tunelele suprapuse M1 / M3 fata de liniile CFR pe portiunea GdN 1 - Basarab. De aici se vede ca ele ajung pana sub linia 10 CFR. Podul Basarab dezafectat trebuia plasat mai spre dreapta (iesea din schita) dar l-am schitat totusi pentru a veni in ajutorul celor care nu cunosc zona destul de bine.
Evident cu rosu intrerupt sunt tunelele M 3
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.68 kb |
Vizualizat: |
de 23958 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Blaugrana
Data înscrierii: 23/Mai/2009 Ultima vizita: 29/Mai/2009 Mesaje: 4 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 23 Mai 2009 19:09:26 Titlul subiectului: |
111384 |
|
Acum am aflat si eu de ce spatiul liber pe la Polizu-Grivitei...ma miram de nu au pus unii mana sa faca vreun "Mall".
Totusi, nu prea inteleg, poate explicati mai babeste.
Inteleg ca trebuia sa fie o alta locatie a peronului statiei Gara de Nord 1 de pe M1 dar l-au mutat mai sus spre iesirea de la Gara? ( Wikimapia ).
Inainte sa fie M1, linia Gara de Nord-Dristor 2 era numita M3 cu terminus la Gara de Nord 1?
A fost unita apoi cu M1 care venea dinspre Crangasi si ca sa nu se schimbe metroul au facut un alt tunel sa mearga in continuare dar a fost abandonata vechiul tunel?
Care ar fi problema cu noua linie? E ceva in neregula cu faptul ca nu s-a pastrat veche ruta Gara de Nord-Victoriei?
Inteleg ca intre Gara si Basarab tunelul de M4 directia 1 Mai trece sub/peste linia M1 astfel incat sa se ajunga la forma initiala a statiei Basarab, intotdeauna mi-am pus problema asta avand in vedere si faptul ca nu am circulat niciodata cu M4 pana la Gara de Nord 2.
Ce ar fi sub Titulescu? Exista un tunel care sa fi fost gandit astfel incat metroul sa circule intre Victoriei si Gara de Nord pe sub Titulescu?
Si atunci care e faza cu 2 statii suprapuse? Exista o statie abandonata aflata sub/peste actuala Gara de Nord la un alt nivel de adancime?
|
|
Sus |
|
|
sensation
Data înscrierii: 02/Iun/2009 Ultima vizita: 19/Oct/2009 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Iun 2009 08:40:56 Titlul subiectului: |
111896 |
|
Ce se stie de "gaura" de metrou de langa Gradina Botanica, pe partea dreapta a gradinii botanice(cum stai cu fata la intrare) pe o straduta (dr.Brandza) si pare un tunel cu o pancarda acces interzis.
Zvonurile sunt ca trebuia sa fie o statie gandita de Ceausescu pt acel metrou special,insa in afara locatie mai putin la vedere intrarea aceasta este f mare.
Intrarea pare ca este pt masini, pt ca panta nu este mare si are parca instalate in asfalt niste sarme metalice groase pt aderenta presupun.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Iun 2009 16:17:05 Titlul subiectului: |
111918 |
|
O sa te dezamagesc, nu este nici o intrare secreta desi face parte din constructia metroului ! Putina istorie nu strica.
Statia Eroilor - pentru ca de ea este vorba a fost o statie deschisa cu ocazia primului tronson - Timpuri Noi - Semanatoarea, in Nov. 1979. Odata cu finalizarea santierului de la statia Eroilor, s-a finalizat in proportie de 100% si podul subteran unde M 1 sensul spre Eroilor trece PE SUB M 3 precum si tronsonul de circa 200 m din M 3 de la acest pod subteran pana la Gradina Botanica. Recapitulare : In Nov 1979, din M 3 s-a facut in proportie de 100 % si bucatica de la Eroilor la Gradina Botanica. Santier la suprafata, a fost construit de echipa ce a asigurat constructia lui M 1 de la Eroilor la Grozavesti. Atunci s-a facut si acea intrare pe care ai semnalat-o. Acum punem punct, s-a refacut reteaua stradala, canalizarea, etc.
Prin Iulie 1981 s-au apucat de Militari. Intre Politehnica si Eroilor au pus de asta data numai 2 cartite in loc de 4, ele au plecat de la Politehnica spre Eroilor. Aceasta practica numai cu 2 cartite in loc de 4 mai este aplicata si in alte locuri unde distanta dintre statii este mai scurta, nu dau exemple aici.
Si distatnta Politehnica - Eroilor este mai scurta, de la Politehnica este o portiune de circa 200 m de constructie la suprafata, apoi se intra cu cartitele pe sub gradina Botanica, se face o curba la stanga, drept, o curba mare la dreapta si se ajunge in capul strazii Dr. Brandza unde s-a facut jonctiunea prin Ianuarie 1983 cu lucrarea facuta cu aproape 4 ani in urma.
Prin acea rampa au scos cele 2 cartite. Asta este toata povestea rampei de pe str. Dr Brandza ! Nici un tunel secret, garantat !
Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Mie 03 Iun 2009 21:02:07, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 03 Iun 2009 17:04:40 Titlul subiectului: |
111920 |
|
Acum mai foloseste la ceva locul respectiv?
De la Politehnica pana la un moment dat trenul circula in tunel rectangular, vine o "trecere" un fel de rost de ventilatie si se intra in tunele sapate, care se termina (se unesc sensurile) spre Eroilor, inainte de traversarea liniilor spre Grozavesti.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Iun 2009 17:55:40 Titlul subiectului: |
111924 |
|
Desi suntem cam off-topic...La cativa metri de aceasta, tot in Gradina Botanica, dar spre Splaiul Independentei, exista o constructie asemanatoare. Probabil, asa cum banuiesti si tu, la ora actuala sunt spatii pentru ventilatie.
Mie mi se pare interesanta gura de aerisire dintre Eroilor si Izvor. Desi la suprafata nu pare cine stie ce, comunica la nivelul tunelului in 2 locuri. Si este foarte luminata pentru o gura de aerisire.
|
|
Sus |
|
|
sensation
Data înscrierii: 02/Iun/2009 Ultima vizita: 19/Oct/2009 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 03 Iun 2009 22:57:22 Titlul subiectului: |
111937 |
|
Ok,multumesc mult pt lamuriri.Dar totusi,oare e inchis?Ca banuiesc ca nu e liber pt oricine sa intre pe acolo.
Poate data viitoare cand am drum sa cercetez mai atent
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 04 Iun 2009 17:09:05 Titlul subiectului: |
111964 |
|
Acea galerie este luminata deoarece in interstatia respectiva se afla grupurile de ventilatie - acolo duc tunelurile care se vad din metrou si nici altundeva, spre Casa Poporului (desi nu e exclus ca de acolo sa fi facut legaturi spre metrou (in niic un caz luminate vizibil, dacat daca este nevoie).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
nightfever
Data înscrierii: 06/Iun/2009 Ultima vizita: 02/Iul/2009 Mesaje: 4 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 23:05:35 Titlul subiectului: |
113069 |
|
Va impartasesc o informatie interesanta: intre Universitate si Piata Romana exista doua tuneluri suprapuse.
Cel prin care circula trenurile este destul de adanc si avand in vedere ca a fost constuit prin sapare si acoperire, intre el si suprafata mai exista un tunel gol, iar accesul se face printr-o usa speciala.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 23:58:25 Titlul subiectului: |
113076 |
|
Tunelul de deasupra este mai lat decat tunelul de metrou si in conceptia lui Ceausescu acolo trebuia sa fie o mare parcare subterana. Existenta lui este cunoscuta de multa vreme. O parcare subterana gata sa fie data in folosinta este si la Piata Victoriei. In cazul celor 2 parcari potentiale singurul lucru care trebuie sa-l facem este sa construim niste rampe de acces. Am impresia ca acest lucru depaseste puterea de judecata a inginerilor nostri constructori, care, vezi doamne, probabil ca nu au invatat asa ceva la facultate. Evident ca sunt rautacios, mai degraba cred ca sunt interese de bani multi sa nu dam in folosinta cele 2 parcari.(masini ridicate, etc). Cota sinei este la minus 10 - minus 12 m acolo (adancime mica spre medie)
|
|
Sus |
|
|
nightfever
Data înscrierii: 06/Iun/2009 Ultima vizita: 02/Iul/2009 Mesaje: 4 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Iun 2009 00:21:48 Titlul subiectului: |
113082 |
|
Nu e vorba de ingineri, sunt multi care se pricep si pleaca in strainatate unde sunt platiti mai bine, chiar daca e nevoie sa presteze munci mai joase.
Problema e la cei care ne conduc, care momentan se ocupa cu furatul.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Iul 2009 15:13:39 Titlul subiectului: |
113969 |
|
Se pare ca sub remiza din fata Hotelului Nord exista un nivel 3 al statiei Gara de Nord, nivel care se extinde spre parcul din fata Ministerului Transporturilor.
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
1.cremsnit
Data înscrierii: 23/Iun/2009 Ultima vizita: 09/Dec/2023 Mesaje: 29 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 13 Iul 2009 17:47:12 Titlul subiectului: |
113974 |
|
Citat: | Se pare ca sub remiza din fata Hotelului Nord exista un nivel 3 al statiei Gara de Nord, nivel care se extinde spre parcul din fata Ministerului Transporturilor. |
Daca e adevarat, ma gandesc ca acel racord ar putea fi un ciot din viitoarea prelungirea a M4. S-ar putea sa gresesc sau sa nu fi citit cu atentie caci din cate am mai citit prin alte topicuri am aflat o informatie: ca M4 (GdN 2 - CFR Progresu) ar fi fost gandita prin '88, dar modificata din pricina unor neintelegeri cu privire la importanta economica, astfel incat M4 a ajuns sa se intinda doar pana la Laromet. Sper sa nu gresesc.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Iul 2009 09:51:36 Titlul subiectului: |
113996 |
|
HORIA a scris: | Se pare ca sub remiza din fata Hotelului Nord exista un nivel 3 al statiei Gara de Nord, nivel care se extinde spre parcul din fata Ministerului Transporturilor. | N U
Niste explicatii necesare : In general, ceea ce vedem noi in statii este nivelul 2 al statiei. Sub acest nivel mai exista un nivel, nivelul nr 1. Ceea ce am vrut sa exprim eu prin acel "NU" categoric este ca nu exista nici o legatura subterana intre remiza de la GdN 1 si parcul din fata Ministerului Transportului.
Nici nu ar fi folositoare pentru metrouri, ar fi trebuit cumva sa fie un traseu in panta ca sa pot face legatura cu un tren. Legatura intre M 1 si M 4 exista asa cum se cunoaste, si este intre GdN 1 si Basarab 4
|
|
Sus |
|
|
error357
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2014 Mesaje: 32 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Sep 2009 14:50:51 Titlul subiectului: |
116483 |
|
Schimband un pic subiectul, pana la urma stie cineva daca in timpul forajelor pentru pilonii pasajului Basarab au dat peste vechile tunele de pe Titulescu?
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 06 Sep 2009 20:18:14 Titlul subiectului: |
116492 |
|
Am reusit sa fotografiez intrarea "secreta" de la Gradina Botanica, de pe Dimitrie Brandza. Intrarea este paralela cu gardul gradinii si era folosita pentru introducerea si scoaterea utilajelor cand a fost construit racordul spre Militari.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
366.51 kb |
Vizualizat: |
de 22019 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 07 Sep 2009 17:28:32 Titlul subiectului: |
116549 |
|
La Pasajul Basarab au probleme cu fundatiile unor piloni de pe Grivita datorita unor spatii nefolosite de la metrou - pot fi spatii tehnologice rezultate de la constructie sau ramasitele fostului traseu.
E vorba de portiunea dinspre Gara a Caii Grivitei.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
doctorusat
Data înscrierii: 01/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Feb/2024 Mesaje: 28 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Sep 2009 22:41:33 Titlul subiectului: |
117783 |
|
Acel spatiu tehnic nu mai are legatura cu tunelul si este folosit pe post de ghena de gunoi , si cotet pt cainii maidanezi, casa pt boschetari si alte utilizari.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 17 Oct 2009 08:47:49 Titlul subiectului: |
118513 |
|
Am pornit de la un interviu care a fost postat pe forumul nostru mai de mult, si anume din revista “Univers Ingineresc” – un interviu cu d-l ing. Gh Buzuloiu –
“ Propuneri de modernizare a Garii de Nord ”
Interviul contine unele aspecte interesante privind lucrarile la metroul bucurestean din zona garii, aspecte sustinute la vremea respectiva si de userul Sab, dar care au trecut prea usor de comentariul nostru pe forum. La inceputul articolului sunt postate si doua schite, schite asupra carora mi-am indreptat atentia in mod deosebit.
Un prim aspect ce reiese din acest interviu este faptul ca initial statia de metrou GdN a vrut sa fie construita in fata hotelului Nord. Din articol nu reiese clar daca la vremea respectiva se avea in vedere realizarea magistralei inelare – cu precadere a asa numitei “ ramuri mici ” – si anume sectiunea Granitul ( Cora) – Gara. Totusi demolarile masive din zona Piata Victoriei – str dr. Felix – str Buzesti – str Polizu sugereaza acest lucru. La vremea respectiva userii Sab cat si Rosetti 61 au sugerat un traseu al lui M 3 pe sub aceste strazi. Tot din articol reiese cu certitudine ca de acest proiect constructorii s-au apucat aproximativ in luna decembrie anul 1984 – marturie sta pe de o parte afirmatiile d-lui ing Buzuloiu cat si actuala remiza ( cu 4 linii) a statiei GdN 1 din fata hotelului Nord. Configuratia actualei remize sugereaza ca statia era una clasica, tind sa cred ca avea 2 linii si peron central. Tot nu –mi dau seama unde ar fi trebuit sa fie plasata statia pentru M 3, daca era statie separata, statie suprapusa cu M 1, sau daca trecerea de la M 1 la M 3 s-ar fi facut fara rebrusment (asa cum este acum)
Totusi – tot din reportaj reiese- statia Basarab era in actualitate
Aici apare un aspect interesant. D – l ing propune in anul 1985 o statie de metrou suprapusa –care ar fi trebuit sa fie plasata undeva intre muzeul CFR si Piata Garii – intersectia bulevardelor Gh. Duca – cu Calea Grivitei, partial sub Calea Grivitei, partial sub spatiul existent intre Calea Grivitei si liniile CFR., paralel cu liniile CFR.
Statia de metrou avea 2 peroane identice suprapuse de tip insula ( peron central) cu 2 cote extrem de interesante, si anume statia superioara undeva la minus 18 metri iar statia inferioara undeva la minus 24 metri.
Cotele statiilor sunt demonstrate de mine foarte logic. – vezi schitele atasate. Interesant la aceste schite sunt urmatoarele aspecte, si anume :
- Existenta unui pasaj pietonal transversal pe statii si care ar fi unit statiile de metrou cu bulevardele ce marginesc gara CFR ( Dinicu Golescu si Grivitei) precum si cu acces direct la peroanele CFR.
- Existenta unei parcari subterane la primul nivel
- Sacrificarea unei parti a constructiei garii CFR ( de pe coltul cu actuala statie de metrou si cu casele de bilete) si construirea in acelasi stil arhitectural a unei noi constructii inalta de 8 etaje pe un nou aplasament – vezi schita atasata.
Culmea este ca si aceasta varianta a fost luata in calcul, deoarece pentru realizarea ei trebuia daramat integral Muzeul CFR, lucru inceput la un moment dat. Faptul ca s-a demolat o aripa a muzeului – aripa care in configuratia actuala putea sa ramana, nu incurca pe nimeni – vezi schita, ne indica noua faptul ca varianta mentionata a vrut sa fie construita la un moment dat.
Recapitulare :
Ce avem in acest moment ? Avem o remiza cu 4 linii la gara – ceea ce indica faptul ca in primul moment au vrut sa construiasca statia de metrou in dreptul hotelului Nord. In argumentarea acestei afirmatii stau si demolarile masive din zona Piata Victoriei – dr. Felix – Buzesti – Polizu.
Mai avem o aripa a muzeului CFR daramata, ceea ce indica ca varianta din schita anexata era in actualitate, si nu orice fel de actualitate, ci una foarte apropiata.
De ce am notat eu M3 la nivelul inferior iar M 1 la cel superior – invers e cum este acum. Tot mai de mult userul Catalin Ghita a postat pe forum 5 variantae posibile ale amplasarii statiilor din zona garii pentru cele 2 magistrale ( M 1 si M 3). In 2 din cele 5 variante M 3 este la o cota foarte adanca ( minus 21 respectiv minus 24 metri), iar in 3 variante este pe palier cu M 1, dar nici odata mai sus de cota minus 11 metri. Acest lucru mi-a sugerat mie ca totdeauna M 3 a fost gandita la nivelul inferior.
Desi cele 2 variante de proiect erau in executie la un moment dat ( asa cum am demonstrat ) totusi – nu stiu cand – s-a renuntat la ele si apare o alta varianta – cea actuala, cunoscuta de noi sub denumirea de “ schita lui Rosetti ” care a avut bunavointa sa scaneze almanahul Scanteia editia 1986.
Interesant ca si aceasta varianta se mergea pe ideea unei statii suprapuse dar de aceasta data Cu M 3 venind pe deasupra lui M 1 – cota statiei de adancime fiind mult mai sus, undeva pe la minus 13 metri.
De ce s-a renuntat la suprapusa – ne vom ocupa alta data de acest aspect.
Cum alta data ma voi ocupa si de statia GdN 2 – care sugereaza din start o statie suprapusa, statie ce ar fi avut sanse sa fie realizata in locul actualei statii GdN 1
Interviul intreg cu d-l ing Buzuloiu se gaseste la urmatoarea adresa :
http://www.agir.ro/univers-ingineresc/propunere_de_modernizare_a_garii_de_nord_din_bucuresti_1853.html
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.11 kb |
Vizualizat: |
de 21122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
572.28 kb |
Vizualizat: |
de 21122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.02 kb |
Vizualizat: |
de 21122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
619.17 kb |
Vizualizat: |
de 21122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
617.09 kb |
Vizualizat: |
de 21122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
590.18 kb |
Vizualizat: |
de 21122 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.17 kb |
Vizualizat: |
de 21006 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|