Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 19 Oct 2008 17:16:16 Titlul subiectului: Autobuze vechi din Braila |
99779 |
|
1. Am reusit sa gasesc pe internet poze din anii 60' cu un autobuz din acele timpuri. Este singura poza pe care am gasit-o pana acuma si as vrea sa mai gasesc pentru a vedea ce tipuri de autobuze au mai circulat in Braila, dar si cand au fost introduse.
2. Am reusit sa gasesc din intamplare o poza in care apar autobuzele articulate din Braila. Poza este luata de pe pagina ZIARULUI DE BRAILA si este surprinsa in decembrie 1989!
Un lucru interesant sunt tuburile de GPL de pe autobuze!
In Braila au fost autobuze articulate marca DAC si au circulat pe linia 5 si 13.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.34 kb |
Vizualizat: |
de 41330 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.02 kb |
Vizualizat: |
de 40951 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 22 Dec 2008 14:42:41 Titlul subiectului: |
102878 |
|
Rachete pe autobuze am mai vazut, dar pe dube TV nu stiam ca au fost puse. Interesanta fotografia.
|
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 12 Ian 2009 21:35:17 Titlul subiectului: |
104071 |
|
Da este interesant dar in anii 90' autobuzele articulate au scapata de aceste butelii de GPL!...la fel si celelalte vehicule!
Am gasit un articol despre introducerea autotaxarii de catre IJTLB in anul 1978...in poza aparand si un autobuz Roman pe linia 10!!!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
177.06 kb |
Vizualizat: |
de 41062 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Vin 13 Feb 2009 02:14:35 Titlul subiectului: |
105996 |
|
Chestia cu buteliile de gaz pe autobuze si dube TV facea parte tot din programul de rationalizare a consumului, elaborat de "conducatorul iubit". Se incerca reducerea consumului de motorina care devenise scumpa in ultima vreme (in realitate se exporta, la fel ca orice, de la chiloti la salam si petrol...). Probabil daca se chinuiau, ajungeau sa puna butelii si pe Dacii...
Ideea era buna in esenta dar, ca de obicei, practica ne omoara. Imi amintesc si acum ce fum era in autobuzele alea (tot fumul de la esapament in loc sa se evacueze in atmosfera se evacua in interiorul salonului vehiculului ) si ce urat mirosea gazul ala (puturos din cauza indicatorului folosit pentru detectarea scaparilor)
Autobuzele acelea au fost intr-adevar o aparitie spectaculoasa la vremea lor dar acum au ramas doar in amintirea noastra...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 09:18:25 Titlul subiectului: |
106170 |
|
Nu cunosc de loc Braila, pe care am vizitat-o o singura data, prin 73', venind in excursie cu un autocar ca cel din imagine: un FIAT, de la ONT (Turist Transport), tip de masina care era cam monopolist in anii aia.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.71 kb |
Vizualizat: |
de 40864 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 13:18:49 Titlul subiectului: |
106178 |
|
Poza este facuta la Hotelul Traian, aproape de centrul orasului. Ultima oara cand am fost in oras, in septembrie 2007, la autogara era un autobuz Fiat. Dupa cum arata nu mai era functional. Poate cineva din oras sa il pozeze ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 19:01:57 Titlul subiectului: |
106192 |
|
Intr-adevar, acele "butelii" pe mijloacele de transport in comun aratau extrem de interesant. Insa ma gandesc si la partea de siguranta. In cazul unui accident s-ar fi intamplat o adevarata nenorocire! Asta cu atat mai mult daca aceasta metoda destul de experimentala era implementata la niver national!
_________________ Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 19:14:34 Titlul subiectului: |
106196 |
|
arthurarad a scris: | Intr-adevar, acele "butelii" pe mijloacele de transport in comun arata extrem de interesant. Insa ma gandesc si la partea de siguranta. In cazul unui accident s-ar fi intamplat o adevarata nenorocire! Asta cu atat mai mult daca aceasta metoda destul de experimentala era implementata la niver national! |
Era implementata chiar la nivel national. In plina cursa a inarmarilor, americanii au zis ca opresc productia de rachete nucleare cand si romanii vor da jos rachetele de pe autobuze.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 19:48:18 Titlul subiectului: |
106201 |
|
Referitor la accidentele posibile, si acum daca se petrece un accident violent cu o masina, aceasta explodeaza... La o adica, combustibilul indiferent de care este, explodeaza la un accident. O masina din zilele noastre, care functioneaza pe GPL explodeaza daca in urma unui accident se fisureaza instalatia de gaz (nu butelia, fiindca este din otel gros care trebuie sa reziste la presiunea gazului din interior si se fisureaza foarte greu).
Intr-adevar atunci era mai mare pericolul unui dezastru in caz de accident fiindca totul era experimental si nu se perfectionase o instalatie rezistenta (ca si atunci cand s-a dat drumul la primele "garnituri" de metrou - se stricau repede dupa prima tura fiindca totul era de conceptie romaneasca si noi nu prea aveam experienta necesara producerii de trenuri care sa functioneze cu mai multe motoare in paralel, ca asa era mentalitatea atunci, fara ingerinte din afara)...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Lun 16 Feb 2009 22:17:07 Titlul subiectului: |
106206 |
|
Pe vremea aia, accidente erau ceva mai putine. Nu ca ar fi fost masinile mai bune, dar erau mult mai putine. Si carburant mult mai putin decat ar fi vrut oamenii.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 09:15:49 Titlul subiectului: |
106223 |
|
Mai e un aspect: cum romanii cred ca habar n-aveau la vremea aia de optimizarea unei structuri si nici nu dispuneau de programele avansate de proiectare si verificare digitala de astazi, mai mult ca sigur ca acele butelii erau construite pe sistemul "rusesc": "Nea Dorel, fa-le mai groase, sa tina", deci cred ca erau supradimensionate.
Pe de alta parte, cred ca si consumul de gaz era puternic rationalizat, tin minte ca la Slobozia autobuzele abia se taraiau, soferii se plangeau mereu de lipsa presiunii gazului in butelii.
Cred ca se punea prea putin gaz in butelii, fie din cauza "economiei", fie din motive de "siguranta", cert e ca mereu ma uitam prin geamul din spatele cabinei soferului la manometru si vedeam ca presiunea este foarte redusa...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 11:17:48 Titlul subiectului: |
106227 |
|
Ma mai gandesc la o chestie: oare chiar era si gaz in amestecul carburant? Sau isi arata doar presiunea pe manometre, nefiind utilizat? Pentru ca eu am auzit altceva: ca rachetele erau cam de frumusete, statia de alimentare fiind departe de utilizator (mai ales aici, in TR). Si imi mai amintesc ceva: pe rezervoarele taximetrelor din Brasov, de exemplu, scria "metanol", iar un sofer mi-a spus ca el chiar avea metanol in amestec cu benzina (de unde si consumul exagerat, pt o Dacie, si caracteristici de mars proaste, chiar si pentru o Dacie omorata ca taxi).
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Mar 17 Feb 2009 12:27:32 Titlul subiectului: |
106232 |
|
Chestia cu metanolul este iarasi o idee pur balcanico-romaneasca, specifica perioadei de atunci.
Metanolul are alte proprietati decat benzina (alta structura moleculara care determina alte proprietati fizico-chimice) si nu se comporta la fel ca benzina intr-un motor cu ardere interna tip Otto (motorul cu benzina), de aici consumul mare. Metanolul iese pe teava de esapament sub forma de produsi de oxidare insuficienta cu aer (in principal aldehide si monoxid de carbon), nu sub forma de dioxid de carbon si vapori de apa, cum ar trebui, pentru a da un randament bun. Randamentul se reduce mult fata de situatia in care ar fi benzina curata, puterea calorica a metanolului e alta decat a benzinei, etc. E acelasi lucru ca si cand ai amesteca benzina cu tuica sau horinca de Maramures si te-ai astepta sa fuga Dacia precum Lamborghini-ul...
Metanolul devine combustibil real, util in cu totul alte conditii decat conditiile motoarelor clasice. Acesta - tot asa - se supune arderii, dar in pile de combustie, care principial sunt diferite de la cer la pamant de motoarele clasice... Dar noi, iarasi din cauza lacunelor tehnologice si izolarii idioate de Vest, nu aveam nici cea mai vaga idee cum sa folosim metanolul...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Vin 10 Iun 2011 13:28:57, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 24 Feb 2009 14:58:54 Titlul subiectului: |
106618 |
|
Am gasit si eu o poza cu un autobuzTV2 precum cel din poza lui mihaitanase numai ca poza este facuta mai devreme decat cealalta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.05 kb |
Vizualizat: |
de 40659 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 14 Iul 2009 14:57:01 Titlul subiectului: |
114016 |
|
Cautand poze din trecut, am avut supriza sa gasesc pe site-ul www.flickr.com o poza cu un autobuz din Braila de prin 1971. Articolul in care este incadrat acest autobuz face referire la diverse rute din Braila spre Capitala sau Delta Dunarii, etc.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.93 kb |
Vizualizat: |
de 39821 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mie 15 Iul 2009 12:59:26 Titlul subiectului: |
114056 |
|
Era autocarul de baza al ONT in anii '60. Ca unul care am calatorit cu asa ceva, imi amintesc ca m-am simtit extraordinar in el !
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Joi 10 Dec 2009 16:05:21 Titlul subiectului: |
121109 |
|
De curand am observat intr-o poza pe care o aveam din anul 2006 un autobuz DAC al Braicar S.A., poza fiind realizata in anul 2004.
La o privire mai atenta am aboservat ca autobuzul din imagine este DAC-ul #374, ce a fost casat in anul 2007, iar mai jos puteti admira atat o imagine apropiata cu ajutorul zoom-ului, cat si poza originala.
(Poza este preluata de pe site-ul www.panoramio.com.)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.36 kb |
Vizualizat: |
de 38854 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.86 kb |
Vizualizat: |
de 38845 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 21 Feb 2010 13:30:02 Titlul subiectului: |
123939 |
|
In luna decembrie (2009) un ziar local (Obiectiv Vocea Brailei) a reusit sa scoata pe piata locala o editie speciala dedicata revolutiei din decembrie 1989 (la Braila).Pe langa informatiile foarte pretioase am gasit (asa cum am si asteptam) alte cateva poze cu autobuzele si tramvaiele din Braila anului 1989.
Pentru cei interesati de celebrele autobuze DAC articulate ale Brailei, autobuze ce si-au terminat cariera in jurul aniloe 2000-2001 voi posta aici una din imaginile gasite in ziarul precizat mai sus.
Desi calitatea nu este exceptionala consider ca valoarea este nepretuita pentru cei ce au calatorit cu aceste autobuze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.73 kb |
Vizualizat: |
de 38278 ori |
|
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 09 Iun 2011 13:20:26 Titlul subiectului: |
144481 |
|
Am gasit pe Internet, pe blogul unui brailean pasionat de istoria si legendele brailene, o poza cu un autobuz ce pare a fi TV-1. Fotografia este realizata in Piata Traian, privind catre cladirea Teatrului Maria Filotti.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
517.47 kb |
Vizualizat: |
de 34913 ori |
|
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Mihai_Braila
Data înscrierii: 26/Ian/2009 Ultima vizita: 17/Noi/2013 Mesaje: 1 Locație: Braila
|
Trimis: Vin 10 Iun 2011 12:53:23 Titlul subiectului: Butelii de gaz pe autobuze |
144500 |
|
Hai sa va lamuresc cu subiectul asta:
Buteliile de pe autobuze si microbuzele TV erau confectionate din tabla foarte groasa, erau testate ISCIR, deci in nici un caz nu reprezentau o improvizatie. In alta ordine de idei, daca s-ar fi produs o asa-zisa explozie, suflul ei nu ar fi adus nici o stricaciune interiorului vehicolului pentru ca buteliile erau amplasate extern. Despre combustibil: NU era GPL (GPL = gaz petrolier lichefiat, amestec propan-butan in proportii variabile, de la 80%+20% pana la 60%+40%, in stare de agregare LICHIDA), ci GAZ NATURAL (metan, in stare de agregare GAZOASA) comprimat la 4-5 atm, deci o presiune destul de mica. Si daca vreti sa stiti ultimele tendinte in plan european pentru autobuzele de transport urban, alimentarea lor cu GNC (acelasi gaz natural comprimat de data asta la 150 atm) este o alternativa deja utilizata pe scara larga in Franta.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 17 Oct 2016 13:37:03 Titlul subiectului: |
186817 |
|
Din filmul PMP cateva rachetate...
Interesant ca Braicar se pare ca a avut scunde pe gaz. Ca observatie, vad ca cel scund are (avea) numere galbene. Cel inalt le are albe.
In ce ani s-a renuntat la cele galbene? Stiu ca galben era pentru masini de stat, la fel ca si numere mari...alde 4-B-2006(numaru unui unchi la Dacie) si de stat 34-B-1879. Daca aveau numar cu trei cifre (1-B-408) erai mare in partit...Dacia mea avea numere mici de ma salutai garcia! Am cumparat-o de la un General iesit la pensie...amintiri...inca am numerele mele, pe perete!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 22690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 22690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 22690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 22690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 22690 ori |
|
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
|