Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele Bombardier
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Apr/2024
Mesaje: 1178
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mie 24 Iun 2009 23:09:04    Titlul subiectului: 112828

Lungmea vagonului poate fi a cutiei propriu-zise sau lungimea intre tampoane -lungimea maxima a unui tren este de 120 m - vagoanele + spatiul dintre ele (~ 1 m).
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 07:01:18    Titlul subiectului: 112835

http://www.bombardier.com/en/transportation/products-services/rail-vehicles/metros/bucharest--romania?docID=0901260d8000d153#
Lungimea e de 112m. PAREREA mea e ca Movia e ceva mai scurt decat vechile IVE, asa ca peronul poate avea 120m
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Iun 2009 13:44:40    Titlul subiectului: 112853

Cele motoare 18,5m capetele 19,4 lungimea totala aprox 112m si sint mai scurte decit un tren IVA
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 20:38:55    Titlul subiectului: 113392

Va rog sa imi spuneti si mie cum anume functioneaza sistemul de ventilatie de la Bombardiere? Introduce aer din exterior trecandu-l in prealabil printr-un filtru? Sau il recircula? Mie mi se pare ca ventilatoarele acelea functioneaza degeaba; ceea ce intra prin orificiile din plafon e aer cald, cu miros oribil. Nu o fi mirosind prea frumos nici afara, dar aerul dinauntru e sub orice critica.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
contra



Data înscrierii: 02/Iul/2009
Ultima vizita: 23/Dec/2010
Mesaje: 18
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 20:47:37    Titlul subiectului: 113393

Sistemul de ventilatie la BM are filtre care se schimba la revizie. Aerul bagat de sistem in tren este aer din tunel. Desteptii care au comandat aceste vagoane nu s-au gandit sa faca sistem de recirculare al aerului. Cand trenul are usile inchise, se creaza un vid, mot-ventilator baga aer pana la un anumit moment, dar nefiind recirculare atunci cand este aglomeratie normal ca este mai putin aer bagat. Atunci cand se deschid usile se face circularea aerului si vaentilatia baga din nou la capacitate maxima pana se umple iar trenul. Acest tren este etans si nu lasa aerul sa recircule bine. Sper ca este clara explicatia.

Iata si dimensiunile:- lungimea trenului- 112,610mm ; - lungimea vag. R-19,389mm;- lungimea vag. M si MP- 18,458mm; - latimea vag.- 3,100mm, si as putea sa continui, dar mai bine atat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
error357



Data înscrierii: 12/Dec/2008
Ultima vizita: 05/Mar/2014
Mesaje: 32
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 21:51:12    Titlul subiectului: 113395

Da, am inteles. Nu se formeaza vid ci creste treptat presiunea aerului inauntru atunci cand usile sunt inchise si ventilatoarele introduc aer. Cu cat e mai aglomerat, cu atat volumul de aer e mai mic si cresterea presiunii se face mai rapid.
Ma asteptam ca la un tren ce costa milioane de euro cineva sa se fi gandit la chestia asta...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MTROE



Data înscrierii: 07/Aug/2008
Ultima vizita: 07/Aug/2012
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 15:51:57    Titlul subiectului: 114370

Am citit azi un articol in ziarul "Ring" care m-a cutremurat. Conducerea Metrorex anunta "surprize pentru bucuresteni si anume, cumpararea unui numar de 26 de trenuri moderne zic ei. Ce mai surpriza, sa n-avem parte de ea. Salvati ramele I.V.A. ! Exclamation !
_________________
MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 18:09:34    Titlul subiectului: 114374

Nu stiu daca BM-urile sunt rele, dar sunt ENORM de scumpe. Aici vad eu problema majora. In alte capitale nu se cheltuiesc cu atata larghete milioanele de euro ca la noi. Si sincer, de cand BM-urie ruleaza si pe M3 mi se pare ca sunt mai lente ca IVA. Pleaca greoi din statie, ruleaza cu viteza mai mica in tunel....Este adevarat ca au si parti incomparabil mai bune ca IVA, dar totusi merita 1mil eur/ vagon ??
Oare BM-urile au fost cumparate prin licitatie si ceilalti constructori sa fi fost mai scumpi de atat ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 18:34:47    Titlul subiectului: 114379

Macar asa nu o sa se mai circule la 13 minute pe M1 la ore de varf, si poate le-a trecut prin cap sa puna geamuri ca la IVA si Haga, care se deschid si rezolva problea sufocarii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 18:43:52    Titlul subiectului: 114380

Nu cred, pentru ca BM-urile noi nu sunt pt M1, sunt in principal pt M3 si poate si pt M4. Si ultima varianta este ca vor avea A/C deci problema sufocarii ar trebui sa fie rezolvata daca nu a fost deja rezolvata odata cu circulatia comuna. Pt ca observ ca rar sunt intervale mai mari de 4 min pe traseul comun si metrourile sunt destul de goale, deci cam vreo 8-9 min pe portiunile necomune, nu stiu unde ati prins voi mai mult de 10 min. Poate a fost ceva neprevazut...
Haga a fost un experiment care vad ca a ramas unicat, dar este un exemplu de rezolvare simpla a unei probleme la care nu te-ai gandit cand ai aruncat o caruta de bani pe vagoane "ultimul racnet" cu ventilatie fortata care rar face fata....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MTROE



Data înscrierii: 07/Aug/2008
Ultima vizita: 07/Aug/2012
Mesaje: 11
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 12:02:57    Titlul subiectului: 114561

1. Acesta este Bombardierul numit Haga. Este ruginit, am dat cu degetul ca sa fiu sigur. Nu conteaza cauzele care au cauzat rugina dar in mod clar arata inca o data ca BM este mult mai prost decat IVA Smile

Suprafata ruginita este foarte mare. Garantez eu ca este rugina. Am dat cu degetul si rugina se simte.

Partea neagra din stanga este partea nearga a unui BM, se vade si un calator in ea, si in partea dreapta nu este rama tablei ruginite si burduful acela care face trecerea dintr-un vagon in altul.

2. Am luat o alta poza de pe "ro-trans.com".Aceasta apartine lui Iasmin, care a facut-o dupa ce am postat eu prima poza, pentru ca sa nu mai planeze nici o indoiala. Very Happy



picture004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.36 kb
 Vizualizat:  de 17021 ori

picture004.jpg



2118_nicolae_grigorescu_26_07_2009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.21 kb
 Vizualizat:  de 17021 ori

2118_nicolae_grigorescu_26_07_2009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
diesel_power



Data înscrierii: 16/Sep/2008
Ultima vizita: 24/Aug/2016
Mesaje: 53
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 12:59:07    Titlul subiectului: 114563

Asta nu prea pare a fi rugina, ci mai degraba vopsea sau vreo substanta ce a curs si a corodat metalul. Suprafata de culoare ciudata se vede ca a fost manjita cu ceva, cu un lichid, nicidecum rugina de batranete. Tabla respectiva este inox deci nu are voie sa oxideze pur si simplu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 14:20:20    Titlul subiectului: 114568

In prima fotografie postata, cea de detaliu, se vede clar ca metalul arata de parca ar fi fost ruginit. Coroborand cu a doua fotografie, de ansamblu, imaginea e clara. Au incercat o noua metoda de a le spala cu stiu eu ce substanta si l-au corodat fara sa vrea. Se vede clar ca metalul are urme de parca ar fi fost sters. Asa arata un metal pe care torni un acid sau orice substanta puternic coroziva. Chiar daca e inox, nu rezista... Deci nu e nici mizerie, nici vopsea. E rugina provenita din corodare, care s-a format pe urma lasata de substanta coroziva.
_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 14:31:12    Titlul subiectului: 114571

Kaustik a scris:
Au incercat o noua metoda de a le spala cu stiu eu ce substanta si l-au corodat fara sa vrea.
O poveste similara se petrecea in cazul vagoanelor de calatori, in timpul "spalarii" lor.
Servicul de curatenie/spalare a vagoanelor era facut de o firma privata, ai caror angajati, pentru a-si "usura" munca de curatenie, puneau in apa cu care frecau vagoanele pe exterior solutie de acid sulfuric provenind din bateriile de acumulatori de vagon.
Solutia acida curata imediat acea mizerie ruginie provenind de la pulberea fina datorata frecarii sabotilor pe roti, dar, in scurt timp, vopseaua vagonului se matuia si ea, iar uneori se desprindea in bucati....
De ce oare cred ca au incercat aceeasi metoda?!? Totusi ma mira ca metalul a fost atat de corodat, aveam senzatia ca exteriorul caroseriei BM-urilor e din inox sau ca macar e protejat cu un strat anticoroziv... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 27 Iul 2009 18:32:18    Titlul subiectului: 114582

Poate au vrut să curețe ceva grafitti...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 05 Sep 2009 15:30:37    Titlul subiectului: 116421

Azi am vazut intr-o rama Movia niste masti pentru semnalele de alarma. E vorba de o placa de plexiglass care acopera in intregime carcasa de aluminiu al semnalului, prevazuta cu perforatii deasupra difuzorului si o gaura deasupra butonului rosu, facandu'l mai putin accesibil. Poate asta va rezolva problema opririlor bruste Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
George85



Data înscrierii: 01/Sep/2009
Ultima vizita: 18/Noi/2011
Mesaje: 119
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Sep 2009 11:35:34    Titlul subiectului: 116468

Aceste masti s-au montat de vreo luna. Razz
Alta stire: s-au actualizat anunturile vocale si anunturile vizuale (partea cu liniile RATB) din unele rame Bombardier! Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 16:03:08    Titlul subiectului: 117969

Din cite am auzit chiar atunci (la o perioada foarte scurta de cind s-au montat) se vorbea ca o sa le modifice pe toate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Iul 2010 18:18:35    Titlul subiectului: 129267

Mi se pare mie sau cateodata BMurile pleaca din statie cu franele partial aplicate? Mi s-a intamplat relativ des in ultimul timp ca vagonul in care eram sa trepideze la plecare si sa se auda un scartait de fier pe fier, totul pret de cateva secunde (de unde am dedus ca pleaca infranat). Asta se intampla in una - maxim doua statii, dar astazi am mers cu Sofia si facea la fel in fiecare statie, intre Crangasi si Obor (cat am calatorit eu); in Victoriei comportandu-se cel mai urat.

Are cineva mai multe detalii?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Iul 2010 18:32:46    Titlul subiectului: 129269

Franele la Bombardier si la IVA nu cred ca sunt de tipul "fier pe fier". Nici macar V3A nu mai are frane cu saboti (de asta sunt sigur). Afirmatia este o presupunere de-a mea, daca gresesc rog a fi corectat
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 01 Iul 2010 19:13:54    Titlul subiectului: 129271

Prin "zgomot de fier pe fier" user-ul Reactor s-a referit la scartaitul specific aparut in momentul in care doua piese de otel, dintre care una in miscare, se afla in contact fizic. Este vorba de acel scartait-fluierat, ca de frane, eu am inteles ce-a vrut sa zica Wink .

Da asa este, am observat si eu asta de cateva zile si azi cel mai urat la garnitura Sofia (Reactor, cred ca am fost colegi de tren Laughing ). Cand pleca de pe loc din statie, trepida teribil si scartaia suparator. Ma gandesc ca desteptii de la depou au umblat la compresoare si au modificat parametrii de presiune, cica sa faca franarea mai sigura, si de aia, in momentul in care se elibereaza frana, nu are timp suficient "sa caste" sabotul de pe disc si ramane cateva momente strans. Dar nu se gandesc si cat trag motoarele de rotile alea infranate... cand or ajunge la depou cu ele arse/incinse se mira "de ce oare, dom'le" Evil or Very Mad .

Bombardierele au frana pe disc (mi se pare ca si ramele IVA au la fel), nu clasic, pe roti, cum aveau vagoanele vechi CFR. Chiar si vagoanele astea de CFR mai noi sau reconditionate au primit frane pe discuri.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
subway guru



Data înscrierii: 02/Iul/2010
Ultima vizita: 14/Noi/2013
Mesaje: 634
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Iul 2010 22:18:08    Titlul subiectului: 129441

sab a scris:
Nu stiu daca BM-urile sunt rele, dar sunt ENORM de scumpe. Aici vad eu problema majora. In alte capitale nu se cheltuiesc cu atata larghete milioanele de euro ca la noi. Si sincer, de cand BM-urie ruleaza si pe M3 mi se pare ca sunt mai lente ca IVA. Pleaca greoi din statie, ruleaza cu viteza mai mica in tunel....Este adevarat ca au si parti incomparabil mai bune ca IVA, dar totusi merita 1mil eur/ vagon ??
Oare BM-urile au fost cumparate prin licitatie si ceilalti constructori sa fi fost mai scumpi de atat ?
CORECT!
Trenurile Bombardier au fost cumparate de Metrorex prin licitatii internationale sub supravegherea Bancii Europene de Investitii, in trei transe:
transa 1 pt M2 - au fost ofertanti IVA, Alshtom, Bombardier si AdTranz (Suedia) - castigator AdTranz - ulterior cumparat de Bombardier(Canada)
transa 2 pt M1-3 - ofertanti CAF, Alshtom, Bombardier - castigatori Bombardier dar cu 20 milioane euro mai ieftin decat prima transa, de frica
unei participari sud-coreene la licitatie - AU LUAT TZEAPA!!!
transa 3 - 6 trenuri cu acelasi pret din transa 2
Urmeaza trenurile prevazute in acordul recent ratificat pt M5 de 36 de trenuri, parte pentru M5 parte pentru inlocuire de IVA, tot cu licitatie internationala.
Pentru moment urmeaza licitatia pt. alegerea consultantului care va intocmi caietul de sarcini.
andrei11 a scris:
Franele la Bombardier si la IVA nu cred ca sunt de tipul "fier pe fier". Nici macar V3A nu mai are frane cu saboti (de asta sunt sigur).
Asa cum am mai zis, nu sunt nici MR-ist nici SCB-ist, dar te pot indruma la un coleg expert in material rulant, care a lucrat la IVA de la inceput, a fost expert consultant si la metroul din Istanbul si mai recent a fost expert si la proiectul de tunel de sub Bosfor (Marmaray Project) pe problema.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Iul 2010 23:02:02    Titlul subiectului: 129444

Kaustik a scris:
Prin "zgomot de fier pe fier" user-ul
Bombardierele au frana pe disc (mi se pare ca si ramele IVA au la fel), nu clasic, pe roti, cum aveau vagoanele vechi CFR. Chiar si vagoanele astea de CFR mai noi sau reconditionate au primit frane pe discuri.

Nu au frina disc si direct pe roata , cu sabot , dintr-un material asemanator ferodoului , IVA are frina disc
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 09 Iul 2010 20:54:26    Titlul subiectului: 129697

Daca un SINGUR vagon al unui tren este alimentat de la retea, trenul se poate deplasa sau nu ?
Sau pun altfel intrebare : In caz de "vagon pe zona neutra" cate vagoane minim trebuie sa fie alimentate de la retea pentru ca trenul sa se poata deplasa?
Intrebarea cred ca este destul de clara. Daca se poate un raspuns scurt, de genul: daca un singur vagon este pe zona neutra, trenul incremeneste acolo (asta a fost un exemplu, astept o parere autorizata).
Pun aceasta intrebare pentru ca in special cei de la Metrorex se tot plang de zonele astea neutre, dar nimeni nu da un raspuns clar la intrebarea mea.
Si repet ce am spus si pe alt topic, parca IVE - le rezolvau aceasta problema mult mai elegant decat "super"Bombardierele Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 03/Ian/2024
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 10 Iul 2010 13:57:58    Titlul subiectului: 129744

In mod teoretic da, fiecare vagon din cele 4 motoare este independent ca alimenare si control.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Următoare
Pagina 8 din 12

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community