|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2008 20:12:59 Titlul subiectului: |
96146 |
|
Acum doua saptamani la muzeul militar a fost organizata o expozitie cu ocazia implinirii a 135 de ani de la infintarea Transmisiunilor. Printre exponate, am vazut si doua camioane adaptate pentru transportul militarilor.
Primul este un autocamion SR 114 M, intrat in dotarea armatei romane in perioada 1967-1998, cu motor de 140 CP, viteza maxima 80 km/ora, capacitate de transport: 24 persoane.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.74 kb |
Vizualizat: |
de 44335 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.52 kb |
Vizualizat: |
de 44335 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.71 kb |
Vizualizat: |
de 44335 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.64 kb |
Vizualizat: |
de 44335 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 23 Iul 2008 20:17:30 Titlul subiectului: |
96148 |
|
Al doilea exponat care mi-a atras atentia, a fost un model Skoda, datand probabil dinaintea celui de-al doilea razboi mondial. Din pacate se afla intr-o stare destul de proasta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.76 kb |
Vizualizat: |
de 44334 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.88 kb |
Vizualizat: |
de 44334 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.48 kb |
Vizualizat: |
de 44334 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.75 kb |
Vizualizat: |
de 44334 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.95 kb |
Vizualizat: |
de 44334 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mie 23 Iul 2008 22:29:37 Titlul subiectului: |
96153 |
|
Acest camion este o statie radar mobila. In interior inca se mai afla echipamentele originale.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 24 Aug 2008 23:38:31 Titlul subiectului: |
97351 |
|
MAZ 7907 24X24
MAZ 525
http://photo.tramvaj.ru/kh_tb_old.htm
MAZ-525 a fost convertit in troleibuz in 1954 in URSS, in orasul Kharkov, acum orasul se afla in Ucraina.
Convertirea a fost un experiment si a fost oprita intrucat era dezavantajoasa.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.22 kb |
Vizualizat: |
de 44206 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.77 kb |
Vizualizat: |
de 43943 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.55 kb |
Vizualizat: |
de 43943 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 11 Sep 2008 19:11:50 Titlul subiectului: |
98192 |
|
Alt balșoi rusesc: KZKT-7428 transportând un tanc T-90
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
129.87 kb |
Vizualizat: |
de 43994 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.68 kb |
Vizualizat: |
de 43994 ori |
|
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 27 Noi 2008 13:40:49 Titlul subiectului: |
101752 |
|
Un articol care m-a uns la inima...
http://www.gandul.info/viata/supercamionul-lui-ceausescu.html?3931;3228383
"ISTORIE DAC-ul a fost mult mai tare decât ROMAN-ul
Supercamionul lui Ceaușescu
de Daniel BEFU | 26 SEPTEMBRIE 2008
Supercamioanele românești produse la sfârșitul anilor ’80 aveau înglobată o tehnologie folosită acum de mașinile hibride Toyota
În ’88 s-au exportat cinci asemenea „monștri” în Australia, pentru 1.500.000 de dolari
1 foto 0 audio 0 video 0 alte fisiere
Mândria ingineriei auto românești la expoziție în față la Romexpo, în 1988
Ceaușescu a vrut ca inginerii români să-i facă un „camion-gigant” care să poată duce în benă o încărcătură de 120 tone la un singur transport. După zece ani de proiectare, în ’88 era omologat monstrul „DAC 120 DE” cu diametrul roților de 3,2 metri, lat cât șoseaua, ce cântărea 90 tone cu bena goală și a cărui înălțime de 5,4 metri ajungea până la demarcația dintre etajele unu și doi ale unui bloc.
Propulsia electrică dezvoltată la Electroputere Craiova utiliza o tehnologie similară cu cea întâlnită azi la mașinile Toyota Prius, având amplasate în roțile de pe puntea spate două motoare electrice ce dezvoltau 520 de cai putere fiecare, care îi permiteau camionului „DAC 120 DE” să ruleze cu 70 km/oră gol și cu 55 km/oră încărcat. Prin circuitele electrice ale supercamionului curgeau curenți de 1.200 volți debitați de un generator diesel-electric alimentat de la două rezervoare de 1.600 litri fiecare. Cu tancurile de motorină pline, camionul putea rula 24 de ore din 24 timp de o săptămână. Servodirecția, servofrâna hidraulică, aerul condiționat și scaunul cu amortizor care echipau supercamionul erau importate din Occident.
Numai pneurile marca Michelin costau 10.000 dolari bucata, își amintește inginerul Adrian Novac, unul din proiectanții „monstrului”. „Erau pneuri speciale, fără cameră, care trebuiau să țină cel puțin unul-doi ani de rulaj pe drumuri de carieră. Un astfel de cauciuc n-avea voie să se spargă decât dacă vreun buldoexcavator intra accidental cu cupa în el”. Umflatul unei singure roți de 3,2 metri în diametru dura o jumătate de oră cu o instalație de debit mare, presiunea aerului din interiorul pneului era de aproape 10 atmosfere.
Sistemul de frânare al „camionului-mamut” seamănă cu cel folosit în zilele noastre de japonezi: „ Erau prevăzute cu două pedale de frână: una de securitate pentru blocarea completă a roților și o frână dinamică bazată nu pe frecare, ci pe disiparea sub formă de căldură a energiei cinetice. Pe pante lungi, motoarele electrice din roți deveneau generatoare de curent, însă spre deosebire de Toyota Prius, energia produsă nu se stoca în baterii, ci se disipa prin niște rezistențe electrice de frânare puse lateral pe platforma camionului, ca să se răcească de la aer”. Privit de aproape, camionul părea „un elefant stând lângă un copilaș. Erai mic, iar el era ca un monstru mare lângă tine.
Ca să poți ajunge la cabină, amplasată la înălțimea de 2,5 metri, aveai o scară cu balustradă și urcai treptele ca și cum ai fi urcat la etajul întâi. Sus era o platformă ca un balcon de apartament pe care stăteam cu aparatura noi, inginerii, când făceam probe privind tensiunile din șasiu, viteza de deplasare, frânările, viteza de basculare. Acolo era răcoare, că eram bine protejați de soare sub cozorocul benei”. Scara de acces la cabină a stârnit un val de veselie la vremea ei: „La uzină la Roman, când a fost Ceaușescu prin ’84 și a urcat să viziteze cabina unui camion de 120 de tone, a făcut o scenă din asta că toți am râs. La coborâre, el nu s-a dat jos cu spatele pe scara aceea, cum se procedează pe utilaje, ci s-a dat cu fața, ca la el în vilă, și era să cadă-n fund”.
„Ca să ajungi în bena cu un volum de 35 metri cubi, urcai o scară de cel puțin 6 metri. Era atât de mare încât câteodată, când ploua și se strângea apa în benă, ziceai că-i bazin de înot”. Pe șosea, basculanta-gigant nu a circulat decât o singură dată, inginerii cerând aprobare specială de la autoritățile Brașovului ca să măsoare viteza maximă cu care camionul poate rula pe drum plan: „Am mișcat-o prin oraș în ’82. Era dimineață într-o zi de lucru, pe o șosea betonată uzinală între Rulmentul și Tractorul, un fel de șosea de centură. Strada am golit-o de mașini și singurele care mai aveau dreptul să circule și cu care ne intersectam erau troleibuzele ce duceau muncitorii care urmau să intre în tură. Când ne vedeau camionul, oamenii își făceau cruce și coborau din troleie, ținându-se după noi cu alai”.
Mic spionaj industrial
Pentru ca proiectul „DAC 120 DE” să nu se transforme într-un alt eșec al industriei de mașini în care defecțiunile tehnice să apară la orice pas, românii au studiat reviste de specialitate de tipul „Truck and Diesel”, dar tot practica le-a elucidat nebuloasele, într-un final: „Când s-a făcut Canalul, s-a cumpărat o basculantă americană marca Lectra Haul, ce putea căra 100 tone la un transport. Mașina a fost dusă la Basarabi unde trebuia străpuns un deal de cretă și basculanta trebuia să care dealul de cretă.
De fapt, motivul principal pentru care statul român a cumpărat camionul american n-a fost să transporte pământ, pentru că în final mașina a ajuns la Roman Brașov unde a fost demontată și analizată. Câteva idei bune au fost în mașina respectivă și ne-am folosit de ele”. De pildă, amortizoarele folosite sunt de același tip cu cele care echipau basculanta americană: „Suspensiile obișnuite ar fi cedat sub greutatea celor 120 tone cât cântărește camionul plin, ei le-au făcut din niște pastile de cauciuc vulcanizat puse straturi și introduse într-un cilindru, amortizarea șocului făcându-se prin frecarea pastilelor de cauciuc între ele. Am avut nevoie de șase ani, din ’82 până în ’88, ca să ajungem la o rețetă de pastilă de cauciuc fiabilă pentru un asemenea tip de amortizor”.
În prezent, fiindcă suportă greutăți foarte mari, amortizoarele de cauciuc de tipul celor folosite acum 20 de ani de inginerii brașoveni la basculanta DAC 120 DE se montează sub terasamentul podurilor suspendate din beton. Inclusiv culoarea basculantelor „galbene cu niște dungi albastre” a fost inspirată de la competitori: „Probabil ca o inspirație de la mașinile americane, care folosesc culori ce le fac mai vizibile în condiții de șantier: orange, galben muștar”.
Exportate la preț de dumping
Opt dintre camioanele uriașe au ajuns la exploatația minieră de cupru de la Roșia Poieni, trei la cariera de calcar din Mahmudia, iar pentru o vreme s-a lucrat cu ele și la Canal, s-a transportat banatita din Moldova Nouă și sulful din Călimani. La Mârșa (Sibiu) s-au fabricat cinci „camioane-gigant” care au luat calea unei exploatări deschise de minereu feros din vestul Australiei: „Una a fost cam 300.000 dolari, preț de dumping, dacă ne gândim că basculantele americane de capacitatea asta se vindeau acolo de trei ori mai scump”.
Un an i-a luat echipei de șapte muncitori români să asambleze camioanele la mina „Mc Caimy Monster Pilbara” pierdută în deșertul australian, undeva pe Tropicul Capricornului: „Mașinile s-au dus bucăți și au fost remontate la fața locului, în condiții de atelier de mină, nu de uzină. Reasamblarea celor cinci camioane a durat un an, între ’88 și ’89”. Până în 1992, o echipă formată din trei români a asigurat în permanență mentenența „DAC-urilor 120 DE” explică Adrian Novac: „Mârșa Sibiu oferise garanție pentru 1.200 de ore de exploatare, așa că aveam în containere sigilate subansamble pentru încă un rând de camioane, aduse special ca piese de schimb”.
În caz de defecțiune, dacă un agregat trebuia înlocuit, muncitorilor le lua o săptămână numai demontatul-montatul subansamblelor ca să poată avea acces complet la motor, încât, din cele cinci supercamioane românești, efectiv lucrau doar trei, prin rotație, iar două erau permanent în revizie, ca în cazul în care vreuna se defecta, să poată fi înlocuită imediat. Asta fiindcă, atunci când muți munții din loc, nu-i vreme de stat: „La mina Mc Caimy Monster Pilbara, în 24 de ore, cele trei basculante umpleau două garnituri de tren de câte 200 de vagoane, fiecare vagon având 100 tone”.
Dispariția „dinozaurilor“
„Rămășițele pământești ale ultimelor «DAC-uri 120 DE» ar mai fi șanse să poată fi zărite la mina de cupru Roșia Poieni. Eu presupun că cel puțin trei ar trebui să mai fie acolo, dacă cumva n-au fost date la topit. Ultima oară când am fost chemat acolo în 2003 pentru o revizie, una lucra și două erau în depou la reparat. Ultimul camion mamut a ieșit din fabrică în 1990. Fiindcă primele cinci basculante i-au surprins plăcut pe australieni, care ziceau că piesele sunt General Electric, în acel an scosesem o variantă îmbunătățită numită «Australia Alfa», preparată pentru condițiile de climă de la ei. Iar în ‘92 am avut intenția să repornim producția cu o variantă «Beta», pe care vroiam s-o trimitem în Rusia, la Krivoi Rog. Mașina ca idee era deja creionată, însă fabricarea ei însemna prea mult pentru puterile României acelor ani”.
„Aveam o teamă de fiecare dată când o conduceam. La cât era de mare, era totuși foarte maleabilă. Fiind electrică, puteai să o dai ușor înainte și înapoi și, ca să iei curba, nu depuneai deloc efort, că direcția era servoasistată”. - Adrian Novac, unul din cei 30 de ingineri proiectanți ai autocamionului „DAC 120 DE”
EXCLUSIV ONLINE
Șofer român versus șofer australian
Adrian Novac își amintește de luptele de culise care se dădeau între șoferi pe șantiere, ca să fie numiți titulari pe supercamion: „Ca să scape de munca grea, mulți vroiau s-o conducă pe asta, că avea servodirecție, servofrână și la cerere chiar și climă. Spre exemplu la cariera de la Mahmudia unde era mult praf, la basculante s-au pus deasupra cabinei instalații de aer condiționat nemțești, ca să nu deschidă geamurile și ușile. Plus că, fiind plătiți la cantitatea de minereu transportat, la 120 tone capacitatea benei, e clar că aveau salariu mai consistent. Cei mai mulți dintre șoferi erau puși pe pile și erau dintre cei care aveau trecere la șeful de coloană care conducea mina”. După revoluție șoferii celor câteva „DAC-uri 120 DE” au rămas tot niște răsfățați: „Ultima dată am fost în 2002 în Roșia Poieni și una din ele încă căra minereu, iar șoferul ei avea salariul de 250 dolari, mai mare decât mine ca inginer proiectant”. În Australia, șoferii lucrau doar câte șase luni pe an, prin rotație: „Cum minele erau în mijlocul deșertului la 1200 kilometri de orice oraș, ca șoferi veneau în general cei care făceau surfing pe la Sidney. Stăteau la mină jumate de an, câștigau bine și se întorceau înapoi să se dea pe valuri restul de șase luni, iar mulți șoferi aveau gândul să se întoarcă în Europa pe banii ăia, că li se aplecase de-atâta izolare”. În ce privește confortul în cabină, australienii duceau un trai de huzur: „Aveau scaune încălzite că se lucra în două ture și noaptea era destul de rece pe tropic, în jur de 10 grade, iar amortizoarele de la scaune erau nițel mai bune”.
daniel.befu@gandul.info"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.79 kb |
Vizualizat: |
de 43768 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
TV 14 C
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 01/Apr/2018 Mesaje: 34 Locație: Sighisoara
|
Trimis: Sâm 31 Ian 2009 14:11:57 Titlul subiectului: |
105252 |
|
guest a scris: | Acum doua saptamani la muzeul militar a fost organizata o expozitie cu ocazia implinirii a 135 de ani de la infintarea Transmisiunilor. Printre exponate, am vazut si doua camioane adaptate pentru transportul militarilor.
Primul este un autocamion SR 114 M, intrat in dotarea armatei romane in perioada 1967-1998, cu motor de 140 CP, viteza maxima 80 km/ora, capacitate de transport: 24 persoane. |
Nu îmi vine sa cred ca aceste camioane istorice stau într-un "MUZEU"! Este batjocura! Asa ceva nu se tine sub cerul liber, mai ales ca nu sunt restaurate, nici macar nu mai au toate piesele originale (vezi semnalizatoare de Roman pe Bucegi). "Muzeul militar" este o rusine!
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Vin 31 Iul 2009 13:02:08 Titlul subiectului: |
114806 |
|
Am intalnit in Rosiori o bascula interesanta nu prin constructie, ci prin inscriptionari:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.27 kb |
Vizualizat: |
de 42411 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.66 kb |
Vizualizat: |
de 42411 ori |
|
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Joi 06 Aug 2009 17:27:48 Titlul subiectului: |
115034 |
|
Un camion rusesc pozat de mine marti 26 mai 2009, in Statiunea Eforie Nord. As dori sa aflu cateva informatii despre acest model de camioane.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.49 kb |
Vizualizat: |
de 42350 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.17 kb |
Vizualizat: |
de 42350 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Noi 2009 12:12:34 Titlul subiectului: |
120720 |
|
Alte poze cu SR 114 M expus la Muzeul Militar :
http://www.dishmodels.ru/wshow.htm?p=1205
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
255.69 kb |
Vizualizat: |
de 41293 ori |
|
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Noi 2009 12:16:47 Titlul subiectului: |
120721 |
|
Skoda 6ST 6L la Muzeul Militar
http://www.dishmodels.ru/wshow.htm?p=1218
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
343.37 kb |
Vizualizat: |
de 41292 ori |
|
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
malasorte
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 07/Oct/2020 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Dec 2009 10:14:15 Titlul subiectului: |
120747 |
|
In pozele tale este un camion sovietic ZIL 157.
ZIL este prescurtarea de la Zavod Imeni Likhacheva ( Завод имени Лихачёва ).
Intre 1931-1956 fabrica era denumita Zavod Imeni Stalina dupa Iosif V. Stalin și erau fabricate autoturismele, autobuzele și camioanele ZIS.
Din 1956 si până astăzi fabrica se numește Zavod Imeni Likhacheva adică - ZIL.
Denumirea ZIL a fodt data dupu directorul Ivan Alekseevich Likhachev.
Date tehnice ZIL 157 :
Model- ZIL-157
Seating- 3
Net-weight, kg [lb]- 5,800 [12,760]
Full load weight, kg [lb]- 10,525 [23,155]
Load weight, kg [lb]- 4,500 [9,900] (2,500 [5,500] on unpaved roads)
Total trailer weight, kg [lb]- 3,600 [7,920]
Length, mm [in.] - 6922 [272]
Width, mm [in.]- 2315 [91]
Height, mm [in.]- 2360 [93]
Base, mm [in.-] 4225 [166]
Minimal clearance, mm [in.]- 310 [12.2]
Minimal radius of turn, m [yards]- 12 [13.2]
Maximum speed, km/h [mi/h]- 65 [40]
Maximum horsepower, hp [kW]- 109 [81] @ 2,800 rpm
Maximum torque, N•m [lb•ft]- 34 [220] @ 1,100-1,400 rpm
Engine displacement, liters [cc]- 5.55[5,555]
Compression ratio- 6.2:1
Gear ratios- 6.24/3.32/1.91/1.00/0.81/R-6.70
Main gear ratio- 6.67
Mileage, liters/100km [mi/gal]- 42 [5.6]
Acceleration time from 0-100 km/h- [62 mi/h], seconds -
Breaking distance, m [yards] -
Fuel tank capacity, liters [gal]- 150 + 65 [40 + 17]
Years of production- 1958-1964?
Type of engine- ZIL-157, carb., 4-tact, 6 cyl., sv
Bore/Stroke, mm [in.]- 101.6 [4.00]/ 114.3 [4.50]
Wheel formula- 6 X 6
ZIL 157 expus la Muzeul Aviatiei :
http://dishmodels.ru/wshow.htm?p=1289
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
291.53 kb |
Vizualizat: |
de 41226 ori |
|
_________________ ADLER TRUMPH JUNIOR (1939)
DACIA 1300 (1975)
DACIA 1310 (1990)
OPEL ASTRA TWINPORT 1.6 (2006) |
|
Sus |
|
|
MagnuM4WD
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Mar/2012 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 22 Dec 2009 16:26:07 Titlul subiectului: |
121580 |
|
malasorte a scris: | ... MAZ-525 a fost convertit in troleibuz in 1954 in URSS, in orasul Kharkov, acum orasul se afla in Ucraina.
Convertirea a fost un experiment si a fost oprita intrucat era dezavantajoasa. | Greu de crezut! Să convertești un MAZ 525 din autobasculantă în troleibuz... și asta doar adăugând o pereche de captatori! De la transport de marfă vrac (este o autobasculantă!) la transport de persoane (troleibuzul este destinat transportului de persoane prin definiție!)!
De fapt despre ce este vorba: prin anii '50, in URSS s-au facut o serie de incercari in ce priveste rentabilizarea transporturilor, in special al consumul de combustibil. Din punctul asta de vedere, o serie de vehicule de marfa, erau dotate cu propulsie mixta (motor cu ardere interna/motor electric), pentru a putea utiliza in marile orase (nu erau restrictii de trafic) liniile troleibuzelor. In felul asta se spera la reducerea consumurilor si a poluarii.
Sistemul si-a dovedit lipsa de fiabilitate prin faptul ca, in general, rutele utile pentru aceste camioane nu aveau nimic comun cu rutele troleibuzelor, sistemul te transport electric acoperind in foarte mica masura necesitatile tranzitarii unui oras mare, iar tranzitul acestor vehicule hibrid se facea printre vehiculele de calatori, fiind obligate sa respecte specificul traseelor, astfel aceste transporturi combinate devenind ineficiente.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
161.76 kb |
Vizualizat: |
de 40921 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.92 kb |
Vizualizat: |
de 40921 ori |
|
_________________
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 16 Iul 2010 13:42:52 Titlul subiectului: |
130246 |
|
Sa (re)devenim patrioti: amintiri "uriase" din 1981, imortalizate intr-un calendar din 1982 din biblioteca 'tusicii mele:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
196.37 kb |
Vizualizat: |
de 38860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.59 kb |
Vizualizat: |
de 38860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.88 kb |
Vizualizat: |
de 38860 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
235.05 kb |
Vizualizat: |
de 38860 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 11:49:42 Titlul subiectului: |
133174 |
|
Povestea mai de multisor colegul nostru, Catalin Ghita, despre camioanele care au fost dotate (din fabrica, desigur) cu usi pliante in partea dreapta a sensului de mers. La Galati avem si noi un astfel de camion - de fapt colector de deseuri menajere. Iata-l in poza de mai jos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
226.26 kb |
Vizualizat: |
de 38245 ori |
|
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 22:30:41 Titlul subiectului: |
133208 |
|
Este unul asemanator si la Rosiori, cu volan pe dreapta. Am inteles ca e inchiriat de la o firma din Piatra Neamt (e inmatriculat cu NT).
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Sep 2010 20:20:42 Titlul subiectului: |
133227 |
|
Sunt autocamioane MERCEDES BENZ ECONIC. Atașez prospectele producătorului german, în format pdf. Cabină cu podea joasă, motorul dispus în spatele axei din față.... Sunt produse de serie, nu sunt niște prototipuri experimentale.
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
080421_Econic_datenblattbr_RZdt[1].pdf |
Mărime fișier: |
2.39 MB |
Descărcat: |
de 1299 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
080911_econic_kompetenzhb_RZ_D[1].pdf |
Mărime fișier: |
3.08 MB |
Descărcat: |
de 883 ori |
|
|
Sus |
|
|
stefangro1
Data înscrierii: 13/Ian/2009 Ultima vizita: 04/Apr/2023 Mesaje: 7 Locație: Nürnberg (Germania)
|
Trimis: Sâm 02 Oct 2010 08:36:27 Titlul subiectului: |
134274 |
|
Am fost n Franta si intre Le Mans si Paris am gasit ceva frumos si deosebit, ce ziceti? cred ca are peste 70 de ani. Este precis o ramasita americana de la al doilea razboi modial.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
251.6 kb |
Vizualizat: |
de 37856 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
266.1 kb |
Vizualizat: |
de 37856 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
290.63 kb |
Vizualizat: |
de 37856 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|