Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sistemul Automat de Taxare - cardurile Activ si Multiplu
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 10 Iun 2009 11:58:10    Titlul subiectului: 112240

Nu e nici o manevra cu compostoarele... Golanii baga guma, le strica, le infunda... iar cei de la garaj nu se ocupa de ele integral.
Eu sunt cu cardul de un an si ceva... si ma simt foarte bine. Eu folosesc sistemul de credit, fiind plecat. Mereu cand vin acasa, cardul activ e cu mine si cu credit pt metrou, RATB+expres.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 09:46:22    Titlul subiectului: Re: Statii, indicatoare 114183

PREZIOSO a scris:
Sa inteleg ca s-a reactivat contractul cu Euro Media?Asadar [ . . . ]
Ei, e mai mult decat atat: Baietii "distepti" de la Euromedia s-au asigurat de EXCLUSIVITATEA (adica MONOPOLUL, ca sa fie clar pentru toata lumea Evil or Very Mad ) "vânzării spațiilor publicitare din stațiile RATB"

Uite asa fac "oamenii de faceri" Question ai RRomaniei un banut din care sa dea spaga si la altii... Vrajile alea cu "concurenta", "licitatie" sunt atunci cand prin caietul de sarcini poti sa declari castigatoare, fara nici un risc, firma care trebuie, dand manarelii un aer legal; cand nu, gasesti tertipuri si o oferi direct alor tai...

http://www.sfin.ro/articol_13483/200_de_milioane_de_euro_pentru_euromedia_de_la_nasul_videanu.html

"200 de milioane de euro pentru Euromedia, de la nasul Videanu

de Eugen Ionica in Anchete pe 18 Iulie 2008, 19:21

Fostul primar general a semnat între cele două tururi de scrutin prelungirea pentru încă 10 ani a exclusivității vânzării spațiilor publicitare din stațiile RATB

Operatorii de publicitate outdoor care activează pe piața din Bucuresti sunt în fierbere după ce au aflat că Euromedia Group a reusit să-si mențină până în 2018 exclusivitatea în vânzarea spațiilor de publicitate din stațiile de asteptare ce deservesc rețeaua de transport în comun de suprafață. Contractul dintre Primăria Municipiului Bucuresti (PMB) si Euromedia, scadent în acest an, a fost prelungit printr-un act adițional, si nu ca urmare a câstigării unei licitații publice, cum prevede expres legislația românească. Practic, prin ocolirea licitației, fostul primar general Adriean Videanu i-a făcut companiei Euromedia un cadou de circa 200 de milioane de euro, între cele două tururi de scrutin pentru Primăria Capitalei .
Adriean Videanu s-a folosit până în ultima clipă de prerogativele conferite de funcția de primar general si, între cele două tururi de scrutin ale alegerilor locale, a semnat prelungirea contractului privind cesionarea drepturilor de vânzare a spațiilor publicitare din stațiile de asteptare ale rețelei municipale de transport în comun către Euromedia Group. Firmele concurente ce asteptau să intre „la bătaie“ pentru aceste spații de panotaj spun că prelungirea contractului cu Euromedia s-a făcut ilegal, pentru că procedura de concesionare trebuia să fie licitația publică. Aceleasi voci susțin si că licitația publică ar fi dublat valoarea redevenței pe care o încasează Primăria Generală.
Euromedia Group, membră a rețelei EPAMEDIA, numărul unu pe piața publicității în spațiul public din Europa Centrală si de Est, este lider atât în România, cât si la nivelul Capitalei. În total, Euromedia deține peste 10.000 de fețe de panotaj în 60 de orase. Cu 4.000 de fețe, respectiv cu 3.500 de fețe de publicitate stradală, News Outdoor si Affichage Romania îsi dispută pozițiile următoare, cele două companii având o cotă comună de aproximativ 30% din piața de publicitate la nivelul Bucurestiului. Euromedia Group controlează de ani buni spațiile de publicitate aparținând Metrorex, unde are aproximativ 95% din totalul suprafețelor de panotaj, si din 1998 deține exclusivitatea privind vânzarea spațiilor de publicitate aparținând stațiilor ce deservesc rețeaua de transport public de călători la suprafață în Bucuresti. Poziții solide a avut si în ceea ce priveste relația cu CFR SA si Administrația Națională a Drumurilor. De asemenea, Euromedia Group a avut si exclusivitatea privind vânzarea spațiilor de publicitate pe mijloacele de transport în comun ale RATB.

Licitația ar fi adus redevențe duble
Potrivit directorului de comunicarea al RATB, Mihai Vlădăran, rețeaua de transport în comun de suprafață a Bucurestiului are operante aproximativ 2.800 de stații de asteptare, unități „care însă nu sunt în administrarea RATB, pentru că aparțin domeniului public“, explică Vlădăran. În consecință, întreținerea, modernizarea si exploatarea publicitară a acestui patrimoniu cade în sarcina primăriei. Prin urmare, si concesionarea drepturilor de vânzare a publicității pe acest segment revine tot Primăriei Municipiului Bucuresti (PMB). Potrivit informațiilor transmise redacției, PMB a concesionat până în 2018 activitatea de publicitate din stațiile de autobuz tot companiei Euromedia Group. Pentru exclusivitatea acordată cu mărinimie de Adriean Videanu, între cele două tururi de scrutin, Euromedia Group a acceptat să plătească o redevență de 80 de euro pe lună pentru fiecare stație de asteptare din cele 2.800 operante în Bucuresti. Asta înseamnă că Primăria Capitalei primeste de la Euromedia 224.000 de euro în fiecare lună. Sumă care este cel puțin la jumătate din cât s-ar fi luat dacă fostul primar general nu ar fi vândut pe ochi frumosi exclusivitatea în ultimele zile ale mandatului său. Potrivit lui Mihai Lucian Palaz, CEO al Affichage Romania, al doilea operator de publicitate outdoor la nivelul Capitalei, concesionarea sectorului de publicitate din stațiile de asteptare prin licitație publică ar fi adus în conturile PMB o redevență lunară cel puțin dublă, respectiv 150-160 de euro pentru fiecare stație RATB. Însă fostul primar general Adriean Videanu pare să nu fi urmărit maximizarea câstigurilor pentru PMB, ci doar să se asigure că Euromedia va deține pentru încă zece ani exclusivitatea în vânzarea de publicitate în stațiile de asteptare RATB. În consecință, din concesionarea stațiilor pe un an, PMB încasează de la Euromedia Group 2.688.000 de euro. Cum înțelegerea dintre cele două părți este valabilă pe o perioadă de zece ani, atunci valoarea totală a contractului semnat între PMB si Euromedia Group este de circa 26.880.000 de euro, fără TVA. Dacă estimarea făcută de reprezentantul Affichage este corectă, atunci PMB a pierdut 27 de milioane de euro.

Una caldă, alta rece
Profiturile pe care le va realiza Euromedia în perioada următoare vor fi însă diminuate din cauza pierderii contractului pentru ex-ploatarea spațiilor publicitare de pe mijloacele de transport ale RATB. Din această activitate, operatorul bucurestean de transport călători a câstigat în 2007 doar 1,26 milioane de euro si 1,23 milioane euro în 2006. Cum veniturile nu au fost pe măsura asteptărilor, RATB a luat decizia de a nu prelungi contractul de colaborare cu Euromedia. „Conducerea RATB nu a mai prelungit înțelegerea cu Euromedia, scadentă la 31 decembrie 2007 si deocamdată nu va organiza o nouă licitație pentru concesionarea serviciului de publicitate unei alte societăți din piață“, ne-a declarat Mihai Vlădăran, seful Direcției de Comunicare din cadrul RATB.
O pierdere foarte mare pentru Euromedia, întrucât din perspectiva locațiilor pretabile pentru vânzarea de publicitate parcul de vehicule al RATB este aproape egal cu numărul stațiilor de asteptare adiacente sistemului de transport în comun si este de presupus că ar fi adus operatorului de publicitate care controla vânzările venituri comparabile cu cele obținute din concesiunea stațiilor de asteptare.

Videanu, Zåna Măseluță
Dar cât câstigă Euromedia Group din contractul făcut cadou de fostul primar general? Specialistii din sector apreciază valoarea totală a pieței de publicitate din stațiile de asteptare la aproximativ 20 de milioane de euro anual. La estimarea acestei sume s-a mers pe un cost de vânzare de publicitate de 150 de euro pentru fiecare față din cele patru câte are o stație de asteptare. Asta înseamnă că o stație generează din vânzarea de spațiu publicitar aproximativ 600 de euro lunar. Mergând mai departe pe acest raționament, potențialul celor 2.800 de stații este de 1,68 de milioane de euro lunar, respectiv de 20,16 milioane de euro anual. În consecință, valoarea totală a contractului făcut cadou de Adriean Videanu companiei Euromedia este de 201,6 milioane de euro. O sumă frumusică, dar care devine uriasă dacă mai avem în vedere că redevența cerută de PMB va putea fi plătită de Euromedia în doar un an si patru luni din cei zece ani ai contractului.
Solicitați să ofere un punct de vedere oficial cu privire la prelungirea contractului încheiat cu PMB, reprezentanții Euromedia din România au preferat să nu comenteze, până la închiderea ediției singurul răspuns fiind acela că directorul se află în concediu. Aceeasi lipsă de reacție au dovedit-o si reprezentanții companiei mamă, EPAMEDIA, cu sediul la Viena, care nu ne-au transmis niciun răspuns desi i-am solicitat un comentariu chiar presedintelui EPAMEDIA, Heinrich Schuster.
Comentarii am primit însă dinspre concurența Euromedia. Dacă Dierk Zeigert, director general al News Outdoor Romania - numărul trei pe piața de publicitate outdoor din Bucuresti -, se fereste să comenteze contractul dintre PMB si Euromedia si spune că nu se poate pronunța cu privire la legalitatea procedurii aplicate de fostul primar general Adriean Videanu, reprezentantul Affichage Romania SA, Mihai Lucian Palaz, spune că decizia lui Videanu este de neînțeles. Palaz, CEO-ul Affichage Romania, a declarat pentru SFin că „boardul Affichage este total nemulțumit că Primăria Capitalei a prelungit contractul cu Euromedia Group, fără licitație, pentru încă zece ani“. Cu atât mai mult cu cât fostul primar general Adriean Videanu declarase în mai multe rânduri operatorilor de publicitate outdoor din Bucuresti că va acorda prin licitație publică concesiunea serviciului de publicitate în stațiile de asteptare ce deservesc sistemul public de transport al RATB. „Asteptam ca Primăria Capitalei să facă o licitație publică, cum de altfel s-a si pronunțat în mai multe rânduri chiar primarul general Adriean Videanu. Însă iată că acest lucru nu s-a întâmplat, iar Euromedia Group si-a prelungit cu încă zece ani contractul cu PMB pentru publicitatea outdoor în stațiile de asteptare aferente rețelei de transport în comun din Bucuresti“, a constatat Mihai Lucian Palaz.
Solicitat să explice motivele care l-au determinat să acorde concesiunea serviciului de publicitate în stațiile de asteptare ce deservesc sistemul public de transport al RATB, fostul primar general al Capitalei, Adriean Videanu, si-a declinat responsabilitatea si ne-a sugerat să căutăm răspunsul la Ionuț Popa, fostul viceprimar general al Bucurestiului. Contactat de SFin, fostul viceprimar ne-a declarat că nu stie motivele pentru care s-a aprobat prelungirea contractului, pentru că nu era în responsabilitatea sa. „Fără să deschid un lanț al slăbiciunilor, mă văd nevoit să vă spun să căutați răspunsul în zona Departamentului de Achiziții din cadrul PMB sau în Direcția de Investiții, pentru că ei sunt cei care au supervizat acest contract“, s-a scuzat Ionuț Popa.
La capătul lanțului există, probabil, un mic si neînsemnat „acar Păun“, care va plăti oalele sparte de mai-marii primăriei care au girat continuarea unui contract de 200 de milioane de euro cu o semnătură, nu prin licitație. Rămâne să-l aflăm, dacă administrația doctorului Oprescu va ajunge cu bisturiul si la contractele primăriei din piața de outdoor.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PREZIOSO



Data înscrierii: 02/Oct/2008
Ultima vizita: 03/Aug/2023
Mesaje: 149
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 10:58:24    Titlul subiectului: Statii, 114186

Sper sa se treaca definitiv pe cardul activ/biletul electronic si sa nu mai fie clasicele compostoare in vehicule.DAR, sa se rezolve mai intai probleme cu cardurile si mai ales cu portofelul electronic ca am vazut ca se intalnesc situatii neplacute.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 14:03:09    Titlul subiectului: 114192

Un incident neplacut am patit astazi cu sistemul de taxare. Pe cardul meu Activ imi pastrez tot timpul cate vreo 10 lei pentru a avea intre perioadele cand am abonament si/sau pentru a plati si pentru alte persoane care merg cu mine; actualmente am si un abonament urban.

Astazi (vineri, 17 iulie) la ora 10:17 am urcat la Gorjului in Citaro 2-ul #4940 de pe linia 336, sens spre centru. Validez cardul fara sa dau prea multa atentie si in loc de mesajul cu abonamentul il vad pe cel cu portofelul electronic; ma uit mai cu atentie si remarc ca linia era setata la 412 (!!) care e o preoraseneasca lunga (2.50 lei) din partea opusa a orasului (Instititutul Oncologic). Grrrrr.... m-am dus la sofer si i-am atras atentia ca are SAT setat pe 412 si l-am rugat sa-l seteze corect pentru ca sistemul mi-a mancat banii aiurea. Soferul imi spune oarecum intepat ca nu e treaba lui si ca din punctul lui de vedere totul e in regula. Am incheiat dialogul spunandu-i ca in acest caz nu-mi ramane decat sa fac o sesizare si am revenit la locul meu. Totusi la urmatoarea statie display-ul SAT-ului s-a schimbat din 412 - 'Apropiati Cardul' in '412 - Garaj' si apoi in '336 - Garaj', sistemul ramanand asa (inchis) pe tot restul cursei - 15 minute, deci soferul a binevoit sa schimbe ceva, chiar daca nu a nimerit ce trebuie.

E a doua oara in mai putin de o luna cand patesc asta, dupa ce mai de mult un 178 era setat tot pe o preoraseneasca. Pare o 'problema' destul de comuna la Autobaza Militari.

Cum am luni treaba prin zona sediului RATB o sa le las o reclamatie scrisa; ar trebui sa fie evident ca acel autobuz #4940 de la Autobaza Militari nu are cum sa faca o cursa preoraseneasca din partea cealalata a orasului, pe care cel mai probabil Citaro n-au fost oricum niciodata.

A mai facut cineva reclamatii la RATB pe tema asta? Care au fost raspunsurile?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 15:03:17    Titlul subiectului: 114196

Eu inteleg ca se pot incarca si cardurile de la niste automate, dar prin lume acele automate vand si bilete in forma fizica. Problema la noi este ca biletele folosesc un concept antic, dar, in acelasi timp, ar fi ridicol sa implementeze si un sistem de bilete mai noi, caci lumea civilizata tinde spre desfiintarea lor. Dilema. Automatele sunt bune, sistemul de bilete e de rasul lumii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
aztec



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Dec/2019
Mesaje: 85
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 15:27:50    Titlul subiectului: 114197

Din pacate pt mine optiunea "portofel electronic" nu a avut decat un avantaj. Nu umbli cu hartii de calitate slaba in buzunar.
Insa si un mare dezavantaj. De fapt mai multe.
Platesc in avans (deci creditez) RATB-ul cu o suma de bani. Daca apare o schimbare de tarifare pana la epuizarea creditului .. ghinion.

Apoi era sa platesc amenda, m-am certat 10 minute cu controlorii pt ca eu la urcarea in autobuz validasem calatoria, dar urcandu-ma in centru in linia 268 la statia Cismigiu, dupa 2 statii urma capatul de linie Universitate... ajungand la piata Moghioros se urca controlori in autobuz.. si eu nu aveam calatoria platita, pt ca desteptii de la RATB au facut in asa fel incat am platit doar 2 statii, deci pt o cursa Cismigiu (pe Stirbei)-Valea Ialomoitei trebuie sa platesti de 2 ori. Altfel poti plati odata si o amenda.

Apoi se mai intampla sa vrei sa platesti cursa si aparatul sa afiseze"garaj" sau alte mesaje pt o buna bucata de timp si tu sa nu poti valida cursa....

Care ar fi avantajele...?
Doar ca nu mai cumperi bilete, in rest sunt pt mine personal numai dezavantaje si nu vad cum m-ar face RATB-ul sa renunt la bilet pt a nu fi taxat de 3 ori pt o cursa pana in centru si inapoi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 15:32:58    Titlul subiectului: 114198

Daca validatorul afisaja garaj atunci spuneti soferului/vatmanului sa apese "6".
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 16:10:40    Titlul subiectului: 114200

aztec a scris:
Daca apare o schimbare de tarifare pana la epuizarea creditului .. ghinion.

De fapt este exact invers: Portofelul te protejeaza de schimbarile (cresterile) de tarife in timp ce biletele de hartie nu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 17:46:22    Titlul subiectului: 114203

Soferii si vatmanii RATB-ului au urmat niste cursuri pregatitoare despre cum sa manevreze din cabina SAT-ul ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Vin 17 Iul 2009 17:47:45    Titlul subiectului: 114204

Nu. Doar li s-au dat niste foi cu instructiunile.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 18 Iul 2009 01:59:31    Titlul subiectului: 114218

Exista in multe tari si orase mari, precum Paris, etc unde se flosesc bilete clasice in paralel cu carduri. Fiecare cu ideea lui. Intr-adevar, probabil se va tinde spre sistemul electronic sau cel care iti da biletel singur valid pe un anumit pret.
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 12:41:34    Titlul subiectului: 114294

Am lasat astazi la RATB reclamatia pentru incidentul de vineri descris mai sus, sunt curios ce se va intampla si daca voi primi vreun raspuns.

Reclamatie catre RATB a scris:
Numele meu este Stefan Puscasu si domiciliez in Bucuresti, ******. Sunt posesor al cardului Activ seria ****** pe care am incarcat atat un abonament general urban cat si circa 10 lei de Portofel Electronic.

In data de vineri, 17 iulie 2009 ora 10.15 m-am urcat in statia Piata Gorjului in autobuzul Mercedes Citaro cu numarul de parc 4940, in serviciu pe linia 336, sensul spre centru. Validatoarele fiind in starea normala 'Apropiati cardul' am validat cardul activ dar in loc sa primesc mesajul care indica validarea din abonamentul general urban am primit mesajul de validare din Portofelul Electronic. Uitandu-ma mai cu atentie la validator am remarcat ca sistemul SAT era setat pe linia 412 (!!), o linie preoraseneasca de lung-parcurs din partea opusa a orasului, astfel deducandu-mi-se aiurea suma de 2.50 din Portofelul Electronic desi calatoria ar fi trebuit sa fie gratuita, fiind acoperita de abonamentul general urban valabil.

La urmatoarea oprire am atentionat soferul ca are setat gresit sistemul SAT la care am primit raspunsul ca nu este treaba lui sa umble la acest sistem (??) si in plus din punctul dansului de vedere totul este in regula; am incheiat astfel discutia spunandu-i ca sigur nu e in regula si nu-mi ramane decat sa fac o sesizare. Totusi dupa acest dialog am vazut afisajul sistemului SAT schimbandu-se din 'Apropiati cardul - linia 412' in 'Garaj - linia 412' si ulterior in 'Garaj - linia 336', in restul celor 20 minute cat am mai calatorit cu acel autobuz sistemul SAT ramanand dezactivat in modul 'Garaj' dar cu linia corecta 336.

Prin aceasta sesizare doresc sa-mi returnati in contul de Portofel Electronic suma de 2.50 lei dedusa abuziv; este usor de verificat in datele SAT ca autobuzul Citaro 4940 ce apartine de autobaza Militari nu avea cum sa efectueze vreo cursa pe linia 412 ce are capat la Institutul Oncologic, in estul orasului.
De asemenea doresc un raspuns scris.

Va multumesc si va asigur de toata consideratia mea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
adrianb



Data înscrierii: 29/Mar/2007
Ultima vizita: 09/Mai/2011
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 14:23:02    Titlul subiectului: 114297

Nu pot sa nu observ ca problemele lui Stefan n-ar fi existat daca nu si-ar fi validat cardul cat timp avea abonament. Eu personal nu il validez atat timp cat am abonament (este optional). Cu toate acestea, RATB isi doreste sa stie cat de aglomerate sunt traseele, deci recomanda sa se valideze chiar si de catre cei cu abonament.

Le mai urmeaza cineva de aici recomandarea?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 9893
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 08:42:56    Titlul subiectului: 114338

Nu le urmez recomandarea din cauza faptului ca sunt prea putine validatoare si este aglomeratie mare pe unele linii. Si mi se pare aiurea ca sa validez abonamentul. De exemplu inchiputi-va ce ar fi in 41 la Piata Presei Libere, cu doar 4 validatoare si peste 100 de calatori daca nu chiar mai multi are sa faca coada la ele ? Exista si alte metode de control al gradului de umplere al vehiculelor, inainte de a aparea validatoarele cum se estima de exemplu frecventa calatorilor de pe un traseu ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 14:02:16    Titlul subiectului: 114364

Alte metode de numarat calatorii - niste senzori montati deasupra usii in troleibuzele Irisbus si autobuzele Mercedes Citaro 2 (nu stiu daca si Citaro 1 au acest sistem). Insa alte metode de estimat mai vechi nu stiu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adrianb



Data înscrierii: 29/Mar/2007
Ultima vizita: 09/Mai/2011
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Iul 2009 13:41:32    Titlul subiectului: 114407

Probabil metodele cele mai vechi de estimat aglomeratia pe trasee sunt parerea soferului si parerea controlorului...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 09:18:30    Titlul subiectului: 115267

Ieri am avut de facut cateva drumuri prin Bucuresti, asa ca am decis sa-mi iau un abonament pe 1 zi. Zis si facut. Cum am deja card Activ, am mers la unul din chioscurile de la Gara de Nord, de la "Coloane", cel dinspre Dinicu Golescu, ca sa incarc pe card abonamntul pe 1 zi.
Stupoare insa! Femeia de la ghiseu imi spune ca ea nu-mi poate incarca abonamentul dorit pentru ca pe cardul meu nu este configurata si optiunea de abonament pe 1 zi!

Si asta nu e prima problema, am patit la fel si cand am vrut sa incarc un abonament Metrorex!

Am fost indrumat sa ma duc la un centru de abonamente unde sa mi se faca configurarea necesara!

Cat de "inteligent" poate fi cel sau cei care au "inventat" sistemul asta bizar?!? Adica daca vrei abonament pe 1 zi, trebuie sa te duci sa-ti configureze abonament pe 1 zi; daca vrei abonament pe 7 zile, te duci sa-ti configurezi abonamant pe 7 zile!

E stupid! Nu pricep de ce nu adopta o solutie simpla din cele de mai jos:
- la eliberarea cardului, sa-ti configureze "default" toate tipurile de titluri de calatorie RATB si Metrorex.
- sa dea posibilitatea tuturor centrelor de bilete sa faca aceste configurari.

E de-a dreptul jenant, sistemul asta ar trebui sa usureze treaba calatorului, nu sa-l puna sa faca drumuri aiurea!

Cum ma grabeam, casiera mi-a dat un abonament "clasic", un abonament de elevi/studenti din ... 2007 pe care au aplicat stapile cu nemiluita, prima data ma gandeam ca au "incercat" stampila pe el... Laughing

Redevenind seriosi, e stupid sa ai astfel de probleme care pot fi rezolvate atat de usor!

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 12:27:45    Titlul subiectului: 115279

In general foloseam abonamentul lunar, chiar daca intr'o luna nu mergeam mai mult de o calatorie pe zi lucratoare si asta in medie.
Recent, pentru ca aveam nevoie doar de o zi de mers mult in oras, am cerut abonament de o zi si mi-a incarcat pe loc cardul cu acest abonament. Am avut si abonament de 7 zile si mai am inca si ceva bani pe portofelul electronic, pe acelasi card.
Interesant este insa ca atunci cand am vrut sa vad ce este pe card, imi spune urmatoarele:
Profil utilizator: Regular Question Question (ce inseamna asta?)
Abonament lunar valabil pana la .... (expirase)
Abonament pentru 7 zile valabil pana la ... (expirat si el)
Portofel electronic cu X lei, mai aveti Y, valabil pana nu stiu cand.
Iarasi abonament pentru 7 zile care expirase
Abonamend de o zi valabil in data de X.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 12:37:01    Titlul subiectului: 115280

Este IMPOSIBIL sa ai "configurate" pe un card activ cu capacitatea de memorare de 1K toate tipurile de abonamente RATB. Pe un astfel de card "incap" cel mult 6 titluri de calatorie, numar care scade la 4 din cauza restrictiilor de integrare.
Titlurile de calatorie se pot insa adauga/sterge cu usurinta de pe carduri. Cu toate astea, am vazut ca un numar mare de centre(majoritatea ?) permit doar reincarcarea titlurilor existente deja pe card. Cred ca RATB a optat astfel pentru a micsora timpii de asteptare la ghiseu, permitind adaugarea/stergerea titlurilor doar in centrele mari.

_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 14:20:01    Titlul subiectului: 115288

bogdan71 a scris:
Este IMPOSIBIL sa ai "configurate" pe un card activ cu capacitatea de memorare de 1K toate tipurile de abonamente RATB. Pe un astfel de card "incap" cel mult 6 titluri de calatorie, numar care scade la 4 din cauza restrictiilor de integrare.
Inteleg ca este o problema strict tehnica, totusi nu pricep de ce nu au prevazut situtia asta si sa implementeze un sistem cu capacitate mai mare.
Pe un card e foarte posibil sa ai minim 3 titluri de calatorie, un abonament RATB, un portofel RATB si un abonament Metrorex; deja la prima alta optiune se epuizeaza cele 4 combinatii posibile.
Orie eu cred ca este foarte posibil si previzibil sa ai nevoie si de un al 5-lea titlu de calatorie, nu inteleg de ce nu au optat pentru un card cu capacitate mai mare.
Chiar si daca s-ar permite stergerea si apoi adaugarea unui alt titlu, tot mi se pare complicat, ori scopul acestui card cred ca ar fi tocmai simplificarea, chiar atat de limitat este sistemul din punct de vedere tehnologic/informatic?!?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 19:55:25    Titlul subiectului: 115298

Daca are memorie asa de mica, de ce retine toate titlurile de calatori expirate, cu atat mai mult cu cat aveam 2 de acelasi fel si expirate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 23:19:51    Titlul subiectului: 115312

1) Mie cele 4 titluri de pe cardul Mifare 1K mi se par arhi-suficiente. Acopera chiar si situatia: abonament-naveta+urban+metrou+portofel electronic. Pe cardul personal am doua titluri: abonamentul urban si cel de metrou.
Titlurile de genul "1 zi" sau "10 calatorii urbane" ar fi trebuit sa apara pe carduri speciale de hirtie, numite Ultralight. Acestea nu se pot reincarca. Probabil din ratiuni de cost al suportului, RATB nu foloseste Ultralight. Si rau face, ar fi eliminat astfel in mod elegant biletele de hirtie.

2) Prezenta aceluiasi titlu de doua ori pe un card nu este o eroare. sa ne gindim la doua abonamente pe cite o linie, de exemplu pe 27 si 300, luate in zile diferite. Sigur ca in cazul "abonament 7 zile" se impunea reincarcarea celui expirat, fie si pentru a evita lungirea inutila a listei de titluri la consultare, dar mai ales pentru validarea mai rapida(si titlul expirat este citit de catre validator, consumind inutil citeva milisecunde).
Trix a scris:
Profil utilizator: Regular Question Question (ce inseamna asta?)
Pot doar banui: nu esti angajat RATB sau ruda a vreunuia, pensionar, veteran de razboi, invalid, revolutionar din decembrie '89, fost sef de stat/ministru/demnitar, fost sau actual angajat in vreun minister cu epoleti sau serviciu secret - sau vreo alta categorie de belferi neplatitori pe care fara voia mea am omis-o.
_________________
133 circular: Puișor - Chirigiu - Parcul Carol - Nerva Traian - Foișor - Romană - Gara de Nord - M. Vulcănescu - Izvor
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 12 Aug 2009 23:35:34    Titlul subiectului: 115315

La membru de familie RATB cardurile nu au harta pe ele si sunt verzi.Cele ale angajatilor sunt albastre si nu au harta pe ele.
Mesajul care iti apare la membru de familie este:Membru de familie angajat RATB.Card valabil pana la data xxxx.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mihaiuc



Data înscrierii: 10/Iul/2007
Ultima vizita: 29/Oct/2009
Mesaje: 14
Locație: Bucuresti 1

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 01:01:51    Titlul subiectului: 115741

bogdan71 a scris:
Este IMPOSIBIL sa ai "configurate" pe un card activ cu capacitatea de memorare de 1K toate tipurile de abonamente RATB.
Nu e deloc imposibil. Mifare 1k are 752 B disponibili in 12 sectoare libere (restul de 4 sunt ocupate cu cheile). Cu astia 752 de octeti se pot stoca, daca sunt folositi cu cap, foarte, foarte multe stari posibile. Poti (teoretic) stoca 11 stari concurente direct din API-ul Myfare daca te limitezi la 64 octeti. Un model simplu.
Pun pariu insa ca la RATB se stocheaza o gramada de date pe card, inclusiv nume, ani si alte prostii similare.
Am asistat la implementarea unei solutii pe un card Mifare 1k. Aceasta solutie oferea 14 stari concurente de acces, date de identificare si (foarte) putin loc. Desigur, nu s-a folosit API-ul Mifare de la NXP (care e foarte limitat), decat pentru citirea si scrierea de valori raw in card. Pentru restul s-au scris propriile rutine de procesare de pe boxul de acces.
Un exemplu de cum ar trebui stocate datele pe cartela Mifare pentru maxim de spatiu:
Tip titlu de calatorie (1 byte = 256 optiuni). Ziua din an in care a fost cumparat titlul (2 bytes, poate lua valoarea intre 1 si 365). Valoare titlu (tinuta in intreg, in valori de cate 10 bani, ca sa nu se iroseasca spatiu degeaba cu floating pointuri care mananca mult mai mult) (pe astia 2 bytes s-ar putea stoca valori de la 0.0 lei la 6553.5 lei, mai mult decat suficient). In aceiasi 2 bytes s-ar putea stoca, pentru abonamente RATB, data de expirare (tot in valori intre 1 si 365). In rest, procesarea o face boxul de validare si aparatele mobile ale controlorilor (da, se poate!). Total spatiu ocupat cu un titlu de calatorie? Exact 5 bytes. Bagam si un byte de control - 6 bytes. 10 abonamente? 60 de bytes. 30 de tipuri de abonamente, bilete si combinatii - 180 bytes.
Pentru identificarea cardului si posesorului se mai poate stoca numele in 100 bytes (e generoasa alocatia, standardul ICAO ofera 44 bytes pentru asta), si inca un byte pentru starea posesorului (standard, elev/student, pensionar, amenda, gratuitate, RATB, liber, liber). Dar, se poate renunta la stocatul numelui, si se poate asigura doar stocarea unui cod de identificare card. 4 bytes stocheaza un numar de identificare de pana la 4 miliarde. Sau pana la 250 de milioane si ceva plus ceva control. Dar, probabil ca la RATB, e ceva mai "complicat". Adica multa lene la programatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 02:28:15    Titlul subiectului: 115744

Trix a scris:
Interesant este insa ca atunci cand am vrut sa vad ce este pe card, imi spune urmatoarele:
Profil utilizator: Regular Question Question (ce inseamna asta?)
Abonament lunar valabil pana la .... (expirase)
Abonament pentru 7 zile valabil pana la ... (expirat si el)
Portofel electronic cu X lei, mai aveti Y, valabil pana nu stiu cand.
Iarasi abonament pentru 7 zile care expirase
Abonamend de o zi valabil in data de X.
Vezi că și controlorul tot așa le vede, inclusiv pe dispozitivul lui... așa că riști să nu poți coborî unde ai nevoie din cauza timpului efectiv de verificare a cardului Shocked Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 19, 20, 21  Următoare
Pagina 12 din 21

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community