Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 12:54:33    Titlul subiectului: 113026

http://www.zf.ro/companii/blocarea-metroului-cum-a-trecut-tungal-metrou-de-la-constructia-de-tunele-la-20-de-metri-adancime-la-blocuri-cu-15-etaje-4596508/

Blocarea metroului: cum a trecut Tungal Metrou de la constructia de tunele la 20 de metri adancime la blocuri cu 15 etaje
Tungal Metrou, fosta companie Antrepriza Exploatare Lucrari Constructii Subterane (AELCS), care a construit 485 de kilometri de tunele pentru metrou in Capitala, a investit circa 10-15 mil. euro in ultimii ani pentru schimbarea parcului de utilaje si echipamente dupa ce lucrarile de metrou au fost blocate.
Grupul Tungal, din care face parte si Tungal Metrou, s-a reorientat catre constructia de lucrari private civile dupa ce investitiile in infrastructura de metrou au scazut puternic, dar pentru 2009 estimeaza o scadere a businessului de 20%, pana la 170 de milioane de lei (40 mil. euro), din cauza numarului scazut de proiecte noi incepute anul acesta, scrie revista Business Construct, care a aparut ieri impreuna cu ZF .
Astfel, compania a trecut treptat de la lucrari in subteran la 20 de metri adancime la constructia de blocuri cu 15 etaje.
„In anul 1994 societatea s-a privatizat si ne-am dat seama ca toata echipamentele grele pentru metrou, in special scuturile nu mai erau necesare. Ultimul an in care compania a mai avut contracte de executie de magistrale de metrou a fost in 2004, cand am construit statia de la Pajura si tunelul de 500 de metri dintre statiile Bucegi - Zarea", a declarat Dan Tapu, vicepresedintele grupului Tungal. (unde este statie la Bucegi ??)
......................................................
Interes scazut pentru metrou
Reprezentantii Tungal afirma ca interesul pentru dezvoltarea magistralei de metrou este scazut din partea autoritatilor, dovada fiind felul in care au anuntat in ultimii ani investitiile in astfel de proiecte.
„Se discuta din nou de metrou in ultimii doi ani. Am cumparat caietul de sarcini pentru tronsonul Drumul Taberei - Universitate, dar proiectul s-a tot amanat. Acum vedem ca se discuta mai nou de legatura Gara de Nord-Gara Progresul, care este intr-un stadiu incipient, in loc sa fie incepute lucrarile in Drumul Taberei", afirma Tapu.
Proiectul Drumul Taberei - Universitate exista dinainte de ‘89, insa intre timp s-au mai schimbat datele problemei pentru ca s-au facut retrocedari, si trebuie refacuta proiectarea, insa in mare parte detaliile pentru acest tronson erau pregatite. Tronsonul Drumul Taberei-Universitate, parte din magistrala 5, are o lungime de 6,1 kilometri(??), iar valoarea investitiei se ridica la circa 330 de milioane de euro. In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii(??), iar constructia urma sa inceapa anul acesta, insa a fost amanata.
Ritmul alert in care se construia metroul inainte de ‘89 este demonstrat si de faptul ca in ‘82-’83 AELCS, actuala Tungal Metrou, a participat la mutarea pe niste role a unui bloc de zece etaje de langa bulevardul Stefan cel Mare, vizavi de stadionul Dinamo, cu circa sapte metri mai in spate, pentru a putea fi construit tunelul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 28 Iun 2009 13:59:54    Titlul subiectului: 113028

sab a scris:
Proiectul Drumul Taberei - Universitate exista dinainte de ‘89... Tronsonul Drumul Taberei-Universitate, parte din magistrala 5, are o lungime de 6,1 kilometri(??), ... In cadrul proiectului sunt cuprinse opt statii(??),

Omul saracul cred ca a ramas in stadiul societatii de dinainte de 1989. Dupa cum se spune in reportaj, ceea ce stiam si eu, proiectul cu M 5 exista de dinainte de '89. Eu am vazut acel proiect, asa cum am mai spus, l-am avut in mana. Cele 8 statii la care face referire interlocutorul erau urmatoarele :
- Tricodava (acum nu mai e nimic acolo) Statie cap de traseu cu peron dreapta. Un fel de Grozavesti (Semanatoarea) ca arhitectura.
- Mergand pe bucla, exact la mijlocul buclei o statie peron dreapta si in curba, dupa forma bulevardului, ceva gen Piata Victoriei 2 ( de pe M 2). Nu era fixata denumirea.
- Piata Moghioros - peron dreapta, gen Grozavesti.Aici exista o contraversa, unii sustineau ca inelara care trebuia sa vina de la Crangasi trebuia sa faca statie si aici. Odata cu statia voiau sa faca si un pasaj rutier, deci in anumite proiecte toata constructia trebuia sa arate ceva cum e acum la Victoriei.
- Favorit, statie peron stanga, clasica, gen Pacii, Industiilor, NG, etc.
- Academia Militara - statie peron dreapta.
- Eroilor 5, peron dreapta si statie de nod cu Eroilor 1
- Mihai Kogalniceanu, peron dreapta, cu o intrare in Piata si o intrare in dreptul liceului. Unii sustineau ca o intrare sa fie in dreptul Cismigiului.
- Universitate 5 - peron stanga, un acces pe la Universitate 2 si un acces pe la Rosetti. Pana la Rosetti urma sa fie si un pasaj subteran cu o cofetarie, placintarie, treburi de genul asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 30 Iun 2009 17:28:17    Titlul subiectului: 113198

Eveniment în memoria lui Michael Jackson astăzi, la ora 18.30, la stația de metrou Piața Unirii
Realitatea.net a scris:
Un eveniment în memoria lui Michael Jackson va fi organizat astăzi, la ora 18.30, la stația de metrou Piața Unirii 1 din Capitală.
Cei prezenți vor avea ocazia să cânte împreună câteva dintre cele mai cunoscute melodii ale megastarului și să învețe să facă celebra mișcare de dans "Moonwalk".
Evenimentul este organizat în parteneriat cu Metrorex, care va permite transmiterea sunetului prin difuzoarele din stație, și cu Zoom TV, care va afișa versurile melodiilor pe ecrane.

http://www.realitatea.net/eveniment-in-memoria-lui-michael-jackson-astazi--la-ora-18-30--la-statia-de-metrou-piata---unirii_552012.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 17:20:17    Titlul subiectului: 113380

Metroul va circula direct pe liniile Pantelimon - Dristor si Anghel Saligny - Preciziei, incepand de sambata
de V.M. HotNews.ro
Vineri, 3 iulie 2009, 16:55 Actualitate | Esențial
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-5890420-metroul-circula-direct-liniile-pantelimon-dristor-anghel-saligny-preciziei-incepand-sambata.htm

Metroul va circula, de sambata, direct intre statiile Pantelimon si Dristor si intre Anghel Saligny (Linia de Centura) si Preciziei (Industriilor), ca urmare a finalizarii lucrarilor pe sectiunea Gara de Nord – Dristor 2 si Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny, transmite NewsIn, citand un comunicat al Metrorex.
"Noul mers de tren permite micsorarea intervalului de succesiune intre trenuri in limita de pana la 50%, cat se va realiza pe tronsonul Nicolae Grigorescu – Eroilor si o crestere a capacitatii de transport a actualei retele de metrou cu 9 %", se arata in comunicat.

In sfarsit un anunt oficial legat de M3 Industriilor-LdC (Anghel Saligny)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Iul 2009 22:42:49    Titlul subiectului: 113402

sab a scris:
Metroul va circula direct pe liniile Pantelimon - Dristor...

Nu inteleg afirmatia ! Deci vom putea lua direct metroul de la Pantelimon fara sa asteptam jumatate de ora in statie ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iul 2009 06:56:39    Titlul subiectului: 113408

Probabil ca nu. Esenta articolului era partea cu Industriilor, dar la halul cum este scris nu stiu cati au inteles ceva, mai ales ca au adaugat si denumirile noi. Dovada comentariile la articolul respectiv. Are si Metrorex un departament de Comunicare, sa-i traiasca... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Aug/2021
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Sâm 04 Iul 2009 11:13:20    Titlul subiectului: 113412

BEI a aprobat un împrumut de 370 mil euro pentru tronsonul Drumul Taberei - Universitate

Banca Europeană de Investiții (BEI) a aprobat acordarea unui împrumut de 370 de milioane de euro pentru construcția tronsonului Drumul Taberei - Universitate, a declarat, sâmbătă, ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Berceanu.

"După cum știți ieri (3 iulie - n.r.) vicepreședintele BEI s-a aflat în România, și, printre alte lucruri, noi am discutat și de faptul că Banca Europeană de Investiții a aprobat o tranșă de 370 milioane de euro pentru tronsonul Drumul Taberei - Universitate. Dorim să extindem, dacă se va putea, pentru anii următori această sumă, astfel încât să ne fie suficientă pentru finalizarea tronsonului Drumul Taberei - Universitate, care este una dintre axele foarte mult așteptate și care ar rezolva foarte multe probleme de circulație", a spus Berceanu.

Costurile proiectului Drumul Taberei - Pantelimon sunt estimate la aproximativ 740 milioane de euro.

http://www.cotidianul.ro/bei_a_aprobat_un_imprumut_de_370_mil_euro_pentru_tronsonul_drumul_taberei_universitate-90697.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 04 Iul 2009 15:17:49    Titlul subiectului: 113419

Metrorex: Programul de modernizare și dezvoltare este estimat la 350 mil. lei în 2009
Programul de modernizare și dezvoltare al Metrorex pentru acest an este estimat la circa 350 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din credite externe de la Banca Europeană de Investiții (BEI) și de bugetul de stat, a anunțat, sâmbătă, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște.
JBIC va acorda un împrumut de circa 300 mil euro pentru linia Piața Victoriei-Otopeni

http://www.money.ro/terestru/metrorex-programul-de-modernizare-si-dezvoltare-este-estimat-la-350-mil-lei-in-2009.html

Printre principalele proiecte se află finalizarea lucrărilor de structură a tunelelor și a stațiilor până la Bazilescu, din cadrul tronsonului 1 Mai - Laromet, compatibilizarea instalațiilor de siguranță a circulației, care permit conducerea automată a trenurilor pe magistralele 1 și 3, tronsoane de legatură. Alt proiect vizează modernizarea instalațiilor electrice de joasă tensiune pe magistralele 1 și 3 de metrou pentru un număr de 27 de stații.
Tot în cadrul programului de modernizare și dezvoltare al Metrorex intră și achiziția a 26 de trenuri de metrou noi, tip Bombardier, cu finanțare de la bugetul de stat.
Metrorex intenționează și implementarea unor escalatoare (scări rulante-n.r.) și lifturi pentru accesul persoanelor cu dizabilități. În cadrul acestui contract se prevede schimbarea, în decurs de circa doi ani, a unui număr de 79 de scări rulante cu durată de viață expirată.
Metrorex mai are în pregătire și alte proiecte pentru care se caută finanțare. Unul dintre proiectele pentru care se caută fonduri este linia 4 Gara de Nord - Laminorului, tronson 1 Mai - Parc Bazilescu. Odată cu finalizarea în trimestrul trei 2009 a lucrărilor de structură pe secțiunea 1 Mai - Parc Bazilescu, tunelele de legătură și cele două stații Pajura și Parc Bazilescu vor fi finalizate și se va permite trecerea la faza de dotare cu echipamente electrice, costurile fiind estimate la 50 de milioane de euro.
Un alt proiect se referă la linia 5 Drumul Taberei - Pantelimon, tronsonul Drumul Taberei - Universitate, unde sunt pregătite documentațiile tehnico-economice și urmează lansarea licitațiilor de achiziție a lucrărilor, estimate la aproximativ 740 milioane de euro.
De asemenea, studiul de fezabilitate pentru linia de metrou Gara de Nord (Piața Victoriei) - Aeroportul Otopeni, care a fost elaborat în perioada 2006-2008, de Primăria Municipiului București, iar ulterior, în iunie 2008, primarul Sorin Oprescu a declinat capacitatea acestui proiect către MTI, este un alt proiect pentru care se caută finanțare.
După demersurile inițiate de Ministerul Transporturilor, documentația tehnico-economică și studiul de fezabilitate au fost preluate de la Primăria Capitalei, fiind reluate discuțiile cu guvernul Japoniei - JICA în vederea cofinanțării proiectului. Recent a fost încheiată ultima rundă de negocieri cu reprezentanții JICA, aceștia reconfirmând intenția guvernului Japoniei pentru cofinanțarea proiectului cu suma de 300 milioane euro, prin credit ODA. Se estimează că lucrările la noua linie de metrou ar putea începe la jumătatea anului 2010.JBIC va acorda un împrumut de circa 300 mil euro pentru linia Piața Victoriei-Otopeni.
Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională (JBIC) va acorda un împrumut de aproximativ 300 de milioane de euro pentru construcția tronsonului de metrou Piața Victoriei-Aeroportul Otopeni, a anunțat, sâmbătă, ministrul transporturilor și infrastructurii, Radu Berceanu.
"Ieri (4 iulie - n.r.) am avut o întâlnire cu ambasadorul Japoniei la București și acesta a subliniat faptul că JBIC (Banca Japoniei pentru Cooperare Internațională) va investi în jur de 300 de milioane de euro pentru tronsonul Piața Victoriei - Aeroportul Otopeni. Căutăm în continuare încă 800-900 de milioane de euro, bani necesari pentru finalizarea proiectului", a spus Berceanu.
Valoarea totală a construcției liniei de metrou Gara de Nord-Piața Victoriei-Aeroportul Otopeni este estimată la aproximativ un miliard de euro.
De asemenea, ministrul transporturilor și infrastructurii a anunțat că Banca Europeană de Investiții (BEI) a aprobat acordarea unui împrumut de 370 de milioane de euro pentru construcția tronsonului Drumul Taberei - Universitate.
"După cum știți ieri (3 iulie - n.r.) vicepreședintele BEI s-a aflat în România, și, printre alte lucruri, noi am discutat și de faptul că Banca Europeană de Investiții a aprobat o tranșă de 370 milioane de euro pentru tronsonul Drumul Taberei - Universitate. Dorim să extindem, dacă se va putea, pentru anii următori această sumă, astfel încât să ne fie suficientă pentru finalizarea tronsonului Drumul Taberei - Universitate, care este una dintre axele foarte mult așteptate și care ar rezolva foarte multe probleme de circulație", a spus Berceanu.
Acesta a adăugat că, pentru tronsonul Drumul Taberei - Universitate, există un acord de principiul cu BEI, semnat mai demult. "Vom intra în posesia celor 370 de milioane de euro cât de curând și vom începe să facem câte o porțiune pentru a începe cheltuirea acestor bani", a precizat Berceanu.
Costurile proiectului Drumul Taberei - Pantelimon sunt estimate la aproximativ 740 milioane de euro.
Metrorex deține circa 2% din lungimea rețelei de transport public a Municipiului București, zilnic pe rețeaua de metrou circulând aproximativ 500.000 persoane, 25% din numărul total al călătorilor care utilizează transportul public în capitală.

Deci nu este clar de unde o sa plece (daca se va construi vreodata) metroul spre Otopeni..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 17:20:05    Titlul subiectului: 114028

Metrorex va monta lifturi pentru persoanele cu dizabilități

http://www.mediafax.ro/economic/metrorex-va-monta-lifturi-pentru-persoanele-cu-dizabilitati.html?1686;4638788

Metrorex intenționează să doteze rețeua de metrou, în următorii trei ani, cu lifturi și platforme pentru persoanele cu dizabilități locomotorii, valoarea estimativă a contractului fiind de 55,9 milioane de lei, fără TVA.
Astfel, Metrorex va organiza în septembrie o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor în stațiile de pe Magistralele I, II, III, precum și pe Racordul 2, între Basarab și Grivița.Contractul este finanțat dintr-un credit extern de la Banca Europeană de Investiții și de la bugetul de stat.
Garanția de participare la licitație a fost fixată la 850.000 lei, iar ofertanții trebuie să fi avut în ultimii trei ani o cifră medie de afaceri de minim 160 milioane de lei.
Totodată, firmele interesate trebuie să fi realizat în ultimii cinci ani un contract similar de 16 milioane de lei sau trei contracte finalizate cu o valoare totală de cel puțin 27,5 milioane de lei.
În alegerea ofertei câștigătoare, prețul va avea o pondere de 60%, iar performanțele tehnice 40%. Ofertele trebuie depuse până la 17 septembrie.
Rețeua de metrou are 47 de stații.

Racordul2 ? Astia de la Dept Comunicare Metrorex inca mai folosesc denumirea de santier pt M4 ?? .. Very Happy Nu puteau sa spuna clar "M4 statiile Basarab si Grivita ??


Ultima modificare efectuată sab la Mar 14 Iul 2009 18:00:55, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 18:40:04    Titlul subiectului: 114035

sab a scris:
Racordul2 ? Astia de la Dept Comunicare Metrorex inca mai folosesc denumirea de santier pt M4 ?? .. Very Happy Nu puteau sa spuna clar "M4 statiile Basarab si Grivita ??

Trebuie sa intelegeti cum se lucreaza in institutiile de stat... Cand angajarile se fac pe criterii de rudenie si tinerii absolventi sunt pregatiti de "universitati" de genul Spiru Haret, bunaoara.

A luat si el/ea un copy-paste dintr-un comunicat mai vechi si a modificat pe ici, pe colo. Punem pariu ca i-a luat 3 zile sa-l scrie. Daca intrebi acea persoana despre ce a scris, va deveni repede evident ca "racord" e chestia aia de sub "ghivetă" Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Iul 2009 20:53:23    Titlul subiectului: 114044

București: Grafferii de la metrou, artiști-infractori
http://www.adevarul.ro/articole/bucuresti-grafferii-de-la-metrou-artisti-infractori.html
Autoritățile de la metrou nu știu, de peste zece ani, cine le desenează vagoanele. Paza la metrou costă lunar în jur de 220.000 de euro, dar identitatea grafferilor a rămas necunoscută.

Pentru unii dintre noi, graffiti înseamnă artă, însă nu același lucru reprezintă pentru Metrorex.
Potrivit lui Richard Ghincioiu, șef pază metrou, la Scorseze Security International, firma care se ocupă de securitatea trenurilor noi și a stațiilor Metrorex, grafferii nu sunt niște tineri care vor doar să se distreze, ci niște indivizi periculoși, plătiți de oameni de afaceri străini pentru a desena.
Șeful pazei de la metrou spune că „artiștii” sunt băieți între 16 și 25 de ani, adesea străini, care vin în grupuri de 12-18 persoane având călăuze înarmate cu lanțuri.
“Sunt foarte periculoși, atentează la siguranța cetățeanului. De unde știu că nu vin să pună o bombă?“, se întreabă Ghincioiu.
Constantin Ionescu, director de infrastructură la Metrorex, spune însă că acestea sunt exagerări și că grafferii vor doar să se amuze.
Serviciul de Poliție Metrorex a confirmat opinia directorului, un reprezentant al instituției declarând că grafferii vor doar să-și vadă semnătura la metrou.
“În perioada în care desenam eu, n-am auzit să se vină cu lanțuri, dar nu cred că este adevărat”, afirmă Cage, un tânăr graffer de 25 de ani care s-a apucat de graffiti în 1999. A renunțat la metrou în 2005.
“Este prea riscant să mă mai aventurez la metrou, nu atât pentru mine, cât pentru oamenii din jurul meu. Acum prefer locuri retrase, cu pereți abandonați. Niciodată nu mi-a fugit gândul de la metrouri sau trenuri, dar trebuie să mă abțin”, afirmă grafferul.
Conform Poliției Metrorex, primele desene de tip graffiti pe vagoanele de metrou au apărut în 1995, iar cele mai frecvente erau între Republica și Dristor 2.
“Uneori desenau și parbrizul și trebuia să schimbăm trenul, ceea ce ducea la întârzieri în stații”, afirmă Constantin Lunguț, mecanic de locomotivă la Metrorex din 1984.
Directorul Ionescu admite că grafferii sunt uneori plătiți pentru a vopsi.
”În 2003, pentru vopsirea unui vagon se luau cam 500 de dolari. Am aflat asta de pe internet pentru că, atunci când desenează, ei se și filmează”, explică Ionescu.
Cage crede însă că grafferii nu sunt plătiți pentru ce fac. “Cei care desenează o fac pentru ei, din plăcere, pentru faimă, pentru un mesaj, pentru că e cool și este împotriva sistemului”, spune Cage.
Când sunt prinși, grafferii sunt amendați cu 1.000-1.500 de lei, iar străinilor doar li se confiscă spray-urile, întrucât legislația nu prevede nimic pentru ei.
Potrivit lui Ghincioiu, la sfârșitul anului 2007, Metrorex a oferit 6,6 milioane de euro pentru pază timp de 30 de luni, adică până la 30 iunie 2010. În prezent, curățarea unui vagon ar costa firma de pază în jur de 1.500 de lei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 07:55:38    Titlul subiectului: 114289

PROIECTE Metrorex vrea să se extindă în Ilfov
http://www.gandul.info/news/avem-planul-pentru-rer-ul-bucurestean-ne-mai-trebuie-1-84-miliarde-de-euro-vezi-aici-daca-metroul-va-ajunge-si-in-comuna-ta.html?3927;4662127

Societatea de exploatare a metroului bucureștean Metrorex a întocmit un plan de dezvoltare care prevede extinderea rețelei către localitățile limitrofe și conectarea ei cu linia ferată care înconjoară Capitala. "Pentru obținerea finanțării, vom apela și la contribuția autorităților locale din zonele unde va pătrunde transportul cu metroul", a declarat pentru Gândul directorul general al Metrorex, Gheorghe Udriște.
O primă extensie ar urma să lege actuala stație Păcii de pe Magistrala 3 cu partea de vest a centurii feroviare, costul estimat de conducerea Metrorex fiind de 250 milioane de euro. Apoi, cu 290 milioane de euro, Magistrala 4, pe care deocamdată se circulă doar de la Gara de Nord la 1 Mai, ar putea fi extinsă de la Laminorului (fostă Laromet) la Mogoșoaia.
De la actuala stație Pantelimon s-ar putea prelungi traseul metroului până la Cernica, unde, de asemenea, se poate lega cu centura feroviară, operațiune care ar implica o investiție de 250 milioane de euro. Dacă se vor mai găsi 400 milioane de euro, un alt racord va lega stația Ghencea, de pe viitoarea Magistrală 5 Pantelimon – Drumul Taberei, de localitatea ilfoveană Domnești. În fine, cea mai scumpă extensie, evaluată la 650 milioane de euro, ar fi cea dintre stația Pipera și comuna Tunari, în nordul Bucureștilor. În total, 1,84 miliarde de euro.
În completarea acestor extensii ale metroului ar urma să vină introducerea de trenuri de călători pe linia ferată de centură, creându-se un inel de transport rapid la periferia orașului. "De asemenea, trebuie făcută o inventariere a ceea ce a mai rămas din rețeaua de căi ferate existentă chiar în interiorul orașului și găsite soluții pentru reactivarea ei pentru transportul de călători", a mai spus Udriște. În paralel, odată cu înființarea zonei metropolitane București, se va putea face integrarea tarifară, adică stabilirea unui tarif unic de transport, indiferent dacă aceasta se face cu mijloacele RATB, cu metroul, cu trenul sau cu autobuzele aparținând autorităților din Ilfov sau unor firme particulare.
Pentru ca transportul bucureșean să semene cât de cât cu RER-ul parizian (Reseau Express Regional), nota de plată va crește însă cu încă 6,7 miliarde de euro, bani necesari pentru construirea a încă patru magistrale de metrou.
Pentru două dintre ele, legătura cu Aeroportul Otopeni și Drumul Taberei – Pantelimon s-a obținut deja o parte din finanțare, iar lucrările ar putea începe în curând, urmând ca între timp să se caute restul de bani. În ceea ce privește prelungirea Magistralei 4 de la Gara de Nord până la Gara Progresul, au început procedurile pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
Însă chiar dacă s-ar găsi 950 milioane de euro, cât ar fi necesari pentru construcție, prelungirea nu și-ar atinge în totalitate scopul, de a lega două gări principale, cel puțin până când CFR nu reface podul feroviar de la Grădiștea, pe linia București-Giurgiu, prăbușit la inundațiile din 2005. Nefiind funcțional podul, din Gara Progresul nu se mai poate ajunge la Giurgiu.
Mult mai science fiction pare planul de construcție a Magistralei 7, care ar urma să lege comunele Bragadiru și Voluntari, subtraversând tot Bucureștiul, pe la Piața Unirii și Gara Obor. Pentru acest proiect ar fi necesari 1,9 miliarde de euro. O altă legătură, denumită Semiinelul de Sud, care ar putea lega Drumul Taberei de Dristor, trecând pe la Piața Sudului, are și ea toate șansele de a rămâne mult timp pe hârtie, pentru că necesită o investiție de 1,3 miliarde de euro.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Iul 2009 16:58:49    Titlul subiectului: 114310

Vad ca mai avem putin si ajungem cu metroul prin Ungaria sau alte tari vecine. Cu declaratiile, evident. In realitate, nu mai e nevoie sa spun, nu sunt in stare sa termine 1 Mai - Pajura.

Cat despre reabilitarea liniilor de cale ferata din oras, iar este de tot rasul. De cativa ani buni s-a realizat sistematic inchiderea si scoaterea celor mai multe dintre acestea, iar acum s-au gandit ca totusi erau folositoare.

Asteptam cu interes continuarea filmului science-fiction "Articole de presa despre extinderea metroului bucurestean".

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 08:54:51    Titlul subiectului: 114339

Articolul cred ca tine de domeniul SF-ului. Acum serios vorbind pentru inceput trebuie sa avem intai in oras o retea de metrou bine pusa la punct (probabil vom avea peste............. 100 de ani Very Happy ) si abia pe urma ne putem gandi la extinderea ei in afara orasului. Nu vreau sa critic ideea, este foarte buna, ar asigura o legatura foarte buna intre localitatile limitrofe si centrul orasului sau alte locuri de interes vital, iar locuitorii din comunele invecinate bucurestiului ar scapa de cosmarul transportului cu microbuze sau blocajele in trafic, dar noi inca nu avem in oras o retea de metrou bine pusa la punct.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 21 Iul 2009 09:28:36    Titlul subiectului: 114343

Infrastructura subterana in Bucuresti: Metrorex incepe anul viitor doua santiere de 1,7 mld. euro, dar nu are 150 mil. euro pentru a finaliza 1 Mai-Laminorului
http://www.zf.ro/eveniment/infrastructura-subterana-in-bucuresti-metrorex-incepe-anul-viitor-doua-santiere-de-1-7-mld-euro-dar-nu-are-150-mil-euro-pentru-a-finaliza-1-mai-laminorului-cum-comentati-vezi-interviu-gheorghe-udriste-4667153/
Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex, care a revenit pe aceasta functie dupa opt ani, spune ca anul viitor vor fi incepute doua santiere in valoare de peste 1,7 mld. euro pentru rutele de metrou Universitate- Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni, iar ritmul de constructie va fi de 10 metri pe zi, scrie revista BUSINESS CONSTRUCT in numarul care apare pe 30 iulie. Cat de plauzibil este acest scenariu in contextul in care trei statii catre Laminorul (fosta Laromet) nu sunt finalizate nici dupa 20 de ani?

Tronsonul 1 Mai-Laminorului, care urmeaza sa aiba trei statii - Parc Bazilescu, Pajura si Laminorul - , mai are nevoie de investitii de circa 150 mil. euro pentru a fi finalizat, insa in niciun caz nu se va circula pe acest tronson mai devreme de 2011, pentru ca inca nu este asigurata finantarea.
Anul trecut, fostul ministru al transporturilor, Ludovic Orban, afirma ca tronsonul catre Laminorul va fi gata in 2010.
Lucrarile la acest tronson au fost incepute in 1989 si s-au derulat intr-un ritm greoi pentru ca nu a existat finantare intr-un mod sustinut, dar si din cauza lucrarilor dificile care trebuie realizate.
"Tronsonul 1 Mai - Parc Bazilescu (cu o lungime de 2,6 km - n.r.) este in continuare o prioritate pentru guvern, iar investitiile necesare pentru finalizarea investitiei se ridica la 50 de milioane de euro. Din momentul in care primim finantarea, intr-un an si jumatate putem finaliza acest tronson. Pentru Parc-Bazilescu- Laminorului mai este nevoie de inca 100 de milioane de euro", spune Udriste.
Tronsonul, cu o lungime de 4,5 km, a inghitit pana in prezent peste 100 mil. euro, fara sa fie finalizata complet nicio statie. La un calcul simplu, un kilometru a atras 20 mil. euro pana in prezent, iar in momentul finalizarii investitia se va ridica la circa 50 mil. euro/km.
"Investitiile se vor indrepta catre dotarea cu echipamente a tronsonului, iluminat, finisaje, precum si in finalizarea constructiei statiei Parc Bazilescu, a tunelului catre Laminorului si a statiei Laminorului, precum si in realizarea galeriilor care subtraverseaza apeductele Rosu si Arcuda", spune Udriste.
De la Zarea la Laminorului nu este nimic facut si implicit statia Laminorului, dar Metrorex vrea sa extinda acest tronson catre Straulesti si chiar pana spre Mogosoaia. "Am in intentie acest lucru. Punem in functiune linia pana la Parc Bazilescu si ulterior ne concentram de la Zarea spre Laromet si ulterior spre Straulesti si Mogosoaia", explica Udriste.
Totusi, reprezentantii Ministerului Transporturilor, care finanteaza investitiile Metrorex, nu au mai facut de mult un anunt privind felul in care vor fi desfasurate lucrarile la acest tronson.
Udriste afirma ca in urmatorii 20 de ani vor fi finalizate si lucrarile de metrou catre Gara Progresul si catre linia de centura din vestul Capitalei (catre autostrada Bucuresti-Pitesti), care se vor conecta cu actuala retea feroviara din jurul Bucurestiului. In prezent, doar Gara de Nord asigura o legatura cu liniile CFR. In prezent metroul reprezinta doar 2,5% din lungimea transportului din Capitala, dar este utilizat de 25% din locuitorii Capitalei, avand un trafic de 500.000 de persoane pe zi.
"Sunt necesare investitii de peste 6 miliarde de euro pentru dezvoltarea retelei de metrou si pentru integrarea cu linia ferata din vecinatatea orasului in urmatorii 20 de ani. In prezent, centrul orasului este principala tinta a investitiilor, pentru ca trebuie stabilita de catre primaria Capitalei zona metropolitana si polii urbani ai Bucurestiului", explica Udriste.
Guvernul a anuntat anul acesta ca prioritatile pentru dezvoltarea infrastructurii de metrou sunt tronsoanele Universitate-Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni. Metroul catre Drumul Taberei va atrage o investitie de 740 mil. euro, dintre care 370 mil. euro vor fi contractati de la Banca Europeana de Investitii (BEI), in timp ce tronsonul spre Otopeni va atrage investitii de 1 mld. euro, urmand ca 300 mil. euro sa vina de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala (JBIC).
"Proiectele de realizare a tronsoanelor Universitate-Drumul Taberei si Piata Victoriei-Otopeni sunt proiecte multinanuale, care vor avea bugete anuale de 100-200 de milioane de euro. Ambele au deja o parte din finantare asigurata si vor impulsiona activitatea producatorilor de materiale de constructii, mai ales in contextul economic actual", explica Udriste. Desi, daca ar fi fost facut si la suprafata, costurile de constructie ar fi fost cu 150-200 mil. euro mai reduse, pe termen lung aceasta solutie ar fi fost mai costisitoare. De ce? Din cauza iernilor grele si a costurilor de intretinere mai mari. "Analizele pe care le-am facut in diverse comisii de urbanism, inclusiv la cea a primariei capitalei, au condus la concluzia ca metroul nu poate fi scos la suprafata spre Otopeni, pentru ca ar fi fost doar un moft. Erau cheltuieli mai mari de iesire si intrare la suprafata si de construirea statiilor. Chiar daca incalzirea globala se face simtita, nu stim daca iarna care va veni este aceeasi cu cea care a fost, pot aparea viscole, zapezi", explica Udriste. Analiza de oportunitate si de fezabilitate, care s-a intins pe o perioada de trei ani, a fost urmarita permanent de o misiune a JBIC.
Totusi, avand in vedere ritmul greoi in care s-au derulat investitiile in dezvoltarea metroului in ultimii 20 de ani, inca nu exista o siguranta in ceea ce priveste termenele de executie a proiectelor.
"Am aceasta parere de rau ca ministrii care au fost la transporturi nu s-au tinut de cuvant in ultimii ani. Pentru a duce la bun sfarsit aceste proiecte trebuie sa am un buget stabilit luna de luna, insa am incredere in actualul Guvern ca aceste investitii vor fi realizate", afirma Udriste.

Udriste este vraiste...As vrea sa vad si eu alea 12 statii deschise dupa 1989. Ar trebui ca cineva sa-i spuna omului asta ca Nicolae Grigorescu,Eroii Revolutiei si Costin Georgian sunt statii REDENUMITE , nu construite dupa 1989.. Evil or Very Mad



statii.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  15.45 kb
 Vizualizat:  de 15081 ori

statii.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Aug 2009 21:42:40    Titlul subiectului: 115003

http://www.jurnalul.ro/stire-special/miez-de-noapte-la-metrou-516939.html

Citat:
Programul lor de muncă începe de regulă la miezul nopții. Și ajung acasă atunci când vecinii lor pleacă dimineața spre serviciu. În timpul zilei nu pot fi zăriți în subteranele metroului, dar fără prezența lor constantă, noapte de noapte, în măruntaiele pământului, metroul nu ar mai funcționa defel.


Continuarea la linkul de mai sus. Un articol scurt, care nu intra in detaliile care ne-ar interesa. Rolling Eyes

_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 07:45:01    Titlul subiectului: 115507

O alta "surpriza placuta" din partea Metrorex-ului. Pasajul de corespondenta ce leaga statiile Piata Uniri I si Piata Unirii II, va fi inchis timp de trei saptamani. Articolul se gaseste aici
Citat:
Pasajul Unirii 1-Unirii 2, închis trei săptămâni
Bucureștenii care călătorec zilnic cu metroul, dar și cei care au drum prin subteranul Capitalei în următoarele trei săptămâni, trebuie să știe că pasajul pietonal care face legătură între stațiile Piața Unirii 1 și Piața Unirii 2 este închis. Asta, din cauză că, de ieri până pe 5 septembrie, aici se lucrează la modernizarea și reconfigurarea pasajului și la înlocuirea scărilor rulante, potrivit reprezentanților Metrorex.
Până când se va închide șantierul din subteran, călătorii vor trece de la o stație la alta pe la suprafață, dar fără a mai plăti încă o dată călătoria. Astfel, în fiecare dintre cele două stații de metrou vor fi asigurate porți speciale de intrare, evidențiate prin panouri informative.
Mai mult, nedumiriții vor fi ghidați de personalul angajat la metroul bucureștean. Metrorex a demarat, la începutul lunii mai, proiectul de modernizare a scărilor rulante, care va fi implementat până la jumătatea anului 2011.Pentru înlocuirea celor 79 de scări din totalul
de 100, cele mai multe vechi de peste 20 de ani, s-au pus la bătaie 70 de milioane de lei, adică aproximativ 16,6 milioane de euro.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 10:43:58    Titlul subiectului: 115510

Am trecut ieri intre Unirii 1 si 2 pe la suprafata si la intrarile in statii s-au inlocuit cate 3 validatoare cu niste aparate portocalii (am impresia ca sunt ca cele de pe NG2-LdC, dar nu stiu sigur). Bagand cartela validata in ele, aparatul ti-o returneaza cu "Tr. PU1" sau "Tr. PU2" tiparit pe spate si iti da liber sa treci.

Si ca tot suntem la pasaj... in ambele statii e un fum si un miros foarte innecacios de la lucrari, ca sa nu mai vorbim de zgomot. Pentru o clipa m-am gandit ca poate-poate sparg sa lateasca pasajul, insa nu sunt sanse nici macar 1% sa se realizeze asta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 17:32:57    Titlul subiectului: 115536

De ce nu? Daca este fizic posibil, nu vad de ce nu ar face-o. Mai ales ca in anunt se mentioneaza "modernizarea si reconfigurarea". Daca doar l-ar fi cosmetizat putin, ar fi fost de ajuns "modernizarea". "Reconfigurarea" implica si ceva schimbari de infrastructura, zic eu.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 17:45:35    Titlul subiectului: 115538

Pasajul nu se va lati, in principal se vor moderniza scarile rulante.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 18:43:42    Titlul subiectului: 115545

Voi chiar va imaginati ca pasajul s-ar fi putut lati in doar 3 saptamani ? Este foarte posibil sa schimbe finisajele, dar in niciun caz nu au cum sa-l lateasca in asa de putin timp...Doar daca nu cumva dublura este deja sapata...
Se pare ca marea "reconfigurare" consta in montarea a 3 scari rulante in loc de doua. Probabil va disparea scara fixa.
Eu totusi nu inteleg cum fac de nu te taxeaza a doua oara. Probabil ca exista un timp setat de la momentul validarii initiale in care mai poti valida inca o data la Unirii. Dar intervalul de timp ar trebui sa fie destul de permisiv, astfel incat sa-i permita si celui care vine de la Izvor precum si celul care vine de la Republica sau de pe M4 de ex sa se incadreze....
Sau validezi cartela si la iesire din Unirii1 de ex si ai 30 min sa ajungi la Unirii2 unde mai validezi inca o data ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 21:49:33    Titlul subiectului: 115551

Problema este ca Metrorex nu gandeste in perspectiva. Mai bine tineau pasajul inchis 3 luni si faceau ce e de facut. Este clar pentru oricine a mers la orele de varf prin pasaj ca acesta nu mai face deloc fata fluxului urias de calatori. Dupa eventuala construire a M4 si M5, odata cu cresterea considerabila a numarului de calatori, la Unirii va trebui facuta o schimbare.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dave



Data înscrierii: 26/Feb/2009
Ultima vizita: 05/Oct/2020
Mesaje: 74
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 16:53:50    Titlul subiectului: 115601

Mi s-a intamplat la ore de varf sa merg de la Unirii1 spre Unirii 2, sa o iau pe scara rulanta la coborare si la baza ei sa fie blocaj si haos total, imbranceli si calcari in picioare; chiar si vechile scari aveau o capacitate de transport prea mare, in conditiile in care se sincronizau mai multe trenuri la ore de varf. Macar la acea zona de la baza scarilor rulante trebuie latit cumva, altfel nu vad cum se poate creste fluxul de calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
vdtot



Data înscrierii: 20/Ian/2009
Ultima vizita: 15/Feb/2013
Mesaje: 1
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 08:39:46    Titlul subiectului: 116009

Desi intr-adevar pasajul este necorespunzator tind sa cred ca si oamenii sunt de vina. Odata coborati de pe scara efectiv abia se misca. Noi nu avem cultura de a ne gandi si la ceilalti. Dupa noi potopul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
florin



Data înscrierii: 16/Iul/2006
Ultima vizita: 30/Iun/2023
Mesaje: 79
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 10:40:02    Titlul subiectului: 116012

Ar putea să puna benzi rulante pe toată lungimea tunelului, asta ar fi o rezolvare civilizată a problemei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 4 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community