Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

A fost odata Transurban...
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:00:35    Titlul subiectului: A fost odata Transurban... 89531

Ma leaga multe amintiri frumoase de orasul Piatra-Neamt si totodata de autobaza fostului Transurban... Imi amintesc ca aceasta se afla la capatul cartierului Darmanesti, pe terenul care, in prezent, este ocupat de bazar.
Am sa prezint un set de poze, care surprind o parte din autobuzele pe care le-a detinut Transurban-ul spre apusul activitatii sale. Pozele dateaza de la inceputul anilor 2000... Mentionez ca, in prezent, nici unul dintre autobuzele pe care le voi posta mai jos nu se mai afla in circulatie. Ele au ramas simple si minunate amintiri.

Prima fotografie surprinde DAC-ul articulat cu numarul de parc 2344. Acesta a primit ulterior, conform noului sistem de inmatriculare, numarul NT-48-RTU. A fost casat prin 2003-2004.



2344 - 48 RTU.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.72 kb
 Vizualizat:  de 30885 ori

2344 - 48 RTU.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:04:44    Titlul subiectului: 89532

Autobuzul cu numarul de parc 2288 a avut o perioada lunga de functionare sub emblemele autobzei nemtene de transport local. A trecut prin numeroase RK-uri si a prins si noua numerotare: 31-NT-2288 a devenit NT-37-RTU. A fost casat tot in jurul anilor 2003-2004, in schema de culoare prezentata in poza de mai jos:


2288 - 37 RTU.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.85 kb
 Vizualizat:  de 30884 ori

2288 - 37 RTU.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:12:08    Titlul subiectului: 89534

Un alt autobuz longeviv a fost IKARUS-ul 280 cu numarul de parc FPT. Schema de culoare din poza de mai jos este cea corespunzatoare ultimului RK (cel de dinaintea casarii). IKARUS-ul FPT a fost folosit deseori pe Cursele Conventie spre combinatul de la Savinesti. A fost unul dintre autobuzele care s-a "prabusit" odata cu Transurban-ul, intr-unul din garaje acestuia.


FPT.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.82 kb
 Vizualizat:  de 30883 ori

FPT.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:15:48    Titlul subiectului: 89535

Urmeaza DAC-ul articulat cu numarul de parc 2995. Din pacate, poza pe care am avut-o a fost de calitate slaba. 2995 a fost un autobuz utilizat mai rar pe traseele locale din Piatra-Neamt. Spre sfarsitul activitatii sale, in urma ultimului RK a primit schema de culoare din poza de mai jos. Noul sau numar de parc a fost NT-35-RTU. A fost casat in anul 2003.


2995.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.44 kb
 Vizualizat:  de 30882 ori

2995.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:19:56    Titlul subiectului: 89536

Din seria IKARUS-urilor articulate urmeaza cel care a avut numarul de parc 550. Si acesta a fost un autobuz longeviv si care s-a dovedit rezistent din punct de vedere tehnic. A prins noul sistem de inmatriculare in urma caruia a primit o "noua identitate": NT-34-RTU. S-a numarat printre autobuzele din ultimul lot casat de Transurban.


550.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.67 kb
 Vizualizat:  de 30879 ori

550.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:24:32    Titlul subiectului: 89538

Un alt IKARUS "puternic" a fost 623. A rulat cel mai des pe Curse Conventie spre Savinesti si Roznov. De cand l-am remarcat pentru prima oara si pana la casare, nu si-a schimbat schema de culoare. In urma noii numerotari, a fost numit NT-38-RTU. Si acesta s-a numarat printre ultimele mijloace de transport casate de Transurban.


623.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.97 kb
 Vizualizat:  de 30878 ori

623.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:28:31    Titlul subiectului: 89539

DAC-ul 112 cu numarul de parc 2850 a fost unul dintre cele mai utilizate mijloace de transport ale Transurban-ului. A deservit majoritatea traseelor locale din Piatra-Neamt si a avut "la activ" cateva RK-uri substantiale, in urma carora si-a pastrat insa schema de culoare originala. A primit noul numar NT-23-RTU si, un an mai tarziu, a fost casat in curtea autobazei datorita unor defectiuni tehnice.


2850.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.87 kb
 Vizualizat:  de 30876 ori

2850.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:33:26    Titlul subiectului: 89540

Din lotul de 16 autobuze ROCAR achizitionate in prima jumatate a anilor '90, am avut ocazia sa-l surprind cel mai des in "raza" obiectivului pe 09 RTU. Despre acesta pot spune ca a fost unul dintre autobuzele bune si rezistente ale "noii generatii ROCAR". In poza de mai jos, 09 RTU se afla parcat in fata blocului in care locuiam. Soferul sau obisinuia sa-l lase de multe ori acolo atunci cand avea treaba pe acasa... Eram vecini.


09 RTU.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.92 kb
 Vizualizat:  de 30874 ori

09 RTU.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:40:23    Titlul subiectului: 89542

In poza de mai jos se poate observa unul din episoadele referitoare la "tractarea autobuzelor defecte spre autobaza". Mentionez ca Transurban-ul nu a avut un mijloc de transport special pentru Asistenta Tehnica. In cazul defectiunilor erau trimise alte autobuze sa le aduca "la garaje" pe cele defecte, ramase pe trasee.
In poza de mai jos, rolul Asistentei Tehnice este jucat de 2849 (NT-32-RTU) iar cel al autobuzului defect de 09 RTU. Fac o scurta paranteza pentru a afirma faptul ca 2849 s-a dovedit mult mai rezistent decat colegul sau de lot cu numarul de parc 2850. Desi avea tablele roase de rugina iar interiorul arata jalnic, 2849 s-a dovedit rezistent din punct de vedere tehnic. A fost casat pe la sfarsitul anului 2003 (surse neoficiale).



2849 - 09 RTU.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.61 kb
 Vizualizat:  de 30871 ori

2849 - 09 RTU.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:44:24    Titlul subiectului: 89543

2053 a numarat aproximativ 15 ani de activitate sub emblema Transurban-ului. A trecut prin numeroase RK-uri in urma caruia i-a fost refacut interiorul (s-au schimbat scaunele imburetate cu altele, din pal presat, s-a schimbat mocheta si s-au inlocuit o parte din barele de sustinere) si a primit si schema de culoare vizibila in poza de mai jos. Noul sau numar a fost NT-26-RTU. A fost casat prin 2003-2004.


2053 - 26 RTU.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.09 kb
 Vizualizat:  de 30870 ori

2053 - 26 RTU.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:47:40    Titlul subiectului: 89544

Un autobuz pe care l-am remarcat foarte rar pe traseele locale din Piatra-Neamt a avut numarul de parc 1074. Acesta a fost casat inainte de noua numerotare, pe la inceputul anilor 2000.


1074 - fata.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.96 kb
 Vizualizat:  de 30869 ori

1074 - fata.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:52:20    Titlul subiectului: 89545

Unul dintre DAC-urile care mi-au placut cel mai mult a fost cel cu numarul de parc 2282. Schema de culoare originala (galben cu dunga alba sub geamuri) a fost pastrata pana in a doua jumatate a anilor '90, cand autobuzul a trecut printr-un RK substantial. In urma acestuia, a primit si schema de vopsea din poza de mai jos. O parte din piesele montate proveneau de la DAC-ul 117 cu numarul de parc 317.
2282 nu a prins noua numerotare, el a fost casat in jurul anilor 2000 iar o parte din piesele sale au fost "transferate", la randul lor, la alte autobuze precum 1850, 1617 sau 4489.



2282.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.67 kb
 Vizualizat:  de 30867 ori

2282.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 23:56:25    Titlul subiectului: 89546

Din lotul de IKARUS-uri EUN-EUT, primul s-a dovedit cel mai rezistent. In poza de mai jos este prezentat EUN in drum spre Gara, pentru a deservi traseul spre Roznov. Acest IKARUS a avut aceeasi soarta cu FPT, el ramanand "abandonat" intr-unul din vechile garaje ale Transurban-ului.


01 EUN.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.05 kb
 Vizualizat:  de 30865 ori

01 EUN.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2008 00:00:08    Titlul subiectului: 89547

720 a fost unul dintre autobuzele veterane care rulau pe traseele locale din Piatra-Neamt inca de pe la inceputul anilor '80. Nu a prins noua numerotare, el fiind casat in jurul anilor 2000. Am avut ocazia sa merg de cateva ori cu 720; exceptand "artificiile" si modificarile interioare grosolane, motorul era obosit iar sistemele de actionare ale usilor functionau greu. 720 a fost unul dintre autobuzele de la care "s-a tras cat s-a putut".


720.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.28 kb
 Vizualizat:  de 30864 ori

720.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2008 00:03:39    Titlul subiectului: 89548

Un alt autobuz uzat si cu "program prelungit" a fost DAC-ul 117 cu numarul de parc 1541. Si acesta a fost casat in jurul anilor 2000 si nu a prins noua numerotare. Mentionez faptul ca, atat la interior cat si la exterior, starea de uzura era semnificativa. In poza postata mai jos se poate observa tabla sudata in locul geamului corespunzator ultimului element de la cea de-a patra usa. In plus, cateva geamuri laterale fusesera inlocuite cu unele de dimensiuni mai mici, imprumutate de la ROMAN-uri 112.


1541.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.83 kb
 Vizualizat:  de 30862 ori

1541.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 04 Mar 2008 00:09:34    Titlul subiectului: 8656 89549

Inchei aceasta scurta prezentare a fotografiilor cu o "imagine de grup". In poza de mai jos se observa autobuzele (de la stanga la dreapta): 11 RTU (i se schimbau barele spate), 01 FPT, 2105 (era in curs de casare), 4397 (NT-44-RTU), 01 EUN (se observa doar o portiune redusa din partea din spate), 604 (se observa o portiune din laterala stanga) si 1391 (retras pentru casare, cu doua usi modificate).

Si inca o poza (tot de grup), in care se observa si autobuzul 2288 (urma sa intre in "hale" pentru o reparatie la motor).



In autobaza.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.31 kb
 Vizualizat:  de 30865 ori

In autobaza.jpg



In autobaza 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.58 kb
 Vizualizat:  de 30412 ori

In autobaza 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 22:35:46    Titlul subiectului: 90779

Zilele acestea am descoperit intr-una din agendele mele cu notatii despre fostul Transurban Neamt cateva bilete de transport datand de la sfarsitul anilor '90. Din pacate acestea au fost lipite de paginile agendei si, avand in vedere si calitatea redusa a dispozitivelor pe care le-am utilizat in procesul de "redare", nu au rezultat imagini prea clare. Am sa postez tot in cadrul acestui topic si cateva dintre biletele apartinand S.C. Troleibuzul S.A., bilete care dateaza din aceeasi perioada.

Pentru inceput, am sa va informez ca la sfarsitul anilor '90, Transurban-ul detinea mai multe categorii de bilete pentru cursele sale. In pozele de mai jos sunt redate doua exemplare: cel verde era pentru cursele care se intindeau pe parcursul a maxim 6 kilometri iar cel albastru, pentru cursele efectuate pe parcursul a maxim 8 kilometri. Ambele bilete dateaza din anul 1997.



Bilet autotaxare Transurban (0-6km) - 1997.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.27 kb
 Vizualizat:  de 30640 ori

Bilet autotaxare Transurban (0-6km) - 1997.JPG



Bilet autotaxare Transurban (0-8km) - 1997.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  14.51 kb
 Vizualizat:  de 30640 ori

Bilet autotaxare Transurban (0-8km) - 1997.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 22:43:06    Titlul subiectului: 90780

In a doua jumatate a anului 1999, S.C.Transurban S.A. a schimbat "aspectul" biletelor utilizate: s-a pastrat concordanta intre pretul biletelor si numarul de kilometri ai curselor aferente insa nu s-au mai utilizat culori specifice pentru tiparirea acestor bilete. Mai precis, toate au fost realizate in culoarea rosie. Mai jos, un exemplar datand din anul 1999:


Bilet autotaxare Transurban - 1999.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.63 kb
 Vizualizat:  de 30639 ori

Bilet autotaxare Transurban - 1999.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 25 Mar 2008 22:52:34    Titlul subiectului: 90782

Modul in care cei de la S.C.Troleibuzul S.A. au realizat tarifele pentru cursele prestate a fost similar cu cel "traditional", promovat pana atunci de S.C. Transurban S.A. Conform informatiilor pe care le posed, singura diferenta in modul de organizare ales de S.C. Troleibuzul S.A. era "limitarea zonala pe 6 kilometri": pentru primii 6 kilometri parcursi se emitea un bilet pe care era scris ZONA I iar pentru urmatorii 6 kilometri parcursi se emitea un bilet pe care era scris ZONA II. In concluzie, daca un pasager calatorea 11 kilometri cu troleibuzul, trebuia sa cumpere un bilet corespunzator ZONEI II. Mai jos, un exemplar pentru ZONA II, datand din 1997:

Doua dintre motivele care au dus la desfiintarea Transurban-ului l-au reprezentat diferenta de pret a biletelor de autotaxare si modul mai rapid si mai elegant de transport promovat de cei de la Troleibuzul. Si acestia din urma au operat schimbari de "aspect" la biletele emise. Diferentele nu au fost insa prea mari. Spre deosebire de cei de la Transurban, culorile reprezentative au ramas "valabile" (rosu pentru ZONA I si portocaliu pentru ZONA II).
Mai jos, un exemplar pentru ZONA I datand din 1999 si unul specific ZONEI II, datand din 1998:



Bilet autotaxare Troleibuzul (zona II) - 1997.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.89 kb
 Vizualizat:  de 30637 ori

Bilet autotaxare Troleibuzul (zona II) - 1997.JPG



bilet_autotaxare_troleibuzul_zona_i__1999.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.28 kb
 Vizualizat:  de 30411 ori

bilet_autotaxare_troleibuzul_zona_i__1999.jpg



bilet_autotaxare_troleibuzul_zona_ii__1998.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.17 kb
 Vizualizat:  de 30411 ori

bilet_autotaxare_troleibuzul_zona_ii__1998.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 17 Aug 2009 13:37:11    Titlul subiectului: 115519

Ce mica este lumea... Involuntar in cursul acestei zile m-am intalnit cu un fost anagajat al Transurban-ului care actualmente locuieste in Galati (este taximetrist). Din vorba in vorba, discutia a ajuns la orasul Piatra-Neamt si la transportul local de acolo; si iata cum o parte din istorie iese din nou la suprafata! Surpriza a fost din ambele parti; omul nu se astepta sa vada la Galati un individ care sa stie ce se intampla pe la Transurban iar eu nu ma asteptam sa am un asemenea noroc in a primi informatii suplementare la ceea ce stiam despre transportul in comun din Piatra-Neamt. Am reusit sa iau si cateva notite (le-am trecut repede pe o pagina de agenda dupa ce discutia a luat sfarsit) pe care am sa le expun ordonat, pe parcursul catorva postari.

Dupa cum am mai spus, concurenta a fost principala cauza a disparitiei Transurban-ului, in special extinderea celor de la Troleibuzul pe traseele detinute deja de Transurban si preluarea unui numar tot mai mare de calatori. Financiar, problemele au aparut chiar dupa Revolutie si s-au amplificat dupa 1994. In 1992 a existat un oarecare echilibru insa s-a hotarat achizitionarea unui numar de 16 autobuze Rocar (02-RTU - 17-RTU) fapt ce a impins societatea in alte datorii. Ca si la Satu-Mare, a existat un Roman 112 logeviv care a fost pastrat pana in a doua jumatate a anilor '90 (nu la fel de mult insa ca cel de la Satu Mare). Era rosu inchis cu dunga subtire alba sub geamuri si avea numarul de parc 288. A supravietuit nu fiindca a avut cineva vreo pasiune pentru acest autobuz ci datoria necesarului tot mai mare de autobuze. 288 si-a pastrat trasaturile de Roman 112 datorita existentei pe stoc a unui numar destul de mare de piese de schimb, provenind in mare parte de la alti colegi (1382, 1224, 2940 si 1921). 288 a schimbat o parte din banchete, geamurile laterale, farurile si pana si parbrizul. Geamul pentru afisarea traseului de deasupra cabinei a fost acoperit cu tabla iar lateralele - in special in zonele inferioare au fost schimbate cu profile adecvate. Peretele cabinei a fost refacut din PVC-uri gri-maronii.
Motorul acestui Roman a fost destul de bun, se zice ca in primul sfert al activitatii sale nu a fost foarte utilizat iar spre sfarsit a primit un sofer care a avut grija de el.
Era Roman-urilor s-a incheiat la Piatra-Neamt (cu exceptia lui 288), pe la jumatatea anilor '90. Nu s-a intentionat o retragere colectiva. Ca in mai toate cazurile, au cedat motoarele sau au aparut defectiuni grave la transmisie (2940, 2810). Pe parcursul a catorva luni, autobuzele Roman 112 au intrat la dezmembrari. Multe aveau peste 15 ani de activitate, aveau mochetele peticite si geamurile inlocuite cu profile din tabla.
1224 a fost ultimul care a beneficiat de un tratament "ca la carte". Si el a avut banchete schimbate precum si panourile laterale (inainte erau albe si groase, din PVC, dupa schimbare erau maronii inchis, mult mai subtiri). Cele din plafon nu au mai fost schimbate (avea panourile orginale care spre sfarsitul activitatii erau terminate; unele erau sparte iar altele "facusera burta" desprinzandu-se astfel din suportii de fixare). Sistemul de iluminare in salon era un dezastru: mergeau doar doua becuri, unul deasupra gheretei taxatoarei, celalalt in spatele cabinei soferului. Se spune ca electricienii au avut mult de lucru la acest autobuz, in special cu firele pentru iluminarea in salon; se spunea atunci din economie ca macar cele doua becuri sa fie functionale iar cel din spatele cabinei se ardea mereu lasand jumatate din autobuz in bezna...
2940 a adus pe unii in pragul nebuniei; a avut "cablurile impuscate" de doua ori in jumatate de an. Si acesta avea probleme cu iluminarea in salon precum si cu inchiderea usilor. O parte din banchetele initiale, cu burete, au fost inlocuite cu altele provenind de la un DAC articulat casat, 4152 (banchetele au fost scoase de la 4152 si montate direct la 2940). A cedat datorita arborelui cardanic care "si-a ales momentul" cand nu erau calatori in salon (2940 se ducea spre gara pentru a intra pe o cursa speciala spre RIFIL - placuta de traseu a ramas in locul ei pana in ziua in care din 2940 mai ramase doar fragmente din bord si o mare bucata din scheletul exterior). A fost tractat la autobaza si dupa evaluarea situatiei (mai erau atunci la reparatii 2824 si 311) s-a decis casarea. De mentionat ca 311 a avut schema de culoare ca a lui 288 (s-a banuit ca 288 sa fi fost casat mult mai devreme - odata cu colegul sau de lot cu numarul 284 si numarul sau sa fi fost preluat de 311).
Alte informatii privitoare la ROMAN-urile 112 de la Piatra-Neamt:
-361 utilizat pana la inceputul anilor '90 pe trasee aglomerate, casat datorita motorului;
-371 a fost un autobuz problematic in ultimele luni de functionare. Nu se mai stie exact motivul casarii;
-1382 probleme cu izolatia. Caroseria era mancata de rugina iar apa afecta de multe ori sistemul de iluminare in salon. Exteriorul a fost refacut in graba si rugina a iesit iar invingatoare. Spre sfarsitul activitatii sale a rulat de multe ori pe traseul OCOL.
-2824 sau "balamucul tocurilor inalte". Principala problema: podeaua facuta ferfenita si motorul care emana noxele in salon. 2824 a avut cel mai "puturos" motor, era usor de recunoscut de la distanta, dupa trambele de fum ce se ridicau din esapament. Nu s-a reusit tratarea motorului si prin urmare, de multe ori 2824 iesea doar pe curse spre combinatul de la Savinesti. A fost tinut ceva timp in curte, in mare datorita reclamatiilor primite de la calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 09:29:28    Titlul subiectului: 115560

A doua jumatate a anilor '90 a insemnat o perioada neagra pentru Transurban. Societatea a inceput sa inregistreze pierderi tot mai mari iar autobuzele din dotare - cu excptia celor 16 Rocar-uri noi si a unui grup restrans de Ikarus-uri - au inceput sa cedeze. Piese noi se cumparau rar, de regula, atunci cand trebuiau efectuate inlocuiri de natura tehnica se preluau echipamente de la autobuzele aflate la casare. De asemenea, spre sfarsitul anilor '90 cat si la inceputul anilor 2000 s-a aplicat si jonctiunea de numere; nu a fost un fenomen "in masa", acesta rasfrangandu-se in special asupra DAC-urilor din 1988 - 1989 care au cedat foarte repede.
Mi s-a amintit aici de cateva exemple printre care 4489 si 4490.
4489 a avut probleme de asamblare; izolatia foarte proasta a permis ruginii sa se extinda dupa bunul plac, barele de sustinere din salon au fost schimbate datorita modului prost de fixare, doua dintre trapele de aerisire au fost inlocuite iar a treia blocata datorita ruperii bratelor de actionare. Burduful a fost o alta mare problema; pe langa fasiile care atarnau ca la o epava, cusute si peticite in numeroase locuri mai erau si elementele de fixare care aveau probleme. Una dintre cele patru brate mobile superioare ale articulatiei a cedat chiar la iesirea din garaj si a trebuit schimbata. De asemenea, iarna nu prea functionau usile, in special a doua si a treia. Uneori nu se deschideau, alteori ramaneau blocate in pozitii "intermediare". Nici usa a 4-a nu era actionata corespunzator. In plus, doua dintre canate au ramas fara geamuri si au fost acoperite cu table iar unul dintre geamurile laterale de pe partea stanga a sensului de mers a fost preluat de la un Roman (2342 sau 2801 - omul nu mai stia exact intrucat amandoua erau la casare in momentul acelei operatiuni).
Motorul nu cauza probleme. Suspensiile si sistemul de franare erau considerate "prea moi" iar intr-o perioada toba de esapament a fost sparta si schimbata ulterior cu cea de la 720. Pe la inceputul anilor '90 acest autobuz intra intr-un RK major. Se schimba tehnic mai tot ce s-a putut prelua de la colegii aflati la casare iar exterior se curata rugina si se ataseaza table noi. In plus, primeste o schema de culoare noua: alb cu doua dungi bleu, una lata in zona inferioara si una subtire, sub geamuri. In aceeasi perioada au intrat la RK alte trei DAC-uri care s-au ales cu scheme similare de vopsea: 2391, 3003 si 3815.
Nu se putea spune ca 4489 arata ca nou insa pentru cativa ani si-a facut din plin datoria. Cum unele lucruri nu rezista prea mult, 4489 a cedat prin 1999 si numarul sau a fost dat unui DAC din cele amintite anterior: 2391.
Schema de culoare a fost din nou schimbata: alb cu doua dungi galbene, una lata in zona inferioara si una subtire, sub geamuri. A prins noua numerotare si a fost casat intre 2003-2004.
4490 a avut, pe langa probleme de asamblare, un esec tehnic de proportii. A mers cativa ani in "straiele originale" dupa care a intrat la RK tot datorita ruginii. Se schimba totodata si piese ce tin de motor, transmisie precum si cutia de viteze. Iese din RK in culoarea galben-inchis cu dunga rosie sub geamuri. Din pacate nu rezista prea mult si cedeaza tehnic si iremediabil (motorul terminat) lasandu-i pe cei de la autobaza cu ochii mariti si buzele umflate... Numarul sau ete preluat de un alt DAC articulat despre care nu aveam prea multe informatii si nici nu stiam cum a sfarsit: 2994. Schema de culoare promovata: alb cu doua dungi albastru deschis, una lata in zona inferioara si una subtire sub geamuri. A fost casat in jurul anului 2001 si nu a prins noua numerotare.
De mentionat inca odata faptul ca autobuzele DAC de dinaintea anului 1988 au fost mult mai bune si mai robuste decat generatia de "scunde". Atat 4489 cat si 4490 au fost inlocuite cu autobuze mai vechi dar mai trainice.
Sa ne amintim si de prima generatie de DAC-uri articulate care au fost la Piatra-Neamt. Primele care au venit au fost 317 si 334, hidramate. Au urmat 554, 720 si 761. A fost mare bucurie la sosirea lor (pana atunci erau doar Roman-uri 112). Debut pe traseul Gara-Savinesti si ani buni de functionare fara probleme.
Primul care a cedat a fost 334. Motorul lui era intr-atat de obosit incat abia mai urnea masina de pe loc iar la urcarea pe o panta inclinata putea fi intrecut pana si de pietoni. Retras si casat in 1992 (informatie aproximativa).
317 a fost al doilea, cu toate ca a fost cred cel mai ingrijit autobuz din setul celor 5. In ultima perioada acuza si el probleme la motor. Casat prin 1994 (informatie aproximativa).
554 a fost cel mai longeviv. A fost casat prin 2001 si nu a prins noua numerotare. 554 si-a pastrat multe piese originale. A primit insa si destule accesorii si echipamente de la Roman-uri (geamuri, usa separatoare, banchete, bare de sustinere...) care il scoteau in evidenta intr-o maniera mai putin placuta. Schema de culoare nu mai fusese schimbata de ani buni (albastru cu dungi albe si portiunea dintre geamuri vopsita in negru) si asta fiindca s-a amanat mereu casarea lui. Cand se vorbea de 554 se punea urmatoarea intrebare: cat o sa mai reziste motorul? Iar cand s-a defectat la Roznov in gara mecanicii au crezut ca acela era sfarsitul autobuzului. Dar nu, 554 avea nevoie de o noua curea de transmisie... Si 554 a avut cutie hidramata insa a fost schimbata la scurt timp dupa introducerea in peisajul urban.
720 a rezistat pana spre sfarsitul anilor '90. Si el avea geamuri preluate de la Roman-uri 112. Tot motorul a fost de vina la retragerea sa in parcul rece.
761 a avut parte de un mare mister; se spune ca a avut mai mereu noroc la pasageri intrucat interiorul nu prezenta semne de vandalizare. Majoritatea banchetelor erau originale, panourile laterale si superioare erau foarte putin deformate (sa tinem cont de varsta!) si curate. Schema de culoare era cea originala si - incredibil sau nu - 761 nu si-a schimbat niciodata aceasta schema. Problemele mari au fost ridicate de motor si transmisie precum si de podea, cu placaje uzate, sfarmate si distantate in mod periculos. S-a incercat refacerea podelei in unele zone insa - dupa spusele persoanei cu care am vorbit - nu mai avea nici un rost, trebuia schimbat totul iar 761 era de acum la apus de cariera. Prin 1998 a fost retras in autobaza. De mentionat ca 554 avea aproape 20 de ani de functionare, 720 si 761 aveau peste 15 iar 317 si 334 peste 10. Iata primii pasi de succes ai industriei autohtone de autobuze. Pretentiile "emise" de aceste masini pe parcursul carierei lor nu au fost mari iar vizitele in halele de reparatii destul de rare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mariooo



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mar/2024
Mesaje: 1331
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 10:52:42    Titlul subiectului: 115565

Fostele autobuze ale TRANSURBAN si TROLEIBUZUL:(s-ar putea sa fie unele neconcordante intre schemele de vopsire si numere)


0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  395.3 kb
 Vizualizat:  de 29098 ori

0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 18 Aug 2009 14:33:11    Titlul subiectului: 115592

Cateva completari/corectari la lista postata de colegul nostru, Mariooo:
- 07RTU: schema initiala de culoare era alba cu dunga albastru-marin in partea inferioara. Dupa primul RK ii este vopsita doar dunga inferioara dar intr-un albastru inchis. Similar pentru 08RTU;
- 18RTU, 22RTU si 25RTU erau vehicule de serviciu (primul era o cisterna pentru combustibili ROMAN 8135, al doilea era o Dacia Break iar al treilea un microbuz ROCAR pentru personal);
- 30RTU (ex-396) era un IKARUS scurt cu schema de culoare rosu inchis iar partea superioara (dintre geamuri) si caroseria alba;
- 33RTU (ex-2993) a fost initial rosu cu dunga alba sub geamuri. Trece printr-un RK masiv si apare dupa vreo trei ani de absenta in schema de culoare prezentata;
- 35RTU (ex-2995) a fost initial alb cu dunga albastra sub geamuri (ca schema originala a lui 3003);
- 47RTU a fost un Rocar-Delta 112 RDC. Schema de culoare initiala era alb cu dunga albastra in partea inferioara. Nu mai stiu numarul de parc vechi;
- 44RTU (ex-4397) si 4398 au fost initial portocalii;
- 2391 avea initial schema de culoare alba cu dunga albastra sub geamuri (ca 3003);
- 3916 a avut intitial schema de culoare rosu inchis;
- 311 era caramiziu cu dunga lata alba;
- 361 avea schema de culoare ca a lui 371 insa nuanta de rosu mult mai inchisa;
- 1590 era inainte de casare jumatate alb jumatate albastru inchis. Nu am reusit sa aflu schema initiala de culoare;
- 1921 era inainte de casare alb cu dunga albastra lata in zona inferioara si dunga albastra subtire sub geamuri. In partea frontala avea trasate cateva liniute tot de culoare albastra. Nici in acest caz nu am reusit sa mai aflu schema originala de culoare;
- 3531 era portocaliu;
- 2940 avea o schema destul de interesanta: portocaliu pal cu tenta spre roz si dunga lata galbena.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 20 Aug 2009 09:01:53    Titlul subiectului: 115702

Spre sfarsitul anilor '90 si inceputul anilor 2000, societatea functiona deja in pierdere. Pe majoritatea traseelor din oras cat si din imprejurimile orasului Transurban-ul avea concurenta accerba a troleibuzelor si prin urmare numarul de ture efectuat pe zi a fost redus (in unele cazuri se injumatatise) iar incasarile au scazut. Prin 2000 au fost primele "plecari" de personal. Singurul beneficiu a fost acela ca nu mai erau necesare prea multe autobuze pe trasee, fapt ce a permis o "noua carpire" de mijloace de transport existente. Prin 2002 se ajunsese la ideea ca daca s-ar retrage Troleibuzul sau ar intra in greva, Transurban-ul nu ar face fata situatiei. Parcul auto era in continua scadere si cu exceptia a doua autobuze donate de primaria din Rouen (prin 2000 daca nu ma insel) nu se mai achizitiona nimic. Cele doua autobuze au rezistat foarte putin timp: UZP a cedat la doi ani de la achizitie iar UZR s-a dovedit mai rezistent cu aproape un an fata de colegul sau. Prin 2001-2002 se puteau inca observa ramasitele lui UZP imprastiate prin toata curtea Transurban-ului; foarte putine din piesele sale si-au gasit loc la autobuzele autohtone iar altele au fost montate la UZR. O parte din tabla exterioara ajunsese sudata peste gaurile din structurile metalice ale garajelor si atelierelor de reparatii (gauri provocate de rugina) precum si in geamurile sparte ale halelor. Au existat proteste si nemultumiri insa fara sprijinul primariei nu se mai putea face nimic... Iar primaria nu avea nici un interes sa investeasca in Transurban; a favorizat Troleibuzul si maxi-taxi-urile (se dezvoltau atunci intr-un ritm lent dar riguros). Unii dintre cei de la Transurban banuiau inca de la sfarsitul anilor '90 ce urma sa se intample cu societatea lor; altii credeau in privatizare. Speranta a fost cea care a murit ultima.
Perioada cuprinsa intre 1996 si 2001 a fost una dintre cele mai grele in vederea mentinerii autobuzelor pe linia de plutire. Treaba se facea in special cu lotul RTU, cu Ikarus-urile articulate si cu o parte din DAC-urile foarte vechi (generatia '80).
Lotul RTU a preluat practic trei sferturi din activitatea personalului auto. Au fost utilizate pana la epuizare, erau zile cand rulau pe tot parcursul programului si mai ieseau si la speciale. 02 RTU a fost unul dintre cele mai robuste. A avut de cateva ori probleme cu iluminarea exterioara, prin 2000 a acuzat necazuri cu suspensiile si transmisia iar mai apoi diferite necazuri la motor care s-au amplificat tot mai mult spre anii 2002-2003. A fost casat prin 2005 (informatie incerta). Casate au fost si 05RTU (catalogat drept dezastru spre sfarsitul activitatii sale), 06 RTU (care trecuse prin 2001 printr-un RK substantial si arata destul de bine insa tehnic era uzat excesiv), 07 RTU (afectat puternic de rugina si cu podelele interioare zob). 03 RTU si 04 RTU au fost mai "ambitioase" insa nu au rezistat nici ele prea mult. Si 10 RTU era obosit, mecanicii interveneau deseori la motorul sau si alaturi de 06 RTU era considerat unul dintre cele mai problematice autobuze din lot. Celelalte s-au dovedit a fi mai rezistente, drept urmare 16RTU si 17RTU au prins epoca Troleibuzul...
Ikarus-urile au sosit in mai multe episoade: noi au fost "cele cu numar mic": 420, 490, 550, 604, 623, 918, 966. O parte dintre ele sunt cu patru usi (420, 550), altele cu doua usi (490, 604, 623, 918, 950, 966).
Probleme au fost cu cele cu doua usi: urcarea era pe la usa din spate, unde era amplasata ghereta taxatoarei iar coborarea prin fata. Probleme apareau la coborare, cand era inghesuiala si lumea trebuia sa ajunga la prima usa... Dupa cum stim, IKARUS a produs mereu autobuze rezistente si nu au existat exceptii nici la lotul din prima jumatate a anilor '80; au fost functionale si nu au creat probleme pana in a doua jumatate a anilor '90, adica mai bine de 15 ani de functionare. 420 avea banchetele terminate iar articulatia facea probleme. Initial a fost crem deschis, pe urma alb cu dunga gri in zona inferioara (revopsit si cu un RK amanuntit in 1999).
604 a cazut prada ruginii. O parte din banchete au fost inlocuite, la fel si cateva panouri laterale iar mocheta in zonele de trafic intens nu a mai fost peticita, lasand sa se vada placajele de sustinere. La 604 nu au fost mari sperante fiindca intra deseori pe speciale si prin urmare interesul s-a dat in special asupra partilor tehnice.
490 a fost utilizat si el intens pe traseele interurbane. Ajunge intr-o perioada utilizat pentru specialele spre Savinesti si mai apoi devine preferat pentru cursele lungi. Schema intiala de culoare era galben deschis cu dunga lata alba in zona mediana si cu dunga bleu subtire sub geamuri. avea mereu un panou metalic in zona lunetei (fusese sparta si nu s-a gasit inlocuitor). Are parte si el de un RK major destinat in special partii tehnice. Primeste si o schema de culoare simpla: galben ocru. Prin 2005-2006 a fost vandut unui particular din Buzau.
550 a fost utilizat cam pe majoritatea traseelor locale. Foarte activ insa si cu destule probleme cauzate de vechime, majoritatea tinand de aspectul salonului. S-au schimbat si la el geamuri, a primit burduf nou in urma RK-ului (prin 1999 potrivit informatiilor primite) si o schema noua de culoare: alb cu galben, ca-n schemele deja postate. S-a casat prin 2005, in urma unui proces colectiv.
623 a fost, ca si-n cazul lui 604, utilizat pe interlocale cat si pe speciale. A fost Ikarus-ul cu cel mai ingrijit interior. Si-a pastrat schema originala de culoare si dupa RK. Casat la gramada prin 2005.
918 a fost exceptia. A rulat foarte putin, pana pe la sfarsitul anilor '80 si prin urmare a scapat de evidenta mea sau a lui Mariooo. Initial era alb cu dunga galbena in zona inferioara si alta dunga galbena, lata, in zona mediana. Nu a rezistat mult fiindca avea probleme grave la motor si nu a putut fi reparat. Ajunge donor si cel care beneficiaza de articulatia sa este 966.
Acesta din urma a fost ca si 623, unul dintre cele mai ingrijite autobuze ale Transurban-ului. Soferii care l-au condus aveau "trecere" la mecanici si prin urmare 966 era mereu in forma maxima, cu instalatiile verificate, sistem de iluminare de balizare activ, faruri curatate si reglate, banchete ingrijite (peticite in unele locuri). Schema de vopsea si-a pastrat-o pana la casare. A prins ca si celelalte Ikarus-uri amintite anterior (cu exceptia lui 918) numere noi, el devenind NT-40-RTU. A fost casat prematur in opinia omului cu care am discutat. NT-40-RTU ar mai fi rezistat si astazi (desigur, daca ar fi avut parte de ingrijirile primite pe timpul Transurban-ului).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 12:04:43    Titlul subiectului: 115767

Continui cu cateva precizari depsre lotul 02-17RTU. In primii ani de la aducerea lotului o parte dintre soferi au iesit la pensie iar in locul lor au fost adusi altii mai tineri. O parte dintre ei au efectuat SCOALA pe autobuzul 03 RTU care primise chiar autocolante in acest scop. Rolul de autobuz pentru ciraci a fost refuzat de 03 RTU aproximativ un an mai tarziu. Prin 2000-2001 si 17 RTU a deservit cursuri practice pentru scoala de soferi. 16 RTU a fost, la inceputul venirii sale, alb cu dunga albastra in zona inferioara (!). Cateva incidente precum si reparatiile exterioare premature (ca de obicei cauzate de rugina) au determinat un RK de suprafata in urma caruia 16 RTU a devenit alb cu dunga portocalie in zona inferioara (precum in postarile mele si ale lui Mariooo). 16 RTU a rulat in schema de culoare originala aproximativ un an. In urma schimbarilor (sudare de table si schimbari de trape laterale) a primit o alta schema de culoare (cea amintita).
Sa revenim acum la era autobuzelor IKARUS. Atentia mi s-a indreptat in special asupra autobuzelor articulate care deserveau deseori traseele locale si cursele speciale. Am mentionat deja cateva achzitii in postarea anterioara. Sa revenim acum la un alt lot adus pe la inceputul anilor '90: EUN, EUP, EUR, EUS si EUT, toate initial cu scheme de culoare alb cu bleu (bleu pana sub geamuri iar caroseria si usile albe). EUP a fost singurul care si-a pastrat pana la casare aceasta schema. Celelalte au primit diferite scheme noi, la cativa ani dupa achizitie. Despre EUN, EUR si EUT nu se poate reprosa nimic; si-au facut datoria cu constienciozitate. EUP a avut momente de cadere insa a fost refacut mereu, ultima oara cu piese de la EUS. Acesta din urma a cedat prematur, in a doua jumatate a anilor '90, a fost mai intai retras intr-un garaj si pe urma a devenit donor. Cutia de viteze si transmisia erau terminate iar puntea B trebuia schimbata. Repararea lui EUS ar fi costat prea mult si nici piese de schimb nu erau (celealte IKARUS-uri erau functionale iar 918 era de ani de zile oale si ulcele...) asadar casarea lui a fost iminenta. O parte din banchetele sale au ajuns la EUT si altele la 420; majoritatea sistemelor si echipamentelor au fost transferate la EUP. Practic, RK-urile IKARUS-urilor s-au facut cu piese de la acest autobuz precum si de la un altul, cedat la cateva luni "distanta".
CHE a aparut solitar in curtea autobazei. De fapt, in perioada aparitiei sale (cu cateva luni inaintea setului EU) s-au adus mai multe IKARUS-uri cu doua usi, de culoare portocaliu inchis cu canate albe. Majoritatea au nimerit la autogara si doar unul dintre ele a ajuns la Transurban. CHE seamana leit - ca aspect si dotari - cu NT-01-DZU din fotografiile postate de Mariooo in cadrul topicului destinat autobuzelor particulare din Neamt. A rezistat pana la casarea colectiva si nu a necesitat prea multe interventii, fiind totodata considerat unul dintre cele mai bune Ikarus-uri. Asigura de multe ori legatura intre Savinesti si zonele limitrofe.
Din lotul EU mai face parte si un Rocar 112 (EUU), cumparat la "o strangere de fonduri". Un caz asemanator s-a intamplat si cu 1958...
Asadar, la Transurban mai vine un lot de IKARUS-uri format din trei bucati, initial toate rosii cu usi si caroserie alba. Toate trei au - ca si cele din lotul EU - patru usi. Din acest lot dupa aproximativ sase ani de functionare FPR si mai apoi FPT primesc scheme noi de culoare. FPR devine alb cu dungi albastre si mai apoi, la un alt RK, rosu cu dunga lata alba si caroseria tot alba iar FPT primeste o schema asemanatoare. FPR a avut ceva probleme cu articulatia, a schimbat doua burdufuri in decurs de un an, axa C precum si o parte din geamurile laterale precum si luneta. Usa a III-a a fost pentru o perioada de timp blocata (nu functiona mecanismul de deschidere). De asemenea, o parte din banchete au fost inlocuite iar in unele portiuni (in special in zona inelului de articulatie si-n dreptul celei de-a patra usi) mocheta a fost intarita; la treptele de acces din dreptul celei de-a patra usi s-a sudat, pe sub placaj, un element de rezistenta.
FPT nu a cauzat balamuc semnificativ. A avut si el probleme cu rugina precum si cu sistemul de evacuare. Inainte de RK-ul de prin 1998 a avut suspensiile schimbate, cutia de viteze precum si sistemul de franare si cel de actionare al usilor II si IV. Ca si FPR, a rezistat pana la casarea colectiva.
FPS a fost cel care a cedat primul, pe traseu spre Roznov a "bufnit" motorul. Nu s-a mai putut face nimic (doar sa se monteze un motor nou dar de unde asa ceva?) si a devenit si el donor. "Bubuiala" lui FPS a avut loc prin 1995, conform informatiei primite. De mentionat ca acest IKARUS a fost casat in schema de culoare originala iar componentele sale au ajutat la mentinerea in functiune a colegilor de lot (FPR si FPT).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul NEAMȚ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community