Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Funicularul Cetatii Devei

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport pe cablu
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 37
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 28 Mar 2007 16:22:19    Titlul subiectului: Funicularul Cetatii Devei 77935

Ascensorul inclinat a fost realizat in anul 2003, de catre CWA Construction Switzerland, in scopul de a facilita accesul la Cetatea Devei. Din informatiile si lucrarile vazute la fata locului, se lucra la conservarea si restaurarea unor parti ale cetatii, in dorinta de a fi reintegrata in circuitul turistic. Imaginile au fost realizate in anul 2005.


AI Deva 5478 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  223.54 kb
 Vizualizat:  de 22841 ori

AI Deva 5478 _11.jpg



AI Deva 5483 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  140.72 kb
 Vizualizat:  de 22841 ori

AI Deva 5483 _11.jpg



AI Deva 5484 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.61 kb
 Vizualizat:  de 22841 ori

AI Deva 5484 _11.jpg



AI Deva 5488 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.63 kb
 Vizualizat:  de 22841 ori

AI Deva 5488 _11.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sdanescu



Data înscrierii: 26/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Mar/2017
Mesaje: 37
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 28 Mar 2007 16:24:25    Titlul subiectului: 77936

Alte cateva imagini cu acelasi subiect.


AI Deva 5497 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  209.33 kb
 Vizualizat:  de 22840 ori

AI Deva 5497 _11.jpg



AI Deva 5572 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  128.78 kb
 Vizualizat:  de 22840 ori

AI Deva 5572 _11.jpg



AI Deva 5573 _11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  158.41 kb
 Vizualizat:  de 22840 ori

AI Deva 5573 _11.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Aug 2007 16:05:08    Titlul subiectului: 82110

Am avut și eu ocazia să vizitez Deva, ocazie cu care am profitat pentru a vizita Cetatea Devei și a studia acest mijloc de transport mai puțin obișnuit pentru România. Deși este numit uneori "funicular", denumirea lui lui oficială este de... "telecabină", asta cu toate că modul de funcționare diferă mult și esențial față de telecabina "standard", apropiindu-se mai mult de modul de funcționare al unui ... lift!
Să vedem mai întâi un set de poze cu Cetatea Devei și cu prima parte a căii de rulare a "telecabinei".



P1090997.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  75.12 kb
 Vizualizat:  de 22524 ori

P1090997.jpg



P1100005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.56 kb
 Vizualizat:  de 22524 ori

P1100005.jpg



P1100006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.19 kb
 Vizualizat:  de 22524 ori

P1100006.jpg



P1100008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.4 kb
 Vizualizat:  de 22524 ori

P1100008.jpg



P1100009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  98.26 kb
 Vizualizat:  de 22524 ori

P1100009.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Aug 2007 16:12:50    Titlul subiectului: 82111

Alte poze, cu calea de rulare și cu "telecabina" propriu zisă.
Cabina este dotată cu niște roți sau role și rulează pe niște "șine", în fapt niște platbande mai late, de oțel; între aceste două șine/platbande de rulare se află, plasată asimetric față de cele 2 șine de rulare, o a treia șină, un fel de cornier care cred că are funcția de ghidare a cabinei.
Spuneam că această "telecabină" seamănă mai mult cu un lift, ca principiu de funcționare, și asta deoarece pe dedesubrul "șinelor" se află o contragreutate, care rulează în sens invers față de cel al cabinei.
În timp ce telecabina standard rulează pe un cablu aerian, care are 2 funcții, de susținere a telecabinei și de ghidare a acesteia, în cazul "telecabinei" din Deva aceasta rulează pe acele platbande, cablurile având doar rolul de a asigura tracțiunea și asigurarea contra eventualelor accidente.



P1100010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.21 kb
 Vizualizat:  de 22522 ori

P1100010.jpg



P1100011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.99 kb
 Vizualizat:  de 22522 ori

P1100011.jpg



P1100012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.24 kb
 Vizualizat:  de 22522 ori

P1100012.jpg



P1100013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.06 kb
 Vizualizat:  de 22522 ori

P1100013.jpg



P1100014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.85 kb
 Vizualizat:  de 22522 ori

P1100014.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Aug 2007 16:15:37    Titlul subiectului: 82112

Alte câteva imagini cu calea de rulare, cu locul de îmbarcare din perimetrul Cetății și cu telecabina propriu-zisă.


1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.94 kb
 Vizualizat:  de 22521 ori

1.jpg



3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.13 kb
 Vizualizat:  de 22521 ori

3.jpg



4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.45 kb
 Vizualizat:  de 22521 ori

4.jpg



6.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.43 kb
 Vizualizat:  de 22521 ori

6.jpg



76.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.44 kb
 Vizualizat:  de 22521 ori

76.jpg



87.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.35 kb
 Vizualizat:  de 22521 ori

87.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2017
Mesaje: 6132
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 29 Aug 2007 16:20:22    Titlul subiectului: 82113

Vederea din Cetatea Devei asupra orașului este minunată, îți permite să te orientezi foarte bine, chiar dacă nu cunoști orașul, și poți "depista" diverse chestii interesante.
Așa cum veți observa într-una dintre poze, am "văzut" un schelet de Roman 111, abandonat.
Am postat și biletul, o călătorie dus-întors costă 5 RON/persoană pentru adulți. (eu am plătit 10 RON pentru că eram 2 persoane).
Erau și ceva reduceri pentru elevi/studenți, dar n-am reținut tarifele.



0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  160.71 kb
 Vizualizat:  de 22519 ori

0.jpg



P1100021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.16 kb
 Vizualizat:  de 22519 ori

P1100021.jpg



P1100040.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.25 kb
 Vizualizat:  de 22519 ori

P1100040.jpg



rP1100020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.04 kb
 Vizualizat:  de 22519 ori

rP1100020.jpg



z-bilete-3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.41 kb
 Vizualizat:  de 22519 ori

z-bilete-3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Sâm 08 Dec 2007 02:01:09    Titlul subiectului: Da, este un lift 85532

Chiar daca nu e pe verticala, ci are doua portiuni, una oblica si una aproape orizontala, cabina este un lift si nu o telecabina. Acea sina plasata asimetric, pe care a mentionat-o cineva inainte, se numeste glisiera (are forma unui T) si este folosita la toate lifturile din lume. Sinele plate au rolul de a ghida si fixa cabina. Contragreutatea ruleaza in sens invers pe sub sistemul de rulare al cabinei, iar in partea superioara iesirea se face exact ca la orice lift.
Glisiera este standard, se foloseste pentru traseul cabinei oricarui lift din lume, ba mai mult, atat modul de imbinare a segmentelor glisierei (cu eclise), cat si modul de prindere a glisierei de scheletul metalic, sunt identice cu ale tuturor lifturilor din lume (de asemenea, standard).
Probabil ca si contragreutatea se misca tot pe glisiere (profiluri T), insa mai mici decat glisiera cabinei.
La unele lifturi, in special la cele ale blocurilor construite in Bucuresti dupa 1985, contragreutatea se deplaseaza pe cabluri din otel, identice cu cele de tractiune, cate 2 cabluri pe fiecare parte a contragreutatii (solutie adoptata si la cele 2 lifturi invecinate ale magazinului Victoria din Bucuresti - sunt foarte interesante toate lifturile acestui magazin, unul dintre ele are vreo 8 cabluri de tractiune). Nu s-au mai folosit glisiere la contragreutate din pricina economiei de otel dictata de Ceausescu.
Este interesant de aflat intervalul de ungere al sinelor si glisierelor, tinand cont ca liftul este expus intemperiilor, spre deosebire de lifturile din blocuri, in putul carora temperatura este relativ constanta mereu.
M-am uitat mai bine la poze, cablurile de tractiune sunt de asemenea identice cu cele folosite la toate lifturile de persoane din lume.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 467
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 15 Noi 2008 22:53:02    Titlul subiectului: 101132

Vin si eu cu cateva poze din Deva pe baza acestui subiect.


IMG_2148.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  54.51 kb
 Vizualizat:  de 20770 ori

IMG_2148.JPG



IMG_2156.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.12 kb
 Vizualizat:  de 20770 ori

IMG_2156.JPG



IMG_2167.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.88 kb
 Vizualizat:  de 20770 ori

IMG_2167.JPG



IMG_2169.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.79 kb
 Vizualizat:  de 20770 ori

IMG_2169.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
silviu



Data înscrierii: 11/Feb/2008
Ultima vizita: 17/Dec/2017
Mesaje: 219
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 16 Noi 2008 01:51:07    Titlul subiectului: 101153

Cum ziceati si voi ca telecabina este facuta de elvetieni, anul trecut am avut ocazia sa merg la St. Moritz si chiar cu telecabine similare ca astea de la Deva am urcat pana la un "refugiu", se cheama Chantarella:


Picture 048.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.19 MB
 Vizualizat:  de 20754 ori

Picture 048.jpg



Picture 050.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.25 MB
 Vizualizat:  de 20754 ori

Picture 050.jpg



Picture 076.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.22 MB
 Vizualizat:  de 20754 ori

Picture 076.jpg



Picture 082.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.18 MB
 Vizualizat:  de 20754 ori

Picture 082.jpg



Picture 083.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1006.53 kb
 Vizualizat:  de 20754 ori

Picture 083.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Iul/2014
Mesaje: 130
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 17 Noi 2008 10:56:42    Titlul subiectului: St. Moritz 101204

O simbioză interesantă între două principii de funcționare complet diferite, al tramvaiului și al funicularului.
Fotografiile sunt foarte frumoase și ne fac să tânjim după adevărata civilizație.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Sheena



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 12/Apr/2016
Mesaje: 281
Locație: Braila

MesajTrimis: Lun 17 Noi 2008 11:53:05    Titlul subiectului: 101207

Eu credeam ca cablu de la telecabina, telegondola si furnicular, pe langa sustinerea si asigurarea contra accidentelor, are si curent electric care le alimenteaza un mic motor care sa le propulseze pe cablu. Nu imi pot imagina acum in secolul XXI pe cineva stand in statiile din capat si comandandule rotind de o manivela. Eu imi imaginam doar ca este cineva care apasa un buton pentru intreruperea curentului pe cablu si repornirea curentului dupa ce telecabina se incarca. Am observat ca cei care supravegheaza incarcarea telecabinei, vorbeste prin statie cu omologul sau din celalat capat, daca si acolo s-au imbarcat toti si e telecabina plina, si daca totul e ok si sa le dea drumul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
COSTACHE MIHAIL



Data înscrierii: 01/Feb/2009
Ultima vizita: 28/Noi/2017
Mesaje: 345
Locație: Bucuresti 2 (Tei)

MesajTrimis: Mie 04 Mar 2009 21:22:30    Titlul subiectului: FUNICULARUL DIN CETATEA DEVEI 107202

Mai exista in Romania si alte funiculare in afara de cel din Cetatea Devei ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 11:05:12    Titlul subiectului: 115639

Am observat ca traseul are doua inclinari. Cabina isi schimba si ea inclinarea in cele doua portiuni diferite? Sau pasagerii isi schimba ei modalitatea de sustinere in interior?
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
AndyNed



Data înscrierii: 22/Mar/2008
Ultima vizita: 08/Sep/2010
Mesaje: 38
Locație: Piatra Neamt; Iasi

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 21:58:32    Titlul subiectului: 115680

Banuiesc ca podeaua actioneaza ca un giroscop, ar fi culme sa te tii de balustrade cand se schimba unghiul inclinarii.
_________________
NEDDesign
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Transport pe cablu Ora este GMT + 3 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community