Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 22:23:18    Titlul subiectului: 116278

Kaustik a scris:
Chiar am urmarit din acel moment sa vad ce se va intampla. Soferul a scos frumusel telefonul si si-a anuntat colegii de la Obor ca are probleme cu niste indivizi. Cand am coborat la Obor, am stat in loc sa vad ce se intampla. Tin sa va anunt ca acei indivizi beti n-au fost batuti, nu s-a intamplat nimic cu ei, doar ca au fost speriati bine de cativa baieti. Laughing


Bun, deci trebuie sa ii invatam pe soferii de la RATB sa procedeze ca (maxi-)taximetristii. Insa ce te faci cand capatul cu probleme e la mama naibii' de restul retelei? Sa stii ca autobuzele nu sunt porpietatea lor, sa se poata plimba cu ele pe unde vor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 22:31:43    Titlul subiectului: soferi 116279

Sa fim seriosi. RATB-istii nu pot face treaba politiei. Si chestia asta, pe care am vazut o si la taximetristi m i se pare mai ilegala decit cei ce fac ceva prin autobuze. In termeni legali cred ca este constituire de grup infractional Cool

Asa o fi cu centrul de greutate? Prin incarcarea cu pasageri in picioare creste oricum pericolul de accidente, unii se pot tine, altii nu, altii nu au o pozitie buna, se calca pe picioare. In plus pe culoarul unui microbuz abia ai loc sa mergi in spate, de multe ori aplecat, dar sa mai stai si in picioare citeva statii? Si de ce trebuie sa stai in picioare, cand ne dorim un transport civilizat?Daca se intimpla des sa se mearga in picioare inseamna ca nu s a calculat bine necesarul de trasnport pe traseul respectiv, deci ar trebui refacut calculul si revazuta licitatia pe traseu. Ceea ce nu cred ca mai face nimeni. Si inca o intrebare; daca eu am un microbuz cu 9 locuri si iau 12 pasageri sunt amendat ca am depasit capacitatea. Pentru ca prin lege nu am voie asa ceva. De ce la microbuzele de transport public e voie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 00:12:36    Titlul subiectului: 116280

In primul rand, nu am pretins ca autobuzele ar fi proprietatea lor, dar macar sa fie in stare sa protejeze ceea ce li se da in proprietate sau spre folosire. Iarasi mi se rastalmacesc vorbele. Asa cum am mai zis, daca nu sunt proprietatea lor, poate sa le dea si foc sau sa le dea drumul in Dambovita, ca doar nu sunt ale lor, nu? Mentalitate cretina pur romaneasca: nu-i al meu, nu ma intereseaza. E exact aceeasi chestie cu a permite unor indivizi sa-ti vandalizeze vehiculul. Sunt la capat de linie la mama naibii, nu-i nimica, precum am mai zis, sa fie dotati cu arme de foc sau cu aer comprimat, eventual si bate (practica e des intalnita la toti soferii de orice vehicul aproape, toti au pitita o bata sub scaun). Daca statul si organele de ordine nu sunt in stare sa-mi apere proprietatea si pe mine, inseamna ca trebuie s-o fac eu. Ce sa fac, sa stau deoparte si sa ma uit cum un grup de indivizi imi strica masina sau sa stau sa incasez pumni de la ei? Laughing Laughing Pe bune acuma, ce naiba, sa fim seriosi, pana si cainii au instinctul de a se apara cand sunt atacati si sar sa muste. Din pacate la noi nu mai exista simt civic (daca exista un conflict pe strada, nimeni nu sare), iar statul are grija sa ne scuture de bani prin taxe si impozite, dar inapoi de la stat nu primim nimic bun (sub ce forma vreti voi), nici macar apararea integritatii fizice.

Asociere in vederea comiterii de infractiuni? Ha, ha, ha, ma faceti sa rad Laughing Laughing Eu as numi-o "apararea proprietatii de drept comun". Daca statul nu e in stare sa-mi apere proprietatea (nu e suficient doar "sa garanteze si sa respecte proprietatea privata", asa cum se abereaza prin Constitutie) prin organele si institutiile de ordine publica si aparare, atunci sunt nevoit s-o fac eu, in comun cu cei care au, administreaza si folosesc cu mine respectiva proprietate. Exista anumite legi nescrise, firesti pentru toata lumea, pe care le intelege si un copil de 4 ani, legi pe care "le respecta" pana si animalele: sunt atacat, ma apar cum pot. Nu cred ca ati trecut vreodata pe langa un grup de taximetristi si ati fost atacati, ca sa afirmati ca e asociere in vederea savarsirii de infractiuni, in schimb daca mergeti linistiti pe strada dupa anumite ore prin zone ca Ferentari sau Rahova sunt sanse mari sa fiti atacati. Alea sunt persoane asociate in grupuri in vederea savarsirii de infractiuni, nu cei care se apara tot in grup. E o mica diferenta.

Ce sa-i faci, asta e, mentalitatea este produsul societatii in care traim. Daca oamenii legii si-ar face datoria si ar proteja cetateanul, acesta n-ar mai gandi ca in Vestul Salbatic, sa se apere cu arma, cutitul sau bata. Discutia deja o ia pe alt fagas, eu zic sa ne oprim aici.
Citat:
Daca se intimpla des sa se mearga in picioare inseamna ca nu s a calculat bine necesarul de trasnport pe traseul respectiv, deci ar trebui refacut calculul si revazuta licitatia pe traseu. Ceea ce nu cred ca mai face nimeni.
Adevarat, bine gandit, bine spus. Patronii de maxi-taxi nu aleg si folosesc traseele dupa capul lor, ci pe cele pentru care au licenta (adevarat, exista si exceptii, incalcari de reguli, dar iarasi, cine incalca regulile, trebuie sa plateasca - nu se intampla asta? pai din cauza incompetentei organelor legii, vedeti ce am tot spus mai sus... se da spaga nu stiu unde? mita exista peste tot, chiar si in Occident, nu se da doar in Romania, asta e iarasi o falsa problema, mita e un lucru generalizat greu de starpit si tine iar de mentalitatea colectiva).

Acolo unde vehiculele nu fac fata, trebuie luate masuri: introducerea mai multor vehicule pe traseu, introducerea autobuzelor sau midibuzelor (acolo unde firmele private au aceasta posibilitate, iarasi zic, depinde de posibilitatile fiecaruia, nu va imaginati ca patronii sunt imbecili si isi tin midibuzele sau autocarele de bibelou, ca doar au dat bani pe ele ca sa faca bani cu ele!), nu eliminarea privatilor de pe traseu "pentru incompetenta" sau "ca nu fac fata" sau mai stiu eu ce. Daca ii elimini, in loc ce vei pune? Sau mai bine zis pe cine? Statul? CFR-ul? Laughing Amintiti-va ce am spus despre orasul Darabani, care n-are nici macar gara (exemple de localitati care nu beneficiaza de transport din partea mariei sale "statul roman" mai exista, bineinteles). Cum mai ajung oamenii aceia la Bucuresti sau macar pana la resedinta judetului, la Botosani? Pe jos? Cu caruta? Laughing N-ar fi primul caz...

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 02:32:00    Titlul subiectului: 116283

Mentalitate, mentalitate, dar daca te prinde Miliția că ai la tine chiar și un briceag imediat te bagă la zdup pentru ,,port ilegal de armă albă".

Citat:
Acolo unde vehiculele nu fac fata, trebuie luate masuri: introducerea mai multor vehicule pe traseu, introducerea autobuzelor sau midibuzelor (acolo unde firmele private au aceasta posibilitate, iarasi zic, depinde de posibilitatile fiecaruia, nu va imaginati ca patronii sunt imbecili si isi tin midibuzele sau autocarele de bibelou, ca doar au dat bani pe ele ca sa faca bani cu ele!), nu eliminarea privatilor de pe traseu "pentru incompetenta" sau "ca nu fac fata" sau mai stiu eu ce. Daca ii elimini, in loc ce vei pune?

Stai așa... în momentul în care o firmă participă la o licitație, își asumă niște reguli pentru fiecare traseu, între care numărul curselor și capacitatea de transport (că la ARR ,,autobuz mare" înseamnă 22 de locuri e altă mâncare de pește). Dacă nu poate să facă toate cursele (pentru că n-are cu ce), nu se cheamă că nu respectă licența și trebuie dat afară de acolo? Adică... el și-a luat angajamentul că face toate cursele alea. Dacă s-a întins mai mult decât l-a ținut plapuma e strict problema lui, să se refacă licitația și să vină unul care are cu ce. E simplu și funcționează peste tot, numai în Rromânica noastră nu.
Desigur, apare și problema capacității, adică nimeni nu poate să oblige operatorul să își ia vehicule cu mai mult de 10 sau 22 de locuri (în fucnție de traseu), ceea ce iar mi se pare o mare tâmpenie... ce-i aia traseu de 22 de locuri? Ar trebui impuse alte conditii, sa zicem autobuze de 25 de locuri (pe scaune), adica midibuze, autobuze de 35 de locuri (pe scaune), deci autobuze de 11-12m si autobuze de 50 de locuri (pe scaune), articulate; apoi ar trebui facuta diferentierea intre autobuz urban/suburban (pentru locale curse intrajudetene) si autocar pentru curse interjudetene peste o anumita distanta (30 km sa zicem). Asta ar trebui sa fie criteriul principal de selectie, nu categoria de confort a dubei si vechimea parcului dau vechimea pe traseu: posibilitatea de a deservi eficient un traseu, cu suficiente vehicule care sunt suficient de mari sa ia toti calatorii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 08:02:34    Titlul subiectului: necesar 116284

Aveti idee cine stabileste necesarul de transport? Sau caietul de sarcini se face asa cum se face peste tot? Adica ceva de genul cite microbuze are dl X care trebuie sa cistige licitatia si in functie de asta apare si necesarul de transport? Pe de alta parte ma indoiesc serios de competenta celor de la RAR si ARR, cred ca de aici ar trebui inceputa reforma in transportul rutier.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 08:57:39    Titlul subiectului: 116286

Kaustik a scris:
La fizica din scoala generala se invata ca centrul de greutate ESTE UNIC, nu se modifica, fiind determinat DOAR DE DIMENSIUNILE GEOMETRICE ALE CORPULUI. Aduceti-va aminte acele exercitii prin care elevul era invatat sa determine centrul de greutate al diferitelor forme si corpuri geometrice simple, de exemplu un paralelipiped: se trasau punctat diagonalele iar intersectia lor reprezenta centrul de greutate. Concluzia: indiferent ca paralelipipedul respectiv cantareste un gram sau 10 tone, centrul lui de greutate ESTE UNIC DETERMINAT Exclamation
Stii tu ceva, dar, din nou!, dupa ureche.
Sa te lamuresc, cu niste exemple, ca sa intelegi:
Daca ai un cub cu latura de 1 metru, confectionat dintr-un material solid, omogen, sa zicem plastic, da, centrul de greutate este exact in centrul cubului; daca ai acelasi cub cu latura de 1 metru, confectionat dintr-un alt material solid, omogen, sa zicem plumb, da, centrul de greutate este tot acolo, exact in centrul cubului.

Ei, acum sa-ti dau exemplul care ar trebui sa te lumineze si pe tine si pe altii mai neatenti la lectia de la scoala: de exemplu ai o cutie de forma unui cub cu latura de 1 metru (asemanator unui acvariu, sa zicem, ca sa fie mai usor de imaginat). Daca umpli total acest cub cu apa, centrul de greutate al lui va fi exact ca si in exemplele anterioare in centrul cubului; ei, ce te faci insa daca umpli cubul doar pe jumatate cu apa? Pai centrul de greutate al ansamblului cub+apa din el se va gasi acum undeva la aproximativ 1/4 din inaltimea cubului, masurata fata de baza.

Intelegi acum cum influienteaza incarcatura suplimentara - calatorii in plus - pozitia centrului de greutate al "cutiei" in care sunt incarcati, adica al dubei?

Am facut si un desen, pentru a fi mai sugestiv, considerand greutatea cutiei neglijabila; sigur ca duba are o greutate deloc neglijabila, dar calatorii suplimentari din duba influienteaza similar pozitia centrului de greutate al dubei...
unimog a scris:
Aveti idee cine stabileste necesarul de transport? Sau caietul de sarcini se face asa cum se face peste tot? Adica ceva de genul cite microbuze are dl X care trebuie sa cistige licitatia si in functie de asta apare si necesarul de transport?
Am o banuiala cum ca "treaba" se face in functie de "disponibilitatile" privatilor; daca au dube, caietul de sarcini se face pe vehicule cu minim 10 locuri; daca au si autobuze in stare buna, la punctaj vor conta mai mult autobuzele in stare buna, adica "confortul"; daca au autobuze sau microbuze harburi, va conta "vechimea pe traseu" si tot felul de astfel de gaselnite "adaptate" la profilul "castigatorului" "licitatiei" de traseu...


centrugreutate.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  13.04 kb
 Vizualizat:  de 13103 ori

centrugreutate.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf


Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Mie 02 Sep 2009 10:19:11, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 09:11:00    Titlul subiectului: centru de greutate 116288

Cel mai simplu ii spuneai ca centrul de greutate al unei macarale turn este mai sus decit al turnului Effel, daca ar avea acceasi inaltime si perimetru al bazei. In plus corpurile oamenilor, se misca si creeaza un impuls suplimentar in timpul virajelor, daca nu se afla fixate in scaune. Altfel ar lua pasageri in picioare si la avion:))
Iar caietul de licitatii pe traseu cama sa se face: in functie de ce au oamenii pe acasa, o duba, un autobuz. Ce nu inteleg eu si poate ma lamuriti, de ce este nevoie de exclusivitate a unei firme pe un traseu. Isi pot afisa fiecare pe traseu tarifele si orele de sosire si atunci ar fi o concurenta corecta. La piata cei care vand rosii sunt la un loc, cei cu brainza la fel si fiecare isi lauda marfa.
In plus noi am plecat de la un accident teribil si am ajuns sa vorbim de centre de greutate. Mai stie careva care i mersul anchetei? Ca e devreme pentru o concluzie finala. Sau daca soferula murit el e singurl vinovat si gata?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 09:26:06    Titlul subiectului: Re: centru de greutate 116289

unimog a scris:
Ce nu inteleg eu si poate ma lamuriti, de ce este nevoie de exclusivitate a unei firme pe un traseu. Isi pot afisa fiecare pe traseu tarifele si orele de sosire si atunci ar fi o concurenta corecta.
Este nevoie de EXCLUSIVITATE pe traseu tocmai pentru a preveni acele intreceri disperate intre soferi pentru a ajunge primii in statii si a acapara calatorii, dispretuind regulile elementare de circulatie si siguranta.

Hai sa detaliem un pic, ca sa vezi ca nu e ceea ce pare la prima vedere. In lege se vorbeste despre exclusivitatea pe traseu a unui OPERATOR de transport. Ce inseamna asta? Inseamna ca o firma oarecare participa la licitatii in calitate de operator si castiga dreptul de a face transport pe ruta aia. Daca firma e suficient de puternica si dispune de suficiente vehicule, face singura treaba; daca nu are suficiente masini, atunci acest operator ia sub aripa sa mai multe firmulite - unele poate cu cate un singur autobuz/microbuz - pe care le organizeaza si gestioneaza unitar.

Adica OPERATORUL de transport face un grafic de circulatie, un orar, astfel incat se stie ca la ora X e microbuzul lu' George, la X+2 e microbuzul lu' Vasile, la x+5 e al lu' Benone s.a.m.d. Adica dispare - cel putin teoretic - acel furt al calatorilor, pentru ca soferii de microbuze sunt angrenati in aceeasi uniune de firme; cred ca asta a fost ideea, spiritul legii.
In realitate insa cred ca soferii mai trag si pentru ei, insa e mai dificil, ca fiind in aceeasi firma, ori impart "prada", ori se dau in gat unii pe altii s.a.m.d.

Cand insa "concurenta" de pe acelasi traseu se face intre niste privati disperati dupa bani si niste angajati la stat care nu sunt stimulati prin comisioane functie de incasari, astia din urma n-au niciun motiv sa se "zbata" sa aiba calatori, ba chiar cred ca unii dau bucurosi din coada cand mai primesc o "atentie" de la dubagii ca sa stea "cuminti" in spatele dubelor...

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 09:34:04    Titlul subiectului: Re: centru de greutate 116290

Catalin Ghita a scris:
unimog a scris:
Ce nu inteleg eu si poate ma lamuriti, de ce este nevoie de exclusivitate a unei firme pe un traseu. Isi pot afisa fiecare pe traseu tarifele si orele de sosire si atunci ar fi o concurenta corecta.
Este nevoie de EXCLUSIVITATE pe traseu tocmai pentru a preveni acele intreceri disperate intre soferi pentru a ajunge primii in statii si a acapara calatorii, dispretuind regulile elementare de circulatie si siguranta.
Dar exclusivitatea nu prea e... pe unele rute sunt cazuri cand anumiti operatori au licitat doar pentru unele curse. Pe altele a avut grija ARR-ul sa faca jocurile dubarilor (vezi Onesti-Bucuresti, unde era de neconceput sa ramana doar Transmoldova cu autocarele NOI, fara să intre Massaro cu dubele lor jegoase... Cătălin, cred că îți mai aduci aminte de manelistul ăla din 2007).

Pe alte rute probabil au fost intelegeri intre operatori (sa liciteze fiecare doar pe o cursa/pachet de curse), vezi București-Rm. Vâlcea, unde de ani de zile sunt aceleași firme, cu aceleași curse: Dacos, Amal Tour, Antares, Ionescu, + Baran, Normandia și Transmixt care au rute mai lungi (spre Tg. Jiu, Horezu, respectiv Sibiu). Bine... toti cei enumerati ofera conditii, nu microbuze de marfa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 09:51:58    Titlul subiectului: Re: centru de greutate 116291

Dr2006 a scris:
Dar exclusivitatea nu prea e... pe unele rute sunt cazuri cand anumiti operatori au licitat doar pentru unele curse.
Pai aici cred ca se poate sa se fi aplicat o alta "jmecherie": Consiliul judetean sau ARR-ul se fac ca vor sa scoata la "licitatie" un traseu cu "X" curse; numai ca de acel traseu nu se arata interesata (fie a)in mod real, perfect posibil, sau b)in urma unor "intelegeri") decat o firma; CJ si/sau ARR se fac ca re-programeaza licitatia, iar se prezinta doar "castigatorul"; fiind singur, "castigatorul" isi alege doar "X-5" curse - cursele rentabile - si face pe "gigi-duru", ceva de genul ca "stai sa vezi ca nu pot face toate cursele, ca n-am aia, n-am aia, daca va convine cum vreau eu, bine, daca nu, nu". CJ sau ARR atunci isi dau seama ca "nu au ce face, nu pot priva "cetatenii" de serviciul de transport", se sfatuiesc, se gandesc, fac o hartoaga acolo si zic ca "asta este, n-avem ce face, acceptam ce zice asta", ala se face ca mai da si el ceva la redeventa sau se "angajeaza" sa faca "investitii" (sa schimbe hartia cu ruta afisata pe geam, de exemplu Laughing ) si treaba e gata, toata lumea multumita, pupaturi, imbratisari si calatorul... ramane cum am stabilit, ca si pana acum.
Sigur, astea de mai sus sunt speculatiile mele, dar cred ca sunt credibile.

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 11:24:45    Titlul subiectului: 116293

Legea spune asa : pentru judet se liciteaza traseul intreg, indiferent cate curse am pe traseul respectiv, iar pentru interjudetean o singura cursa a traseului. Deci pe interjudetean pot sa fie mai multe firme fiecare cu cursa proprie. Singura conditie este ca respectivele curse sa plece nu mai putin de un sfert de ora unele dupa altele
Cat priveste centrul de greutate sunteti pe langa subiect cu mult. Daca am 19 oameni pe scaune intr - un experiment si 19 oameni + 10 oameni in picioare - deci oricum o incarcare ilegala a autovehiculului nu sunt variatii semificative ale centrului de greutate. Ce, daca am 20 de oameni intr-un vagon CFR toti pe o parte se rastoarna vagonul sau are alta tinuta de drum decat daca 10 ar sta pe scaune la geam si 10 in picioare pe culoar ? Ne aflam in treaba cu aceste comentarii asupra centrului de greutate, nu sunt acestea cauzele reale ale accidentului de la Scanteia
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 11:33:39    Titlul subiectului: 116294

andrei11 a scris:
Legea spune asa : pentru judet se liciteaza traseul intreg, indiferent cate curse am pe traseul respectiv, iar pentru interjudetean o singura cursa a traseului. Deci pe interjudetean pot sa fie mai multe firme fiecare cu cursa proprie. Singura conditie este ca respectivele curse sa plece nu mai putin de un sfert de ora unele dupa altele
E foarte interesant ceea ce spui, nu stiam ca e asa pentru interjudetean, desi acum, odata ce ai spus-o, mi se pare logic sa fie asa.
Ai totusi ceva paragrafe de lege, concret, in care sa scrie explicit aceste lucruri?

Ma intereseaza apioi in mod deosebit legea sau normele sau ce-or fi de autorizare/atestare maxi-taxi, ca sa vad si eu ce scrie acolo; oricat am cautat, n-am gasit nimic! Imi poti indica unde pot consulta asa ceva?

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 15:22:06    Titlul subiectului: lege 116299

Arpopo de asta, exista pe forum vreun topic legat de legislatie? Ca asa ne am lamuri si n am mai discuta discutii. Desi la legile din Romania e greu sa ai incredere ca legea pe care o postam mai e buna si miine sau nu se da un HG care i mai tare ca legea, dupa unii.
Iar la aia cu vagonul sigur nu ai dreptate...daca pui 50 de calatori pe o parte a unui vagon sau autobuz acesta sigur se va inclina. Oare de ce se rastoarna anumite vase prin port cand sunt prost incarcate? A fost un caz recent la Constanta si unul inainte de primul Razboi Mondial cand un vas cu pasageri s a rasturnat la inaugurare, in port, deoarce totii s au dus pe aceeasi parte sa si ia la revedere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 19:47:50    Titlul subiectului: 116312

Mergi pe mana mea, 18 oameni pe locuri si 18 oameni pe locuri + 4 in picioare nu influenteaza semificativ centrul de greutate al microbuzului. Nu am timp sa - ti explic acum de ce.
In curand in masura in care am timp voi posta si legile dupa care functioneaza circulatia microbuzelor, ca sa vorbim aceeasi limba toti. Ai dreptate, in lipsa legislatiei e greu sa vorbim cat de cat cu argumente. Lasati - ma putin si va dau toate legile necesare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
CRAZY BOY



Data înscrierii: 22/Apr/2008
Ultima vizita: 09/Iul/2012
Mesaje: 368
Locație: Fundeni (jud. IF)

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 20:00:20    Titlul subiectului: 116313

Se pare ca unii oameni nu se mai uita si pe la stiri.
Astazi avand treaba prin Voluntari am luat un midibus al Societatii locale de pe linia 153. La trecerea peste calea ferata care vine de la Constanta tocmai se punea bariera si soferul zice: "Cine coboara aici coboara dupa calea ferata". De ce? Tocmai se punea bariera iar el a trecut cu midibuzul plin ochi peste calea ferata inainte sa se puna bariera. Semnalele acustice si luminoase functionau perfect. Cand am vazut ca am trecut de bariera pot sa spun ca mi se zbarlise pielea pe mine.

_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 20:30:40    Titlul subiectului: 116314

Am avut ocazia sa testez un soft facut de mine pe o firma de "maxi-taxi". Initial am introdus date ca pentru o linie de autobuz, adica o frecventa destul de buna. Totul arata frumos, doar ca ieseau prea multe curse.
"Stai putin, sunt prea multe curse. Nu poti face mai putine, pentru ca pentru fiecare cursa trebuie sa platesc impozit?"
Am facut. Dupa acel program, masina facea cursa, iar soferul dormea vreo ora la capat dupa aceea ca sa plece din nou Twisted Evil. Pe hartie, totul arata chiar frumos. Oricum, nu pe baza acelui program, care era oricum facut pentru curse din jocul Bahn, si-a luat persoana respectiva autorizatia.
Oricum, microbuzele pe care le-am vazut eu ca le detinea aratau ca niste autocare (nu ca dimensiuni, ci ca dotari interioare). Cred insa ca pe acelea le foloseste pentru curse de conventie, dar are si cel putin un traseu suburban. Culmea e ca stiu cel putin o persoana care lauda serviciul in cauza, desi in weekend nu merge prea bine. Probabil ca atunci respecta programul de pe hartie Twisted Evil

Revenind insa la topic, observ ca se tot intampla ca "mijloacele de transport de capacitate redusa" sa traverseze calea ferata in conditii de pericol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Sep 2009 22:12:31    Titlul subiectului: hopa mitica 116325

Nu stiu daca aveti virsta la care exista Hopa Mitica...avea fundul de plumb si cadea mereu in picioare. Daca reuseai sa i scoti plumbul, cadea oricum, numai in picioare nu...deci cam asta i cu centrul ala de greutate. Oricum si daca coboara si daca ramine acolo, cei care stau in picioare sunt victime sigure la un accident, indiferent de viteza. Am discutat si cu un profesor de fizica si a zis cam acelasi lucru. In fine..eu zis sa oprim aici discutia legata de centrul de greutate, ca intradevar nu are legatura cu inconstienta de a trece prin fata trenului. Iar chestia legata de legislatie o ziceam in ideea de a creea un topic separat, care am vazut ca nu exista pe forum...asta era ideea.Sunt foarte multe legi si sigur nu ar trebui postate aici, ar folosi si la alte discutii, pentru alte topicuri. Pina una alta, intr o statistica am inteles ca soferilor de microbuze l i s a intocmit un total de peste 200 de dosare penale...o fi mult, o fi putin? Sau incearca cineva sa se discule dupa atitea accidente produse?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 12:08:10    Titlul subiectului: 116345

andrei11 a scris:
Mergi pe mana mea, 18 oameni pe locuri si 18 oameni pe locuri + 4 in picioare nu influenteaza semificativ centrul de greutate al microbuzului.
Nu tine treaba asta, de ce te-am crede pe tine pe cuvant cand fizica spune cu totul altceva?!?

Hai s-o luam metodic: un microbuz are, de exemplu, sa zicem, 3,5 tone, deci 3.500kg.
Cei "doar 4" calatori in plus, care ti se par tie asa insignifianti, ce masa au? Pai in calculele de proiectare pentru un calator se foloseste o masa de 80 kg. Asadar cei 4 calatori in plus aduc o masa suplimentara de 4 x 80 kg = 320 (!) kg.

Pai astia "doar 4" calatori ai tai, cu cele "doar " 320 de kg suplimentare conduc la marirea masei microbuzului cu aproape 10% Exclamation Exclamation Exclamation Ti se pare nesemnificativ, nu? Dar ce sa mai zici cand acei "doar 4" calatori in plus devin 8 sau 10?

Acum povestea cu modificarea "nesemnificativa" a pozitiei centrului de greutate; aici ar trebuie niste date concrete cu caracteristicile elastice ale suspensiilor, ca sa stim cam cat se comprima la acest surplus de greutate; admitand insa ca modificarea centrului de greutate se face cu doar cativa centimeri, o eventuala curba brusca face ca marimea fortei centrifuge sa creasca spectaculos, depinzand de masa dubei; apoi centrul de greutate mai ridicat fie si cu cativa centimetri face ca unghiul la care se poate rasturna microbuzul sa fie mai mic, deci combinatia acestor 2 factori conduce la o probabilitate marita de rasturnare in cazul unei curbe bruste!

Am pus si un desen, ca sa fie mai clar. Dupa cum stiti de la scoala, conditia la care se produce rasturnarea este ca rezultanta celor 2 forte care actioneaza asupra microbuzului sa cada exact pe marginea suprafetei de sprijin, formata in cazul microbuzului de cele 4 roti.

Dupa cum vedeti in desen, atunci cand microbuzul este incarcat in limita legala, riscul de rasturnare apare la un unghi Alfa; daca microbuzul e supraincarcat, rasturnarea poate apare la un unghi Beta, mai mic decat Alfa, asadar riscul de rasturnare apare la un unghi mult mai mic.



Ambele.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  30.76 kb
 Vizualizat:  de 13729 ori

Ambele.JPG



_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 17:02:13    Titlul subiectului: 116355

Centrul de greutate se calculeaza mult mai complex decat vreti voi sa demonstrati aici, e exact ca la lifturi, pe placuta scrie sarcina maxima admisibila 5 persoane ori 80 kg = 400 kg, dar un motor al unui asemenea lift duce fara probleme si 2,5 to. Asta este. Masa pentru franare sau stabilitatea in curbe sunt factori care se calculeaza extrem de atent si nu se ia in considerare o persoana la 80 kg. Ce te faci daca vine o echipa de ruigbisti la 120 kg fiecare ? I se rup suspensiile microbuzului ? Lasati - o balta ! In calculul fortei centrifuge si a vitezei maxime in curbe se iau niste coeficienti de corectie acoperitori in situatii mai dificile. Iar cand microbuzul este incarcat soferul, conform celor invatate la scoala, trebuie sa abordeze curbele cu alta viteza decat cand microbuzul ar fi gol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 17:06:56    Titlul subiectului: scoala 116357

Si a mai pocnit-o trenul pe una prin Bihor, noroc ca a scapt. Oamenii astia nu invata chiar nimic? Sau vor sa falimenteze CFR ul si alti operatori de cale ferata?

Ce ne facem? Ca la scoala a invatat ca trebuie sa opreasca la calea ferata, dotata cu bariere sau semnale acustice, au invatat si sa dea prioritate...si degeaba...asta i problema...da' daca urci 10 oameni de 120 de kile se poate rasturna microbuzul...autobuzul nu prea...ca inseamna 1200 de kilograme si reprezinta 30-35% din greutatea maxima admisa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 17:32:18    Titlul subiectului: 116358

La scoala invata complet altceva, daca am timp si te intereseaza iti spun, dar nu invata circulatie, au deja carnet soferii Cat priveste greutatea, fiecare talon are inscris masa maxima admisibila a masinii respective Dupa cunostintele mele extrem de limitate in acest domeniu, parca daca se depaseste aceasta masa autovehiculul nu are voie sa se miste din loc Daca o face parca sunt sanctiuni destul de neplacute.

Prin microbuz se intelege un autovehicul intre 10 - 17 locuri pe scaune, inclusiv soferul, care in regim urban poate lua pana la 22 pasageri pe scaune si in picioare. Asta este legea, nu stiu de ce vrem sa o comentam sau sa o intoarcem pe toate partile.
Ca sa poata circula in regim urban aceste microbuze trebuie dotate cu bare de sustinere si sa nu se depaseasca numarul de persoane raportate atat la suprafata pardoselii cat si la volumul salonului - normele se iau din protectia muncii.
Si nu va mai legati de transformarile marfa - persoane, ele sunt facute conform normelor aprobate de RAR si sunt perfect valabile si in concordanta cu legea
Ca rezulta un microbuz de categorie IV (inferioara) si nu unul de categorie I ( superioara) este cu totul altceva. Si mai este ceva, nu confundati va rog autobuzele/microbuzele cu autocarele. Sunt altceva. Noi vorbim de autobuze ce circula in regim de transport urban Si mai este o subcategorie, autobuz urban. Vezi ca definitiile si de unde le - am luat, le gasesti cu cateva postari mai sus.
Ord. 109/2005 actualizat si Normele Metodologice - Anexa 1 din Ordinul MLPLT nr 458 / 2002 actualizat.
Nu cred ca este in masura sa comentam noi legile, noi trebuie sa le aplicam
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
pmp



Data înscrierii: 07/Iul/2006
Ultima vizita: 31/Aug/2021
Mesaje: 256
Locație: Ilfov

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 20:08:17    Titlul subiectului: 116366

"Si nu va mai legati de transformarile marfa - persoane, ele sunt facute conform normelor aprobate de RAR si sunt perfect valabile si in concordanta cu legea"
Unde m-oi fi legat eu mai sus de transformari, nu stiu, dar in fine.

Eu ti-am aratat ceea ce scrie producatorul pe pagina sa web. Bine, ei s-ar putea sa nu stie ce autovehicule produc si cum sa le incadreze. Vei fi surprins ca la autobuze gasesti doar Citaro, iar Sprinter e microbuz. Dar, repet, s-ar putea sa nu stie ei ce autovehicule produc. E posibil. S-au mai vazut cazuri. Plus ca daca adaugi o bara unui microbuz devine autobuz (si asa definim si microbuzul = un autobuz fara o bara).

Pe ideea asta poti merge foarte foarte departe. De exemplu la Logan (sau orice alt autoturism) nu scrie ca poti lua oameni in picioare. Probabil tot vreo scapare. Insa nu vad de ce nu s-ar putea face asta. Cu o bara doua se rezolva.

In fine, nu mai revin, n-are sens, eu m-am lamurit, probabil si restul. Ai dreptate.

Ca sa ne lamurim in legatura cu capacitatea de transport a unei dube sau a unui autobuz. Intram pe situl Mercedes, vedem cate persoane se pot transporta cu Citaro sau cu Sprinter.

http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/bus/home/new_buses/models/regular_service_busses/citaro/technical_data.html

http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/bus/home/new_buses/models/minibuses/Sprinter_Travel/technical_data.html

Cred ca e destul de clar ca nu se transporta pasageri in picioare intr-o duba.
Restul e can can.

_________________
http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 22:26:46    Titlul subiectului: scoala 116373

Si eu m-am lamurit. Eu vorbeam de scoala de soferi...stiu foarte bine ce ar trebui sa se invete acolo...am fost director la una, mica e adevarat. Stiu ce invata si dupa aia....RAR poate da norme de transformare a dubelor in microbuze dupa anumite interese. Asta este clar, atata vreme cit firma care le transforma apartine unui important om politic. Si in plus si fost ministru al transporturilor. Si ca sa spui ca legea e facuta s o aplicam, nu s o comentam...asta imi aduce aminte de vremea cand eram secretar UTC si mi se spunea la fel...noroc cu revolutia...sau marele deranj din decembrie, ca altfel eram si eu pe la vreun canal....Credeam ca ai inteles ca scopul acestui forum este de a dezbate si anumite probleme care ne deranjeaza, nu sa zicem ca totul e perfect. Asa ca de aici poate porni o initiativa legislativa, care poate salva vieti. Poate chiar a ta sau a mea...nu am de unde sa stiu....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 06:38:46    Titlul subiectului: 116379

andrei11 a scris:
Dupa cunostintele mele extrem de limitate in acest domeniu, parca daca se depaseste aceasta masa autovehiculul nu are voie sa se miste din loc Daca o face parca sunt sanctiuni destul de neplacute
Păi și dacă tu înghesui în dubă mai mulți oameni decât numărul de locuri, nu depășești masa maximă autorizată a dubei?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 07:59:52    Titlul subiectului: depasit masa 116382

Dr2006 a scris:
Păi și dacă tu înghesui în dubă mai mulți oameni decât numărul de locuri, nu depășești masa maximă autorizată a dubei?
Chiar asa? Daca ai 10-12 persoane in picioare cum stie soferul daca depaseste masa maxima autorizata? Am vazut multe cantare de la ARR pe drum, dar nici o duba oprita si pusa pe ele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 3 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community