|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 17 Iun 2009 23:35:20 Titlul subiectului: |
112550 |
|
De 1165 sau 1093 mai stie cineva ceva? 1121 a ajuns deja in stadiul de carcasa?
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 18 Iun 2009 12:47:53 Titlul subiectului: |
112574 |
|
1165+171 astazi ai iesit afara in Probe de 1121 stiu ca au venit reductoarele pt care a fost oprit, dar din pacate a fost tot descompletat, eu zic ca s-ar putea punde in functiune.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 19 Iun 2009 15:39:38 Titlul subiectului: |
112617 |
|
Vag. 1165-0171 au fost in R.C. Revizia a durat mult din cauza lipsei pieselor. 1093 a stat mult pe dreapta ca atare a fost folosit ca resursa de piese. Nimic imposibil, dar necesita un efort financiar. Am urcat din curiozitate, zilele trecute, in 1121. Nu e in stadiul "de carcasa", dar nici departe. Situatia financiara a CTP-ului, starea vagonului, pretul pieselor, nevoile circulatiei, pretul SH-urilor si multe altele, ma fac sa conchid ca 1121 nu va mai circula vreodata (nu s-a adus nimic pt. 1121, ar fi inutil)
|
|
Sus |
|
|
Alexandra2
Data înscrierii: 07/Iul/2007 Ultima vizita: 06/Mai/2015 Mesaje: 408 Locație: Viena (Austria)
|
Trimis: Sâm 20 Iun 2009 11:25:54 Titlul subiectului: |
112645 |
|
Din pacate, unele vagoanele nu vor mai fi puse in circulatie vreodata nu datorita problemei pentru care a trebuit sa fie lasate deoparte pentru o perioada nedeterminata de timp, ci exact pentru faptul ca au fost descompletate. Foarte dezamagitor. Si mai ales ca s-a intamplat lucrul acesta de 'N' ori pana acum.
Ce bine arata acum vagonul #1190. As avea o intrebare...: De ce nu s-au pastrat acele "invelitori" pe toate tampoanele Tatrelor si GT4-urilor precum au circulat si de unde au venit ?
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 21 Iun 2009 06:37:28 Titlul subiectului: |
112679 |
|
Chestia cu descompletatul nu-i asa simpla cum pare. Daca nu se facea, alte 5-10 vagoane stateau pe dreapta cu defecte majore. Totul deriva din lipsa pieselor sau mai precis, a banilor. Nu se poate imputa ceva celor din depou, ei nu fac altceva decat sa gaseasca solutii la probleme aparent insurmontabile. Nu este imposibil a repune in functie un vagon, oricat de tare descompletat, e doar o problema de rentabilitate. De asemenea, sa nu pierdem din vedere faptul ca altii au casat T4D-C. Noi inca avem T4R in circulatie, unele in stare foarte buna. Pe masura ce parcul se uzeaza, probabil ca astfel de sacrificii se vor mai face. Comparativ cu ce se-ntampla in tara, sacrificile CTP-ului au fost minime, parerea mea.
In ce priveste husele de pe cuple, acestea au venit foarte putine (nu cunosc exact numarul). Ele au fost montate peste contactele electrice ale vagoanelor cuplate pentru a le proteja de ploaie. In timp, s-a constatat ca apa si praful afecteaza mecanismul cuplelor, ducand la probleme serioase in momentul cuplarii vagoanelor pentru remorcare, in depou sau pe traseu. De aceea, in limita posibilitatilor, pe masura ce aceste huse se vor executa de atelierul de tapiterie, vor fi echipate toate cuplele de acest tip.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2024 Mesaje: 8733 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Iun 2009 09:00:50 Titlul subiectului: |
112681 |
|
smilex a scris: | De asemenea, sa nu pierdem din vedere faptul ca altii au casat T4D-C. |
?! Sper ca nu faceti referire la Iasi. Noi nu am avut niciodata varianta modernizata cu chopper (de altfel, nimeni nu a avut astfel de vagoane provenind din Halle, intrucat ei nu au vandut pana anul asta vagoane T4D-C). Nu am avut nici macar varianta cosmetizata (nu cunosc modificarile de ordin tehnic) prezenta in parcul CTP, ci doar vagoane nemodernizate, precum ale dvs. 1027 si 1093 (desigur, in toata discutia este vorba despre vagoane ex Halle, singurul oras german care a avut Tatre T4D pe 1000 mm).
smilex a scris: | Noi inca avem T4R in circulatie, unele in stare foarte buna. |
Cu ce pret, insa?!...
smilex a scris: | Pe masura ce parcul se uzeaza, probabil ca astfel de sacrificii se vor mai face. |
La Iasi ne confruntam exact cu aceleasi probleme ca si dvs. in exploatarea Tatrelor. Noi am decis sa inceteze chinul. In 2006 s-au retras toate R-urile si depoul care le avea a primit in loc vagoane nemtesti. Nu va pot exprima in cuvinte fericirea celor din sectie dupa doar o saptamana (toti exclamau, nevenindu-le sa creada, cat de putine defectiuni au fost la strada dupa ce a fost luata aceasta masura).
Anul acesta am renuntat si la D-uri, atat din cauza problemelor generate de lipsa unor piese de schimb de calitate (a lua de pe cele retrase cred ca e tot carpeala cu randament scazut), cat si a consumului ridicat comparativ cu celelalte vagoane din parc. Inlocuirea s-a facut cu vagoane nemtesti achizitionate anul trecut, insa mergandu-se pe ideea formarii unui parc cat mai omogen cu putinta (dupa cum cred ca stiti, ne-am axat pe GT4, in acest moment avand in circulatie 91 de tramvaie de acest tip).
Sigur, oricum totul e un chin pana la urma, intrucat astea sunt solutii pentru supravietuire. Adevarata scapare s-ar numi sine reabilitate 100%, depouri noi (dotate corespunzator), parc nou si alte vise (inca, din pacate...).
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 21 Iun 2009 14:29:19 Titlul subiectului: |
112684 |
|
Nu cunosc nici eu in ce consta mai exact cosmetizarea T4D-urilor din Arad, insa dpdv vizual am putea desprinde vreo 3 categorii de vagoane, atat motor cat si remorci
1. Nemodernizate: 903 (venit in culoarea si modelul originale ale tatrelor. rosu+crem), 1027, 1093 si as risca spunand 1077 (geamuri normale de T4R, boghiuri normale), 213,215, 150,167,169, 170 erc
2. Vagoanele care au venit in schema de culoare alb+rosu, geamuri care se deschid spre interiorul vagonului, usi modificate, boghiuri normale. Exemple multiple: 1115,1068, 1111,1084, 1119, 1122, 1123, 177, 174, 173, 171, etc
3. Vagoane cu aceleasi caracteristici ca la punctul 2, insa cu boghiuri cum am vazut doar pe T4D-C-urile din Halle: 1120, 1174, 1165, 1121, 199, 175.
Nu stiu care e diferenta intre ele sau daca nu am gresit ceva vagoane insa asa arata. Din cate stiu, Aradul a optat pentru Tatre second hand pt ca vatmanii si mecanicii din depou aveau experienta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2024 Mesaje: 8733 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Iun 2009 15:04:56 Titlul subiectului: |
112685 |
|
Lucru valabil si la Iasi, de altfel: 70 de vagoane T4R. De aceea, in 1998 si 2000 au fost achizitionate in total 27 de vagoane T4D (toate nemodernizate). Ruptura a pornit din 2 parti, cred: retragerea treptata a multora dintre vagoanele T4R (lipsa pieselor, caroserii in stare din ce in ce mai proasta) si achizitiile de vagoane GT4 din 2003 (27 de vagoane de acest tip, dar modernizate) si 2004. Sporirea numarului de vagoane GT4 a condus la ideea de a incerca si alte achizitii de astfel de vagoane, avand in vedere ca deja personalul de intretinere se obisnuise cu ele.
T4D-urile pe care le aveti in numarul cel mai mare la Arad sunt cele cosmetizate. E normal ca starea lor sa fie inca buna. Sunt, insa, convins ca R-urile si D-urile nemodernizate genereaza aceleasi probleme ca si la Iasi.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 21 Iun 2009 19:43:52 Titlul subiectului: |
112690 |
|
Cel putin din punct de vedere al caroseriei, multe vagoane T4D au probleme destul de mari, as spune. Adica in salon, in dreptul geamurilor, sunt foarte ruginite. T4D-urile nemodernizate ce au venit in Arad sunt destul de putine pentru a spune ca genereaza probleme in mod special. 903 si 1027 functioneaza (ultimul este chiar acum in serviciu pe linia 17), doar 1093 are problemele stiute. Oricum, atat 1027 cat si 1093 au trecut prin mai multe randuri de reparatii, cel putin la partea de aspect. In rest, s-au stricat si din vagoanele "cosmetizate". Exemple: 1121, 1111, 1190 (ce spunea mai sus Marius2), 1165, 1087 (mai demult), sau altele de care nu stiu.
In concluzie, in Arad au fost retrase pana acum doar 3 vagoane T4D(o remorca). De "cazut" o vor mai face, cu siguranta, si nu cred ca mai este foarte mult pana atunci.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2024 Mesaje: 8733 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 21 Iun 2009 20:14:37 Titlul subiectului: |
112692 |
|
M-am referit la cele 2 T4D-uri prin prisma faptului ca au deja 11 ani de cand sunt in Arad (deci pot fi facute comparatii cu vagoanele aduse la Iasi).
Apropos de anul aducerii si numarul lor (poate smilex cunoaste raspunsul precis la intrebarea care urmeaza): care este motivul pentru care in 1998 au fost aduse in Arad doar cele 2 T4D (plus 2 remorci - 149 si 163 - dar asta conteaza mai putin)? Pe langa ciudatenia acestei achizitii mai apare si o lunga pauza, abia in 2003 fiind cumparate alte vagoane de la Halle. Spre comparatie, noi am luat in 1998, in 2 reprize - ianuarie si iunie -, 19 T4D si 2 B4D (ma rog, achizitia remorcilor a fost mai mult un soi de test), insa am mai facut o achizitie si in 2000, cand au ajuns la Iasi alte 8 vagoane T4D.
In privinta retragerii din circulatie, la Iasi un vagon a iesit din joc din cauza problemelor mari pe care le avea pe partea electrica inca de la inceput (retragerea s-a facut in 2001, dupa aproape 3 ani de la aducere). A mai fost scos din uz inca un vagon din lotul 1998, pentru ca a ars in depou (in 1999, fara a avea, insa, vreun defect). Celelalte T4D-uri au circulat pana la mijlocul lui februarie 2008, cand au fost retrase in masa si inlocuite cu tramvaie recent achizitionate, ultimele fiind retrase intre decembrie 2008 si martie 2009.
1077 este unul dintre vagoanele "cosmetizate" (din nou apelez la smilex, pentru a ne spune diferentele de ordin tehnic intre 903/1027/1093 si restul T4D-urilor - aici intervine si discutia legata de montarea boghiurilor DWA sau MAN pe unele dintre ele; 1189, de exemplu, are cu siguranta boghiuri DWA, insa nu stiu daca pe alte vagoane cu boghiuri schimbate s-au montat si MAN-uri sau toate sunt DWA) chiar daca are usi clasice. Unul dintre vagoanele din Iasi (deci nemodernizat) apare intr-o fotografie (v. atasamentul; sursa: http://www.strassenbahn-halle.de) facuta in 1998 in Halle (cu aproape o jumatate de an inainte de plecarea spre Iasi) cu usi cu geam lung (ceva s-a intamplat, insa, intre timp, intrucat la Iasi a ajuns cu usi clasice, dar vopsite in rosu pe ambele parti si cu ghidaj drept, nu oblic), deci tipul usilor nu este un element care sa faca distinctia clara in toate cazurile.
(Imi cer scuze pentru inserarea unor date ce tin de Iasi, insa multe chestiuni legate de tramvaie - tipurile comune - pot fi studiate comparativ la cele doua unitati de transport.)
____________________________
(Edit: 22.06.2009, 00:08 - am modificat substantial mesajul, deci ii rog pe cei interesati sa-l reciteasca!)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.58 kb |
Vizualizat: |
de 16300 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 22 Iun 2009 02:32:13 Titlul subiectului: |
112696 |
|
Nu faceam referire la Iasi cu toate ca, spre regretul meu, ma vad nevoit sa recunosc ca nu vizitez decat ceea ce se refera la Arad. Adevarat, vechimea parcului e proportionala cu nr. de probleme generate, dar ce doream sa spun este ca dintre vagoanele venite dupa 90, cele fara sanse de reabilitare pot fi numarate pe degete. Prin asta cred ca batem un record national si n-ar fi corect ca cineva sa reproseze casari nejustificate.
In cadrul parcului exista vreo 12 tipuri diferite de vagoane. Sunt 57 vag. T4D si B4D. Nu prea inteleg ideea cu cosmetizarea, vagoanele sunt aproape identice si un pic mai complexe decat T4R. Nu au aproape deloc electronica in ele. Facand o paranteza, vag. T4R 163 are mai multa electronica decat oricare T4D. Diferentele de la usi, boghiuri si geamuri laterale sunt minore si nu schimba nimic in functionarea vagonului. Vag. 1027 si 1093 au fost aduse de proba, intr-un moment cand inca nu era nevoie de altele. In afara de Timisuri, Aradul avea in dotare, inainte de 90, un nr. de 100 vag. T4R. Cele doua cupluri difera numai in calitatea caroseriei (parca se vede ca au fost exploatate mai mult aici) exceptand diferentele minore mentionate (geamuri, usi). Vagoane tip GT4-8 sunt 52 la Depoul UTA iar defectele generate de Tatre nu sunt semnificativ mai multe ci doar mai complexe datorita faptului ca procesele de reglare a curentilor prin motoare sunt automatizate, adica schemele sunt mai complexe in zona asta. Vagoanele T4R si T4D folosesc acelasi tip de aparataj electric si sunt bine asimilate in tara (ma refer la piese) de aceea, cel putin in Arad, vor mai circula o vreme.
De asemenea, dupa parerea mea, nu pare corect a imparti T4D-urile dupa tipul de geamuri, usi si chiar boghiuri sau culoare. Ele sunt identice schematic si ca performante.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Iun/2024 Mesaje: 8733 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Iun 2009 07:49:07 Titlul subiectului: |
112697 |
|
smilex a scris: | Nu prea inteleg ideea cu cosmetizarea[...] |
La finele anilor '80 starea parcului de vagoane din Halle era comparabila cu ceea ce se putea vedea in aceeasi perioada in Romania (sa nu uitam ca Halle facea parte din Germania Democrata). Deci, starea Tatrelor era la fel de jalnica precum la noi. Dupa ce si-au revenit din socul caderii comunismului si al reunificarii, cei din Halle nu au pierdut vremea si au inceput refacerea parcului. Pe de o parte au fost aduse vagoane sh din fosta Germanie Federala (GT4 ex Stuttgart si ex Freiburg), care au circulat initial asa cum au fost aduse, apoi au fost modernizate (nu doar cosmetizate). Pe de alta parte au inceput sa-si refaca Tatrele, care au trecut prin diverse etape de cosmetizare sau modernizare. Astfel, unele au beneficiat doar de lucrari de reconditionare a caroseriei, altele au primit usi noi, alte tipuri de ferestre si bancile au fost partial tapitate, unora le-au fost montate alte tipuri de boghiuri - toate acestea fiind cosmetizari, diferite in functie de etapa in care au fost realizate. Adevarata modernizare a fost realizata odata cu transformarea in T4D-C. Procesul de modernizare a inceput in 1991 si s-a incheiat - atentie! - in 2005. Au existat 3 variante de modernizare, primele 2 fiind realizate de catre o firma specializata (transformarea propriu-zisa), iar ultima in cadrul HAVAG (cu modificarea unora dintre vagoanele modernizate in prima varianta).
Cam asta ar fi istoria pe - foarte - scurt.
Am mai spus-o cu un prilej, dar repet ca toate aceste chestiuni trebuie insusite atunci cand se face o achizitie sh, procurarea documentatiei complete si instruirea personalului in cadrul unitatii de la care se face achizitia fiind esentiale pentru intretinerea corespunzatoare a vagoanelor. Din pacate, in Romanica s-a cam omis partea asta, insa e bine ca fie si in al 12-lea ceas lucrurile incep sa se schimbe.
smilex a scris: | De asemenea, dupa parerea mea, nu pare corect a imparti T4D-urile dupa tipul de geamuri, usi si chiar boghiuri sau culoare. Ele sunt identice schematic si ca performante. |
Adevarat. In conditiile in care aceste modificari nu sunt insotite si de diferente pe partea tehnica, sunt fara relevanta pentru o unitate de transport astfel de maruntisuri. La Halle (de exemplu), insa, aceste fleacuri marcheaza etape in evolutia parcului si sunt descrise chiar si in carti scoase de catre unitatea de transport cu diverse ocazii si destinate pasionatilor.
Recunosc faptul ca eu am ajuns sa lucrez la RATP Iasi pornind de la pasiunea mea pentru transport public (pentru tramvaie, in special) si de aceea vad lucrurile atat prin prisma indiferentei unei regii fata de astfel de fleacuri, dar si cu ochii pasionatului, pentru care ele conteaza si pe baza carora incearca sa construiasca teorii. E de apreciat interventia specialistului (si va multumesc pentru asta) pentru stabilirea unei legaturi cu pasionatii, pentru confirmarea sau demontarea teoriilor construite pe baza a ce se vede cu ochiul liber.
|
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 23 Iun 2009 21:59:58 Titlul subiectului: |
112790 |
|
OK, n-am dat cu paru'. In lumina celor de mai sus promit sa revin candva cu o lista precisa a situatiei T4D-urilor. Din start pot spune ca remorca lui 1069, vag. 1030-1031 si 903 au si mici diferente in schema electrica. Dar cum spuneam, voi relua acest subiect.
|
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 01 Iul 2009 20:18:27 Titlul subiectului: |
113303 |
|
Iata ce s-a discutat pana in momentul de fata pe sectiunea Tramvaie - Tatra: arthurarad a scris: | Salutare. Am si eu o nelamurire: la tramvaiele Tatra (unele), la accelerare se aude dupa o perioada un click, dupa care nu mai accelereaza. E ca si cum ar decupla acceleratia. Ce mecanism face acest sunet? Are vatmanul vreo implicare?
Mentionez ca prima oara am auzit pe T4R. Cand au venit T4D in Arad nu am auzit asa ceva decat dupa o perioada, ceea ce ma face sa cred ca mecanicii au inlocuit o piesa de pe tramvaiele romanesti pe cele venite din Germania. |
smilex a scris: | Nu e vorba de vreo defectiune, nici macar de un compromis, e un zgomot normal pe care il face LS-ul (contactorul principal de mers) la decuplarea acceleratiei. Sunt tensiuni electrice mari, intensitati mari, asadar arcul electric la decuplare este zgomotos. Nu se poate altfel. E OK. |
smilex a scris: | Intradevar, LS-ul este pozitionat la T4R in spatele vagonului, langa treptele ultimei usi, fata de T4D care are LS-ul pozitionat in fata vagonului as zice chiar sub scaunul vatmanului. Pozitionarea lui nu are importanta, o intretinere atenta si competenta il va face sa functioneze perfect in ambele situatii. El este nu doar contactorul principal de mers, ci si releu maximal (500A) in acelasi timp. | Si totusi, poate smilex sau poate altcineva ma poate lamuri. S-au inlocuit aceste LS-uri de pe unele T4R pe T4D din Arad? Sau care e motivul pentru care versiunile din Halle au inceput abia recent sa scoata acest zgomot de arc electric?
Postez deja aici aceasta intrebare pentru ca are legatura cu orasul nostru.
_________________ Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro |
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 16:19:56 Titlul subiectului: |
113422 |
|
LS-urile de pe T4R nu au ajuns pe T4D. Zgomotul pe care-l fac la decuplare a fost prezent de la inceput. Personal, nu am perceput vreo schimbare semnificativa dar n-ar strica daca si altii si-ar expune punctul de vedere contactul meu regulat cu tramvaiele putandu-ma face subiectiv. Avem in acest moment destule LS-uri de schimb care au venit gratuit cu unele transporturi T4D. In plus, T4D-urile au, conform schemei electrice, partile cele mai solicitate (motoare) legate la masa (0V), fata de T4R care are pe varianta de mers motoarele la 850V. Acest lucru face ca problemele electrice aparute (mai des in zona asta), sa protejeze mult mai bine LS-ul acesta fiind si releu maximal (trebuie sa decupleze la supracurent). Rezulta deci fiabilitate mai buna si nu este nevoie a se apela la cea mai ramas de la T4R. Zgomotul arcului electric este universal prezent exceptand variantele cu contactoare statice (tiristoare, TGO, IGBT etc.), variante prezente pe Tatrele modernizate (T4D-C) sau noi.
|
|
Sus |
|
|
arnold 1165
Data înscrierii: 19/Sep/2006 Ultima vizita: 01/Iul/2014 Mesaje: 134 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 20 Iul 2009 07:52:03 Titlul subiectului: casare tramvaie |
114288 |
|
I-au fost numarate zilele si lui 149:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.87 kb |
Vizualizat: |
de 15804 ori |
|
_________________ SCOOTER ESTE CEL MAI TARE |
|
Sus |
|
|
tyco
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Iul/2022 Mesaje: 40 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 02 Aug 2009 11:09:29 Titlul subiectului: |
114896 |
|
Am nevoie de putin ajutor. Detin in colectia mea de machete 2 Tatre T4D(cu pantograf asimetric) si una B4D. Ele nu au nicio inscriptie pe ele, sunt doar vopsite in schema clasica rosu+gri. As avea nevoie de niste poze cu reclamele si inscriptiile (numarul de parc, numarul de inmatriculare etc) de pe 3 tramvaie (nu trebuie neaparat sa fie reclamele de acum, pot fi si reclame mai vechi, doar sa fie din Arad). Inca nu m-am gandit ce numar de parc sa aiba cele 3 machete, astept parerile voastre. In final doresc sa iasa un tramvaie T4D si unul T4D+B4D din Arad. Astept sugestiile voastre si pozele cu reclame. Pozele sa fie la o rezolutie cat mai mare, de o calitate cat mai buna, perpendicular pe tramvai(pentru a le putea tiparii). As merge sa fac eu pozele, insa pe centru unde stau eu...nu prea am tramvaie acum iar in depoul UTA nu cunosc pe nimeni.
Ofer la schimb pentru cei care ma ajuta poze cu tramvaiele din Arad de prin 2006 (T4R si Timisuri inca in circulatie, GT-uri cu reclame vechi etc) din colectie personala, nepublicate si netrimise nimanui. Numai va rog sa nu imi cereti numere de parc exact ca habar nu le am (nu sunt sortate pozele din colectia mea asa).
_________________ [img]http://tramclub.org/Static/www.railwayfan.ro/images/usr/tyco/ssv_banner_2.jpg[/img] |
|
Sus |
|
|
dj_gedy
Data înscrierii: 27/Aug/2009 Ultima vizita: 09/Ian/2016 Mesaje: 10 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 05 Sep 2009 13:23:50 Titlul subiectului: vagomul 1069-0150 |
116419 |
|
Vagonul 1096-0150 a fost oprit in data de 10.06.2009 pt RC (reparatie capitala). L-au terminat in data de 1.08.2009. Vagonul nu poate iesi in circulatie din cauza lipsei de auxiliar pt. remorca. Acum sa fim seriosi... au dus la fier vechi toate schelele de tatre T4R si ei zi in continuare ca "Nu avem bani".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.76 kb |
Vizualizat: |
de 15438 ori |
|
_________________ Gedy1069 |
|
Sus |
|
|
dj_gedy
Data înscrierii: 27/Aug/2009 Ultima vizita: 09/Ian/2016 Mesaje: 10 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 05 Sep 2009 14:52:40 Titlul subiectului: Vagoane tatra T4D oprite |
116420 |
|
Din pacate, din 25.08.2009 Tatrele cu 2 pantografe nu mai au voie sa iasa din depou. Asadar urmatoarele vagoane nu mai ies in circulatie: 1030-1031, 1077-1068, 1085-1099, 1100-1084, 1111-1080, 1115-1086, 1185-1076.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
399.49 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
501.03 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
637.49 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.83 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
386.16 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.7 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
550.9 kb |
Vizualizat: |
de 15427 ori |
|
_________________ Gedy1069 |
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 05 Sep 2009 15:35:06 Titlul subiectului: |
116422 |
|
De ce nu mai au voie sa iasa din depou in aceasta componenta? Nu pot ele iesi si separat? Nu am urmarit situatia Tatrelor de la Arad, dar nu sunt ele amandoua vagoane motor functionale?
|
|
Sus |
|
|
dj_gedy
Data înscrierii: 27/Aug/2009 Ultima vizita: 09/Ian/2016 Mesaje: 10 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 05 Sep 2009 15:44:35 Titlul subiectului: |
116423 |
|
Ba da. Pot circula si separat aceste vagoane, dar consuma FOARTE mult curent. O Tatra are 4 motoare, iar un alt tip de vagon (de ex.GT8)are numa 2 motoare. Consumul de curent este prea mare.Iar anul acesta vor fi cassate 25 de Tatre.
Treaba cu motoarele am auzit-o de la seful de depou.
_________________ Gedy1069 |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 05 Sep 2009 16:52:43 Titlul subiectului: |
116432 |
|
Fără supărare, un motor de Tatra are o putere nominala de 45 kW, unul de GT8 de vreo 120... cum ambele sunt actionate reostatic... cine consuma mai mult? Poate doar dacă ne raportăm la capacitate.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 06 Sep 2009 00:35:59 Titlul subiectului: |
116452 |
|
Pei alta explicatie decat consumul de curent nu poate exista pentru oprirea tatrelor in tandem motor+motor. Eu nu cred cu scenariul casarii celor 25 de tatre, asta daca nu mai vin ceva achizitii care sa le poata inlocui. Daca tin bine minte, si anul trecut a fost aceeasi poveste: spre sfarsitul vacantei nu au mai iesit cuplurile T4D+T4D. Pe forumul CTP (sau aici, nu stiu sigur) zicea cineva ca in weekend nu mai au voie sa iasa nici tatrele cu remorca. Ei, bine, astazi circulau bine mersi 1124+175 pe linia 17 si 1126+209 pe 3, din cate am vazut eu. In plus de asta, vine scoala, pana la anul doar termina astia cu BERD-ul si nu vad cum am rezista fara cele 25 de tatre. Eventual doar daca am adopta modelul Timisoara (sau al altor orase) cu toate tramvaiele stand doua schimburi pe traseu. Va dati seama atunci ce uzura si ce defectiuni.
|
|
Sus |
|
|
dj_gedy
Data înscrierii: 27/Aug/2009 Ultima vizita: 09/Ian/2016 Mesaje: 10 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 08 Sep 2009 11:44:36 Titlul subiectului: Tatrele T4R cu 2 pantografe revin in circulatie |
116569 |
|
Mi sa spus ca Tatrele T4R cu 2 pantografe vor iesi pana la urma inapoi in circulatie deoarece nu au vagoane cu ce sa le inlocuieasca...ce bine
_________________ Gedy1069 |
|
Sus |
|
|
smilex
Data înscrierii: 27/Feb/2008 Ultima vizita: 11/Mai/2022 Mesaje: 84 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 09 Sep 2009 03:31:53 Titlul subiectului: |
116597 |
|
@dj_gedy: RC=revizie curenta; RK=revizie capitala. CTP nu executa actualmente RK (044 n-a fost RC sau RK). Lucrez in Depoul UTA de pe vremea raposatului, dar nu-mi dau seama ce semnifica "lipsa de auxiliar pt. remorca". 0150 are nevoie de bobine (solenoizi) pt. frana cu saboti. Casarile nu au legatura cu banii CTP. Proprietarul tramvaielor este C.L. Ei incaseaza banii din casari (adevarul e ca au inchis deocamdata ochii la faptul ca banii nu le-au fost virati din recentele casari).
Tramvaiele cu doua pantografe vor iesi in circulatie. Intradevar, T4R(D) are 4 motoare de 47,5 kw comparativ cu TG ce are 2 mot. de 120 kw. Dar nici macar un astfel de calcul simplu nu tine daca ne referim la consum. Energia electrica consumata este in mod firesc transformata in energie cinetica, asadar depinde de masa vagonului, de randamentul motoarelor etc. E o chestie de fizica. Un cuplu motor de Tatra nu consuma deci mai mult ca unul motor + remorca (au aprox. aceeasi masa si energie cinetica la aceiasi viteza). Practic, timpul de accelerare (si consum) a unui T4D+B4D este de doua ori mai mare decat a unui T4D +T4D. Deci... Exemplul foloseste pentru a arata ca nu totul depinde de puterea electrica instalata. TG8 este mult mai usor decat T4D raportat la capacitate. Utilizat judicios realizeaza economii destul de mari si asta cu o putere a motoarelor de 240 kw! Aici e vorba de calculul subventilor la km. parcurs pe unitate. Nu pot intra in mai multe detalii. E politica manageriala. Desigur se fac si economii (nimic nou).
Nu se caseaza deocamdata tramvaie aflate in parcul activ. S-au casat T4R-urile retrase. Poate cand se vor aduce tramvaie noi (si ma uit la momentul asta cu luneta intoarsa).
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|