Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mie 24 Iun 2009 23:09:04 Titlul subiectului: |
112828 |
|
Lungmea vagonului poate fi a cutiei propriu-zise sau lungimea intre tampoane -lungimea maxima a unui tren este de 120 m - vagoanele + spatiul dintre ele (~ 1 m).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
dave
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 05/Oct/2020 Mesaje: 74 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 13:44:40 Titlul subiectului: |
112853 |
|
Cele motoare 18,5m capetele 19,4 lungimea totala aprox 112m si sint mai scurte decit un tren IVA
|
|
Sus |
|
|
error357
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2014 Mesaje: 32 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Iul 2009 20:38:55 Titlul subiectului: |
113392 |
|
Va rog sa imi spuneti si mie cum anume functioneaza sistemul de ventilatie de la Bombardiere? Introduce aer din exterior trecandu-l in prealabil printr-un filtru? Sau il recircula? Mie mi se pare ca ventilatoarele acelea functioneaza degeaba; ceea ce intra prin orificiile din plafon e aer cald, cu miros oribil. Nu o fi mirosind prea frumos nici afara, dar aerul dinauntru e sub orice critica.
|
|
Sus |
|
|
contra
Data înscrierii: 02/Iul/2009 Ultima vizita: 23/Dec/2010 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Iul 2009 20:47:37 Titlul subiectului: |
113393 |
|
Sistemul de ventilatie la BM are filtre care se schimba la revizie. Aerul bagat de sistem in tren este aer din tunel. Desteptii care au comandat aceste vagoane nu s-au gandit sa faca sistem de recirculare al aerului. Cand trenul are usile inchise, se creaza un vid, mot-ventilator baga aer pana la un anumit moment, dar nefiind recirculare atunci cand este aglomeratie normal ca este mai putin aer bagat. Atunci cand se deschid usile se face circularea aerului si vaentilatia baga din nou la capacitate maxima pana se umple iar trenul. Acest tren este etans si nu lasa aerul sa recircule bine. Sper ca este clara explicatia.
Iata si dimensiunile:- lungimea trenului- 112,610mm ; - lungimea vag. R-19,389mm;- lungimea vag. M si MP- 18,458mm; - latimea vag.- 3,100mm, si as putea sa continui, dar mai bine atat.
|
|
Sus |
|
|
error357
Data înscrierii: 12/Dec/2008 Ultima vizita: 05/Mar/2014 Mesaje: 32 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Iul 2009 21:51:12 Titlul subiectului: |
113395 |
|
Da, am inteles. Nu se formeaza vid ci creste treptat presiunea aerului inauntru atunci cand usile sunt inchise si ventilatoarele introduc aer. Cu cat e mai aglomerat, cu atat volumul de aer e mai mic si cresterea presiunii se face mai rapid.
Ma asteptam ca la un tren ce costa milioane de euro cineva sa se fi gandit la chestia asta...
|
|
Sus |
|
|
MTROE
Data înscrierii: 07/Aug/2008 Ultima vizita: 07/Aug/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 15:51:57 Titlul subiectului: |
114370 |
|
Am citit azi un articol in ziarul "Ring" care m-a cutremurat. Conducerea Metrorex anunta "surprize pentru bucuresteni si anume, cumpararea unui numar de 26 de trenuri moderne zic ei. Ce mai surpriza, sa n-avem parte de ea. Salvati ramele I.V.A. ! !
_________________ MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE.MTROE |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 18:09:34 Titlul subiectului: |
114374 |
|
Nu stiu daca BM-urile sunt rele, dar sunt ENORM de scumpe. Aici vad eu problema majora. In alte capitale nu se cheltuiesc cu atata larghete milioanele de euro ca la noi. Si sincer, de cand BM-urie ruleaza si pe M3 mi se pare ca sunt mai lente ca IVA. Pleaca greoi din statie, ruleaza cu viteza mai mica in tunel....Este adevarat ca au si parti incomparabil mai bune ca IVA, dar totusi merita 1mil eur/ vagon ??
Oare BM-urile au fost cumparate prin licitatie si ceilalti constructori sa fi fost mai scumpi de atat ?
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 18:34:47 Titlul subiectului: |
114379 |
|
Macar asa nu o sa se mai circule la 13 minute pe M1 la ore de varf, si poate le-a trecut prin cap sa puna geamuri ca la IVA si Haga, care se deschid si rezolva problea sufocarii.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 18:43:52 Titlul subiectului: |
114380 |
|
Nu cred, pentru ca BM-urile noi nu sunt pt M1, sunt in principal pt M3 si poate si pt M4. Si ultima varianta este ca vor avea A/C deci problema sufocarii ar trebui sa fie rezolvata daca nu a fost deja rezolvata odata cu circulatia comuna. Pt ca observ ca rar sunt intervale mai mari de 4 min pe traseul comun si metrourile sunt destul de goale, deci cam vreo 8-9 min pe portiunile necomune, nu stiu unde ati prins voi mai mult de 10 min. Poate a fost ceva neprevazut...
Haga a fost un experiment care vad ca a ramas unicat, dar este un exemplu de rezolvare simpla a unei probleme la care nu te-ai gandit cand ai aruncat o caruta de bani pe vagoane "ultimul racnet" cu ventilatie fortata care rar face fata....
|
|
Sus |
|
|
MTROE
Data înscrierii: 07/Aug/2008 Ultima vizita: 07/Aug/2012 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Iul 2009 12:02:57 Titlul subiectului: |
114561 |
|
1. Acesta este Bombardierul numit Haga. Este ruginit, am dat cu degetul ca sa fiu sigur. Nu conteaza cauzele care au cauzat rugina dar in mod clar arata inca o data ca BM este mult mai prost decat IVA
Suprafata ruginita este foarte mare. Garantez eu ca este rugina. Am dat cu degetul si rugina se simte.
Partea neagra din stanga este partea nearga a unui BM, se vade si un calator in ea, si in partea dreapta nu este rama tablei ruginite si burduful acela care face trecerea dintr-un vagon in altul.
2. Am luat o alta poza de pe "ro-trans.com".Aceasta apartine lui Iasmin, care a facut-o dupa ce am postat eu prima poza, pentru ca sa nu mai planeze nici o indoiala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.36 kb |
Vizualizat: |
de 17078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.21 kb |
Vizualizat: |
de 17078 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Iul 2009 12:59:07 Titlul subiectului: |
114563 |
|
Asta nu prea pare a fi rugina, ci mai degraba vopsea sau vreo substanta ce a curs si a corodat metalul. Suprafata de culoare ciudata se vede ca a fost manjita cu ceva, cu un lichid, nicidecum rugina de batranete. Tabla respectiva este inox deci nu are voie sa oxideze pur si simplu.
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 27 Iul 2009 14:20:20 Titlul subiectului: |
114568 |
|
In prima fotografie postata, cea de detaliu, se vede clar ca metalul arata de parca ar fi fost ruginit. Coroborand cu a doua fotografie, de ansamblu, imaginea e clara. Au incercat o noua metoda de a le spala cu stiu eu ce substanta si l-au corodat fara sa vrea. Se vede clar ca metalul are urme de parca ar fi fost sters. Asa arata un metal pe care torni un acid sau orice substanta puternic coroziva. Chiar daca e inox, nu rezista... Deci nu e nici mizerie, nici vopsea. E rugina provenita din corodare, care s-a format pe urma lasata de substanta coroziva.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 27 Iul 2009 14:31:12 Titlul subiectului: |
114571 |
|
Kaustik a scris: | Au incercat o noua metoda de a le spala cu stiu eu ce substanta si l-au corodat fara sa vrea. | O poveste similara se petrecea in cazul vagoanelor de calatori, in timpul "spalarii" lor.
Servicul de curatenie/spalare a vagoanelor era facut de o firma privata, ai caror angajati, pentru a-si "usura" munca de curatenie, puneau in apa cu care frecau vagoanele pe exterior solutie de acid sulfuric provenind din bateriile de acumulatori de vagon.
Solutia acida curata imediat acea mizerie ruginie provenind de la pulberea fina datorata frecarii sabotilor pe roti, dar, in scurt timp, vopseaua vagonului se matuia si ea, iar uneori se desprindea in bucati....
De ce oare cred ca au incercat aceeasi metoda?!? Totusi ma mira ca metalul a fost atat de corodat, aveam senzatia ca exteriorul caroseriei BM-urilor e din inox sau ca macar e protejat cu un strat anticoroziv...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 27 Iul 2009 18:32:18 Titlul subiectului: |
114582 |
|
Poate au vrut să curețe ceva grafitti...
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 05 Sep 2009 15:30:37 Titlul subiectului: |
116421 |
|
Azi am vazut intr-o rama Movia niste masti pentru semnalele de alarma. E vorba de o placa de plexiglass care acopera in intregime carcasa de aluminiu al semnalului, prevazuta cu perforatii deasupra difuzorului si o gaura deasupra butonului rosu, facandu'l mai putin accesibil. Poate asta va rezolva problema opririlor bruste
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Sep 2009 11:35:34 Titlul subiectului: |
116468 |
|
Aceste masti s-au montat de vreo luna.
Alta stire: s-au actualizat anunturile vocale si anunturile vizuale (partea cu liniile RATB) din unele rame Bombardier!
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Oct 2009 16:03:08 Titlul subiectului: |
117969 |
|
Din cite am auzit chiar atunci (la o perioada foarte scurta de cind s-au montat) se vorbea ca o sa le modifice pe toate.
|
|
Sus |
|
|
Reactor
Data înscrierii: 18/Feb/2009 Ultima vizita: 08/Dec/2013 Mesaje: 118 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 18:18:35 Titlul subiectului: |
129267 |
|
Mi se pare mie sau cateodata BMurile pleaca din statie cu franele partial aplicate? Mi s-a intamplat relativ des in ultimul timp ca vagonul in care eram sa trepideze la plecare si sa se auda un scartait de fier pe fier, totul pret de cateva secunde (de unde am dedus ca pleaca infranat). Asta se intampla in una - maxim doua statii, dar astazi am mers cu Sofia si facea la fel in fiecare statie, intre Crangasi si Obor (cat am calatorit eu); in Victoriei comportandu-se cel mai urat.
Are cineva mai multe detalii?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 18:32:46 Titlul subiectului: |
129269 |
|
Franele la Bombardier si la IVA nu cred ca sunt de tipul "fier pe fier". Nici macar V3A nu mai are frane cu saboti (de asta sunt sigur). Afirmatia este o presupunere de-a mea, daca gresesc rog a fi corectat
|
|
Sus |
|
|
Kaustik
Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Joi 01 Iul 2010 19:13:54 Titlul subiectului: |
129271 |
|
Prin "zgomot de fier pe fier" user-ul Reactor s-a referit la scartaitul specific aparut in momentul in care doua piese de otel, dintre care una in miscare, se afla in contact fizic. Este vorba de acel scartait-fluierat, ca de frane, eu am inteles ce-a vrut sa zica .
Da asa este, am observat si eu asta de cateva zile si azi cel mai urat la garnitura Sofia (Reactor, cred ca am fost colegi de tren ). Cand pleca de pe loc din statie, trepida teribil si scartaia suparator. Ma gandesc ca desteptii de la depou au umblat la compresoare si au modificat parametrii de presiune, cica sa faca franarea mai sigura, si de aia, in momentul in care se elibereaza frana, nu are timp suficient "sa caste" sabotul de pe disc si ramane cateva momente strans. Dar nu se gandesc si cat trag motoarele de rotile alea infranate... cand or ajunge la depou cu ele arse/incinse se mira "de ce oare, dom'le" .
Bombardierele au frana pe disc (mi se pare ca si ramele IVA au la fel), nu clasic, pe roti, cum aveau vagoanele vechi CFR. Chiar si vagoanele astea de CFR mai noi sau reconditionate au primit frane pe discuri.
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 22:18:08 Titlul subiectului: |
129441 |
|
sab a scris: | Nu stiu daca BM-urile sunt rele, dar sunt ENORM de scumpe. Aici vad eu problema majora. In alte capitale nu se cheltuiesc cu atata larghete milioanele de euro ca la noi. Si sincer, de cand BM-urie ruleaza si pe M3 mi se pare ca sunt mai lente ca IVA. Pleaca greoi din statie, ruleaza cu viteza mai mica in tunel....Este adevarat ca au si parti incomparabil mai bune ca IVA, dar totusi merita 1mil eur/ vagon ??
Oare BM-urile au fost cumparate prin licitatie si ceilalti constructori sa fi fost mai scumpi de atat ? | CORECT!
Trenurile Bombardier au fost cumparate de Metrorex prin licitatii internationale sub supravegherea Bancii Europene de Investitii, in trei transe:
transa 1 pt M2 - au fost ofertanti IVA, Alshtom, Bombardier si AdTranz (Suedia) - castigator AdTranz - ulterior cumparat de Bombardier(Canada)
transa 2 pt M1-3 - ofertanti CAF, Alshtom, Bombardier - castigatori Bombardier dar cu 20 milioane euro mai ieftin decat prima transa, de frica
unei participari sud-coreene la licitatie - AU LUAT TZEAPA!!!
transa 3 - 6 trenuri cu acelasi pret din transa 2
Urmeaza trenurile prevazute in acordul recent ratificat pt M5 de 36 de trenuri, parte pentru M5 parte pentru inlocuire de IVA, tot cu licitatie internationala.
Pentru moment urmeaza licitatia pt. alegerea consultantului care va intocmi caietul de sarcini. andrei11 a scris: | Franele la Bombardier si la IVA nu cred ca sunt de tipul "fier pe fier". Nici macar V3A nu mai are frane cu saboti (de asta sunt sigur). | Asa cum am mai zis, nu sunt nici MR-ist nici SCB-ist, dar te pot indruma la un coleg expert in material rulant, care a lucrat la IVA de la inceput, a fost expert consultant si la metroul din Istanbul si mai recent a fost expert si la proiectul de tunel de sub Bosfor (Marmaray Project) pe problema.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 04 Iul 2010 23:02:02 Titlul subiectului: |
129444 |
|
Kaustik a scris: | Prin "zgomot de fier pe fier" user-ul
Bombardierele au frana pe disc (mi se pare ca si ramele IVA au la fel), nu clasic, pe roti, cum aveau vagoanele vechi CFR. Chiar si vagoanele astea de CFR mai noi sau reconditionate au primit frane pe discuri. |
Nu au frina disc si direct pe roata , cu sabot , dintr-un material asemanator ferodoului , IVA are frina disc
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Iul 2010 20:54:26 Titlul subiectului: |
129697 |
|
Daca un SINGUR vagon al unui tren este alimentat de la retea, trenul se poate deplasa sau nu ?
Sau pun altfel intrebare : In caz de "vagon pe zona neutra" cate vagoane minim trebuie sa fie alimentate de la retea pentru ca trenul sa se poata deplasa?
Intrebarea cred ca este destul de clara. Daca se poate un raspuns scurt, de genul: daca un singur vagon este pe zona neutra, trenul incremeneste acolo (asta a fost un exemplu, astept o parere autorizata).
Pun aceasta intrebare pentru ca in special cei de la Metrorex se tot plang de zonele astea neutre, dar nimeni nu da un raspuns clar la intrebarea mea.
Si repet ce am spus si pe alt topic, parca IVE - le rezolvau aceasta problema mult mai elegant decat "super"Bombardierele
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 10 Iul 2010 13:57:58 Titlul subiectului: |
129744 |
|
In mod teoretic da, fiecare vagon din cele 4 motoare este independent ca alimenare si control.
|
|
Sus |
|
|
|