Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Teribilul accident de la Scanteia (IS) si urmarile sale
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 09:43:15    Titlul subiectului: 116385

andrei11 a scris:
Centrul de greutate se calculeaza mult mai complex decat vreti voi sa demonstrati aici
E... eu ti-am prezentat un calcul de principiu, simplu, evident ca in cazul microbuzului cu calatori in el se tine cont de multi factori, inclusiv de pozitia si locul ocupat de calatori; dar principial e la fel, in acelasi fel este influientata pozitia centrului de greutate a ansamblului microbuz+0 calatori in picioare fata de microbuz+X calatori in picioare.
andrei11 a scris:
pe placuta scrie sarcina maxima admisibila 5 persoane ori 80 kg = 400 kg, dar un motor al unui asemenea lift duce fara probleme si 2,5 to.
De obicei se iau anumite masuri de precautie, nu inseamna ca gata, la primul calator in picioare se rastoarna duba, nici vorba; cred ca atata timp cat nu se depaseste masa maxima autorizata a incarcaturii nu e nici o problema; insa in mod evident ca in situatii extreme (viraje, frane bruste) comportamentul vehiculului este influientat puternic de calatorii in plus aflati in picioare, prin forte centrifuge mai mari, prin marirea drumului de franare, prin faptul ca fiind inghesuiti calatorii sunt mult mai expusi riscurilor de a fi striviti sau aruncati pur si simplu prin parbriz, cu asta cred ca esti de acord.
andrei11 a scris:
nu se ia in considerare o persoana la 80 kg.
Ei, aici chiar te bagi pe unde nu stii. 80 kg se ia, asa am folosit noi la facultate in calculele de proiectare a instalatiei de frana a vagoanelor, deci nu e cazul sa insisti sa ma convingi de contrariu.
andrei11 a scris:
Prin microbuz se intelege un autovehicul intre 10 - 17 locuri pe scaune, inclusiv soferul, care in regim urban poate lua pana la 22 pasageri pe scaune si in picioare. Asta este legea, nu stiu de ce vrem sa o comentam sau sa o intoarcem pe toate partile.
Eu nu stiu de unde ai luat tu definitia de mai sus, daca ai o dovada obiectiva, in sensul unui paragraf din lege, te rog sa ni-l prezinti si noua; pana atunci cred ca sunt doar speculatiile tale.

Ca sa revenim din nou la lege, uite, eu iti ofer ceea ce scrie concret acolo, iata:

"autobuz – autovehicul cu cel putin 4 roți și o viteza maxima constructiva mai mare de 25 km/h, conceput si construit pentru transportul de persoane pe scaune si in picioare si care are mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto"

"microbuz – autobuz care are o capacitate de transport de cel mult 22 de persoane pe scaune, in afara locului conducatorului auto"

Ca sa interpretez si eu in favoarea mea, iti pot spune ca pana la urma aceste maxi-taxi-uri nici macar nu sunt microbuze si nici autobuze! De ce? Pai pentru ca nu sunt "concepute si construite pentru transportul de persoane pe scaune si IN PICIOARE"! Din cate stiu eu, aceste "maxi-taxi"-uri nu au prevazute decat locuri PE SCAUNE si atunci nu pot fi incadrate la autobuze si implicit nici la microbuze, pentru ca microbuzul e definit (aiurea, dupa parerea mea) ca fiind "autobuz", deci ar trebui sa indeplineasca in primul rand conditiile impuse de definitia autobuzului!
andrei11 a scris:
Si nu va mai legati de transformarile marfa - persoane, ele sunt facute conform normelor aprobate de RAR si sunt perfect valabile si in concordanta cu legea
Asta, din pacate, e adevarat, modificarile sunt "legale" in sensul actualelor norme de omologare, norme despre care am mari dubii si despre care cred ca au fost "adaptate" in functie de "necesitatile" celor care se ocupa cu astfel de afaceri, in loc sa fie invers, ca reglementarile sa fie facute pentru a impune conditii de siguranta si confort obligatorii, pe care "transformatorii" sa fie siliti sa le respecte...

Ca o paranteza, acum vreo cativa ani am facut o excursie de o zi in care am intentionat sa vizitez Satu Mare si ulterior Baia Mare; dupa ce mi-am terminat treaba la Satu Mare, am cautat un mijloc de transport auto spre Baia Mare, ca trenul il scapasem. Evident, nici o informatie, nici un orar, nimic-nimic. In schimb multa lume la "ia-ma, nene". Cele mai multe vehicule pareau sa mearga la Negresti, asa cam am stat cam multicel in "statia" ad-hoc. La un moment dat apare un micobuz, opreste, lumea navaleste pe el, mergem si noi (eram cu sotia), intrebam daca merge la Baia Mare, merge; platim, evident nu primim bilet, dar desi m-am enervat, n-am dat importanta, cunioscand "naravurile" aproape generalizate ale soferilor acestui tip de vehicule.
Ei, pe undeva pe la jumatea drumului, o dubita a ARR trasa pe marginea drumului, i se face semn omului nostru, asta trage pe dreapta, este luat la intrebari si abia atunci ma prind: microbuzul fusese folosit pentru transportul unor muncitori din ce am inteles, iar pe drumul de intoarcere soferul s-a "gandit" sa mai scoata un ban "cinstit". Depistat ca face transport ilegal, i s-a dat ceva, o amenda, n-am vazut prea clar, ca fusese chemat la duba ARR, dupa care m-am trezit cu un "nene" de la ARR cu o camera video care a inceput sa filmeze microbuzul din toate partile, din exterior, insistand asupra moacelor calatorilor aflati inauntru. Iata ca daca se vrea, se poate face treaba, faci puncte de control mobile in zonele importante, filmezi totul, ca sa nu poata tagadui "soferii" si cu asta basta.
Ar trebui insa inasprita legislatia, la 3 abateri grave, dovedite cu probe de netagaduit, sa se suspende pe termen lung (5-10 ani) dreptul acelui sofer de a mai face transport de calatori, sa vedeti atunci ce "cuminti" s-ar face... cum nu le-ar mai fi "jena" sa refuze imbarcarea calatorilor peste capacitate, sa nu respecte orarele s.a.m.d. Evil or Very Mad

Poate n-ar fi rau sa li se aplice pe microbuze nsite embleme d-alea ca la taxi-uri, cu numarul unic judetean (sa zicem) de identificare, cu denumirea firmei si traseele pentru care au licenta, ca sa fie mai uosr de depistat... Rolling Eyes

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 16:23:44    Titlul subiectului: 116398

Citat:
80 kg se ia, asa am folosit noi la facultate in calculele de proiectare a instalatiei de frana a vagoanelor, deci nu e cazul sa insisti sa ma convingi de contrariu.
Ei! Ce te faci cu regulamentele europene care recomanda la proiectare folosirea masei de 68 kg pentru pasager si de 75 kg pentru sofer.
De data asta discutam de autovehicule rutiere si nu de trenuri!!!
Citat:
nu e vorba de ranforsari ale caroseriei, desi acestea sunt diferite la microbuze fata de dube. Stiu asta pentru ca am vandut asa ceva timp de 9 ani
Care sunt diferentele?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 22:10:13    Titlul subiectului: ranforsari 116411

In zona de prindere a scaunelor la microbuze exista ranforsari de care se prind suruburile de fixare ale acestora, la dube podeaua este dreapta. Nu cred ca cei care fac modificarile la dube fac si aceste ramforsari...ar fi mult prea complicat la dotarile pe care le au. In plus la usile din spate nu se mai monteaza geamuri si se reduce vizibilitatea. Si mai sunt si alte dotari care pot lipsi la unele din ele, cum ar fi senzor pe usa de marfa, care devine usa de coborire pasageri. Nu stiu daca pe spate unele nu au arcuri de foi in loc de amortizoare, la acelasi tip de caroserie. Exista o lista a RAR in care sa se spuna care anume pot fi transformate si care nu? In mod sigur producatorul nu recomanda chestia asta, dar probabil multi o vor spune ca o fac din ratiuni economice si nu tehnice sau de siguranta.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 07 Sep 2009 10:51:14    Titlul subiectului: 116523

Acele "intariri" ale podelei sunt prevazute pentru montajul scaunelor (contin elementele de prindere) dar nu cred ca se poate spune ca avem o podea mai rezistenta decat la duba. Inainte de a citi postul din care am extras citatul, eram convins ca nu sunt diferente intre caroserii si se pare ca am dreptate. Si in cazul transformarii din duba in microbuz este necesara adaugarea de elemente care sa serveasca la fixarea scaunelor.
Iar usile fara geamuri din spate puteau sa nu fie amintite - oare ce vede un sofer de autobuz cu ajutorul unei oglinzi retrovizoare interioare prin luneta? Dar daca usile au geamuri, dar si perdelute? Sa fim seriosi!
Citat:
Nu stiu daca pe spate unele nu au arcuri de foi in loc de amortizoare

Un amortizor nu poate tine locul unui arc! Deci prezenta arcului este obligatorie! Iar arcul montat la aceste masini este format dintr-o foaie sau doua iar frecarea dintre ele nu asigura amortizarea, deci vei avea si arc, si amortizor!
Producatorul nu recomanda transformarile deoarece mananca si el o paine! Daca te duci la un Fast Food, o sa ti se recomande un sandvis, nu o chifla pe care sa o umpli cu parizer de la Alimentara si gogosari din piata!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 08 Sep 2009 22:21:21    Titlul subiectului: rezistenta 116594

Nu e vorba de rezistenta podelei ci a legaturii scaunelor cu podeaua. In caz de impact acestea se pot desprinde si zboara mai usor. In plus nu cred ca cei care fac astea demonteaza podeaua sau au accces facil in toate punctele de fixare a scaunelor. Pe de alta parte mai e problema confortului, scaunele se fac in tara(nu asta i problema) cu minim de mijloace. Am vazut o astfel de fabrica, producea 20-30 de scaune pe zi cu doar 2 oameni, un sudor si un tapiter. Vorbim si de izolatia fonica a dubei, care de multe ori lipseste..ea e proiectata sa mai amortizeze socul in caz de impact..si multe alte elemente de confort. O sa verific si povestea cu amortizoarele si cu foile de arc. Iar geamurile pe spate sunt folosite, daca se sta normal, pe scaune este vizibilitate suficienta in spate...chiar sunt dube de marfa cu geam in spate, eu am condus una timp de 3 ani jumatate si il foloseam des..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 13:32:21    Titlul subiectului: 116611

In cazul accidentului de la Iasi, nu cred ca e vorba de o desprindere a scaunelor - nu prea a fost timp de asa ceva. Poate conteaza la o lovire frontala! Confortul scaunelor nu influenteaza rezistenta la impact.
Citat:
In plus nu cred ca cei care fac astea demonteaza podeaua sau au accces facil in toate punctele de fixare a scaunelor.

Podeaua unei dube este o foaie de tabla ambutisata si sudata de restul elementelor de caroserie. Nimeni nu demonteaza podeaua! Se inlocuiesc parti din ea in caz de accident. Daca scaunele sunt montate pe suprainaltari, in scheletul acestor suprainaltari sunt prevazute zone pentru prinderea scaunelor.
Citat:
Vorbim si de izolatia fonica a dubei, care de multe ori lipseste..ea e proiectata sa mai amortizeze socul in caz de impact

Deja imi pare rau ca m-am bagat in discutie!
Citat:
chiar sunt dube de marfa

De obicei duba e pentru marfa (mai e aia de la Politie cu care ii duce pe aia rai). Pe cele pentru persoane poporul le numeste microbuze.
Citat:
cu geam in spate, eu am condus una timp de 3 ani jumatate si il foloseam des

... daca era goala, ca marfa poate impiedica vizibilitatea! Si sunt nevoit sa atrag din nou atentia asupra unui autobuz! Ce vede soferul in spate prin oglinda din interior?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 14:45:24    Titlul subiectului: duba sau microbuz 116615

E adevarat ca discutia a inceput de la acel accident, dar una din idei era ca astfel de accidente se produc din cauza mai multor factori printre care si aceasta, respectiv transformarea dubelor de marfa in microbuze. Si am mai zis ca poate daca ar fi dost un microbuz adevarat si nu o duba, poate ar fi scapat mai multi din acest accident, dar si din altele. Daca as stii ca aceasta discutie salveaza macar un om ar fi minunat. Din pacate nu avem de unde stii, pentru ca la noi nu se fac simulari corecte la accidente, nu se analizeaza toti factorii care au dus la ele, se da vina pe sofer sau pe patronul firmei de transport si gata. Restul se spala pe miini in fata unei legi sau a unei norme tehnice discutabile. Deci nu are de ce sa ti para rau ca vi cu o opinie, d aia e forum, sa ne spunem parerea despre anumite subiecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 16:01:02    Titlul subiectului: 116616

Laterala unei dube este formata din panourile de tabla exterioare, din dubluri (la interior) de forma unei retele rectangulare de grinzi (panouri ce au la cele doua extremitati stalpi legati intre ei prin 3 grinzi longitudinale - sus, la mijloc si jos) si din intarituri si elemente de legatura in anumite zone ale dublurii. Finisarea interioara se reduce la montarea unor placaje de lemn (sau alte materiale cu cost redus) care acopera partea inferioara (si uneori si superioara) a lateralelor.
In cazul microbuzului, panourile exterioare sunt decupate in vederea montarii geamurilor iar finisarea inetrioara este un pic mai pretentioasa (la vedere placaje imbracate in musama sau textil cu aspect placut) iar spatiul intre acestea si tabla exterioara este umplut cu materiale fono- si termo- izolante (pasla, polistiren expandat). Restul structurii (dubluri, intarituri si elemente de legatura) sunt neschimbate!
Citat:
Si am mai zis ca poate daca ar fi dost un microbuz adevarat si nu o duba, poate ar fi scapat mai multi din acest accident, dar si din altele.

Cum poti sustine o astfel de afirmatie? Care este motivul pentru care un microbuz "de fabrica" s-ar fi comportat diferit la acel impact lateral fata de unul facut din amenajarea unei dube?
Citat:
Citat:
Vorbim si de izolatia fonica a dubei, care de multe ori lipseste..ea e proiectata sa mai amortizeze socul in caz de impact

Deja imi pare rau ca m-am bagat in discutie!

Altceva am vrut sa zic: daca tu consideri ca izolatia fonica are rol de amortizor de soc atunci suntem pe o pista falsa! Izolatia fonica este realizata din materiale poroase, capabile sa absoarba unda sonora. Ce proiectant poate da acestui material rolul amintit de tine? Acum intelegi regretul meu?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 16:38:39    Titlul subiectului: citeste si vei intelege 116619

Nu am zis ca izolatia fonica tine loc de amortizor. Ma refeream la confortul general al pasagerilor dupa o astfel de transformare. Imi spui ca se fac din placaj. Aceste materiale au fost verificate la rezistenta la foc? repet de la subiectul acestui accident s a ajuns la discutia legata de confort si alte alea. Asta am zis: o astfel de duba transformata nu aduce confortul si siguranta pasagerilor la fel ca una originala. Si am zis ca POATE daca era una netransformata ar fi scapat cineva in plus. Si unul daca scapa si era bine. Astea ar fi datele problemei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 12:29:10    Titlul subiectului: 116691

Ziarul de Iasi, 11 septembrie 2009

Citat:
Marturia celui de-al doilea supravietuitor
Autor: Nicoleta BUNDUC

Pentru ca urcase ultimul, Ilie Mesteru se afla exact linga sofer in momentul impactului nimicitor de la Scinteia. "S-a oprit masina chiar pe linie exact cind nu trebuia. Nu stiu din ce cauza", spune el. Barbatul mai adauga ca, desi erau geamurile deschise, semnalele acustice de la trecere nu s-au auzit deloc in masina. Nici el nu stie daca oprirea a fost cauzata de o frina brusca la vederea trenului, dar una prea tirzie, ori de o manevra gresita a soferului in incercarea de a grabi trecerea. Ce alte frinturi de imagini isi mai aduce aminte barbatul?

Este unul dintre cei doi oameni care au scapat cu viata din microbuzul groazei. Isi aminteste ultimele clipe dinaintea catastrofei feroviare, iar imaginea trenului care vine inspre ei o are la fel de clar si acum in minte. Stie ca semaforul avea culoarea rosie si ca soferul autobuzului nu avea voie sa treaca in acel moment. Pune totul pe seama lacomiei, pentru ca, spune el, soferul obisnuia sa forteze trecerea la nivel de cale ferata ca sa nu piarda timp. Au vazut amindoi trenul, dar mult prea tirziu. Cit despre semnalele acustice, barbatul sustine ca nu au auzit nimic, desi geamurile erau deschise. Era un curent foarte mare, era galagie in masina, afirma el. Atunci, viata a 14 persoane s-a incheiat in urma tragediei de la Scinteia, cind microbuzul a fost lovit in plin de catre un tren accelerat, chiar pe trecerea la nivel de cale ferata.

"Soferul era un smecherel"

Ilie Mesteru are 34 de ani si ne-a marturisit, de pe patul de spital, imaginile fulgeratoare dinaintea impactului. Barbatul declara ca s-a urcat in microbuz chiar inainte de trecere, ultimul, si ca statea in dreapta soferului, pe scaunul din fata. Soferul parea preocupat cu numaratul banilor si nu a fost atent. A vazut ca semaforul avea culoarea rosie, dar s-a grabit sa treaca linia de cale ferata. Varianta barbatului corespunde cu cea redata pentru "Ziarul de Iasi" pe data de 20 august de catre Viorel Chelaru, al doilea supravietuitor al tragediei. "Era rosu. In timpul acela a trecut microbuzul, chiar daca nu avea voie, din cauza ca soferul era smecherel. S-a oprit insa masina exact cind nu trebuia. Nu stiu din ce cauza. S-a oprit acolo. Soferul facea exact invers decit trebuia, numara bani si mergea mereu repede. A fost o trecere frauduloasa si a fost ghinionul de a se opri si masina. Asta a fost, azi esti, miine nu mai esti", a marturisit barbatul. Nici el nu poate sa spuna daca masina s-a oprit pe linie din cauza ca soferul a vrut sa opreasca inainte de trecere dar, in ciuda frinarii bruste, viteza l-a dus pina pe linie, ori, vazind trenul, a vrut sa grabeasca trecerea, dar a facut o manevra gresita si motorul s-a oprit. Ilie Mesteru mai adauga ca si el a vazut trenul prea tirziu. Cit despre semnalele acustice, nimeni nu pare sa le fi auzit. "A fost un haos, accidentul a fost pentru ca soferul fost lacom din ce in ce mai mult. Mergea cu geamurile si cu trapa deschise, mergea repede, era foarte mare curent si nu se mai intelegea nimic. Stateam in fata, in dreapta soferului. Am vazut si eu trenul, dar tirziu, nu se auzea nimic, absolut nimic", a explicat victima. Barbatul precizeaza ca impactul a avut loc prea repede si ca nu a avut timp sa reactioneze. Nu isi mai aminteste nimic din ce s-a intimplat dupa. S-a trezit direct la spital. "Acum trei saptamini imi amintesc ca eram intr-un carucior sau o targa. Eram bine cind m-am trezit, m-am simtit mai rau dupa. Nu tin minte absolut nimic de dupa accident si sint momente cind imi pare rau. Eu, daca mi-as aduce aminte mai multe, i-as da in judecata pe cei vinovati de acest caz", a adaugat Ilie Mesteru.

Nota 10

Victima tragediei spune ca si-a mai revenit acum si ca vrea sa plece acasa. Sora lui spune ca la ultima evaluare psihologica, care a avut loc ieri, barbatul a luat nota 10, iar medicii au fost foarte multumiti de evolutia lui. "De dimineata a vorbit cu doctorii si cu psihologul. Le-a spus si lor de accident, le-a raspuns corect intrebarilor legate de familie. Nu au fost probleme, a fost coerent, asa ca a primit nota 10", a afirmat Elena Mesteru, sora victimei. Femeia adauga ca barbatul ar putea pleca acasa luni, daca se va simti bine. "Medicii ne-au spus ca este posibil sa il externeze luni, insa depinde de evolutia lui. Nu mai rezistam nici noi, de la accident incoace a fost un calvar", a marturisit Elena Mesteru. Medicii ortopezi l-au reevaluat ieri pe barbat si i-au schimbat pansamentele la picior. Starea lui era una buna, asa ca nu a ramas internat la Spitalul de Urgente si s-a intors la Neurochirurgie, pentru continuarea tratamentului. Barbatul a ramas fara trei degete la o mina si a suferit o fractura puternica la picior. Medicii au reusit atunci sa ii salveze piciorul, chiar daca era infectat si risca sa fie amputat. Ilie Mesteru a avut si probleme neurologice, iar in unele momente nu era coerent. Potrivit medicilor, va ramine internat cit va fi necesar pentru ca starea lui sa fie una foarte buna.

Familia: "Acum cine ii asigura lui existenta?"

Celalalt supravietuitor al tragediei, Viorel Chelaru, de 37 de ani, a fost deja externat si revine la spital de doua ori pe saptamina pentru a-si schimba pansamentele si a continua terapia psihologica. Cei doi barbati se indreptau spre Iasi in momentul catastrofei. Ilie Mesteru mergea la serviciu pentru a-si lua salariul, iar Viorel Chelaru urma sa il intimpine pe fiul sau, care venea dintr-o excursie. Ambii au fost in coma, insa si-au revenit. Rudele lor spun ca acum nu mai pot munci si ca situatia financiara esta una foarte precara. "Noi asteptam sa isi mai revina un pic, sa putem porni un proces. Vrem sa dam firma in judecata, pentru ca el acum nu mai poate munci. Cine raspunde pentru durerea pe care o are acum si cine ii asigura lui existenta?", se intreaba Elena Mesteru, sora lui Ilie Mesteru, victima catastrofei de la Scinteia. In urma tragediei care a avut loc in ziua de 14 august, 14 persoane si-au pierdut viata, printre care si un copil de numai 10 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 12:43:17    Titlul subiectului: 116696

Ziarul de Iasi, 11 septembrie 2009

Citat:
"Macel" de permise auto la bariera BJATM
Autor: Adrian OPRIS

Aici, suspendarea permiselor s-a facut ieri cu o viteza de 7 pe ora. Unii au trecut pe rosu, altii au depasit coloana stationata.

Numerosi soferi continua sa sfideze regulile de circulatie la trecerea peste calea ferata de la BJATM, intre Dacia si Canta. In urma unei actiuni desfasurate de agentii Politiei Rutiere in zona barierei, 15 soferi au ramas fara permise de conducere pentru ca au trecut neregulamentar pe acolo.

"A fost o actiune desfasurata intre orele 15 si 17. Au fost verificate 47 de autoturisme si retinute 15 permise de conducere. In 14 cazuri a fost vorba despre nerespectarea semnalelor la trecerea peste calea ferata, iar intr-un caz, conducatorul auto a depasit coloana stationata la semafor. In total, au fost aplicate 43 de sanctiuni, in valoare de peste 11.000 de lei", a spus subcomisarul Madalin Taranu, purtator de cuvint al Politiei.

Politistii spun ca unul dintre cei care s-au ales cu permisul suspendat, Codrin C. (18 ani), vorbea si la telefonul mobil in timp ce traversa calea ferata pe culoarea rosie a semaforului. "Circula dinspre Canta si nu a oprit la semnalele luminoase si acustice aflate in functiune. De asemenea, nu avea asupra sa permisul de conducere si vorbea la telefonul mobil", a spus subcomisarul Taranu.

La sfirsitul lunii trecute, o alta actiune desfasurata la aceeasi trecere de cale ferata a lasat 38 de soferi fara permisele de conducere.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
unimog



Data înscrierii: 28/Mai/2009
Ultima vizita: 21/Dec/2016
Mesaje: 56
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 12:47:19    Titlul subiectului: razie? 116699

2 ore din 24, dintr o saptamina...cam putin...de ce trebuie sa se faca razii si sa nu fie ceva permanent? Normal nu pot fi pazite toate, dar sa fie mai dese si in locuri uitate de lume, ca acolo se intimpla....si Becali a trecut printre bariere la Pipera, a ajuns si la Tv, i s a luat carnetul si la citeva zile conducea fara probleme.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mihaiatanasie



Data înscrierii: 02/Noi/2008
Ultima vizita: 10/Ian/2017
Mesaje: 373
Locație: Rosiorii de Vede

MesajTrimis: Sâm 12 Sep 2009 13:52:45    Titlul subiectului: 116740

Chiar ca deviam de la subiect, dar undeva trebuie discutata si asta: in Romania unii sunt mai egali decat altii in privinta respectarii codului rutier? Oare ce se poate face in afara de injuraturi (cu gura inchisa, ca sa nu ajungi dupa gratii)?
_________________
Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 12 Sep 2009 14:06:02    Titlul subiectului: 116742

Maputo — Mozambican private transport operators have 90 days to replace 15 seater minibuses with larger passenger vehicles, under new transport regulations approved by the government.

According to Olivio Pinto, national director of road transport, interviewed by the independent television station STV, the growth in the urban population demands the use of larger and more comfortable vehicles.

Three months from now, only buses that can carry 40 or more passengers will be allowed on the roads of Mozambican cities. The requirements are less stringent for inter-provincial or inter-district routes, where operators may use vehicles which can hold 25 people. But the use of 15 seater vehicles for passenger transport is definitively banned.


http://allafrica.com/stories/200908070824.html


Nu pot spune altceva decat Bravo Mozambic!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 14 Sep 2009 15:28:24    Titlul subiectului: 116831

http://www.realitatea.net/politia-rutiera-incepe-o-campanie-de-verificare-a-masinilor-de-transport-public-de-persoane_614392.html

"Poliția Rutieră va începe, de miercuri, o campanie la nivel național de verificare a mașinilor de transport public de persoane, din cauza creșterii numărului de accidente în care sunt implicate acestea, informează un comunicat al Centrului Infotrafic.

Polițiștii îi vor verifica în special pe șoferii care conduc autovehicule de tip microbuz, cu 8 sau 16 locuri pentru călători și care au ca activitate transportul public de călători.

La aceste acțiuni vor participa, pe lângă polițiștii rutieri, și reprezentanți ai Autorității Rutiere Române și Registrului Auto Român.

Potrivit comunicatului, controalele vor urmări reducerea accidentelor grave, produse ca urmare a nerespectării perioadelor de conducere sau de odihnă de către șoferi și verificarea gradului de siguranță rutieră pe care îl prezintă aceste vehicule pe drumurile publice. De asemenea, polițiștii vor verifica și respectarea legalității efectuării transporturilor publice, funcționarea corectă a aparatelor de taxare, precum și folosirea corectă a diagramelor de înregistrare.

Alte aspecte pe care le vor lua în considerare polițiștii sunt: respectarea capacității de încărcare a autovehiculelor de transport persoane, urmărirea stării psihice și fizice a conducătorilor auto, existența licenței de transport, a certificatului de competență profesională, deținerea inspecției tehnice periodice și valabilitatea acesteia, deținerea și valabilitatea asigurării de răspundere civilă auto și achitarea taxei de utilizare a drumului național.
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 16 Sep 2009 07:12:09    Titlul subiectului: 116947

Ar fi fost mult mai bine ca aceste actiuni sa nu fie anuntate cu "surle si trambite" prin presa sau pe la televiziune intrucat asa ar fi putut fi prinsi si soferii care nu respecta conditiile impuse de lege.
Ieri seara, la capatul de linie corespunzator super-market-ului Billa1 din Galati am surprins in treacat o discutie in care unul dintre soferi urma sa-si ia zi libera astazi (n.n. 16.09.2009) pentru faptul ca are ceva probleme tehnice la masina si - in consecinta - pentru a nu fi amendat. Discutia se desfasura intr-un cadru restrans (de fata cu alti doi colegi de maxi-taxi). Sa zicem ca astazi va fi o zi "mai in siguranta" in ceea ce priveste transportul de persoane cu microbuzele insa maine? Ce va fi maine, cand se vor relua naravurile si indiferenta? Ce se va intampla maine, cand masina omului care astazi nu iese pe traseu datorita defectiunilor tehnice va iesi la strada...?
La Galati este a doua actiune care se desfasoara in acest scop. Prima actiune a avut loc in urma cu aproximativ doua saptamani si a avut puncte de control in zona Pietei Mari (Piata Centrala) precum si in Micro 19.
Mai jos, un articol despre actiunile de verificare a microbuzelor private publicate in cotidianul galatean "Viata Libera", editia din 16.09.2009:

"Zi grea
Verificări la maxi-taxi


Astăzi, în toată țara, Poliția Rutieră desfășoară o acțiune de verificare a mașinilor care fac transport în comun de persoane, „în special a autovehiculelor 8+1 și 16+1”, după cum precizează comisarul Viorel Cojocaru, purtătorul de cuvânt al Rutierei Galați.

Împreună cu inspectorii A.R.R. și R.A.R., Poliția Rutieră va verifica legalitatea transportului de persoane, utilizarea tahografului, I.T.P.-ul și starea tehnică a microbuzelor.
"

N.A. Din motive obiective, acest articol se gaseste si in cadrul topicului destinat microbuzelor particulare de la judetul Galati.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2009 10:27:18    Titlul subiectului: 117337

Un articol care vine "manusa" in sustinerea ideilor mele, exprimate mai sus:

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?numar=2252

" . . .

Aberație a tehnicii trecută cu vederea

Constructorul a prevăzut pentru fiecare tip de autovehicul în parte anumite caracteristici dinamice care au legătură cu tipul de încărcătură, centrul de greutate și garda la sol. Pentru dubițele de transport marfă s-a stabilit un anumit centru de greutate și o anumită înălțime de la sol care să confere stabilitate în mers și eficiență la frînare în orice moment, indiferent de mărimea încărcăturii. Odată schimbată amenajarea din marfă în călători se schimbă centrul de greutate, iar siguranța în exploatare scade considerabil.

Nu mai punem al socotelă că prin construcție microbuzele sînt mai joase și conferă un grad sporit de stabilitate, iar distanța dintre scaune este mult mai mare și nu ține călătorii cu genunchii la gură. Acest mic amănunt are o deosebită importanță, deoarece micșorează gradul de risc în caz de accident.

Dacă microbuzul care a fost implicat în tragedia de la Slobozia ar fi fost unul construit de fabrică special pentru călători, numărul victimelor ar fi fost mult diminuat, iar în cazul accidentului de la Hanul lui Țintă ar fi fost doar pasageri ușor accidentați, fără morți sau răniți grav
. Cum s-a creat industria măcelăriilor pe roți, citiți în ziarul de mîine.
"
________________________________________________________________________
Dar si:

http://www.sansabuzoiana.ro/evenimente.html?aid=1198

Nr. 2262 de miercuri, 21 decembrie 2005

"Sub ministeriatul lui Miron Mitrea furgoanele pentru cartofi, transformate în microbuze pentru călători

articol de: (T.P.)
Sub ministeriatul lui Miron Mitrea furgoanele pentru cartofi, transformate în microbuze pentru călători

* Afacerea de anvergură a fost clocită înainte de alegerile din 2000
* Fostul ministru al transporturilor Miron Mitrea nu pare străin de toată tevatura
* Aberația tehnică se face cu avizul RAR
* București fără acceptul producătorilor
* Deoarece caroseria nu rezistă la modificări, în primul rînd plesnesc parbrizele.

Ex-ministrul Mitrea se află în spatele obținerii licențelor traseelor care duc spre Moldova și ArdealAfacerea prin care urma să fie pus pe chituci sistemul de transport călători pe CFR și introdus transportul cu microbuze a început să se deruleze la începutul anului 2002, aproape concomitent în zona Argeș și Capitală. La Pitești au fost aduse 50 de furgoane de transport marfă, transformate în microbuze pentru călători, stocate pe o perioadă de trei luni, scoase la prima licitație cu caiet de sarcini aranjat. Firma de la Pitești se numește MCI, iar în spate este senatorul de Argeș Nicolae Văcăroiu, nimeni altul decît al doilea om din stat. Miron Mitrea și-a tras partea leului și sub umbrela unor oameni de afaceri din Capitală și-a adjudecat două dintre cele mai bune trasee: București-Buzău-Focșani -Vaslui și București spre Ardeal via Valea Prahovei. Și ca afacerea să meargă cît mai bine, în față au fost scoși foști angajați de la RAR București.
Geamurile plesnesc în timpul mersului
Aberația tehnică periculoasă pentru pasageri și pentru restul traficului a fost extinsă în toată țara. Practic sînt importate furgoane de transport marfă, se taie șasiul și se lungesc cu consolă în partea din spate, ceea ce face să se modifice centrul de greutate și bineînțeles toată geometria mașinii. Toată această inginerie românească prin care se micșorează siguranța în exploatare-autovehiculul "cîrmindu-se" de spate la orice manevră-este realizată fără acordul producătorului, respectiv firme de anvergură precum Mercedes sau Iveco. Putem spune că acestea sînt cele mai periculoase cîștiguri, deoarece prețurile sînt mult mai mici decît la autovehiculele speciale pentru transport călători, iar în al doilea rînd taxele vamale sînt și ele mai reduse pentru că sînt plătite pentru autoutilitare. Tăierea, alungirea, aranjarea ferestrelor etc. se realizează simplu, într-un garaj, cu scaune aduse din Turcia.


Accidente zilnice cu zeci de victime
Tocmai din cauza celor expuse mai sus așa zisele microbuze cedează, nu au stabilitate în mers și la frînare, iar accidentele de circulație sînt la tot pasul, șoferii fără experiență și cu bube în cap nemaiavînd nici o posibilitate să le stăpînească. Și de aici apare și droaia de morți împrăștiați pe toate șoselele țării. Primul avertisment că începe să cedeze caroseria este dat de plesnirea parbrizului care nu mai rezistă din cauza forțelor care acționează asupra lui, forțe neluate în calcul de producător și nici de cel care le transformă din autovehicule pentru cărat cartofi în microbuze de lux pentru transport călători.
Controlul care astăzi s-a încheiat și a fost efectuat de către RAR-ARR și Poliție din dispoziția premierului a scos la iveală faptul că mai mult de o treime dintre microbuzele care circulă prin județul nostru au parbrizele sparte, jumătate au defecțiuni la instalația electrică, iar la o treime dintre ele s-a mărit numărul de locuri față de cel înscris în certificatul de înmatriculare."

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 24 Sep 2009 11:32:24    Titlul subiectului: 117417

A fi ziarist nu inseamna a avea cunostinte in domeniul despre care scrii, ci fantezie iar un strop de paranoia nu poate fi decat benefic!
Imi vin in minte trei tipuri de microbuze pe care le putem intalni des pe soselele Romaniei:
1. microbuze facute direct de fabrica producatoare;
2. microbuze obtinute prin transformarea dubelor;
3. microbuze (de data asta ceva mai mari) facute pornind de la sasiu livrat de fabrica (de exemplu CIBRO).
Daca sunt cazuri de modificari de sasiu, acestea se pot intalni doar la categoria a treia si nu pot spune daca si unde sunt aceste modificari. Pentru primele doua categorii avem aceeasi structura de rezistenta.
In ceea ce priveste rupturile caroseriei, astea tin de gradul de supraincarcare, de calea de rulare si de calitatea executiei masinii. E mai greu sa vezi un Sprinter sau un Transit rupt, dar Iveco, pe langa o conceptie invechita, beneficiaza si de oteluri mai slabe.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 03/Mar/2024
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2009 03:15:22    Titlul subiectului: 117840

Citat:
Ei, acum sa-ti dau exemplul care ar trebui sa te lumineze si pe tine si pe altii mai neatenti la lectia de la scoala: de exemplu ai o cutie de forma unui cub cu latura de 1 metru (asemanator unui acvariu, sa zicem, ca sa fie mai usor de imaginat). Daca umpli total acest cub cu apa, centrul de greutate al lui va fi exact ca si in exemplele anterioare in centrul cubului; ei, ce te faci insa daca umpli cubul doar pe jumatate cu apa? Pai centrul de greutate al ansamblului cub+apa din el se va gasi acum undeva la aproximativ 1/4 din inaltimea cubului, masurata fata de baza.
Partial adevarat. In loc de acvariul umplut pe jumatate cu apa (ca sa nu apara dificultati in imaginare, din cauza ca apa nu poate sta intr-un vas intors cu gura in jos), sa ne imaginam altceva, cat mai intuitiv cu putinta ca sa fie mai usor de inteles. Sa ne imaginam o masa din lemn a carei tablie este la fel de groasa ca si inaltimea picioarelor (o masa mai "grosolana", mai masiva asa). Ca si in exemplul tau cu acvariul jumatate cu apa, evident ca centrul de greutate o sa fie mult influentat de tablia masiva (o sa fie undeva la centrul ei geometric). Daca masa sta pe tablie, la fel ca si la acvariul tau, centrul de greutate o sa fie foarte aproape de sol. Perfect pana aici. Insa daca intorci masa sa stea normal, pe picioare, centrul de greutate va urca, dar o sa ai surpriza ca masa va fi la fel de stabila si cand sta pe picioare, si cand sta pe tablie, chiar daca centrul de greutate este evident mai sus. Atentie, din punct de vedere static Exclamation La fel si cu macaraua-turn si turnul Eiffel: ambele sunt la fel de stabile, dar din punct de vedere STATIC. In realitate nu exista starea perfect statica - mai bine zis exista starea cvasistatica - ("stare statica" este un pleonasm fizic permis), ci exista doar starea dinamica si lucrurile nu stau chiar asa simplu, pentru ca asupra celor doua constructii actioneaza niste forte care le destabilizeaza diferit pe fiecare in parte. La fel, si asupra corpurilor aflate in miscare pe o traiectorie circulara actioneaza niste forte.
Citat:
o eventuala curba brusca face ca marimea fortei centrifuge sa creasca spectaculos, depinzand de masa dubei; apoi centrul de greutate mai ridicat fie si cu cativa centimetri face ca unghiul la care se poate rasturna microbuzul sa fie mai mic, deci combinatia acestor 2 factori conduce la o probabilitate marita de rasturnare in cazul unei curbe bruste!
Si tu le cam stii dupa ureche si scapi din vedere anumite aspecte. In cele ce urmeaza voi considera cazurile ideale, simple, pentru usurarea intelegerii. Evident ca lucrurile stau mult mai complicat in realitate. Am realizat si niste desene simplificate ca sa fie mai clar.

Forta este un vector al carui modul este dat de produsul dintre masa corpului asupra caruia actioneaza si acceleratia corpului aflat in miscare sub actiunea fortei respective.

Asupra unui vehicul in miscare pe o traiectorie circulara nu actioneaza doar forta centrifuga, ci si forta de frecare dintre pneuri si sol, precum si greutatea (mai exista o forta, forta de reactiune din partea solului, egala si de sens contrar greutatii, datorita careia vehiculul nu se autoingroapa in asfalt sub propria greutate si care se cheama "forta normala", pe care n-am luat-o in calcul pentru ca n-are rost, virajul considerandu-l pe plan orizontal - daca virajul se executa pe un plan inclinat, atunci ar fi trebuit luata in calcul si normala la plan). Atentie Exclamation A nu se confunda greutatea corpurilor cu masa lor. Masa unui corp este o proprietate intrinseca, proprie fiecarui corp, pe cand greutatea este o forta Exclamation Idea

Asadar, asupra vehiculului in miscarea lui circulara actioneaza atat greutatea (care se calculeaza ca produs intre masa si acceleratia gravitationala), cat si forta centrifuga (care are ca formula masa x viteza la patrat / raza), precum si forta de frecare cu solul a pneurilor (cu formula masa x acceleratia gravitationala x un coeficient de frecare "miu", dat de proprietatile corpurilor ce vin in contact, in principal asperitatea sau gradul de lustruire) - care poate fi considerata ca forta centripeta, forta care mentine corpurile in miscarea lor circulara, si este egala si de sens contrar fortei centrifuge, o reactiune a ei. In formula fortei centrifuge vorbim despre viteza tangentiala (vectorul tangent la traiectoria curba) si raza traiectoriei (raza vectoare la corp) sau raza de viraj.

Prin urmare, de masa vehiculului depind atat forta centrifuga, cat si greutatea vehiculului si forta de frecare, nu doar forta centrifuga Exclamation Sa facem un calcul simplu pentru un vehicul de masa oarecare. Presupunem un caz extrem in care centrul de greutate se afla la jumatate din inaltimea vehiculului (bineinteles ca centrul de greutate nu va urca niciodata mai sus de acest punct, ca doar oamenii nu calatoresc pe plafonul vehiculului), iar forta centrifuga este egala cu forta centripeta si cu greutatea (deja din acest moment incep sa scartaie rotile pe asfalt). Rasturnarea apare datorita faptului ca forta centrifuga si forta de frecare nu au acelasi punct de aplicatie si din aceasta cauza se creeaza un moment de rotatie in jurul punctului O, situat undeva la nivelul punctelor de prindere a suspensiilor de sasiu, avand bratele-forta AO si BO (de fapt forta care "trage" vehiculul in afara in momentul cuplului este o rezultanta intre forta centrifuga si forta R de pe desen - n-am trecut-o pentru a nu complica prea mult desenul). Este lesne de vazut si pe desen ca in acest caz vehiculul se afla in pericolul de a se rasturna. Asadar, la o acceleratie gravitationala de 10 m/(s la patrat) sau 36 km/(h la patrat), in urma calculului, pentru o raza de curbura de 10 m (o curba foarte stransa), rezulta o viteza tangentiala de 36 km/h!!! Exclamation Exclamation Deci, va rog, daca puteti, sa postati niste filmulete cu microbuze care iau curbele cu astfel de viteze, cu calatori inauntru, fie ei si doar pe scaune, cand la scoala de soferi se invata ca o astfel de curba se abordeaza cu maxim 15 km/h in treapta a doua de viteze.

Ce am vrut sa spun prin atata off-topic: un camion are centrul de greutate inalt, dar este stabil fiindca are masa mare; o masina de curse este usoara, pentru ca are nevoie sa prinda viteza mare, dar este stabila in acelasi timp, pentru ca are centrul de greutate jos. Stabilitatea in curba este data DOAR de viteza cu care se abordeaza curba, stabilitatea depinde direct proportional de patratul vitezei si invers proportional de raza curbei. Daca iei o curba stransa cu viteza mai mare decat iti permite fizica (vezi calculele de mai sus), atunci te-ai rasturnat, indiferent daca ai calatori doar pe scaune sau si in picioare. E foarte simplu: ai centru de greutate inalt, iti trebuie masa pentru stabilitate, ai centru de greutate coborat, n-ai nevoie de masa pentru stabilitate. Daca vrei sa combini stabilitatea sporita prin masa la curbe cu centrul de greutate coborat, ar trebui sa umpli microbuzul doar cu rugby-sti stand doar pe scaune sau, revenind la exemplul tau cu acvariul, in loc sa-l umpli total cu apa, l-ai umple pe jumatate cu mercur, de exemplu. Apropo de asta, exista un mit conform caruia, din cauza ca nu-si dorea ca rasa lui ahriana sa piara in accidente rutiere, Hitler ar fi ordonat ca toate Volkswagen-urile 1300 (celebrele "broscute") sa fie "dotate" cu niste placi din plumb, prinse de podea, pentru stabilitate sporita. Bineinteles este doar un mit, nu l-am verificat, dar la cat de dement a fost Fuhrer-ul inclin sa cred mitul...

Am mai spus si cu alte ocazii pe alte topicuri: soferii si patronii firmelor particulare nu sunt niste criminali in serie, soferii nu sunt pe post de kamikaze, judeca si ei si sunt constienti, bineinteles ca exista si exceptii (padure fara uscaciuni nu exista), vezi accidentul de la Scanteia, dar asta nu inseamna ca trebuie generalizat si aduse fel de fel de acuze, multe dintre ele sforaitoare.
Citat:
La scoala invata complet altceva, daca am timp si te intereseaza iti spun, dar nu invata circulatie, au deja carnet soferii Cat priveste greutatea, fiecare talon are inscris masa maxima admisibila a masinii respective Dupa cunostintele mele extrem de limitate in acest domeniu, parca daca se depaseste aceasta masa autovehiculul nu are voie sa se miste din loc Daca o face parca sunt sanctiuni destul de neplacute.
Am atasat fisa tehnica (destul de superficiala si incompleta, as putea spune) a unui microbuz Iveco Daily, luat de pe site-ul oficial al companiei Irisbus-Iveco. Nu stiu daca ajuta la ceva.
Citat:
Nu e vorba de rezistenta podelei ci a legaturii scaunelor cu podeaua. In caz de impact acestea se pot desprinde si zboara mai usor. […] Vorbim si de izolatia fonica a dubei, care de multe ori lipseste..ea e proiectata sa mai amortizeze socul in caz de impact..si multe alte elemente de confort. […] Nu am zis ca izolatia fonica tine loc de amortizor. Ma refeream la confortul general al pasagerilor dupa o astfel de transformare. Imi spui ca se fac din placaj. Aceste materiale au fost verificate la rezistenta la foc?
Asta cu izolatia fonica proiectata sa mai amortizeze din soc in caz de impact e cea mai tare chestie pe care am auzit-o Laughing Laughing Laughing . Tare as vrea sa vad cum face fata o astfel de izolatie in momentul in care intra cu suta la ora un accelerat intr-un autobuz sau microbuz. Scaunele din DAC-uri erau prinse direct de podea, fara elemente suplimentare de prindere, doar un surub si o piulita. Imi amintesc ca vedeam la un moment dat in unele DAC-uri (atunci cand circulau la noi la Braila) ca era scos ultimul rand de scaune din spate pe stanga, probabil pentru a face mai mult loc, iar in locul unde au fost prinse scaunele cu suruburi, prin acea gaura, se vedea foarte frumos strada si se distingea clar grosimea podelei de vreun centimetru jumate, cu tot cu acel covor de cauciuc. Cat despre confortul general al pasagerilor sau materialele cu proprietati ignifuge, nu stiu daca are rost sa discutam. In microbuze n-o sa vedeti altfel de scaune decat tapitate, nu din placaj de lemn sau din plastic, cum sunt in autobuze sau tramvaie, vorbesc aici despre scaunele din V3A-urile din Bucuresti sau din conservele BMC din Braila, care sunt foarte incomode, exemplele in acest sens putand continua. Si vrei sa-mi spui ca DAC-urile sau V3A-urile sau metrourile sau oricare vehicul de transport calatori este placat interior cu materiale ignifuge? Laughing Da, sigur, autobuzele si tramvaiele romanesti au placaje din lemn, iar cele straine au in interior plastic sau tapiterie din material textil, ale naibii de ignifuge... Laughing
Citat:
Geamurile plesnesc în timpul mersului
Aberația tehnică periculoasă pentru pasageri și pentru restul traficului a fost extinsă în toată țara. Practic sînt importate furgoane de transport marfă, se taie șasiul și se lungesc cu consolă în partea din spate, ceea ce face să se modifice centrul de greutate și bineînțeles toată geometria mașinii. (…) Primul avertisment că începe să cedeze caroseria este dat de plesnirea parbrizului care nu mai rezistă din cauza forțelor care acționează asupra lui, forțe neluate în calcul de producător și nici de cel care le transformă din autovehicule pentru cărat cartofi în microbuze de lux pentru transport călători.
Asta cu taiatul sasiului este o tampenie grosolana, n-am auzit niciunde sa se practice asa ceva! Priviti orice microbuz vreti voi, de la Mercedes Sprinter sau Ford Transit la Fiat Ducato sau Iveco Daily si n-o sa gasiti niciun semn distinctiv la caroserie cum ca ar fi fost taiat sasiul, fie el si microbuz transformat, pentru ca daca ar fi fost asa, ar fi trebuit sa fie modificate dimensiunile geamurilor si atunci cand ai fi pus una langa alta duba modificata si cea nemodificata ar fi trebuit sa se vada ca exista modificari. Microbuzul, daca este sa fie unul recarosat, are conturul geamurilor chiar in acelasi loc in care, la dubele de marfa din care provin, exista niste indentatii in tabla, puteti sa verificati la orice microbuz vreti, asta ca si criteriu de evaluare a transformarii si va veti convinge ca nu-i nici vorba de taieri de sasiuri. Cat despre fisurile din geam, asta este iarasi o acuza sforaitoare, de parca alte vehicule nu pot prezenta astfel de defecte, pana si la Dacii exista asa ceva. Oricum astfel de aberatii scoase de unii jurnalisti nu doresc sa le comentez, la ce nivel de cunostinte in domeniul fizicii si medicinei au ziaristii. Ca sa-l "contrazic" pe colegul de mai sus, ca sa fii jurnalist iti trebuie tupeu (ca sa ai curajul sa scrii despre orice), completat de prostie imaginativa (ca sa creezi un articol idiot, dar care prinde la popor). Presa din Romania e departe de a fi libera (e condusa de grupuri de interese care stiu sa-si promoveze abil ideile) si e departe de a fi o sursa de informare, mai degraba e creatoare de haos, disputa, controverse si isterii. Si peste asta sta cretinismul unor ziaristi sau reporteri, care tinde sa devina molipsitor. Imi amintesc aici de un interviu pe care il facea o reporterita unui martor al unei crime prezentata la celebrele "stiri de la ora 5": R -> cum s-a intamplat?; M -> pai, a venit si i-a dat cu toporu-n cap si i-a luat banii; R -> si a murit batrana?... (in acest timp, batrana era filmata zacand intr-o balta de sange). La astfel de reportaje sau articole n-ai ce comenta...

In concluzie, ca sa revenim la subiectul discutiei, cauza accidentului de la Scanteia a fost inconstienta soferului si nu toate aceste motive puerile si acuze nefondate care se fac si, mai rau de atat, este generalizarea lor pentru toate firmele private. Am mai spus-o, nu sunt absurd sa admit neregulile, dar sa stai si sa te gandesti noaptea inainte de culcare si sa nascocesti fel de fel de false probleme si sa gasesti diverse "chichite", asta n-o pot accepta. Trebuie sa intelegem si sa acceptam faptul ca greseli umane exista peste tot, probleme in transportul in comun exista peste tot, indiferent cu ce mijloace se realizeaza. Dincolo de pasiunea pentru mijloacele de transport in comun trebuie sa admitem si defectele de ordin tehnic care apar sau exista, nu trebuie sa exageram intr-o anumita directie (a maxi-taxi) si sa minimizam in alta (regiile de transport din tara). Toate au probleme mai mult sau mai putin grave, doar ca din diverse motive nu toata lumea vrea sa le vada.

De tramvaiele deraiate la Bucuresti si Timisoara doar s-a amintit pe forum. De ce nu se discuta la fel de febril si pe aceste teme, asa cum se discuta pe tema microbuzelor? Daca in remorca tramvaiului deraiat la Timisoara s-ar fi aflat cineva mai aproape de locul de impact?

Vedeti voi, e foarte simplu sa acuzam, dar e foarte greu sa gasim solutii la probleme. Haideti sa purtam discutii constructive si nu distructive.



untitled.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  32.81 kb
 Vizualizat:  de 21517 ori

untitled.JPG



daily-50c15v-19-1-fisa-tehnica.rar
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  daily-50c15v-19-1-fisa-tehnica.rar
 Mărime fișier:  529.77 kb
 Descărcat:  de 359 ori


_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.


Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Joi 01 Oct 2009 12:05:06, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2009 08:09:57    Titlul subiectului: 117844

Iata extrasul din lege care imi permite pentru cursele urbane sa transport calatori in picioare in microbuze. Ca legea este data sub comanda politica nu discutam aici, este altceva.
Ca o observatie particulara, cei care sustin ca sasiul dubelor de marfa a fost modificat la transformarea lor in maxi taxiuri nu stiu ce vorbesc. Am impresia ca insusi constructorul a prevazut ca anumite microbuze sa poata fi transformate marfa / calatori. Uitati - va la dubele pentru marfa de pana la 3,5 to atentie, se confunda usor cu cele de 5,0 to !!! si vedeti ca au deja prevazute din constructie degajarile pentru geamuri. Chestia cu parbizul care crapa din senin din cauza de sasiu sunt aberatii tehnice. Oricum am convenit, si este demonstrat, ca nu s-a umblat la sasiu



M1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  22.68 kb
 Vizualizat:  de 21501 ori

M1.jpg



M2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.36 kb
 Vizualizat:  de 21501 ori

M2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 15:51:37    Titlul subiectului: 117963

Stau si ma minunez de ce am putut sa citesc la acest topic. Pana la urma de ce s-a intamplat accest accident tragic ? A fost rodul unei intamplari ? A fost doar hazardul ? Accidente la trecerile de nivel la calea ferata se intampla din pacate peste tot in lume, nu numai in tara noastra. Sau acest accident s-a datorat unor disfunctionalitati grave in ceea ce priveste transportul de calatori intr-o tara aflata in secolul 21, din Europa de Sud-Est, intrata in UEin anul 2007.
Sa le luam pe rand. Este idnamisibil ca nu avem bine pus la punct un transport sub-urban intre marile aglomeratii urbanee (Bucuresti, Iasi etc) si localitatile aflate pe o raza de 20-40 de km din jurul marilor orase. De exemplu intre Iasi si Scanteia exista si tren. De ce CFR-ul nu este in stare sa asigure un transport decent pe calea ferata ? De ce nu exista trenuri din ora in ora ? De ce nu exista decat 6 personale pe aceasta ruta (poza 1). Sa fie doar rentabilitatea ? De ce locuitorii din Scanteia sunt practic "obligati" sa apeleze la microbuze sau masina proprie ?
Nefiind totusi din zona Iasi-Scanteia, sa vin totusi cu exemple pe care le cunosc foarte bine. Un mic studiu comparativ Bucuresti-Fundulea cu ceea ce se inampla la vecinii nostri unguri. Acum cateva saptamani am fost in Ungaria la Martonvasar, o localitate situata in sudul Budapestei la 33 km de capitala Ungariei. Cam la fel ca distanta dintre Bucuresti si Fundulea. Deci in Romania noastra iubita, daca vrem sa ajungem din Fundulea in Bucuresti cu treburi cu CFR-ul avem doar... 6 trenuri (poza 2-site Infofer). Si daca vrem sa ajungem la o anumita ora unde nu circula tren ce alternative avem in afara de masina proprie ? Microbuzele companiei AndTrans SRL, care vin o data la o jumatate de ora. Care este situatia la vecinii nostri unguri: Ei bine acolo de la Martonvasar pana la Budapesta microbuzul nu este in vocabularul calatorilor, exista trenuri la fiecare ora, iar in perioadele de varf dimineata si dupa masa, trenuri la o jumatate de ora, sau chiar mai repede (exista cateva curse care intorc pana la martonvasar si nu merg mai depoarte). Nu am reusit sa fac un print-screen intr-o singura poza cu orarul trenurilor pe aceasta ruta de pe site-ul MAV-ului http://elvira.mav-start.hu/elvira.dll/xslms/uf
De ce intre Fundulea si Bucuresti-Obor exista doar 6 trenuri/zi ? Mai ales ca avem cale ferata modernizata integral intre Fundulea si Bucuresti Obor ? De ce cei de la CFR nu pun macar un amarat de automotor in afara orelor de varf ? Incercati sa mergeti la prima ora dimineata cu microbuzul intre Fundulea si Bucuresti. Dar ce facilitate ne ofera compania AND Trans SRL la orele matinale ? Masini la 20 de minute pana la ora 10 Laughing
Dar stiti cum se realizeaza aceasta frecventa de un microbuz/20 de minute in orele matinale ? Credeti ca baga tot timpul o masina in plus pe traseu, mai ales ca au si probleme tehnice microbuzele IVECO ale firmei respective ? Nuuuu. Soferi merg putin mai repede dimineata, si nu mai stationeaza la capetele de linie, crescand si riscul de accidente. De obicei pe traseu sunt 4 microbuze, un microbuz ajunge cam in 45-50 de minute de la Bucuresti la Fundulea si retur, asa ca in perioada cand trebuie sa mearga o data la 20 de minute, soferii nu mai stau la capete, si baga viteza mai mare. Si uite cum sunt conditiile de trasnport suburban dintr-o tara europeana. Si asta nu doar pe ruta Bucuresti-Fundulea, pe celelalte rute este la fel (exemplu: Bucuresti-Berceni-Vidra, Bucuresti-Budesti-Oltenita, etc).
Toata lumea ii arata cu degetul pe soferii de microbuze si pe patroni eu cred ca ar trebui "injurati" cei de la ARR si autoritatile, adica de cei care trebuiau sa ii tina in frau pe patroni si soferi. Soferul de microbuz atata poate, multi sunt rudimentari, altii sunt mai de treaba si isi castiga paniea. Unde este politia rutiera cand acestia au calcat pe bec, sau de ce mai au permisul daca aduna mai multe amenzi (cum s-a intamplat cu soferul de la Scanteia) ? De la patroni ce pretentii sa ai ? Sa fim seriosi toti patronii care au firme de microbuze vor sa se imbogateadca in cat mai scurt timp. Spuneti-mi si mie un nume de patron care ii pasa cat de cat de confortul calatorilor ? Un nume vreu de la voi, daca cunoasteti asa ceva. A trecut era patronilor "filantropi" din perioada interbelica (Mociornita, Solvei, etc).
Vinovati pentru moartea acestor oameni sunt autoritatile, politistul rutier care trebuia sa faca controale mai dese, reprezentantii ARR-ului sau cei care au elaborat aceste legi.
Haideti sa fin si noi decenti, mai ales userii mai maturi de aici si sa nu mai afirmam ca microbuzul este un...autobuz de 20 de locuri. Sa fim decenti macar acum din resepct pentru acei oameni care s-au dus.
Microbuzul, midibuzul si autobuzul sunt diferite, indiferent de ce zice legea.
Chiar credeti ca viitorul transportului de persoane il reprezinta microbuzele ? Chiar credeti ca asta este un mijloc modern de transport al calatorilor ? Chiar credeti ca este normal acest lucru ? Nu este mai bine sa avem trenuri regionale, cel putin acolo unde este retea CFR, iar unde nu este sa avem autobuze preorasenesti cu o frecventa acceptabila ? Chiar nu v-ati saturat sa va aglomerati in microbuze ? Chiar asa vi se pare normala situatia de la noi ? Raspundeti la aceste intrebari. Eu astept vremea in care nu voi mai vedea microbuzele folosite decat pentru scopul pentru care au fost create, transportul de turisti.



Untitled11.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.41 kb
 Vizualizat:  de 21391 ori

Untitled11.jpg



Untitled12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.94 kb
 Vizualizat:  de 21391 ori

Untitled12.jpg



Untitled13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.19 kb
 Vizualizat:  de 21391 ori

Untitled13.jpg



Untitled14.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.91 kb
 Vizualizat:  de 21391 ori

Untitled14.jpg



Untitled15.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.61 kb
 Vizualizat:  de 21391 ori

Untitled15.jpg



Untitled16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  29.97 kb
 Vizualizat:  de 21391 ori

Untitled16.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 16:44:15    Titlul subiectului: 117977

Sunt de acord ca orarele existente in prezent avantajeaza foarte mult microbuzele particulare si defavorizeaza regiile autonome de transport. Cum o mare parte dintre oameni se grabesc sa ajunga in diferite locatii si nu-si permit sa aplice principiul "travel in style" cu taxi-urile, apeleaza la aceste dube. Oare daca ar fi circulat un autobuz pe ruta pe care s-a produs incidentul ar mai fi avut loc o astfel de tragedie? O intrebare pe care ne-am pus-o multi si la care sunt sigur ca fiecare are propriul raspuns care insa nu favorizeaza transportul cu maxi-taxi. S-au prezentat in cadrul acestui topic argumente incepand cu legislatia si terminand cu aspectele tehnice, toate defavorizand transportul in siguranta cu microbul (n.a. forma prescurtata de la microbuz). La nivel birocratic insa nimeni nu se prea indura sa ia decizii corecte, asta fiindca sunt oameni cu functii importante, care au insa in "spate" si cate o afacere marunta cu astfel de mijloace de transport, de unde le iese si lor o "prajiturica". De ce nu s-au gandit la alte mjloace, constructive si in folosul comunitatii, de unde sa le iasa "prajiturica"?! In alte tari sunt alte metode, mult mai civilizate, aspect pe care l-a subliniat deja colegul nostru, guest.
Discutand cu colaboratorii mei, din ceea ce cunosc si ei la ora actuala, la Galati de exemplu, maxi-taxi straluceste iar regionala C.F.R. se straduie sa se salveze de faliment... Sunt multe rute pe care acum nu mai circula trenuri fiindca orarul microbuzelor a fost creat in asa masura incat sa atraga oamenii spre un transport rapid, tip sardea, in locul unui comod, oferit de batrana regionala. La fel se intampla si la nivelul autogarilor, unde o mare parte din curse sunt asigurate de maxi-taxi-urile private si nu de autobuzele autogarilor, comode si spatioase.
Pe urma mai este factorul de stres. Sa luam de exemplu un caz pe o ruta medie de transport interjudetean: soferul de maxi-taxi are de servit mai multe curse (program cu frecventa mai mare decat la autogara pentru rentabilitate cat si pentru o eventuala ciupire de clienti), este mereu grabit, da rest, vorbeste la telefon, fumeaza, iar in aceste imrejurari atentia se diminueaza. Soferul de autobuz are o conduita impusa de regulamentul de ordine interioara (tinuta, primeste bani si preda biletul in timpul stationarii - si nu in viteza, cum fac multi privati - mod de adresare, atentie sporita pe perioada de calatorie...). De asemenea, pana si programul de munca favorizeaza soferii autogarilor iar pe cei privati ii arata obositi, stresati, si prin urmare, mai neatenti.
Multi o tin, sus si tare, ca raportul dintre numarul de calatori si frecventa de functionare pe un anume traseu este mai bun pentru un maxi-taxi decat pentru un autobuz. Gresit, daca am tine cont ca din cauza privatilor au falimentat autobaze iar autogarile si C.F.R.-ul se straduiesc sa-si pastreze si bruma de trasee care le-a mai ramas.
Pentru o schimbare in bine ar trebui studiat in primul rand aspectul privitor la numarul de persoane si la frecventa. Sa fie si pasagerii multumiti si sa calatoreasca totodata in siguranta. Dar cine are interes sa studieze asa ceva?! Au avut, desigur, proprietarii de maxi-taxi. Ar trebui sa revenim la normal, sa calatorim cu mijloace de transport moderne si care sa ofere siguranta si confort.
In privinta soferilor de maxi-taxi, goana dupa bani este cel mai clasic mod de a face accident. Incalci reguli de circulatie, te iei la intrecere cu alti soferi, te grabesti sa ajungi la destinatie si sa intri cat mai repede intr-o alta cursa (ca asa e stabilit in orarul "fomist" al maxi-taxi-urilor)...
Sa vedem si aspectul financiar care grabeste desfasurarea haotica a programului de lucru "privat". La sfarsitul programului trebuie sa predai banii (daca esti la patron) si trebuie sa pastrezi si pentru combustibil pentru a doua zi iar de ramas, ce-ti ramane e al tau (plus un mic fond pentru piese de schimb si alte necesitati lunare). Ramane destul de multisor pentru unii insa lacomia ii impinge si mai departe. La mijloacele de transport ale regiilor autonome, salariul este fix (plus sporuri in unele cazuri sau plata dubla pentru unele zile de munca), reparatiile se desfasoara in autobaza, la atelierele specializate (si nu in parcarile blocurilor cum fac unii maxi-taxi-isti) iar de o mare parte din cheltuieli se ocupa firma (bani luati, in mare masura, din incasari).
Iata ca oriunde am privi asupra fenomenului "maxi-taxi" observam cate un aspect negativ de unde se poate oricand trage cate un accident. De la modul de conducere agresiv si neglijent pana la orarul de functionare si la posibilitatea unui numar cat mai mare de ture se desfasoara un mecanism bolnavicios, determinat sa functioneze intr-o maniera fortata, care poate aduce numai necazuri - precum cel din cadrul acestui topic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 22:39:41    Titlul subiectului: 118003

Cred ca problema care se pune este in tipul proprietatii asupra mijloacelor de productie. Este clar ca proprietatea privata este superioara proprietatii comune. Dupa 1989 calitatea transportului auto s-a inbunatatit in mod continu, ajungandu - se in anii nostri la o normalitate evidenta fata de anul 1989. Si acest lucru s-a realizat prin infiintarea firmelor private de transport auto.
Activitatea firmelor de transport auto este strict reglementata de lege. Problema este ca NU se respecta legea. Aici este problema, si nu la capacitatea mijlocului de transport. Ce legatura este intre proprietatea privata si capacitatea mijlocului de transport, ca nu inteleg ?
Dupa parerea mea firmele de stat, daca mai exista ele - ma refer la firmele de transport evident, ar trebui desfiintate in totalitate si urgent. (Asta daca nu sunt rentabile, evident).
Nu exista trasee nerentabile, asta se intampla numai in cazul firmelor cu capital de stat unde interesul fata de cheltuieli / kilometru nu exista.
La fel se intampla si in cazul transportului CFR, pana nu se va privatiza in totalitate transportul pe calea ferata va fi o gaura neagra in permanenta mancatoare de bani.
Existenta "traseelor strategice"
Prin lege este prevazut ca pentru orice localitate din tara trebuie asigurat transportul public de calatori (CFR sau auto.)
Legea poate fi aplicata si in cazul transportatorilor privati prin programul de atribuire a traseelor. Dar asta este un lucru la indemana oricui, cand apare o necesitate de deplasare apare si un operator de transport, nu trebuie sa - si bata capul statul cu asta. Exista chiar "dube" cu numai 8 locuri care sigura acest transport in mod corespunzator pe traseele slab solicitate.
Inclusiv transportul scolarilor (de la tara) poate fi organizat cu transportatori privati. Numai interes sa fie. Statul trebuie sa dispara definitiv din aceasta activitate, este un cheltuitor de resurse aiurea pe care le platim noi in final. Sute de secretare, sute de sefi si sute de contabili care nu -si justifica cu nimic activitatea. Masina trebuie data in folosinta soferului ( soferilor). Daca nu asigura intretinerea automobilului vor trebui sa scoata bani din buzunar, motorina la fel - daca se depaseste consumul normat trebuie platita din banii soferului, etc. La societatile de stat ce avem ? Avem fete de birou care nici ele nu stiu ce fac pe acolo si mii de sefi care in afara de cafele nu se mai ocupa cu nimic. Care cafele trebuie facute de catre o secretara, evident.
In cadrul CFR - ului la fel, societatile de stat trebuie sa dispara.
Nu am inteles afirmatia cu reparatiile in curte pentru maxi - taxi, dar probabil imi scapa. De ce autobuzele nu se pot repara in curte ? Evident ca pentru un bec ars sau un schimb de ulei sau mai nu stiu ce pot sa fac operatia si in curte, si la autobuz, nu numai la maxi - taxi.
O ultima observatie in aceasta interventie, care vad ca scapa.
Microbuzul poate lua 22 calatori pe scaune si in picioare numai in regin urban. Nu stiu de ce treceti asa de usor de acest mic amanunt. In regim urban inseamna in oras si in regiuni asimilate prin lege orasului. Iar 5 calatori in picioare inseamna de fapt cate un calator in dreptul fiecarei perechi de scaune, nu stiu de unde atata disconfort.
In regim judetean si interjudetean microbuzul nu are voie sa circule cu calatori in picioare. Iar in accidentul de la Scanteia nu existau calatori in picioare, ati trecut extrem de usor peste acest amanunt.
Evident ca reparatiile trebuie facute in ateliere specializate, dar ma rog, cei ce sunt scandalizati de reparatiile facute in curte, stiti oare ca la masinile personale in afara scimbarii rotii de rezerva in caz de pana toate celalalte operatii trebuie facute in ateliere specializate ? ( inclusiv umflarea rotilor de exemplu).
Microbuzul cu 17 locuri reprezinta un concurent serios pentru autocarele de 52 de locuri prin cheltuieli mai mici la toate capitolele. In fond este o traba de contabilitate. Folosesc un autocar de 52 de locuri sau 3 microbuze de 17 locuri ?
Raspunsul il poate da numai patronul unei firme de transport. Nu pot obliga pe nimeni sa ia un autocar in loc de 3 microbuze daca factura la intretinere este mai mare in cazul primului exemplu.
Lasand la o parte ca din punct de vedere al calatorului sa am um microbuz la 15 minute este mai bine decat un autocar la 45 minute.
Protectia in caz de accident Evident ca un autocar in cazul unui accident reprezinta o solutie mai avantajoasa fata de un microbuz. Dar puneti problema gresit : Un 4 ori 4 de teren va face fata cu mai mult succes decat un W de familie in caz de accident. Stimati useri care sunteti contra microbuzelor, intai luati-va cu totii masini 4 ori 4 de teren in dauna automobilelor de oras, dupa aceea discutam.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 22:54:11    Titlul subiectului: 118005

Bun, pai daca urmam rationamentul asta poate ne explicati de ce in Ungaria de exemplu nu sunt microbuze ? In cel mai rau caz am vazut midibuze Ikarus. Nu ma refer numai in oras, ci si in localitatile mici, cum a fost cea in care am stat. In acea localitate, la gara erau autobuze sau midibuze care mergeau pana la localitatile din jur care nu sunt deservite de calea ferata. Probabil ca ungurii arunca banii pe fereastra, nu este asa ? Laughing Iar MAV-ul (caile ferate maghiare) nu stiu sa se fi privatizat (cel putin partea de calatori, nu MAV Cargo).
O alta intrebare care va pun este de ce intr-o tara din Africa, http://tramclub.org/viewtopic.php?t=11740 nu exista microbuze ?
Hmm, cum de acolo sunt rentabile autocarele ? Surprinzator nu e asa ?
Si mai surprinzator este cum unii sustin aceasta "anormalitate" in tara noastra. Chiar credeti ca un transport model de calatori este bazat pe microbuz ? Probabil daca aveti legaturi sau rude/prieteni care lucreaza in domeniu veti raspunde afirmativ. Eu am vorbit din prisma calatorului care vrea sa aiba si in tara o NORMALITATE in ceea ce priveste transportul de persoane.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei11



Data înscrierii: 10/Feb/2009
Ultima vizita: 11/Iul/2023
Mesaje: 1863
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 23:35:19    Titlul subiectului: 118006

Parere strict personala. Microbuzele sunt pentru excursii sau deplasari pentru un numar redus de oameni si nu sunt apte pentru transportul in comun.
In ultimul timp au aparut atat in Bucuresti cat si in tara pe unde am fost (Targu Neamt) niste midibuze foarte simpatice ( 30 locuri ? - poate cineva sa dea informatii mai exacte) care corespund - cel putin la prima vedere- transportului in comun.
Microbuzele pentru transportul interjudetean - de exemplu Bucuresti - Piatra Neamt pe care il practic - mi se par corespunzatoare. Totul depinde de numarul de calatori. Pe aceasta ruta sunt niste microbuze special construite ( deci nu dube transformate) in care se sta comod. Mai ales ca au in spate si o semiremorca pentru bagaje. (Nu toate au aceasta semiremorca).
Ca sunt eu "Gigi Contra" pe forum este cu totul altceva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 4 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community