Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Știri, articole de presă
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 06 Aug 2009 18:40:48    Titlul subiectului: 115037

^ Nu cred si nici nu pare sa fie asa... Intr-adevar, calea de rulare e "praf" pe acea portiune, dar raman cu speranta ca poate calea de rulare care s-a ridicat de pe Centru se va monta in acea zona. Spun asta pentru ca pe Centru (cine isi aduce aminte) s-a reabilitat calea de rulare prin anii '90 si era rea calea, dar tot mai buna decat pe podul Gradiste.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 08 Aug 2009 09:37:52    Titlul subiectului: 115114

Boul Roșu s-a transformat în șantier

Lucrările BERD au ajuns până la Boul Roșu. Astfel, traficul în zonă se desfășoară mai greu din cauză că au început săpăturile la liniile de tramvai.

Cu toate acestea, Răzvan Popa, director tehnic din Cadrul Primăriei Arad, spune că circulația tramvaielor spre Aradul Nou nu va fi afectată decât câteva zile, spre sfârșitul lucrărilor.
Lucrările fac parte din programul „Transport urban în Municipiul Arad”, program care a stat la baza reabilitării de amploare a infrastructurii de tramvai din ultimii ani. Acesta este finanțat prin cre-dit bancar extern BERD, precum și din bani de la bugetul local. Investiția vizează întreg ansamblul rutier și linie de tramvai pe o lungime de 18,004 km. Reprezentanții CTP spun că reabilitarea a vizat o prioritizare a tramvaiului în relația cu ceilalți participanți la trafic. Aceste lucrări au ca scop refacerea tuturor stațiilor, inclusiv cu rampe de acces, prioritățile în intersecții pentru tramvai și sistemul de comandă a semaforizării, care se activează pe ciclu cu prioritate la intrarea tramvaiului în zona intersecției.

Aparate automate

Tot acest proiect a prevăzut și implementarea, unor aparate automate de distribuit bilete, pe peroanele stațiilor de tramvai. Între UTA și Podgoria s-au refăcut 2002 metri cale dublă, iar între Piața Podgoria – Piața Romană 525 metri cale dublă.
Lucrările de la Boul Roșu vor dura aproximativ două luni, iar când proiectul BERD va fi gata, municipalitatea va achiziționa 10 vagoane de tramvai noi cu podea coborată. Întreaga lucrare se va finaliza în acest an, însă până acum nu a avut loc nici o recepție chiar dacă sunt tronsoane finalizate (Făt Frumos – Podgoria), deoarece mai trebuie făcute retușuri.


Sursa: http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/48272-santierul_boul_rosu.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 13:45:28    Titlul subiectului: 115328

Constructor pentru Județean

ARAD - Noul spital județean are, în sfârșit constructor, și, potrivit Primăriei, va avea și o linie de tramvai spre el.

Primarul Gheorghe Falcă i-a informat ieri pe aleșii municipali că s-a stabilit câștigătorul licitației pentru noul spital județean ce va fi amplasat în Zona Industrială Zădăreni și că președintele CJA, Nicolae Ioțcu, va fi prezent săptămâna viitoare la București pentru a lua documentele acestei unități. Edilul a mai precizat faptul că municipalitatea intenționează să extindă actualul sistem de transport public din Arad prin crearea unei linii care să facă legătura cu această nouă unitate spitalicească. Pentru a-și susține afirmațiile, Falcă a detaliat cu faptul că modernizările executate în trecut pe strada Ogorului, pe unde ar urma să treacă linia de tramvai, au fost gândite în strânsă legătură cu acest obiectiv. Mai exact, parcările imense, realizate din dale, ar fi fost proiectate astfel încât pe viitor, când pe aici va trece linia de tramvai, acestea să poate fi desființate ușor. Rămâne de văzut când va prinde contur noul spital și când vor ajunge cu adevărat tramvaiele până la el.


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/constructor-pentru-judetean/cn/news-20090813-10453760
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2024
Mesaje: 1122
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 13 Aug 2009 23:06:09    Titlul subiectului: 115342

Mai mult, primarul a anuntat ca se va extinde o linia de tramvai si pana la Ice Plaza, un singur fir, pe care vor circula tramvaie bidirectionale. Cred ca dpdv a tramvaielor avem noroc de un primar caruia cred ca ii place pur si simplu tramvaiul. Asa cum noua ne place ca ne-am plimbat cu el de mici, poate asa are el o fascinatie pentru tramvai deoarece probabil a facut prima plimbare cu el prin timpul facultatii. Twisted Evil

Revenind la subiect, dpdv temporal a zis ca cea mai recenta linie va fi cea spre Ice Plaza. Ma gandesc ca CTP nu va fi de-acord sa omoare cateva M8S pt o singura linie si se va realiza totusi o bucla sau un triunghi de intoarcere. Asta daca sigur, nu vom mai aduce vagoane bidirectionale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
pic2re



Data înscrierii: 16/Mai/2009
Ultima vizita: 16/Sep/2010
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 14 Aug 2009 13:46:17    Titlul subiectului: 115366

Se refera la noile tramvaie...si in plus, nu mai tot ridicati in slavi CTP-ul, ca nu ei decid, la urma urmei, ci primaria.
Eu as fi de acord cu o linie pentru bidirectionale, ar diversifica putin genul si stilul orasului...din cate stim peste tot exista cate o bucla sau triunghi. In vest se practica doar bidirectionalele, fiind mai putine si costurile liniilor care s-ar folosii in bucle. Informativ, poate cineva cu aproximatie sa spuna cati metri sau sute de metri de linie sunt in total...in tot orasul numai in buclele de intoarcere?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 19 Aug 2009 19:17:44    Titlul subiectului: 115673

Observator a scris:
Aradul primește oferte de tramvaie

Firmele producătoare de tramvaie testează piața la Arad. Astfel, canadienii de la Bombardier Transportation pune la dispoziția municipiului nostru tramvaie de tip Flexity Outlook. Acestea au podeaua joasă, pasagerii nemaifiind nevoiți să urce nicio treaptă. Acest mijloc de transport este creat pentru a ajuta persoanele cu dizabilități motorii sau care au bagaje foarte grele. Asemenea tramvaie se găsesc la Geneva și Zurich (Elveția), Linz și Innsbruck (Austria), Lodz, Cracovia și Gdansk (Polonia), Bruxelles (Belgia), Marseille (Franta), Valencia, Porto și Alicante (Spania), Palermo (Italia), Berlin, Augsburg si Krefeld (Germania) ș.a.

Tramvaiele din această gamă folosesc boghiuri cu roți convenționale, pentru a reduce vibrațiile și zgomotul la minimum. Pasagerii beneficiază de funcții speciale, precum sistemele de informare și climatizare, dar și spații cu destinații speciale (bagaje, biciclete, cărucioare, etc.).
Firma canadiană intenționează să livreze municipalităților din Timișoara, Arad și Iași mai multe tramvaie de acest tip. Primăria Aradului își propune să cumpere în două etape 10 tramvaie noi, însă va avea loc o licitație pentru achiziționarea acestor mijloace de transport în comun, abia după încheierea celor două etape de modernizare a infrastructurii pentru transportul cu tramvaie. Astra Vagoane Arad și-a arătat și ea disponibilitatea pentru construirea unor tramvaie pe care să le vândă municipalității.



Sursa articol & foto: www.observator.info

Ca o parere strict personala, consider design-ul de la Bombardier mai reusit pentru centrul Aradului (dar si alte zone) decat un eventual ULF de la Siemens...

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 21 Aug 2009 09:37:07    Titlul subiectului: 115760

Aradon a scris:
Parcările așteaptă... tramvaiul!

ARAD - Toate termenele pentru redeschiderea parcărilor mediane au fost depășite, fiind din nou amânate.

Parcările mediane de pe Bulevardul Revoluției, deși sunt reabilitate de mai mult de o lună, întârzie să fie redeschise. Potrivit informațiilor furnizate de Primărie cu mai mult timp în urmă, redeschiderea parcărilor dintre liniile de tramvai din zona centrală depinde de montarea noilor șine și de amenajarea trecerii la nivel cu liniile de tramvai la intrarea și ieșirea din parcare. Toate termenele avansate pentru redeschiderea parcărilor au fost, însă, depășite. La începutul lunii trecute, Primăria anunța că în aproximativ două săptămâni situația va fi remediată. După trecerea acelui termen, s-a mai anunțat o amânare cu o săptămână. De curând, am fost informați că termenul a suferit o nouă amânare. De data aceasta de... aproape o lună!

Se montează șine

Redeschiderea parcării mediane din zona Dacia se estimează a fi făcută abia la mijlocul lunii viitoare. „Se lucrează la montarea șinelor în zona Ziridava. Trei dintre trecerile peste liniile de tramvai, la intrarea și ieșirea din parcare sunt gata, la nivel de betonare”, spune Corina Drăghici, purtător de cuvânt al Primăriei Arad.

Parcarea-depozit

Cea de a doua parcare mediană, din apropierea Primăriei, nu va fi redeschisă în curând. Termenul de peste o lună va fi valabil doar în cazul parcării de la Dacia. Asta, deoarece în prezent parcarea de la Primărie este și va fi folosită, informează autoritățile, în cu totul alt scop: cea de zonă de depozitare pentru diferite materiale de construcții folosite la reabilitarea stațiilor de tramvai!


Parca sa imi contrazica comentariul de mai sus, urmariti ce scrie pe Aradon in alt articol.

Aradon a scris:
Cu Bombardier

ARAD - Astra Vagoane Călători Arad joacă tare. Dacă nu merg pe mâna germanilor de la Siemens, vor merge să colaboreze cu cei de la Bombardier.

Negocierile cu compania Siemens pentru producerea unui tramvai de ultimă generație în Arad au fost sistate, cel puțin pe moment. Nu același lucru se poate spune însă de discuțiile purtate cu cei de la Bombardier, care par pe zi ce trece din ce în ce mai fructuoase. Un lucru e sigur pentru fabrica de vagoane Arad: firma vrea să scoată pe piață prototipul de tramvai în 2010 și să investească nimimum patru milioane de euro în acesta și în linia de producție.


Sursa articole & foto: www.aradon.ro



news-20090820-05575185-image.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.18 kb
 Vizualizat:  de 17240 ori

news-20090820-05575185-image.jpg



_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
mash510void725



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 21
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 26 Aug 2009 15:43:30    Titlul subiectului: Pe ultimul drum 116022

Un TIR încărcat cu... un vagon de tramvai a atras atenția mai multor trecători aflați, ieri, pe B-dul Iuliu Maniu. Dată fiind starea vagonului, probabil acesta era ultimul său drum...
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/pe-ultimul-drum/cn/news-20090826-03035804



news-20090826-03035804-949356630.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  4.75 kb
 Vizualizat:  de 17138 ori

news-20090826-03035804-949356630.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 17:08:43    Titlul subiectului: 116266

Observator a scris:
Pe când începe școala vom avea și mai puține tramvaie în circulație

Întârzierile de pe șantierul BERD vor provoca din nou disfuncționalități în circulația tramvaielor la începutul anului școlar. Pentru a ajunge la majoritatea liceelor de renume din municipiul nostru, elevii sunt nevoiți să călătorească cu tramvaiul spre centru, ori circulația acestor mijloace de transport pe Bulevardul Revoluției va fi reluată cel mai devreme la sfârșitul anului. Termenul ne-a fost precizat de către purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Corina Drăghici, care ne-a mai dezvăluit că „în această săptămână, o comisie formată din reprezentanți ai constructorului, ai CTP și ai Primăriei fac o analiză pentru găsirea soluțiilor optime de deviere a traficului pentru momentul închiderii circulației tramvaielor în sensul giratoriu din Piața Romană”. Astfel, am aflat că „circulația tramvaielor în Piața Romană s-ar putea întrerupe și de poimâine”, dacă specialiștii vor cădea de-acord asupra celor mai bune soluții de deviere a traficului auto, afectat și el de reabilitarea intersecției.
La modul concret, închiderea circulației tramvaielor prin Piața Romană va însemna suspendarea liniei 3, care în prezent are traseul Făt Frumos-UTA-Cartier Alfa-Piața Romană-Aradul Nou. Tramvaiele vor fi înlocuite cu autobuze, cei de la CTP optând pentru prelungirea traseului autobuzelor care circulă în prezent pe ruta Podgoria-Piața Romană. „Nu are rost să mai chinuim călătorii cu transbordare în Piața Romană”, ne-a spus Doru Neacșiu, șeful serviciului programare din cadrul CTP, cel care ne-a furnizat și restul informațiilor privind viitoarele schimbări în circulația tramvaielor. Autobuzele vor circula inițial la același interval de succedare, zece minute la orele de vârf și 15 minute în rest, „urmând să evaluăm situația atunci când va începe școala”. În principiu însă, CTP va scoate din depouri mai multe vehicule pentru a asigura transportul numărului mai mare de călători. În cartierul Alfa se va putea circula cu tramvaiele liniilor 4 barat și 6, linia 4 barat urmând să aibă aceeași frecvență cu linia 3. Vor fi suplimentate și garniturile spre cartierul Micălaca, a mai anunțat același Doru Neacșiu. Cu toate acestea, șeful din cadrul CTP ne-a dezvăluit cu regret că „numărul călătorilor scade în permanență”, fapt ce afectează compania din punct de vedere financiar. (L.C.)


Sursa: www.observator.info

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mar 01 Sep 2009 18:13:29    Titlul subiectului: 116269

Trafic Piața Primăriei

Informăm participanții la trafic că în perioada 1 septembrie - 14 septembrie datorită lucrărilor la trecerea la nivel cu liniile de tramvai, se va inchide accesul auto dinspre str.Horia – Bd.Revoluției spre str. Xenopol (spre Primărie). Tot în această perioadă se vor executa lucrări de racordare a liniilor de tramvai în zona Teatrului Ioan Slavici, cu închiderea accesului auto direct dintre str.Eminescu și str.Unirii.
De asemenea, informăm conducătorii auto că s-a redeschis circulației str. Tribunul Dobra, care face legătura între Piața Avram Iancu și Piața Romană.



Sursa: http://www.primariaarad.ro/stirea.php?sid=696&mode=thread&order=0&thold=0
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mash510void725



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 21
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 16:18:57    Titlul subiectului: În curând se închide circulația tramvaielor în Aradul Nou 116618

Arădenii care circulă spre Aradul Nou cu tramvaiul trebuie să știe că peste câteva săptămâni se va închide circulația tramvaielor pentru efectuarea lucrărilor la infrastructură.

Este vorba atât despre a doua etapă a lucrărilor BERD, cât și despre reabilitarea Podului Traian. Până acum s-a circulat cu autobuzul pe toate tronsoanele în care au avut loc lucrări de acest gen. De asemenea, odată cu închiderea circulației tramvaielor în Aradul Nou se dorește redeschiderea ei pe centru.

http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/49915-se_inchide_circulatia_tramvaielor_in_aradul_nou.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2024
Mesaje: 1122
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 17:53:01    Titlul subiectului: 116623

Eu stau si ma gandesc cum poti sa inchizi Aradul Nou si sa deschizi centrul, atat timp cat se lucreaza in Piata Romana. Eventual ar putea fi montata o linie de legatura intre sensul ce vine dinspre Alfa (si patrunde in sensul giratoriu) si sensul spre Podgoria (pe centru), utilizand in comun o bucata de linie, prin fata alimantarii Cerna. Dar e greu de crezut pentru ca mai au foarte multe de lucru in Centru: montat linii, scos linii intre Primarie si Teatru, etc.

Probabil nici cel care a scris articolul nu a umblat prea mult cu tramvaiul, si nici purtatorul de cuvant al Primariei. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 18:02:33    Titlul subiectului: 116624

Eu ma gandesc ca prioritare vor fi finalizarea liniilor de pe Centru si cele din Pta Romana. Reabilitarea in Aradul Nou va incepe probabil odata cu reabilitarea centrului vechi si a Podului Traian.
_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
mash510void725



Data înscrierii: 30/Dec/2008
Ultima vizita: 10/Apr/2017
Mesaje: 21
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 23:17:36    Titlul subiectului: 116728

"De luni vor circula cu 20% mai multe tramvaie și autobuze în municipiu

Compania de Transport Public Arad va renunța la programul de vacanță începând de luni. Practic, asta înseamnă că vor ieși din garaje cu 20% mai multe tramvaie și autobuze pentru a asigura transportul surplusului de călători format odată cu începerea anului școlar. Necazul cu tramvaiele este însă că ele nu vor circula în centrul orașului.
Directorul tehnic din cadrul CTP, inginerul Petru Cuvineanu, ne-a spus că va fi mărit numărul de vehicule de pe principalele trasee de tramvai care circulă în acest moment prin municipiu: 3, 7 și 17, dar și în cazul autobuzelor pe relația Podgoria-Piața Romană. Oficialul CTP se așteaptă însă la mai multe probleme pe această ultimă rută, din cauza lucrărilor ce se efectuează în zona Primăriei. Astfel, arădenii sunt atenționați de către conducerea CTP privind eventualele blocaje ce ar putea surveni în traficul de pe Bulevardul Revoluției. În privința situației din Piața Romană, „constructorul merge până la limită cu eforturile de a lucra la noua linie de tramvai, fără a o afecta pe cea veche”, ne-a spus Cuvineanu. Acest lucru înseamnă că închiderea circulației pe linia 3 spre cartierul Aradul Nou se amână deocamdată, deoarece tramvaiele pot circula pe linia veche între străzile Dornei/Preparandiei-Piața Romană-Calea Timișorii.

http://observator.info/actualitate-1/de-luni-vor-circula-cu-20-mai-multe-tramvaie-si-autobuze-in-municipiu
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 20:38:52    Titlul subiectului: 117122

Fără tramvaie în Aradul Nou timp de o lună și ceva

Începând de luni și până pe data de 31octombrie circulația tramvaielor va fi întreruptă pe tronsonul Piața Romană – Gara Aradul Nou.

Această întrerupere are loc din cauza lucrărilor BERD efectuate la Boul Roșu. Conducerea CTP spune că vor mai interveni de luni și altele schimbări. „Linia 3 se suspendă, iar transportul călătorilor pe tronsonul Gara Aradul Nou –Piața Romană –Podgoria va fi asigurat cu autobuze care vor circula la un interval de 15 minute. De asemenea, vom introduce linia 4 b care va circula pe relația Făt –Frumos –Căpitan ignat – Piața Romană la un interval de 13 minute la orele de vârf și 16 minute în restul intervalului și în zilele de sărbătoare”, a afirmat Petru Cuvineanu, director tehnic CTP. Odată cu finalizarea lucrărilor de la Boul Roșu se va da drumul și circulației tramvaielor pe centru. sursa newsin


Sursa: http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/50515-fara_tramvaie_in_aradul_nou.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2024
Mesaje: 1122
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 18 Sep 2009 22:52:21    Titlul subiectului: 117127

Sper sa introduca ceva autobuze suplimentare si pe Podgoria-Piata Romana. Traseul pt autobuze din Piata Romana pana in Aradul Nou este foarte lung deoarece se va ocoli prin Subcetate. In plus, sunt curios sa vad pe unde vor fi statiile in Piata Romana. Ramane sa vedem luni la fata locului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Alexandra2



Data înscrierii: 07/Iul/2007
Ultima vizita: 06/Mai/2015
Mesaje: 408
Locație: Viena (Austria)

MesajTrimis: Sâm 19 Sep 2009 10:36:08    Titlul subiectului: Re: Pe ultimul drum 117132

mash510void725 a scris:
Un TIR încărcat cu... un vagon de tramvai a atras atenția mai multor trecători aflați, ieri, pe B-dul Iuliu Maniu. Dată fiind starea vagonului, probabil acesta era ultimul său drum...
http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/pe-ultimul-drum/cn/news-20090826-03035804
Cred ca era vorba despre timisul vagon-motor #1. Pfff...! Se pare ca visul meu de a le revedea in circulatie vreodata a fost ruinat in totalitate. Neutral Bine ca l-au pastrat pe #31 ~ #32 macar in cele din urma.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Zgârcănstein



Data înscrierii: 06/Oct/2006
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 169
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 23 Sep 2009 19:37:58    Titlul subiectului: Anunț 117391

"Datorita lucrarilor ce se efectueaza în cadrul proiectului BERD, în perioada 21.09.2009 – 31.10.2009, se opreste circulatia tramvaielor pe tronsonul Piata Romana – Gara Aradul Nou.

Prin urmare vor interveni urmatoarele schimbari:

linia 3 se suspenda, transportul calatorilor pe tronsonul Gara Aradul Nou – Piata Romana - Podgoria va fi asigurat de autobuze care vor circula la un interval de 15 minute
se introduce linia 4 b care va circula pe relatia Fat – Frumos – Capitan Ignat – Piata Romana la un interval de 13 minute la orele de varf si la 16 minute în restul intervalului si în zilele de sarbatoare.
"

Sursa: CTP Arad

_________________
Drum de fier cale ferată,
N-am să te las niciodată
Pe mâna unor călăi
Ca miniștrii răi!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 19/Mai/2024
Mesaje: 1122
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2009 23:36:00    Titlul subiectului: 117887

Conducerea Companiei de Transport Public Arad va primi săptămâna viitoare cele 16 microbuze pentru care s-au organizat licitații.

„Așteptăm livrarea microbuzelor pentru a le putea înmatricula și a le pune în circulație. Urmează să mai organizăm o licitație pentru achiziția a încă patru midibuze, deoarece la prima nu a participat nimeni”, a afirmat Petru Cuvineanu, director tehnic, CTP Arad.
Astfel, peste câteva săptămâni, arădenii vor scăpa de mersul pe jos până la stațiile de tramvaie. Primarul Aradului, afirmă că aceste mijloace de transport vor fi puse în circulație la solicitarea cetățenilor. „La cererea cetățenilor vom înființa linii noi de transport în comun. Una va fi în Bujac, din capăt, de la locul de joacă al copiilor și până la Fortuna, cu microbuze care vor circula din oră în oră. Cea de a doua va fi în Grădiște, pe strada Trenului, iar cea de a treia va face legătura cu Spitalul Județean”, a afirmat primarul Gheorghe Falcă.
Microbuzele asigură legătura între cartierele Bujac și Gai și stația Fortuna, între zona Grădiște (partea dreaptă) și Podgoria, între Piața Spitalul și Podgoria, între noul cartier ANL Micălaca Est și zona Voinicilor- Renașterii. De asemenea, se va face o legătură și între Aradul Nou din zona străziilor Constituției, Caraiman și Ogorului către linia de tramvai, dar și dinspre Calea 6 Vânători spre Podoria și de la Podgoria – strada Andrei Șaguna –Dorobanților –Calea Bodtogului până la fostul IAS Mureșul. În momentul de față nu se știe exact cât vor plăti arădenii pentru biletul pe aceste mijloace de transport. Cele 16 microbuze au costat peste 500 de mii de euro.

Sursa: Glasul Aradului


Nu stiu ce se rezolva cu un microbuz pe ora pe asa distante scurte (unele cel putin). Linia spre IAS Muresul poarta numarul de 54 si mai demult era deservita de un autobuz care facea vreo doua curse pe zi. Linia spre 6 Vanatori este 39 barat, deservita de un "midibuz" cu vreo 3 curse pe zi. Daca acum nu are succes...
Idei bune mi se par: traseul spre Spital, desi ar putea fi prelungit pana la UTA pe Calea Victoriei, linia din Bujac si cea din Aradul Nou. Cred ca ar trebui gasita si o solutie Sanicolau Mic-Subcetate-Piata Romana.

Chestia cu "la cererea calatorilor" este cu doua taisuri. Cam greu sunt aradenii de obisnuit cu ore fixe. Cu totii vrem sa vina un vehicul la maxim 10 minute dupa ce ajungem in statie, altfel ne enervam si injuram CTP-ul. Unele trasee ar putea avea succes, pe cand celelalte nu stiu...

Biletele ar trebui sa fie tot 1,5 lei pe calatorie, pentru a putea fi folosite si automatele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 04 Oct 2009 22:43:31    Titlul subiectului: 118004

Adevarul de Seara a scris:
Periferia Aradului scapă de izolare

16 astfel de microbuze vor ajunge în Arad săptămâna viitoare și vor intra în administrarea Companiei de Transport Public (CTP).


Vești bune pentru arădenii din cartierele îndepărtate ale Aradului prin care nu circulă mijloacele obișnuite de transport. Autoritățile locale vor introduce 16 microbuze în aceste zone. Astfel, locuitorii din Grădiște sau Bujac vor putea ajunge mai ușor la stațiile de tramvai de pe arterele principale.

Kilometri pe jos

Locuitorii de pe străzile aflate la mare depărtare de liniile de tramvai trăiesc de ani de zile un adevărat calvar. „Noi ca noi, dar mai ales iarna, când ne merg copiii la școală pe întuneric și vin tot la fel din centru, e jale. Merg kilometri pe jos prin frig până la stația de tramvai”, a povestit Maria Coman, care locuiește în capătul Bujacului.

Nici Gheorghe Hațegan nu este mai mulțumit de distanța pe care trebuie să o parcurgă pe jos din capătul cartierului Grădiște și până la stația de tramvai. „Pe ceas, fac cam 20 de minute până la tramvai. E bine poate că fac mișcare, dar ...”, a spus arădeanul făcând haz de necaz. În această situație se află însă și cei care s-au mutat în noile zone rezidențiale, apropiate de ieșirile din oraș și care încă nu au mijloace de transport în comun, așa cum este cazul noului cartier ANL din Micălaca. În aceste condiții, municipalitatea, în colaborare cu CTP, a găsit soluția de a face legătura între aceste zone și stațiile de tramvai cu microbuze.

„Săptămâna viitoare, vin primele 16 microbuze și în câteva săptămâni acestea vor circula deja din Bujac și până la Fortuna, din Grădiște, de pe strada Trenului, dar și spre Spitalul Județean”, a declarat primarul Aradului, Gheorghe Falcă.


Microbuze și în zona blocurilor noi
Municipalitatea dorește înființarea de astfel de rute în mai multe zone ale orașului. Astfel, microbuzele vor mai circula și între noul cartier ANL Micălaca Est și zona Voinicilor-Renașterii, dar și între Aradul Nou din zona străzilor Constituției, Caraiman și Ogorului către linia de tramvai.


Sursa: http://arad.adevarul.ro

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Sâm 10 Oct 2009 18:38:40    Titlul subiectului: 118285

Ultimii copaci de pe BERD?!

ARAD - Primăria susține că în cadrul proiectului nu vor mai fi tăiați și alți copaci de pe centru.

Patru tei au dispărut de pe centrul Aradului în ultima săptămână. Ca de altfel întreg spațiul verde din zonă, călcat de utilajele muncitorilor care execută lucrarea BERD. Primăria are explicații pentru dispariția teilor și promite că acesta este ultimul masacru al zonei verzi din centrul orașului. „E ultimul lucru pe care doream, să tăiem teii, dar altă soluție nu s-a găsit”, susține directorul executiv al Direcției Tehnice a Primăriei Arad. Răzvan Popa afirmă, că stațiile de tramvai trebuie mutate după intersecții și că soluția aplicată în cazul stației de tramvai din vecinătatea Băncii Naționale a impus tăierea copacilor. Oficialul a mai menționat și faptul că s-a încercat tăierea a doar trei tei, dar că atunci stația nu avea lungimea cerută de normele europene: 60 metri.

O altă stație de tramvai, cea din imediata vecinătate a Direcției Finanțelor Publice, va fi mutată după Piața Revoluției. Totuși, reprezentanții Primăriei promit că aici nu vor fi tăiați copacii pentru că stația va fi amplasată între alveole și că nici un alt copac nu va mai avea de suferit. „Lucrarea e aprope gata. În 60 de zile, 90% din lucrarea BERD va fi finalizată, așa că spațiul verde nu va mai avea de suferit. Nu e țelul nostru să defrișăm tot orașul, dar nu e normal nici să ne învârtim în oraș în jurul unui copac”, a precizat Răzvan Popa.

Promisiuni nerespectate

Directorul recunoaște, însă, că la demararea lucrărilor, Primăria a promis, în fața presei, că în cadrul acestui proiect nu va fi tăiat nici un copac, dar „în proiectul inițial, linia de tramvai de pe centru nu era inclusă. Am reușit însă să facem economii și am introdus și această lucrare, care a implicat tăierea acelor tei”.

Din păcate, nu doar această promisiune nu a fost respectată, ci și altele. Parte din economia de care vorbește Răzvan Popa s-a obținut ca urmare a tăierii din investiții a liniei de tramvai înierbate de pe Calea Aurel Vlaicu (ca urmare a imposibilității de intreținere a acestui spațiu). Spațiile verzi de la Podgoria au fost și ele puternic afectate (aici au dispărut: zona verde din sensul giratoriu și o serie de arbuști situați în vecinătatea fostului supermarket Standard), ca de altfel și cele din Piața Arenei.

Reprezentanții Primăriei susțin însă că suprafața spațiului verde va fi mărită, la finalul lucrării, și că vor fi disponibili, doar la Podgoria, în plus 1.000 mp de verdeață.

Start la verdeață

Corina Drăghici, purtătorul de cuvânt al Primăriei, susține că, în aceste zile, a început deja lucrul la spațiile verzi de la Podgoria prin transportul de pământ vegetal. În sensul giratoriu, în spațiul rămas după eliminarea stației de tramvai și în spațiul creat în vecinătatea magazinului Strandard vor fi platate flori și arbuști. De același tratament va avea parte și spațiul verde situat în sensul giratoriu din Piața Arenei, distrus acum în totalitate. Aceste lucrări vor fi executate pe banii BERD până la iarnă, conform promisiunii lui Răzvan Popa.

Centru, fără BERD

Soarta spațiilor verzi de pe BulevardulRevoluției distruse nu este, însă, aceeași. Ele vor, fi refăcute pe bani de la buget. Momentul refacerii lor nu ne-a fost prezentat, însă Răzvan Popa susține că există deja o firmă care a câștigat licitația organizată pentru livrare rulouri de gazon, societate care așteaptă comanda Primăriei pentru a așeza gazonul pe spațiul verde dintre liniile de tramvai de pe centru. Lucrările vor demara aici doar după ce toate utilajele vor fi ridicate. În același timp, se dorește montarea de instalații de irigare pe acest spațiu, considerat imposibil de întreținut altfel.

Planuri „grele” de viitor

Primăria ar putea avea și alte planuri pentru viitorul mai îndepărtat legat de zona verde din centru, planuri care ar putea să nu fie nici pe departe pe placul arădenilor. Se vorbește de redimensionarea arborilor din zona centrală, care să permită vizualizarea clădirilor vechi din centru de pe o parte și alta a trotuarului. Adică înlocuirea arborilor de acum cu copaci de alte dimensiuni.


Sursa: http://www.aradon.ro/stiri/arad/articol/ultimii-copaci-de-pe-berd/cn/news-20091009-07255312
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
arthurarad



Data înscrierii: 27/Oct/2008
Ultima vizita: 21/Aug/2015
Mesaje: 466
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 30 Oct 2009 12:21:20    Titlul subiectului: 119191

Observatorul Aradean a scris:

Pornește de la zero
Flavius Ghender, 29 octombrie 2009 22:48

Două treimi din călătorii CTP sunt pensionari, care beneficiază de gratuitate pentru transportul în comun. Statistica este îngrijorătoare: nu semnalează faptul că pe vârstnici i-a apucat mania plimbărilor, ci quasi-falimentul CTP. Poate chiar falimentul ideii de transport public. Transportul în comun e un dezastru: pur și simplu nu mai reprezintă o opțiune pentru cei mai mulți dintre arădeni. În numele modernizării, arădenii au fost lăsați într-un nor de praf. Societatea și administrația locală nu au știut să găsească alternative acceptabile pentru călători, în perioadă lucrărilor efectuate la liniile de tramvai în cadrul proiectului BERD.

Lucrările de modernizare a rutelor de transport urban (proiectul BERD) au fost derulate fără pic de respect pentru călători. S-au făcut studii peste studii, fără ca cineva să analizeze crearea unor alternative pentru cei care depind de transportul în comun, cât timp tramvaiele au fost oprite pe diferite segmente. Arădenii au fost nevoiți să schimbe mai multe mijloace de transport pentru a ajunge la destinație. Stațiile de autobus au fost prost semnalizate, călătorii se strecoară printre mașinile parcate ca să se poată îmbarca. Ce se întâmplă azi, e o rușine!

Statisticile CTP confirmă că segmentele dinamice ale populației au abandonat transportul în comun, au născocit alternative. La CTP au rămas pensionarii cu venituri mici, atrași de gratuitate și călătorii-captivi, care nu au pur și simplu altă variantă de transport.

Autoritățile locale modernizează liniile de tramvai, intenționează să cumpere vagoane noi. Mă întreb însă cât timp este necesar pentru ca transportul în comun să-și recâștige credibilitatea și, implicit, clienții?

Costurile abandonării tramvaielor, pe termen mediul și lung, sunt enorme. Nu este vorba doar despre rentabilitatea companiei de transport locale. Un sistem eficient de transport public decongestionează traficul rutier, care începe să devină sufocant la ore de vârf. Puzderia nestăvilită de autoturisme otrăvește aerul, poluează.

Nu întâmplător, marile orașe fac eforturi imense pentru a dezvolta un sistem de transport public atractiv. Se fac demersuri și se investește la greu pentru ca autobusele și tramvaiele să aibă prioritate în trafic, o alternativă avantajoasă pentru cei care doresc să economisească timp. Se asigură condiții decente de călătorie și de așteptare.

Transportul în comun pornește la Arad cu adevărat de la zero. Nu doar pentru că se reface infrastructura din temelii, ci pentru că atunci când va fi gata, se pornește de la zero credibilitate și foarte puțini călători.


Sursa: www.observator.info

_________________
Save "Sageata Verde" (1913-1991)
First electrified rail in Eastern Europe, 8th in the World.
sageata-verde.uv.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 10 Noi 2009 12:38:53    Titlul subiectului: 119819

CTP va primi 1.5 milioane de lei:

http://www.aradon.ro/stiri/im:aradon:news-arad/articol/bani-dati-cu-doua-maini-la-ctp/cn/news-20091109-04013110

Arad Online a scris:
Rectificarea de buget care urmează să fie operată astăzi după votul aleșilor locali va aduce, din nou, sume substanțiale Companiei de Transport Public (CTP). Mai mult decât atât, una dintre cele mai mari sume, din toate modificările ce urmează să fie suferite la nivelul alocațiilor bugetare, va ajunge direct la CTP! Compania, care încă mai trăiește din subvenții și din credite, urmează să primească astăzi peste 1,5 milioane de lei din bugetul local.

Este vorba, în primul rând, despre 1.300.000 de lei, bani pe care compania urmează să îi primească cu titlul de „subvenții pentru diferențele de preț și tarif la transportul în comun cu tramvaiele”. Potrivit informațiilor furnizate de specialiștii Direcției Economice a Primăriei, însă, suma pusă în discuție va fi suficientă pentru a acoperi
necesarul până la finele anului.

BERD aduce bani

Transportul gratuit cu autobuzele, asigurat din zona centrală a orașului până la Aradul Nou, pe durata execuției lucrărilor BERD, este plătit tot din bugetul local. Astăzi se discută suplimentarea cheltuielilor bugetare cu 220.000 de lei, banii reprezentând „contravaloarea serviciilor de transport în comun cu autobuzele urbane pe perioada lucrărilor BERD”.

Pentru înmatriculare

Pe lângă ajutoarele date pentru funcționarea societății, Compania de Transport primește, indirect, 65.000 lei. Banii vor acoperi TVA-ul aferent achizițiilor de tramvaie și autobuze efectuate din bugetul local de către Compania de Transport Public Arad, în perioade anterioare, respectiv diferența cheltuielilor de înmatriculare și inscripționare a microbuzelor achiziționate în acest an.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
The_Kid



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Iun/2022
Mesaje: 149

MesajTrimis: Mie 11 Noi 2009 09:36:55    Titlul subiectului: 119860

ARAD - Primăria vrea un tren destinat arădenilor care să facă legătura între Aradul Nou și Bujac.



Încă un proiect pe hârtie pentru Primăria Arad. Edilul local Gheorghe Falcă i-a informat pe aleșii municipali de faptul că are de gând să completeze proiectul sistemului integrat de transport urban în municipiu, stabilit a fi finalizat în doi ani, prin realizarea unui tren urban prin oraș. În faza inițială, proiectul depindea doar de resursele și operativitatea executivului local. Realizarea unui tren urban presupune, însă, cooptarea Ministerului Transporturilor și a CFR.

Bani de la alții
„Dacă este de acord CFR, poate reușim să facem un tren urban care să lege Aradul-Nou de Arad și Bujac, cu câteva stații între. Este nevoie de o minimă investiție din partea celor de la Ministerul Transporturilor. Dacă am pune și acest proiect pe picioare, în doi-trei ani am avea realizat, în totalitate, un sistem integrat de transport în municipiu și în împrejurimi”, a precizat ieri Gheorghe Falcă.

În fază incipientă
Pe moment, proiectul este doar în fază incipientă: primăria a cumpărat zece microbuze care urmează să-i transporte spre centru pe arădenii din cartierele în care nu exista până acum nici un mijloc de transport public. Stațiile de transport public de la intrările în oraș, microbuzele pentru localitățile învecinate, legătura între microbuze și tramvaie sunt investiții care se regăsesc, acum, doar pe hârtie.

A.B. (www.aradon.ro)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
o_serar



Data înscrierii: 19/Sep/2008
Ultima vizita: 01/Iun/2022
Mesaje: 174
Locație: Timisoara

MesajTrimis: Mie 11 Noi 2009 17:27:09    Titlul subiectului: 119879

Tramvaie scoase definitiv pe linie moartă de către CTP

Scoaterea din funcțiune a unor tramvaie vechi evită unele incidente de circulație

Consilierii municipali vor lua în discuție, în ședința de azi, și propunerea Companiei de Transport Public (CTP) Arad, exprimată prin adresa nr. 7636/2009, privind trecerea din domeniul public în domeniul privat al municipiului Arad, a unui număr de 16 va- goane tramvai și scoaterea din funcțiune a acestora, urmare a stării tehnice aflate la limita utilizării în siguranță pentru trafic. Facem precizarea că menținerea în circulație nu este posibilă fără a se realiza reparații importante, cum ar fi reparații generale caroserie, rebandajări, reparații boghiu, reparație instalație aer comprimat, înlocuiri ale podelei, capitonaje interioare, revopsiri interioare și exteri- oare, etc. și care ar implica cheltuirea unor mari sume de bani.
În plus, ca argumente, cei de la CTP au invocat și faptul că deșeurile metalice feroase rezultate din dezmembrare se vor valorifica, iar sumele obținute, după deducerea cheltuielilor de dezmembrare, se fac venit la bugetul local. Apoi, prin recuperările de materiale (piese și subansamble cu diferite grade de uzură), refolosibile, pentru societate se pot reduce costurile de întreținere sau se pot face economii utile.


Sursa: http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/53314-tramvaie_pe_linie_moarta.html

______________________________________________________________

Stațiile noi de tramvai vor avea coșuri de gunoi

Stațiile noi de tramvai de pe Calea Aurel Vlaicu vor avea în sfârșit coșuri de gunoi.

Timp de mai multe luni, călătorii s-au plâns de faptul că nu au unde arunca o hârtie. După ce s-a finalizat amenajarea lor, acestea nu au dispus decât de coșuri de gunoi provizorii, care au fost distruse în câteva zile. Oamenii au făcut zeci de sesizări atât la Primărie, cât și la Compania de Transport Public. „Circul zilnic cu tramvaiul. Toată lumea aruncă resturile pe unde apucă. De multe ori lângă gărdulețul ce împrejmuiește stația zăceau mormane de gunoi. Nu este normal să nu fie coșuri”, spune Lucica Rad.

Dacă problema coșurilor se gunoi se va rezolva în stațiile de tramvai de pe Calea Aurel Vlaicu, nu același lucru putem spune și despre nemulțumirile călătorilor cu privire la stațiile mult prea înguste, dar și la copertine. „Cine a realizat proiectul nu cred că circulă cu tramvaiul. În primul rând stațiile sunt prea lungi și înguste. Cei care coboară nu au loc de cei care urcă. Și tot așa. Până acuma nu existau nici coșuri de gunoi. Nu mai vorbim de faptul că nu avem unde să ne ascundem de vreme rea. Copertinele sunt pe post de reclamă nu de altceva”, spune Sorin Rusu.

Oricât de nemuțlumiți ar fi călătorii nu se vor mai schimba multe, chiar dacă recepția lucrărilor BERD (din care fac parte și aceste stații) pe tronsonul Făt Frumos–Podgoria nu a fost făcută. Deoarece majoritatea coșurilor de gunoi montate de către autorități au fost vandalizate, s-au luat măsuri împotriva celor care le distrug.

Astfel, cei care se vor atinge de coșurile de gunoi din stațiile de tramvai vor trebui să scoată din buzunar sume cuprinse între 15 -20 de milioane de lei vechi. Amenzile vor fi date de către agenții Poliției Comunitare, care au și atribuția de-a supraveghea stațiile de tramvai.


Poze:
http://www.glsa.ro/thumbnail.php?file=cos_850056370.jpg&size=article_medium
http://www.glsa.ro/thumbnail.php?file=tram_170623394.jpg&size=article_medium

Sursa: http://www.glsa.ro/informatii/actualitati/53312-cosuri_de_gunoi_la_statiile_de_tramvai.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 17, 18, 19  Următoare
Pagina 13 din 19

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community