Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Articole de presa privind metroul bucurestean
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 08:27:19    Titlul subiectului: 116048

Cu ocazia concertului Madonei de ieri statia de metrou de la Izvor a fost inchisa. Rezultatul a fost o mare aglomeratie la Piata Unirii (unde colac peste pupaza este inchis si pasajul de corespondenta), fapt reflectat si in mass-media http://www.realitatea.net/aglomeratie-miercuri-seara-dupa-concert--atat-la-metrou-cat-si-in-trafic_599587.html
Citat:
Aglomerație miercuri seară după concert, atât la metrou cât și în trafic Aglomerație mare miercuri seară în Capitală după terminarea concertului. Fanii Madonnei s-au năpustit asupra ieșirilor din parcul Izvor. Dacă unii au ales să plece cu mașinile proprii, alții au optat pentru transportul în comun. Și cum stația de metrou de la parcul Izvor a fost închisă, îmbulzeala s-a creeat în Piața Unirii.
Nici cei care au plecat cu mașinile personale nu au avut mai mult noroc. Traficul s-a desfășurat cu dificultate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 17:57:29    Titlul subiectului: 116060

Eu nu am inteles masura asta de a prelungi programul metroului, dar totodata de a inchide statia Izvor. O fi fost intentionata ?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 18:53:45    Titlul subiectului: 116062

Se anuntase din timp ca se va inchide statia Izvor prin ziare, si a fost o masura cat se poate de normala, daca s-ar fi inghesuit cateva mii de oameni sa intre in acelasi timp intr-o statie de metrou inevitabil s-ar fi produs accidente iar metroul nu ar mai fi plecat din statie ca nu se puteau inchide usile... Asa, fluxul a fost preluat de 4 statii (Unirii 1, 2, Eroilor, Universitate), in mod civilizat.
Sunt curios daca ideea a fost a organizatorilor sau a celor de la Metrorex (nu cred aceasta varianta, pentru ca este o idee buna, si ei nu produc asa ceva)


Ultima modificare efectuată de către Reactor la Joi 27 Aug 2009 18:55:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
3mil



Data înscrierii: 06/Sep/2007
Ultima vizita: 08/Aug/2010
Mesaje: 148
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Aug 2009 18:54:00    Titlul subiectului: 116063

A fost intentionata. Vezi Doamne, sa nu se napusteasca toti dupa terminarea concertului in statia de metrou, sa se produca accidente.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BladHaund



Data înscrierii: 11/Iun/2009
Ultima vizita: 21/Mai/2013
Mesaje: 74

MesajTrimis: Joi 03 Sep 2009 12:37:18    Titlul subiectului: 116339

Citat:
Metrorex va cheltui 34 mil. euro pentru modernizari
Asocierea formata din companiile UTI International, Siemens, Electro Alfa International si Elcomex IEA va moderniza instalatiile electrice de joasa si medie tensiune aferente magistralelor de metrou I si III, in baza unui contract de 144,44 milioane de lei (34 mil. euro), fara TVA, atribuit de Metrorex. Finantarea contractului este asigurata de la bugetul de stat si dintr-un credit extern. Lucrarile se vor desfasura pe o perioada de trei ani, iar termenul de garantie a lucrarilor este de sase ani de la data semnarii proceselor verbale de receptie, la terminarea lucrarilor. Contractul a fost atribuit dupa criteriul pretului (care conteaza in proportie de 65%) si in functie de performante tehnice si alte conditii (cu o pondere de 35%) la 5 iunie.
Din Ziarul Financiar, veche de o luna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 04 Sep 2009 20:00:22    Titlul subiectului: 116402

"Udriste, Metrorex: Metroul spre Otopeni va incepe sa fie construit la jumatatea lui 2010

Tronsonul de metrou spre aeroportul Otopeni va incepe sa fie construit la mijlocul anului viitor, a declarat Gheorghe Udriste, directorul Metrorex, la Realitatea FM.
"Asteptam acordul definitiv al Bancii Guvernului Japoniei, respectiv al agentiei guvernamentale japoneze care se ocupa de derularea creditului respectiv", a spus Gheorghe Udriste.
"Este foarte probabil ca in aceasta toamna sa semnam acordul de imprumut pentru primii 300 milioane de euro, care vor fi folositi la inceputul lucrarilor la aceasta noua linie de metrou", a adaugat acesta.
"

http://www.dailybusiness.ro/stiri-companii/udriste-metrorex-metroul-spre-otopeni-va-incepe-sa-fie-construit-la-jumatatea-lui-2010-30529

Ce sa mai spunem ? Ne bucuram ca au inceput lucrarile la M5 si se apropie de sfarsit si se apuca baietii de altceva. Ce de fumigene !!! Cum se apropie vreo campanie electorala, cum mai ies cu ceva... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 10:51:31    Titlul subiectului: Raport Metrorex pe primele 6 luni din 2009 116607

Bilanțul activității S.C. Metrorex S.A. în perioada 01.01.2009 - 30.06.2009
S.C. Metrorex S.A. a desfășurat în primul semestru al anului 2009 o serie de programe ce au vizat atât creșterea capacității de transport, cât și îmbunătățirea calității procesului de transport cu metroul, a siguranței și a confortului călătorilor.
Astfel, în primele șase luni ale acestui an s-a realizat o creștere cu 19% a capacității de transport, față de aceași perioadă a anului 2008, în condițiile utilizării aceluiași număr de personal. Se estimează că pe întreg anul 2009, creșterea productivității muncii să înregistreze o creștere de aproximativ 33% față de anul 2008.
Activitățile desfășurate de S.C. Metrorex S.A. în primul semestrul al anului 2009

Activități de exploatare a metroului:
Tronsonul Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny a fost dat în exploatare la întreaga capacitate. Tronsonul are o lungime de 4,7 km și 4 stații.
A fost reorganizată circulația pe linia 1 (Pantelimon - Eroilor - Dristor) și linia 3 (Anghel Saligny - Eroilor - Preciziei), fără transbordare între stațiile Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny și Eroilor - Preciziei;
S-a trecut la circulația simplificată a trenurilor pe magistrala 2 de metrou cu un singur mecanic (fără mecanic ajutor) și redistribuirea personalului rezultat pentru acoperirea necesarului pe magistralele 1 și 3;
Au fost elaborate și s-au pus în aplicare noi grafice de circulație în scopul diminuării intervalului de circulație al trenurilor de metrou la orele de vârf de trafic (700-930 și 1500-1830) de la o medie de 4 - 5 minute la 3 - 4 minute;
Au fost redenumite 7 stații de metrou din cele 49 aflate în exploatare ;
A fost elaborată și aprobată în AGA o nouă structură de organizare a societății, în scopul îmbunătățirii eficienței activității Metrorex ;
Media zilnică a călătorilor transportați a fost de 450 - 500 mii călători.

Investiții :
Au fost finalizate lucrările de structură și montaj a căii de rulare pe tronsonul Nicolae Grigorescu - Anghel Saligny;
Au continuat lucrările de structură și punere în siguranță pe tronsonul 1 Mai - Zarea;
A fost finalizat proiectul privind compatibilizarea instalațiilor interlocking pe magistralele 1 și 3 și Tronson de legătură;
Au fost încheiate procedurile privind contractarea lucrărilor de modernizare a instalațiilor electrice de joasă tensiune pe magistralele 1 și 3 și Tronson de legătură;
Au fost demarate lucrările la proiectul privind facilități (escalatoare și lifturi) pentru accesul persoanelor cu handicap în rețeaua de metrou existentă;un număr de 14 scări rulante au fost deja montate și date în exploatare;
Au fost demarate procedurile pentru achiziția a 26 trenuri noi de metrou;
A fost aprobat de Guvernul României Memorandumul, privind schimbarea Agenției de Implementare pentru Proiectul de legătură a rețelei de metrou cu Aeroportul Henri Coandă (Otopeni), în vederea finalizării procedurilor pentru Acordul de Împrumut japonez în valoare de 300 mil. Euro;
A fost preluat de la Primaria Municipiului București "Studiul de Fezabilitate privind Proiectul de legătură a rețelei de metrou cu Aeroportul Otopeni" și a fost lansată procedura de aprobare a indicatorilor tehnico-economici ai proiectului menționat ;
Au fost demarate procedurile pentru contractarea lucrărilor necesare dotării cu echipamente a stațiilor Pajura și Parc Bazilescu, în vederea punerii în funcțiune cu călători;
A fost lansată procedura privind achiziția lucrărilor de proiectare pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate la Tronsonul de metrou Gara de Nord - Gara Progresu.
Au fost reluate procedurile cu BEI în vederea contractării unui credit de 370 mil. Euro necesar începerii lucrărilor la linia 5 de metrou Drumul Taberei - Universitate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
survola



Data înscrierii: 18/Mai/2008
Ultima vizita: 25/Ian/2015
Mesaje: 232
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 10:54:07    Titlul subiectului: 116608

Doua lucruri imi par interesante aici:
- aparitia mentiunii despre Tronsonul de legatura, si
- reluarea procedurilor cu BEI...
Despre a doua problema stie cineva mai multe detalii?
Asta ar fi motivul pentru care lucrarile pareau ca nu avanseaza?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 09 Sep 2009 18:28:23    Titlul subiectului: 116622

Care este tronsonul de legatura ? Sensul NG2-D1 ?
survola a scris:
Au fost demarate lucrările la proiectul privind facilități (escalatoare și lifturi) pentru accesul persoanelor cu handicap în rețeaua de metrou existentă;un număr de 14 scări rulante au fost deja montate și date în exploatare;
Deci cine foloseste scarile rulante se numeste persoana cu handicap ? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 11:35:04    Titlul subiectului: 116679

"Magistrala 5 de metrou va fi declarata de utilitate publica
Reprezentantii municipalitatii si ai Metrorex au decis ieri sa ceara Guvernului sa declare de utilitate publica lucrarile la „Magistrala 5 Metrou Drumul Taberei - Pantelimon - tronson Drumul Taberei - Universitate“, pentru a grabi exproprierile. Vizate de masura sunt terenuri în suprafata de 7.603 metri patrati, din care 1.614 metri patrati sunt constructii proprietate privata. „Sunt, de asemenea, ocupati 15.199 de metri patrati de teren apartinând domeniului public al statului sau administratiei locale si sunt propuse a fi desfiintate 637 de metri patrati de constructii din domeniul statului“, a comunicat ieri Primaria Capitalei.
Costurile magistralei au fost estimate la circa 740 milioane euro, jumatate din bani provenind dintr-un imprumut al Bancii Europene de Investitii.
http://www.gardianul.ro/index.php?pag=nw&id=143769
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 13:45:10    Titlul subiectului: 116697

Tot azi in RING se anunta ca, in Drumul Taberei, pe langa proiectul de construire a liniei de metrou se vor construi si pasaje subterane pentru circulatia automobilelor, incat pe la suprafata vor circula doar RATB-ul si pietonii. Ca tronsoane rutiere se mentioneaza cel dintre Piata Cotroceni si Vasile Milea pe sub Panduri si Trafic Greu, iar cel de-al doilea Piata Operei- C.A.Rosetti, pe sub bulevardele Regina Elisabeta si Kogalniceanu. Lucrarile vor incepe in primavara anului viitor si vor dura maxim 5 ani.
Acum ma intreb eu, sa-i credem? Ca eu personal consider toata chestia asta o pura utopie sau chiar daca ar fi fezabil, la cum se munceste la noi....Poate daca ar veni altii sa lucreze, s-ar termina mai repede Smile) Dar daca vin si alegerile.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 14:29:43    Titlul subiectului: 116706

Articolul din Ring...

"Suprize pe noul tronson de metrou !
http://www.ziarulring.ro/stiri/7251/suprize-pe-noul-tronson-de-metrou

Proiectul de metrou Drumul Taberei - Pantelimon începe să prindă contur, în primăvară urmând să demareze lucrările pentru realizarea Magistralei 5. Reprezentanții Metrorex și ai municipalității nu se opresc însă aici, ci vor să realizeze peste tunelurile destinate trenurilor de metrou alte pasaje subterane, pe unde să se deplaseze mașinile. Astfel că la suprafață vor circula, în voie, doar autobuzele RATB și pietonii.
Traficul rutier pe o porțiune de patru kilometri între Drumul Taberei și Universitate se va „aerisi” vizibil, dacă proiectul dintre Metrorex și Primăria Capitalei se va concretiza. Astfel, proiectul de pasaj rutier subteran se va întinde, pe deasupra celui de metrou, între Vasilea Milea și Cotroceni, respectiv Piața Operei și C.A. Rosetti. În acest sens, reprezentanții municipalității și ai Metrorex au semnat, ieri, un proces-verbal prin care cer guvernului declararea de utilitate publică a lucrării „Magistrala 5 Metrou Drumul Taberei - Pantelimon - tronson Drumul Taberei - Universitate”.

[i]Tunelul rutier costă 10 milioane de euro

„Primul tronson rutier leagă Piața Cotroceni de Vasile Milea, fiind construit pe sub Șoseaua Panduri și Trafic Greu, iar al doilea - Piața Operei și C. A. Rosetti - pe sub Bulevardul Regina Elisabeta și Kogălniceanu. Costul total al liniei de metrou se ridică la aproximativ 750 milioane de euro, pe când tunelul subteran de transport rutier se poate realiza doar cu 10 milioane de euro și nu 20 milioane de euro cum se estimase inițial, dacă se face în relație cu caseta de metrou și nu separat. Lucrările vor începe în primăvara anului următor și vor fi finalizate în patru, maximum cinci ani”, ne-a declarat Gheorghe Udriște, directorul General Metrorex.

Bulevardul Elisabeta, pentru promenade

Problema autoturismelor fiind rezolvată cu acest tunel, rămâne ca la suprafață să poată circula doar autobuzele regiei de transport în comun și pietonii. Reprezentanții municipalității precizează că lucrările nu pot fi efectuate fără exproprieri. Astfel, sunt vizate terenuri în suprafață de 7.603 metri pătrați, din care 1.614 metri pătrați sunt construcții proprietate privată.

650.000 de călători folosesc, zilnic, metroul bucureștean. Rețeaua actuală are 67 km lungime și 49 de stații.

13 stații noi

Potrivit Metrorex, tronsonul Drumul Taberei - Universitate va avea circa nouă km lungime și 13 stații de metrou. În stația Eroilor se va realiza legătura cu Magistrala 1 de metrou, iar în stația Universitate se va realiza legătura cu Magistrala 2.[/i]"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Grigorie



Data înscrierii: 05/Feb/2009
Ultima vizita: 10/Iul/2011
Mesaje: 43
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 16:39:56    Titlul subiectului: 116712

Probabil se va efectua tunel in sapatura deschisa, iar deasupra celui de metrou va fi cel auto (cam cum este si intre Universitate si Romana unde am inteles ca s-ar fi construit o parcare deasupra tunelului de metrou)... Ar putea totusi sa rareasca un pic statiile, lucru ce ar duce la costuri mai putine... Oricum mi-e greu a crede ca se va realiza ceva, dar hai sa vedem... Razz
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 11 Sep 2009 17:55:32    Titlul subiectului: 116713

Ar fi o catastrofa sa se faca tunel in sapatura deschisa , mai ales in Dr Taberei. Si-asa este aglomerat cartierul. Sapatura deschisa este o tehnica mai rudimentara, tunelul se realizeaza astfel mai greu si este mai scump dacat unul forat cu scutul.
Singura portiune unde cred ca vor fi nevoiti sa faca sapatura deschisa este pe sub Kogalniceani si Elisabeta (si probabil pentru etapa 2 pana la Iancului).

Oricum tunelul rutier este fumigena a la Udriste, care nu se va realiza vreodata. Ar fi un tunel mult prea lung (4km) , chiar si impartit in 2 segmente.
Poate doar la Razoare sa se realizeze un tunel, dar mult mai mic.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 12 Sep 2009 11:48:33    Titlul subiectului: 116732

Cum i-a apucat acum sa zica despre toate magistralele astea noi! Laughing Si toate promisiunile astea bombastice pentru o campanie electorala prezidentiala! De parca presedintele ar fi responsabil cu infrastructura locala... Oricum, voi crede o promisiune nu cand se va semna contractul, nici cand vor incepe santierul, ci abia dupa 2-3 etape construite cum trebuie!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 18:42:37    Titlul subiectului: 118108

București: Video-interfon „S.O.S., nu vine metroul!“
http://www.adevarul.ro/articole/bucuresti-video-interfon-s-o-s-nu-vine-metroul.html

"Conducerea Metrorex a luat decizia de a instala un nou sistem de informare a călătorilor, alcătuit din patru subsisteme. Acestea sunt sistemul de informare video, sistemul de sonorizare, sistemul de info-chioșcuri, iar nu în ultimul rând, sistemul de borne „S.O.S.“, similar cu un video-interfon, cu diferența că operatorul de informare a călătorilor nu poate fi văzut de publicul călător.
Bornele instalate în stațiile de metrou de pe Magistrala 3, dar și în stațiile de corespondență, nu sunt, deocamdată, funcționale. Gheorghe Udriște, directorul general al Metrorex, a declarat pentru „Adevărul de Seară“ că rolul sistemului de borne este acela de a asigura asistență publicului călător. Sistemul va fi funcțional la începutul anului 2010.
„Bornele S.O.S. nu sunt instalate numai pentru situațiile de urgență, ci pentru orice fel de situații. Preluarea apelurilor se face după sistemul "primul venit, primul servit". Călătorii pot interveni dacă văd că s-a întâmplat ceva suspect sau dacă văd că metroul are o întârziere mai mare. Călătorul apasă un buton, vorbește și dispeceratul central al metroului preia mesajele și le dă mai departe celor care sunt în măsura de a lua decizii“, a explicat Gheorghe Udriște.
Amatorii de bancuri proaste trebuie să știe, însă, că aceste borne S.O.S. filmează atunci când sunt apăsate butoanele, așa că pot fi identificați și trași la răspundere.
"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Reactor



Data înscrierii: 18/Feb/2009
Ultima vizita: 08/Dec/2013
Mesaje: 118
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 20:55:50    Titlul subiectului: 118110

Si daca te plangi ca nu vine metroul cu ce ajuta calatorul, daca o sa vorbeasca la un aparat, o sa aiba impresia ca a trecut mai putin timp si astfel va fi mai putin nemultumit? Ca oricum, raspunsul va fi invariabil acelasi: "O sa vina dom'le/doamna"...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
herminedirt



Data înscrierii: 28/Noi/2008
Ultima vizita: 05/Mai/2013
Mesaje: 254
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 21:05:23    Titlul subiectului: 118111

Mi se pare o aberatie si o risipa de fonduri. Nu are absolut nici un folos real si va fi, cu siguranta, tinta multor abuzuri si glume proaste.
_________________
http://www.no3.ro
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ice



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Oct/2019
Mesaje: 256
Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 22:30:47    Titlul subiectului: 118112

Alti bani aruncati aiurea. In loc sa se foloseasca fondurile pentru ceea ce este intr-adevar nevoie, adica achizitionarea de trenuri noi ca suplimentare..in cazul M1, iar in cazul M3 si M4 ca schimbare de parc, Metrorexul plateste pentru niste gadgeturi carora nu le-am duce dorul daca frecventa de circulatie a trenurilor ar fi una acceptabila.
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Flo



Data înscrierii: 26/Iul/2007
Ultima vizita: 05/Oct/2016
Mesaje: 357
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 22:55:35    Titlul subiectului: 118113

Nu cred ca niste aparate sunt un capat de tara, si in mod sigur nu se puteau cumpara garnituri intregi de banii aia!

Insa mi se par departe de a fi utile. Pentru lucruri grave exista 112, iar pentru prostioare de-ale calatorilor nu se va deranja nici un dispecer, sa fim seriosi...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Oct/2020
Mesaje: 6218
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 13:06:18    Titlul subiectului: 118354

Posibila greva la metrou in noiembrie:

http://stiri.rol.ro/index.php?option=com_content&task=view&id=451198&Itemid=2

" Angajatii Metrorex ameninta cu greva generala in noiembrie

Marți, 13 Octombrie 2009

4.320 de salariați ai Metrorex vor intra în grevă generală între 1-10 noiembrie dacă nu se va negocia un nou contract de muncă în care să fie stipulată o majorare salarială de până la 26%, a declarat azi președintele Uniunii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi, conform NewsIn.

"Contractul colectiv de muncă expiră la 1 noiembrie și până la ora actuală nu am putut negocia cu Consiliul de Administrație și cu directorul general. Aceștia au invocat faptul că nu au aprobat bugetul de venituri și cheltuieli pe 2009", a spus președintele Uniunii Sindicatului Liber Metrou (USLM), Ion Rădoi.

Acesta a precizat că solicită o majorare de salariu în cadrul noului contract colectiv de muncă, precizând că la negocieri se va ține cont de devalorizarea leului comparativ cu euro, precum și de inflație. "20% înseamnă devalorizarea leului față de euro, timp în care importurile au crescut pentru produsele de bază, ceea ce a dus la o scădere a nivelului de trai cu 20%, iar 6,5% reprezintă indicele de inflație care este pus la dispoziție de Comisia Națională de Statistică. Deci procentul de la care vom pleca în negociere este în jur de 26% majorare salarială", a explicat Rădoi.

Ultima majorarea salarială a angajaților Metrorex a fost de 23%, în noiembrie 2008. Rădoi a precizat că salariul mediu al unui angajat de la Metrorex se încadrează în medie la 1.500-1.600 lei.

"Am declanșat conflictul de muncă, după care urmează negocierea cu Ministerul Muncii, după care urmează anunțul cu 48 de ore înaintea grevei de avertisment de două ore, iar după cinci zile, vom declanșa greva generală", a mai spus Ion Rădoi.

Potrivit USLM, în 2009 numărul călătorilor s-a dublat, de la 300.000 pe zi în 2008, la 650.000 pe zi anul acesta. De asemenea, s-a redus frecvența de circulație a trenurilor de la cinci la trei minute și s-au dat patru stații în exploatare, fără angajarea altor salariați.

Rădoi a menționat că subvenția de la bugetul de stat s-a micșorat cu trei milioane de lei în acest an.

Diana Maria Spranceana
Sursa: ROL.ro
"

_________________
Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 21/Oct/2020
Mesaje: 766
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Vin 16 Oct 2009 13:13:09    Titlul subiectului: 118487

La 1 noiembrie, angajatii Metrorex Bucuresti ar putea declansa o greva pe termen nelimitat, ca urmare a neintelegerilor privitoare la noul plan de salarizare. Asta am citit astazi pe monitoarele LCD din Gara de Nord. Articolul intreg il gasiti si in ziarul Ziua.

Citat:
Greva la metrou

Sindicatele de la metrou ar putea declansa, dupa 1 noiembrie, o greva de avertisment urmata de greva generala, deoarece negocierile referitoare la incheierea unui nou Contract Colectiv de Munca (CCM) nu s-au putut desfasura.


http://www.ziua.net/display.php?data=2009-10-14&id=260135

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 12/Iun/2020
Mesaje: 9192
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Oct 2009 21:41:34    Titlul subiectului: 119102

Doar 8 km de metrou construiti dupa 1990, conform lui Gheorghe Udriste. Articolul se gaseste aici:
Citat:
Gheorghe Udriste, Metrorex: Dupa '90 s-au facut doar 8 kilometri de metrou
"Dupa 1990 s-au construit doar 8 kilometri de metrou, in conditiile in care pana la Revolutie s-au facut 60 de kilometri de metrou", a declarat Gheorghe Udriste, directorul general al Metrorex.
Seful Metrorex a declarat ca in prezent compania transporta 700.000 de calatori pe zi, fata de CFR, care transporta zilnic 150.000 de calatori.
Conform acestuia, Metrorexul nu se asteapta ca in urmatorii 10 ani sa se faca mare lucru, administratia publica locala scapand din mana dezvoltarea orasului, care a devenit haotica. Lipsa de evolutie a transportului public este pusa de Udriste pe seama faptului ca fiecare sector si primaria generala au bugete proprii, neexistand o corenta in alocarea resurselor. "In 2008 a fost aprobat un nou master-plan in care unii nici nu au avut curiozitatea sa se uite", a mentionat directorul Metrorex.

Totusi, doar 150000 calatori pe zi transporta CFR-ul ? Mi se pare cam putin.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bygy007



Data înscrierii: 31/Mar/2008
Ultima vizita: 02/Mai/2018
Mesaje: 239
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 02:58:51    Titlul subiectului: 119114

Care sint aia 8 ca eu nu-mi dau seama, poate se refera la M4 si la cele 4 statii noi date in exploatare, dar in 90 erau mai mult de jumatate facute iar tunelul era sapat in intregime, a stat in paragina (inundat) multi ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sab



Data înscrierii: 14/Sep/2008
Ultima vizita: 04/Aug/2013
Mesaje: 1354
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 29 Oct 2009 08:33:16    Titlul subiectului: 119119

Pai nu demult Udriste spunea ca au fost date in folosinta 12 statii de metrou dupa 1989. Saracul se referea inclusiv la cele redenumite dupa 1989 (Eroii Revolutiei, C. Georgian, N. Grigorescu, etc).
Asa ca acum isi aroga niste lucrari executate in mare parte inainte de 1989 pentru a da impresia ca totusi se face ceva...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 3 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14, 15, 16  Următoare
Pagina 5 din 16

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community