|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2008 10:41:51 Titlul subiectului: Despre oportunitatea modernizarii transportului aradean |
87231 |
|
Credeti ca s-ar impune si la noi achizitia de vehicule noi, atat tramvaie cat si autobuze?
Vad pe forum ca tot mai multe orase isi aduc vehicule noi, fie ca e vorba de autobuze, troleibuze sau tramvaie chiar. (Oradea si in perspectiva Timisoara). Cred ca in momentul in care lucrarile BERD se vor termina, ar fi frumos sa fie inaugurat traseul 1 (vechi) de un vagon nou. Insa tot acest BERD s-ar putea sa fie o problema, in sensul ca nu va mai avea puterea financiara Municipialitatea de a intra in alte rate.
Sincer, am impresia ca incet incet ne iau fata tot mai multe regii de transport, mai ales prin aceste vehicule noi. Sper ca se faca investitiile necesare si la noi cat de curand. |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 23 Ian 2008 23:57:13 Titlul subiectului: |
87523 |
|
Domnul Cuvineanu a spus toamna ca dupa terminarea proiectului BERD, in functie de fonduri, se vor aduce tramvaie de generatie mai noua, ramine sa vedem anul viitor ce decizie va lua.
Ieri, la Info TV in direct, domnul director tehnic al CTP Arad, Petre Cuvineanu, fiind invitat, a spus ca in viitorul apropiat nu vor mai fi modificari ale programului de circulatie nici a autobuselor ce inlocuiesc tramvaiele si nici a tramvaielor.
De asemenea se doreste introducerea de tichete in statii ca la parcare, acestea fiind valabile ca bilet dupa ce se inchid caseriile, de altfel citeva s-au montat in oras.
O alta noutate, pentru a nu plati de 2 ori biletul, se doreste introducerea autobuselor cu validator cu ora pe cele ce vin din Aradu Nou, astfel ca biletul sa fie valabil pina la destinatie, nu doar pina la Piata Romana. La fel si la dus, biletul de pe tramvai sa fie valabil pina la destinatie daca va fi compostat intr-un validator ce imprima ora si data. _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 18 Feb 2008 14:09:07 Titlul subiectului: |
88831 |
|
"Arad: asediu pe patru roți
ARAD - Peste 120.000 de mașini circulă în fiecare zi pe străzile înguste ale municipiului Arad.
Nu mai e de joacă, ci a devenit realitate: Aradul se sufocă sub asediul mașinilor, iar străzile înguste din oraș nu mai fac față numărului mult prea mare de vehicule care le străbat.
Primăria Arad a intrat în posesia unei statistici care indică faptul că pe străzile și bulevardele din Arad circulă, în fiecare zi, nu mai puțin de 120.000 de mașini.
Primarul Aradului ne-a indicat această realitate la finele săptămânii trecute, subliniind că orașul trebuie să ia toate măsurile pentru a alege o variantă alternativă pentru circulația din Arad.
„Peste 120.000 de mașini circulă în fiecare zi în Arad, în condițiile în care avem 174 de mii de locuitori în oraș. Evident stăm prost la acest capitol și trebuie să ne gândim serios la alternativele în circulația din oraș, pentru că numărul mașinilor pe cap de locuitor va crește și în anii ce vor urma”, ne-a declarat Gheorghe Falcă.
Cu tramvaiul
Edilul crede că în Arad trebuie insistat pe circulația cu tramvaiul, mijloc de transport puțin-poluant preferat în toată Europa, și că acest gen de transport trebuie extins în zona periurbană și în viitoarea zonă metropolitană.
În fapt, despre un proiect de extindere a liniilor de tramvai în municipiu, spre Zona Industrială Zădăreni, până la viitorul spital județean, s-a vorbit încă de anul trecut, însă totul depinde aici de fondurile europene.
Cum viitorul în viziunea Primăriei Arad se bazează pe transportul cu mijloacele de transport în comun, executivul și-a propus achiziționarea mai multor tramvaie și autobuze de ultimă generație. Edilul susține, de pildă, că după finalizarea lucrării pe BERD se vor cumpăra două, trei tramvaie moderne."
Sursa: www.aradon.ro
Retineti numarul impresionant de vehicule noi avute in vedere: 2 sau 3! Oricum, fata de alti primari din tara (Brasov sau Constanta) ma bucur ca Gh. Falca gandeste in acest mod. Aradul are deja o retea exstinsa de tramvaie care trebuie modernizata. In curand cred ca isi va gasi deplina utilitate si linia catre CET, o data cu clarificarea situatiei terenului de vis-a-vis de Metro si construirea unor noi magazine sau locuinte acolo. Despre linia spre Zadareni, ce pot sa zic...prima data sa consolideze cum trebuie Podul Traian. Cica inca se mai consulta expertii timisoreni cu cei bucuresteni privind gravitatea situatiei si specificul lucrarilor de reparatii... |
|
Sus |
|
|
srazvi
Data înscrierii: 11/Ian/2006 Ultima vizita: 10/Oct/2011 Mesaje: 407 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 18 Feb 2008 15:19:14 Titlul subiectului: |
88833 |
|
quiksilver a scris: | Despre linia spre Zadareni, ce pot sa zic...prima data sa consolideze cum trebuie Podul Traian. Cica inca se mai consulta expertii timisoreni cu cei bucuresteni privind gravitatea situatiei si specificul lucrarilor de reparatii... | Pai expertii timisoreni au zis ca trebuie lucrari majore ce implica inchiderea podului, in timp ce cei bucuresteni sustin ca ajung doar niste lucrari de intretinere.
Deocamdata lumea isi ia masina tocmai din cauza lucrarilor si pentru a evita schimbarea de "n-spe" vehicule mergind dintr-o zona in alta, asa ca numarul autoturismelor va creste. Nu e comod sa iei autobus, schimbi cu tramvai, iar autobus, te saturi repede, la fel ca mine care voi da curind pe la piata auto _________________ Luna Amara
|
|
Sus |
|
|
o_serar
Data înscrierii: 19/Sep/2008 Ultima vizita: 01/Iun/2022 Mesaje: 174 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 30 Ian 2009 19:01:21 Titlul subiectului: |
105208 |
|
Revitalizand putin topicul...
Credeti ca exista vreo sansa in refacerea infrastructurii de tramvai pana la Ghioroc? Si atunci care ar putea fi viteza maxima cu care s-ar putea deplasa tramvaiele...? (acum aproximativ ce viteza de rulare au in afara orasului?) |
|
Sus |
|
|
mash510void725
Data înscrierii: 30/Dec/2008 Ultima vizita: 10/Apr/2017 Mesaje: 21 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 30 Ian 2009 23:27:30 Titlul subiectului: |
105225 |
|
Ar fi cea mai buna idee. Acest lucru s-ar putea realiza cat de curand in cazul in care proiectul de infiintare al Zonei Metropolitane va avea succes. Astfel prin Programul Operational Regional, ZMA(Zona Metropolitana Arad)ar putea depune un proiect pe aceasta tema.In principal ar putea fi vorba de reabilitarea caii de rulare a tramvaielor pe aceasta ruta, insa nu ar fi exclus nici o abordare de genul S-bahn prin schimbarea ecartamentului de la cel ingust la unul normal. Pentru legatura cu Aradul, s-ar putea folosi liniile de tren care merg spre Aradul Nou dinspre Micalaca. Astfel conexiunea s-ar face undeva in zona REAL. De asemena din Aradul Nou linia de S-bahn ar continua pe traseul liniei de cale ferata care merge spre Zadareni, rezolvand astfel si legatura cu autostrada si cu noua zona mixta industriala si de servicii. E de analizat daca acest proiect s-ar preta circulatiei prin centrul acestor localitati.(mentionez ca cel din urma proiect este unul care nu cred sa prinda radacini in Romania prea curand).
P.S. Felicitari pentru initiativa o_serar! |
|
Sus |
|
|
o_serar
Data înscrierii: 19/Sep/2008 Ultima vizita: 01/Iun/2022 Mesaje: 174 Locație: Timisoara
|
Trimis: Vin 30 Ian 2009 23:48:39 Titlul subiectului: |
105226 |
|
^^^ Spuneai de schimbarea ecartamentului la cel de 1.435 mm, nu este o idee rea, dar as putea adauga tipul de cale ferata atat cu ecartament de 1.435 mm cat si 1.000 mm De ce? pentru simplul fapt, ca este mult mai usor pentru cei care vor sa ajunga in 'buricul targului' din viitoarea ZMA, datorita prezentei ecartamentului ingust in oras ( exemplu gasit in una din paginile tramclub : http://img512.imageshack.us/img512/9507/p1090670ts1.jpg )
Si daca este construita ca la carte... cred ca exista posibilitatea de a se circula cu viteze considerabile atat despre un posibil 'S-Bahn' cat si a tramvaielor , care vor reduce mult ... timpul de deplasare pe distante lungi |
|
Sus |
|
|
Razboinicul_Luminii
Data înscrierii: 12/Sep/2009 Ultima vizita: 16/Aug/2010 Mesaje: 2 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 14 Sep 2009 16:59:47 Titlul subiectului: |
116832 |
|
Cred ca nu este o idee indicata indatorarea si mai accentuata a contribuabilului aradean de catre primarie prin aceste "investitii" finantate prin imprumuturi de la BERD, metoda favorita a dlui Falca de a fura ochii cetateanului de rand: imprumuturi multe si care incep sa fie rambursate doar peste cativa ani (cand dansul nu va mai fi primar si nu va mai fi cine sa il traga la raspundere). Cel mai oportuna cred ca ar fi implementarea unor metode de viitor in gestionarea problemelor legate de trafic. Achizitionarea de noi vehicule sau extinderea infrastructurii ctp ar fi doar un alt cost suplimentar inutil ce va trebui suportat tot de catre noi, platitorii de taxe si impozite.
Cea mai amuzanta este opinia conform careia daca se va contribui la rezolvarea problemei traficului infernal. Oricate tramvaie noi ar fi puse in circulatie, omu' cu masina tot cu masina va circula.
As dori si eu sa vad in orasul nostru niste solutii mai oportune, de genul creearii pistelor pt biciclisti, pentru care as renunta si eu la masina. Chiar si aceasta solutie deloc inovatoare incepe sa se implementeze peste tot in tara, mai putin la noi, unde singurele lucruri noi care rasar sunt mallurile |
|
Sus |
|
|
m_the_one
Data înscrierii: 05/Mar/2009 Ultima vizita: 24/Apr/2014 Mesaje: 41 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 14 Sep 2009 19:15:53 Titlul subiectului: |
116841 |
|
Sunt de acord cu postarea anterioara si voi explica si de ce:
Trebuie recunoscut faptul ca actuala conducere este responsabila pentru tot ce se intampla in Arad. Reabilitarea liniilor de tramvai si drumurilor avea loc oricum, nu acualul primar a propus acest lucru. El doar a vazut prin asta o oportunitate de a se imbogati si a baga orasul in datorii. Intr-o tara civilizata o lucrare de o astfel de anvergura era terminata in MAXIM un an jumate. Si ei au pierdut un an jumate doar pe tronsonul Fortuna-UTA. Normal ca in timpul acesta au intrat in "actiune" si inflatia si criza financiara, la care in mod surprinzator nimeni nu se astepta.
In al doilea rand, trebuie sa recunoastem ca tramvaiele si autobuzele noastre nu sunt cu nimic mai prejos decat cele din alte orase. S-au adus, in limita posibilitatilor, M8S-urile si cele din Innsbruck, care sunt tramvaie bune si in viitorul apropiat nu vor crea probleme. Ca in Oradea s-au adus tramvaie bune pe linii proaste asta e alta poveste, precum s-a mai zis, la noi prioritatea este aceasta lucrare de reabilitare. Abia cand o vor termina se pot gandi la vehicule noi [asta daca au suficenta minte], pana atunci eu zic ca cel putin 5 ani vom ramane cu parcul de tramvaie actual.
Aceasta postare nu are menirea sa jigneasca pe cineva in vreun fel. Ar fi bine ca cei care citesc acest forum sa isi dea seama ca "cei de sus" ne vand gogosi pe care ei sunt obligati sa ii inghita si sa se multumeasca doar cu atat. Pe langa ca orasul e infundat in datorii, nu se vede niciun progres de la transportul dinainte de 1989 la cel de dupa. Aceeasi inghesuiala, aceeasi nesimtire, aceleasi intarzieri, mai pe scurt aceeasi calitate proasta. Nu iti trebuie studii de specialitate sa iti dai seama ce e bine pentru comunitatea in care traiesti si care ar trebui sa fie prioritatile in aceasta. |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|