Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Setra S 431 DT
Data înscrierii: 27/Mai/2008 Ultima vizita: 20/Oct/2010 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 25 Mai 2009 18:44:43 Titlul subiectului: |
111464 |
|
Foarte corect 3mil. Diferenta de poluare intre Euro 3 si Euro 4 este ca la ultimele se injecteaza AdBlue in toba de esapament printr-o pompa si o unitate de dozaj pentru tratarea ulterioara a gazelor de esapament, de altfel instalatia asa se si cheama Tratarea Ulterioara a Gazelor de Esapament. Deci Euro 4 este mult mai putin poluant decit Euro 3. Din punct de vedere mecanic si electric nu este nici o diferenta intre Euro 3 si 4. Cu respect.
|
|
Sus |
|
|
tramvaiul
Data înscrierii: 16/Oct/2008 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 19 Iun 2009 07:14:10 Titlul subiectului: |
112602 |
|
Am constatat ca autobuzele Citaro nu au nimic sub usi pt. etansare (ma refer la perii). La cateva autobuze s-a rupt cauciucul exterior al usilor (in partea de jos) si se poate vedea din autobuz lumina zilei pe sub usi (se poate vedea afara pe dedesubt si la unele autobuze care mai au acele cauciucuri)
|
|
Sus |
|
|
dolomynum
Data înscrierii: 30/Aug/2008 Ultima vizita: 16/Iun/2018 Mesaje: 61 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Iun 2009 10:13:24 Titlul subiectului: |
112912 |
|
Se pare ca si autobuzele Citaro 1 primesc aparat de aer conditionat. Cel putin am vazut unul (parca era #4575) cu un aparat foarte zgomotos pe acoperis, cu inscriptia 'Spheros Air Conditioning'.
|
|
Sus |
|
|
PREZIOSO
Data înscrierii: 02/Oct/2008 Ultima vizita: 03/Aug/2023 Mesaje: 149 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Iun 2009 10:43:23 Titlul subiectului: Mercedes Citaro din prima serie |
112917 |
|
Nu e singurul cu astfel de aparat. In plus va fi o licitatie pentru inca 12 aparate pe alte 12 autobuze Citaro 1. Poate vor pune pe mai multe pana la urma
|
|
Sus |
|
|
SprinterXP
Data înscrierii: 18/Iul/2009 Ultima vizita: 11/Aug/2014 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 21 Iul 2009 00:33:58 Titlul subiectului: |
114330 |
|
dolomynum a scris: | Cel putin am vazut unul (parca era #4575)..... | Citaro #4575 are montat AC in salon de peste un an, apartine autobazei Titan si circula pe 102 sau 311.
|
|
Sus |
|
|
bus_maniac
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Dec/2023 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Sep 2009 20:36:53 Titlul subiectului: urcare coborare pe usile Citaro |
117041 |
|
Am observat ca de cateva zile pe autobuzele Citaro s-au facut modificari in privinta indicatoarelor de urcare/coborare de pe usi. S-a revenit la vechile pozitionari, respectiv urcare la ambele usi 3, coborarare/urcare usa2 si coborare usa 1. Era si timpul pentru ca nu inteleg de ce trebuia deschisa usa 1 pentru urcare, mi se pare mult mai practic pentru coborare. Stiu ca in alte tari usa 1 este pentru urcare in scopul validarii tichetului de clatorie, dar avand in vedere volumul imens de calatori de la noi, nu este cazul.
_________________ isaac asimov "sally" - automatobus |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 17 Sep 2009 23:03:50 Titlul subiectului: |
117047 |
|
Intr-adevar, uitandu-ma la pozele recente cu Citaro-uri se poate remarca ca la multe abtibildul verde de urcare la usa 1 a fost inlocuit cu unul rosu de interzicere.
Oricum respectivele abtibilde sunt la deruta acolo, cred ca sub 5% din calatori (asta ca sa nu zic sub 1%... care pare mai aproape de adevari) le baga in seama si le si respecta; ce-i drept in conditiile de incarcare din oras e total nepractic sa te urci pe la usa 2 si sa iti faci loc prin aglomeratia dinauntru pentru a cobori pe la usa 1.
Tot legat de usi, foarte multa lume prefera usa 2 pentru urcare in detrimentul usilor 1 si 3; in particular usa 1 este foarte putin folosita, chiar tinand seama de faptul ca are doar o foaie si nu doua - sunt dese cazurile cand la usa 1 s-a terminat urcarea iar la usa 2 e buluc.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 18 Sep 2009 06:52:45 Titlul subiectului: |
117052 |
|
Lumea prefera usa doi datorita spatiului mai mare, din pacate multi folosesc spatiul din mijloc ca sa isi puna papornitele, unde ar trebui sa fie rezervat pentru cei cu carucioare cu copii mici sau pentru invalizi. Daca RATB-ul nu vrea articulate........
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 18 Sep 2009 17:08:53 Titlul subiectului: |
117101 |
|
La o incarcare normala a vehiculului se asigura o circulatie fluenta in interior pe schema U-c/U-c, insa pentru "alimentarea" judicioasa a vehiculului si micsorarea timpului de stationare se folosesc toate usile atat pentru urcare cat si pentru coborare. Dar nici calatorul nu e educat sa faca culoar pentru cei care coboara. Nu. Pur si simplu la coborare calci peste ei, asta daca nu se suie peste tine cum se deschide usa.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Vin 02 Oct 2009 22:54:00 Titlul subiectului: |
117885 |
|
Cele 12 instalatii de A/C nou achizitionate au inceput sa fie montate pe autobuze. #4207 este primul dotat cu asemenea instalatie, care este aproximativ acelasi model cu cea de pe #4575 din ce am observat eu.
_________________
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Oct 2009 20:47:20 Titlul subiectului: hythyth |
118249 |
|
Cam multe autobuze Mercedes defecte. Care este cauza pentru care s-au defectat ? Ce piese se strica cel mai usor la aceste autobuze ? Asteptam informatii mai detailate daca se poate, este ciudat ca un numar asa mare de Citaro stau pe bara, in conditiile in care sunt venite de 2-3 ani.
Referitor la aceste autobuze, daca la inceput soferii erau exagerat de grijulii cu ele, de multe ori plangandu-ma pe forum despre lentoarea acestora, in ultimele luni am vazut ca majoritatea soferilor le forjeaza, atat in perioada mai aglomerata, dar mai ales in afara perioadelor de varf.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Dum 15 Noi 2009 16:29:56 Titlul subiectului: |
120088 |
|
In urma cu cateva zile #4572 a revenit la traseu dupa ce a fost o perioada "disparut" la montarea instalatiei de AC.
Astfel Floreasca are primul Euro 3 cu AC.
O alta chestie pe care am observat-o la Citaro 1 este ca vitezele se schimba foarte usor, asfel ajungandu-se la viteze mai mari destul de usor.
_________________
|
|
Sus |
|
|
dany2309
Data înscrierii: 01/Aug/2008 Ultima vizita: 05/Ian/2019 Mesaje: 29 Locație: Cernica (jud. IF)
|
Trimis: Joi 07 Ian 2010 12:07:58 Titlul subiectului: |
122013 |
|
Un sofer al autobazei Titan mi-a zis ca sunt foarte multe Citaro trase pe dreapta din cauza accidentelor suferite de acestea si a faptului ca nu exista piese de schimb.
Numai eu vad o data la doua zile la centrul de accidente usoare de la Dacia (langa Cora Pantelimon) cate un Citaro sau uneori si cate unul pe zi.
|
|
Sus |
|
|
liv_liv30
Data înscrierii: 23/Iul/2008 Ultima vizita: 08/Dec/2011 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Ian 2010 17:45:56 Titlul subiectului: |
122019 |
|
Aveti rabdare sa iasa din garantie sa vedeti cum incep sa fie descompletate cele accidentate mai grav. Acestea vor deveni incet incet furnizori de piese de schimb pentru celelalte. Din pacate asa a fost mereu si nu cred ca se va schimba prea curand aceasta mentalitate. Pentru noi, iubitorii de autobuze vechi, va fi un prilej de bucurie deoarece RDS si DAF au sanse sa mai traiasca inca un timp.
Cat despre licitatie de autobuze noi cred ca mai avem de asteptat inca mult si bine.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 9932 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Ian 2010 19:23:41 Titlul subiectului: |
122023 |
|
In aceste conditii cred ca a fost o greseala achizitionarea acestor autobuze in Bucuresti. Mai bine cumparau MAZ-uri daca nu suntem in stare sa avem grija de aceste autobuze. Pai cum, s-au cumparat 1000 de autobuze Citaro I si II, iar acum in oras au reinceput sa circule DAF-urile si RdS-urile fiindca avem multe Citaro trase pe dreapta? Cum vine lucrul acesta, nu au nici macar 4 ani de exploatare? Pentru ce s-au platit toti acesti bani? Probabil ca aceste autobuze nu sunt fiabile in conditiile de trafic din capitala noastra.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Joi 07 Ian 2010 22:05:08 Titlul subiectului: |
122044 |
|
Pana la 4500 sunt toate iesite din garantie.
Pana in iunie-iulie vor iesi toate Euro 3-urile din garantie, iar din noiembrie-decembrei vor incepe sa iasa si Euro4-urile din garantie.
_________________
|
|
Sus |
|
|
liv_liv30
Data înscrierii: 23/Iul/2008 Ultima vizita: 08/Dec/2011 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Ian 2010 09:14:30 Titlul subiectului: |
122049 |
|
Fiabilitatea acestor autobuze este buna, problema o reprezinta cheltuielile de intretinere care sunt destul de ridicate avand in vedere marca acestor masini.
Cu un buget al regiei de transport tot mai sarac va dati seama ce eforturi trebuiesc facute pentru a mentine in circulatie aceste autobuze.
Oricum putine capitale din lume se pot mandri cu 1000 de autobuze noi Mercedes Citaro.
|
|
Sus |
|
|
adrianb
Data înscrierii: 29/Mar/2007 Ultima vizita: 09/Mai/2011 Mesaje: 72 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Ian 2010 12:09:05 Titlul subiectului: |
122052 |
|
Mai precis nimeni nu se poate lauda cu atatea autobuze Mercedes-Benz, cei de la EvoBus au spus ca RATB a devenit cel mai mare client al lor din istorie.
|
|
Sus |
|
|
costica.4607
Data înscrierii: 08/Ian/2010 Ultima vizita: 20/Iul/2010 Mesaje: 17 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Ian 2010 20:03:09 Titlul subiectului: |
122088 |
|
liv_liv30 a scris: | Fiabilitatea acestor autobuze este buna, problema o reprezinta cheltuielile de intretinere care sunt destul de ridicate avand in vedere marca acestor masini. | Te inseli, imi pare rau sa zic.
Raspuns din partea Evobus in legatura cu costurile de intretinere:
Pot obține discount la achiziționarea de piese de schimb?
La achiziționarea de piese și echipamente de schimb noi, se oferă discounturi în funcție de mărimea parcului auto și grupa de discount din care face parte piesa solicitată.
Pentru a putea beneficia de aceste facilități vă rugăm să ne furnizați copia după taloanele mașinilor deținute.
- de la 1 la 5 autobuze, discount de la 5% la 20%*
- de la 6 la 10 autobuze, discount de la 5% la 25%*
- de la 11 la 20 autobuze, discount de la 5% la 25%*
- de la 21 la 40 autobuze, discount de la 7% la 30%*
- de la 41 la 60 autobuze, discount de la 7% la 30%*
- de la 61 la 100 autobuze, discount de la 8% la 30%*
- peste 100 autobuze, discount de la 8% la 35%*.
|
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Dum 15 Aug 2010 10:27:33 Titlul subiectului: |
131939 |
|
#4522 a fost reparat dupa accidentul teribil de asta-iarna si circula din nou titular in 330.
_________________
|
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Aug 2010 21:02:05 Titlul subiectului: |
132445 |
|
Ma mira sa vad pete de rugina pe caroserie tinind cont ca aceste masini nu au multi ani, masina nu a suferit accident sau vreo alta interventie...
Aceasta scursura de rugina persista si dupa citeva saptamini cind am revazut masina ce apartine autobazei Alexandria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.48 kb |
Vizualizat: |
de 25709 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 29 Oct 2010 13:27:06 Titlul subiectului: |
135606 |
|
andreas a scris: | Ma mira sa vad pete de rugina pe caroserie tinind cont ca aceste masini nu au multi ani, masina nu a suferit accident sau vreo alta interventie... . | Poate in acel loc autobuzul a patit ceva. A avut o zgarietura sau un por. Nu e nimic grav, se poate intampla. Cand o sa terminati vreodata cu aberatiile si cu carcotelile?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
dany2309
Data înscrierii: 01/Aug/2008 Ultima vizita: 05/Ian/2019 Mesaje: 29 Locație: Cernica (jud. IF)
|
Trimis: Vin 29 Oct 2010 22:23:55 Titlul subiectului: |
135639 |
|
Nu ar trebui sa ne mai mire nimic legat de autobuzele Mercedes Citaro din prima serie deoarece in Titan exista un autobuz din seria aceasta care este tras pe dreapra, este in curs de descompletare si, mai mult, se afla si pe lista de casare .
Daca sa ajuns sa se caseze autobuze vechi de 4 ani, atunci la ce sa ne mai asteptam?
Mercedesul Citaro 1 tras pe dreapta si tinut ca donator este 4332, nu mai are geamuri, nu mai are nici toate cauciucurile si prietenul meu mi-a spus ca a intrebat mecanicii si are motorul cazut si inca alte cateva probleme.
Acum, mai nou, mi-a zis ca a mai auzit ca ar mai fii unul, dar pentru asta nu garantez.
Mie unul nu-mi vine sa cred, dar se pare ca e adevarat...
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Vin 29 Oct 2010 22:53:56 Titlul subiectului: |
135641 |
|
Nu se poate casa pentru ca nu a fost inca amortizata investitia.
Deci de casat nu poate fi casat. Nu le permite legea. Cel mai probabil ca acesta a avut un accident, iar din cauza lipsei de bani nu a fost reparat docamdata.
Acesta va fi reperat chiar daca s-au luat piese de pe el pentru ca am inteles ca s-a incheiat un contract intre RATB si EVO BUS pentru ca EVO BUS sa asigure piesele de schimb pentru 500 de autobuze Mercedes Citaro. Cum la Euro 4 sunt obligati sa asigure piesele pentru ca acestea sunt in garantie, asta insemna ca contractul este pentru Euro3. Cel mai probabil RATB s-a saturat de proasta calitate a pieselor luata pana acum pentru cele iesite din garantie. Spre exemplu, pana sa iasa din garantie un Euro 3 (nu conteaza nr de parc, multe au avut aceasata problema), nu au schimbat deloc furtunul de la compresor, insa cu au iesit din garantie acesta s-a stricat. A fost inlocuit cu un furtun de proasta calitate, iar unele au schimbat in 4 luni de zile si 4 astfel de furtune. Deci faceti voi calculul...
_________________
|
|
Sus |
|
|
SprinterXP
Data înscrierii: 18/Iul/2009 Ultima vizita: 11/Aug/2014 Mesaje: 26 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Sâm 30 Oct 2010 14:51:15 Titlul subiectului: |
135649 |
|
#4332 are luneta sparta de la inceputul verii anului 2010 din cate stiu eu, si da, sta pe trei roti.
|
|
Sus |
|
|
|