Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Oct 2009 20:06:30    Titlul subiectului: 117860

Probabil ca Nichita se va tine de treaba de data asta, altfel PSD va pierde si judetul Iasi, si nu cred ca isi doreste asta. Dar are cineva idee cum va arata "traversarea subterana a intersectiei de la Fundatie"? Chiar sunt curios daca exista vreun plan sau vreo descriere. Daca se modernizeaza strada Elena Doamna poate vor fi fonduri si pentru inlocuirea liniei de tramvai pe acel tronson, s-ar face o treaba completa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2009 10:11:40    Titlul subiectului: 117864

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/pericol-abia-puse-sinele-s-au-fisurat~ni5qhg

Pina unde se merge cu bataia de joc in Tatarasi

Pericol: Abia puse, sinele s-au fisurat


Citat:


Autor: Cristian ALBU

Sinele montate in rondul Tatarasi Nord au crapaturi. La iarna, s-ar putea sparge sub tramvaie. Spre Doi Baieti, pe teren plat, sina este valurita ca Dunarea. Oficialii Themeli, firma care a gestionat santierul, refuza sa comenteze situatia. Cei ai Primariei spun pur si simplu ca nu vor deconta lucrarile facute prost. Deocamdata, tramvaiele circula fara restrictii prin zona.

Lucrarile de modernizare la calea de rulare executate de firma greceasca Themeli pot pune in pericol circulatia tramvaielor. Sina montata in rondul din Tatarasi Nord prezinta deja fisuri vizibile cu ochiul liber.

Conducerea RATP a recunoscut ca fisurile respective pot duce in timp la deraierea tramvaielor. Edilii locali au declarat ca lucrarile care nu corespund din punct de vedere tehnic nu vor fi platite. Situatia din Tatarasi nu arata decit maniera cum se lucreaza si se cheltuiesc banii publici.

Probleme pe intreg santierul din Tatarasi

Santierul din Tatarasi pare a fi blestemat. Dupa ce ca termenul de finalizare a lucrarilor a fost depasit cu mai multe luni si s-a lucrat in ritm de melc, acestea sint si de proasta calitate. Astfel, in rondul din Tatarasi Nord au aparut deja fisuri la sina de tramvai, iar unele lucrari par de-a dreptul artizanale. Cele mai multe probleme sint la macazuri si la incrucisarile de linii.

De exemplu, la incrucisarea de linii pe sensul de mers dinspre Doi Baieti spre Padurii se pot observa mai multe fisuri linga sina de tramvai. Specialistii sustin ca in astfel de situatii, incrucisarea de linii respective nu indeplineste standardele de calitate si siguranta. Mai exact, incrucisarile, care directioneaza tramvaiele pe diferite linii, vin gata facute si nu se monteaza la fata locului. Si au venit facute prost. Pe acelasi sens de mers sint probleme si la macazul de schimbare a sensului care prezinta denivelari, in conditiile in care suprafetele ar fi trebuit sa fie perfect netede. Crapaturi apar si pe linia din imediata apropiere a macazurilor.

Pe sensul de mers spre Doi Baieti, se poate observa o crapatura transversala, pe un tronson de sina pe care tramvaiele trec zilnic. In total, in rondul din Tatarasi pot fi numarate peste 10 fisuri si crapaturi aparute la sina de tramvai. Probleme la calea de rulare sint si pe sensul de mers dinspre Flora spre Doi Baieti. La o distanta de aproximativ 200-300 de metri de statia Doi Baieti se poate observa cum sina de tramvai montata de firma Themeli face o "cocoasa" inexplicabila, intr-o zona unde linia ar fi trebuit sa fie plana.

Conducerea RATP a recunoscut ca problemele semnalate pot duce in timp la deraierea vagoanelor de tramvai si a afirmat ca vor fi facute verificari. "Au fost semnalate ceva probleme si vor fi rezolvate. Fisurile vor fi refacute, iar daca nu se va putea, vom cere inlocuirea aparatelor de cale. In timp aceste fisuri se pot mari si pot duce la deraierea tramvaielor sau ruperea sinei", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP. Acesta a adaugat ca a cerut deja firmei Themeli prezentarea mai multor documente care sa ateste respectarea standardelor de calitate si siguranta in ceea ce priveste echipamentele de cale montate.

Cit despre "cocoasa" din Doi Baieti, sefii regiei au afirmat ca situatia urmeaza sa fie analizata. „Vom vedea proiectul si daca faptul ca sina este mai inaltata afecteaza tinuta de drum a tramvaielor. Vom face verificari", a mentionat Gherca.

Themeli, abonata la amenzile ITC

Firma Themeli nu este la primele abateri in ceea ce priveste lucrarile executate. Constructorul din Grecia a mai incasat pina acum doua amenzi, de cite 3.000 de lei, din partea Inspectoratului Teritorial in Constructii (ITC) Iasi. Conducerea ITC a semnalat ca in urma verificarilor facute au fost constatate mai multe deficiente. Ultimele controale, executate in urma cu aproximativ o luna, au scos la iveala probleme privind gradul de compactare a pernei de balast de sub sina, dar si lipsa specialistilor in calitate care sa verifice lucrarile deja executate. Radu Lupasteanu, ITC Iasi, a mentionat ca in zilele urmatoare vor fi reluate verificarile la lucrarile efectuate de firma Themeli. "In urma controalelor facute, am dispus remedierea problemelor gasite. Noi am discutat si cu cei de la Primarie pentru o verificare mai atenta a lucrarilor", a declarat Lupasteanu.

Problemele semnalate la sina de tramvai din Tatarasi vor fi analizate si de catre reprezentantii municipalitatii. Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei, a subliniat ca lucrarile care nu corespund din punct de vedere tehnic nu vor fi decontate. "RATP va verifica si va stabili ce este de facut. Ceea ce nu este de calitate nu va fi platit", a precizat Chirica. Acesta a adaugat ca firma Themeli are in prezent lucrari executate si neplatite in suma de aproximativ 3 milioane de lei. Pina acum, firma greceasca a incasat de la municipalitate circa 7 milioane de lei.

Situatia din Tatarasi a fost sanctionata si de consilierul local Radu Botez, care este si constructor. "Din cite am inteles, totdeauna au fost probleme cu firma Themeli. Ar trebui sa se faca o expertiza tehnica. Direct responsabil este dirigintele de santier care ar fi trebuit sa faca verificari. Firma asta ridica mari semne de intrebare, la fel ca si licitatia in urma careia a fost desemnata cistigatoare. In mediul privat, deficientele inseamna penalitati la plata. Eu nu am fost niciodata un adept al reabilitarii sinei de tramvai, fiind vorba de o suma imensa de bani care s-a bagat in aceste lucrari", a declarat Botez.

Sinele ar putea crapa la iarna

Reprezentantii Themeli nu au vrut sub nici o forma sa dea vreo explicatie cu privire la situatia din Tatarasi Nord. Persoana din Grecia, responsabila cu lucrarile, a refuzat sa-si dezvaluie identitatea si sa ofere amanunte despre lucrari. "Nu am nimic de comentat. Imi pare rau", a declarat scurt grecul.

Angajatii CCF Cimpulung, firma subcontractata de Themeli, au specificat ca incrucisarile de linii unde au aparut fisuri au fost aduse si montate de angajatii Themeli. Acestia au mentionat totusi ca exista riscul ca fisurile sa deterioreze sina. "Noi ne ocupam cu montatul sinei in rest, turnat betoane. Din cite am auzit, incrucisarile de linii au fost aduse de la Braila. Acum nu-i nici o problema cu fisurile respective. Probleme ar putea aparea la iarna, cind sint diferente mari de temperaturi si sa se fisureze mai departe", a declarat Petru Boga, maistru in cadrul firmei SCCF Cimpulung.

Contactati de reporterii "Ziarului de Iasi", specialistii CFR au explicat ca fisurile ar putea avea mai multe cauze. "Nu am vazut ce fisuri au aparut si imi este greu sa ma pronunt. Ar putea fi vorba de un defect de fabricatie, iar acolo unde sint suduri, din cauza faptului ca nu au fost respectate conditiile. Sudurile la aparatele de cale se efectueaza intr-un mediu deosebit. Daca nu se respecta acest lucru, pot duce la aparitia unor tensiuni in sina, care duc mai apoi la fisurare. Este posibil sa fie la mijloc si calitatea sinei, dar si nerespectarea tehnologiei de montare a acesteia", a explicat Iordan Vintila, directorul Regionalei CFR Marfa Iasi.

Lucrarile la calea de rulare din Tatarasi au fost demarate inca din a doua jumatate a lunii septembrie 2008. Initial, lucrarile ar fi trebuit terminate in 6 luni, insa au fost aminate de Themeli de mai multe ori. In luna iulie a acestui an, reprezentantii Themeli sustineau ca lucrarile nu ar trebuie terminate pina pe 15 septembrie, cum afirmau oficialii Primariei, ci tocmai la sfirsitul lunii octombrie. Valoarea totala a contractului incheiat cu Themeli se ridica la 15,7 milioane lei, fara TVA.

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Vin 02 Oct 2009 20:27:09    Titlul subiectului: 117876

Citat:
Situatia din Tatarasi nu arata decit maniera cum se lucreaza si se cheltuiesc banii publici.
Daca banii publici se cheltuie doar in urma unor licitatii facute dupa legi thembele, ca si numele acestei firme, nu este vina RATP. Ar trebui renuntat la criteriul "pretul cel mai mic" si inlocuit cu unul mai realist, provenit din calculele statistice: minimul si maximul se exclud. Minimum din ce ramane poate teoretic sa fie "pretul cel mai mic".
Ce este si mai trist este ca acesti Thembeli au facut cam aceeasi bataie de joc la Bucuresti, unde santierul de pe Calea Giulesti a durat mult peste termen, la calitate indoielnica.
Citat:
Astfel, in rondul din Tatarasi Nord au aparut deja fisuri la sina de tramvai, iar unele lucrari par de-a dreptul artizanale. Cele mai multe probleme sint la macazuri si la incrucisarile de linii.
Am vazut fotografii cu linia si macazurile, unele chiar pe forum. Cred ca dintre cati suntem activi pe forum aici, se pot gasi dintre noi cativa sa faca niste macazuri mai bune ca acelea thembele din Tatarasi. Sincer, ce am vazut cel putin in imagini, par jucarii la scara 1:1. Un fel de jucarii pentru uriasi in care uriasul tine tramvaiul cu mana si-l plimba prin rond si nu deraiaza pentru ca-l tine el cu mana.
Citat:
Constructorul din Grecia a mai incasat pina acum doua amenzi, de cite 3.000 de lei...
Daca in tara asta orice posesor de bemveu ar spune ca-l doare in cot de 3000 lei, va dati seama cam ce spun "grecoteii cu nas subtire", vorba lui Eminescu. Sub 1000€. Cui ii pasa?
Citat:
Din cite am inteles, totdeauna au fost probleme cu firma Themeli.
Totusi, acesti thembeli continua sa participe si sa castige licitatii!
Citat:
"Eu nu am fost niciodata un adept al reabilitarii sinei de tramvai, fiind vorba de o suma imensa de bani care s-a bagat in aceste lucrari", a declarat Botez.
Dupa botez vine nunta, iar dupa nunta inmormantarea. A tramvaiului. Inca niste thembeli care toarna apa la moara celor care vor sa scoata tramvaiul din Iasi.
Citat:
Reprezentantii Themeli nu au vrut sub nici o forma sa dea vreo explicatie cu privire la situatia din Tatarasi Nord.
In schimb, daca la o licitatie li se inchide thembelilor usa in nas, vor trebui aceia sa dea explicatii, iar thembelii ar trage de timp prin instante. In loc sa primeasca un sut in dos sa-i arunce pana pe muntele ala plin de bolovani de unde credeau ei ca sta Zeus si trage cu fulgere in ei. La cate femei de ale lor le-a fugarit Zeus deghizat in animal, planta sau vant si la cati copii a avut cu ele, tot numai o firma de thembeli au putut trimite in Romania. "Timeo danaos et dona ferentes", a spus Laocoon cu mii de ani in urma. Totusi, grecii au distrus Troia, dar calul troian nu a rezistat mult dupa prabusirea cetatii, fiind facut tot din materiale proaste ca sina de tramvai din Tatarasi.

As face o recomandare sa eliminam firma Thembeli din lucrarile din Romania.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
d4n



Data înscrierii: 25/Mai/2009
Ultima vizita: 25/Dec/2015
Mesaje: 53
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 03 Oct 2009 08:34:13    Titlul subiectului: 117890

Trix a scris:
Ar trebui renuntat la criteriul "pretul cel mai mic" si inlocuit cu unul mai realist, provenit din calculele statistice: minimul si maximul se exclud. Minimum din ce ramane poate teoretic sa fie "pretul cel mai mic".

Ar trebui o lista neagra la nivel national si castigarea licitatiilor sa se faca dupa modelul german: cel mai mare pret aflat sub media ofertelor castiga.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Tavinho



Data înscrierii: 07/Sep/2007
Ultima vizita: 19/Aug/2013
Mesaje: 206
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 03 Oct 2009 10:48:31    Titlul subiectului: 117893

Domnul Botez ar face bine sa mai taca din gura cu privire la reabilitarea transportului in comun si sa se uite spre celelalte portiuni reabilitate de Martin Rose, unde se merge din cate aud, destul de bine spre foarte bine. Oricum, o imbunatatire vizibila este si alaturi de refacerea strazilor, trotuarelor etc. se da o imagine mai buna intregii zone reabilitate. Daca in Tatarasi a fost aleasa Themeli, asta e...o sa tragem acum ponoasele. Intrebarea este, daca RATP nu plateste lucrarile neconforme cu ceea ce s-a cerut, ce se va intampla totusi cu aceste lucrari? Sa crape liniile sub greutatea tramvaielor nu e foarte placut pentru nimeni.
In rog pe dl.Botez sa se gandeasca daca isi reabilita el casa si mesterii faceau prapad de "buni" ce erau ce mai declara? Ca el a fost de la inceput impotriva reabilitarii si din cauza nevesti-sii probabil e acum in belele. Sa se gandeasca la asta ca o situatie similara. Nu e de vina o initiativa buna si laudabila pentru felul in care este pusa in practica de niste Them(b)eli.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 06 Oct 2009 07:32:39    Titlul subiectului: 118081

Se amina repunerea in circulatie a tramvaielor pe liniile 6 si 11
Evenimentul.ro a scris:
Intenția șefilor RATP, de a relua circulația tramvaielor pe relația Tătărași Nord - Doi Băieți în jurul datei de 15 octombrie, nu se va materializa. Cauza o constituie problemele apărute la calitatea lucrărilor efectuate de firma Themeli. "Am discutat ieri cu proiectanții și constructorul. Dacă liniile vor continua să se fisureze, este posibil să fie refăcute anumite lucrări, pe cheltuiala celor de la Themeli. Sperăm totuși ca pînă la sfîrșitul lunii octombrie să dăm drumul la tramvaie", a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP.
Și lucrările din Podu de Piatră vor dura pînă pe 31 octombrie. "Totuși, este posibil să dăm drumul la traseul 6 mai devreme de finele lunii, deoarece tronsonul Alexandru - Gară va fi gata", a mai precizat dl Ghercă. (T.D.)

http://www.evenimentul.ro/articol/revenirea-tramvaielor-pe-traseele-6-si-11-se-amina.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Sâm 10 Oct 2009 12:06:30    Titlul subiectului: 118278

Un articol in care se vorbeste despre aglomeratia din autobuze
Ziarul de Iasi a scris:
In Podu Ros iti trebuie noroc sa urci intr-un autobuz dimineata
Ii invit pe Gheorghe Nichita, primarul Iasului, si pe Maricel Gherca, directorul RATP, sa faca un exercitiu de a ajunge cu autobuzul din Podu Ros pina in Centru in intervalul orar 07.00-10.00. In acest timp, elevi, studenti, angajati care trebuie sa ajunga la serviciu, persoane virstnice care merg pe la controale la spital, toata lumea asteapta si cite o jumatate de ora un autobuz al RATP in care sa poata urca, pentru a ajunge in Centru.
Pe linga faptul ca trec foarte greu - unul la zece minute -, mai vin si pline ochi, astfel ca, dupa ce coboara maximum zece persoane, alte 20 se chinuie sa urce, iar acestea sint considerate norocoase! De fapt, faci un compromis urcind in autobuzul deja plin, fiindca esti inghesuit si presat de nici nu poti sa mai bagi mina in buzunar sa scoti biletul sa-l compostezi - asta daca mai ajunge la compostor; de regula trece prin vreo cinci miini pina ajunge la el - si iti vine sa injuri de mama focului. Daca tot astepti sa prinzi un autobuz mai gol, risti sa intirzii, asa ca mai degraba o iei de la inceput pe jos si te lasi pagubas de serviciile RATP.
Citeam zilele trecute in presa ca, datorita elevilor, RATP a avut pe luna septembrie incasari mai mari cu 20% fata de luna august. La cresterea incasarilor pe octombrie vor contribui si studentii. Asta ar insemna ca ar trebui sa ne arate citusi de putin respect, nu sa intirziem la ore si la cursuri din cauza lor. Asadar, domnule primar si domnule Gherca, pe cind mai multe autobuze? Ori, cel putin, pe cind mai multa punctualitate?

http://www.ziaruldeiasi.ro/pulsul-orasului/in-podu-ros-iti-trebuie-noroc-sa-urci-intr-un-autobuz-dimineata~ni5r67
De luni se reia circulatia pe traseul 7
Evenimentul.ro a scris:
ncepînd de luni, tramvaiele vor circula pe traseul Canta - Tîrgu Cucu - Tătărași Nord. "Din cauza lucrărilor de asfaltare din Canta, am operat cu ceea ce am numit noi 7 scurt, Gară - Tătărași Nord. De luni, se revine la normal. Vom opera cu 8 vagoane, în loc de 6 cîte circulă în prezent pe traseul scurtat. În funcție de fluxul de călători, luăm în calcul suplimentarea tramvaielor de pe acest traseu", ne‑a spus ing. Adrian Mihai, purtătorul de cuvînt al RATP.

http://www.evenimentul.ro/articol/se-reia-circulatia-pe-traseul-7.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 06:39:18    Titlul subiectului: 118342

Autogara Iasului va fi construita pe terenul autobazei RATP.
Flacara Iasului a scris:
Viitoarea autogara a Iasului va fi construita in Tudor Vladimirescu, pe terenul actualei autobaze a Regiei Autonome de Transport Public (RATP). Reprezentantii municipalitatii si cei ai firmei angajate sa intocmeasca studiul de fezabilitate pentru viitorul "centru intermodal" al Iasului au decis ca cealalta locatie luata in calcul (anume, depoul RATP de la Gara) nu este oportuna, din cauza traficului din zona.
Astfel, pana la sfarsitul anului, firma belgiana EC-ITS BVBA, in colaborare cu SC Eden Consulting & Engineering SRL Romania, va intocmi studiul de fezabilitate, proiectul tehnic si planul de afaceri pentru locatia din Tudor Vladimirescu. Pentru realizarea documentatiei, firmele respective vor primi 450 mii lei.
"Amplasamentul din Tudor Vladimirescu a acumulat cel mai mare punctaj, conform planurilor facute de catre firma belgiana. Are acces rapid la 2 drumuri nationale, linia de tramvai este aproape, exista si acces direct spre Aeroport, deci ar fi cea mai rezonabila solutie. La Gara este nevoie sa trecem linia de tramvai printr-un pasaj subteran pentru a decongestiona traficul la viitoarea autogara. Acesta a fost principalul argument pentru care alegerea acestei locatii a picat", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei Iasi.
Fondurile necesare pentru constructia noii autogari sunt estimate la 18,7 milioane euro si ar putea fi atrase de la Uniunea Europeana.

http://flacarais.ro/cms/site/f_is/news/viitoarea_autogara_a_iasului_va_fi_construita_in_tudor_vladimirescu_21884.html
RATP va ramane fara autobaza?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 09:41:11    Titlul subiectului: 118350

Nu, va ramane tot acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 15:17:50    Titlul subiectului: 118372

Legat de aceasta autogara, prin autograra se intelege spatiul in care autobuzele debarca si imbarca pasagerii, plus cladirile tehnice si administrative, sau inseamna si spatii de garare? Pentru ca mi se pare absurd sa se taie din autobaza RATP ca sa faca parcare pentru otobelele unor sereleuri.

Sa ne gandim si la faptul ca depoul dela gara, desi scapat deocamdata de demolare, e inca un loc unde unii viseaza deja vreo shoppingarie sau vreun bisnitz-centru din sticla si otel. Asa ca daca o varianta nu prea rea pentru depou ar fi fost in Tudor Vladimirescu, acum aceasta varianta cade, iar cand va veni momentul, par'ca vad tramvaiele stand pe la vreun capat prin Dancu pe linia la capatul careia se construieste depoul, vorba unui viitor primar general, "care este, adica care o sa fie".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 18:25:41    Titlul subiectului: 118377

Privind variantele propuse strict din punctul de vedere al reorganizarii spatiului de acolo, ele arata bine. Vor exista spatii de garare pentru vehiculele RATP, hale de intretinere, etc., si separat un terminal intermodal, cu statii destinate transportului public din oras si celui judetean/interjudetean.

Nu pot, insa, sa nu ma gandesc cu temere si la varianta descrisa in a doua parte a mesajului de mai sus. Oare sa fim optimisti?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
cristian



Data înscrierii: 11/Iul/2009
Ultima vizita: 22/Feb/2021
Mesaje: 180
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 18:45:06    Titlul subiectului: 118378

Dar totusi am o curiozitate: de ce depoul trebuie sa fie in centrul orasului? Macar daca ar fi compus din cladiri modernizate, care sa nu arate ca dupa razboiul mondial, dar asa arata penibil, exact ca o cladire de periferie. De ce nu poate fi mutat in alta parte pentru ca terenul sa poata fi valorificat in folosul RATP si al calatorului obisnuit?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 19:06:03    Titlul subiectului: 118379

cristian a scris:
Dar totusi am o curiozitate: de ce depoul trebuie sa fie in centrul orasului?
Este preferabil ca intr'o retea de mai mici dimensiuni, depoul sa fie pozitionat intr'un fel in care intreruperea serviciului pe o portiune (lucrari &c) sa nu afecteze intreaga retea. De exemplu, in Dacia s'a lucrat alternativ, cand la un sens, cand la celalalt, din cauza ca depoul era in capatul cartierului si fara alt acces decat prin Dacia. Acest lucru inseamna prelungirea si complicarea lucrarilor, fata de cele care se fac de exemplu acum in zona depoului dela gara.

In retele mari, ca Bucuresti, dar chiar si Timisoara, depourile nu sunt chiar centrale, dar exista in Bucuresti depouri situate destul de central, pentru ca orasul s'a extins de cand au fost ele construite. Nici depoul din Iasi nu cred ca era central in 1900. Depoul din Craiova nu este deloc central, dar intreruperea circulatiei din cauza unor lucrari in oras paralizeaza complet tramvaiul.

Pozitionarea unui depou ca acela dela gara permite accesul din doua directii, ceea ce doar in Tudor Vladimirescu era posibil. Daca-l muta prin Dancu sau pe unde gasise Coana Chirica un teren, lucrurile se schimbau. Ca sa nu mai vorbim de timpul de acces la traseele deservite.
Citat:
Macar daca ar fi compus din cladiri modernizate, care sa nu arate ca dupa razboiul mondial, dar asa arata penibil, exact ca o cladire de periferie.
O parte din cladirile depoului ar trebui sa fie declarate monumente istorice, pentru ca au peste un secol si fac parte din patrimoniul industrial. E adevarat ca un bezmetic sovieto-orientalo-spaniol a spus ca industria romaneasca e un morman de fiare vechi, iar acolitii lui fac totul ca sa arate astazi asa, deci e normal ca si cladirile unui depou sa arate asa, numai bune de demolat in interesul conationalilor personajului amintit mai devreme. De unde fonduri pentru modernizare? Daca se obtin fonduri, se va vrea in mod sigur sa se profite si sa se faca un depou nou, adica sa se desfiinteze cel actual. Cum spunea cantareata suedeza Saga intr'o melodie, "daca acesta este sfarsitul,... nu pot suporta sa-l privesc".
Citat:
De ce nu poate fi mutat in alta parte pentru ca terenul sa poata fi valorificat in folosul RATP si al calatorului obisnuit?
Cum se poate valorifica acest teren "in folosul RATP" si "al calatorului obisnuit"? Daca "valorificarea" va aduce niste bani, acestia vor fi inghititi imediat de monstrul finantist Ferfenechiu, si oricum este un venit unic si finit. Iar calatorul obisnuit nu cred ca va beneficia decat maximum de un acces rapid din maxi-taxi in cladirea de birouri construita pe acel teren.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 19:21:03    Titlul subiectului: 118380

cristian a scris:
Dar totusi am o curiozitate: de ce depoul trebuie sa fie in centrul orasului? Macar daca ar fi compus din cladiri modernizate, care sa nu arate ca dupa razboiul mondial, dar asa arata penibil, exact ca o cladire de periferie. De ce nu poate fi mutat in alta parte pentru ca terenul sa poata fi valorificat in folosul RATP si al calatorului obisnuit?

"Depoul de la gara" inseamna sine - cca. 5 km c.s. -, o sumedenie de macazuri, hale de intretinere si reparatii si ateliere care executa lucrari pentru ambele sectii de tramvaie. De asemenea, in spatiul de acolo isi desfasoara activitatea dispeceratul central, statia de redresare S1 si sectia nr. 4, care se ocupa de cale si retea si care are si ea o multitudine de utilaje si vehicule de interventie.
Evident, complexul RATP din zona garii inseamna si partea administrativa a regiei, inclusiv casieria centrala.

De acord ca privind in interiorul acestui spatiu, privelistea nu e deloc placuta. Solutiile sunt doua: modernizarea a ceea ce exista acum sau construirea unui nou complex, modern. Problema cea mare cred ca stii care este: finantarea - si nu discutam despre mizilicuri. Varianta a doua ar avea mai multe sanse sa obtina finantare si sa zicem ca o obtine, dar unde construim noul complex?! Varianta mult vehiculata - fosta autobaza de pe Aurel Vlaicu - mi se pare inacceptabila din punctul de vedere al accesului vagoanelor la trasee.

Revenind putin la cladirile de la gara: sa nu le condamnam pe toate, intrucat exista inca unele spatii de la inceputurile tramvaiului in Iasi si, reabilitate, ar arata extraordinar (am mai discutat despre reorganizarea spatiului de acolo ca parc si sediu al unui muzeu al tramvaiului)!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
astefanoaei dan



Data înscrierii: 15/Ian/2009
Ultima vizita: 31/Oct/2010
Mesaje: 29
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 20:58:56    Titlul subiectului: 118385

Este bine ca avem un raspuns asupra stabilirii locatiei viitoarei autogari.Probabil ca in Tudor este locatia cea mai potrivita,cu conditia sa se realizeze legaturi fluente, rapide si pe tot parcursul zilei cu toate zonele orasului si cu celelalte terminale pentru calatori (aeroport si gara).Din pacate acum nu avem transport in comun care sa deserveasca aeroportul (macar un traseu de microbuz Gara - Tg.Cucu - Moara de Vint - Ciric - Aeroport ), iar calatorii care sosesc cu trenul dupa 22.30 au doar varianta taxiului. Vor fi necesare introducerea de noi trasee in zona, tinind cont si de aparitia a numeroase spatii comerciale in apropiere. Revenind la locatia viitoarei autogari,investitia in service,spalatorie,etc. se justifica daca vor fi folosite atat de parcul de autobuze al RATC,cit si de mijloacele de transport ale autogarii. Trebuie sa fim optimisti si sa privim partea plina a paharului.Poate se construieste si un hotel...Sper ca si politic sa se poata realiza proiectul si sa se construiasca o autogara unica si moderna, tinind cont ca proprietarii actualelor miniautogari din oras au "spate".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 21:53:17    Titlul subiectului: 118389

Sincer, sunt dezamagit de hotararea luata, desi (daca ar fi ne luam dupa traditiile locale) nu s-ar putea spune ca, gata, de-acum asa va ramane.
Intre cele doua pozitii, o consider pe cea de la gara mai potrivita (si nu numai pentru ca e gara, sunt mult mai multe argumente), cu atat mai mult cu cat de acolo exista deja legaturi bune de transport cu toate zonele orasului.
Depoul de la gara mutat cu toate dotarile corespunzatoare in TV (inteleg ca si-asa trebuie modernizat si ar costa mai mult decat o amenajare noua iar amplasamentul din TV este ideal pentru un depou), cladirile vechi reprezentative refacute si folosite (muzeu de transport, birouri, spatii de expozitie, sau chiar integrate in noul complex, oricum, se pot gasi multe destinatii unor foste hale industriale, nu-i dificil atunci cand sunt bani si cand stii ce vrei) iar restul spatiului, evident, folosit pentru centrul modal de transport.
Nu stiu ce fel de studii s-au facut de s-a ajuns la asemenea concluzii, dar, personal cred ca se va regreta mai tarziu (in masura in care se va si realiza) aceasta decizie.
In conditiile in care e vorba de finantari cat se poate de serioase e pacat ca nu se si profita de asemenea ocazii (ma rog, ma gandesc la profitul comunitatii).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mar 13 Oct 2009 22:01:01    Titlul subiectului: 118390

In Romania intotdeauna se regreta mai tarziu si se stie inca de cand se ia decizia regretabila.

Daca depoul se muta, cladirile dela gara cad in secunda urmatoare. Cred ca mai curand au vrut sa mixeze autogara cu garajul pentru ca e tot specializat in transport auto. Singura treaba ar fi sa faca o statie de tramvai in dreptul autogarii si un traseu de legatura cu centrul si cu gara (poate 6).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2009 06:54:45    Titlul subiectului: 118395

140.000 euro pentru transportul a 14 tramvaie second hand??? Cam mult in comparaie cu costul fiecarui vagon
Ziarul de Iasi a scris:
Regia de transport va mai aduce la Iasi 14 tramvaie second hand. Fiecare vagon costa 250 de euro, bani achitati deja de RATP. Transportul lor de la Augsburg depaseste insa 10.000 euro pentru fiecare tramvai.
"S-a organizat o licitatie. Au cumparat caietul de sarcini cinci societati, insa doar una a depus si oferta. A venit chiar si o societate care se ocupa de transportul auto. Probabil ca au vazut datele si si-au dat seama ca nu pot. Singura oferta a venit de la Fertrans. Am mai lucrat cu ei si la alte transporturi de tramvaie", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Tramvaiele au fost modernizate in 2003 si ar urma sa ajunga la Iasi in luna noiembrie. Cele mai multe sint fabricate in anii ‘80. Regia de transport are acum in jur de 150 de tramvaie.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/140-000-euro-pentru-transportul-a-14-tramvaie-second-hand~ni5rgq
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2009 11:47:39    Titlul subiectului: 118405

Pai nu prea ai cum sa raportezi pretul de transport la pretul de achizitie al vagoanelor. Societatea de transport public din Augsburg a decis sa ne dea tramvaiele la un pret simbolic, astfel incat sa-si acopere doar o serie de costuri interne (sa nu mai intram in detalii, sa nu-i gadilim pe aia cu "lada de gunoi" - vai, vai). La fel de bine puteau alege sa faca o afacere buna si sa ceara mii de euro pe vagon.

Oferta de transport feroviar a Fertrans se incadreaza in normalitate, acestea fiind preturile platite si de catre CTP sau RATT la ultimele transporturi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2009 14:20:35    Titlul subiectului: 118415

Trix a scris:
In Romania intotdeauna se regreta mai tarziu si se stie inca de cand se ia decizia regretabila.

Daca depoul se muta, cladirile dela gara cad in secunda urmatoare. Cred ca mai curand au vrut sa mixeze autogara cu garajul pentru ca e tot specializat in transport auto. Singura treaba ar fi sa faca o statie de tramvai in dreptul autogarii si un traseu de legatura cu centrul si cu gara (poate 6).


Un centru modal presupune asigurarea de legaturi cu toate cartierele orasului, respectiv, cu intreaga zona metropolitana. Daca il faci pe calator sa schimbe mijloacele de transport, deja nu se mai cheama centru modal iar suma de 20 mil Euro este, in buna parte, nejustificata din punct de vedere al utilitatii cetateanului (mai bine faci doua autogari de 10 mil fiecare, in zone diferite). Iar suma asta reprezinta bani frumosi oriunde in Europa de Vest sau America de N..

In fine, noi ne dam cu parerea pe aici, dar sa nu uitam ca suntem intr-o permanenta campanie electorala, asa ca cel mai probabil vom mai auzi din nou de proiectul asta peste 2 ani (sigur, invocandu-se ca a fost criza si de aceea nu s-a putut face nimic).

Pe data de 15 aprilie 2005 se publica in Ziarul de Iasi urmatorul articol:
Citat:
Primaria reincalzeste un proiect: autogara la depoul RATP de la Gara ..... Iesenii ar putea avea o noua autogara. Conducerea Primariei a hotarit ca viitoarea autogara sa fie construita pe terenul actualului depou RATP, din zona Garii.

Pe data de 25 octombrie 2005 aflam:
Citat:
Strada Cuza Voda ar putea fi reabilitata cu fonduri europene ..... Vom aplica acelasi model si la celelalte zone care trebuie reabilitate, cum ar fi Autogara sau Zona Industriala", a declarat Iulian Vagner, arhitectul-sef al orasului

In fine, pe data de 24 iulie 2007 Ziarul de Iasi publica articolul:
Citat:
In prag de campanie electorala se anunta planuri de 700 milioane euro. Nichita promite stelele de pe steagul UE

Bune mai sunt crizele astea politicienilor din Romania, care astfel isi justifica neputinta (cat au fost bani s-a vazut ca singurele probleme gestionate corespunzator au fost cele de natura personala).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 04/Noi/2020
Mesaje: 1194

MesajTrimis: Mie 14 Oct 2009 17:19:00    Titlul subiectului: 118420

rgv a scris:
Un centru modal presupune asigurarea de legaturi cu toate cartierele orasului, respectiv, cu intreaga zona metropolitana. Daca il faci pe calator sa schimbe mijloacele de transport, deja nu se mai cheama centru modal iar suma de 20 mil Euro este, in buna parte, nejustificata din punct de vedere al utilitatii cetateanului (mai bine faci doua autogari de 10 mil fiecare, in zone diferite). Iar suma asta reprezinta bani frumosi oriunde in Europa de Vest sau America de N..
Dar cine spune ca in Tudor Vladimirescu nu poate fi un centru modal? Chiar zona aceea este destul de bine legata de toate zonele orasului.
Dintre traseele care exista, au existat si pot sa existe din nou daca nu mai exista, putem mentiona:
8 si 42 spre Copou, primul in sens opus pana la Car&Fur si respectvi al doilea pana in Podul Ros.
43 spre Pacurari si invers spre CUG prin Socola
46 spre Centru si invers spre Bucium
47 spre Tatarasi si invers spre Dacia (varianta actuala: 121 dela Unistil)
6 spre Centru, Gara si Dacia
& cetera

Sau centru modal inseamna ca este terminus pentru linii catre toate cartierele din oras?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2009 06:52:24    Titlul subiectului: 118456

Circulatia tramvaielor, autobuzelor si microbuzelor data peste cap in ultimele zile
Ziarul de Iasi a scris:
In ultimele doua zile in oras s-a circulat mai greu ca niciodata. Trasee RATP de o ora se faceau in aproape trei ore. Totul parea la voia intimplarii.
Sarbatorile Iasului au dat circulatia peste cap in intreg orasul intr-un mod parca mai haotic decit in oricare din anii precedenti. Traficul a fost paralizat in ultimele zile, circulindu-se bara la bara.
Arterele principale din oras au fost invadate de masini, principalele intersectii find blocate. Mijloacele de transport in comun au inregistrat intirzieri de aproape o ora si jumatate. Nici politistii de la Rutiera nu au reusit sa faca minuni, multe artere raminind blocate la orele de virf.

O jumatate de ora pentru trecerea pasarelei Alexandru
"Erau politisti pe strada, dar degeba. Nici nu aveau ce sa faca. Ar fi trebuit sa se faca niste rute ocolitoare sau soferii sa fie indrumati pe alte strazi. Odata ce ajungeai sa ramii blocat, nu mai aveai nici o sansa sa scapi", a descris situatia Radu Timofte, sofer. Zone ca Podu Ros, Palat, Hotel Europa, Gara, Independentei, Elena Doamna au ramas blocate la orele de virf.
De exemplu, traversarea pasarelei Alexandru cel Bun, care in mod normal se poate face in citeva minute, zilele trecute timpul s-a marit la peste jumatate de ora. "Asa e intotdeauna la noi. Cu toate ocaziile posibile si imposibile, traficul este blocat. Dupa atitia ani nu au invatat sa gaseasca rute ocolitoare, sa anunte cumva soferii sau sa faca ceva", a declarat Alexandru Tehuleac, blocat in trafic ieri la amiaza in Alexandru cel Bun.

"Daca se mergea gratuit, mai intelegeam"
De suferit au avut si calatorii din mijloacele de transport in comun. Reprezentantii regiei de transport au afirmat ca tramvaiele, autobuzele si microbuzele au inregistrat intirzieri de aproximativ o ora si jumatate. Oamenii s-au plins de faptul ca, pe linga frecventa data peste cap a mijloacelor de transport, acestea nu au facut fata numarului prea mare de calatori.
"Marti, in jurul orei 17, am facut din capat CUG pina in Podu Ros 45 de minute, in conditii de nedescris. Este de-a dreptul inuman cum sintem tratati. Si majoritatea calatorilor aveau bilete sau abonamente. Daca se mergea gratuit, poate mai intelegeam. Este o palma usturatoare pentru toti cei care ar fi trebuit sa faca ceva", a sustinut Loredana Gruia, studenta.
Oficialii RATP au afirmat ca, din cauza traficului aglomerat, citeva trasee au fost redirectionate. Astfel, ieri, incepind cu ora 13, politistii de la Rutiera au luat masura intreruperii circulatiei pe Soseaua Nationala pe tronsonul cuprins intre Podu de Piatra si Podu Ros. Ca atare, autobuzele de pe traseul 19 Canta-Siraj-CUG si microbuzele de pe traseul 21 CUG-Podu Ros-Gara-Billa au fost deviate in zona Podu de Piatra pe soseaua Nicolae Iorga.
"Mijloacele de transport in comun au inregistrat intirzieri foarte mari din cauza traficului foarte aglomerat. Am primit multe sesizari, dar practic nu am avut ce face. De exemplu, trasee care in mod normal sint de 1 ora au fost parcurse in 2 ore si jumatate", a explicat Adrian Mihai, purtatorul de cuvint al RATP. Potrivit acestuia, cele mai afectate au fost traseele de autobuz si microbuz 41, 28, 11 si 30.

70 de politisti au incercat sa dirijeze traficul
Edilii locali au fost si ei paralizati de situatia de pe strazi si nu au putut lua o decizie pentru descongestionarea traficului. "Au fost sute de mii de pelerini. In seara de 13 octombrie erau lanturi intregi de masini la intrarile in municipiu", a declarat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.
Acesta a recunoscut ca aglomeratia din Centru a fost cauzata si de inchiderea traficului auto a unor strazi cum ar fi Costache Negri, Bulevardul Stefan cel Mare, pe Splai Bahlui intre Podul Ros si podul din Cantemir, sau stradutele din spatele Mitropoliei.
In incercarea de a mai fluidiza cit de cit traficul, sefii Primariei au decis eliminarea semafoarelor care ar fi incurcat si mai mult. Strazile au fost impinzite de agenti atit de la Rutiera, cit si de la Politia Comunitara care au incercat sa descongestioneze traficul. "S-a circulat dupa cum ati vazut in conditii foarte grele, fiind foarte aglomerat. Au fost la strada aproximativ 50 de agenti de la Politia Rutiera si 20 de la Politia Comunitara", a declarat subcomisar Lucian Mursa, seful Politiei Municipiului Iasi.

http://www.ziaruldeiasi.ro/local/un-trafic-cum-n-a-mai-vazut-iasul~ni5rk2
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rgv



Data înscrierii: 13/Mai/2009
Ultima vizita: 04/Oct/2011
Mesaje: 42
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 15 Oct 2009 11:31:18    Titlul subiectului: 118466

Trix a scris:
Dar cine spune ca in Tudor Vladimirescu nu poate fi un centru modal? Chiar zona aceea este destul de bine legata de toate zonele orasului.
Dintre traseele care exista, au existat si pot sa existe din nou daca nu mai exista, putem mentiona:
8 si 42 spre Copou, primul in sens opus pana la Car&Fur si respectvi al doilea pana in Podul Ros.
43 spre Pacurari si invers spre CUG prin Socola
46 spre Centru si invers spre Bucium
47 spre Tatarasi si invers spre Dacia (varianta actuala: 121 dela Unistil)
6 spre Centru, Gara si Dacia
& cetera

Sau centru modal inseamna ca este terminus pentru linii catre toate cartierele din oras?


Nu asta conteaza, sunt convins ca stii despre ce-i vorba, centru (inter)modal presupune ca vrei sa faci o integrare intre doua sau mai multe sisteme de transport cu scopul, evident, de a eficientiza si a aduce imbunatatiri majore la un nivel macro pentru acea zona urbana (si aici intra multi factori, inclusiv timpi de parcurs, factori ecologici, etc). Din cate se scrie in acel articol, cei care au comandat studiul s-au gandit exact la acest lucru, legatura eficienta cu aeroportul si gara. Aici apar multe semne de intrebare, mai ales la aspectul ca prin acest proiect practic duci la crearea unor noi fluxuri majore de circulatie prin oras (cu consecinte pe toate planurile), unul intre gara si autogara, celalalt dinspre Pacurari spre TV (stiindu-se faptul ca cea mai mare parte din traficul auto de calatori interurban se face spre vest).

Daca, in schimb, se doreste doar contruirea unei autogari (ca sa bifam la capitolul "mari realizari" personal-electorale pe banii "fraierilor din vest") si modernizarea unui garaj, atunci e OK si asa, o autogara in zona studentilor din complexul TV este cat se poate de necesara, dar nu la pretul asta si sa nu-l numim centru intermodal, ca nu va fi (chiar daca-i vom pune firma).

Raman la parerea ca intrebarea era nu unde sa se faca (daca vrei sa folosesti cuvantul (inter)modal era foarte clar unde) ci cum sa se realizeze si sa se rezolve cat mai bine integrarea intre gara (sistemul feroviar), autogara (sistemul auto interurban) si transportul local tinand cont de particularitatile zonei respective (aici intra si aspectul legat de salvarea acelor hale, inclusiv printr-o integrare utila a lor in sistemul respectiv) si as fi platit de doua mai mult unei firme (specializate, dar nu in vorbe) pe un studiu care sa-mi aduca solutii pentru prezent dar mai ales pentru viitor.

Un lucru este sigur, numarul de masini in Iasi se va dubla in urmatorii 10-15 ani (pentru ca, inca, nu s-a atins numarul maxim de autoturisme raportat la populatie), iar fara solutii eficiente de transport local care sa convinga populatia sa foloseasca mijloacele de transport in comun, rezultatele vor fi ca cele din articolul de mai sus (cu o singura exceptie, poate se va incuraja macar mersul pe jos ceea ce ar fi un lucru excelent pentru sanatatea celor care-l vor practica), iar aceasta sectiune cu articole din presa va avea parte mereu de asemenea subiecte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Lun 19 Oct 2009 07:15:06    Titlul subiectului: 118593

Pelerinii veniti la Iasi de Hramul Sf Prascheva nu au facut sa creasca prea mult incasarile la RATP
Evenimentul.ro a scris:
Pelerinii veniți la Iași la Hramul Sfintei Parascheva au făcut ca încasările Regiei Autonome de Transport Public să crească în perioada 12‑18 octombrie cu 10 la sută pe zi. Așa s-au spulberat speranțele șefilor regiei privind o majorare ceva mai sustanțială a încasărilor. "Dacă într‑o zi obișnuită încasăm aproximativ 120.000 lei, în ultima săptămînă am urcat la 130.000 lei/zi. Ne așteptam la încasări mult mai mari, undeva în jurul a 20‑25 la sută, însă se pare că pelerinii nu au folosit mijloacele de transport în comun. De altfel, cei veniți cu trenul au dorit să ajungă doar în zona Mitropoliei", ne‑a declarat Maricel Ghercă, directorul RATP.
În urma controalelor efectuate în mijloacele de transport public nu au fost depistați prea mulți călători frauduloși. "Pînă joia trecută fuseseră întocmite 105 procese-verbale și 130 de adrese", a adăugat dl Ghercă.
Un alt aspect remarcat îl reprezintă problemele apărute în trafic din cauza aglomerației. "Evident, au existat gîtuiri ale traficului, care au dus la întîrzieri de 15‑20 de minute în circulația autobuzelor", a mai spus dl Ghercă. Din păcate, nu au lipsit nici incidentele. "Evenimentul cel mai grav a avut loc la mijlocul săptămînii trecute. Un cetățean a coborît din tramvai la capătul traseul 5, a încercat să traverseze prin spatele vagonului, însă a fost izbit de un autoturism. În acest caz a fost vorba despre o întrerupere de 30 de minute în circulația tramvaielor", a precizat dl Ghercă.
În ceea ce privește lucrările din oraș, directorul RATP a mai afirmat că, cel mai probabil în week‑end, va fi oprită circulația tramvaielor de pe traseul 5. "Intenționăm ca pînă la sfîrșitul acestei săptămîni să realizăm legături în zona Podu de Piatră, după care se va turna beton. Din această cauză, traficul tramvaielor va fi suspendat de vineri pînă luni. Pentru această perioadă, vom pune la dispoziția călătorilor microbuze și autobuze", a precizat Maricel Ghercă.

http://www.evenimentul.ro/articol/nici-pelerinii-nu-au-salvat-ratp.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zzz



Data înscrierii: 26/Aug/2007
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 913
Locație: Bacau

MesajTrimis: Mar 20 Oct 2009 06:33:08    Titlul subiectului: 118640

Se intrerupe circulatia tramvaielor intre Billa si Canta
Flacara Iasului a scris:
Circulatia tramvaielor intre Billa si Rond Canta va fi intrerupta incepand de astazi si pana vineri, 24 octombrie. Astfel, tramvaiele de pe traseul 7 vor circula pe o ruta mai scurta, anume Billa - Targu Cucu - Tatarasi Nord. Intre Billa si Rond Canta, calatorii se vor putea deplasa cu autobuzele de pe traseele 19 si 30.
"Pe acest tronson mai avem de finalizat lucrarile de asfaltare pe langa linii. S-a taiat asfaltul pe portiuni inguste langa sina pentru a putea turna masticul bituminos. Intrucat temperaturile sunt foarte scazute pe timp de noapte, suntem nevoiti sa executam aceste lucrari pe timpul zilei. Asta presupune sa intrerupem circulatia tramvaielor pentru o perioada de cateva zile", a declarat Maricel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public.
In aceasta perioada, abonamentele eliberate pentru traseul 7 isi vor pastra valabilitatea si pe ruta Rond Canta - Gara - Tatarasi Nord - Billa - Rond Canta.

http://www.flacarais.ro/cms/site/f_is/news/circulatia_tramvaielor_intre_billa_si_canta_se_intrerupe_pana_vineri_22502.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 32, 33, 34  Următoare
Pagina 7 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community