Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 04 Dec 2005 22:32:22 Titlul subiectului: To be or not to be low floor |
5329 |
|
Nu înțeleg de ce U.E. vrea autobuze low-floor pe 100% din podea, când scaunul cu rotile ori căruciorul (cu bebeluș) nu are loc să treaca printre roțile autobuzului.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 21:46:54 Titlul subiectului: |
5467 |
|
Scaunul cu rotile se asaza in dreptul usii care are rampa, intr-un loc special amenajat. In cazul Irisbusului, locul respectiv se gaseste in dreptul usii a II-a iar caruciorul se asaza cu spatele in sensul de mers, cu frannele puse. Intr-adevar, spatiul dintre rotile axei B este foarte stramt.
Din cate stiu, podeaua trebuie sa fie joasa pe toata lungimea. Daca intram in UE in 2007, autobuzele trebuie sa respecte conditia respectiva.
Daca ar fi dupa mine,nici eu nu as tine cu dintii pentru un autobuz cu podea joasa pe toata lungimea, deoarece
1 Motorul trebuie montat fie transversal, fie longitudinal intr-un "dulap" (cum e la MAZ 103 si MAZ 105) sau "sicriu" (cum e Van Hool 300 AGG)
2 Costul unui asemenea autobuz este mai ridicat, din cauza problemelor care tin de transmisie. Si totusi, Clujul a achizitionat in prostie Irisbusuri Agora, atat autobuze cat si troleibuze, vehiculele respective fiind cu podea joasa 100% din lungime. In Monitorul de Iasi, nu mai stiu ce numar, se prevedea achizitionarea unor autobuze 100% low-floor pentru ca, apoi, sa se accepte si autobuze 2/3 low-floor. Sper ca va dati seama ca a insemnat concesia respectiva: MAZ 103. Nu se spune, insa, ce era prevazut sa se aduca inainte. Cu toate ca nu am nici o sursa, din cele vazute pe forum, intuitia imi spune ca urmau sa se aduca fie Solaris Urbino, fie Irisbusuri.
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 22:03:15 Titlul subiectului: |
5470 |
|
Este normal ca spatiul dintre rotile axai B sa fie ingust deoarece axa B are pe o parte 2 cauciucuri.La majoritatea constructorilor se intalneste aceasta particularitate cu exceptia lui MAN A37 ,MAN A35 si Solaris (doar la comanda) care au caucicuri single ce sunt putin mai late decat unul obisnuit .
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 14:32:28 Titlul subiectului: |
5495 |
|
Da...știu că în spate roțile sunt duble. Atunci, de ce trebuie să fie low-floor și în spate dacă oricum căruciorul nu are loc decât pe la ișa din mijloc (unde ar trebui să fie și rampa)?
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 15:12:55 Titlul subiectului: |
5498 |
|
Sincer si mie mi se pare o prostie faptul ca un autobuz trebuie sa fie low floor 100%. Doar Europa nu este plina de oameni cu probleme locomotorii (acestia sunt in procent mic fata de restul), mi se normal sa urce in autobuz pe usa din fata sau cea din mijloc (unde este podea joasa) si nu vor intampina dificultati cum s-ar intampla la usa din spate (Chiar daca autobuzul este 100% low floor tot vor fi pusi in dificultate si la randul lor vor incomoda/bloca acces celorlalti pasageri. Dupa cum se stie majoritate autobuzelor in partea din spate sunt dotate cu 2 randuri de scaune iar culoarul este ingust.).
In Europa la ora actuala inca mai circula autobuze standard (care au 1 sau 2 trepte) si marea majoritate cu podea joasa 2/3 din suprafata lor si la ei nu se intampla nimic numai la noi, ca de obicei, trebuie sa apara reguli noi, doar suntem in Romania!.
Din ce-am scris mai sus nu trebuie sa se inteleaga ca ma deranjeaza personele cu mobilitate redusa.
Si dupa cate imi mai aduc aminte normele europene pentru transportul in comun prevad ca din totalul masinilor de pe un traseu 25% trebuiesc dotate cu rampa de acces a persoanelor cu mobilitate redusa.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 16:57:32 Titlul subiectului: |
5506 |
|
Adică pe fiecare traseu, după 4 autobuze standard să vină unul low-floor. Ceea ce ar însemna că, pe 139 de exemplu, ar trebui să fie 12 Dac/Ikarus și 4 Mercedes Citaro... ceea ce nu le-ar prea conveni celor de la RATB.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 23:45:14 Titlul subiectului: To be or not to be low floor |
5809 |
|
Din cate am constatat eu, normele europeene nu cer podea joasa la 100%. Este deajuns sa fie joasa la usile din fata si mijloc. Asa se explica faptul ca Parisul continua sa comandeze vehicule cu podea joasa pe numai 2/3 din lungime, autobuzele RATP fiind cu doua usi ; intrarea este joasa la ambele.
Midibusurile (9 si 10m) si autobuzele articulate (18m) sint supuse acelorasi exigente.
Aceste norme nu impiedica constructorii de autobuze si troleibuze sa propuna podea joasa 100%, si nu impiedica nici autoritatile organizatoare sa ceara de la operatori acest fel de vehicule.
O informatie care m-a uimit foarte mult, este ca normele europeene cer ca operatorii sa aiba minimum 60% de vehicule cu podea joasa in parc, sau sa utilizeze 60% de vehicule cu podea joasa pe fiecare linie.
De unde trag concluzia ca normele europeene dau un standard minimal : podea joasa pe 60% din lungimea vehiculului, si 60% de vehicule LF in parc sau pe fiecare linie. Deci, obligatie de a corespunde la aceste norme, si liber ca de la prefectura celor care vor sa le si depaseasca, de pilda cu vehicule 100% LF in 100% din parc.
Cea mai mare nedumerire vine de la cazul Conectourilor timisorene : cum se poate ca un operator sa puna in circulatie in 2005 vehicule fara podea joasa ? Cum a fost fentata legea europeana ?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 09 Dec 2005 09:27:49 Titlul subiectului: |
5845 |
|
Sa luam exemplul altor orase est-europene.
Cel putin la tramvaie, cate tramvaie low-floor are Budapesta, Praga, Varsovia sau Bratislava ?
Cate autobuze si troleibuze low-floor au aceste orase, deja UE ?
De ce sa fie romanii mai catolici decat Papa, inainte sa fi ajuns membri cu drepturi depline ? Cati oameni in carucior ati vazut urcandu-se in tramvaie ?
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 09 Dec 2005 09:52:04 Titlul subiectului: |
5848 |
|
oameni in carucior urcand in tramvaie/trolee/autobuze nu am vazut, dar am o poza din Dublin (foto: Mike Taplin)
Descriere: |
true wheelchair access at Tallaght terminus (where new
apartment buildings are springing up all around) |
|
Mărime fișier: |
43.88 kb |
Vizualizat: |
de 17951 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 09 Dec 2005 15:12:26 Titlul subiectului: |
5885 |
|
Consider ca si 40% low-floor e bine... Pentru ca sincer la noi, nu prea am vazut pe nimeni cu deficiente motorii sa circule cu transportul in comun. Mai sincer de atit, nici pe afara!!! In general aceste persoane isi comanda aici autoturisme care sunt modificate special pentru nevoile lor... Cred ca este un pic exagerat. Iar in Romania, ar trebui ca dupa marime si dupa numarul acestor persoane sa se decida cantitatea de masini low floor pentru transportul in comun. Din pacate, insa la noi low floor inseamna comision si MAZ...
Inca ceva...UE a dat aceasta directiva tot din considerente de comisioane, dupa parerea mea. Nu am auzit sa vina ue prin orase sa se uite.
Concluzie: mi se pare un pic cam moft si cam exagerata, ca de altfel si alte idei nastrusnice ale UE...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Silviu D Tm Vizitator
|
Trimis: Vin 09 Dec 2005 20:56:34 Titlul subiectului: podea joasa |
5912 |
|
Domnilor, cred ca problema e pusa gresit. Pana la urma podeaua joasa nu e un lucru gandit exclusiv pentru handicapatii locomotor. Daca toti ar fi de varsta noastra si ar avea starea noastra fizica discutia ar avea sens, insa in cazul podelei joase trebuie sa tinem cont ca ea avantajeaza pe toata lumea (chiar si pe noi). A fost gandita ca mod de trafic rapid in sau din mijloacele de transport in comun (scazand timpii de asteptare). Nu e un moft, asa cum spunea Dl. Ionescu mai sus. Mai exista si persoane in varsta carora le sunt incomode scarile, mai exista de asemenea si mame ce au copii mici de transportat cu caruciorul, si mai sunt si persoane nevazatoare carora lipsa scarilor le face accesul facil (evitand in acest fel si sa-i incurce pe alti calatori). Oricine dintre noi are idee ce inseamna sa mai urci niste scari, sau sa pasesti pur si simplu pe o suprafata neteda. Oricum, pentru persoanele handicapate locomotor mai e necesara si o rampa de acces.
|
|
Sus |
|
|
bonekamp
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 29/Ian/2024 Mesaje: 133 Locație: Roma (Italia)
|
Trimis: Sâm 10 Dec 2005 04:26:08 Titlul subiectului: 555555 |
5998 |
|
Ma uit la variile opiniuni si ma iau frigurile cind vad anumite chestii...in primul rind UE trebuie sa garanteze pentru libertatea de a se misca a tuturor fiindca acesta o singura persoana intro metropola sau 100 de mii (ma refer la purtatori de handicap)...respectul fata de persoanele diverse este legat cred de traditia culturala pe care fiecare popor il are.
Oricum, autobuzelel low floor sint mult si mult mai bune decit celelalte high.
_________________ "sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino" |
|
Sus |
|
|
Manimal
Data înscrierii: 19/Oct/2005 Ultima vizita: 30/Apr/2008 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 20:22:33 Titlul subiectului: lf |
6604 |
|
Atata timp cat nu exista reglementare internationala sa fie low floor nu cred ca merita sa ia asa ceva pt bucuresti in special din cauza gropilor.... imi si imaginez un 226 low floor cum trece pe calea 13 septembrie intre sebastian si progresului
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 22:19:39 Titlul subiectului: |
6648 |
|
la unele autobuze low-floor se poate mari garda la sol in timpul mersului. Nu stiu daca pe un drum cu gropi nu ar da cu sasiul de carosabil. Nu stiu cate gropi (mai) sunt in Bucuresti (in 1995 pe Calea Calarasilor, era plin), dar in Constanta e cam nasol. Unele drumuri lasa mult de dorit.
|
|
Sus |
|
|
sdanescu
Data înscrierii: 26/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Ian/2023 Mesaje: 39 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 11 Ian 2006 12:01:08 Titlul subiectului: |
11777 |
|
Astazi citisem cateva date despre una din firmele de transport in comun din Austria, iar in istoricul ei se specifica ca "in octombrie 1990 este achizitionat primul autobuz cu podea joasa". Care erau preocuparile firmelor constructoare sau a firmelor de transport in Ro in acel an in care minerii vizitau capitala? In nici un caz acestea nu-si bateau capul cu podeaua joasa.
Mai trist e ca ne aflam in anul 2006, si inca pe acest topic se discuta o aparenta problema, la modul de a fi sau nu o necesitate...
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 11 Ian 2006 17:29:53 Titlul subiectului: |
11848 |
|
Revenind la autobuzele low-flor. Da sunt o necesitate. De ex. in Tg. Ms. exista o fabrica de confectii pe nume SOLIDARITATEA. Ei in aceasta fabrica lucreaza numai persoane handicapate, fie ei locomotori, mintali, orbi, surdi etc. Si cum nu prea au bani sa-si cumpere masini folosesc si ei tranportul in comun. Ei, timp de cateva ani veneau mai bine pe jos, pentru ca in dube nu prea intrau, iar Transport Local S.A. nu prea ii baga in seama, desi ei intodeauna cumparau bilete, si nu s-au folosit de transportul gratuit!!! Dar de cand exista MAZ-urile mult controversate, viata acestor oameni s-a cam usurat un pic. Deci asa cum sunt aceste autobuze, totusi sunt folosite. Cel mai des am vazut persoane cu carje sprijinindu-se de "masa de calcat" din mijlocul autonuzului. Asa ca eu ma bucur sa vad si asemenea persoane, desi inca rampa de acces pentru scaune inca nu am vazut in actiune .
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 12 Ian 2006 02:10:56 Titlul subiectului: |
11881 |
|
Pentru nivelul civilizației pe care îl avem, Irisbusul e cel mai bun autobuz low-floor. Chiar dacă luneta e foarte mică, interiorul nu are "dulapuri" ca la Solaris. Însă, pot să apară probleme la transmisie. Aceasta este mai complicată, ca urmare a poziționării transversale a motorului.
Spre deosebire de autobuz, troleibuzul Irisbus are motorul așezat longitudinal, ușor înclinat. Din această cauză, ultimele scaune de pe partea stângă sunt mai înălțate decât restul; o parte a motorului ajunge sub scaunele respective. Deși Irisbusul e vehicul franco-italian, motorul troleibuzului e românesc: TN 96 A. Cel al autobuzului e Iveco Cursor și pot să spun că e prea zgomotos dacă ținem cont de litraj: 7800 cmc față de 10344 cmc, cât are un DAC/ROCAR. În plus - și ceea ce scriu nu e deloc de neglijat - O PARTE A MĂȘTII MOTORULUI SE ÎNCĂLZEȘTE AT
ATAT DE TARE ÎNCAT, PUR ȘI SIMPLU, FRIGE. E permis așa ceva la un motor produs de o firmă cunoscută? O fi ea italiană, dar nici chiar așa!
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 17 Oct 2006 10:56:47 Titlul subiectului: Low-Floor Trams |
35973 |
|
Really, are that many handicapped people, that they need an all low floor vehicle? The space is so narrow, they won!t get to move with their wheel chair. It's hard to move for a normal person, imagine to try to move with a wheel chair. By this the 100% low floor vehicle come usless, all what they do, is decrease the transport capacity, raise the price, and most important, the quality is so poor, that u can!t even use them! It's okay to have special places for handicapped people, and to ease their move on entering and exiting a vehicle, but to make a 100% low floor vehicle, wich nobody can't use, it's a waste of money!
Am vorbit pe engeleza, pt. ca era o continuare a unei discutii cu prietenul nostru olandez.
Batrani care au ca hobby plimabtul cu autobuzele avem si noi destui, pe mine ma deranjeaza, cand se urca toti intr-un maxi-taxi ocupa mai toate scaunele, si apoi daca unul nu mai are loc trec la cearta.
Avantajul mare este usurarea urcarii-coborarii persoanelor. Dar costul este enorm fata de un vehicul normal. Daca UE nu ar cere asemenea autobuze, la noi sigur nimeni nu ar lua asa ceva. Numai ca la noi nici acest lucru este inteles gresit. Din cate stiu eu, doar 20% sau 25% din vehiculele de pe o linie trebuie sa fie dotate cu locuri pt. persoanele cu handicap. In Ungaria de ex. orarul cu vehiculele speciale este afisata in fiecare statie.
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Mar 17 Oct 2006 15:48:24 Titlul subiectului: |
35983 |
|
Mi se pare si mie o idiotenie cu tramvaiele LF 100%, ca s-asa nu prea ai loc sa umbli pe culoarele inguste, care se presupune ca mai sunt ocupate de diferite persoane mai putin handicapate. Deci e clar ca nu te poti plimba cu scaunul prin tramvai ca sa treaca timpul mai repede... Era mai buna ideea cu podea coborata in sectiunea din mijloc, in dreptul unei usi, incap una-doua persoane si ajunge. Ca ma indoiesc ca va fi vreodata nevoie de mai mult spatiu.
La autobuze mi se pare mai rau. Si iau ca exemple noile noastre Citaro din Bucuresti, unde doar in mojlocul autobuzului e amenajat un spatiu propriu-zis pentru scaune si carucioare, restul podelei (mai ales jumatatea din spate a autobuzului) e impracticabila pentru 2 picioare, da barem 4 roti. Singurul avantaj ar fi acesul facil al batranilor, care stiu ca apreciaza enorm acest lucru, cunoscute fiind si obiceiurile lor rituale de a se plimba cu autobuzul, ca e mai linistitor si cald (in cazul iernii) decat in propria lor casa. Noroc ca nu prindem posturi TV in Ikarusurile cu televizaore, ca stateau acolo toata ziua, dar deja am deviat... Acuma nu zic ca mai sunt destui cu treburi, dar totusi cati or fi oare?
_________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 17 Oct 2006 19:29:05 Titlul subiectului: |
35997 |
|
si cu un vehicul cu podeaua la navelul trotuarului.. mai ales tramvaie, abia asa se poate vorbi de metrou usor...
dintre tramvaiele low-floor cele mai "bune" (ca sa zic asa) mi se par cele 70% pe 6 osii... boghiurile motoare sunt boghiuri si nu trucuri si nu uzeaza linia in halul in care o fac tramvaiele low-floor 100%, iar portiunea low-floor este suficienta...
in cazul citaro si autobuzelor/troleibuzelor low-floor spatiul ingustat este la schimb cu locurile pe scaun (in cazul unui high-floor, de exemplu Ik 260, aranjamentul scaunelor e 2+1 pe toata lungimea.. la citaro avem 2+2 + gaura din dreptul usii din mijloc...) iar locul ocupat de sifonierul motorului este la schimb cu scarile de la usi (2 trepte pt ikarus si pana la 3 trepte pt DAC/DAF).
Valabil si pentru tramvaie (100%) low-floor... cu amendamentul ca acestea chiar au mai mult spatiu decat un autobuz (nu exista sifoniere pt motoare si nici esafoade pentru instalatiile auxiliare)... insa la schimb cu o uzura (mult) mai pronuntata a caii de rulare...
|
|
Sus |
|
|
Yogy
Data înscrierii: 30/Noi/2006 Ultima vizita: 14/Dec/2006 Mesaje: 2
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 22:39:58 Titlul subiectului: |
41297 |
|
Ionescu a scris: | Consider ca si 40% low-floor e bine... Pentru ca sincer la noi, nu prea am vazut pe nimeni cu deficiente motorii sa circule cu transportul in comun. Mai sincer de atit, nici pe afara!!! In general aceste persoane isi comanda aici autoturisme care sunt modificate special pentru nevoile lor... Cred ca este un pic exagerat. Iar in Romania, ar trebui ca dupa marime si dupa numarul acestor persoane sa se decida cantitatea de masini low floor pentru transportul in comun. Din pacate, insa la noi low floor inseamna comision si MAZ... | 1. low floor sau cum ii spui tu nu e numai pt. persoanele cu handicap...ai sa vezi asta cand ai sa ai si tu 80 de ani si n-ai sa te mai poti cocota peste tot.
2. Cum sa vezi persoane cu handicap ? unde sa le vezi ? tocmai pt. ca nu exista facilitati ele stau in casa de dimineata pana seara...iti spun din experienta...
3. nu cred ca ai cum sa iti comanzi nici un trabant Special cu banii care ii primeste o persoana cu handicap de la stat....
4. chiar si o masina speciala este greu de condus, nu toate persoanele cu handicap ar putea sa conduca asa o masina...speciala....
As vrea sa te vad pe tine paralizat de la gat in jos in centru orasului cu masina speciala sau cocotandu-te pe un mijloc de transport cu scari si bara in mijloc...si sa dai si peste soferi "de treaba" care nu vor sau nu stiu sa lase autobuzul in jos...sa nu mai vorbim de rampa...
hai ca am exagerat....ideea e ca persoanele cu handicap nu traiesc in cine stie ce lux... au mult mai putini bani decat orice om normal care poate munci, tocmai pentru ca ele nu muncesc...eu vorbesc de majoritatea, stiu ca exista cazuri in care se lucreaza... daca stai acasa, daca nu lucrezi, daca n-ai bani...cum sa ai masina speciala? tu ai avea? daca n-ai masina speciala, n-ai autobuz, n-ai de cine sa te rogi sa te duca sa bei un suc...cum crezi ca ca o sa vezi persoane cu handicap pe strada? pai la cat de cretina e tara asta, e o rusine sa mergi pe strada cu cineva cu probleme de sanatate...chiar daca are numai o carja...sa nu mai vorbim de impinsul scaunului cu rotile...pai se holbeaza tot orasul la tine... uite draga, au si astia voie-n autobuz... in romania e acum cum era in america cu albii si negri...totul e separat...bolnavii cu treaba lor, sanatosii cu treaba lor, ca's mai bengosi...hai sictir si mai gandeste inainte sa deschizi gura... gandeste-te ca ai putea chiar tu sa faci un copil care nu o sa fie perfect din punct de vedere genetic...si atunci ce faci ? il cari in brate ? ai putea chema un taxi, daca ai avea bani... Dar daca nu il poti ridica din scaunul cu rotile din cauza bolii care o are ce faci ? il teleportezi ?
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 22:57:52 Titlul subiectului: |
41309 |
|
In Bucuresti nu se va mai aduce altceva inafara de 100% LF.
Citaro 100% LF sunt , Irisbus Citelis 100% LF sunt , Bombardiere sau ce or fi o sa fie 100% !
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Dum 18 Feb 2007 10:09:08 Titlul subiectului: |
76178 |
|
acuma ca am mers si cu Irisbus Citelis (fie, varianta troleibuz) sa imi dau si eu cu parerea, in lumina experientei avute cu Mercedes Citaro :
Irisbus Citelis:
- culoarul ingust din jumatatea din spate e mai lung cu un rand de scaune (usa din mijloc e mai in fata)
+ scaunele sunt mai comode ca la Citaro, desi mai flexibile/fragile
+/- fara dulap in coltul din spate, dar cu perete in spate
- bara aia din dreptul usii din spate mai mult incurca accesul
- latimea usii imi pare mai mica decat la Citaro...
- senzorul ala care identifica obstacolele din usa, mai mult incurca (mai als la conditiile din bucuresti)
+ in dreptul axei fata este mai mult loc
--- calitate indoielnica a asamblarii (parca se vede ca e facut in Romania), cu table/plasticuri care nu se imbina calumea, suruburi care nu sunt centrate pe gauri, etc... mi-e sa nu fie adevarat ce zicea cineva in legatura cu zdranganitul plasticului dupa ceva timp parca sunt luate plasticele alea, aruncate si prinse cu super glue
+/- toate geamurile se deschid (cu exceptia celui din spatele usii din fata) glisant, dar au un sistem ciudat de blocare a geamului pe pozitia inchis, pe care nu am reusit sa-l dibuiesc...
+ scaunele plusate de pe rotile din fata
- axa fata zdrangane (prin gropi) ca la MAZ
+ (cel putin pentru sofer) claxon goarna
+ (dpdv al soferului) post de conducere mai inalt decat la citaro
Inca nu am intalnit un autobuz low-floor cu o aranjare a interiorului cat de cat functionala si placuta...
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Feb 2007 10:28:28 Titlul subiectului: |
76181 |
|
bercenicity a scris: | Inca nu am intalnit un autobuz low-floor cu o aranjare a interiorului cat de cat functionala si placuta... | Si nici nu vei vedea prea curand...
Pentru ca este foarte greu in situatia in care tehnica nu a evoluat astfel incat podeaua sa fie LF pe toata lungimea autobuzului (exceptie roti) , fara a exista treapta de urcare pe scaune.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 20 Mar 2007 09:21:21 Titlul subiectului: |
77634 |
|
Ce mare castig este cu podea coborata? Sa luam la puricat autobuzul Mercedes Citaro si troleibuzul Irisbus Citelis care circula in Bucuresti. Intr-adevar este un avantaj pentru pensionari si persoanele cu probleme care nu mai trebuie sa faca "escaladari" ca sa se urce in autobuz, dar...la ambele modele intre usile 2 si trei daca vrei sa te urci pe scaun, tot trebuie sa faci "escaladari", fiind mai ridicat decat nivelul podelei. Bine, veti spune voi, pensionarii si cei cu probleme au scaunele din fata, care sunt la nivelul podelei, dar daca in autobuz se urmca mai multi pensionari decat numarul scaunelor din fata?
Eu am vazut intr-un Irisbus care circula pe 61 o babuta care vroia sa se aseze pe un scaun din spatele troleibuzulu si nu a reusit sa "urce" pana acolo. Altadata am vazut o babuta care a vrut sa se dea jos de pe scaun intr-un Citaro, era pe unul din scaune aflat intre usile 2 si 3 ale autobuzului si cand sa coboare, a pus o frana autobuzul si s-a intins pe jos cat era ea de mare...
O alta problema cu autobuzele si troleibuzele low-flor este ca ele nu opresc in statii chiar la bordura, asta si din cauza masinilor parcate.
Parerea mea este ca pentru Bucuresti ar fi potrivit un autobuz/troleibuz cu podea partial coborata, sau daca se vrea low-flor sa fie mai putine scaune.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|