|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 31 Iul 2009 10:32:07 Titlul subiectului: Povestiri despre metroul bucurestean |
114791 |
|
Un articol interesant.
http://www.cafeneaua.com/nodes/show/16683/amintiri-din-serviciu/1
"METROUL BUCURESTEAN
Constructia lui a inceput in anul 1978 cu Magistrala 1( Pantelimon-Industriilor), iar la conducerea lucrarilor a fost adus un militar, generalul Constantinescu, absolvent al Liceului Militar ''Manastirea Dealului'' din Targoviste( coleg cu Regele Mihai) si a Scolii Militare de la Saint Cyr( Franta).
S-au infiintat doua unitati speciale: una de proiectare si alta de executie, care putea lua subcontractanti din toata industria romana. Societatea mea( recte si subsemnatul), in cadrul Santierului 18 LSCF( lucrari speciale cai ferate) de pe Uranus, am montat toate ramificatiile de cale ferata din statii, vomitoare, depouri si rebrusmente, precum si toata sina a 3-a de contact.
Ceea ce este specific metroului nostru, spre deosebire de altele, este ca se afla la mica adancime, intre 14 si 30 m, de aceea in unele zone trecerea ramelor este resimtita in apartamente( ulterior s-au pus prinderi elastice la sini).
El are unele caracteristici de microclimat si in plus s-a evitat efectul de piston al aerului prin crearea unor camere de detenta la intrarea in statii. Cei mai curiosi veti putea vedea usile de etansare antiatomica de la intrarea-iesirea din statii. Si in plus sa stiti ca de la Cotroceni se poate trece sub Gradina Botanica, la un adapost special pentru presedinte.
Definitii: vomitoare=iesiri la suprafata in depouri si rebrusment= incrucisare in forma de X a liniilor de cale ferata.
Specific primei magistrale este constructia in forma de caseta(U), cu sapare normala, placare cu beton, introducere totul pe sus, terminarea lucrarii si acoperirea cu placi de beton si apoi cu pamant. La celelalte Magistrale s-a facut apel la Foreza dirijata prin laser de la Tunele Brasov, de fapt s-au sapat cate doua tunele: unul de dus si unul de intors.
Munca era foarte grea, pentru ca eram multi, fiecare vroia sa-si faca treaba, ne mai incurcam unii de altii, esential este ca toti ne-au silit sa montam sinele, ca sa poata cara cu vagonetele marfa lor.
In Metrou razele de curbura sunt aspre( auziti scartaitul de la curbe, 50m, 70m, 100m) spre deosebire de exterior.
Sina a 3-a de contact o vedeti in statii, prin ea circula 700Vcc( aviz amatorilor!).
In rest plata era foarte buna, aveam aceleasi conditii ca minerii in subteran, Metroul avea grija de prime trimestriale si anuale, iar cei din provincie am avut si dupa Revolutie( pana s-a infiintat SC.Metroul SA.) liber la transportul in subteran)."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 31 Iul 2009 11:14:36 Titlul subiectului: |
114800 |
|
Este interesant articolul, oricum vine sa confirme niste parametrii acceptati de cei de pe forum.
Observatia mea este ca daca exista acel adapost din preajma Gradinii Botanice, acesta nu are nici o legatura cu metroul. In orice caz, asa cum se cunoaste in ultimii ani ai regimului Ceausescu Gradina Botanica era practic inchisa, urmand sa devina gradină a Palatului Cotroceni. Dupa cum se cunoaste si Podul Cotroceni era dezafectat, de fapt nu mai era de loc, sos Cotroceni urmand sa fie inchisa cat de curand.
Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Vin 31 Iul 2009 17:55:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Vin 31 Iul 2009 17:17:19 Titlul subiectului: |
114822 |
|
Cum sa zic, omul respectiv o fi lucrat la metrou in 78, dar eu stiu ca deja se initiasera lucrarile in 77, inca inainte de 4 martie (data cutremurului), pentru ca deja circulau bancuri de genul: "Ce a generat cutremurul din Bucuresti? / S-a ciocnit metroul de nivelul de trai".
Nici vorba de Pantelimon. Traseul era Timpuri noi - Semanatoarea si costa un leu.
Incepand cu toamna lui 77 am fost student in Bucuresti, si stiu precis ca a fost pornit metroul cand eram in anul III, adica 79 / 80, in prima zi m-am si plimbat cu el de la Eroilor.
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
zimbrulcarpatin
Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 25 Oct 2009 07:48:58 Titlul subiectului: cum arata metroul la inceput? |
118902 |
|
Adresez o intrebare celor ce au prins pe viu primele curse ale metroului bucurestean: Cum arata metroul la inceput de cale?
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 25 Oct 2009 18:53:51 Titlul subiectului: |
118931 |
|
Ca orice mijloc proaspat intrat in exploatare era curat, un timp s-au respectat niste tipare si proceduri de functionare, abandonate pe parcurs - la inceput, nu stiu cat a durat, trenurile plecau la semnalul unui impiegat care statea pe peron, ca la CFR. (nu stiu daca era doar pentru poza) Trenurile constau doar dintr-o rama, ulterior fiind formate din 2 si 3 rame, odata cu cresterea retelei; pana in 1983 au fost doar de doua si 4 vagoane, dupa ce s-a dat drumul in Militari trenurile au ajuns la 6 vagoane. Atunci era mai luminos, ceva modern fata de mijloacele de deasupra. La inceput, inaintea anunturilor uzuale se folosea si "Stimati calatori", azi prea rar se mai aude.
Accesul pe primul tronson se facea prin aparate de taxare optoelectrice - cu fotocelula, introducerea monedei bloca senzorul pentru un timp dat, altfel circuitul declansa o sonerie de avertizare. La darea in flosinta a tronsonului II aparatele au fost inlocuite de turnicheti, sistem implementat ulterior pe toata reteaua, in urma studiului rezultatelor obtinute cu vechiul sistem; nu existau inca turnichetii pentru iesire, asa ca aparatele de taxare puteau fi ocolite lejer (daca nu te vedea controloarea din cusca ei)
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Lun 26 Oct 2009 09:00:37 Titlul subiectului: Siglele metroului bucurestean de-a lungul timpului |
118974 |
|
Initial au existat la Metrou impiegati exteriori care dadeau cale libera trenurilor de metrou. Cand eram copil m-am jucat si eu cu vechea paleta verde a statiei Semanatoarea.
Uniforma acestora era identica cu cea a CFR-ului deoarece Metroul a tinut de Directia Cailor Ferate din Ministerul Transporturilor. Aceasta uniforma se pastreaza si astazi in cadrul Metrorex, fiind purtata de angajatii care au acest drept. Exista totusi o diferenta intre uniforma metroistilor si cea a ceferistilor. Primii aveau pe pieptul stang al vestonului un ecuson specific care reprezenta insemnul Metroului. Aici aveti un astfel de ecuson.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
168.78 kb |
Vizualizat: |
de 12304 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|