Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 22:15:58 Titlul subiectului: Despre consumul de combustibil |
29698 |
|
Acu' sa vedem. Cred ca poate incepe userul "soferul de autobuz". Ce consum de combustibil are la 100 km un anume tip de autobuz? Sa le judecam si sub aspectul asta.
Doresc informatii reale, nu supozitii.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 23:21:21 Titlul subiectului: |
29710 |
|
DAC-ul si Ikarusul au consumul specificat de uzina 35% Rocar de simon 38% DAFul este aproape de Rocar iar la mercedes nu stiu, nemtii sunt cam zgarciti nu dau date detailate, dar dupa cum se alimenteaza consuma mai mult ca Rocarul dar nici nu le oprim la capat de linie ca se incalzeste cabina.
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
DanCld
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 09/Mai/2007 Mesaje: 86 Locație: Bucuresti 6 (Drumul Taberei)
|
Trimis: Mie 02 Aug 2006 09:33:06 Titlul subiectului: |
29743 |
|
Eu cred ca intr-un oras precum Bucurestiul, si tinand cont de specificul autobuzelor (porniri si opriri dese), ar fi mult mai potrivit sa estimam un consum in litri de motorina / ora Eu deja calculez asta la masina personala
_________________ ... ard zilnic în relanti 1 litru de motorină doar pentru aer condiționat și pentru muzică |
|
Sus |
|
|
dannyblondu1
Data înscrierii: 24/Mai/2008 Ultima vizita: 13/Mai/2012 Mesaje: 134 Locație: Pitesti
|
Trimis: Vin 30 Mai 2008 22:08:02 Titlul subiectului: consumul |
94007 |
|
Un Mercedes consuma in jur de 35%, un BMC, model cum au fost aduse la Pitesti, consuma in jur de 40-42%, in functie de trafic (aici % inseamna litri de motorina per 100 km)
|
|
Sus |
|
|
pop mihaela
Data înscrierii: 10/Iun/2008 Ultima vizita: 06/Aug/2008 Mesaje: 3 Locație: Bistrita
|
Trimis: Mar 10 Iun 2008 14:51:43 Titlul subiectului: consum |
94321 |
|
Nu m-am gandit ca mai exista autobuze interurbane care sa consume atat de mult. Eu am primit o oferta cu un interurban care consuma 24L/ 100 km in oras si 28L/100 km in afara orasului; am inteles ca este special conceput pentru costuri de operare reduse si ca este nou pe piata din Romania. Producatorul se afla in Polonia si se numeste SOLBUS.
Pana acum nici eu nu am mai auzit asemenea consum si de aceea mi-a atras atentia; daca am fost mintita va mint si eu pe voi; asa mi s-a spus, asa spun si eu mai departe.
_________________ pop mihaela |
|
Sus |
|
|
MagnuM4WD
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Mar/2012 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Iun 2008 00:59:13 Titlul subiectului: |
94602 |
|
24% urban si 28% extraurban... hm! Pana acum n-am intalnit vehicule care sa consume mai putin in oras, decat afara... Mi-e greu sa cred; unde mai pui ca e si polonez...
_________________
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
valeryu
Data înscrierii: 30/Mar/2008 Ultima vizita: 15/Apr/2024 Mesaje: 62 Locație: Bacau
|
Trimis: Dum 29 Iun 2008 22:53:13 Titlul subiectului: |
95191 |
|
Cica in maxim 50 de ani tot combustibilul din lume, benzina, motorina, cherosen, gaz, petrol etc., totul se va epuiza.
Daca va fi asa, unicele solutii a fi electricitatea si energia solara.
Cine are idee de ce se va intampla?
|
|
Sus |
|
|
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Lun 30 Iun 2008 01:51:22 Titlul subiectului: |
95198 |
|
Daca te referi la transportul public, solutia e electricitatea.
Chestia cu motorina e destul de grava, resursele de petrol se diminueaza zilnic, iar pretul va creste!
Din pacate, in Romania transportul electric e la pamant, in loc sa-l intretina (daca nu sunt in stare sa-l extinda), ei il anihileaza.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 13 Iul 2008 18:18:40 Titlul subiectului: |
95760 |
|
Mihaela, daca e cel a carui fisa tehnica ai postat-o, nu e corecta comparatia. Autobuzele mentionate mai sus sunt din clasa 12m si specific urban (structura portanta mai solida si deci mai grea, cutie automata cu convertizor).
Un interurban are cutie manuala (poate) si structura portanta mai usoara, plus ca cel mentionat de tine in acel topic era 10,75 m, parca...
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 17/Apr/2024 Mesaje: 9880 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 12:41:41 Titlul subiectului: |
109260 |
|
Intr-un articol din revistea "Sanatatea Plantelor" se vorbeste despre biogaz obtinut din apa menajera, si folosirea acestuia la autobuze.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.24 kb |
Vizualizat: |
de 22540 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
MagnuM4WD
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 24/Mar/2012 Mesaje: 31 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 07 Noi 2009 16:12:58 Titlul subiectului: |
119692 |
|
Dr2006 a scris: | http://www.solbus.com.pl/ | Ineresant... dar in poloneza! Oricum, nu reiese de nicaieri valoarea consumului!
In general, niciun producator de autobuze/camioane sau derivate ale acestora nu va furniza o valoare exacta a consumului, pentru simplul motiv ca, nu poate anticipa conditiile de exploatare ale fiecarui vehicul, deci, implicit, nu va putea garanta valoarea consumului!
Valoarea pe care o dau constructorii, este de cele mai multe ori, masurata in g/kW*h... ecuatie care are destule variabile, dependente, asa cum am mai spus, de conditiile de exploatare a vehicului; conditii care depind de mai multi factori: specificul zonei - ses/deal/munte/etc.; specificul rutei - urban/rural/etc.; gradul de incarcare - calatori/bagaje/etc.; frecventa traficului - vehicule/semafoare/opriri/etc.; parametrii combustibililor - motorine/uleiuri/filtre/intervale de schimb/etc.; regimul de croaziera - accelerari/franari/palier/etc.; dinamica anvelopelor - dimensiune/presiune/profil/etc.; stilul de conducere - sportiv/economic/agresiv/etc.; etc.!!!
Deci, in final, doar bune intentii... nimic concret!
_________________
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 08 Noi 2009 14:27:06 Titlul subiectului: |
119724 |
|
Va mai amintiti de reclame similare din timpul perioadei comuniste? Orice se facea, fie ca mergea sau nu, trebuia neaparat sa fie insotit de afirmatii (in general oricum neverificabile) ca realizeaza o mare economie de energie si/sau de combustibil).
Ca sa nu va fac sa va plictisiti citind tot ce e mai jos, varianta scurta a "salvatului planetei" poate fi gasita in documentarul "The Great Global Warming Swindle" (cautati pe Gogule).
Si ca sa nu ies de tot din topic, as spune ca nu e o noutate ca s'a incercat folosirea apei drept sursa de energie pentru vehiculele viitorului, dar se mai spunea cu voce (sau volum, pentru media) reduse ca unul dintre cercetatori a fost facut sa "salveze planeta" mai devreme decat trebuia, scutind natura sa-i mai inghita dioxidul de carbon, adica mai pe scurt, i-au facut shutdown si lui si cercetarilor. De ce oare, daca apa nici macar nu se incapataneaza sa contina carbon ca sa scoata oricum ce respira plantele si scot apoi oxigen, prin fenomenul numit fotosinteza?
Probabil ca articolul in sine nu mi-ar fi provocat o asemenea reactie, daca n'as fi intalnit aceasta idioata sintagma rothschildiana: "salvatul planetei". Daca nu s'ar distruge intr'un asemenea hal zonele rurale si modul de viata natural si n'ar mai fi ingramaditi oamenii in jungle de beton fara pic de verdeata, iar transportul public ar asigura legaturi avantajoase intre regiuni, poluarea s'ar reduce, dar adevarata poluare vine insa nu de aici, ci dela consumurile uriase si necontrolate de combustibil folosit in scopuri militare, ca si deversarile necontrolate facute de marile corporatii, care ne baga pe gat plastic chinezesc cancerigen, vaccinuri cu efecte secundare pentru gripa creata tot de ei, becuri economice cu continut de mercur si metale grele, ca si produse modificate genetic, ca sa crapam odata si sa "salvam planeta".
Am citit mai demult ca uleiul de rapita, proclamat nu demult alta "salvare a planetei" in rezervoarele autobuzelor, ar provoca pagube mult mai mari mediului prin cultivarea extensiva a sursei sale (rapita). Acum citim ca biogazul extras din apa de buda ne va salva de gazele toxice pe care le scot acum autobuzele. De mult tot aud si citesc despre biogaz. Cel putin de un sfert de secol tot aud de el. As vrea sa vad mai intai un cartier sau macar o casa normala incalzita de o centrala termica mergand pe ce da omul afara. Pana atunci, prefer sa fiu ca Toma necredinciosul si sa ma incapatanez sa fiu ecologist prin a nu arunca gunoaie la intamplare, a incerca sa sortez gunoaiele in masura in care cineva le colecteaza ca atare, sa nu consum mai mult decat am nevoie, dar si sa traiesc in mod natural, si sa mananc fara E-uri si modificari genetice.
Cine a stabilit ca din 2050 oprim robinetele la gaz? Daca mai gasim pana atunci gaze si petrol cat pentru inca un secol? E bine sa gasim altceva, dar nu sa repetam ca papagalii fraze gandite de altii pentru a mosteni planeta "salvata" de noi pentru ca ei sa se lafaie in ea. Sa nu uitam ca in engleza "to save" mai inseamna si a economisi, adica a strange cureaua, ca magarul lui Nastratin. Jungla urbana si mizeria pentru plebea dezumanizata, restul planetei pentru Rockefelleri si Rothschilzi, care vor arunca in aer tone de gaze din avioanele lor personale, pentru a se deplasa din "vila de zi" = camera de zi pana la "vila de dormit" = dormitor.
|
|
Sus |
|
|
|